Пізнавальні: семінари практикуми, «Батьківські клуби», «Педагогічні лабораторії», батьківські збори. Інформаційно аналітичні



Скачати 230.37 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір230.37 Kb.
Дитина йде до школи - це найважливіша подія для неї, для батьків, для першого вчителя, який її зустріне.  Розвиток особистості дитини через формування у неї потреби в досягненні успіху залежить від того, наскільки єдині у співпраці з дитиною сім'я і школа. Організатором такої співпраці і стає перший вчитель. Партнерство сім'ї і школи повинно працювати в інтересах дитини, розділяючи відповідальність за її розвиток і освіту. У період молодшого шкільного віку батьки та сімейна атмосфера є для дитини найбільш важливим фактором, а робота вчителя в класі не принесе бажаних результатів без активної участі батьків.

За роки роботи в початковій школі я вибрала для себе такі форми роботи з батьками, які здаються мені найбільш ефективними, цікавими. Їх можна розділити на пізнавальні, інформаційно - аналітичні, дні дозвілля, наочно інформаційні.



Пізнавальні: семінари - практикуми, «Батьківські клуби», «Педагогічні лабораторії», батьківські збори.

Інформаційно - аналітичні: анкетування, соціологічні опитування, «Телефон довіри», консультації, «Родинний трикутник»

Дні дозвілля: спільні дозвілля, родині свята, участь у виставках, конкурсах, екскурсіях.

Наочно-інформаційні: «Дні відкритих дверей», фото і відео презентації для батьків, «Скарбничка добрих справ».

Семінари-практикуми

Батьки, особливо молоді, мають потребу в придбанні практичних навичок виховання дітей саме їх я запрошую на семінари - практикуми. Ця форма роботи дає можливість розповісти про способи й прийоми навчання й показати їх: як читати книгу, розглядати ілюстрації, розмовляти про прочитане, як готувати руку дитини до письма, як вправляти артикуляційний апарат.



Батьківські збори

Класні збори проводяться раз в 3 місяці. На обговорення виносять 2-3 питання. Вибирається тема, наприклад, "Чому наші діти не люблять працювати?", "Як виховати у дітей інтерес до книги", "Телевізор - друг або ворог у вихованні дітей?"



«Батьківські клуби»

На відміну від батьківських зборів, в основі яких навчально-повчальна форма спілкування, клуб будує відносини з родиною на принципах добровільності, особистої зацікавленості. У такому клубі людей поєднує загальна проблема й спільні пошуки оптимальних форм допомоги дитині. Тематика зустрічей формулюється й запитується батьками. Так у 4 класі мали місце батьківські клуби за тематикою: клуб «Роль родини в розвитку моральних якостей », «Вплив морально-психологічного клімату в сім'ї на виховання дитини», «Права та обов’язки дитини в сім'ї».



«Педагогічні лабораторії»

На них обговорюється участь батьків у різних заходах. На початку року батьків знайомлять з заходами запланованими на рік, слухають пропозиції батьків, яку допомогу і підтримку вони можуть надати в запланованих заходах, а так само їх побажання та пропозиції на навчальний рік. В кінці року на таких зібраннях підбивають підсумки року, дають оцінку і аналізують здобутки і помилки.



«Телефон довіри»

Це нетрадиційні форми спілкування з родиною. Враховується зайнятість батьків. Телефон довіри допомагає батькам анонімно з'ясувати які-небудь значимі для них проблеми, попередити педагогів про помічені незвичайні прояви дітей.



«День відкритих дверей

Відкриті уроки для батьків. Залучення батьків до навчально-виховного процесу як рівноправних .



«Родинний трикутник»

Бесіди особистого характеру, коли присутні тільки троє: один з батьків, учень, вчитель – розв’язання конфліктних ситуацій, висловлювання взаємних претензій, профілактичні бесіди.



Анкетування

Анкетування проводиться задля того, щоб через батьків зібрати й уточнити більш докладні відомості про учнів: їх ставлення до школи, пріоритетність тих чи інших навчальних дисциплін, взаємини з однолітками та педагогами; виявити вплив батьків на своїх дітей. Приклади тематики анкет: «Яка ваша дитина.» , Ставлення дитини до навчання»….

Консультації

Звичайно складається система консультацій, які проводяться індивідуально або для підгрупи батьків. На групові консультації можна запрошувати батьків різних груп, що мають однакові проблеми .Цілями консультації є засвоєння батьками певних знань, умінь; допомога їм у розв’язанні проблемних питань.



«Скарбничка добрих справ»

Це справи, в яких батьки приймають участь разом з дітьми.

« Виготовлення годівничок», «Ярмарок (на допомогу онкохворим дітям)», «Подаруй книгу другу»

Дні дозвілля

Всілякі коротко та довготривалі екскурсії (екскурсія до Петриківки, екскурсія до Києва, екскурсія до музею ПівнГЗК, спортивні свята, «Свято матері», «Новорічне свято у родиннім колі»,«Свято букваря».Участь у конкурсах розумового та творчих рівнів,що передбачають спільну роботу батьків та дитини ( допомога у виборі ескізу малюнку, виконання вправ під час підготовки до інтелектуальних конкурсів)



Додаток 1
Анкета для батьків №1 «Чи можете Ви?»

А - можу і завжди так роблю.

Б - можу, але не завжди так роблю.

В - не можу.

1. У будь-яку хвилину залишити свої справи і приділити увагу дитині.

2. Радитись з дитиною, не зважаючи на її вік.

3. Зізнатися дитині, що ваші дії стосовно неї були помилковими.

4. У випадку, якщо були не праві, вибачитися перед дитиною.

5.Володіти собою і зберігати спокій, навіть якщо вчинок дитини вивів Вас із

рівноваги.

6.Поставити себе на місце дитини.

7.Повірити хоча б на хвилину, що Ви - добра фея (добрий король).

8.Розповісти дитині повчальну історію зі свого дитинства, яка показує Вас не зовсім у вигідному світлі.

9.Завжди уникати слів, які можуть поранити дитину.

10.Пообіцяти дитині виконати її бажання за умови її гарної поведінки.

11.Виділити дитині один день, коли вона зможе робити все, що забажає, і вести себе, як захоче.

12. Не реагувати, якщо ваша дитина незаслужено вдарила, образила іншу дитину.

13.Не звертати увагу на дитячі сльози та прохання, якщо ви впевнені, що це каприз, швидкоплинна примха.

Порахуйте бали:

А - 3 бали, Б - 2 бали, В - 1 бал.



Якщо Ви набрали від З0 до 39 балів.

Ваша дитина - найбільший скарб к вашому житті. Ви намагаєтесь не тільки зрозуміти, але й пізнати її, ставитись до леї з повагою, дотримуєтеся найбільш прогресивних методів виховання. Ви на правильному шляху І можете розраховувати на гарні результати.



Якщо Ви набрали від 16 до З0 балів.

Піклуватися про дитину для Вас найголовніше. Ви маєте здібності вихователя, але па практиці не завжди послідовно і цілеспрямовано їх використовуєте. Інколи Ви дуже суворі або занадто м'які, крім того, маєте схильність до компромісів, що послаблює виховний ефект. Вам слід серйозно замислитися над своїм підходом у вихованні дитини.



Якщо Ви набрали менше 16 балів.

У Вас серйозні проблеми у вихованні дитини. Вам не вистачаєш або знань, або бажання і прагнення виховати дитину творчою особистістю, а, можливо, і того, й іншого. Ми ралимо Вам звернутися за допомогою до спеціалістів - педагогів та психологів, ознайомитися з літературою з питань сімейного виховання. Не забувайте, що формування особистості - дуже складний і відповідальний процес. Ось чому виконання батьківського обов'язку приносить людині найбільш моральне задоволення.


Анкета для батьків№2 «Яка ваша дитина»

1. Яка ваша дитина (упевнена, рішуча, не дуже впевнена, невпевнена)?

2.Комунікабельна вона чи ні? Як це проявляється?

3.Яке у неї улюблене заняття?

4.До чого, на ваш погляд, у неї є здібності?

5.Який звичайний стан дитини та її настрій?

6.Як засинає? Як спить?

7.Чи часто вона втомлюється? Якщо «так», то чому?

8.Як вона реагує на невдачі?

9.Як вона реагує на зауваження, покарання?

10.У чому проявляється її самостійність (любить робити все самостійно, навіть якщо не вміє; не дуже прагне до самостійності; вважає за краще, щоб за нього все робили інші)?

11.Які відносини з однолітками (вміє організувати дітей, виконує тільки провідні ролі; успішно виконує і ведучі, і другорядні ролі; частіше виконує другорядні ролі, підкоряється іншим дітям)?

12. Про які ще особливості Вашої дитини ви хочете нам розповісти?
Анкета для батьків №3

1. З яким настроєм Ваш син (донька) йде до навчального закладу?

2. З якими труднощами стикається в навчальному закладі Ваш син (донька)?

3. Чи бувають у нього труднощі у спілкуванні з однокласниками, вчителями?

4. Чи є в нього друзі в класі? Чи знаєте Ви про них?

5. Чи надаєте Ви своїй дитині допомогу в підготовці до занять, у вирішенні конфліктів і т. п.?

6. Назвіть найкращі якості сина (доньки).

7. Які риси характеру сина (доньки) Вас засмучують?

8. Чи завжди збігаються думки в родині з питань виховання сина (доньки)?

9. Чи могли б Ви поділитися досвідом виховання в сім'ї?



Додаток 2

Новогодний праздник
Под музыку дети входят зал , обходят вокруг елки и становятся полукругом.

ВЕДУЩИЙ

Новый год стучится в двери,

В Новый год мы в сказку верим,

В Новый год прекрасной феей

Чудеса приходят в дом.

От души вас поздравляем

И здоровья всем желаем

Пусть для каждого счастливым будет

Будет этот Новый год!

Давайте все вместе скажем друг другу: «Поздравляем с Новым годом!»

А теперь давайте поздороваемся с нашей елочкой!

Дружно – дружно скажем «Здравствуй, наша елочка!»

Три – четыре.

Молодцы , хорошо поздоровались с елочкой. А ведь она у нас самый главный гость на празднике. А чем же наряжают елку? Знаете? Проверим. Я называю предметы, а вы, если согласны кричите «да», если не согласны , говорите «нет»



Разноцветные хлопушки?

Одеяла и подушки?

Мармеладки, шоколадки?

Шарики стеклянные?

Стулья деревянные?

Плюшевые мишки?

Букварики и книжки?

Бусы разноцветные?

А гирлянды светлые7

Снег из ваты белой?

Ранцы и портфели?

Туфли и сапожки?

Чашки, вилки, ложки?

Конфеты блестящие?

Тигры настоящие?

Шишки золотистые?

Звездочки лучистые?
Да, знаете вы чем красавицу наряжают . Ну что – то мы застоялись. Как бы не замерзнуть. Давайте разомнемся, сделаем зарядку.

Руки к пяткам и к ушам,

На колени и к плечам,

В стороны, на пояс, вверх.

А теперь веселый смех:

Ха –ха-ха, хи-хи-хи,

До чего ж мы хороши.

Раз – в ладоши хлопнули,

Два – ногою топнули,

Три, четыре – улыбнулись,

Дружно за руки взялись.

Пять – считалочку кончаем

Танцевать мы начинаем. ( Танец рок – н – рол)


ВЕДУЩИЙ Вот и елку уже нарядили и потанцевали, а чего- то не хватает на празднике нашем. Или кого –то? А кого? Давайте позовем Деда Мороза! (Зовут, а он не идет.)

Видно заблудился в дороге. Ну что же будем ждать и играть.

Повторяем за мной слова:

Идет, идет к нам Дед Мороз,

К нам Дед Мороз идет.

И знаем мы, что Дед Мороз

Подарки нам несет.

А теперь заменим слова жестами. Я проговариваю, а вы показываете. ( Идет – шагают, к нам – показывают на себя, Дед Мороз – показывают на дверь, знаем – указательным пальцем ко лбу )А теперь говорим и показываем.

В дверь стучит Дед Мороз.

ВЕДУЩИЙ Заходи дедушка, заждались мы тебя.
ДЕД МОРОЗ

С новым годом! С Новым годом!

Поздравляю всех детей!

Поздравляю всех гостей!

Желаю успехов, здоровья и сил!

Очень, ребятки, сюда я спешил!

Чуть по дороге в овраг не свалился,

Но, кажется, вовремя в гости явился!

Был у вас я год назад,

Видеть всех я очень рад!

Ну-ка, дайте мне ответ:

Вам не скучно, дети? (НЕТ)

ВЕДУЩИЙ Нет, Дедушка Мороз, нам не скучно. Мы играем в интересные игры. Вот и с тобой поиграть можем . И родителей пригласим в круг. Для игры , дедушка нужны твои рукавицы. Дашь? Двоим из вас я дам рукавицы, и как только скажу : «начали», вы передаете их по кругу до тех пор, пока не услышите слово «стоп». Тот из вас, у кого в этот момент будет рукавица, будет считаться «замороженным» Чтобы разморозиться, ему придется выполнять какое-то задание.

Эй, приятель, не зевай,

Рукавицу передай.

Передай ее по кругу,

Передай ее друг другу!

Не успеешь передать – будешь целый век стоять.

Превратишься ты в сугроб,

Как услышишь слово «Стоп»!

Вот этих детей и взрослых мы « заморозили», а теперь их

нужно разморозить

ДЕД МОРОЗ В печку, что ли засунуть?

ВЕДУЩИЙ Нет, им нужно дать задание. Они его выполнят и разморозятся.

ДЕД МОРОЗ Ну, давай попросим их спеть.
Звучит музыка и проигравшие поют песню.

ДЕД МОРОЗ Я тоже хочу повеселить детей и поиграть с ними в игры . Я знаю в какую игру любят играть дети зимой.

ВЕДУЩИЙ В какую, дедушка?

ДЕД МОРОЗ Снежки. Любите, ребята? Сейчас наколдую снега. (Колдует и высыпает из мешка снежки из ваты)

Пока звучит музыка, вы бросаете снежки друг в друга. Когда музыка останавливается, собираете снежки . Кто больше соберет, пока я сосчитаю до семи, тот и выиграл. ( победителю дают приз)



ВЕДУЩИЙ

Ребята, а вы ходили зимой на рыбалку? А хотите? (Набирается две команды детей или команда детей и команда родителей. Ватные кружки заменяют рыбу, которую нужно словить удочкой и вбросить в ведро, не дотрагиваясь руками. В чьем ведре будет больше рыбы, та команда и выиграла)



Под музыку участники ловят рыбу. В конце Дед Мороз считает рыбу в одном ведре, а ведущий – в другом.

ВЕДУЩИЙ И в снежки мы играли и рыбы к столу новогоднему наловили, а забыли о самом главном. Возле елки новогодней дружно станем мы вокруг. Танцевать мы будем дружно, ну - ка , дети – шире круг. ( Дед Мороз и ведущий берут детей за руки и водят их в танце вокруг елки.)

ДЕД МОРОЗ Есть немало праздников прекрасных,

Каждый наступает в свой черед,

Но на свете самый добрый праздник – Новый год.

И в милый сердцу праздник новогодний,



Нам радостно поздравить вас друзья!

Додаток 3
Випускне свято в 4 класі

Минуло вже чотири важких і щасливих роки дитинства. За ці роки було всього: недоспані ночі , море сліз, що пролилися, читаючи буквар, образа на табличку, що не хоче вивчатися, радість успіху, задоволення від дружби.

Ці випробування труднощами, образами і радістю допомогли маленьким пташенятам, які першого вересня року стояли на лінійці з великими переляканими і водночас цікавими очима, стати особистостями. З маленьких пташенят вони перетворилися на лебедят. Тож зустрічайте їх. ( Діти заходять під музику)
За ці роки хтось навчився долати труднощі, хтось визнавати свої помилки , хтось просто дружити. А всі разом крокували тернистою дорогою знань, і багатьом шлях цей давався нелегко. Але завдяки вам, шановні батьки, завдяки тому, що ви були завжди поруч, підтримували, допомагали і вчилися разом з вашими дітьми вони досягли кожен своєї висоти. І, безумовно, вони безмежно вдячні вам за все.
Прийміть наш букет із пошани й любові.

Вклоняємось низько і дякуєм щиро

За ласку і ніжність, за мудрість і віру.
Бо без батьків чого ми в світі варті,

Без маминої ласки і тепла,

Без батьківської строгості і жарту

І без свого родинного тепла.
Ви ж нас, як пташат в гнізді зростили,

Давали дітям раду, як могли.

І в наших душах сонце засвітили,

І крила для польоту нам дали.
Три роки проводжали вранці,

А як малі були , носили ранці,

Із нами ви уроки вчили,

І малювали , і лічили.
Писали з нами твори вдома,

І як встигали, невідомо,

При цьому готувати їсти,

Білизну прать, місити тісто.

Нести домашнії турботи,

Ходити на свою роботу,

І залишатися на диво

Красивими і молодими.
Ми любим вас, кохані мами й тата,

І хочем ось що побажати:

Щоб у житті ви лиш раділи,

Щоб розуміти нас уміли .
Хоч часом ми буваєм неслухняні,

І дуже ви хвилюєтесь за нас,

Але у серці знаємо напевно:

Ми більше радуємо вас.

Вчитель:

Перед вами ваші діти,

Що пройшли нелегкий шлях.

Про своє життя шкільне

Вам розкажуть у піснях.

Папурі

1. Первоклашка, первоклашка,

У тебя сегодня праздник.

Будь серьёзный и весёлый -

Встреча первая со школой.

Пусть на плечи ложатся заботы,

Но тебе ли от них унывать?

С понедельника и до субботы

Будешь знания ты добывать,

Будешь знания ты добывать.


2. Буквы разные писать

Тонким перышком в тетрадь

Учат в школе, учат в школе, учат в школе.

Крепко – накрепко дружить,

С детства дружбой дорожить

Учат в школе, учат в школе, учат в школе. (2р)


3. А у нас пришла беда – сочиненье снова!

Лев Толстой в мои года не писал такого!

Не бываю я нигде, не дышу озоном.

Занимаюсь на труде синхрофазотроном!

То ли еще будет, то ли еще будет, то ли еще будет, ой-ёй-ёй!

То ли еще будет, то ли еще будет, то ли еще будет, ой-ёй-ёй!


4. Эх, встать бы на рассвете,

Убрать бы в стол тетрадь.

Тем, кто за нас в ответе,

Давно пора понять.

Тем, кто за нас в ответе,

Давно пора понять:

Мы - маленькие дети,

Нам хочется гулять.


А нам говорят: Афины

Войною пошли на Спарту.

А я говорю: Покинуть

Хочу поскорее парту!

Па-ра па-ра па па па-ра

Войною пошли на Спарту.

Па-ра па-ра па па па-ра

Покинуть скорей бы парту.


5. Скінчилось навчання, скінчилось усе.

Заглядає сонце у вікна осель.

Ми діти щасливі, веселі такі:

Скінчилось навчання і мук наших дні.


Не буду вчити я більше уроків,

Як піду з дому, не скоро знайдуть.

Та прийде осінь і знову морока,

І знову діти до школи підуть.


Я хочу цукерок, я хочу в кіно.

Мене вже втомило навчання давно.

Прощай, мамо рідна, і тато, прощай,

Поїду у табір тепер так і знай.


Не буду вчити я більше уроків,

Як піду з дому, не скоро знайдуть.

Та прийде осінь і знову морока,

І знову діти до школи підуть.



Вчитель:

Час підійшов прощатись

З першою ланкою школи,

Тільки хвилини найкращі,

Ви не забудьте ніколи.
Першу прочитану книгу

Й перше записане слово,

Першу класну годину

Й друзів найперших коло.


Добре й відмінно навчайтесь,

Дружбу цінуйте міцну,

Всіх вчителів поважайте,

Гідність гартуйте свою.


Линьте до знань з кожним роком.

І не вповільнюйте крок.

Світ відкривайте широкий,

Перший життєвий урок.


Ну, а коли стане важко,

Чи вільний з’явиться час,

Ви все ж сюди завітайте,

У незабутній цей клас.


А вам, шановні , хочу сказати велике спасибі за те, що були завжди поруч із дітьми, що допомагали їм і мені на стільки , на скільки у вас вистачало часу і терпіння. Я думаю, що ви, дивлячись на тепер уже наших дітей бачите, що ваші турботи не минули марно. Перед вами прекрасні юні лебедята. Так, вони ще інколи роблять неправильні вчинки, інколи лінуються, інколи помиляються. Тож бажаю вам гарного відпочинку, щоб набралися сил, терпіння, здоров’я, бо попереду у вас багато довгих років, коли ваші діти потребуватимуть батьківської допомоги, батьківської поради та батьківської підтримки і щоб дати їм все це, ви повинні бути завжди у формі.

Додаток №4

Свято Матері

Співаючи пісню «Мама - перове слово», діти заходять до зали і стають по двоє.



Мама - первое слово, главное слово

В каждой судьбе.

Мама жизнь подарила, мир подарила

Мне и тебе.
Так бывает, ночью бессонною

Мама потихоньку всплакнёт,

Как там дочка, как там сынок её,

Лишь под утро мама уснёт.
Мама - первое слово, главное слово

В каждой судьбе.

Мама жизнь подарила, мир подарила

Мне и тебе.

Мама землю и солнце, жизнь подарила

Мне и тебе.
Так бывает, если случится вдруг,

В доме вашем горе-беда,

Мама, самый лучший надёжный друг,

Будет с вами рядом всегда.
Мама - первое слово, главное слово

В каждой судьбе.

Мама жизнь подарила, мир подарила

Мне и тебе.

Мама землю и солнце, жизнь подарила

Мне и тебе.

Так бывает, станешь взрослее ты

И как птица, ввысь улетишь.

Кем бы ни был, знай, что для мамы ты,

Как и прежде, милый малыш.

Мама - первое слово, главное слово

В каждой судьбе.

Мама жизнь подарила, мир подарила

Мне и тебе
Ведучий:

Коло, риску, закорлючку

На папері пише ручка.

Все з'єдналось загадково

І з явилось перше слово.

Здогадайтесь, яке саме?

Наймиліше в світі – мама

Ведуча:

Сьогодні день такий прекрасний-

Він теплий, сонячний і ясний.

Це зрозуміло усім нам.

Бо нині свято в наших мам.

1

В безмежному світі,

У кожнім куточку

Всі люди – це діти:

Синочки і дочки.

Є в кожного мати _

Єдина та мила,

Бо кожне малятко

Матуся зростила.

2

Чи міг би хтось порахувати

Все, що для нас зробила мати?

Скільки попрала сорочок

Попрасувала спідничок!

3

А скільки нам провин простила,

Казала "битиме" й не била

А потім посміхнулась на ходу й пішла.

А через мить уже поцілувала й обняла.

4

Є не мало мам у світі,

Мами добрі, мами світлі.

Та одна є наймиліша –

Хто така? Скажу вам я

-Рідна матінка моя.



Ведучий:

Мама- це та людина, яка завжди дбатиме про тебе, прощатиме твої провини.


Ведуча:

Хвилюватиметься, сумуватиме та радітиме разом з тобою…і завжди даруватиме свою любов.


Виконання композиції під пісню «Мама, милая мама»

5

Матусю, дай ручки твої поцілую,

За шийку тебе обійму

І щічки погладжу.

Ти знаєш, матусю,

Як дуже тебе я люблю!

І ти мене любиш, хоч я неслухняна,

Частенько і шкоду роблю.

Та ти все пробачиш, мене поцілуєш,

І я тебе дуже люблю!


Ведучий: сьогодні у наших мам свято, а на свято потрібно дарувати подарунки.

6

Що я мамі подарую?

Це звичайно мій секрет.

От візьму і намалюю

Для матусеньки портрет.
Ведуча:

Любі мами, ми намалювали для вас ваші портрети, вклали у них свою душу. Тож впізнайте себе.


Троє хлопчиків проносять портрети, а мами впізнають де їхній.
Ведучий:

Бабуся, бабунечка, бабусенька. Яке ніжне, красиве, лагідне та пестливе слово. І вона теж мама. Мамина або татова.


Ведуча:

Бабуся прожила на світі удвічі більше твоїх мами і тата, бо вона – їхня мама.

Бачила у житті більше твоїх мами і тата, бо вона їхня мама.

І ти для неї удвічі дорожчий, бо ти дитина її дитини.


Ведучий:

Любі бабусі, сміх – це здоров’я. Отож аби ви завжди почували себе прекрасно, ми даруємо вам цей гумористичний танок.



Танок маленьких лебедів у виконанні хлопчиків.

7

Матінко моя єдина!

Ти для мене цілий світ!

І хоч я мала дитина,

Хоч мені лиш кілька літ,

Та тебе, матусю мила,

Я кохаю над життя

І бажаю: будь щаслива,

Наче квітка весняна!

Виконання пісні Даяни «Мама»

1. К тебе одной навстречу я с радостью бегу,

Жить без твоих объятий минуты не могу,

От счастья я сияю, лишь рядышком с тобой,

Ты для меня, как солнце, а я, как лучик твой.

За шалости прощаешь, обиды не таишь,

За все, переживая, ночами ты не спишь,

Своё тепло мне даришь и балуешь меня,

Моя ты золотая, любимая моя.
Припев: Мама, мне на тебя не наглядеться,

Мама, мы чувствуем друг друга сердцем,

Мама, ты всех дороже, и по-другому быть не может.
2. Нет никого мне ближе, нет никого родней,

Не отыскать красивей и не найти добрей,

От холода и ветра всегда укроешь ты,

С тобою мне не надо бояться темноты.

Ты знаешь все ответы на каждый мой вопрос,

Одна твоя улыбка - и нет следа от слёз,

Все тайные секреты с тобою я делю,

Нет никого на свете, кого я так люблю
8

Срібні дзвіночки молитву дзвонять,

Зложем в молитві щиро долоні.

Ніч промайнула і сонце світить,

Вслухайся, мати, що просять діти.

9.

Є в мене найкраща в світі матуся.

За неї, Пречиста, до тебе молюся.

Пошли їй не скарбів, а щастя і долі,

Щоб дні їй минали без смутку, без болю.

10.

Мамо, тобі тихесенько вклонюсь.

Мамо, за тебе Богу помолюсь.

Мамо, пробач мені щоденний гріх.

Мамо, ти найдорожча від усіх.

11

Мама! Найдорожче слово в світі.

Де б не був ти, щоб ти не робив,

Назавжди вона твій шлях освітить

Ніжним серцем, відданим тобі

12.

В дні важкі, в дні щастя щедрі,

Не забудь – вона завжди в тобі.

Тож живи, як мама, щиро й чесно.

І як мама світ оцей люби

13

Ми любим вас кохані мами й тата.

Ми вам бажаємо здоров’ячка багато.

Ми хочемо, щоб завжди ви раділи,

І, щоб в житті ніколи не хворіли.

14.

Хай Бог охороняє вас від злого!

Хай світить сонце і колосяться жита!

Щоб були ви щасливі і здорові

На многії і многії літа!

15.

Часом ми буваєм неслухняні

І дуже ви хвилюєтесь за нас.

Але у серці – знаємо напевне,

Ми більше радуємо вас.

Звучить пісня:

Рано утром просыпаюсь я от глаз твоих.

Мне они заменят солнце.

Мир, поверь мне, существует лишь для нас двоих

Солнышко в тебе смеётся.

Припев:

Мама, без ума тебя люблю я,

Мама, и тебя боготворю я

Мама, я без взгляда твоего,

Как птица без крыла, птица без крыла.

Мама, знаешь, нет тебя роднее,

Мама, обними меня скорее,

Мама, дай погреться мама,

Возле рук твоих, как буд-то у огня.
Пусть невзгоды и печали будут в далеке.

А поближе будет счастье.

Мы с тобой не сможем жить в печали и тоске,

И прогоним прочь ненастье.

1.Любі гості, мами й тата,

В нас – букварикове свято.

Добре, що прийшли до нас

У наш чудовий перший клас!

2. Ми всіх гостей вітаємо

І дуже вам радіємо,

Усі вже букви знаємо,

Книжки читати вміємо!

3 Букви старанно вивчали,

Знаєм їх від А до Я.

їх запросимо на свято

вшанування Букваря

(Заходять букви і танцюють танок.)

Літера

Ми літери відомі і кожному знайомі



Але про кожну з нас ви знаєте не все.

Бо кожна вірш чи загадку в собі для вас несе.

А

Ось вона яка –



Розбійниця морська!

Всіх би проковтнула

Зажерлива…

Б

Що за дивна непосида



На стежину шишки кида?

З гілки скік на гілку…

Упізнали, друзі, …

В

І мала, і кучерява,



І тихенька, і ласкава.

Має брата баранця,

Називається…

Г

У селі, а чи в містечку



Біля житла недалечко

Цвірінчить і скаче хлопчик,

Називається…

Д

Відгадайте, діти, хто



Має носик-долото?

Ним комах з кори виймає,

Про здоров’я лісу дбає.

Є

Ні, це зовсім не їжак,



Хоч на тілі голки видно,

Не комаха і не птах…

Цю істоту звуть…

Ж

Така велика, довгошия,



І вища за найбільшу шафу,

Така розумна і красива

У зоопарку є …

З

Сіла пташка на дубку



Завела своє „ку-ку!”

Стрепенулись їжачок,

Заєць і козулі.

Всіх збудив той голосок,

Пісенька…

У кубельце фрукти носить.

Стріне вас – ховає носик.

Кожушок із голочок –

Хто скажіть це?...

Й

Живе вона у морі синім,



Та не тюлень це і не морж.

Я підкажу вам: це рибина,

Ну а зовуть цю рибу…
К

Звірята рогаті

Та ще й бородаті

Ходять пастись в лози.

Хто? Вгадайте!...

Л

Пазуристий він, гривастий,



Як збирається напасти,

Рявкне – ох і лютий рев!

Відгадали? Так, це…

М

Аж чотири крильця має,



По квітках собі літає.

Ні бджола, ні джмелик –

Зветься…

Н

Він не олень і не бик,



В краях теплих жити звик.

Є на носі в нього ріг.

Хто ж це, друзі?...

О

На скелі він будує дім



І не боїться жити в нім.

Два могутніх крила

У господаря …

П

Хто це пісеньку таку



Нам співа: „Ку-ку-рі-ку!”?

Р

Не козлик, а рогатий.



Повільний, вайлуватий.

На собі носить дім

І ховається у нім.

С

Поночі літає,



Удень засинає.

Кругла голова

Зветься …

Т

Він такий смугастий,



Він такий ікластий,

Найстрашніший у тайзі,

Перед ним тремтять усі –

Як роззявить пащу – ир-р-р!

Називають звіра …

Х

Це який дивак знадвору



Носить здобич у комору?

Не на спині у мішку,

А сховавши за щоку.

Ц

Він вправи добре знає,



Ночами навіть грає.

Не маючи ні нот, ні струн,

Всіх веселить малий …

Ч

Все життя вона в одній



У сорочці костяній.

Отака невдаха.

Хто це? …

Щ

Упіймав Івасик рибу



Але витягнути – мука!

Бо сердита і велика

На гачок зловилась …

Ь

Хто абетку з вас вивчав,



Різні букви зустрічав!

Кожна з них від А до Я,

Промовля своє ім’я.

Лиш одна із них німа.

В неї голосу нема.

Здогадався, певно, всяк,

Звуть цю букву …

4. З нами клопоту зазнали

Наші мами, вчителі,

Поки ми читати вчились

У новому Букварі.

Вчать у школі

1. Готуватись до занять, вміти добре рахувать



Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

Скільки буде двічі два, як склади з'єднать в слова,

Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

2. Не запізнюватись в клас, завдання робить щораз,

Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

І дорослих шанувать, малюків не ображать,

Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

3. Книжки гарнії читать, щоб про все на світі знать,

Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

Чесність змалку берегти, до людей з добром іти,

Вчать у школі, вчать у школі, вчать у школі.

Вчитель:

Скажіть, літери, а Букварик до нас завітає?

Літери

Так, але його треба покликати.



Баба Яга.

Книгу я знайшла чарівну

В господарстві так потрібну.

По ній буду чаклувати,

Ягняточок навчати.

Яглику! Де ти сховався?

Подивись – но в мами цяця!

(шукає Яглика і не знаходить)

Ото капосний малюк!

Геть відбився вже від рук!

Зараз мамця почаклує,

Вітерцем тебе придує

(Чаклує, з’являється Яглик і помічає буквар)

Яглик


Що ж це, матінко моя,

Невже чорна магія!

Якісь знаки та карлючки.

Мабуть це Кощія штучки.

А це що?

Баба Яга


Це буква о

Яглик


О? Отрута! Не бери!

Мещій викинь, поклади!

Баба Яга.

Яглику, ти не турбуйся,

Заспокойся, угамуйся!

Справді книга чари має,

Бо дітей читать навчає.

Будь – який малий школяр

Зна, що книга ця – Буквар.

Ось і ти навчись читати,

Досить вже байдикувати.

600 років лише знаєш,

Що гуляєш та гасаєш.

Яглик


Я читати?! Ти жартуєш?

Баба Яга


Ти мене погано чуєш!?

Я тебе наздожену

І за книгу усаджу!

Букви вчи , не йди нікуди,

А то гірше тобі буде.

Ось тобі секундомір –

Потім себе перевір.

А прийде Кощій, наш тато,

Будеш йому звітувати!

Я ж лечу в ліс на нараду

І даю тобі пораду:

Швидше справою займися,

Часу не марнуй, учися!

(Яглик бере Буквар, сумно зітхає. Баба Яга виходить. Яглик сідає, підпирає голову руками, раптом чує голос Букварика, лякається)

Букварик

Я Букварик чарівний,

Швидше ти мене відкрий.

Сам тобі допоможу,

Вмить читати научу!

Лиш мене не ображай.

А люби і поважай!

Коли дуже ти захочеш,

Все на світі знати зможеш!

Яглик


Хочу, хочу, ну давай,

Мене вчити починай.

(Розглядає букви, починає їх промовляти. Заходить Незнайко вони сваряться з Ягликом за Букварик)

Киця:

Мур – мур- няв!

Хто це галас в лісі зняв?

Знову діти! От морока!

Треба вам оті уроки?

Краще грайтесь, розважайтесь

І нічим не переймайтесь.

Літери – це просто дивно!

І кому вони потрібні?

У – горбате, А – нерівне.

Цю не треба і вивчать (показує на ж)

А цією в футбол грать (показує на о)

Я без них не знаю лиха

І гулюя у дворі!

Краще б літери сиділи

У своєму Букварі!

З мене приклад всі беріть

І уроків не учіть!

Пісня.

Безтурботно пісні я співаю,



І гуляю сама по собі,

Ваших клопотів, люди, не знаю,

І спокійно на серці мені.

Я красива, струнка і весела,

Я подобаюсь друзям своїм,

Серед кішок усіх – королева,

І крім «Вісксас» нічого не їм.

Ну що сказать? Ну що сказать?

Жила б і не тужила,

Якби ж от дітям розум дать,

Уроки щоб не вчили1

Ну що сказать? Ну що сказать?

Хай добре знають всюди:

Кому потрібні Букварі?!

Та викиньте їх люди!

Вчитель:

Ну, що ти кицюню , ми без Букваря не можемо. Він навчив нас читати.

Ми дуже – дуже просимо його на свято завітати. І ти залишайся з нами , покличемо Букварика. (Кличуть усі Букувар)

Буквар:

Спасибі, хлопчики, дівчатка,

Що Букваря на світле свято

Ви не забули запросити.

За шану я вам вдячний, діти.

В Країну Знань вам шлях відкрити

Я щиро всім допомагав.

Як з літер слово утворити,

Вас, новачків, навчав.

Рік швидко пролетів,

Ви підросли і помужніли.

Тепер вже знаєте багато

Та гарно вмієте читати.

Та хочу бачити негайно,

Чи вмієте ви дружно грати?

Чи гарні маєте знання ?

Чи на уроках не крутились?

А чи усі старанно вчились?

(Прошу дітей розподілитися на 2 команди і скласти слова: школа, урок.)

Вчитель:

А ще Букварику ми багато вчили віршів

(розподіляю дітей на 2 команди і вони по черзі пригадують по 1 куплету віршів)

Учень:

Добрий Букварику, перша книжко!

Хочеться навіть поплакати трішки:

Жаль розлучатися, хоч і треба,

Ми не забудем ніколи про тебе!

Учень:

Спасибі тобі за добру науку,

За паличку першу і першу букву,

За перше слово і першу казку,

За першої вчительки щиру ласку!

Ми пам’ятатимем довгі роки

Мудрі й повчальні твої уроки.

Буквар:

А тепер вам, діти,

Ось із ким дружити.

(Заходять підручники)



Буквар:

Читанко добра,

Прийми естафету,

Веди школярів по дорогах планети.

Хай відкривають їх розум і руки

Незнані шляхи на планеті Наука.

Ой книжко гарна та нова!

Які ти скажеш нам слова?

З чим новим до нас ідеш?

Що цікавого несеш?



Читанка:

Я ваша перша читанка,

Красива в мене свитонька -

Цікаві сторінки, є вірші та казки.

Хай збудуться всі побажання хороші,

Я вас в далеку дорогу запрошую.

Буду ще довго потрібною вам,

Потім колегам свої передам.



Українська мова:

Як найчарівніша колискова

Плекає з дитинства Вас рідна мова.

То піснею злине, то гарною казкою,

То словом докори, то ніжною ласкою.

Під мамине слово ви виросли нишком,

Шануйте, малята, цю добру книжку!

Учень

Ми раді завжди новим книжкам

Ви подаруєте мудрість нам.

А ми обіцяємо вас шанувать

І більше нового з вами взнавань.

Всі:

Прощавай букварику,

В школі перший друже,

Ми тобі, букварику,



Дякуємо дуже


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка