План проведення тижня математики (14. 18. 11 18. 11. 11) Понеділок Лінійка «Математика цариця наук»



Сторінка1/5
Дата конвертації30.04.2016
Розмір0.93 Mb.
  1   2   3   4   5






Відповідальні за проведення:

Айтуарова Наталія Геннадіївна

Іванова Тетяна Іванівна

Дата проведення: 14.11.11 – 18.11.11



План проведення тижня математики

(14.18.11 – 18.11.11)
Понеділок

  1. Лінійка «Математика – цариця наук»

  2. «Великі математики» позакласний захід 10-11 кл.

  3. «Математичний турнір» 7 кл.


Вівторок

  1. Математична вікторина (6 кл.)

  2. Гра «Зірковий час» (8 кл.)

  3. Натуральні числа і дії над ними (5 кл.)


Середа

  1. Цікаві історичні факти з біографії вчених

  2. Гра «Найрозумніший» (8-9 кл.).

  3. «Ну ж бо, математики!» (10 кл)


Четвер

  1. «Еврика» гра для старшокласників

  2. Загадки - добавлянки (6 кл.)

  3. Гра «Що? Де? Коли?» (9-11 кл)


П’ятниця

  1. Розгадуємо крос-суми

  2. Сірниковий турнір

  3. Вікторина «Як ти знаєш історію математики» (11 кл)

Лінійка,

«Математика – цариця наук»

1-й ведучи

Сьогодні будем, друзі, з вами


Царицю всіх наук вітати...
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвати.

2-й ведучий.

Наук на світі є багато,


Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоби на світі добре жити.

3-й ведучий.

Наука — знайдені алмази,


Вугілля, золото і мідь,
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.

1-й ведучий.

Наука — хліб мільйонотонний,


Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташиний спів.

2-й ведучий.

Це — атом, скорений людиною,


Нові потужні русла рік,
Дерзання й пошуки невпинні—
То наш великий славний вік!

3-й ведучий.

До різних ми наук охочі,

Нехай ведуть нас до вершин,
Та зараз ми сказати хочем:

«Наш математиці уклін!»



1-й ведучий.

Математика — цариця всіх наук. Називається вона від грецького слова «матема» — наука.. Давні греки ще в V ст. до н. е. знали чотири «матеми»: вчення про числа — арифметика, теорія музики — гармонія, вчення про фігури — геометрія і вчення про небесні тіла — астрономія, або астрологія.



2-й ведучий.

У давній Греції мислителі поділялися на дві групи. Першу з них очолював Піфагор. Він та його учні вважали знання священними. Наука, за Піфагором, була таємною, недоступюю для всіх. Ніхто не мав права ділитися своїми відкриттями з іншими. Піфагорійці називали себе акузматиками.



2-й ведучий.

Другу групу очолював давньогрецький учений Гіппас Месопотамький (IV—V ст. до н. е.), який вважав, що «матема» доступна всім, хто може продуктиво мислити. Вони називали себе математиками. З часом друга група перемогла.



3-й ведучий.

Важко уявити собі життя людей без математики — у цьому не допоможе навіть найсміливіша фантазія.



1-й ведучий.

Якось в одній країні організували конкурс на кращий твір «Як би людина жила без математики?».



2-й ведучий.

Ну і що?


1-й ведучий.

За кращий твір обіцяли дуже велику винагороду.



2-й ведучий.

хто ж її одержав?



1-й ведучий.

Уяви собі, що ніхто. На конкурс не було подано жодної роботи: навіть найталановитіші фантасти не


змогли уявити, як можна жити без математики.
2-й ведучий.

Так, історія цього конкурсу ще раз переконує нас, що життя без математики не можливе.



1-й ведучий.

Люди живуть і працюють.



2-й ведучий.

Відкривають таємниці атома.



1-й ведучий.

Літають у космос, спускаються на дно океанів та в глибини Землі.



2-й ведучий.

І завжди їм допомагає математика.



1-й ведучий.

Але цього тижня ми говоритимемо не про місце математики в житті людини...



2-й ведучий

...а покажемо, якою цікавою і захоплюючою може бути ця наука.



Учень 1

А мені математика — мука,


В ній немає живої краси,
Це важка, нецікава наука —
В ній лиш символи й формул «ліси».

3-й ведучий.

З тим, що математика — наука нелегка, погодитися можна. Але той, хто розуміє математику, ніколи не розгубиться в «лісі» формул і символів.



Учень 2

А хіба ж неправда, що в математиці скрізь нудьга?



3-й ведучий.

Звичайно, ні.



Учень 1.

Але ж в математиці немає краси. Хіба неправда?



3-й ведучий.

Зрозумій, ти не правий, мій друже

Не тим шляхом ти пішов.

Із задачами, певно, не дружиш,

То й поезії в них не знайшов.

Учень 2

«Хоч ти смійся, а хоч плач


Не люблю я тих задач.
А чому терплю невдачі?
Чом серджусь на ті задачі?

Чи задачник непутящий,


Чи таланту десь узяти?

Та знайшов я спосіб кращий:

Тільки відповідь читати.

Ви учіться, хто бажає,


Я б здоров'я не втрачав,
На умову не зважаю:

Раз — помножив, два — додав».


2-й ведучий.

Ні, не хитра ця наука,


Якщо відповідь читать,
Може статись дід за внука,
Буде меншим літ на п'ять.

А друкарська десь машина


Нам дала п'ять тонн вівса.
Що ж ми учневі поставим
За подібні чудеса?

2-й ведучий

Будеш, друже, трудитись сумлінно
У навчанні уникнеш невдач
І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.

1-й ведучий.

Проникаючи в зоряні далі,


В таємниці земної кори
Математика всіх закликає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори»

Ікс

Добрий день Вам, друзі!



Ігрек

Дозвольте представитись. Ми з «Товариства математичних мандрівок».



Учень 2

То ви з Ізяслава?



Ікс

Ні.


Учень 2

З Хмельницького?



Ікс

Ми з Іксові. Я – Ікс, Це –Ігрек.



Учень 2

Щось не чув про таку…



Ігрек

Іксовія – це область у країні Математиці. Звідки ж тоді до вас приходять ікси, ігреки, зети, за допомогою яких ви розв’язуєте задачі і не тількиз математики, а й з фізики, хімії?



Учень 2

А крім Іксовії, що у вас там ще є?

Ігрек

Я відповім вам словами Яна Следецького: « Математика – цариця всіх наук. ЇЇ улюблениця – істина, її вбрання – простота та ясність. Палац цієї володарки оточено тернами і, щоб досягти його, кожному доводиться пробиватися крізь хащі. Випадковий мандрівник не виявить у палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, що любить істину і загартований у боротьбі з труднощами»



Ікс

Друзі! Запрошуємо Вас у цікаву подорож по нашій країні. Ми проведемо вас через поля чисел і лабіринти формул по перехрестях Координатії в древнє місто Цифроград, попливем по морю множин і виберемось на вершини Геометрії, ви познайомитеся з найвідомішими вченими людства та їх геніальними винаходами.



Ведуча

Ця подорож – це свято інтелекту. Розв’язування завдань стимулюватимуть вашу уяву, розвиватимуть вміння міркувати. Можливо, комусь захочеться навіть серйозно зайнятися самоосвітою, а хтось полюбить задачі і, як Діріхле, навчиться поєднувати з мінімумом «сліпих формул» максимум «зрячих» думок..



Ведучий

А може, як Евклід, ви побачите в математиці красу і закохаєтеся в числа, як Піфагор?



Ігрек

І сурова, й солов'їна


Математики країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати.
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,


Першим в відповіді бути.
Ледарів у нас немає,
Хто руки не піднімає?
Вирушаймо всі у путь —
Нас цікаві речі ждуть.

Великі математики

Позакласний захід для учнів 10-11 класів

Захід можна провести серед старшокласників у формі телегри «Перший мільйон». Спочатку проводять відбірний тур. Потім учаснику ставлять запитання, складність яких зростає. Є три підказки: «думка аудиторії», «допомога друга» та «50Х50». У грі беруть участь двоє учнів. Виграє той, хто набере найбільшу кількість балів.

Правильні відповіді позначено зірочкою.

Перший відбірний тур

Хто з давніх математиків довів, що діаметр ділить коло на дві рівні частини та рівність трикутників за трьома сторонами?

А. Евклід. Б. Архімед.

В*. Фалес. Г. Піфагор.

Запитання для першого гравця



1. Хто автор слів: «Натхнення потрібне в геометрії, як і в поезії»?

А. Лермонтов. Б*. Пушкін.

В. Гаусс. Г. Жуковський.

2. Ім’ям якого вченого називають геометрію, яка вивчається в школі?

А. Піфагора. Б. Лобачевского.

В*. Евкліда. Г. Рімана.

3. Чиїм ім’ям називається теорема, яку використовують під час розв’язування прямокутних трикутників?

А. Фалеса. Б. Вієта.

В. Декарта. Г*. Піфагора.

4. Кого називають «батьком алгебри»?

А*. Вієта. Б. Гаусса.

В. Галуа. Г. Ферма.

5. Хто з математиків ввів знак у сучасну алгебру?

А*. Декарт. Б. Лейбніц.

В. Ньютон. Г. Архімед.

6. Кого з математиків називають «королем математики»?

А. Галуа. Б. Вієта.

В. Декарта. Г*. Гаусса.

7. Хто з математиків був радником при дворі правителя Сіракуз Гієрона?

А*. Архімед. Б. Піфагор.

В. Платон. Г. Фалес.

8. Хто з математиків ввів змінну величину?

А. Гаусс. Б. Галуа.

В*. Декарт. Г. Вієт.

9. Чиїм ім’ям названа одна з квіток?

А. Софії Ковалевської. Б*. Гортензії Лепот.

В. Гіпатії. Г. Софі Жермен.

10. Хто є автором рядків: «Пришлось ли вам безучасно, бесцельно среди толпы гулять, и вдруг какой-то песни странной случайно звуки услыхать?...»

А. Лермонтов. Б*. Ковалевські.

В. Пушкін. Г. Толстой.

11. Хто ввів поняття вектора в математику?

А*. Гамільтон. Б. Ньютон.

В. Ейлер. Г. Декарт.

12. Хто був вихователем в М. В. Остроградського у гімназії?

А. Гоголь. Б. Короленко.

В*. Котляревський. Г. Осиповський.

13. Дочкою якого відомого поета була Ада Лавлейс, автор першої мови для обчислювальних машин?

А. Гете. Б*. Байрона.

В. Шекспіра. Г. Пушкіна.

14. Як називається число виду 2 +1?

А. Фібоначчі. Б*. Ферма.

В. Фігурне. Г. Досконале.

15. Хто є автором сучасної математичної логіки7

А. Чебишов. Б. Марков.

В*. Буль. Г. Ейлер.

Другий відбірний тур

Хто з французьких математиків був адвокатом?

А*. Вієт. Б. Ферма.

В. Ейлер. Г. Коші.

Запитання для другого гравця



  1. Хто автор книги «Начала»?

А*. Евклід. Б. Піфагор.

В. Архімед. Г. Лобачевский.

2. Хто є автором методу «відсіювання» складних чисел?

А. Евклід. Б. Архімед.

В. Піфагор. Г*. Ератосфен.

3. Російський математик, автор підручника «Арифметика», якому Петро І дав нове прізвище.

А. Чебишов. Б. Ляпунов.

В*. Магницький. Г. Ломоносов.

4. Символом якої філософської школи була пентаграма?

А. Фалеса. Б. Евкліда.

В. Архімеда. Г*. Піфагора.

5. Хто відкрив теорему про зв’язок коренів квадратного рівняння з його коефіцієнтами?

А. Піфагор. Б. Фалес.

В*. Вієт. Г. Декарт.

6. Як називають графік функції

А. Тракт риса. Б. Кардіоїда.

В*. Локон Аньєзі. Г. Вівіліана.

7. Хто є автором слів: «У математиків існує своя мова – це мова формул»?

А*. Ковалевські. Б. Гаусс.

В. Гілберт. Г. Ломоносов.

8. Хто з давніх математиків був ще й астрономом?

А*. Фалес. Б. Піфагор.

В. Архімед. Г. Платон.

9. Яку теорему називають «вірлячим містком»?

А. Теорему Ферма. Б*. Теорему Піфагора.

В. Теорему Фалеса. Г. Теорему Коші.

10. Хто з художників займався дослідженнями в галузі математики?

А. Репін. Б. Шишкін.

В. Пікассо. Г*. Леонардо да Вінчі.

11. Він був республіканець за переконаннями, праці його опублікували після смерті, а визнання світового рівня прийшло через 40 років після смерті.

А. Гаусс. Б*. Галуа.

В. Декарт. Г. Вієт.

12. Хто є автором слів: «Все є число»?

А*. Піфагор. Б. Евклід.

В. Демокріт. Г. Діоген.

13. Чиїм прізвищем названо вулицю, на якій знаходиться Полтавський педагогічний університет?

А. Котляревського. Б. Митропольського.

В*. Остроградського. Г. Короленко.

14. Як називають фігуру, на якій реалізується геометрія Лобачевского?

А*. Псевдосфера. Б. Сфера.

В. Параболоїд. Г. Гіперболоїд.

15. Хто ввів у математику знаки < , > ?

А. Гросман. Б. Лейбніц.

В*. Гаріотт. Г. Гамільтон.

Математичний турнір

Мета: розвивати логічне мислення, винахідливість, кмітливість учнів, уміння поводити себе в нестандартних ситуаціях; розвивати інтерес до математики; вчити грамотно розмовляти; виховувати впевненість у собі, наполегливість.

У грі беруть участь чотири команди по 6 учнів. Гра проводиться як змагання винахідливих і веселих математиків. До її підготовки залучаються більшість учнів, які, зокрема, готують математичні газети, прикрашають зал плакатами з висловами великих математиків тощо.

Ведучий повідомляє про початок гри, представляє учасників турніру, журі, гостей, запрошених.

І. Привітання команд

Кожна команда розкриває значення назви своєї команди та вітає суперників, журі та уболівальників.



II. Бліц-турнір

Запитання для команди 1

1. Як називають числа, якими користуються під час лічби?

(Натуральні)

2. Два числа, добуток яких дорівнює одиниці.

(Взаємно обернені)

3. Найпростіші геометричні фігури.

(Точка, пряма, площина)

4. Успіх у битві.

(Перемога)

5. Число, що йде за числом 999 999.

(1000000)

6. Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки?

(40 десятків)

7. Компоненти дії множення.

(Множники, добуток)

8. Сума довільної кількості одночленів.

(Многочлен)

9. Кути, у яких одна сторона спільна, а дві інші є доповняльними півпрямими.

(Суміжні)

10. Перший місяць літа.

(Червень)



11. Найбільше натуральне число.

(Не існує)

12. Що означає розв'язати рівняння?

(Знайти його корені або довести, що їх немає)



Запитання для команди 2

1. Найменше натуральне число.

(Одиниця)

2. Інша назва півпрямої.

(Промінь)

3. Креслярський інструмент, яким можна виміряти довжину відрізка.

(Лінійка)

4. Улюблена їжа мавпи.

(Банан)

5. Клас, що йде після класу мільйонів.



(Клас мільярдів)

6. Операція, що замінює обчислення добутку п однакових множників.

(Піднесення до степеня)

7. Компоненти дії ділення.

(Ділене, дільник, частка)

8. Перший місяць зими.

(Грудень)

9. Які рівняння називають рівносильними?

(Які мають одні й ті самі корені або зовсім їх не мають)

10. Периметр многокутника.

(Сума довжин усіх його сторін)

11. Сота частина числа.

(Відсоток)

12. Прямокутник, у якого всі сторони рівні.

(Квадрат)

Запитання для команди З

1. Кут, утворений двома доповняльними півпрямими.

(Розгорнутий)

2. Число, на яке не можна ділити.

(Нуль)

3. Креслярський прилад, за допомогою якого вимірюють та будують кути.



(Транспортир)

4. Два числа, сума яких дорівнює нулю.

(Протилежні)

5. Звичайний дріб, у якого чисельник менший від знаменника.

(Правильний)

6. Що змінюють, коли переносять доданки з однієї частини рівняння в іншу?

(Знаки доданків)

7. Герой казки Корнія Чуковського, який врятував Муху Цокотуху.

(Комарик)

8. Трикутник, у якого всі сторони рівні.

(Рівносторонній)

9. Сума всіх сторін многокутника.

(Периметр)

10. Які кути називають вертикальними?

(Ті, у яких сторони одного є доповняльними

півпрямими до сторін іншого)

11. Компоненти дії віднімання.

(Зменшуване, від'ємник, різниця)

12. Площа прямокутника зі сторонами а та b.

(аb)


Запитання для команди 4

1. Многокутник з найменшою кількістю сторін.

(Трикутник)

2. Кут, який дорівнює половині розгорнутого кута.

(Прямий)

3. Результат дії додавання.

(Сума)

4. Найкоротший місяць року.



(Лютий)

5. Найменше трицифрове число.

(100)

6. Скільки буде, якщо число 20 поділити на його половину?



(2)

7. Компоненти дії додавання.

(Доданки, сума)

8. Знак числа, що є результатом дії множення двох від'ємних чисел.

(Плюс)

9. Перше бажання героїні казки О. Пушкіна «Казка про рибака та рибку».



(Корито)

10. Кут, гардусна міра якого дорівнює 120°.

(Тупий)

11. Рівність, що містить невідоме.



(Рівняння)

12. Які кути називають суміжними?


(Одна сторона яких спільна, а дві інші -

доповняльні півпрямі)

III. «Математичне намисто»

Кожній команді дають аркуш паперу зі словом «арифметика», що написано вертикально зверху вниз. Члени команди повинні придумати і записати на своєму аркуші слова математичного змісту, в кожному з яких буде задіяна одна буква записаного слова.

Наприклад, записи можуть

У той час, як члени команд беруть участь у цьому конкурсі, уболівальники показують музичні номери, що певною мірою стосуються математики.



IV. «Утворити пари»

Членам команд роздаються картки із записаними виразами, серед яких є рівні між собою. Необхідно, взявшись за руки (символічний знак рівності), утворити пари рівних виразів.

Вирази, записані на картках:

6b; 4а2b4; (-2аb3)2;

2b6; 4а42; 2а•2аb4 .

V. «Дешифровщики»

Кожна команда отримує конверт з окремими картками, де записано вправи, які необхідно виконати, щоб утворити зашифровані слова. Окремо командам пропонують двосторонні картки, на яких з однієї сторони записано відповіді до вправ, а з іншої — склади, що утворюють необхідні слова. Серед карток є і такі, де записано неправильні відповіді та склади, з яких необхідні слова утворити неможна.



Приклади на картках

1)-4а7b5•5а4b3, 2) (-За5b2);

3) 212:26; 4) -52-2;

5) 23-53; 6) З2-27;

7)


Відповіді до прикладів

(У дужках указано склади, що записані на звороті карток.)

-20а11b8 (Со); -27а15b6 (фі); 64 (я); . -5 (Ко); 1000 (ва); 243 (лев);

(ська);4(ма);-162(рі); ху7 (я).

Послідовно виконуючи приклади, учні утворять ім'я та прізвище відомої жінки-математика Софії Ковалевської.



VI. «Знайди пару»

До слів першого стовпчика підібрати відповідні слова із другого.

1. Рівняння Числові (4)

2. Кут Степінь (6)

3. Доведення Паралельні (5)

4. Вирази Корінь (1)

5. Прямі Гострий (2)

6. Показник Теорема (3)

7. Задача Сума (8)

8. Доданок Прості (10)

9. Площина Розв'язання (7)

10. Числа Координата (9)

(У дужках у правому стовпчику вказано номер відповідного слова з лівого стовпчика.)

VII. «Виключити зайве слово»

Учасникам турніру треба знайти закономірність і виключити зайве слово із чотирьох запропонованих.

1. Сума, множник, різниця, частка.

(Множник)

2. Шість, вісім, вісімнадцять, п'ятнадцять.

(Вісім)


3. Три, тринадцять, двадцять, сімнадцять.

(Двадцять)



VIII. «Чи знаєте ви математичні терміни?»

Кожна команда за 1 хв повинна скласти якомога більше математичних термінів, які розпочинаються з літери в та містять її.



Математична вікторина для 6 класу

Правила гри

  1. У грі беруть участь 14 учнів.

  2. Ведучий по черзі ставить запитання учням.

  3. Гра складається з 7 раундів та фіналу.

  4. Після кожного раунду з гри вибуває один або два учні (вказується на початку раунду), які набрали найменшу кількість балів.

  5. Якщо учнів, які набрали однакову найменшу кількість балів, декілька, то жеребкуванням між
    ними визначається той, хто вибуває. Для цього перед початком гри готуються картки з номерами, кожному учню дається певний номер. Якщо вирішується спірне питання, хто з учнів вибуває з гри, журі відбирає картки з номерами цих учнів і навмання вибирає одну з них - це і є номер того учня, який змушений буде залишити гру.

  6. Новий раунд починається з учня, який набрав найбільшу кількість балів за підрахунками
    журі, а якщо їх більше одного, то — з першого за порядком.
  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка