Пенсійна реформа головна мета реформи



Скачати 323.74 Kb.
Дата конвертації17.04.2016
Розмір323.74 Kb.
ПЕНСІЙНА РЕФОРМА
Головна мета реформи:

  • забезпечити справедливу систему розподілу пенсійних коштів;

  • створити для людей можливість накопичувати максимальний розмір пенсії, виходячи із власних доходів;

  • стабілізувати пенсійну систему та гарантувати виплати пенсій на довгострокову перспективу;

  • стабілізувати фінансовий стан державного бюджету;

  • ліквідувати надмірний розріз у розмірах пенсій із солідарної системи




У 2025 році один працюючий буде утримувати одного пенсіонера

За відсутності реформ розмір пенсії суттєво зменшиться
Необхідність проведення пенсійної реформи


    • Демографічна ситуація

    • Загальносвітові тенденції

    • Економічна ситуація


Запровадження накопичувального

рівня пенсійної системи


  • Запровадження накопичувального рівня дозволить:

  • забезпечити гідний рівень життя пенсіонерам, стимулюватиме сплату пенсійних внесків працюючими, створить потужне джерело внутрішніх інвестицій;

  • підвищити зацікавленість кожної особи у легальній сплаті внесків та призведе до зниження рівня тінізації економіки;

  • диверсифікувати джерела отримання особою доходів у старості і залучити додаткові довгострокові інвестиції в економіку держави;

  • створити потужний стимул для розвитку вітчизняного фондового ринку.


Особливості проведення пенсійної

реформи в Україні

Наявність компенсаторів:

  • для покращення умов пенсійного забезпечення працівників бюджетної сфери (освіти, культури та охорони здоров'я) при виході на пенсію запроваджується одноразова допомога у розмірі 10 призначених пенсій;

  • на період підвищення віку пенсія жінок буде збільшуватися на 2,5 % за кожний рік. За десять років розмір пенсії може зрости на 25 відсотків.




  • Збереження гарантій. Умови нарахування та виплати пенсій для нинішніх пенсіонерів залишаються незмінними.

  • Поступовість. Пенсійний вік для жінок з 55 до 60 років, буде збільшуватись упродовж 10 років - на 6 місяців кожного року, починаючи з 1 лютого 2011 року.

  • Соціальна справедливість. Максимальний розмір пенсії обмежується 12 прожитковими мінімумами. Спеціальні пенсії, на період роботи пенсіонера, буде знижено до загального рівня. Пенсії держслужбовців буде зменшено з 90 до 80 відсотків від рівня його зарплати. Пенсійний вік для чоловіків-держслужбовців підвищено до 62 років. Нинішні спецпенсії буде заморожено.

Реформа не має альтернативи

Якщо нічого не змінювати, дефіцит пенсійної системи зростатиме, почнуться затримки з виплатами, що остаточно розбалансує солідарну пенсійну систему.

■ Дефіцит Пенсійного фонду у 2010 році склав 26,6 млрд грн. або майже 14 % потреби у пенсійних виплатах



  • Є два шляхи вирішення проблеми:

  • або зменшувати розмір пенсії;

  • або просити громадян працювати довше.

Україна обрала другий варіант


  • В Україні, як і в усьому світі, продовжуються процеси старіння населення, при цьому пенсійний вік у нас - один із найнижчих у світі.

  • Вже у 2005 році кожен працюючий буде утримувати одного пенсіонера.

  • У 2009 році дефіцит бюджету Пенсійного фонду України складав 30 млрд. грн., у 2010 -26,6 млрд. грн., у 2011 - за умови відсутності реформ - складе 20 млрд. грн.





Видатки до Пенсійного фонду зростають по відношенню до ВВП зростають



У більшості країн з 1989 р. пенсійний вік підвищено до 5 років




Очікувані результати реформи

Україна має одне з найгірших у Європі співвідношень працюючих до пенсіонерів



Українські жінки після досягнення 55 років живуть довше за всіх у Європі



Україна має найвище в світі співвідношення пенсійних виплат до ВВП

Очікувані результати реформи

  • Гарантування стовідсоткової виплати пенсій зараз і в майбутньому.

  • Встановлення соціально справедливої системи
    пенсійного забезпечення.

  • Підвищення престижності роботи працівників бюджетної сфери.

  • Стабілізація та покращення стану державних
    фінансів.

  • Детінізація економіки.

  • Забезпечення економічного зростання та добробуту
    українців.



Запитання та відповіді

1. Яка ситуація із збалансуванням Пенсійного фонду на сьогодні?

У 2010 році дефіцит коштів Пенсійного фонду України складає 26,6 млрд. грн.

Покриття дефіциту коштів передбачено за рахунок коштів Державного бюджету України.
2. Як пропонується вирішити проблему підвищення пенсійного віку
(окремо — для жінок і окремо — для чоловіків)?

Програмою економічних реформ України на 2010 - 2014 роки передбачено, зокрема, що пенсійний вік для жінок і чоловіків має бути вирівняно (поступово, з кроком 0,5 року за рік протягом 10 років). Відповідне передбачається поетапне підвищення пенсійного віку для жінок з 55 до 60 років.

Це питання було найбільш дискусійним.

Головним аргументом проти підняття пенсійного віку в Україні зазвичай називають низьку тривалість життя.

В той же час, як показують наукові дослідження, очікувана тривалість життя для чоловіків в Україні при досягненні 60 років становить 14 років, що наближається до показника інших країн. Для жінок же при досягненні 55 років тривалість життя становить 25 років, що є чи не найвищим показником серед інших країн (Великобританія — 23 роки, Італія — 24,9 років, Німеччина - 20,9 років, Словаччина — 18 років, Угорщина — 20 років).
3. Яку позицію ухвалено щодо скорочення надвисоких пенсій
(10 тис. грн.
і вище). Чи запроваджуватиметься обмеження на рівні 12
прожиткових мінімумів для непрацездатних і якої кількості громадян воно
торкнеться? Чи торкнеться це тих, хто оформив пенсію до 2011 року?

Що стосується скорочення надвисоких пенсій, то пропонується, встановити максимальний розмір пенсії на рівні 12 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Виходячи із розміру прожиткового мінімуму на грудень 2010 року (734 грн.) це становить 8 808 грн. У 2011 році обмеження розміру пенсії стосуватиметься приблизно 400 осіб, які вийдуть на пенсію вперше.

Закон зворотної дії не має, тому обмеження пенсій максимальним розміром не стосується тих пенсіонерів, які оформили пенсію до 2011 року.
4. Чи є відмінність у тому, яким чином обмежуватимуть розмір
спеціальних пенсій і трудових?

Обмеження пенсій максимальним розміром стосується всіх категорій пенсіонерів, незалежно від того, за нормами якого закону їм призначено пенсію.


5. Чи планує влада починати пенсійну реформу „з себе"? Чи зберігається в нинішньому вигляді механізм призначення спеціальних пенсій (держслужбовці, науковці, судді, прокурори, журналісти державних та комунальних ЗМІ тощо)). Чи збільшується (і на скільки саме по різних категоріях) період, за який враховується заробітна Плата, при визначенні спеціальних пенсій? Який коефіцієнт заміщення (зарплати пенсією) передбачається для різних категорій спецпенсіонерів?

Передбачається встановити досить суттєві обмеження для спеціальних пенсій (народні депутати, судді, працівники Національного банку України, митної служби, наукові працівники, журналісти державних та комунальних засобів масової інформації тощо), зокрема їх стосуватиметься:



  • встановлення максимального розміру пенсії на рівні 12 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили працездатність;

  • збільшення періоду, за який їм враховується заробітна плата для
    обчислення пенсії;

  • зниження максимального відсотка для визначення розміру пенсії (коефіцієнту заміщення);

- виплата спеціальних пенсій при продовженні роботи проводитиметься у
розмірі трудової пенсії.
6. Як виплачуватимуть спецпенсії працюючим пенсіонерам? Чи
втрачатиме працюючий пенсіонер право на спецпенсію при зміні місця
роботи (йому виплачуватимуть лише трудову)?

Виплату спеціальних пенсій (державним службовцям, науковим працівникам, депутатам, працівникам органів прокуратури та суду, органів місцевого самоврядування, журналістам) за період роботи передбачається здійснювати у розмірі трудової пенсії. Після звільнення з роботи — виплата пенсій здійснюється у розмірах, визначених спеціальними Законами.


7. Як саме змінюється база розрахунку надбавки за понаднормовий
стаж? Якою починаючи з 2011 році буде вартість одного року
понаднормативного стажу при призначенні трудових пенсій? Спеціальних
пенсій? Чи буде підвищено вартість одного року стажу для жінок у зв'язку
з підвищенням пенсійного віку?

Доплата за понаднормовий стаж роботи встановлюється у розмірі 1 відсотка основного розміру пенсії, але не більше 1 відсотка мінімального розміру пенсії за віком.

При обчисленні спеціальних пенсій на сьогодні відсутнє таке поняття як доплата за понаднормовий стаж". Ця норма залишається і після 1 січня 2011 р.

Вартість одного року стажу становить 1,35 відсотка.


8. Які зміни торкнуться пенсійного забезпечення військово­службовців, і зокрема, як конкретно вирішено проблему визначення
спеціального стажу роботи (служби) в календарному обчисленні.

Законопроектом передбачається внести певні зміни до пенсійного забезпечення військових пенсіонерів.

Основне питання яке передбачається розглянути — це питання скорочення деяких пільг для усунення можливості виходу на пенсію у 30 - 35 річному віці, що на сьогодні сприймається як один із найбільш соціально негативних факторів.

Що стосується військових (а також і пожежників та інших службовців), які мають тривалу вислугу років, жодні зміни їх не стосуватимуться і вони отримуватимуть пенсії в тих же розмірах, що і на сьогодні.

Передбачається з 2011 року:


  • запровадити календарне обчислення вислуги років при визначенні права
    на пенсію;

  • залишити пільговий порядок обчислення вислуги років при визначенні
    розміру пенсії: за 20 років вислуги {з урахуванням пільгового обчислення) - 50 %
    заробітної плати (55 % - для звільнених у відставку) та 3 % за кожен рік вислуги
    понад 20 років;

  • поступово, щороку на 1 рік, збільшити вислугу років для визначення
    права на пенсію за вислугу років з 20 до 25 років;

- обмежити пенсії максимальним розміром дванадцяти прожиткових
мінімумів для осіб, які втратили працездатність

- зберегти механізм виплати пенсії працюючим військовим пенсіонерам


без будь-яких змін — у повному розмірі незалежно від заробітної плати.
9. Пенсії вчителів, лікарів, працівників культури — чи будуть зміни?

На сьогоднішній день працівники бюджетної сфери {працівники освіти, охорони здоров'я, культури) мають право на призначення пенсії за вислугу років за наявності вислуги від 25 до 30 років, незалежно від віку.

В той же час через низький розмір заробітної плати {а відповідно і пенсії), переважна більшість таких працівників сьогодні продовжує працювати і після досягнення загальновстановленого пенсійного віку та отримують пенсію і заробітну плату одночасно.

Зважаючи на такі обставини, передбачається підвищити престижність роботи працівників бюджетної сфери шляхом виплати їм одноразової грошової допомоги при виході на пенсію як державним службовцям у розмірі 10 призначених місячних пенсій;

Всі запропоновані зміни для працівників бюджетної сфери жодним чином не стосуються вже призначених пенсій. Пенсії, що були призначені до набрання чинності законопроектом виплачуватимуться у тих саме розмірах, без будь-яких змін.

Крім того, законопроектом збережено право на пенсію за вислугу років, тобто за наявності 25 років спеціального стажу призначається пенсія незалежно від віку.



10. Зміни пенсійного забезпечення для працюючих пенсіонерів —
у чому саме вони полягатимуть для тих, хто вже на пенсії? Для тих, хто
оформлюватиме пенсію в 2011 році?

Пенсії, призначені до набрання чинності законопроектом, виплачуватимуться у тих саме розмірах, без будь-яких змін.

Також не передбачено будь-яких обмежень у виплаті пенсій працюючим пенсіонерам за виключенням спеціальних пенсій.

Механізм перерахунку пенсій для працюючих пенсіонерів збережено.

Пенсіонер, який після призначення пенсії продовжував працювати, через два роки матиме право на черговий перерахунок.
11.Чи погодився уряд із пропозицією Пенсійного фонду призначати
пенсії лише із заробітку за даними системи персоніфікованого обліку?

Для обчислення пенсії передбачається враховувати заробітну плату лише за даними системи персоніфікованого обліку.

Це дасть можливість позбавити майбутніх пенсіонерів пошуку старих архівів та ліквідованих підприємств.

В той же час передбачається залишити старий порядок для тих, хто за період з 2000 року не набув достатнього страхового стажу.


12. За скільки років заробіток треба буде брати тим, хто виходитиме
на пенсію в 2011 році? Чи зберігається правило, що майбутній пенсіонер за
бажанням може виключати із розрахунку заробіток за „невдалі" роки, і в
якому саме обсязі?

Для обчислення пенсії враховуватиметься заробітна плата за весь період за даними персоніфікації.

При цьому передбачається зберегти нині існуючі правила „оптимізації" заробітку і навіть деяким чином розширити їх.
13. Які компенсуючі заходи запропонував уряд, аби зменшити
суспільний опір упровадженню пенсійної реформи і підвищити довіру до
своїх дій? Як буде налагоджене інформування громадян?

Реформування пенсійної системи передбачає розпочати запровадження обов'язкової накопичувальної системи пенсійного страхування. Це в перспективі дасть можливість диверсифікувати джерела доходів пенсіонерів і забезпечити накопичувальні пенсійні рахунки при яких кожна працююча особа буде бачити свої пенсійні накопичення. Це підвищить зацікавленість кожної особи у легальній сплаті внесків та приведе до зниження рівня тінізації доходів.

У солідарній системі передбачається застосувати ряд компенсуючих заходів, які стосуватимуться збільшення розмірів пенсій жінок, працівників бюджетної сфери.

Передбачається створити робочі групи для проведення роз'яснювальної роботи та роботи з громадськістю.


14. З якої дати планується розпочати нарахування і виплату пенсій
за новими правилами?

Законопроектом передбачається введення його в дію з початку 2011 року. Запровадження деяких норм здійснюватиметься поетапно.


15. Яку суму економії очікується отримати в 2011 році у випадку
схвалення парламентом усіх запропонованих заходів пенсійної реформи?
Яким очікується дефіцит Пенсійного фонду?

У випадку схвалення парламентом усіх запропонованих заходів пенсійної реформи економія коштів у 2011 року становитиме понад 1,7 млрд. гривень.

Реалізація зазначених заходів дозволить скоротити видатки Пенсійного фонду України та зменшити дефіцит його бюджету.
16. Які головні особливості пенсійної системи після реформи?

В Україні передбачене існування трирівневої пенсійної системи: солідарна система загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (І рівень); накопичувальна система загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (// рівень); система недержавного пенсійного забезпечення (/// рівень). З 2004 року впроваджено солідарну систему загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та систему недержавного пенсійного забезпечення.

Стан діючої пенсійної системи потребує невідкладного реформування. З цією метою передбачається запровадити II рівень пенсійної системи - обов'язкову накопичувальну систему пенсійного страхування та збалансувати діючу солідарну пенсійну систему.

Запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування дасть змогу урізноманітнити джерела доходів майбутніх пенсіонерів і забезпечити більш високий рівень пенсій.

В той же час збалансування бюджету Пенсійного фонду та реформування солідарної пенсійної системи надасть змогу забезпечити можливість ліквідувати існуючі проблеми - забезпечити стовідсоткову виплату пенсій із солідарної системи та ліквідувати диспропорції у розмірах пенсій призначених у різні роки.
17. Чому реформа не торкнеться тих, хто пішов на заслужений
відпочинок, особливо хто отримує по 50 тис грн.?

Згідно із Конституцією України (стаття 22) при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Зважаючи на це, пенсії, що були призначені до набрання чинності законом, виплачуватимуться у розмірах, які не можуть бути нижче від вже встановлених.

У той же час передбачається, що пенсії, які перевищують встановлений максимальний розмір, не будуть індексуватися або підвищуватись у випадках, передбачених законодавством, до того часу коли їх розмір відповідатиме максимальному.


18. Якщо нормативний стаж для призначення пенсій за віком збільшиться на 10 років, на ці ж 10 років зменшиться понаднормовий стаж, що зумовлює виплату відповідних надбавок. Тож, розмір надбавок для пенсіонерів буде суттєво зменшено: середньому пенсіонеру не доплатять 33 грн. на місяць або 392 грн. на рік. Наскільки це справедливо?

Закон не має зворотної дії. Зазначена норма поширюватиметься лише на пенсії, які вперше будуть призначатися після набрання чинності Законом. Раніше призначені пенсії виплачуватимуться у встановлених розмірах, без будь-яких обмежень.

Крім того, слід зазначити, що нові пенсії призначаються з більш високого показника середньої заробітної плати і їх перевищення розмірів раніш призначених пенсій вже сьогодні досягає 70 відсотків.
19. Прожитковий мінімум, до якого дотягують мінімальну пенсію,
не забезпечує існування пенсіонера, якщо він вийде на пенсію і не
буде працювати. Як держава буде допомагати в цьому випадку?

За наявності мінімально необхідного стажу (для жінок ЗО років, для чоловіків - 35 років) розмір пенсії не може бути меншим прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. За кожний рік страхового стажу понад 30/35 років встановлюється доплата у розмірі 1 відсотка мінімального розміру пенсії за віком.

Крім того у зв'язку із зростанням прожиткового мінімуму кожного разу розмір пенсії буде переглядатися в сторону збільшення.
20. Загострення ситуації на ринку праці у зв'язку із підвищенням
пенсійного віку та нормативного страхового стажу — це звуження
можливостей працевлаштування, зростання безробіття та погіршення соціального середовища (найчастіше ці проблеми пов'язують з молоддю). Як влада вирішуватиме проблему з працевлаштуванням?

За експертною оцінкою науковців приріст чисельності населення працездатного віку у зв'язку із підвищенням пенсійного віку для жінок у 2011 році може скласти до 185 тис. осіб. Тобто, враховуючи прогнозні показники рівня безробіття на ринку праці у 2011 році (7,6-8,1%), суттєвого зростання чисельності безробітного населення не має відбутися. Крім того, у цьому році ми спостерігаємо зростання економіки, яке зазвичай супроводжується створенням нових робочих місць. Це має компенсувати незначне зростання пропозиції робочої сили на ринку праці.

В умовах, коли головним довгостроковим демографічним трендом є процес старіння населення, підвищення пенсійного віку стає абсолютно природним і найбільш адекватним заходом соціально-економічних реформ, без яких вітчизняний ринок праці та пенсійна система мають сумнівні перспективи розвитку. По такому шляху йдуть всі країни, які стикаються з проблемою старіння населення.
21. Впровадження пенсійної реформи призведе до зниження
добробуту пенсіонерів—зменшується (або втрачається) можливість одночасного одержання пенсії й зарплати. Чому ви пішли на цей крок, адже чи мало людей просто вимушені працювати на пенсії?

Законопроектом не передбачено будь-яких обмежень у виплаті пенсій працюючим пенсіонерам, за виключенням новопризначених спеціальних пенсій.

Виплата трудових пенсій працюючим пенсіонерам буде здійснюватися в повному обсязі, незалежно від розміру отримуваної зарплати.


22. Чому майбутні пенсіонери поставлені в невигідні умови порівняно з нинішніми?

Після прийняття закону раніше призначені пенсії виплачуватимуться в розмірах, які не можуть бути нижче від раніше встановлених.

Крім того, слід зазначити, що нові пенсії призначаються з більш високого показника середньої заробітної плати і вже на сьогоднішній день перевищують раніше призначені пенсії до 70 %.
23. Чи будуть змінені коефіцієнти нарахування? Скажімо, жінці 55 років і вона з 1-го січня оформлює собі пенсію. Вона знала наперед, що 20 років їй достатньо для того, щоб отримувати мінімальну пенсію, тому що решту часу вона доглядала за дітьми чи за онуками. Приходить, а їй кажуть, що такий стаж не передбачає отримання пенсії. Треба ще десять років попрацювати. Для більшості людей це буде шок.

Мінімально необхідний страховий стаж для набуття права на пенсію за віком згідно законопроекту -15 років.

Розмір пенсії обчислюється в залежності від заробітної плати та тривалості страхового стажу. Ці основні принципи солідарної системи пенсійного забезпечення залишаються незмінними.

Крім того, необхідно сказати, що час догляду за дітьми до 3 років зараховується до страхового стажу.


24. У чому полягає суть накопичувальної системи і чи готова до неї Україна? Який відсоток відрахувань буде спрямовуватися на персональні рахунки?

Накопичувальна система загальнообов'язкового державного пенсійного страхування базується на засадах накопичення коштів на індивідуальних пенсійних рахунках та передбачає механізм їх успадкування.

Така система пенсійного страхування дозволить урізноманітнити джерела отримання особою доходів у старості і залучити додаткові інвестиції в економіку держави.

Після збалансування бюджету Пенсійного фонду України передбачається розпочати перерахування страхових внесків до Накопичувального пенсійного фонду.

Розмір страхового внеску на дату впровадження системи складатиме 2 % заробітної плати із подальшим його щорічним підвищенням на один відсоток до 7%.

25. Які вимоги ставив МВФ щодо пенсійної реформи? Чи правда, що
влада посилила їхні пропозиції досить жорсткими пунктами, які
боляче вдарять по українцях?

Вимоги МВФ передбачали в першу чергу заходи, які спрямовані на зміцнення фінансового підґрунтя солідарної пенсійної системи та забезпечення бездефіцитності бюджету Пенсійного фонду.

Законопроектом, крім положень, запропонованих МВФ, передбачено також спрощення механізму призначення пенсій, встановлення деяких обмежень які стосуються пенсійного забезпечення держслужбовців, членів Кабінету Міністрів і народних депутатів, а також окремих обмежень для одержувачів спеціальних пенсій.

Інформаційна довідка щодо заходів

реформування пенсійної системи

Незадовільний стан пенсійної системи свідчить про необхідність проведення пенсійної реформи. Основною метою якої є забезпечення достойного рівня життя громадянам, які протягом свого трудового життя сплачували пенсійні внески, не приховуючи своїх трудових доходів.


Основні проблеми пенсійної системи

• Україна відноситься до держав із старіючим населенням, що обумовлює


систематичне погіршення співвідношення між громадянами працездатного і
непрацездатного віку.

Довідково: В Україні 13,7 мільйона пенсіонерів. Зараз на 88 пенсіонерів припадає 100 осіб, що сплачують пенсійні внески ,а в 2025 р. 1 працюючий утримуватиме 1 пенсіонера. У 2050 р. вже буде 125 пенсіонерів на 100 працюючих.


  • Низький рівень пенсій більшості осіб, що досягай пенсійного віку: понад
    дві третини пенсіонерів отримують пенсії до 1 тис гривень. У той же час,
    середній розмір "спеціальних" пенсій щонайменше у 2,5 рази перевищує
    середній розмір пенсії призначеної на загальних умовах.



  • Незбалансований бюджет Пенсійного фонду. У 2010 році з держбюджету на
    покриття дефіциту бюджету Пенсійного фонду України виділено майже
    27 млрд. гривень.

Видатки на пенсійне забезпечення вже сягнули 16,3 % ВВП. При цьому не слід забувати, що розмір пенсійних внесків становить 35 відсотків, що набагато вище, ніж в інших країнах Європи: Угорщина - 26,5, Франція -24%, Чехія - 28%, Швеція - 18,9%. Проте й цього недостатньо для покриття пенсійних видатків.
• На даний час існує розрив між розмірами пенсій жінок і чоловіків. Для
жінок встановлено нижчу межу працездатного віку, вони мають меншу
тривалість стажу, заробітна плата жінок в середньому майже на ЗО відсотків
нижча ніж у чоловіків.

Середній розмір пенсії за віком у жінок становить в середньому 872,60 гривень, у чоловіків — 1327,06 гривень. Отже, розмір пенсії за віком жінок вдвічі менший за розмір пенсії за віком чоловіків.


• Нинішній Уряд постав перед необхідністю збалансувати доходи і видатки
Пенсійного фонду.
Урядом підготовлено законопроект засадничими принципами якого визначено:
запровадження II рівня пенсійної системи:
- накопичувальна система загальнообов'язкового державного пенсійного страхування буде запроваджена в рік, в якому буде забезпечено бездефіцитність бюджету Пенсійного фонду України;
- учасниками цієї системи будуть особи, яким на дату запровадження системи виповнилося не більше 35 років;

- розмір страхового внеску на дату впровадження системи передбачається встановити у розмірі 2 відсотків із подальшим його щорічним підвищенням на один відсоток до досягнення 7 відсотків;


- адміністрування страхових внесків накопичувальної системи здійснюватиметься через Пенсійний фонд України. Через 2 роки після запровадження сплати страхових внесків до накопичувальної системи її учасники матимуть право обирати недержавні пенсійні фонди, в яких накопичуватимуться їх пенсійні кошти;
збільшити базу для нарахування єдиного соціального внеску
- підвищити максимальну величину, з якої з 1 січня 2011 р. буде справлятися єдиний соціальний внесок з 15 до 17 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

врегулювати пенсійне забезпечення держслужбовців пропонується
- обмежити максимальний розмір пенсії на рівні 12 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (на сьогодні це 8808 гривень);
- для обчислення пенсії зменшити з 90 до 80 відсотків заробітну плату держслужбовців, яка є базою для призначення цих пенсій;
достроково (за півтора року) призначена пенсія державцям службовцям, депутатам, прокурорам, суддям буде виплачуватися лише непрацюючим пенсіонерам;
- на період роботи замість спеціальних проводити виплату трудових пенсій в розмірах, визначених за нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування";
- призначати "спеціальні" пенсії особам, які мають право на пенсію зі зниженням пенсійного віку (чорнобильці, шахтарі), лише при досягненні загальновстановленого пенсійного віку, а до цього часу в розмірі - визначеному за нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування";
- підвищити з 2013 р. пенсійний вік для чоловіків-державних службовців до 62 років. Цей вік буде граничним, інститут продовження перебування на державній службі буде скасовано.
Довідково: для осіб, що раніше отримали погодження на продовження перебування на державній службі до 65 років, погодження будуть чинними, вони обійматимуть свої посади до досягнення цього віку.
для працівників бюджетної сфери
- з метою покращення умов пенсійного забезпечення працівників бюджетної сфери (освіти, культури та охорони здоров'я) при виході на пенсію пропонується запровадити одноразову допомогу у розмірі 10 призначених їм пенсій.
для військовослужбовців

- період перебування на військовій службі буде збільшено з 20 до 25

календарних років,

Довідково: якщо раніше при досягненні 20 років вислуги особа мала право на 50 % грошового забезпечення, а при продовженні служби за кожний додатковий рік до цього обсягу добавлялося ще по З %.

Після реформи при виході на пенсію військово-службовці матимуть право на 65 % (50 % + 5 років х З %). Тобто для них по суті нічого не зміниться.

- строк служби буде визначатися лише у календарному обчисленні, пільгові (для окремих категорій військових) коефіцієнти будуть застосовуватися лише при визначенні вислуги років.


- при виході на пенсію і подальшому працевлаштуванні на цивільну роботу колишній військовослужбовець буде отримувати свою пенсію. Разом з тим,

на час роботи та одержання зарплати пенсія таких працюючих пенсіонерів індексуватися не буде.


- допомога військовослужбовцям при виході на пенсію буде виплачуватися у раніше встановлених розмірах.
підвищити пенсійний вік для жінок:

- пропонується розпочати десятирічний етап збільшення пенсійного віку для жінок з 55 до 60 років на 6 місяців кожного року;

як компенсатор на період підвищення віку пенсія жінок буде збільшуватися на 2,5 % за кожні півроку. За десять років розмір пенсії може зрости максимально на 25 відсотків.
удосконалити порядок призначення, перерахунку пенсій пропонується
- підвищити мінімально необхідний страховий стаж для одержання пенсії за віком з 5 до 15 років;
- для новопризначених пенсій підвищити нормативну тривалість страхового стажу для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі для жінок з 20 до 30 років та для чоловіків з 25 до 35 років;
- для призначення пенсії брати розмір середньої заробітної плати за три календарні роки, що передують року звернення за призначенням пенсії, а перерахунок пенсії проводити із середньої заробітної плати, з якої призначено (перераховано) пенсію;

- проводити перерахунки пенсій працюючим пенсіонерам, які отримують пенсію за вислугу років, тільки після досягнення пенсійного віку;

проводити призначення пенсій із заробітної плати лише за даними персоніфікованого обліку.
Дані

про чисельність пенсіонерів і розміри пенсій на 1 листопада 2010 року





Чисельність, тис. осіб

Питома вага, %

Середній розмір, гри.

Пенсіонери

13 712,5

100,0

1 123,58

В т.ч.:










Жінки

8 864,3

64,6

872,60

Чоловіки

4 848,2

35,4

1 327,06


Джерело інформації: Пенсійний фонд України
Дані

про чисельність платників, пенсіонерів та середні

розміри заробітної плати і пенсійної виплати


Чисельність платників страхових внесків до Пенсійного фонду України, (тис. осіб)

Чисельність пенсіонерів, (тис. осіб)



Співвідношення пенсіонерів до платників,

(%)


Жовтень 2010 року







Середня заробітна плата, (грн.)*

Середня пенсійна виплата, (грн.)

Співвідношення середньої пенсійної виплати до заробітної плати, (%)

14 428,1

13 712,5

95,0

2 322,00

1 123,58

48,4

* За даними Держкомстату Джерело інформації: Пенсійний фонд України

Розмір пенсійних внесків в постсоціалістичних країнах у 1989-2009 рр., %







Для роботодавців

Для працівників



1989

1999

2008

1989

1999

2008

Албанія

-

26

21,7

-

11,7

8

Болгарія

30

37

13,2

-

2

8,8

Естонія

6,7

33

20

-

-

-

Латвія

6,7

23,58

24,09

-

9

9

Литва

6,7

23

23,7




1

2,5

Польща

38

9,76

9,76

-

9,76

9,76

Румунія

11,5

23

29

3

5

9,5

Словаччина

50

21,6

14




5,9

4

Словенія

-

8,85

8,85




15,5

15,5

Сербія та Чорногорія




-

11




-

11

Угорщина

43

22

24

10

8

9,5

Хорватія




10,75

-




10,75

20

Чеська Республіка

50

19,5 ,

21,5

-

6,5

6,5

Азербайджан

6,7

-

22

-

-

3

Вірменія

6,7

28




-

3

3

Грузія

6,7

27

-

-

1

25

Казахстан

6,7

30




-

1

10

Киргизстан

6,7

34

19

-

2

8

Молдова

6,7

38

25

-

1

4

Туркменістан

6,7

30

20

-




1

Білорусь

6,7

19,35

22,5

-

1

1

Російська Федерація

6,7

28

20

-

1

-

Узбекистан

6,7

32,5

31

-

1

2,5

Україна

6,7

37

32,3

-

1

2

Джерело: база даних Міжнародної організації праці Social SecurityPrograms Throghout theWorld (SSPTW)

http://www/ilo/org/dyn/sesame/ifpses/socialdatabase
Всі зауваження та пропо­зиції зацікавлені громадяни, громадські організації мо­жуть надсилати на поштову адресу Міністерства соці­альної політики вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01001, з позначкою «Громадське об­говорення».

Ваші зауваження та про­позиції також можна зали­шити, звернувшись до «Уря­дової гарячої лінії» за теле­фоном 0-800-507-309, або надіслати на електронну адресу press5@mlsp.gov.ua.

Також працює спеціальна інформаційна «гаряча лінія» з питань пенсійної реформи 0-800-500-392 (в робочі дні з 9 до 18.00, всі дзвінки з Укра­їни безкоштовні).

Контакт-центр Пенсійного фонду України: 0-800-503-753 (працює в робочі дні з 8 до 20.00, субота з 8 до 14.00, неділя — вихідний).

Найцікавіші думки будуть оприлюднені на сайті Мініс­терства соціальної політики


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка