План проведення тижня фізики День Заходи Відповідальний Понеділок



Скачати 291.31 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір291.31 Kb.



2012 р.

План проведення тижня фізики




День

Заходи


Відповідальний

Понеділок

  1. Шкільна лінійка (оголошення плану проведення тижня фізики)

  2. Випуск тематичних газет

3.Розважально-пізнавальна гра “Поле чудес”


Ласкава А. В.
7-11 кл.

9-11 кл.


Вівторок




  1. Будьмо знайомі: “Я фізика”

7-8 кл


Середа

1. Конкурс тематичних газет


7-11 кл


Четвер

  1. Розважально-пізнавальна гра “Еврика”




9-10 кл.



П’ятниця



  1. Підведення підсумків тижня фізики

  2. Оголошення результатів тижня фізики по шкільному радіо

Ласкава А. В.


Ласкава А. В.


Усний журнал (9-11 кл.)
Назва позакласного заходу — вечір часто не відповідає часу його проведення. У таких випадках варто не просто заміняти термін іншим, а запропонувати учнем нову форму позакласної роботи, наприклад усний журнал.

Усний журнал вигідно відрізняється від інших позакласних заходів широтою і свіжістю інформації, цікавістю форм організації роботи, широким простором для самодіяльності і творчості учнів.

Зміст усного журналу може відбивати одну чи тему цілий комплекс найрізноманітніших питань, тобто, інакше кажучи, журнал може мати тематичний чи оглядовий характер.

Усний журнал — форма роботи, однаково прийнятна і для учнів VIІ-VIII, і для учнів IX-X класів, тільки вибір сторінок і їхній зміст повинний відповідати віку і рівню розвитку учнів.

Зміст усного журналу розкривається на його сторінках. Не потрібно прагнути до великої кількості сторінок у журналі, але обрані 4—5 сторінок повинні бути цікавими і ретельно підготовленими.

Для ведення журналу треба вибрати двох учнів, бажано хлопчика і дівчинку. Вони відкривають журнал невеликим вступним словом, потім повідомляють кожну наступну сторінку, чи під музику проносять, що набагато цікавіше, по сцені добре оформлений лист із назвою сторінки. Про початок і кінець сторінки ведучі повідомляють ударом гонга чи звучанням камертона.

Методи оформлення кожної сторінки можуть бути найрізноманітнішими: виступу учнів, демонстрація цікавих досвідів, зустріч із ученими, відповіді на питання учнів, читання віршів, виконання пісень, музичних творів, гуморесок і т.д.

Приведу як приклад деякі сторінки журналу:



І сторінка


Небагато історії

( ознайомлення з історією відкриттів)

На цій сторінці варто ознайомити учнів з історією відкриття фізичних явищ і законів, розповісти про життя вчених-фізиків.

Форми подачі матеріалу цієї сторінки можуть бути різними: передача «по телебаченню», інсценівка, демонстрація кінофільму і т.д. Наприклад, тему «Чи випадкові наукові відкриття?» можна оформити в такий спосіб.

Двоє учнів виносять плакат зі словами Луї Пастера «Щаслива випадковість випадає лише на долю підготовлених розумів». На тлі плаката проходить виступ ведучого сторінки. Він розповідає хлопцям про значення легенд, якими оточені деякі наукові відкриття. Багато хто з цих легенд, яскраві і хвилюючі, надовго запам'ятовуються, передаються з покоління в покоління і позбавляють історичні події правдивих обрисів.

Один за іншим виходять на сцену учасники сторінки і повідомляють слухачам сутність легенди про історію великих відкриттів, фіксуючи увагу на удаваній їхній випадковості.

Наприклад:

2200 років тому найбільший учений Древньої Греції Архімед, вирішуючи задачу про корону пануючи Гиерона, відкрив у лазні свій знаменитий закон.

Дерево в саду родового маєтку родини Ньютонів у Вулсторпе, неподалік від Кембриджу, відкіля зірвалося знамените яблуко, протягом багатьох років, поки його не зламала бура, було музейним експонатом. Ще б! Падіння цього яблука з'явилося причиною відкриття закону всесвітнього тяжіння!

Дружина професора, що застудилася, анатомії Болонского університету Луїджі Гальвані вимагала турботи й уваги. Лікарі прописали їй «бульйон» з жаб’ячих лапок. Готуючи жаб для бульйону, Гальвані і відкрив знамените «тваринну електрику» — електричний струм.

Ад'юнкт кафедри фармацевтики Копенгагенского університету, професор фізики Ганс Християн Ерстед у 1820 р. під час однієї зі своїх лекцій одержав записку від студента, у якій той звертав його увагу на поворот магнітної стрілки, що знаходиться на демонстраційному столі під дротом, по якій проходив електричний струм. Так був покладений початок вивченню електромагнітних явищ.

8 листопада 1895 р. професору Вюрцбургского, університету Вільгельмові Конрадові Рентгену не спалось. Він спустився у свою лабораторію і... відкрив рентгенівські промені.

На сцені знову з'являється ведучий сторінки. Аналізуючи легенди, він затверджує, що більшість з них привчає до думки про легкість перемог. Наукові відкриття в них представляються як справа случаючи, а не як результат довгого років терплячих пошуків і роздумів.

Ті ж учні, що розповідали легенди, по черзі повідомляють слухачам щирі історії названих великих відкриттів, звертаючи увагу тепер на величезну працю вченого, вкладена в кожне відкриття. Ці розповіді можна супроводжувати досвідами, фрагментами диа- і кінофільмів.

ІІ сторінка


Чудеса? Ні, це фізика!”
Ведучий

Всі ми любим чудеса, фокуси та жарти,

Витрачати час сьогодні нам ніяк не варто.

Слід просити чаклуна до нас завітати.

Щ

об цікавий і веселий дослід показати.

(виходить учень в костюмі чаклуна і показує досліди)

Демонстрація дослідів

Дослід №1

Налийте у пробірку 6-8 мл ефіру (для зрівноваження в пробірку покладіть небагато дробин). Пробірку закрийте пробкою, через яку пропущені дві зігнуті скляні трубки, і опустіть в стакан з гарячою водою. У воді ефірна вертушка повинна плавати як поплавок. Ефір нагріється і закипить. Пари ефіру, що почнуть виходити із трубок, потрібно підпалити. Пробірка з полум’ям почне обертатись. Як пояснити явище, що спостерігається?


Дослід №2

Гирю масою 1кг підвісити на нитці №20. Знизу до гирі прив’яжіть таку ж нитку. Ривком смикніть за нижню нитку. При цьому вона обірветься. Якщо потягнути її повільно, то обірветься верхня нитка і гиря упаде. Як пояснити явище, що спостерігається?


Дослід №3

Покладіть на стакан кусок картону розміром 7х10см з монетою наверху. Різко ударте по ребру картону. При цьому він вилетить, а монета впаде на дно стакана. Чому?
Дослід №4

Покладіть листок папера на край столу. На листок поставте брусок або стакан з водою. Кінець листа, що звисає візьміть в одну руку, а ребром долоні другої руки різко вдарте по ньому. При цьому листок висмикується, а стакан залишиться. Чому?

Д

ослід №5

На стіл, покритий скатертиною, покладіть дві монети. На них поставте стакан. Третю монету, меншу по товщині, покладіть під стакан по середині. Попробуйте дістати монету, не користуючись ніякими іншими предметами і не дотикаючись руками ні стакана, ні монет.



Дослід №6

На столі лежить кулька для настільного тенісу та півлітрова скляна банка. Необхідно, не користуючись ні чим іншим, помістити кульку у скляну півлітрову банку.


Д

ослід №7

К крючку центробіжної машини підвісьте за край металевий диск довжиною 25см. При обертанні він розташується в горизонтальній площині.
Дослід №8

Візьміть два однакових по розмірам і масі листи паперу. Один зімніть. Одночасно відпустіть обидва листи з однієї висоти. Чому зім’ятий лист падає швидше?

Дослід №9

Візьміть дві вилки. Скрипіть їх гострими кінцями приблизно під кутом 120-130. З внутрішньої сторони кута закріпіть сірник. Потім обережно іншим кінцем сірника покладіть на край горлечка пляшки. При цьому система знаходиться у рівновазі. Поясніть явище, що спостерігається.




ІІІ сторінка


Чи знаєш ти фізику”

На цій сторінці можна запропонувати дітям скласти заздалегідь кросворди, ребуси і кращі потім використати для цього журналу. До уваги пропонується вікторина “Чи знаєш ти фізику”

На малюнках показані різні фізичні явища. Поясніть, з якими явищами ви зустрічаєтесь, які закони діють в цих явищах, у яких випадках явища корисні, а в яких шкідливі?






IV сторінка

Знайди помилку”

Це сторінка-загадка. Учням показують малюнки, схеми досвідних установок, читають вірші і розповіді з фізичними помилками. Задача глядачів — знайти і пояснити сутність помилки і запропонувати свій варіант, що вже не містить помилок.

Приведемо приклад розповіді з помилками.

У яскравий сонячний день піонери відправилися в похід. Щоб було не так пекуче, хлопці одяглися в темні костюми. Спочатку дорога йшла по піщаному березі ріки. Пісок був сухим і чистим. Йти було легко. Далі мандрівники згорнули на луг, і довелося зменшити крок.

Далеко перед хлопці побачили людину, що рубала хмиз. Його важко було розглянути, тому що і людина, і навколишні його кущі були видні неясно, контури їхні розпливалися і, здавалося, начебто вони колишуться і тремтять. Підійшовши до дроворуба метрів на двісті, хлопці побачили, як він підняв і опустив сокиру на товстий сук, однак удар сокири вони почули не відразу.

На нічліг розташувалися на березі ріки. До вечора стало свіжо, але після купання хлопцям відразу стало тепліше. На дні річки лежав великий камінь. Троє хлопців із зусиллям підняли його у воді, але зате легко викинули на берег.

Над багаттям повісили два чайники: круглий і циліндричний. У першому вода швидко закипіла.

Після заходу сонця на небі показався серп місяця, його ріжки були звернені вправо. Було дуже красиво.

Подібні розповіді учні з інтересом складуть самі. Випливає за тиждень до проведення журналу оголосити конкурс серед майбутніх учасників журналу на кращу розповідь з найбільшою кількістю помилок і найбільш цікавим сюжетом. Кращі розповіді стануть предметом обговорення.

На даній сторінці журналу можна використовувати уривки з художньої і науково-фантастичної літератури, що містять фізичні помилки, наприклад розповіді барона Мюнхаузена. Такі уривки учні зможуть підібрати самостійно.

Аналогічно вищевказаному можна провести конкурс на кращий малюнок з фізичними помилками (див.мал.). Малюнки треба малювати на великих аркушах чи папера демонструвати їх за допомогою епідіаскопа чи кодоскопа.



V сторінка

Творча”

Для цієї сторінки будуть в пригоді вірші, що написали учні школи і присвятили їх фізиці.

Є в світі тисячі наук

Таємних та цікавих.

Одною з них є фізика

Ми знаємо це з вами.

Допомагають нам фізичні

Досліди і формули

Порозуміти всі незвичні

Явища й феномени.

Можна поетичні рядки використовувати для пояснень явищ, описаних в них , з точки зори фізики. Наприклад:

М. Познанська:

Це жито липневе у полі

Дало соломи на бриля.

Прив'яло листя на тополі,

Від спеки аж пашить земля.

Запитання. Чому «прив'яло листя» і «пашить земля»?

Відповідь. Улітку за надто високої температури відбувається інтенсивне випаровування.

З української народної пісні:

.. .Туман яром, туман долиною,

За туманом нічого не видно,

Тільки видно дуба зеленого...

Запитання. Чому «туман яром, туман долиною»?

Відповідь. У низьких місцях застоюється холодне повітря.

М. Вороний:



Білесенькі сніжиночки,

Вродились ми з води.

Легенькі, як пушиночки,

Спустились ми сюди.

Ми хмарою носилися,

Від подиху зими,

І весело крутилися

Метелицею ми.

Запитання. Про який процес ідеться в уривку вірша?

Відповідь. Кристалізація — перехід речовини з рідкого стану у твердий.

А. Костецький:



Раптовий сніг упав на землю,

Завис нечутно на гілках.

І забіліла сосен зелень

У неполоханих гайках.

... А змерзлі клени та берези

Ховають ноги в теплий сніг.

І запихають обережно

Аж до далекої весни.

Запитання. Чому «клени та берези ховають ноги в теплий сніг»?

Відповідь. Сніг захищає коріння дерев від замерзання внаслідок поганої теплопровідності, оскільки між сніжинками є нерухоме повітря.

Будьмо знайомі: Я – фізика!

(7-8 кл)

Мета: Сприяти розвитку інтересу до вивчення фізики, розвивати пізнавальну активність
Ведучий

Всі науки якось раз сперечались

І від того між собою ледве не подралися:

Хто із них найголовніша,

Та й до того ж найскладніша,

і сьогодні їх розмову

ми послухаєм с тобою.



Математика. Добрий день. Сподіваюсь, усі впізнали мене, я — Математика. Кажуть, що я цариця всіх наук, це так. Я — цариця, але я ще і мати. Я можу бути і лагідною, і суворою, але завжди справедливою. Усі ви добре знаєте нашу велику родину наук. Як і в будь-якій родині мої діти всі різні, але у нас є спільні риси — усі ми дуже важливі, складні та водночас цікаві, жодна людина не може обійтись без нас.

Настав час познайомити вас з моєю донькою — Фізикою.



Мова: Шість класів жили і у 7 класі прожили би без неї. Теж мені наука: як не струмом вдарить, то яблуко з башти на голову кине.

Математика. Постривай, як не хочеш знайомити дітей з фізикою, то розкажи щось про себе, на те ти й мова.

Мова. Я найстарша, я народилася разом із людиною. Люди спілкувалися, набували життєвого досвіду і передавали його своїм нащадкам. Минули сто­ліття... Завдяки своєму розуму і праці людина створила нові засоби спілку­вання — радіо, телефон, телебачення, Інтернет.

Математика. Але чи це було пов'язано з фізикою?

Мова. Мабуть, так. Якби не знання фізики, людина не зуміла б використа­ти перо, виготовити чорнило, створити друкарські машини, які розширили межі спілкування між людьми. (Звертається до Географії.) А що ти думаєш про фізику? Чи можеш ти обходитися без цієї всезнайки?

Географія. Що ти?! Без законів фізики не можна було б пояснити клімат, течії річок та морів, утворення вітру. Я вже не кажу про подорожі: без фізики ні човнів, ні повітряних куль, ні залізниці, ні літаків — на волах далеко не за­їдеш.

Мова. Цікаво, а що скаже Біологія.

Біологія. Усім відомо, що фізика — основа техніки. Фізика широко вико­ристовується для досліджень у біології, допомагає зрозуміти особливості бу­дови, життєдіяльності рослинного та тваринного світів.

Мова. Зрозуміло, географія і біологія заодно з фізикою — бо це науки про природу.

Цікаво, що б сказало про фізику Малювання? Почне казати — хто мені фарби зробить, як не фізика з хімією; та й художники, не знаючи фізики, не вдосконалювали б свої витвори. Навіть щоб продукти харчування та одяг створювати, потрібно фізику знати! Всюди влізла!

І чайник не так без неї кипить, і літак не летить, ліки в шприц не набереш, урожай не збереш; будинок не побудуєш, трактор не спроектуєш. Мабуть, математика має рацію, без фізики жити не можна.

— Історіє, розкажи нам, будь ласка, про неї. Хто, як не ти, може все роз­ставити на свої місця, і навести лад.



Історія. Фізика зародилася дуже давно, спочатку вона об'єднувала всі знання людини про природу. Ще грецькі вчені за кілька сотень років до на­шої ери намагалися пояснити походження світу й з'ясувати причини всіх змін, які відбуваються в природі. Слово фізика (грецьке physic — природа) вперше з'явилося у працях давньогрецького філософа Арістотеля. Правда, досліджувалися тоді лише поодинокі природні явища або зміни, які люди ма­ли змогу спостерігати.

Учитель.

Тож, діти, настав час запросити до нас саму фею Фізику. (виходить учениця в костюмі феї)



Фея Фізика:

Добрий день вам, любі друзі!

Я рада вітати вас у моїй країні. На початку подорожі по цій країні ознайомимося з нашим маршрутом: ми відвідаємо острови Механіка, Електрика, Оптика, побуваємо в містах Чаклунів, Приладграді та у почері Нерозгаданих таємниць.

Я розкажу вам, любі діти,

Що будем разом з вами вчити:

Закони, формули, задачі

Всі зможете ви розв’язати,

Дасте ви відповідь на всі питання

Без особливого вагання.

Тож час не будемо ми витрачати

Пора у подорож вже вирушати.

1 Учениця (Механіка)

Коротка розповідь про механіку

2 Учениця (Електрика)

Коротка розповідь про електрику.

3 Учениця (Оптика)

Розповідає про оптичні явища.

Фея Фізика.

Це далеко не всі острови моєї країни, з усіма ними ви познайомитись протягом подальших подорожей на уроках фізики. А от зараз ми завітаємо до міста Чаклунів, де на нас чекає маг і чаклун. Він вам покаже багато цікавих дослідів, пояснити які, ви зможете отримавши відповідні знання з фізики.



Маг (учень, одягнений в костюм Мага).

Я радий всіх вас тут вітати,

Готовий дослід показати.

Та все ж, скажу вам я спочатку,

Щоб все у вас було в порядку:

Охайно треба працювати

Безпеки правила слід пам’ятати.

(Демонструє цікаві досліди)

Наприклад:

Обладнання:

Скляна пляшка з широким горлом (з під кефіру), зварене і очищене яйце, спирт або одеколон , палиця, сірники, вата.



Проведення досліду:

На палицю намотується вата і пропитується спиртом, потім підпалюється і опускається в пляшку. Зверху на горловину пляшки ставиться яйце. Через певний час повітря в пляшці охолоне і втягне в середину пляшки яйце.



Фея Фізика.

Так довго можна чаклувати,

Та слід вже далі мандрувати.

Кожен з вас вже дещо знає,

Приладград на нас чекає.

Тут приладів чимало є

Кожний місце зна своє,

Учням всім допомагає

Явища й закони роз’ясняє.

(Учні демонструють прилади, називають їх і пояснюють призначення)



Фея Фізика. Ой, що це? Кругом темно як вночі. Куди це ми потрапили? (Читає напис на карті) Печера нерозгаданих таємниць. Ось погляньте, якісь незрозумілі формули, схеми. Тут все незнайоме, загадкове, цікаве. А для того щоб пройти цією печерою і знайти вихід нам потрібно буде багато-багато знань, вмінь і навичок з фізики. І вісі ці знання ви отримаєте на уроках фізики і подолавши перешкоди виберетесь з цієї печери. А допоможе вам у цьому ваш вчитель, підручники, довідники, а саме головне бажання вивчати таку цікаву і важливу науку – фізику.

Подорож наша вже скоро скінчиться

Нам же потрібно надалі навчиться

Фізику знати і розуміти:

Схеми читати, закон пояснити,

Вміти задачі усі розв’язати,

Формули вчити і добре їх знати.

То ж всім бажаю цікавих уроків

Щоб досягти результатів високих.
Поле – чудес (7-11 кл)
Мета: Сприяти розширення знань з фізики, розвивати інтерес до предмету, зацікавлення до вивчення фізики, активізувати творчі здібності учнів.

1 Вед. Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні до нас у школу завітала всім відома гра “Поле-чудес”. Учасниками сьогоднішньої гри є знавці фізики, а також ті – кому подобаються цей предмет і хто побажав перевірити свої знання з нього.

І так, ми запрошуємо перших учасників нашої гри – першу трійку гравців. Ними стали:_____ _________________________________________

Протягом гри ви нам будете розповідати про себе, а зараз уважно прослухайте завдання першого туру. Воно, як звісно стосується фізики. Це пристій, яким користуються у фізиці.

Т


Е

Р

М

О

М

Е

Т

Р

У цьому слові 9 букв.

І так прошу першого учасника – ваш хід. Поки визначається результат вашого ходу, ми хотіли б запитати:



  1. Чому ви вирішили прийняти участь у нашій грі?

  2. Чим ви цікавитесь у вільний час?

  3. Ким бажаєте стати після закінчення школи?

(І так продовжується доки не буде відгадане слово)

Ось і є перший учасник нашої фінальної гри. Ним став (стала) _____________

Всіх учасників ми дякуємо за участь у нашій грі.

2 Вед. ІІ тур.

Запрошуються учасники ІІ туру нашої гри: _____ __________________________________________________


Завдання другого тура таке: яке фізичне явище використовує в харчовій промисловості та в парфумах.

Д

И

Ф

У

З

І

Я

Будь ласка, слово надається першому учаснику. Що ви нам можете розповісти про себе?

А якби ви потрапили у фізичний кабінет, який би дослід ви хотіли провести? Про що хотіли б дізнатися?

(Гра продовжується)

Вітаємо вас з перемогою в другому турі, а значить ви стали учасником нашої фінальної гри. І так другий учасник фінальної гри – це _____________________



1 Вед. ІІІ тур.

Гра продовжується. І ми раді привітати наших наступних учасників: ____________________________

Для вас ми підготували таке завдання: Ім’я італійського вченого ХVІІІ століття, засновника вчення про електрику. (Александро Вольт)

А


Л

Е

К

С

А

Н

Д

Р

О

Завдання зрозуміло, починаємо третій тур. Перший учасник ваше слово. Розкажіть нам про себе.

(Гра продовжується)

А ось наш і третій переможець. Ним став (стала) __________

Гра з глядачами.

Тут вказаного ім’ям вченого, в честь якого названа комета і він вам відомий з фізики.

Г

А

Л

І

Л

Е

Й


Фінальна гра.

Ось нарешті і фінальна гра. В неї вийшли слідуючі учасники:

Переможець першого туру _____________________________

Переможець другого туру ______________________________

Переможець третього туру _____________________________

Ви гарно справились з першим етапом, тому завдання наступного туру, фінального буде трішки складнішим.

І так, увага. Цю лінію мають всі тіла: Земля, автомобіль, пішохід, але ми її не помічаємо.

Т


Р

А

Е

К

Т

О

Р


І

Я

Слово першому фіналісту.

Чи ви мріяли потрапити у фінал?

Що ви чекаєте від фінальної гри?

(Гра продовжується)

А ось і переможець нашої сьогоднішньої гри. Ним став (стала) _________________________

Ми вас вітаємо. За нашими підрахунками ви отримали ____ балі. Кожні наші 100 бал дорівнює шкільному балу. Їх ви можете отримати на уроках фізики протягом будь якої теми.

За умовами нашої гри, ми вам повинні запропонувати супер-гру. Якщо ви її виграєте, то всі зароблені бали залишаються за вами і плюс супер-приз, який ви самі виберете. Якщо ж ви не виграєте супер-гру, то залишитесь переможцем нашої гри, але виграні призи залишаються в нашій грі “Поле-чудес”. І так, ви граєте в супер-гру?

Добре, тоді ми вас познайомимо з супер-призами:


  1. “Супер-ручка “Відмінниця”.

  2. “Супер-олівець “Сам пишу і сам стираю”

  3. “Супер набор шпаргалок з хімії”

  4. І звичайно “Міні-автомобіль”

Що ж повелінням долі ви можете отримати ……….., якщо за одну хвилину відгадаєте назву фізичної величини

М


А

С

А

Ви можете назвати 3 букви. І так, ваші букви:…..

Відкриємо ті букви, які є в цьому слові.

Ви можете назвати це слово зараз, чи вам потрібна хвилина на роздуми.

Будь ласка, ваш варіант.

(Підведення підсумків гри)

Розважально-пізнавальна гра “Еврика”


Тема: Магнітне поле.

Мета: Сприяти поглибленню знань учнів з фізики; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів; виховувати почуття відповідальності, взаємоповаги, колективізму.
Є в світі тисячі наук

Таємних та цікавих.

Одною з них є фізика

Ми знаємо це з вами.
Допомагають нам фізичні

Досліди і формули

Порозуміти всі незвичні

Явища й феномени.

Вед. 1. Раді вітати вас на нашій пізнавальній, розважальній, повчальній грі “Еврика”

Вед.2. На би дуже хотілося, щоб наша гра не тільки цікавою, а ще й корисною. Щоб кожен з вас, залишаючи цей зал, міг сказати “Еврика” – я дізнався про щось нове. Темою нашої гри є "Магнітне поле"

Вед.1. А зараз ми запрошуємо до участі у нашій інтелектуальній грі знавців фізики.

Вед.2. Ними стали учні 10 кл., які добре засвоїли цю тему і з задоволенням поділяться з нами своїми знаннями:

1.__________ 3.___________

2.____________ 4.__________

(Учні виходять на сцену, займають свої місця за партами)

Вед.1. Як всім відомо, для проведення будь якого змагання потрібно журі. До його складу ми запрошуємо:

_____________________________________

_____________________________________

Вед.2. До уваги перший конкурс. “Моя точка зору”

Умови конкурсу: За 30 секунд ви повинні переконливо висловити свою точку зору на тему, що буде оголошена.

Вед.1. До уваги журі. Цей конкурс оцінюється максимально 12 балів

Вед.2. Журі повинно врахувати все: переконливість, науковість, завершеність висловлювання думки.

Вед.1. На підготовку вам відводиться 30секунд. І так ваша тема: "Чому існує магнітне поле Землі?"

(Час на обмірковування)

Вед.2. Час вийшов. Слово надається учасниках.

Вед.1. Слово надається журі.

Вед.2. В першому конкурсі учасники отримали таку кількість балів. _____________

Вед.1. А зараз до уваги другий конкурс. “Хто більше”

Умови конкурсу зовсім прості: за 30секунд кожен учасник повинен відповісти як можна на більше запитань. Кожна правильна відповідь – це 1 бал. Якщо ви не знаєте відповіді на дане запитання то говоріть “далі”. Не витрачайте даремно часу.

Вед.2. До уваги журі. Готові? Учасники готові? Першою відповідає учасниця, що має найбільшу кількість балів. Це______________

Вед.1. (Читає питання.)(додаються)

Вед.2. Слова надається журі. (Повідомляють результат другого конкурсу і підсумки двох конкурсів.)

Вед.1. Після двох конкурсів лідерами гри є:_________

Вед.2. А зараз конкурс, який відображає улюблене ваше заняття на уроках – це “Підказка”. Якщо на уроках вам заборонено це робити, то за умовами нашого конкурсу – ви повинні як можна краще підказати своєму другові чи подрузі про те, що зображено на малюнку. Одне, що ви не можете – це називати сам предмет або явища.

( Починати описувати предмет чи явище можна зі слова, що написано під малюнком)

Вед.1. І так, малюнки для першого учасника.

(Проводиться конкурс)

Вед 2. Так, вміло ви підказували. Добре натренувалися на уроках.

Вед.1. А ми надаємо слово журі.

Вед.2. А наступний конкурс буде дійсно фізичним.

Адже фізика - наука експериментальна. А всі ви любите проводити різні експерименти. І як тільки кабінет наш витримує. Отже зараз вам пропонується слідуючий дослід. В посудину з водою на невеличкому папері опускається залізна голка. Через певний час вона займе орієнтоване положення в просторі. Чому вона це робить? Відповідь обґрунтуйте.

Вед.1. Слухаємо варіанти ваших відповідей. Журі оцінює відповіді максимально в 12 балів. (Слово має журі)

Вед.2. На цьому перший тур завершено. За результатами попередніх конкурсів лідерами стали:__________ .За умовами гри вони виходять у фінал.

Вед.1. А іншим учасникам ми бажаємо успіхів у навчанні і хочемо подарувати невеличкі потішні призи.

Вед.2. Ось і залишилось в нас всього двоє учасників: ______


А це значить, що залишився останній конкурс “Дуель”


Вед.1. Умови конкурсу: вам буде задано 10 питань, відповідає той, хто перший підніме світлофор. Якщо відповідь не правильна – можна відповідати другому учаснику.

Вед.2. І так, всі готові? Кожна правильна відповідь – це 1бал. Почали.

Вед.1. (Задає питання)

Вед.2. Слово надається журі.

Вед.1. Ось і закінчилася наша гра, переможцем якої стала ___

Вітаємо всіх учасників і особливо переможця.



Гра скінчилась - не біда,

Ще ми прийдемо сюда.

Про цікаве щось дізнатись

Краще з фізики навчатись.

КВК “О, фізико!”
Тема: Засідання фізичного КВК

Мета: Сприяти поглибленню знань з фізики; розвивати: інтерес до предмету, зацікавленість фізикою, фізичними явищами; активізувати творчі здібності учнів, кмітливість та спритність; сприяти згуртованості дитячого колективу, вихованню дружби, взаєморозуміння, поваги.

Місце проведення: актовий зал або інше приміщення для розміщення учнів двох класів.

Оформлення: святково оформлений зал: портрети вчених - фізиків, газети-стіннівки, висловлювання про фізику, в центрі сцени - назва гри і тема засідання: "КВК", "О, фізика!" та інше.

На сцені: столик для видучих праворуч і ліворуч знаходяться місця для команд.

Обладнання: 2 великих листи білого папіру, різнокольорові маркери, столик та комплект обладнання для проведення конкурсу "Експеримент", призи переможцям і болільникам.

Термін проведення: 45хв.

Хід засідання

На сцену виходять двое ведучих і починають засідання.



  1. Добрий день, дорогі діти!

  2. Добрий день шановні гості, вчителі!

  1. Раді вітати вас на засіданні клубу веселих і кмітливих.

  2. Вашій увазі ми пропонуємо змагання двох команд, учасниками яких є учні:

  • що добре знають фізику;

  • мають почуття гумору;

  • завзяті у боротьбі;

  • кмітливі;

  • винахідливі;

  • веселі.

  1. А ще які, ви самі зможете побачити протягом нашого змагання.

  2. Тож дозвольте представити учасників І команди. Це учні 10 класу. Капітан команди _______________

  1. І друга команда - старожили - учні 11 класу, капітан команди _________

  2. Ми будемо раді, якщо сьогоднішня гра принесе вам хвилини радості.

  1. Якщо від наших дотепних жартів на ваших обличчях засяє посмішка, а як відомо вона продовжує наше життя. Навіть фізика цьому не суперечить.

  2. Нехай кмітливість і винахідливість наших учасників розширять ваш кругозір, поглиблять знання з фізики.

  1. Тож побажаємо нашим командам, учасникам завзятості, впертості на нелегкому шляху до перемоги.

  2. Боріться щосили, змагайтись завзято

Нехай КВК перетвориться в свято

Щоб пісня лунала, в знаннях був прогрес

Щоб в учнів до фізики зрів інтерес


  1. А зараз ми поспішаємо представити наших гостей:

  • _____________________________________

  • _____________________________________

  1. Дітей ви навчаєте з іншої школи

І в нас не були ви на святі ніколи

Ми просим команду собі обирайте

Й за неї сьогодні ви вболівайте.


  1. Не залишимо ми без роботи і наших друзів - болільників. А чи вони тут є?

  2. Чи є болільники команди 10класу? А 11 класу?

  1. Болільники наші, ви тут не сумуйте

Емоції щиро командам даруйте

Частіше в долоні ви разом плескайте

Команди підтримуйте, не забувайте.


  1. І нарешті ми хочемо представити наше журі. А воно в нас:

  • почесне;

  • справедливе;

  • суворе;

  • досвідчене

  • компетентне

  1. До складу журі входять:

______________________________________

  1. Ось і настав час познайомити вас з умовами першого конкурсу.

  1. А називається він "Візитка". Кожна команда готувала заздалегідь назву, емблему, девіз та невеличке повідомлення по темі: "О, фізика!"

  2. Максимальна оцінка за цей конкурс 10 балів

  1. Журі враховує відповідність темі, дотепність, актуальність.

  2. Першим надається слово команді 10 класу

(виступають команди)

  1. А зараз до роботи запрошується журі.

  2. Доки журі працює, а команди трішки відпочивають, ми хочемо поспілкуватися з болільниками - дізнатися, а як вони знають фізику.

Ось вам таке запитання:

Назвіть вченого, який відкрив закон, що формується так:

Сила, що виникає під час деформації

Прямопропорційна уздовженню тіла

І направлена проти деформації

(правильна відповідь Роберт Гук)

а за правильну відповідь ви отримуєте приз.


  1. Доки ми тут з вами грали,

Вже журі попрацювали

Тож давайте їх просити

Результат оголосити


  1. Слово має журі.(виступ журі)

  1. За результатами І конкурсу лідирує команда _________. Болільники, ви задоволені?

  2. А болільники команди ______ підбадьорте свою команду оплесками.

  1. А в нас наступний конкурс.

  2. Хто в команді всім керує

Вміло гру організує?

Це звичайно капітан



Слово я йому надам

  1. Отже, прошу капітанів підійти до мене. (бесіда з капітанами)

  • Ви любите уроки фізики?

  • За що?

А я люблю фізику за те, що на цих уроках можна поекспериментувати, щось зібрати, розібрати. Це так цікаво.

  1. Тоді наступне змагання саме для тебе, а називається воно "Юний експериментатор"

Умови конкурсу:

  1. Журі уважно слідкує і оцінює наших експериментаторів максимальною оцінкою в 10 балів (виконання експерименту)

  2. Журі вирішують з оцінками, але я хочу сказати, що капітани справились з завданням. Вже тому, що ми тут залишились живими і здоровими, не злетіли у повітря.

  1. Але давайте краще послухаємо наше журі (слово журі)

  2. За результатами 2-х конкурсів лідером є команда ______

  1. Наступний наш конкурс самий серйозний. Адже він дасть змогу перевірити, як наші команди знають фізику

  2. Чи вчать вони правила, чи знають фіз.закони та поняття. А умови конкурсу такі: потрібно відповісти на запитання з галузі фізики одним словом.

  1. Умови конкурсу зрозумілі? А журі оцінює кожну правильну відповідь в 1 бал (конкурс)

  2. Добре, добре ви знаєте фізику. Зараз, поки журі підраховує кількість балів за цей конкурс і всієї гри, а команди відпочивають та заспокоюють свої нерви ми пропонуємо гру нашим болільникам.

  1. Є бажаючі зіграти з нами в цікаву гру? Просимо по одному болільнику від кожної команди на сцену. (бесіда з болільниками: Ви за яку команду болієте?… А ви?… А ви добре знаєте фізику? ….) От ми зараз і побачимо це.

  2. Всім ще з дитинства відома гра в слова, коли один гравець називає слово, а інший повинен підібрати слово, яке починається на останню букву названого слова. І такий ланцюжок продовжується, доки хтось не зможе підібрати слово. Легко, правда. Але почекайте. Всі слова повинні бути пов’язані з фізикою. Це можуть бути поняття, закони, величини, імена і прізвища вчених, зрозуміло? Тож починаємо. (гра "слова")

  1. Ми відпочили, а журі вже готове повідомити результати (виступає журі)

  2. І ось нарешті наше останнє змагання. Саме кумедне, жартівливе, веселе - "Показуха"

  1. А показати вам потрібно всі відомі вам закони у вигляді малюнків. Кожній із команд дається папір і кольорові олівці.

  2. На виконання завдання відводиться дві хвилини. Через дві хвилини ви повинні представити своє мистецтво і розповісти, які закони ви зобразили.

  1. Журі оцінює виступ команд максимальною оцінкою 10 балів, враховуючи кількість зображених законів та їх поясненя. Умови зрозумілі? Тож час пішов.(поставити пісчаний годиник).

  2. Першою захищає свою картину команда лідерів ___ класу. А тепер слово надається другій команді.

  1. Слово надається журі. Оголосіть будь ласка, результати конкурсу (виступ журі)

  2. От і позаду змагання вже наші

Раді ми бачити усмішки ваші

Трішки лишилось нам хвилюватись

Хто ж переміг ми бажаєм дізнатись

Для оголошення підсумків гри ми надаємо слово нашому журі (виступ журі)

1. Давайте ще раз привітаємо наші команди. Адже завдяки їх виступам ми отримали справжнє задоволення.

Додатки до КВК

Конкурс "Візитка"

Команда 10 класу

Назва "Атом"

Девіз:

В нас в команді є ядро

Капітаном звем його

Позитивний заряд має

Головним в нас виступає

А навколо електрони

Теж важливі, мов персони,

Протилежний заряд мають

Від ядра не відлітають

Хаотичний рух у них

Вас вітають тут усіх

Емблема:



Пісня:

Потрібні нам уроки в школі всі

А фізика потрібна нам тим паче

Повинні знати всі закони ми

І вміти розв’язати всі задачі

Тож доки продзвенить дзвінок

Збираємся у клас

Щоб повторити чийсь закон

Бо фізика у нас.

Дістанемо ми свій конспект

Бо треба добре знать

Як сили діють

І як їх визначать

Ми вивчили закони майже всі

І Ома, Архімеда й Фарадея

Нам фізика потрібна у житті

Тому ми завжди дружимо із нею

Ми знаємо Ампер і Ом

І Ньотона закон

А також атом, електрон

Нейтрон та ще й протон

І крім усього вмієм ми

Задачу розв’язать

І можем без проблем

Приймач зібрать і розібрать.

Тема виступу: "О, фізика!"

О, фізика! Наука всіх наук

Тебе вивчати так цікаво

І я тобі скажу, мій друг,

Без неї у житті погано

Якщо не знаєш закон Ома

Не буде світла в тебе вдома

Будову двигуну забудеш

Ти добрим водієм не будеш

А як не вивчиш силу звука

То зіпсуєш свої ти вуха

Закони Ньютона забудеш

Ти космонавтом вже не будеш

А будеш фізику любити

У світі буде легко жити.
Команда 11 класу
Назва "Квант"

К кмітливі

В винахідливі

А активні

Н наполегливі

Т талановиті


Емблема: Квант
Пісня:

У сьомім класі вперший раз

Ми увійшли в фізичний клас

Там всі цікаве й загадкове

І нам здавалося тоді

Що усі формули прості

І всі прості такі закони

Пр.


І так ми йшли із класу в клас

І маєм знань уже запас

Ми знаєм Вольт, Ампер і Ом

А також Ньютона закон

Як із вольтметром працювать

Як струм у колі вимірять

Все на уроках ми вивчаєм

І як космічні кораблі

Летять у зоряні краї

Про це ми також добре знаєм

І скоро вже в останній раз

Ми зайдемо в фізичний клас

Де й досі все так загадково

І будем пам’ятать завжди

Оті цікаві і складні

Уроки фізики чудові

Пр.

І так ми йшли із класу в клас



І маєм знань уже запас

Ми знаєм Вольт, Ампер і Ом

А також Ньютона закон


К
Девіз

Всіх кмітливих у команду свою запросили

Щоб змагатись в КВК скільки буде сили


В
Винахідливі дівчата, а хлопці тим паче,

Особливо як потрібно списати задачу.

М
А
и активні на уроці, та ще й на перерві

Ш
Н


кода, що від цього вчитель витрачає нерви.

Наполегливо у школі фізику вивчаєм

В
Т


сі знання у КВК показать бажаєм.

Ми таланти різнобічні у команді маєм

Особливо як шпаргалку з фізики складаєм.
"О, фізика!"
Давайте всі справи відкладем

Про фізику розмову поведем.

Багато є думок про цю науку

Одним вона приносить тільки скуку,

Вони не згодні з тим, що це прогрес

Тому до фізики в них згас вже інтерес.


Але сьогодні слід нам тут сказати

Про тих хто фізику бажає знати

Ми доведем усім у нашій школі

Знання із фізики потрібні в нашій долі.


Що ж це за диво, що ж це за наука,

Отож, мій друг, уважно нас послухай:

Вона по морю руха кораблі

Ракети відриває від землі

В космічну даль їх впевнено несе

Спасибі скажем фізиці за це


Вона освітлення надасть у вашім домі

Веселу музику вам забезпечить в ньому

І не виходячи з кімнати

Ви зможете по світу мандрувати

Нас телебачення повсюду віднесе

Спасибі скажем фізиці за все.


Конкурс капітанів.
Для конкурсу потрібно приготувати посудину, горловина якої незначно менше за розміри куриного яйця, спирт, вата, очищене куряче яйце.

Вату обливають спиртом, підпалюють і кидають в середину посудини. Як тільки вата згасне зверху на отвір посудини ставлять яйце. Через деяку мить яйце буде втягнуте в середину посудини.

Капітани повинні пояснити це явище.

Гази всередині посудини будуть охолоджуватись, тиск стане зменшуватись. Завдяки різниці тиску яйце буде втягнуте всередину посудини.


Конкурс "Запитання"
Питання команді 10 класу:

  1. Яке повітря важче вологе чи сухе? (сухе)

  2. Що є основним носієм електричного струму в металах? (електрони)

  3. Як з’єднані лампи в новорічній гірлянді? (послідовно)

  4. Як взаємодіють між собою контактні проводи тролейбусної лінії? (відштовхуються)?

  5. Назвіть основний закон електричного кола. (закон Ома)

  6. В яку пору року запах поширюється швидше? (влітку)

  7. В якій воді - холодній чи горячій - більше повітря? (холодній)

  8. В яких річках кількість води надвечір сонячного дня завжди більше, ніж зранку?

  9. Чому дорівнює напруга в колі з опором 5 Ом та силою струму 2 А? (10В)

  10. Що визначає лічильник спідометра автомобіля: шлях чи переміщення? (шлях)



Питання команді 11 класів.

  1. Який спектр дає лампа розжарювання?

  2. До якого виду випромінювання відноситься світіння жучка-світлячка? (хемілюмінесценція)

  3. Яким кольором будуть здаватися сині предмети, якщо на них дивитися через жовті окуляри? (чорними)

  4. Який папір загориться швидше: синій чи червоний, якщо на них спрямувати сфокусований сонячний промінь? (синій)

  5. Що утворює на екрані рентгенівської установки більш густу тінь: залізо чи мідь? (мідь)

  6. За яким законом тіло не тоне у воді? (закон Архімеда)

  7. Яка вода - холодна чи гаряча - краще проводить струм? (гаряча)

  8. Хто відкрив закон тяготіння? (Ньютон)

  9. Яка п’ята планета від Сонця? (Юпітер)

  10. Яке зображення дає дзеркало? (уявне)


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка