План проведення тижня математики в 5-9 класах Понеділок Урочиста лінійка відкриття тижня математики



Скачати 194.24 Kb.
Дата конвертації12.09.2017
Розмір194.24 Kb.
Тиждень математики
Оголошення


Увага!

З 5 грудня 2014 до 10 грудня 2014 р.

Всіх, хто знає математику,

Всіх, хто цікавиться математикою,

Всіх, хто не знає, але хоче знати математику,

запрошуємо у п'ятиденну подорож до незвичайної країни,

де розмовляють мовою цифр і чисел,

де панує порядок і логіка, система і стабільність, вишуканість і творчість,

до Королівства Цікавої Математики.

План проведення тижня математики в 5-9 класах
Понеділок
1.Урочиста лінійка – відкриття тижня математики.

2.Нагородження учнів, переможців олімпіади з математики .

3.Конкурс малюнка «Математика в житті людини».

Вівторок
1.Конкурс стінгазет, виготовлених учнями 5-9 класів .

2.Відкритий урок в 7 класі «Додавання і віднімання многочленів».



Середа
1.Відкритий урок в 5 класі «Розв’язування задач і вправ з теми «»Многокутники».

2.Конкурс учнівських кросвордів.



Четвер
1.Конкурс учнівських рефератів «Учнівські вчені-математики».

2.Математична вікторина серед учнів 6-7 класів.



П’ятниця
1.Математичний брейн-ринг серед учнів 8-9 класів.

2.Математична мозаїка «Жінки-математики»

3.Підсумки тижня математики.

Вислови про математику
«Алгебра щедра , попа часто дає більше ніж у неї просять»

Ж.Деламбер


«Математик — не той , хто розв’язує задачі, а той , хто знаходить правильні відповіді»

Георгій Александров


Не переживайте через свої труднощі в математиці. Запевняю вас, в мене їх більше»

Альберт Ейнштейн


»… нуль багатший на зміст, ніж усяке інше число»

Ф. Енгельс


«Математика і поезія - це... вираз тієї самої сили уяви, тільки в першому разі уява звернена до голови, а в другому до серця»

Т.Хілл
« Математика - справа аж ніяк не тільки розуму, але також і



фантазії»

Ф.Клейн
«Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика»

П.Карус
«Арифметика – це лічильна мудрість. Без цієї мудрості ні філософа, ні лікаря не може бути»
Л.П.Магницький
«Є в математиці щось таке, що викликає людське захоплення »

Ф.Хаусдорф



«Математика — це велична споруда, створена уявою людини, для пізнання Всесвіту»

Ле Корбюз’є

«Математика є прообразом краси світу»

І. Кеплер
«… Математика – справа не тільки розуму, але й фантазії…»

Ф. Клейн

Математична вікторина для учнів 8-9 класів
Мета. Сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей учнів; розвивати інтуїцію , кмітливість, ерудицію учнів; учити учнів робити висновки; викликати математичну допитливість та ініціативу; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування; виховувати стійкий інтерес до математики, культуру математичного мислення.

Обладнання: для журі - стіл, папір, ручки; для учасників гри - сигнальні картки, картки для роботи в III та IV турі, секундомір.


І тур.

Далі-далі.

Правила.

Кожна команда отримує впродовж 2 хв. 14 запитань. Відповідати слід негайно, або пропускати - казати «далі». За правильну відповідь -1 бал.



1 -ша команда

  1. Дія, обернена до дії додавання.

(Віднімання)

  1. Дійсні числа, які не є раціональними.

(Ірраціональні)

  1. Розшифруйте скорочений запис « НСД»

(Найбільший спільний дільник)

  1. Дія, що полягає в обчисленні добутку п однакових множників.

(Піднесення до степеня)

  1. Дріб, у якого чисельник менший від знаменника.

(Правильний)

  1. Два дійсних числа, сума яких дорівнює нулю.

(Протилежні числа)

  1. Найпростіший пристрій для виконання арифметичних обчислень.

(Рахівниця)

18. Скільки у кімнаті кішок, якщо в кожному кутку по кішці, і напроти кожної кішки по три кішки?



(4 кішки)

  1. Давньогрецький математик VI ст. до н.е., іменем якого названо знамениту теорему.

(Піфагор)

  1. Чи є діагоналі паралелограма взаємно перпендикулярними?

(Ні)

  1. Послідовність чітко визначених правил для розв'язування задачі за визначену кількість кроків

(Алгоритм)

  1. Третій місяць шкільних літніх канікул,

(Серпень)

  1. Частина прямої, обмежена з одного боку.

(Промінь)

2-га команда

1.Сторони, які утворюють прямий кут у трикутнику.

(Катети)

2.Дріб, у якого чисельник більший від знаменника.



(Неправильний)

3.Математичний знак, що позначає операцію добування кореня.



(Радикал)

4.1% від 1000 гривень.



  1. ривень)

5.Чому дорівнює добуток всіх чисел від - 5 до 5?

(Нулю)

6.Сучасні знаки для позначення чисел.



(Цифри)

7.Одиниця вимірювання швидкості корабля.



(Вузол)

  1. Який знак потрібно поставити між двійкою та трійкою, щоб отримати число, більше від двох і менше від трьох?

(Кому)

  1. Частина кола.

(Дуга)

  1. Паралелограм, у якого всі кути прямі.

(Прямокутник)

  1. 5 у квадраті - 25,в у квадраті - 9, 12 у квадраті -144. А чому дорівнює кут у квадраті?

(90°)

  1. Скільки кінців у трьох з половиною палок?

(8)

  1. Чому дорівнює сума суміжних кутів?

(180°)

II тур.

Підказки.

Правила.

Команди по черзі отримують по 5 запитань. Ведучий називає три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої підказки - 3 с на відповідь, потім дається друга підказка і знову 3 с. Після третьої підказки - 5 с на остаточну відповідь.

Якщо слово відгадано після першої підказки - 3 бали, якщо після другої

- 2, після третьої -1 бал



Помилки

1. За це знижують оцінки.

2. Відмінники їх роблять рідко.

3. На них вчаться.



Площа

1. Звичайно знаходиться в центрі міста.

2. Вимірюється у квадратних одиницях.

3. У прямокутника — це добуток довжини на ширину.



Геометрія

  1. У ній одних теорем штук сто.

  2. Буває Евкліда, а буває Лобачевського.

  3. З грецької перекладається як землемірство.

Логіка

  1. Вона потрібна, щоб не говорити дурниць.

  2. Коли одне випливає з іншого.

  3. Буває математична, а буває жіноча.

Формули

  1. Запам'ятати їх неможливо.

  2. За ними обчислюють.

  3. їх повно у довіднику.

Діагональ

  1. У кола їх немає.

  2. Проходить із кута в кут.

  3. У ромбі вони перетинаються під прямим кутом.

Трапеція

  1. На ній виступають акробати.

  2. Буває в пташиній клітці.

  3. Один із видів чотирикутників.

Множення

  1. З багатством це також може статися.

  2. Арифметична дія.

  3. Є така таблиця.

Екзамен

  1. Ним закінчується навчання.

  2. Якби його не було, ніхто б нічого не вчив.

  3. Буває вступний, а буває випускний.

Кут

1 . У класі їх чотири;



  1. Вимірюється транспортиром.

  2. Малюків туди ставлять.

Теореми



  1. х формулюють математики.

  2. Є про трикутники, є про кути.



  3. х треба доводити.

Точка

1. Архімед це просив, а йому не дали.

2. Буває... зору.

3. Основна геометрична фігура.



Висота

1. Її люблять льотчики.

2. Відрізок у трикутнику.

3. Буває над рівнем моря.



Дзвоник

1. Найприємніше на уроці.

2. Найнеприємніше на перерві.

3. Буває ще й останній.



Циліндр

1.


х кілька у двигуні машини.

2. Є такий капелюх.

3. Схожий на каструлю.

Пі

1. Це постійно роблять немовлята.

2. Знамените число.

3. Відношення довжини кола до його діаметра.


ІІІ тур

Продовжити ряд.

Правила.

Цей тур письмовий. Кожна команда отримує 10 завдань на аркуші паперу. До кожної з наведених послідовностей слів необхідно дописати ще одне, яке підходить за змістом.

1.Арифметика, інформатика, алгебра,...

2.Доба, година, хвилина,...

3.Квадрат, трапеція, прямокутник,...

4.25,36,49,...

5.Раціональні, цілі, дійсні,...

6.Тонна, кілограм, грам,...

7.Гострий, тупий, прямий,...

8.Лінійка, косинець, циркуль,...

9.Діаметр, радіус, дотична,...

10.Фунт, унція, карат,...



ІV тур

Учасникам пропонуються аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв. Необхідно переставити букви так, щоб отримати слово, пов'язане з інформатикою і комп'ютерами або з математикою.

1Велікд — (Евклід).

2.Корсет - (Сектор).

3.Форігап - (Піфагор).

4.Ретамід — (Діаметр).



V тур.

Учасникам ставиться запитання і пропонується три картки з відповідями. На обдумування 10 с.



1.Що таке натуральні числа?

1.Числа, що використовуються для вимірювання розміру.

2.* Числа, що використовуються для лічби предметів.

3.Числа, які не використовуються для лічби.



2.Що грецькою мовою означає слово «математика»?

1.* Наука. 2. Розум. 3. Цариця.



3.Хто з перелічених осіб був одночасно і математиком і поетом?

1.* Ломоносов. 2. Лєрмонтов. 3. Лейбніц.



4.Діячі якої науки не нагороджуються Нобелівською премією?

1.* Математики. 2. Хімії. 3. Фізики.



5.Який математик жив у бочці?

1.Діофант. 2. Декарт. 3.* Діоген.



6.Чому дорівнює 11 у квадраті?

1.22. 2.* 121. 3.111.



7.Ці природні кристали мають форму куба і є в кожному домі.

1. Цукор. 2. Перець. 3.* Сіль.



8.Звідки прийшли до нас знаки «+» та «—»?

1.* З Арабського сходу. 2. З Греції. 3. З Росії.



9.Які числа в минулому вважалися абсурдними, фіктивними, числами від диявола?

1. Прості. 2* Від'ємні. 3. Дробові.



10.«Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до ладу приводить». Хто це сказав?

1.*Ломоносов. 2. Лобачевський. 3. Суворов.



11.Хто з письменників був також автором книжки з математики?

  1. .* Лев Толстой. 2. Тарас Шевченко. 3. Іван Франко.

12.Який з цих математиків був переможцем Олімпійських ігор?

1.Лобачевський. 2. Ньютон. 3.* Піфагор.



13.Місто, в якому жив давньогрецький учений Архімед.

1. Афіни. 2. Олімпія. 3.* Сіракузи.



14.Найбільша одиниця вимірювання площі поля.

1.1м2. 2. 1 дм . 3.* 1га.



15.«У людей, які засвоїли великі принципи математики, одним органом чуття більше». Хто це сказав?

1. Пушкін. 2.* Дарвін. 3.Лейбніц.



VI тур.

Брейн-ринг.

Правила.

1. На столі стоять шість склянок. Три з них порожні, а три наповнені водою. Зробіть так, щоб порожні і повні склянки чергувалися. Брати в руки можна тільки одну склянку.

(Перелити воду з однієї склянки.)

2.Виписали підряд всі числа від 1 до 99. Скільки разів написали цифру

5?

(20.)

3.Як можна розрізати головку сира трьома прямими розрізами на 8 рівних частин? Продемонструвати це на малюнку.



  1. Торт оздобили сімома цукерками. Як трьома прямими розрізами поділити торт на 7 частин, щоб на кожній частині було по одній цукерці? Продемонструвати це на малюнку.

VII тур.

Конкурс уболівальників.

Показ номерів художньої самодіяльності, підготованих уболівальниками команд.

Уболівальники демонструють свою майстерність і фантазію у той час, коли підраховуються бали кожної з команд.

VIII. Оголошення підсумків гри.

Журі оголошує команду-переможницю.



Підсумки тижня математики
Жодної науки не ножна пізнати без математики.

Р .Бекон

З 5-го по 9-те грудня 2014 року в Підлипецькій ЗОШ І-ІІ ступенів проходив тиждень математики.

Майже всі діти були задіяні в різноманітних заходах.

В понеділок відбулось урочисте відкрита тижні математики . На протязі тижня було проведено конкурс малюнка, конкурс стінгазет, конкурс рефератів серед учнів 5- 9 класів. Серед стінгазет найкращою було визнано газету учнів 5 класу , найкращим рефератом був реферат учениці 8 класу Пелих Зоряни. Дуже гарними і змістовними були малюнки учнів 5-8 класів .

В рамках предметного тижня проведено багато ігрових змагань. Адже гра для людини - це не тільки розвага, а й засіб розвитку мислення, винахідливості, навчання стратегії прийняття рішень. Діти, граючись краще пізнають оточуючий світ, у них проявляються творчі здібності .

Проводячи Брейн-ринг у 8-9 класах, вчителі за мету ставили завдання прищеплювати любов до математики та інших предметів , вказувати на необхідність підвищення інтелектуального рівня , формувати доброзичливі стосунки між людьми, виховувати командний дух, вміння вигравати та програвати .

Цікаво пройшла математична вікторина серед учнів 7-8 класів, де перемогла дружба.

На відкритих уроках вчителі застосовували інтерактивні методи навчання , ігрові форми, формували компетентність учнів .

Проводячи дані заходи, вчителі використовували завдання міжнародного конкурсу «Кенгуру» минулих років.

Хочеться подякувати всім активним учасникам тижня математики та побажати міцного здоров’я, успіхів та творчих злетів .



Видатні жінки – математики
Наша Батьківщина завжди була багата математичними талантами, у тому числі і жіночими. Але в умовах царської Росії вони не знаходили державної підтримки і, як правило, гинули без пори і часу.

Щоб бути "двигуном'' математичної науки, треба багато і дуже наполегливо працювати. Тільки наполегливою працею людина прокладає в науці свій шлях і створює чудові духовні цінності, служить своєму народові, складаючи предмет його законної гордості.

Життя жінок - математиків склалася важко. Нелегко було пробивати дорогу до науки жінкам, долаючи і складні умови того часу і свої важкі настрої, які їх часом охоплювали під впливом життєвих невдач, боротьби між особистим і громадським, між почуттям і боргом.

Серед жінок-математиків найбільш відомі Гипатія Олександрійська, Софія Василівна Ковалевська, Ніна Карлівна Барі, Софія Олександрівна Яновська.


Гипатія Олександрійська.
Гипатія Олександрійська - видатна представниця давньогрецької філософії та математики. Гипатія, за описом істориків, була жінкою надзвичайної краси . Батько Гепатії - великий вчений- математик, який написав тлумачення до астрономічного твору Птолемея і на знамениті геометричні "Початки" Евкліда.

Освіту Гипатія отримала під керівництвом свого батька, що належав до числа вчених Олександрійської школи. Гипатія, крім математики, займалася також філософією та астрономією твори до нас не дійшли. Але добре відомо, що Гипатія написала грунтовні коментарі з теорії конічних перерізів Аполлонія Перги і на алгебраїчні твори Діофанта Олександрійського. Крім того, нею складено ряд робіт з філософії та астрономії. Стверджують, що Гепатії належить честь винаходу ареометра - приладу для визначення щільності рідини, астролябії - приладу для визначення широт і довгот в астрономії - і планісфери - зображення небесної сфери на площині, за яким можна обчислювати схід і захід небесних світил. :

Близько 400 року Гипатія була запрошена читати лекції в знамениту Олександрійську школу. Вона зайняла кафедру філософії, одну з провідних кафедр школи. Лекції вона читала у присутності великої кількості слухачів. Слава про неї рознеслася далеко за межі Олександрії. Свої лекції Гипатія зазвичай починала з викладу вибраних питань математики, потім переходила до її додатків та інших наук, сукупність яких становила давню філософію. На уклін до жінки - філософу і математику з усіх кінців Римської імперії стікалися вчені, щоб долучитися до джерела краси і розуму.

Ця зростаюча в народі популярність язичниці Гипатії не подобалася архієпископу Кирилу, і він вирішив знищити її. Кирило нацькував на Гепатію ченців і ті, підкараулили її біля будинку, накинулися на гепатит і потягли її до церкви. Там, під покровом розп'ятого Христа, роздер на шматки весь одяг, нещасну знівечили уламками черепиці і битих судин. Потім тіло мучениці волочили по вулицях Олександрії. Тіло Гипатії було розрубано на шматки і спалено на вогнищі.


Софія Василівна Ковалевська.

Софія Василівна Ковалевська (1850 - 1891 рр.)-видатний російський математик; перша в світі жінка - професор і член - кореспондент Петербурзької академії наук.

Батько Софії Ковалевської - Василь Васильович Корвін - Круковський був генерал-лейтенантом артилерії; мати - Елізовета Федорівна - онука відомого астронома академіка Ф. Ф. Шуберта. Дитинство своє Софія Ковалевська провела в селі Палібін, Вітебської губернії, в маєтку свого батька. Першим її вчителем з вищої математики була звичайна стіна дитячої кімнати, обклеєна пожовклими листами літографованої курсу вищої математики

М. В. Остроградського, по якому колись навчався сам батько. Софія довго стояла у І цієї загадкової стіни, намагаючись розібрати символи вищої математики, невідомий нею мову диференціального й інтегрального числення. Вона по- своєму розкривала їх зміст і запам'ятовувала на довгі роки. Для розуміння деяких формул знадобилася тригонометрія, яку вона спіткала самостійно за підручником фізики Н. П. Тиртова, подарованого батькові самим автором. І Батько помітив потяг дочки до математики і незабаром Софія стала брати уроки у відомого педагога А. Н. Страннолюбского.

На перших же заняттях з Софією Страннолюбский був украй здивований тим, що його учениця все примудрилися вищої математики схоплювала буквально І на льоту. Складалося враження, що все це вона знає наперед. Так воно й було І насправді. Багато чого з того, пояснювалося вчителем, вона засвоїла давно.

Жінці було важко в дореволюційній Росії. По суті вона була безправною істотою. Її інтереси зазвичай замикалися сімейним вогнищем. Доступ жінкам до вищих навчальних закладів був заборонений. Так Софія Ковалевська не могла в умовах царської Росії вступити до університету і змушена була виїхати за кордон. Жінок в університети і там не приймали.

Скільки довелося пережити і вистраждати, щоб досягти мети! Щоб отримати паспорт заміжньої жінки, який був потрібен для виїзду за кордон, вона вступила в фіктивний шлюб з В. О. Ковалевським.

Приїхавши в Берлін, Софія Ковалевська поспішає послухати лекції всесвітньо відомого математика, професора Берлінського університету Карла Вейерштрасса. Вчена рада Берлінського університету не допускав жінок у свої стіни, він не зробив виключення і для Ковалевської. Тоді Софія зважилася звернутися особисто до Вейєрштрасс.

російської науки не була підтримана царським урядом. їй дали зрозуміти, що в жінок-професорів царська Росія не має потреби.

Втративши всяку надію отримати кафедру на батьківщині, Ковалевська в 1883 році за пропозицією видного шведського вченого-математика професора Міттаг-Лефлера зайняла посаду приват-доцента в Стокгольмському університеті.

У Швеції Софія Ковалевська не тільки читає лекції, але і веде наукову роботу і займається літературою.

У 1888 році С. Ковалевська закінчила наукову роботу - "Задача про обертання твердого тіла біля нерухомої точки". Ця робота стала справжнім науковим тріумфом Ковалевської. Вона вирішила проблему, над якою вчені билися безуспішно протягом багатьох років.

У 1889 році Ковалевській була присуджена ще одна премія, цього разу Шведською академією наук, за другу роботу про обертання твердого тіла.

П. Л. Чебишев в 1889 році спільно з академіками В. Г. Імшенецьким і

В. Я. Буняковським домігся обрання Ковалевської членом-кореспондентом Російської академії наук.

10 лютого 1891 на 42-му році життя у розквіті своїх творчих сил Софія Ковалевська померла від запалення легень. Світ втратив найбільшого математика, літератора, борця за розкріпачення жінок.

Роботи Ковалевської внесли величезний внесок у теорію диференціальних рівнянь, теорії алгебраїчних функцій, теоретичну і небесну механіку.
Ніна Карлівна Барі.
Ніна Карлівна Барі (1901 - 1961 рр..) - радянський математик, доктор фізико- математичних наук, професор МДУ.

Ніна Барі росла обдарованою дитиною. Ще в гімназії вона захопилася математикою, яку вважала улюбленим предметом. Ніна Карлівна була однією з перших жінок, що надійшли вчитися на фізико-математичний Московського університету. Це був перший прийом до університету після Жовтневої революції. Вона отримала можливість спілкуватися з найбільшими вченими нашої країни - Д. Ф. Єгоровим, Н. Е. Жуковським, Н. Н. Лузіна, С. А. Чаплигін. Математичний талант Барі зауважив професор Лузін. Ніна Барі стає однією з його видатних учениць і активною учасницею семінару, проведеного ученим.

У 1925 році М. К. Барі блискуче закінчила аспірантуру Московського університету, а в січні наступного року успішно захистила кандидатську дисертацію на тему "Про єдиності тригонометричних розкладів".

Перші результати з теорії множин Ніна Карлівна отримала ще в студентські роки, коли вчилася на третьому курсі університету. Про результати своїх досліджень вона доповіла на засіданні математичного товариства. Її слухали уславлені вчені нашої країни.

Ступінь доктора фізико-математичних наук їй присудили в 1935 році, коли вона була вже відомим вченим, що мав великі заслуги у вивченні тригонометричних рядів і теорії множин.

Н. К. Барі залишила незгладимий слід у науці, якою вона була віддана всім своїм серцем. Але вона не замикалася в рамках тільки "чистої" науки. Багато років вона була засідателем народного суду, приймаючи в цій справі саме гаряче участь. Безоплатно багато сил та енергії віддавала Барі організації та проведення наукової роботи серед студентської молоді. Педагогічну діяльність Н. К. Барі почала в двадцять років. Студенти Московського університету, в якому вона працювала у, любили Ніну Карлівна за глибокий розум, натхненні лекції, за невпинне прагнення захопити й направити своїх слухачів за неходжені стежках науки.

Н. К. Барі - вчений зі світовим ім’ям. З 1927 року вона - член Французького та Польського математичних товариств. Бувала кілька разів за кордоном. У


  1. році в Парижі активно брала участь у семінарі академіка Адамара. Через рік, знову в Парижі, веде велику науково-дослідну роботу. Ніна Карлівна представляла радянську математичну школу на міжнародних математичних конгресах в Болоньї (1928) і в Единбурзі (1958). Вона виступала з оглядовими доповідями і на різних математичних конференціях і з’їздах у нас в країні.

15 липня 1961 Н. К. Барі загинула, потрапивши під поїзд.
Софія Олександрівна Яновська.
Софія Яновська народилась у містечку Пружани колишньої Гродненської губернії. Дитинство її пройшло в Одесі, куди переїхали батьки. Там закінчила 2-у міську жіночу гімназію, де викладачем був відомий історик математик І. Ю. Тимченко, що збудив кохання дівчини до цієї науки. Подальшу освіту вона продовжувала на Вищих жіночих курсах, спочатку на

природному відділенні, а потім, за порадою видатного математика того часу С. О. Шатуновський, на математичному відділенні. Шатуновський прищепив Яновської смак до філософії математики і математичної логіки.

Проте серйозні заняття математикою довелося відкласти на тривалий час - час революції. До наукових занять С. А. Яновська повернулася в 1923 році. Вона їде до Москви і там в університеті включається в роботу наукового семінару Д. Ф. Єгорова та В. В. Степанова. У 1924 році Софія Яновська приступає до занять в Інституті червоної професури. Тут вона цікавиться історією та проблемами математики. Свою навчання в ІКП молодий науковець поєднує з роботою в університеті, де для студентів і аспірантів веде семінари з методології математики і природознавства. У роботі одного з таких семінарів брали участь видатні вчені (А. Н. Колмогоров, І. Г. Петровський та ін.)

У 30-х роках, продовжуючи науково-педагогічну діяльність у Москві, Яновська працює в Академії наук у Ленінграді, де керує методологічним семінаром для наукових працівників.

С. А. Яновська має понад 40 друкованих наукових робіт. Вона - учасник багатьох математичних з'їздів і конференцій, з трибуни яких виступає з критикою ідеалізму в сучасній філософії математики, а також з питань історії математики і математичної логіки.

С. А. Яновська провела велику роботу з підвищення математичної культури в нашій країні, особливо з питань методології математики та логіки. Так, з її передмовами і коментарями вийшли "Основи теоретичної логіки" Д. Гільберта і В. Аккермана, "Введення в логіку" А. Тарського.

У 1950 році в результаті досліджень наукової спадщини Н. І. Лобачевського з питань підстав геометрії Софія Олександрівна випустила у світ книгу "Передові ідеї Н. І. Лобачевського - знаряддя боротьби проти ідеалізму в математиці". У цій книзі вона показує, що великий російський вчений вів боротьбу з довільними припущеннями в математиці. У ході цієї боротьби він сформулював аксіому паралельних прямих і створив більш повну теорію паралельних ліній.

За сукупність наукових робіт в 1931 році С. Яновської присуджено звання професора, а в 1935 році, без захисту дисертації, - вчений ступінь доктора фізико-математичних наук.

Висновок.

Важка і часом небезпечна було життя і наукова діяльність жінок - математиків, які своєю працею, наполегливістю і завзятістю завоювали всесвітнє визнання нарівні з чоловіками - математиками.



Вся їх діяльність - це життєвий подвиг.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка