Перше знайомство з навчальним предметом інформатика



Скачати 60.49 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір60.49 Kb.
УРОК 1

Тема: Перше знайомство з навчальним предметом – інформатика

Цілі уроку:

Сформувати в учнів уявлення про інформатику як навчальний предмет. Вивчити правила поведінки й БЖ під час роботи з комп’ютером.

Розвивати мислення, уявлення, вміння правильно висловлювати свою думку.

Виховувати допитливість, пізнавальний інтерес до вивчення предмета “Сходинки до інформатики”; переконання в необхідності збереження здоров’я як найвищої цінності для людини.



Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності

  • доброзичливе налаштування вчителя й учня;

  • перевірка готовності класу й обладнання уроку до роботи;

  • швидке включення класу в діловий ритм;

  • організація уваги всіх учнів.

Пролунав для вас дзвінок,

всіх покликав на урок!

Ось і ми часу не гаймо,

інформатику вивчаймо.
ІІ. Постановка цілей і завдань, загальна мотивація

  1. Підготовка дітей до активного й свідомого засвоєння нового матеріалу. Розповідь учителя про героїв підручника

Маленька дівчинка на ім’я Ганнуся йшла вранці до школи через парк. Яскраво світило сонечко. Ганнуся мріяла про те, як вона зараз зустрінеться зі своїми друзями – однокласниками. Аж ось під кущиком вона побачила якогось дивного маленького чоловічка, який махав їй руками і щось гукав. Таких чоловічків Ганнуся бачила в книжках з казками про гномів. На голові в чоловічка був червоний ковпачок, на носі – чудернацькі окуляри. Обличчя кругле, все у веснянках. А усмішка така добра, що Ганнуся нітрохи не злякалася. Маленький чоловічок назвав себе:

– Гномик Мудрунчик.

А далі розповів про несподівану зустріч з мешканцем іншої планети – Елзіком, який із цікавості забрався на космічний корабель, який летів на Землю. Усе на цьому кораблі керувалося комп’ютерами. Але Елзік зовсім не знав, як працювати з ними, щоб повернутися на свою планету. Гномик Мудрунчик хоч і знав дуже багато про різні речі, але з комп’ютерами він теж не зустрічався. Тому і вирішили вони звернутися до дітей, адже гномик чув, що в школі вчать, що таке комп’ютер і як з ним працювати.

Ганнуся погодилася допомагати Елзікові дізнатися більше про комп’ютер. А ви, діти, згодні? (автори Гава І.С., Агапова С.М.)



  1. Формулювання разом з учнями теми, цілей і завдань уроку

– Подивіться навколо. Ми з вами опинилися в новому для вас кабінеті. Як він називається? Чому? Назвіть предмети, які є в цьому кабінеті.

Як ви вважаєте, яка тема нашого першого уроку?

– Що нового ви дізнаєтеся на сьогоднішньому уроці?

– Для чого нам це треба знати?


ФІЗКУЛЬТХФИЛИНКА (рухлива)
ІІІ. Засвоєння нових знань

Кабінет інформатики дуже схожий на звичайний шкільний клас, але відмінність одразу впадає в око: на кожному столі стоїть комп’ютер. Із сьогоднішнього дня ви будете вчитися працювати з ним. Сподіваємося, що комп’ютер стане вашим добрим помічником. Щоб помічник був добрим і красивим, треба до нього уважно ставитися.



Отже, перша вимога, якої треба дотримуватися в кабінеті інформатики – чистота. Не можна приходити в брудному взутті. Ви не встигли пообідати на перерві перед уроком інформатики? Краще потерпіть, але не приносьте із собою хліб, горішки, цукерки, насіння. Крихти нашкодять комп’ютеру більше, ніж пил. Якщо вони потраплять між клавішами, їх не так легко звідти витягти.

Йдучи на урок інформатики, погляньте на ваші руки. Якщо під нігтями у вас брудно, якщо ваші пальці – забруднені й сальні, то такими ж брудними стануть клавіші вашого комп’ютера. Адже на цій клавіатурі працюватимуть і ваші вчителі, й учні інших класів! Подумайте про них, подумайте про те, що ваші брудні руки забруднять, зістарять і просто виведуть з ладу шкільні комп’ютери. Не чіпайте екран монітора навіть чистими пальцями – на ньому все одно залишаться сліди.

Друга найважливіша вимога в кабінеті інформатики – дисципліна. Жодну клавішу (навіть після того, коли ви дізнаєтеся, для чого її призначено!) не можна натискати без дозволу вчителя. Звичайно, якщо ви натиснете клавішу, вибуху й пожежі не буде. Але якщо машина підготовлена ​​до уроку, а ви, не попередивши вчителя, вирішили побавитися з клавіатурою, то, найімовірніше, підготовлений матеріал буде зіпсовано.

Комп’ютери працюють від електричної мережі, напруга якої небезпечна для життя. Будьте обережні! Не чіпайте дроти, які під’єднані до комп’ютера.

Натискаючи клавіші на клавіатурі, не прикладайте великих зусиль. Комп’ютер зрозуміє вас і при самому ніжному дотику. Пам’ятайте, що, барабанячи по клавіатурі, ви швидко виведете її з ладу. Так само “ніжно” потрібно ставитися до мишки й інших пристроїв, що підключається до комп’ютера.

Сидіть за комп’ютером зручно: спину тримайте прямо, ноги поставте на підлогу, клавіатура повинна стояти на столі, а не на колінах, треба, щоб очі від монітора були на відстані 50-60 см. За комп’ютером можна працювати 15 хв. Пам’ятайте, що після роботи необхідно зробити вправи для очей і гімнастику для зняття фізичної напруги.

Правила поведінки в кабінеті інформатики не надто складні. Але дотримуватися їх потрібно дуже строго. Будучи уважними до своїх комп’ютерів і до себе, ви багато чого навчитеся, багато цікавого дізнаєтеся [1].


ІV. Систематизація й узагальнення

  1. Повторення правил техніки безпеки в комп’ютерному класі

Прослухайте уважно правила:

Незнайко:

Я комп’ютер добре знаю –

Друзям всім допомагаю.

Як у клас я залітаю...

Всім комп’ютери вмикаю.

Вам поради я даю,

Слухай розповідь мою.

Всі улюблені предмети

Джипа, ляльку і ведмедя

З дому ти їх принеси,

На системник поклади.

Ну, навіщо їм скучати

Будеш з ними працювати

Сядь поближче до екрану

І дивися тільки прямо.

Довго можеш так сидіти

Всі завдання поробити

А якщо у тебе сталось...

В монітора щось зламалось

То посмикай за шнурки

Трохи мишку потряси.

Пончик з рота не виймай

З „клави” крихти позмітай.

Та ходи собі по класу

Друзям всім допомагай!


  • Чи правий Незнайко?

  • Що є не правильним у його порадах?...

  • Пригадаймо справжні правила поведінки й техніки безпеки в комп’ютерному класі разом із Мальвіною.

Щоб з комп’ютером дружити

Треба правила учити.

Не шуміти, не ходити,

Тільки тихо говорити.

Руки чистими тримати,

Сухо-сухо витирати

І всі незнайомі кнопки

Не потрібно натискати

Слухай вчителя уважно

І виконуй все, що скаже

Тільки так знання здобути

Допоможе друг – комп’ютер! [2, с. 76-77]



  1. Робота з підручником (с. 8-9)

    • Розгляньте пари малюнків.

    • Поясніть, що трапилося з Елзіком і чому?

    • Розгляньте малюнок на стор.8. Чи правильно Елзік використовує комп’ютер? Чому так вважаєте?

    • Для чого нам необхідні комп’ютери ?

  2. Перевірка розуміння сутності нових понять

Гра “Так чи ні”.

  • Під час роботи за комп’ютером руки мають бути чистими та сухими. (Так).

  • Розпочинати роботу за комп’ютером можна без дозволу вчителя. (Ні).

  • Під час уроку в комп’ютерному класі не можна ходити. (Так).

  • Не можна торкатися пальцями екрана монітора. (Так).

  • За комп’ютером можна працювати 45 хвилин. (Ні).

4. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 2-3, за вибором учителя)
V. Застосування нових знань

Робота з комп’ютером

Мильні бульки (відкрити перед уроком): формування навичок подвійного клацання ЛКМ, одинарного клацання ЛКМ.


ЗОРОВА ГІМНАСТИКА (с. 6-7 підручника)
VІ. Рефлексія

Як називається предмет, який ми почали з вами вивчати?

– З якими поняттями познайомилися сьогодні на уроці?

– Що треба пам’ятати працюючи з комп’ютером?


Список використаних джерел

  1. Васильченко С.В. Практикум управления компьютером (электронная версия).

  2. Земляк І.В. Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі: за програмою “Сходинки до інформатики”. – Кам’янець-Подільський, 2009. – 114 с.







База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка