План проведення тижня права з 10. 12. 2012 по 15. 12. 2012 День неділі Захід Відповідальний



Сторінка1/3
Дата конвертації29.04.2016
Розмір0.6 Mb.
  1   2   3
Виводівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Підготувала заступник директора

з виховної роботи: Петровська М.В.

с. Виводове

2012 р.

План проведення тижня права

з 10.12.2012 по 15.12.2012


День неділі

Захід

Відповідальний

Понеділок

1.Проведення єдиного уроку «Права людини»

2.Підготовка матеріалів до створення пам’ятки для учнів і батьків « Стоп – насильство»

3.Підготовка творчої роботи на конкурс «Правові шляхи подолання насильства в сімї»


ЗВР Петровська М.В., класні керівники, педагог -організатор

Вівторок

1.Вікторина з правознавства

(відповіді здавати в каб. історії)

2.Виставка літератури на правову та право освітню тематику


ЗВР Петровська М.В.

Бібліотекар



Середа

Конкурс малюнків, плакатів « Ні насильству в суспільстві», « Світ без насильства»

Учні

Четвер

1. Анкетування учнів

2. Конкурс творів та віршів «Щастя моєї родини»

3. Зустріч з дільничним інспектором


Кл. керівники,

Адміністрація школи


ЗВР

П’ятниця

1. Диспут «Торгівля людьми. Чи є це злочином проти людства?»

Класні керівники 9,11 кл.

Понеділок

Підведення підсумків

ЗВР

Протягом тижня:

1. Виставка літератури на правову тематику

2. Бесіди про підвищення правової культури.

3. Бесіди про попередження насильства в сім'ї.

4. Класні, виховні години по даній тематиці.

Сценарій лінійки «Права дитини».

ЗВР. Люди різних національностей, різних можливостей, різних віросповідань і різного кольору шкіри мають рівні права.
Учень 1. Права людини починаються з прав дитини. Це підтверджено в Конвенції про права дитини. Цей документ створений для того, щоб захистити тебе і надати якнайкращі умови для розвитку та реалізації твоїх прав. В Конвенції підкреслюється, що ти маєш право на свою думку и на те, щоб при вирішенні будь-яких питань, які тебе стосуються, твої інтереси враховувались якнайкраще.
Учень 2. Це не означає, що ти тільки й повинен(на) робити, що набридати дорослим своїми зауваженнями. Але, коли мова іде про те, з ким тобі товаришувати, кого любити, чи з ким із батьків зустрічатися чи жити у випадку їх розлучення – ти маєш право не тільки мати свою думку, але й відстоювати її.
Учень 3. Ніхто не може насильно примусити тебе робити те, що тобі неприємно чи може завдати шкоди. Але, знов таки – не сподівайся, що це звільняє тебе від навчання у школі чи виконання якоїсь роботи вдома. Батьки та держава несуть відповідальність за те, щоб ти виріс(ла) освіченою, працелюбною та відповідальною людиною – це теж записано в Конвенції про права дитини.
Учень 4. А от втручатися в твоє особисте життя, читати твої листи чи записи або робити спроби виселити тебе з квартири – це вже порушення твоїх прав. Держава має обов’язок захищати тебе від усіх форм насильства і жорстокого поводження! Це – коли тебе б’ють, ображають, принижують, насміхаються над речами, які важливі й дороги для тебе, не дозволяють ходити до школи і зустрічатися з друзями, не надають необхідної медичної допомоги, не розмовляють з тобою або зачиняють в кімнаті та інших місцях. З таким поводженням ти можеш зустрітися в школі, вдома, на вулиці… Так само як і з насильно втягуванням в сексуальні стосунки або вживання наркотиків.
Учень 5. Все, що принижує тебе, шкодить та робить боляче з метою залякати тебе – це порушення твоїх прав.
(Звучить аудіо запис пісні О.Білозір «Неповторна кожна людина»)
ЗВР. Видатний поет В.Симоненко, який прожив життя – спалах (28 років, написав про неповторність кожного, кому батьки подарували життя.
Учень 1. Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві й злі

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гай і степи.

І жити спішити треба

Кохати спішити треба –

Гляди є не прости!

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина

Очі твої одні.


ЗВР. Пройде не одне тисячоліття, коли людство зрозуміє цю істину, і пройде ще одне тисячоліття, коли людство, нарешті, прийме закони, які оберігатимуть дитину – найбільше наше багатство.
Педагог – організатор. В стародавній Спарті слабких, кволих дітей кидали із скелі в прірву, вважаючи, що з них не виростуть сильні і здорові воїни. В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ.
В різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у 17-18 ст. на дітей, нарешті, починають звертати увагу – шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику.
“А хіба Расіне діти не мали одягу, іграшок? – спитаєте ви”. Та не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виростала – одяг, як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово дитина було синонімом слова “дурень”. Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя.
Аж у 1924 р. у м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини.
1959 р. розроблена і втілена в життя нова Декларація прав дитини. А 1989 р. у Ною-Йорку всі прогресивні країни світу підписалися під Конвенцією прав дитини. В 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції. В 1993 р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей.
Згідно з Конвенцією Україна у квітні 2001 р. прийняла Закон про охорону дитинства.
1-й учень. Декларація – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.


2-й учень. Знайте, що усі ви рівні,

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синім птах.


3-й учень. Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

Їх не сміє ображать


4-й учень. Треба дітям всього світу

Не сваритись, а дружить

І по правилах хороших.

По закону треба жить.


ЗВР. Отже в Конвенції прав дитини записано.

Дитиною вважається кожна людська особа до досягнення нею 18-ти років. Дитина потребує особливої охорони і піклування як до, так і після народження.




  1. Кожна дитина має невід’ємне право на життя.

У неньки народилося дитя,

Дитя моє! Бог дав тобі життя.

І щоб ніхто не заподіяв школи

Тобі, малесенький громадянин, -

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження до іменин,

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото – блакитним знаменом

Своєї Української держави.



  1. Кожна дитина має право на ім’я і громадянство з моменту народження.

І дівчатко, і хлоп’ятко

Мають право на ім’я.

Ти –Надійка, я – Василь,

А оцей малюк – Максим.

Мають Дмитрик і Оленка

Ще й по батькові ім’я.

“Я – Дмитро Ілліч Орленко!” –

каже впевнено хлоп’я.

І великі, і малі

Мають власну Батьківщину,

Найріднішу на землі.

Мають право називати

Україну словом мати

Бо вона дітей завжди

Оборонить від біди.




  1. Всі діти мають право на повноцінне і здорове харчування.




  1. Всі діти мають право на медичне обслуговування.




  1. Всі діти мають право на навчання.




  1. Всі діти мають право на піклування і любов.




  1. Всі діти мають право на гру.




  1. Всі діти рівні




  1. Діти можуть зустрічатись з ким бажають.




  1. Діти мають право вибирати віросповідання.




  1. Діти мають право на інформацію.




  1. Всі діти мають право висловлювати свої думки.




  1. Жодна дитина не може бути примушена до праці.




  1. Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена.


ЗВР. Отже, ми сьогодні ще раз згадали, про те, які права має кожна дитина. Існує також міжнародна організація – комісія з прав дитини. але ти можеш звернуться до соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді, до шкільного психолога, або до дорослого, якому ти довіряєш і який тебе не зрадить. В разі порушення твоїх прав не залишайся наодинці зі своїми проблемами! Головне, знай – безвихідних ситуацій немає! Певно, в Україні, так само і в інших державах, ще далеко не завжди забезпечуються права, які декларуються в Конвенції. Але якщо ти знатимеш свої права, тобі легше буде захистити себе.
Тільки не забувай – такі самі права як і ти має кожна людина! Реалізуючи свої права, намагайся поважати права інших, поставити себе на їх місце. Спробуй зробити це – і ти побачиш, як зміниться світ і люди, що тебе оточують.

Інформація на стенд.
Знати свої права – значить вже наполовину володіти ними

  • Я – індивідуальність. Статті 7, 8, 16.

  • Право на життя – головне право людини. Стаття 6.

  • Право дитини знати своїх батьків і право на піклування. Стаття 7.

  • Право дитини виховуватись у сім'ї. Статті 12 – 14.

  • Право на свободу асоціації і свободу мирних зборів. Стаття 15.

  • Право на доступ до інформації. Стаття 18.

  • Права дитини – сироти. Статті 9,11,20,21.

  • Відповідальність закладів, які опікуються дітьми. Стаття 3.

  • Право дитини на харчування. Статті 24, 27

  • Право на користування послугами системи охорони здоров’я. Статті 24, 25.

  • Право на отримання освіти. Статті 28,29.

  • Право дитини на соціальне забезпечення і належний рівень життя. Статті 26,27.

  • Право на захист від економічної експлуатації. Стаття 32.

  • Право дитини на захист від незаконного вживання наркотичних засобів та психотропних речових. Стаття 33.

  • Право дитини на захист від усіх форм сексуальної експлуатації та сексуальних розбещень. Стаття 34.

  • Право дитини на захист. Статті 35 – 39.

  • Право на національну приналежність. Статті 20,30.

  • Право на відпочинок і дозвілля. Стаття 31.

  • Право дитини – інваліда і дитини з вадами фізичного та розумового розвитку. Стаття 23.

  • Права дитини ,яка стала жертвою жорстоких, нелюдських або принижуючих гідність видів поводження. Стаття 39.

  • Право дитини, яка порушила кримінальне право. Стаття 40.


Захист прав дитини – це перш за все завдання держави!
Казкова вікторина
1. Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка". Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?
а) шахрайство;
б) вбивство;
г) викрадення;
д) розбій.
2. Мультфільм "Ну постривай!" Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись у погоню за Зайцем?
а) так;
б) ні;
в) у нього не було іншого виходу.
3. Казка Ш.Перро "Попелюшка". Чи є порушення законів у діях принца?
а) ні;
б) так;
в) частково.
4. Казка О. Толстого "Золотий ключик". Які персонажі займалися у казці шахрайством?
а) пудель Артемон і папа Карло;
б) Буратіно і Мальвіна;
в) кіт Базиліо і лисиця Аліса.
5. Чи скоював якесь правопорушення кіт у чоботях?
а) так;
б) ні;
в) залежно від того, під яким кутом зору подивитися.
6. Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно?
а) Країна Бовдурів;
б) Країна Телепнів;
в) Країна Дурнів.
7. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василиси Прекрасної?
а) канібалізм;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) розбій;
д) хуліганство;
е) вбивство.
8. Чи порушив закон Буратіно своїм небажанням учитися?
а) ні;
б) так;
в) це його особиста справа.
9. Казка "Червона Шапочка". Допоможіть дівчинці та вовку обрати найбільш оптимальний для кожного з них і правомірний варіант.
а) для Червоної Шапочки настає заборона ходити одній по лісу;
б) вовк вивчає Кримінальний Кодекс і діє правомірно;
в) дівчинка засвоює прийоми рукопашного бою та займається легкою атлетикою;
г) вовк стає вегетаріанцем;
е) вовк перетворюється у серійного вбивцю.
10. Казка Г.Х, Андерсена "Снігова Королева". Який злочин учинила Снігова Королева?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) розбій;
г) викрадення;
д) вбивство.
11. Казка "Колобок". Чи порушували права Колобка дід та баба?
а) ні в якому разі;
б) так, порушували;
в) дорослі завжди праві.
12. Мультфільм "Ну постривай!". Хто із звірів у цьому мультфільмі виконував роль міліціонерів?
а) ведмеді;
б) носороги;
в) слони;
г) гіпопотами;
д) мамонти;
є) черепахи.
13. Хто з тварин у казці "Колобок" учинив найнебезпечніший злочин?
а) вовк;
б) лисиця;
в) ведмідь;
г) слон.
14. Що необхідно казковому персонажу Змію Гориновичу?
а) знати правила дорожнього руху, мати посвідчення водія;
б) кулінарні рецепти;
в) дотримання правил пожежної безпеки, вогнегасник;
г) знати правила польотів і мати посвідчення пілота.
15. Казка "Вовк і семеро козенят". Який злочин учинив вовк?
а) хуліганство;
б) шахрайство;
в) викрадення;
г) вбивство з канібалізмом.

Казкова вікторина


  1. Згадайте казку О.Толстого "Золотий ключик" або "Пригоди Буратіно". Назвіть персонажів, які скоювали правопорушення.
    2. Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка". Які злочини вчинили проти "Дюймовочки"?
    3. Російська народна казка "Колобок". Які права встиг використати Колобок у своєму житті?
    4. Які тварини в казці О.Толстого "Золотий ключик або Пригоди Буратіно" виконували роль поліцейських?
    5. Російська народна казка "Три поросяти". Уявіть, що ви суддя Лісового суду. До вас звернувся потерпілий вовк зі скаргою на поросят.
    Що ви йому відповісте?
    6. Казка "Попелюшка". Які права Попелюшки порушувалися в цій казці? Хто їх порушував?
    7. Казка О. Толстого "Золотий ключик" Чи правильно вчинили поліцейські, які схопили Буратіно і не дали йому сказати жодного слова на
    своє виправдання? Відповідь обґрунтуйте.
    8. За казкою Ш.Перо "Попелюшка" доведіть, чи є порушення законів в окремих діях мачухи.
    9. Казка "Вовк і семеро козенят". Яке покарання вовка за вчинений ним злочин? Що це був за злочин?
    10. Російська народна казка "Колобок". Чи правильно зробив Колобок, коли втік з дому? Поясніть свою думку.
    11. Казка О.Толстого "Золотий ключик". Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно? Чому вона так називається?
    12. Казка "Колобок". Хто в цій казці скоїв найнебезпечніший злочин? Чому ви так вважаєте?
    13. Казка Ш. Перро "Кіт у чоботях". Чи скоїв якесь правопорушення кіт у чоботях? Поясніть.
    14. Казка Г.Х. Андерсена "Снігова королева". Який злочин учинила Снігова королева?
    15. Казка "Колобок." Чи порушували права Колобка дід та баба? Поясніть свою думку.

Вікторина.

1.       Система всіх нормативно-правових актів певної держави. (Законодавство)

2.       Основний Закон держави



(Конституція)

3.       Передбачене кримінальним законом суспільно небезпечне, винне, каране діяння, що посягає на суспільні відносини, які охороняються законом.



(Злочин)

4.       Міра державного примусу, що застосовується судовими органами до осіб, які вчинили злочин.



(Покарання)

5.       Законодавчий акт, у якому систематизовано норми, що належать до певної галузі  законодавства.



(Кодекс)

6.       Умисні дії, що грубо порушують громадський порядок і виражають явну неповагу до суспільства.



(Хуліганство)

7.       Державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров’я, права і свободи громадян, власність, природне середовище, інтереси суспільства і держави від протиправних посягань.



(Міліція)

8.       Організаційно самостійна державно-правова інституція, на яку покладається підтримання державного обвинувачення в суді, нагляд за додержанням законів органами, які проводять  оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство.



(Прокуратура)

9.       Державний орган, що має повноваження здійснювати правосуддя.



(Суд)

10.   Особа, яка надає фізичним і юридичним особам різні види юридичної допомоги, передбачені законодавством.



(Адвокат)

11.   Діяльність організованих злочинних груп, пов’язана з насильництвом, убивствами, пограбуваннями, захопленням заручників, підкупом державних чиновників.



(Гангстеризм)

12.   Сукупність людей, території, на якій вони проживають, і суверенної у межах даної території влади. (Держава)

Вчитель: Аксаріна Ольга Петрівна

Клас: 2-3 клас

Предмет: Виховна година
Тема: Закон. Права та обов’язки

Мета: познайомити учнів зі змістом основних статей Загальної Декларації прав дитини, Конституції України, допомогти запам’ятати основні поняття, розвивати пам’ять, мову, вміння класифікувати й узагальнювати, довести учням, що в основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей.

Обладнання: Ілюстративний матеріал, словник нових слів, аркуші для малюнків, фломастери.

Основні поняття: Закон, Конституція, Декларація, Конвенція, право.

Хід уроку
І. Організація учнів

На дошці

По морях життєвих, океанах,

По безкраїх просторах Землі

Помандруємо сьогодні разом з вами,

Юні капітани і країни будівельники малі.

 

ІІ. Повідомлення теми уроку

Вчитель

- Сьогодні, діти, ми з вами відправимося в подорож по безкраїх просторах світового океану прав і обов’язків. Навчимося шанувати закони України, збагатимо свої знання з правової свідомості, будемо вчитися захищати себе від негативного впливу інших, поважати один одного, допомагати долати труднощі.



Ось маршрутний лист. (Додаток)

-         Увага, наш корабель потрапив у шторм. Причалюємо до острова.

Ми опинилися на острові, де ніхто не живе. Чого вам буде не вистачати над усе? (Відповіді дітей)\

-         Більшості з вас не вистачає друзів, спілкування. Це тому, що ми з вами – люди і не уявляємо життя без людського оточення.

-         Людей багато і всі вони такі різні та не схожі. Завдяки чому люди живуть і відчувають потребу в співіснуванні, спілкуванні? (Учні висловлюють свої думки)

Підсумок. Щоб жити в мирі і злагоді один з одним, існують правила, які визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей встановити багато різних правил. І ми зустрічаємося з ними на кожному кроці. Згадаємо, де, в яких місцях встановлені правила поведінки: - (у громадських місцях, у транспорті, у школі, на природі, на воді, дорожнього руху і т.д.)

         Але є й такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були – дорослі чи діти, вчителі чи учні, президент чи депутати. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі. Обов’язки кожного громадянина та його права. Ці правила називаються державними законами.



 

ІІІ. Щоб познайомитися з ними ближче, вирушаємо на острів Законів.

Розшифруємо напис
Завдання для І ряду

За               о                 в’яз            ве               всіх            ви    

































































прямоугольник 24




прямоугольник 23




прямоугольник 22




прямоугольник 21




прямоугольник 20




прямоугольник 19




прямоугольник 18




прямоугольник 17




прямоугольник 16




прямоугольник 15
 

         кон            бо               ко               для             пра            ло

 

Завдання для ІІ ряду

прямоугольник 14прямоугольник 13прямоугольник 12прямоугольник 11прямоугольник 10прямоугольник 9прямоугольник 8прямоугольник 7прямоугольник 6прямоугольник 5прямоугольник 4прямоугольник 3прямоугольник 2прямоугольник 1При           є                 ся               за               ща              ся               жа              ю

 

         йма            ть               і                  хи               єть             дер             во



 

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка