План проведення тижня математики у школі День тижня Захід Клас Час і місце



Сторінка1/4
Дата конвертації30.04.2016
Розмір0.89 Mb.
  1   2   3   4



Тиждень математики c:\documents and settings\robota\рабочий стол\img_3656.jpg

у школі

Новоград-Волинська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №6

2015 рік
«Затверджую»

Директор школи Н.М.Кирчун

План проведення тижня математики у школі


День тижня

Захід

Клас

Час і місце

проведення



Відповідальний вчитель

Понеділ.

1.Відкриття тижня
2.Виставка математичних газет.
3. Гра «Математичний стадіон»

5-11

5-11
5



Актова зала, 11.15.

Протягом дня, рекреація


7 урок

спортзал


Рибчинська Ю.Б.

Нагорнюк Н.М.

Подолянчук Г.М.

Рибчинська Ю.Б.




Вівтор.

1.Інформаційна година «Цікава математика».

2.Гра «Хрестики-нулики».

3.Конкурс математичних кросвордів.


11
7
9-10

Класні кімнати 5-11 класів

Каб. 28, 7урок


Каб. 32, велика перерва

Подолянчук Г.М.
Рибчинська Ю.Б.
Нагорнюк Н.М.


Середа

1.«Математичне кафе»

2. «Математичний КВК»


3.Конкурс віршів про математику

5,6

8
5



Перерви, рекреація
Каб. 32,7 урок
Каб. 33, 6 урок

Рибчинська Ю.Б.

Подолянчук Г.М.


Нагорнюк Н.М.
Рибчинська Ю.Б.

Подолянчук Г.М.




Четвер

1. Конкурс висловів про математику

2.Гра «Поле чудес»


3.Гра «Щасливий випадок»


6
6
9

Каб.№36, велика перерва
Каб. 35, 7урок
Каб. 21, 7урок


Рибчинська Ю.Б.
Рибчинська Ю.Б.
Нагорнюк Н.М.


П’ятн.

1.Конференція «Галілео Галілей»

2.Конкурс «Математики сміються»

3. Закриття тижня математики. Підведення підсумків.


11
7-8

5-11


Каб. 30, 8урок
Каб. 28, 7урок

Актова зала



Рибчинська Ю.Б.

Нагорнюк Н.М.

Рибчинська Ю.Б.

Нагорнюк Н.М.


Рибчинська Ю.Б.

Нагорнюк Н.М.

Подолянчук Г.М.


Виставка математичних газет

c:\documents and settings\robota\рабочий стол\img_3658.jpg

c:\documents and settings\robota\рабочий стол\img_3655.jpg

c:\documents and settings\robota\рабочий стол\img_3657.jpg

c:\documents and settings\robota\рабочий стол\img_3656.jpg

Математичний стадіон



Мета: Розвивати через гру інтерес до математики, її історії, до читання додаткової літератури; розвивати логічне мислення, кмітливість. Виховувати цілеспрямованість, упевненість у собі, свідоме ставлення до набуття знань, вміння і навички розмірковувати, розширювати світогляд. Формувати фізично здорову людину.

Обладнання: таблиці, картки із завданнями, м’ячі, мішки, канат, «сірники».

Методичні рекомендації і правила проведення гри. Гра проводиться у спортивній залі школи. Грають команди учнів 5-х класів. У грі беруть участь дві команди по 5-10 учнів, один ведучий і два помічники ведучого. Помічники допомогають ведучому організовувати гру, подавати і прибирати реквізит, передають розв’язки завдань журі. За кожну перемогу у спортивному змаганні і за кожну правильну відповідь при розв’язуванні математичних та логічних задач команда отримує 1 бал. Питання для гри добираються нескладні, щоб не забирати багато часу на роздуми. Математичні вправи учні розв’язують за двома столами на яких лежать ручки та листки паперу. Щоб не було непорозумінь завдання для обох команд готуються однакові. Щоб зацікавити учнів серйозністю гри їх попереджають , що винагородою будуть гарні оцінки з математики.

ХІД ГРИ

І. Вступне слово вчителя

Вчені математики займаються не тільки наукою, але і велику увагу приділяють і приділяли зміцненню здоров’я. Найбільших успіхів досяг у цьому Піфагор – відомий древньогрецький філософ, математик, спортсмен. Сьогоднішня гра дасть вам можливість побути деякий час у ролі «піфагорят» послідовників Піфагора. І хто зна, можливо з часом комусь з вас, так як свого часу Піфагору, поставлять пам’ятник, як найрозумнішому співвітчизнику. Піфагорові приписують багато римованих повчань. Перед початком гри я прононую вам послухати найбільш цікаві і корисні з них.



ІІ. Ведучі

1ведучий

Вітаємо, шановні гості і гравці,

Послухайте, ви, на початку заповіді ті,

Що мудрий Піфагор для учнів склав

І нам виконувати їх заповідав.
Будь ввічливим і добрим з усіма,

Ціннішого на всій землі нема,

Ніж люди – наші сестри і брати;

Тож намагайся з ними в ногу йти.


Хто слави прагне, тим таке скажу:

Не переходьте гідності межу;

Суперникам не заважайте в грищі,

І не підносьте себе щонайвище.


До знань тягніться, до наук;

Хто розум має не мозолить рук.

В людині розум більш за все цінім:

Вся сила і краса людини - в нім!




2 ведучий

Себе великим надто не вважай,

Завжди спокійно йди ти до мети,

Лиш восени, коли збереш врожай,

Люд скаже, чого вартий ти.
Здоровим будь, юначе, і живучим,

А лінощі залишмо для ослів.

Розумним будь, але не балакучим.

Розумні дії – ліпше всяких слів.


Порада юним: думайте частіше!

Багатослів’ям голови не тіште,

Учітеся, відточуйте уміння

І проганяйте геть зарозуміння.


Є недоречність, непорядність і надмірність,

Від них і біди всі, і негаразди,

Їх уникай, будь у присязі вірним,

І шануватимуть тебе мислителі і газди.




ІІІ. Проведення гри

1). «Стрибуни». У грі беруть участь по 5 учасників від кожної команди. Учні одягають на ноги мішок і стрибають до фінішу. На фініші вони отримують від помічників ведучого завдання, розв’язують його і стрибають назад. Загальна кількість балів які команда може набрати за цю гру -10.

Завдання

Виконайте дії, обираючи зручний порядок обчислення:

- (18+311)+82;

- 64+37+63+36;

- (237+118)-37;

- (39+126)-26;

- 25+31+75.




Відповідь.
- 411;

- 200;


- 318;

- 139;


- 131.


2). «Сірники». У грі бере участь вся команда. За кожну правильну відповідь вона отримує 1 бал.

Задача 1. Додайте один сірник так, щоб дістати правильну рівність.

3-1=4. Відповідь.Потрібно до знака «-» додати один сірник так, щоб утворився знак «+».



Задача 2. Заберіть один сірник так, щоб утворилася правильна рівність. 8-2=7. Відповідь.Потрібно один із сірників, з яких складається 8, забрати так, щоб утворилося число 9.

Задача 3. Перекладіть два сірники так, щоб із двох трикутників утворилося три.

3). «Намалюй фігуру». Капітани команд розставляють членів своїх команд у формі: -трикутника; -прямокутника.

При оцінюванні враховується швидкість і правильність виконання. Максимальна кількість балів – 4.



4). «Баскетболісти». У грі беруть участь по 5 учасників від кожної команди. Учні беруть м’яч і ведуть його до фінішу. На фініші вони закидають м’яч у кільце, отримують від помічників ведучого завдання, розв’язують його і біжать назад. Загальна кількість балів які команда може набрати за цю гру -10.

Завдання

Розв’яжіть рівняння:

34+х=134;

х+210=320;

х-120=65;

53-х=23;


х-112=24.


Відповідь.
х=134-34, х=100;

х=320-210, х=110;

х=65+120, х=185;

х=53-23, х=30;

х=112+24, х=136.


5). «Знайди координату». На канатах розкладених на підлозі через кожні півметра зроблено позначки. Біля кількох позначок прикріплені листки з числами: 0,1,2,6,10. Помічники стають біля позначок, які відповідають числам 5 та 8. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Завдання. - Яким числам відповідають точки біля яких стоять помічники?

- покажіть на промені точку віддалену від точки з координатою 5 на 3 одиничні відрізки;

- покажіть на промені точку віддалену від точки з координатою 6 на 2 одиничні відрізки.

Відповіді. - 5 та 8; - 2 та 8; - 4 та 8.

6). «Арифметичні ребуси». На стіні зали один за одним вивішуються таблиці з намальованими на них математичними ребусами. Працюють одночасно обидві команди. Бал отримує та команда, яка першою і правильно розв’яже ребус.

Завдання

* 8 * 7 * 2 * 3 7 8 0 4

+ + -

5 * 4 * 2 * 2 6 * 2 *



______ ______ _________

7 1 8 0 * 0 0 0 * * 9 * 2.



Відповідь

1837 728 37804

+ + -

5343 272 6822



____ ___ ____

7180 1000 30982



7). «Запиши число». У грі бере участь уся команда. Кожен член команди отримує листок з написаною на ньому цифрою. Гравці команди повинні стати в такому порядку , щоб утворилося число , яке читає ведучий. Оцінюється швидкість і правильність написання (по 1 балу).

Завдання

-Запишіть цифрами число 43 мільйони 273 тисячі 12;

-запишіть число, яке в натуральному ряді стоїть за числом 4000;

-Запишіть число, яке на 3 більше за найменше трицифрове.



Відповідь -43273012; -4001; -103.

8). «Художники». Накреслити, не відкриваючи олівця, фігури, зображені на рисунку. За кожен правильний рисунок дається 1 бал.

9). «Терміни». По залу розкладені листки з написаними на них літерами. Два учні від кожної команди по черзі біжать по колу і зупиняючись біля літери називають математичний термін. Виграє той хто прибіг першим і біля кожної літери назвав слово. По двох колах біжать представники різних команд одночасно. За виграш нараховується 1 бал.

Відповідь.

К- корінь, координата, коло, квадрат; Р- рівняння, розвязок, різниця;

Т- трикутник, точка; В- відрізок, відємник; П- периметр, площа, прямокутник, промінь, пряма; Д- додавання, ділення, дільник, дужка;

Ч- число, частка; М- множник, множина.



10). «Знайди зайве». Члени команди викреслюють з ряду зайвий елемент. Перемагає та команда, яка правильно зрозуміла принцип зайвого члена і першою завершила роботу. За це вона отримує 1 бал.

Завдання.

- 2, 4, 7, 8.

- сантиметр, метр, літр, кілометр.

- 2-1, 4+2, а-4, 3+10.




Відповідь.

  • 7;

  • літр;

  • а-4.




IV. Підбиття підсумків.
c:\documents and settings\robota\рабочий стол\школа\шкільний архів\пед.естафета 040.jpg

Цікава математика

Вгадування чисел


  1. «Котра година»

Нехай учень загадає собі будь яке число від 1 до12. Вкажіть йому на циферблаті довільне число з цього ж ряду і додайте про себе до нього 12. Отриману суму назвіть голосно. Тепер нехай учень рахує про себе від задуманого їм числа , торкаючись спочатку до вказаного вами числа, а потім до кожного наступного числа по колу, ідучи в протилежному напрямку, і рахує голосно стільки разів, скільки ви йому сказали. Коли він дорахує до сказаного числа, торкаючись послідовно до чисел, то зупиниться на тому , яке він задумав.


  1. «Чому дорівнює частка?»

Запишіть тризначне число (любе, але крайні цифри мають відрізнятися на число, яке я скажу). Поміняйте крайні цифри місцями. Відніміть отримані числа. Поділіть різницю на 9. А тепер я вгадаю скільки дорівнює частка. (Якщо числа відрізнялися на 2, то буде - 22; якщо на 1, то буде – 11тощо. )


  1. «Яке число задумано»

Задумайте число. Помножте задумане число на 2. До добутку додайте 5. Отримане число помножте на 5 і додайте до результату 10. Останню суму помножте на 10. Назвіть результат і я скажу яке число ви задумали. (Від названої суми відніміть 350 і поділіть на 100).


  1. «Парне число»

Задумайте парне число. Потройте його. Візьміть половину отриманого числа і знову потройте його. Якщо ви скажете, чому дорівнює частка від ділення отриманого числа на 9, то я назву задумане вами число. (Помножте назване вам число на 2 і матимете задумане.)
c:\documents and settings\robota\рабочий стол\изображение 049.jpg

Гра «Хрестики- нулики»

ПРАВИЛА ГРИ

Участь у грі можуть приймати учні 5-9 класів.

Клас обирає 6 - 10 чоловік (команда), інші учні класу є вболівальниками, які на конкурсах вболівальників можуть принести команді бали.

На стенді (дошці) зображено 9 квадратиків (розташованих так само, як і у грі “Хрестики-лики”). До кожного з них прикріплено квадратики з цифрами, яких ми не бачимо (вони повернуті до нас зворотним боком).

Дві команди - Хрести та Нулики (назви команд визначаються жеребкуванням на початку гри) по черзі відкривають вибрані ними квадратики. Під кожною цифрою містяться питання. Після того, як питання задано, команді на обдумування питання

дається від 1 до 5 хвилин. Після того, як час вичерпується, капітан дає відповідь на питання. Якщо відповідь вірна - у відкритому командою квадратику ставиться її символ (хрестик чи нулик). Якщо відповідь невірна - на питання відповідають суперники. При правильній відповіді у відкритий квадрат ставиться символ суперників.

Якщо обидві команди дали невірну відповідь, то питання замінюється іншим і свій символ поставить та команда, яка правильно відповіла першою.

Також один з 9 квадратиків ігрового поля - щасливий випадок. Якщо команда вибирає цей квадратик, то у ньому одразу команда ставить свій символ.

Гра продовжується до тих пір, поки не буде складено пряму лінію з трьох хрестиків чи нуликів (по горизонталі, вертикалі чи діагоналі).

Відбувається гра в три етапи (три раунди по 9 питань). За виграний раунд команда отримує 1 бал. Переможець - та команда, яка виграла більше раундів. Якщо ж нічия - то підраховується кількість правильних відповідей кожної команди.

В середині та після кожного з раундів проводяться конкурси вболівальників. Виграш в яких приносить улюбленій команді 1 бал. Після останнього раунду проводиться конкурс капітанів, який теж оцінюється в 1 бал.

Хід гри

Перший раунд

1.Поставте на стіл 6 шашок в ряд поперемінно - чорну, білу, чорну. Зліва залиште вільне місце (достатнє для чотирьох шашок).

Треба переставити шашки так, щоб зліва опинились всі білі, а за ними всі чорні.

При цьому переміщувати на вільне місце необхідно одразу дві шашки, які знаходяться поруч, але не змінюючи порядку, в якому вони розташовані. Розсовувати шашки не дозволяється. Для вирішення задачі достатньо зробити 3 переміщення.

2.Невеликий військовий загін підійшов до річки, через яку треба переправитись, міст відсутній, річка глибока. Біля берета 2 хлопці гралися у човні. У ньому поміщався один солдат або лише 2 хлопчики. Проте солдати переправились човном на протилежний берег. Як це можливо?

В. Один хлопець залишається на протилежному березі, інший переплив до солдат. У човен сів солдат, переплив. Хлопець повернувся до солдат, забрав друга і, залишивши його на протилежному березі, поплив назад. У човен сів другий солдат і все повторилось знову.

3.Один чоловік купив трьох кіз і заплатив 3 гривні. По чому кожна коза пішла?



В. По землі.

4.Мірошник прийшов на млин. В кожному з 4 кутів він побачив по 3 мішка, на кожному з мішків сиділо по 3 кіпки, у кожної кішки по три кошеняти. Скільки ж ніг тепер у млині?



В. Ніг лише дві. Це ноги мірошника. У котів - лапи.

5.Двоє пішло - 3 цвяхи знайшло. Слідом четверо ідуть. Скільки ще цвяхів знайдуть?



В. Нічого мабуть не знайдуть.

Гра з вболівальниками:

Викликаються по 1 вболівальнику кожної команди. На стіл викладаються 30 сірників. Суперникам треба по черзі беручи від 1 до 3 сірників не взяти останніх сірників.



Відповідь: Той, хто починає гру, повинен залишати супернику

29,25,21,17,13,9,5,1 сірників.

У перший хід залишити супернику кількість сірників на 1 більше найближчого кратного 4, меншого за кількість сірників. Завдяки цьому вболівальник виграє і додасть своїй команді 1 бал.


  1. У хлопця у коробці було 8 жуків та 7 павуків. Знаючи, що у павуків 8 лапок, а у жуків 6 лапок, скажіть скільки ж павуків у коробці?

В. 7 павуків.

  1. Що більше: чверть чверті 256 чи половина половини 64?

В. Однаково: 256 : 4 = 64 64 : 4 = 16

64:2 = 32 32:2 = 16

  1. Щасливий випадок

  2. По вертикальному стовпу заввишки 6 м рухається равлик. За день він піднімається на 4 м, за ніч сповзає на 3 м. За скільки днів равлик залізе на вершину стовпа?

В.

За 3 дні.



Гра з вболівальниками:

Викликаються по 1 вболівальнику кожної команди. На стіл викладаються 30 сірників. Суперникам треба по черзі беручи від 1 до 3 сірників взяти останні сірники.

Відповідь: Той., хто залишатиме супернику кількість сірників кратну 7, а потім і останні 7 сірників - виграє і додасть своїй команді 1 бал.

II раунд.


  1. Візьміть 12 сірників і викладіть наступний приклад:

УІ-ІУ=ІХ

Приклад розв’язано невірно: 6-4=9. Перекладіть один сірник двома способами так, щоб вийшла правильна рівність.



В.

УІ+ІУ=Х


У+ІУ=ІХ

  1. На столі три сірника. Не ламаючи жодного і не достаючи інших зробити з 3 - 4.

В.

ІІІ-З, IV-4



  1. На листку папера - 9 точок. Закресліть всі ці точки 4 прямими лініями не відриваючи олівця від паперу і не закреслюючи одну точку двічі.

  2. Проведіть три прямих лінії так, щоб відділити кіз від капусти.

Гра з вболівальниками:

Викликаються по 1 вболівальнику кожної команди. Кожному з них треба рахувати вголос від 1 до 20, а на дошці писати від 20 до 1. Хто справиться з цим завданням додасть своїй команді 1 бал.



  1. О 12 годині дня з Москви до Києва виїхав автобус. Через годину з Києва до Москви виїхав автомобіль, зі швидкістю, яка вдвічі більша за швидкість автобуса. Через 7 годин вони зустрілися. То хто ж -- автомобіль чи автобус зараз далі від Москви?

В. Якщо вони зустрілися, то знаходяться на однаковій відстані від Москви.

  1. Щасливий випадок!

  2. На відстані в 300 км 2 велосипедисти почали їхати назустріч один одному зі швидкістю 50 км/год кожен. Їх побачила муха. Сіла вона на ніс першого велосипедиста. Потім полетіла і сіла на ніс іншого. Потім повернулася вона на ніс першого. Потім знову на ніс другого. Так вона літала до тих пір, поки велосипедисти не зустрілися. Скільки ж кілометрів пролетіла муха, якщо літала вона зі швидкістю 100 км/год?

В. 50+50=100 (км/год) спільна швидкість велосипедистів. 300:100=3 (год) їхали велосипедисти до зустрічі, а отже і літала муха. 100*3=300 (км) пролетіла муха.

  1. У 4 коробках - монети. В одній коробці монети фальшиві. Справжні по 10 г, фальшиві по 9 г. Щоб знайти коробку з фальшивими монетами з І коробки взято 1 монету, з II - 2, з Ш - 3, з VI - 4 монети. Зваживши вибрані монети отримали 97 г. Поясніть у якій коробці фальшиві монети.

В. Якби всі вибрані монети були справжніми, то їхня вага була б

(1 +2+3+4)*10=100 (г), в нашому випадку вага на 3 г менша 100-97=3 (г). Це означає, що серед вибраних монет - 3 фальшиві. Три монети ми брали у Ш коробці. Отже у ній монети і фальшиві.

9.

КОНДРАТ

Шёл Кондрат в Ленинград,

А навстречу ему 12 ребят.

У каждого в руках по лукошку,

В каждом лукошке - кошка.

У каждой кошки по 3 котёнка,

А у котёнка в зубах по 4 мышонка.

И задумался старый Кондрат -

Сколько кошек, котят и мышат

Ребята несут в Ленинград?!

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка