Передовий педагогічний досвід Прізвище, ім’я, по батькові: Демченко Олена Василівна



Скачати 48.46 Kb.
Дата конвертації12.09.2017
Розмір48.46 Kb.
Передовий педагогічний досвід
Прізвище, ім’я, по батькові: Демченко Олена Василівна
Рік народження: 1969 р.

Освіта: вища

Фах: учитель російської мови і літератури

Звання, нагороди: учитель-методист, грамоти міської та обласної держадміністрацій (2008 р. ,2009 р.), Почесна грамота Міністерства освіти і науки України (2011 р.)

Посада: учитель світової літератури, російської мови

Стаж: 20 років

Адреса досвіду: Полтавська ЗОШ I-III ст. № 18, вул. Горького, 56; тел: 4-10-16.

Тема досвіду: Розвиток комунікативних здібностей учнів на уроках світової літератури з використанням інноваційних методів навчання.
Анотація досвіду: Актуальність досвіду визначається перспективою надання учням компетентнісно орієнтованої літературної освіти у процесі розвитку комунікативних навичок, координації спільних інтелектуальних дій та адаптації до соціального середовища. Інноваційна значущість досвіду полягає у гармонійному поєднанні сучасних новітніх технологій та класичної методики викладання словесності.

Урокам Олени Василівни Демченко притаманні поєднання науковості й емоційності, раціональне використання методів і прийомів, зокрема, творчого читання, евристичного, дослідницького, розвитку критичного мислення, створення проектів, суб’єкт-суб’єктна взаємодія учасників педагогічного процесу. Використання Оленою Василівною сучасних педагогічних технологій інтерактивного навчання сприяє активізації уваги і навчальної діяльності учнів, їхньої творчої уяви, образного мислення. Вдумлива робота з художнім текстом дозволяє учителю формувати водночас літературознавчу, соціокультурну, комунікативну компетенції.

Оскільки процес розвитку комунікативних здібностей учнів органічно пов’язаний з природою мистецтва слова, яка базується на діалогічній взаємодії автора і читача, літературне комунікування вчитель вибудовує на основі методики «рецептивної естетики», відповідно до якої діалог з літературним твором відбувається за допомогою так званих «лакун» (пропусків у тексті літературного твору, які навмисне робить автор для того, щоб ці «білі плями» читач заповнив власними уявленнями, асоціаціями, враженнями). «Лакуни» стають предметом активного обговорення на уроці.

Домінуючим у роботі вчителя є індивідуальний та диференційований підхід, завдяки якому педагог допомагає учням оволодіти теоретико-літературними поняттями та практичними навичками аналізу художнього тексту в єдності форми й змісту.

О.В.Демченко, активно використовуючи ІКТ, розробляє нові навчальні ігри, укладає схеми, таблиці, опорні конспекти. За завданням учителя-фасилітатора учні створюють презентації, слайдові фільми, веб-сторінки, сайти, публікації.

До створення електронного продукту залучаються діти і з середнім рівнем навчальних досягнень. Використання мультимедіа дозволяє підвищити рівень знань учнів, зацікавленості художньою літературою, оскільки через віртуальні екскурсії музеями світу, ознайомлення з біографічними відомостями про письменників, екранізацією відомих творів відбувається прилучення до читання, розширюється діапазон естетичного впливу художнього слова.

Учні Олени Василівни володіють навичками аналізу, порівняння змісту і проблематики творів світової та української літератури, уміють коментувати позицію автора, висловлювати та аргументувати власну точку зору, створювати рекламні проекти, есе на літературну тематику.

Прізвище, ім’я, по батькові: Бойченко ЛюдмилаАнатоліївна

Рік народження: 1971 р.

Освіта: вища

Фах: учитель російської мови і літератури

Звання, нагороди: учитель-методист, грамоти управління освіти Полтавського міськвиконкому

Посада: учитель російської мови і світової літератури

Стаж: 19 років

Адреса досвіду: Полтавська ЗОШ I-III ст. №13, вул. Кучеренка, 1/16; тел: 677467;



Тема досвіду: Формування життєвої компетенції учнів мультимедійними засобами навчання на основі текстоцентричного підходу в процесі викладання російської мови.

Анотація досвіду: Актуальність досвіду полягає в тому, що в процесі викладання російської мови Людмила Анатоліївна активно впроваджує різні підходи до аналізу тексту: антропоцентричний, когнітивный, інтертекстуальний, культурологічний. Але домінуючим є текстоцентричний підхід, при якому учитель допомагає учням оволодіти теоретичними поняттями та практичними навичками їхнього застосування, формує мовленнєві та розвиває творчі здібності, виховує любов до слова. Саме тому, Людмила Анатоліївна широко використовує на уроках художні тексти російських авторів відповідно до чинних програм, щоб зацікавити школярів до навчання та виховати грамотного носія російської мови. Звертання до художнього тексту дозволяє учителю водночас формувати лінгвістичну, комунікативну та соціокультурну компетенції.

Людмила Анатоліївна вчить аналізувати зміст та проблематику прочитаного тексту, коментувати позицію автора, висловлювати та аргументувати власну думку, послідовно та логічно мислити, використовувати в мовленні різноманітні граматичні формі та лексичне багатство, оформлювати висловлювання відповідно до орфографічних, пунктуаційних та лексичних норм сучасної російської мови.

Складовою частиною кожного уроку є фонетичні, орфоепічні розминки, різні види письма (коментоване, вибіркове, розподілююче тощо), система нестандартних творчих завдань, ситуативні вправи, цікаві ігрові моменти навколо одного тексту.

У процесі навчання вчитель широко використовує засоби унаочнення, слайди, комп’ютерну техніку, аудівізуальні засоби, що допомагають формувати глибокі аналітичні та практичні вміння дітей.

Учні Людмили Анатоліївни вміють самостійно здобувати та використовувати набуті знання на практиці, аналізувати, порівнювати, а також складати глибокі за змістом і досконалі за формою висловлювання, зіставляти мовні явища і факти, захищати мовленнєву позицію.

Спільна робота Людмили Анатоліївни та учнів має помітні результати: призові місця в II етапі (міської) олімпіади, у III етапі (обласної), IV етапі I Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури.

Матеріали досвіду: http://klasg.narod.ru/metod_posobie.doc, презентации http://klasg.narod.ru/v_gostyax.ppt, устаревшие слова, памятники.

Вивчається ПОІППО у 2014-2015 навчальному році

1. Кашуба Євдокія Іванівна, учитель світової літератури Малорублівської ЗОШ І-ІІ ступенів Котелевського району



Тема досвіду: «Інноваційні підходи до вивчення класичної і сучасної дитячої літератури за новою програмою».

2. Заховайко Ганна Михайлівна, учитель-методист російської мови Карлівс якої гімназії імені Н.Герасименко



Тема досвіду: «Активізація мовленнєвої діяльності на уроках російської мови засобами технології розвитку критичного мислення».

3. Демченко Олена Василівна, учитель світової літератури, російської мови

Полтавська ЗОШ I-III ст. № 18

Тема досвіду: Розвиток комунікативних здібностей учнів на уроках світової літератури з використанням інноваційних методів навчання.

4. Бойченко ЛюдмилаАнатоліївна, учитель російської мови і світової літератури Полтавської ЗОШ I-III ст. №13



Тема досвіду: Формування життєвої компетенції учнів мультимедійними засобами навчання на основі текстоцентричного підходу в процесі викладання російської мови.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка