Перевірка навичок написання рядкових і великих літер. Списування з друкованого тексту. Складання речень за малюнками



Скачати 61.17 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір61.17 Kb.
Урок навчання грамоти

1 клас

Тема: Перевірка навичок написання рядкових і великих літер. Списування з друкованого тексту. Складання речень за малюнками

Мета: перевірити уміння писати вивчені букви, слова і речення з ними. Вчити виконувати мовні завдання. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, увагу. Виховувати культуру поведінки, повагу до рідної мови.

Обладнання: презентація, фішки – тверді та м’які приголосні і голосні, малюнок – «корабля умінь», білочки, півника, лисички, казки «Колосок», мікрофон, надруковані слова для списування з друкованого тексту, слова до гри «Буква загубилася», речення для списування казка – Колосок, конверти зі словами.

Урок – подорож
Хід уроку

І. Організація класу

Працюватимемо старанно

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці.

- Подивіться один на одного і посміхніться, посміхніться мені, нашим гостям. Нехай настрій, який у вас зараз, супроводжує вас весь день.


ІІ. Мотивація навчальної діяльності Повідомлення теми уроку

- У нас сьогодні урок незвичайний – урок – подорож. Відгадавши загадку ви зможете дати відповідь на запитання. На якому виду транспорту ми будемо мандрувати.



1.Відгадування загадки

По морю лебідь пливе, а на собі людей везе. Що це? (Корабель)


2.Довідкове бюро

Слово «корабель» походить від слова «кора». Раніше люди будували маленькі легенькі човни і обшивали їх березовою корою. Потім з’явилися дерев'яні човни з багатьма веслами з двох боків.


Після них почали будувати вітрила,


пароплави і,



нарешті, а томні криголами.


ІІІ. Повідомлення теми уроку

О
тже ми сьогодні здійснимо подорож «пароплавом умінь».


Подорожувати будемо морем Науки, а кінцевою зупинкою буде острів Знання.

Та щоб досягти мети потрібно зайти у кілька портів і виконати певні завдання. Вперед!


IV. Засвоєння нових знань

1.Відгадування загадки

- Увага! Перша зупинка - порт «Казковий».





- Відгадайте загадку.

По подвір’ю рано в ранці ходить птах і читає по складах. (Півень)


2.Звуко – буквений аналіз слова

- Поділіть слово «півень» на склади.

- Скільки складів у слові півень? (Два: [пі-вен′])

- … робить звуко – буквений аналіз на дошці, а всі інші працюють з вішками.

- Складіть речення з цим словом. (Півень – свійська тварина.)

- Скільки букв у слові? А звуків? (6 б., 5 зв.)

- В українській народній символіці пі­вень виступає передусім символом світла і сонця.

- Вирушаємо далі, на нас чекають незвичайні пригоди.


Д
руга зупинка - порт
«Каліграфічний».

1.Каліграфічна хвилинка

- Який звук позначає буква Ш (Ша)? (Приголосний)

- Які бувають приголосні? (Тверді та м’які)

- Які слова із звуком ша ви знаєте? (Шпак, школа, шашки, шишка, пшениця.)



1.1.Пальчикова гімнастика

- Покажіть мені ялинку, покажіть веселих зайчиків, ведмедика, жука.


- Записуємо під диктовку букви через кому. (А, д, м, С, Ю, Б, и, я, у.)

- А зараз запишемо слова. З нового рядка. З якої букви починаю писати 1 слово? (Шпак, школа, шашки, шишка, пшениця.)


2.Гра «Упіймай звук»

- Зараз ми пограємо у гру. Гра називається Упіймай звук.

- Я читаю віршик, а ви, почувши звук /ша/ плескаєте у долоньки.

Шепче вітер: «Ша – ша – ша»,

Шубку білочка знайшла!».

Шелестить трава похила:

«Шубку білочка купила!».

Шепчеш ти і вірю я:

«Шубка в білочки своя».

- Які слова ви запам’ятали із звуком /ша/? (Шепче, ша-ша-ша, шубку, знайшла, шелестить, шепчеш.)

- Про яку тваринку йшла мова? (Про білочку)

- Складіть речення за поданим малюнком. (Білочка рудого кольору. У білочки пухнастий хвіст. Білочка їсть горішки.)




- А де білочка живе? (Білка живе у дуплі.)

- Записуємо речення про білочку. (Білка живе у дуплі.)


Третя зупинка – порт «Кольоровий»

- Наша подорож продовжується і ми наближаємось до наступного порту «Кольоровий»



- Оскільки ми прямуємо до острову Знань ми повинні не лише гарно говорити, але й гарно писати.

1.Списування з друкованого тексту

- Спишіть слова з друкованого тексту прописними літерами у зошит. Пишемо у рядок через кому. Будьте уважними!


Фарби, жаба, шуба, черешня, мишка, Дмитро, лисичка, небо.
2.Пальчикова гімнастика - НАШ БОРЩИК

- Виконуєте рухи які я називаю.

В мене є кругленький горщик. (Описують форму горщика заокругленими  

долонями.)

Я зварю у ньому борщик. («Помішують» уявну страву.)

Все, що треба, я скоріше

Мию добре, чищу, ріжу. (Імітують виконання названих дій.)

Ось вже борщ кипить, малята, - (Перебирають пальчиками зігнутих у ліктях.)

Треба кришечку підняти,

Трохи вогник прикрутити….(Зображують відповідні дії.)

«Не збіжи!» - просять діти. (Погрожують вказівним пальчиком.)


3.Гра «Інтерв’ю»

- Які слово написали з великої букви?

- Доведіть, чому так?

- Наведіть приклади слів, що пишуться з великої букви. (Імена людей, по батькові, прізвища, назви міст, клички тварин, назви вулиць, )


4.Фізкультхвилинка (під музичний супровід)
5.Гра «Дослідники»

- У вас на парті лежать конверти. Візьміть їх та дістаньте все з них. Ваше завдання. Із окремих слів скласти речення, використовуючи у ньому всі слова.



Марічка пішла до лісу.

З ялини впала шишка.
- Складене речення записуємо у зошиті з нового рядка. З якої букви починаємо писати речення?
- Четверта зупинка Порт «Творчий»

1.Гра «Буква загубилася»

- Сьогодні ми побуваємо у ролі творців. Вітерець подув і букви загубилися. Утворіть, відновіть слова, які загубили свої букви:

кола, кни..а, у..ок, зо..ит, лис..чка, у..ні.
- Яке слово зайве? (Лисичка) Чому? (Тому що все це відноситься до шкільного життя, шкільних речей, а лисичка – це дика тварина.)

- Складіть речення із зайвим словом за малюнком. (Лисичка живе у норі. Вона рудого кольору. Хвіст пухнастий, мордочка витягнута, вушка гострі. Лиса їсть мишей)





3.Вправи для очей

Потрібні очі нам здорові, щоб споглядати світ чудовий!

Подивіться вправо, вліво, вгору, вниз, собі на ніс!

Знову вправо, знову вліво і покліпали очима.


(якщо вистачить час)

- П’ята зупинка - порт «Художній»

Робота за малюнком (ілюстрація до казки «Півник і двоє мишенят»)


- Кого зобразив художник? (Півника та мишей) До якої казки ілюстрація? (Колосок)

- Яким зображений Півник? (Працьовитим)

- Якими зображені мишенята? (Вони ледачі та хитрі)

- Яким хочете бути ви: схожими на Півника чи на мишенят? Чому?

(Зачитую уривок із казки)

От замісив півник тісто, приніс дрова, розпалив у печі. А як у печі нагоріло, поставив пиріжки випікатися. Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі. А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба.



(Списують останні 2 речення)



А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба.

- Яке продовження казки?

- Спишіть частинку казочки у свої зошити.

- Ось і прибули ми з вами на острів Знання.

Усі знання, які ви отримали, повторили, закріпили візьміть із собою і

використовуйте завжди і всюди.





V. Підсумок уроку

1.Вербальне оцінювання учнів

- Фішки сьогодні отримують учні … за активну роботу на уроці, вірні відповіді. Всім іншим раджу не засмучуватися і буди більш активними та уважним.



2.Бесіда

- За час подорожі ми виконали безліч завдань, що їх пропонували нам у різних портах.

- Що вам найбільше сподобався?

- Про що нове ви сьогодні дізнались?



- Бажаю вам завжди досягати своєї мети, вміти використовувати свої знання у повсякденному житті. Дякую вам за старанну роботу і за цікаву подорож.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка