Перший раз у перший клас



Скачати 26.69 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір26.69 Kb.
ПЕРШИЙ РАЗ У ПЕРШИЙ КЛАС”

В 6-7 років зростає рухливість нервових процесів, відмічається більша ніж у дошкільників рівновага процесів збудження і гальмування , хоча ще процеси збудження переважають (що характеризується непосидючістю, підвищеною емоційною збудливістю).

Зростає функціональне значення другої сигнальної системи.

В структурі психологічної готовності прийнято виділяти наступні компоненти ( за даними Л. А. Венгер, А. Л. Венгер, В. В. Холмовської, Я. Я. Коломинського, Е. А. Пашко та ін.)


Коротка характеристика видів готовності до навчання в школі.

ФІЗИЧНА ГОТОВНІСТЬ ПЕРЕДБАЧАЄ:

• Зріст , вагу, пропорції та інші показники, що відповідають середнім нормам фізичного розвитку дітей шестирічного віку;

• Розвиток дрібних рухів кистей рук і пальців;

Стан органів зору і слуху;

• правильну поставу


МОТИВАЦІЙНА ГОТОВНІСТЬ ХАРАКТЕРИЗУЄТЬСЯ:

наявністю відповідних мотивів навчання ( дитина хоче навчатися у школі)

• прагнення до набуття знань

• одержання статусу сучасного школяра 


ГОТОВНІСТЬ У СФЕРІ РОЗВИТКУ КРУГОЗОРУ

пов' язана з елементарними знаннями:

• уявлення про країну, свята

уявлення про час, одиниці його вимірювання

• знання про рослини, тварин, погодні явища

• уявлення про простір , величину предмета

ГОТОВНІСТЬ У СФЕРІ ПІЗНАВАЛЬНИХ ПРОЦЕСІВ

передбачає певний рівень розвитку пам’яті , уваги, мислення:

• Уміння концентрувати свою увагу

• уміння запам'ятовувати те, що потрібно для розуміння нового матеріалу;

уміння порівнювати

• уміння узагальнювати

КОМУНІКАБЕЛЬНА ГОТОВНІСТЬ

передбачає вміння дитини:

установлювати контакт з дітьми

• працювати в групі
ГОТОВНІСТЬ У СФЕРІ КУЛЬТУРНИХ НОРМ

пов’язана з уміннями і навичками:

самообслуговування;

• правильної поведінки з урахуванням етичних норм поводження в суспільстві 


ОСОБИСТІСНА ГОТОВНІСТЬ

передбачає:

формування самооцінки

• уявлення себе в часі ( минулому. сьогоденні , майбутньому)

• відповідальність за свої дії і вчинки
ЕМОЦІЙНО – ВОЛЬОВА ГОТОВНІСТЬ характеризується:

• формуванням вольових якостей ( самостійності, дисциплінованості, ініціативності)

• уміння стримувати свої емоції.
Для визначення готовності дитини до школи, проводяться групові та індивідуальні психодіагностичні дослідження, а саме:

- рівня інтелектуального розвитку,

- розвитку тонкої моторики руки,

- координації рухів рук і зору,

- вміння дитини малювати за зразком,

- розвиток довільності.

 Для реалізації цієї мети можна використовувати тест шкільної зрілості Керна – Йірасена, який включає

Завд.1. Малюнок чоловічої фігури.

Завд.2. Відтворення письмових букв.

Завд.3. Змалювання групи точок.



За результатами тестування ми можемо оцінити різні сторони психічного розвитку дітей і розвиток моторики, вміння виконувати завдання за зразком, тобто характеризують довільність психічної діяльності.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка