Питання для підготовки до екзамену з дисципліни «Клініка інтелектуальних порушень»



Скачати 104.16 Kb.
Дата конвертації12.04.2016
Розмір104.16 Kb.
Питання для підготовки до екзамену з дисципліни

«Клініка інтелектуальних порушень»

  1. Дефектологія як галузь науки і практики.

  2. Основні напрямки дефектології.

  3. Поняття: аномальні діти, дефект.

  4. Педагогічні категорії дефектології.

  5. Зв'язок дефектології з медициною.

  6. Діагностичні показники для виявлення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: клінічний аспект, педагогічний аспект, психологічний аспект, соціологічний аспект.

  7. Поняття статистичної норми розвитку.

  8. Функціональна норма розвитку.

  9. Поняття ідеальної норми розвитку.

  10. Фактори і умови психічного розвитку людини.

  11. Фактори ризику виникнення порушень розвитку.

  12. Механізми генетичних впливів.

  13. Соматичний фактор.

  14. Індекс ушкодження головного мозку.

  15. Соціальні фактори ризику виникнення недоліків у психофізичному та індивідуально-соціальному розвитку: механізми впливів у пренатальному і натальному періодах розвитку дитини, механізми впливів у період індивідуального розвитку.

  16. Види відхилень розвитку (дизонтогенії).

  17. Вікова обумовленість дизонтогенії.

  18. Поняття про первинний і вторинний дефекти розвитку.

  19. Дефект і компенсація.

  20. Вторинні порушення, як результат впливу соціальних факторів.

  21. Види психічного дизонтогенезу: поняття ретардації, дисфункції, асинхронії розвитку. Загальні закономірності відхилень розвитку.

  22. Рівні закономірностей дизонтогенетичного розвитку.

  23. Поняття про інтелект та інтелектуальні порушення.

  24. Загальнопатологічний підхід до проблеми інтелектуальних порушень.

  25. Поняття про основні форми інтелектуальних порушень: олігофренія, деменція, прикордонна інтелектуальна недостатність.

  26. Класифікація інтелектуальних порушень.

  27. Етіологія, патогенез та клініка олігофренії.

  28. Класифікації олігофренії: Класифікація М.О.Гуревича. Класифікація Д.І. Азбукина. Класифікація М.І. Озерецького. Міжнародна класифікація (1965). Класифікація І.Ф.Случевського. Класифікація В.В Ковальова. Класифікація М.С. Певзнер. Міжнародна класифікація (МКБ 10-го перегляду). Класифікація Д.Н.Ісаєва.

  29. Недиференційовані форми олігофренії: дебільність, ідіотія, імбецильність.

  30. Атипічні форми: мікроцефалія, гідроцефалія, макроцефалія.

  31. Форми олігофренії, пов’язані з внутриутробною поразкою (рубеолярна олігофренія; олигофренія при вродженому сифілісі, обумовлена токсоплазмозом).

  32. Форми олігофренії, повязані з перинатальною патологією (олігофренія обумовлена гемолітичною хворобою новонароджених; олигофренія, обумовлена асфиксією плода і механічною родовою травмою).

  33. Олігофренія, обумовлена ранніми післянатальними екзогенно-органічними (інфекційними, інфекційно-алергічними і травматичними) поразками головного мозку: енцефаліти, енцефаломієліти, менінгоенцефаліти, менінгіти (вакцинальні, при корі, повітряній віспі, коклюші, грипі, скарлатині, туберкульозі, запалені середнього вуха та ін.); черепно-мозкова травма.

  34. Олігофренії при хромосомних хворобах: Олігофренія, обумовлена аномалією аутосом (Хвороба Дауна).

  35. Олігофренія при аномалиях статевих хромосом (Синдроми Клайнфельтера, Шершевського-Тернера).

  36. Спадково обумовлені форми олігофренії: Метаболічні олігофренії (Фенілпіровиноградна олігофренія або хвороба Фелінга).

  37. Інші, спадково обумовленні форми олігофренії: Синдром XYY, Синдром «кошачого крику», Синдром Патау, Синдром трисомії-Х, Синдром Едвардса.

  38. Розумова відсталість обумовлена поразкою ендокриної системи: Розумова відсталість обумовлена гіпертіреозом або гіпотіреозом: Синдром гіпертиреозу (тіреотоксикоз), Синдром гіпотиреозу (тіреоідна недостатність, міксидема).

  39. Синдром Бабінського-Фреліха (синдром адіпозо-генітальної дистрофії).

  40. Акромегалія (синдром П. Марі-Лері, пахіакрія).

  41. Гігантизм.

  42. Синдром Іценко-Кушинга (гіпокортицизм, наднирковий синдром).

  43. Синдром нецукрового діабета.

  44. Гіпоталамо-гіпофізарная кахексія (хвороба Симондса-Шихена-Глінського).

  45. Гіпофізарна карліковість.

  46. Синдром Лоренса-Муна-Бидля-Барде (адипозо-генітальний синдром с вродженими пороками развитку).

  47. Розумова відсталість обумовлена порушенням розвитку та зміною функцій окремих тканин: Остеопороз (синдром Альберса-Шенберга). Туберозний склероз (хвороба Бурневіля). Вертикальна складчастість шкіри. Нейрофиброматоз (хвороба Реклінгхаузена). Синдром Луі-Бара. Синдром Лоу-Террі-Мак-Лехіана (окулоцереброренальний синдром). Синдром Марфана. Гіпертелоризм. Прогресуючий окостеневаючий міозіт.

  48. Розумова відсталість обумовлена порушенням обміну речовин і дисферментозами: Синдром Гурлера (Гаргоілізм або множиний дизостоз). Міоклонус-епілепсія (синдром Унферрихта-Лундборга). Синдром Німана-Піка. Хвороба Гоше (керазиновий ретікулоендотеліоз). Синдром Долінгера-Більшовського (амавротична пізня ідіотія). Синдром Ван-Богарта-Шерера-Епштейна (синдром ліпідоза). Синдром Бассена-Корнцвейга. Синдром Леша-Нихема. Синдром Зейтелбергера (спастична амавротична ідіотія). Синдром Вильсона (гепато-лентикулярна дегенерація). Болезнь Летерер-Зиве. Глікогеноз (глікогена хвороба). Галактоземія. Гістидінемія. Гомоцистинурія.

  49. Клініка родинних форм олігофренії: Акроцефалосиндактілія або синдром Аперта. Синдром Крузона. Синдром С’єгрена-Ларсона. Синдром Бер’єсона-Форсмана-Лемана. Синдром Прадера-Віллі. Синдром Кніппеля-Фейля (синдром короткої шиї). Амавротична дитяча рання ідіотія або хвороба Тея-Сакса. Хвороба Ганда-Шюллера-Христіана («Сімейний системний дізферментоз».). Синдром Пеліцеуса-Мерцбахера (хронічна форма сімейного дифузного склерозу).

  50. Загальні питання дементивних розладів.

  51. Клінічні форми деменції при органічних психічних розладах: Деменція при хворобі Алъцгеймера,

  52. Судинна деменція,

  53. Деменція при хворобі Піка,

  54. Деменція при хворобі Гентінгтона,

  55. Деменція при хворобі Крейтцфельдта-Якоба,

  56. Деменція при хворобі Паркінсона,

  57. Деменція при хворобі, спричиненою вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ) – нейроСНІД,

  58. Деменція при шизофренії,

  59. Деменция при епілепсії,

  60. Деменція в зв’язку з травмою головного мозку,

  61. Деменція внаслідок пухлин головного мозку,

  62. Деменция обумовлена енцефалітом,

  63. Деменция обумовлена нейросифілісом.

  64. Клінічні особливості окремих нозологічних форм деменції: Деменция обумовлена менінго-енцефалітом внаслідок червоної волчанки, Деменция внаслідок отруення окиснем вуглерода, Деменция обумовлена церебральним ліпідозом, Деменция внаслідок атеросклерозу судинн головного мозку, Деменция обумовлена гіперкальциемією, Деменція внаслідок набутого гіпотіреодизма, Деменція обумовлена множинним (розсіяним) склерозом, Деменція обумовлена пелагрой, Деменція внаслідок лейкоенцефаліта Ван-Богарта, Деменція обумовлена трипаносомозами, Легкий когнітивний розлад, Деменція обумовлена неуточненими факторами.

  65. Деменція обумовлена органічним амнестичним синдромом, не спричиненим алкоголем або іншими психоактивними речовинами.

  66. Деменція обумовлена делірієм не спричиненим алкоголем або іншими психоактивними речовинами.

  67. Деменція внаслідок вживання психоактивних речовин: Психічні та поведінкові розлади внаслідок вживання алкоголя.

  68. Гостра інтоксикація алкоголем.

  69. Хронічна інтоксикація алкоголем (алкоголізм).

  70. Алкогольний амнестичний синдром (синдром Верніке-Корсакова): алкогольна деменція, Синдром Маркіафави-Бін’ями.

  71. Особливості впливу алкоголя на організм дітей і підлітків.

  72. Психічні та поведінкові розлади внаслідок вживання наркотичних і токсичних речовин.

  73. Поняття “затримка психічного розвитку”. Причини і механізми слабо виражених відхилень.

  74. Класифікація за ступенем важкості і етіопатогенетичним принципом. ЗПР конституціонального походження. ЗПР соматогенного походження. ЗПР психогенного походження. ЗПР церебрально-органічного походження.

  75. Клініка інтелектуальної недостатності при не ускладненому психічному інфантилізмі.

  76. Клініка інтелектуальної недостатності при ускладненому психічному інфантилізмі.

  77. Клініка інтелектуалних порушень при відставанні у розвитку окремих компонентів психіченої діяльності.

  78. Клініка інтелектуальних порушень при церебрастенічному і психоорганічному синдромах.

  79. Клініка інтелектуальних порушень при ЗНМ.

  80. Клініка інтелектуальних порушень при вродженої або рано набутій глухоті та туговухості.

  81. Клініка інтелектуальних порушень при сліпоті та слабозорості, що виникли в раньому дитинстві.

  82. Клініка інтелектуальних порушень при мікросоціальній педагогічній недбалості.

  83. Сутність порушень при дитячому церебральному паралічі. Причини ДЦП.

  84. Види церебрального паралічу залежно від локалізації порушення.

  85. Структура рухового дефекту при ДЦП. Форми порушення м'язового тонусу. Гіперрефлексія при ДЦП. Синкінезії. Причини не сформованості реакцій рівноваги та координації рухів. Порушення кінестетичної чутливості при всіх формах ДЦП. Варіанти гіперкінезів. Характеристика позотонічних рефлексів.

  86. Клініка інтелектуальних порушень при ДЦП. Форми дитячого церебрального паралічу: спастична диплегія, геміпаретична форма ДЦП, гіперкінетична форма ДЦП, подвійна геміплегія, атонично-астатична форма.

  87. Специфічні розлади психологічного (психічного) розвитку: Специфічні розлади розвитку мовлення і мови: Специфічні розлади артикуляції мовлення, Розлад експресивного мовлення, Розлад рецептивного мовлення, Набута афазія з епілепсією (синдром Ландау-Клефнера).

  88. Інші розлади розвитку мовлення і мови: Затримки мовного розвитку, обумовлені депривацією, Затримки мовного розвитку, що сполучаються із затримкою інтелектуального розвитку й специфічними розладами навчальних навичок.

  89. Специфічні розлади розвитку навчальних (шкільних) навичок: Специфічні порушення навичок читання (дислексія), Специфічне порушення навичок писання, правопису (дисграфія), Специфічні порушення арифметичних навичок (дискалькулія, акалькулія розвитку, синдром Герстмана), Змішані розлади навчальних навичок.

  90. Змішані специфічні розлади психологічного (психічного) розвитку.

  91. Загальні розлади психологічного (психічного) розвитку: Дитячий аутизм (синдром Канера), Синдром Ретта, Синдром Аспергера.

  92. Причини і механізми виникнення РДА. Психологічна сутність РДА. Класифікація.

  93. Клініка інтелектуальних порушень при РДА.

  94. Особливості РДА як форми психічного дизонтоґенезу й синдрому аутизму при психоневрологічних захворюваннях і дитячій шизофренії.

  95. Інші дезінтегративні розлади дитячого віку (Синдром Геллера, Синдром Крамера-Польнова, Гіперактивний розлад, що сполучається з розумовою відсталістю й стереотипними рухами.).

  96. Інтелектуальні порушення при невротичних розладах, пов’язаних зі стресом: Реакция на тяжкий стрес і порушення адаптації (Інтелектуальні порушення при гострій реакції на стрес.

  97. Інтелектуальні порушення при післятравматичному стресовому розладі.). Диссоціативні (конверсійні) розлади (Диссоціативна амнезія).


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка