Підсумковий урок. Уроки справедливості



Дата конвертації29.04.2016
Розмір86.5 Kb.
Відділ освіти Козівської райдержадміністрації

Козівський районний методичний кабінет


Конспект уроку на тему:

«Підсумковий урок.

Уроки справедливості.»

(4 клас)

Підготувала

вчитель основ християнської етики

Кальненської ЗОШ І-ІІІ ст.

Гіджак Оксана Миронівна


Мета:

  • узагальнити знання учнів про справедливість, чесність, надійність, пунктуальність та сумлінність;

  • розвивати вміння спілкуватися з людьми, відрізняти правду від неправди;

  • плекати любов до ближнього;

  • вчити знаходити справедливе розв’язання життєвої ситуації;

  • виховувати бажання дотримуватися справедливих стосунків з ровесниками, дорослими, виявляти правдомовність.

Тип уроку: урок узагальнення.

Навчальні засоби:

  • свічка;

  • ікона;

  • зошит;

  • плакат з малюнком корабля в океані (напис «Океан мудрості»);

  • малюнок, на якому зображено бульбашки (написано спокуси і противні їм чесноти).

Література:

  • Святе Письмо;

  • Прикмети, прислів’я та повір’я українського народу;

  • Божий Закон;

  • Катехизм УГКЦ «Христос – наша Пасха»;

  • Основи християнської етики. Навчальна програма 1-11 класи;

  • Б.Скоморовський. Християнська етика. Добро і зло. 4 клас.

  • А.Калашник. Педагогічно- методичні підходи та дидактичний матеріал до уроків християнської етики.

  • Л.Кучма. Зошит з християнської етики. 4 клас.

  • Цікаві форми роботи на уроках християнської етики (творча скарбничка).

  • 99 методичних знахідок ( г.Завуч №33, 04).


Перебіг уроку

І Вступна частина.

1. Християнське привітання.

2. Мотивація молитви.

Помолімося за несправедливо засуджених людей.

3. Молитва Господня («Отче наш»).
ІІ Мотивація навчальної діяльності.

1.Вступне слово вчителя .

Людина народжується для того, щоб бути щасливою. Досягаючи певних життєвих благ, вона повинна пам’ятати про Божу науку щодо земного життя, духовну основу існування всього живого на землі.

Ми повинні йти дорогою добра. Це принесе користь не лише іншим, але й душі кожного. Дотримання приписів Біблії та християнських законів – шлях до нового життя, який заповідав нам Син Божий і приклад якого подав:

«… Христос страждав за вас також, лишивши вам приклад, щоб ви йшли його слідами» ( І Пт. 2:21).

Дорога до праведного життя окреслена Заповідями Божими. Знання й дотримання Заповідей допомагає людині розпізнати зло й уникнути його в повсякденних справах. У Святому Письмі сказано: « Як хочеш увійти в життя, додержуй заповідей» (Мт. 19:17).

Отже, сьогодні ми систематизуємо свої знання про правду та неправду, зло та добро, справедливість та несправедливість.

    • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку ? (відповіді учнів)


ІІІ Актуалізація опорних знань

1. Читання Святого Письма.

«І коли хтось любить справедливість, то плоди її трудів – чесноти, бо вона навчає поміркованості, розсудливості, справедливості й мужности; а над них нема нічого кориснішого в людському житті» ( Муд. 8,7)

2. Бесіда.

- Що таке справедливість ?

- Які ви знаєте чесноти ?

- На які групи вони поділяються ? (Божі та моральні)
ІV Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.

1. Вставте на місці крапок пропущене слово зі Святого Письма.

  • «Залиши це тепер, так бо личить нам здійснити всяку ….» ( правду, Мт. 3,15);

  • «Блаженні голодні та спраглі …., бо вони наситяться» (справедливості,

Мт. 5,6);

  • «Вони були обидвоє … перед Богом і виконували всі заповіді та накази Господні бездоганно» (справедливі, Лк. 1,6);

  • Одягся у …., мов у броню; шолом спасіння на голові в нього. (справедливість, Іс. 59, 17).


2. Робота в групах.

а) З‘єднай прислів’я так, щоб права колонка відповідала лівій;

б) Поясни значення двох прислів’їв (за вибором).

  • Брехнею світ перейдеш, --------- як кривду чинити. ( а назад не вернешся);

  • Краще правду перетерпіти, ---------- ніж солодка брехня (як кривду чинити);

  • Де мало слів, ------ такою і тобі відміряють (там більше правди);

  • Всяк про правду трубить, --------- а вона наверх сплине( та не всяк ту правду любить);

  • Засип правду хоч золотом, затопчи її болотом, -------- коли в тебе її нема (а вона наверх сплине);

  • Стій за правду горою, -------- гірша брехні (то й люди з тобою);

  • Не шукай правди в інших, ------- а назад не вернешся (коли в тебе її нема);

  • Багачева правда ------- та не всяк ту правду любить (гірша брехні);

  • Якою мірою міряєш, ------ там більше правди (такою і тобі відміряють);

  • Краще гірка правда, ------ то й люди з тобою (ніж солодка брехня).

Примітка: правильна відповідь в дужках.
3. Робота з життєвою історією.

ПРАВДУ НЕ МОЖНА КУПИТИ

Хозроес, шах Персії, незважаючи на безнадійний стан, подолав важку хворобу. Тоді він скликав своїх родичів і промовив: « Я б хотів сьогодні від вас дізнатися, що ви про мене думаєте. Як гадаєте, я добрий володар? Говоріть правду не боячись. За це кожному з вас подарую коштовний камінь.»

Один за другим виходили радники з гарними словами та надмірними хвалебними промовами. Коли черга дійшла до мудрого Елаїма, він сказав: «Мій володарю, я краще промовчу, бо правду не можна купити.»

Тоді заговорив Хозроес: «Добре, я тобі нічого не буду давати. Тепер можеш відкрито висловити свою думку».

На це Елаїм сказав: «Мій володарю, хочеш знати мою думку. Я думаю, що ти людина з багатьма недоліками і робиш помилки так само, як і ми. Але твої помилки важать набагато більше, бо цілий народ стогне під ярмом податків. Я думаю, ти викидаєш забагато грошей на розваги у свята, будівництво палаців і, насамперед, на ведення війни».

Хозроес задумався, коли це почув. Він наказав своїм слугам роздати по одному дорогоцінному каменю, так як і пообіцяв. Елаїма ж призначив своїм візиром.

Наступного дня прийшли до Хозроеса підлесники. «Мій володарю, - сказав промовець, - торговця, який продав тобі прикраси, треба вбити! Бо каміння, які ти нам подарував, несправжні».

«Це я вже знаю, - сказав шах. – Вони такі ж фальшиві, як і ваші слова».

П’єр ЛЕФЕВР

  • Автор назвав своє оповідання «Правди не можна купити». Чому?

  • Чи завжди ви говорите правду?

  • Назвіть заповідь, яка стоїть на охороні правдолюбності.

  • Хто для християн служить взірцем правдомовності?

4. «Океан мудрості»

Учні записують на «хвильках» ключові вірші, які запам’ятали протягом вивчення цієї теми і прикріплюють на «океан».

Наприклад:

  • «Праведник з віри буде жити» (Рим. 1, 17)

  • «Милосердя й вірність зустрінулися разом, справедливість і мир поцілувались між собою.»( Пс. 85, 11)

  • «Господь зволив, заради своєї правди, звеличити й прославити закон свій» (Іс. 42, 21)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ( за вибором учнів)

5. Спокуси

Завдання: щодня ми зустрічаємося з різноманітними спокусами, інколи їх не так просто розрізнити. На малюнку ви бачите «бульбашки»: одні - зі спокусами, в других - інший голос, який пропонує нам добро. Спробуйте з’єднати пари, які доповнюють одна одну.

  1. Ти останній, хто ще не пробував-------------- Не мушу бути як інші;

  2. Спокійно дивись! Завдання не втече!--------Спочатку завдання, а потім відпочинок;

  3. Відверни голову в інший бік, коли проходиш коло того, хто просить ----Допоможи бідному чим можеш !

  4. Візьми собі, ніхто не бачить --------------------Але це була б крадіжка.

  5. Трошки обманути можна !------------І мала неправда є гріхом;

  6. Не слухай батьків, роби, що хочеш-----Але вони мені зла не бажають

6. Розгляньте життєві типові ситуації і дайте відповіді на запитання.

***Павло отримав 4 бали за самостійну роботу з математики. Щоденник на оцінку не дав. На запитання тата: «Як справи у школі?» - відповів: «Нормально».

  • Чи можна сказати , що Павло став на шлях зла ?

  • Який гріх він вчинив ?

***Забігши першим до класу, Максим побачив забутий кимось калькулятор. Він узяв його до рук, а тоді заховав у кишеню.

  • Як одним словом можна назвати те, що вчинив Максим ?

  • Як він може виправити свою помилку ?

*** Мама захворіла, і Галинка замість неї сходила у магазин, поприбирала, підлила вазони, хоча подружки кликали її у двір погратися.

  • Чим повчальна поведінка Галинки ?

  • Які Божі Заповіді виконала вона в цій ситуації ?

  1. Тестування. Підтвердіть або спростуйте думку (Записати так або ні )

    1. Всі люди мають поступати справедливо. (так)

    2. Справедливості навчив нас сам Господь. (так)

    3. Блаженні голодні та спраглі неправди… (ні)

    4. Правду можна купити. (ні)

    5. Є чотири Божі чесноти. (ні)

    6. Справедливість відноситься до моральних чеснот. (так)

    7. У Святому Письмі сказано: « Як хочеш увійти в життя, додержуй заповідей» (так).

    8. Максим, забравши калькулятор, гріха не вчинив. (ні)

    9. Галинка дотрималася Божих Заповідей. (так)

    10. Потрібно казати людям правду (так)

V Повідомлення домашнього завдання.

1. Згадати життєву історію про перемогу правди над неправдою (з власного досвіду).



2. Вивчити прислів’я про правду, справедливість ( за бажанням).

VІ Підсумкова частина.

    1. Цінування роботи учнів.

    2. Мотивація молитви.

Помолімось за те, щоб Бог давав нам силу поступати справедливо з нашими ближніми.

3. Молитва до Пресвятої Богородиці.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка