Педагогічне проектування



Скачати 150.1 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір150.1 Kb.

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ШОСТКИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ЯСЛА-САДОК) №1 «ДЗВІНОЧОК»

Педагогічне проектування

діяльності дітей старшого дошкільного віку

(7-рік життя)

за темою:

«Йдуть до мене читачі зблизька і здалека.

Жду їх радісно завжди: я ж - бібліотекар »



З досвіду роботи вихователя

ДНЗ №1 «Дзвіночок»

Медвєдєвої

Галини Костянтинівни

Шостка 2013 рік

Мета проекту:

Освітня:

  • Поглибити і систематизувати знання дітей про працю бібліотекаря;

  • Познайомити з місцем, де зберігаються книги: бібліотекою;

  • Розкрити роль книги в житті людини;

  • Вчити правильно поводитись з книгою;

  • Згадати правила користування книгою;

  • Ознайомити з історією виникнення книги;

  • З’ясувати, люди яких професій роблять книги;

  • Формувати вміння самостійно оцінювати свої можливості, вчинки;

  • Формувати бажання читати книги, вміння розрізняти жанри творів.


Розвивальна:

  • Розвивати творчі здібності;

  • Розвивати самостійність;

  • Розвивати вміння реалізовувати власні задуми в практичній діяльності;

  • Розвивати власне бачення даної проблеми;

  • Розвиток комунікативних умінь і навичок.


Соціалізуюча:

  • Розвивати самооцінку, самоконтроль;

  • Забезпечити розуміння спілкування дитини з однолітками та дорослими;

  • Створити умови для усвідомлення спільних зусиль в досяганні мети.


Виховна:

  • Виховувати почуття відповідальності та самодисципліни;

  • Виховувати повагу до професії бібліотекаря;

  • Виховувати бережливе ставлення до книги та бажання подружитися з героями творів.


Тривалість проекту: 6 днів.
Характеристика проекту:

  • За метою та характером діяльності: ігровий, інформаційний;

  • За змістом: тематичний;

  • За кількістю учасників: підгруповий;

  • За характером контактів: у межах групи.



Мотиваційний етап. 1 день

Тема: Я – бібліотекар.

Мета:

  • Розвивати пізнавальну активність дітей, зацікавити дітей даною темою; з’ясувати, чи знають діти про роботу бібліотекаря, про створення книг.

  • Формувати у дітей потребу у творчій діяльності.

  • Розвивати творчі здібності, художній смак.

  • Виховувати зацікавленість трудовим процесом.

Матеріал: посилка, гілка з дерева, папір, книга, картина «Бібліотекар» із серії «Ким бути».

Методи і прийоми:

  • Сюрпризний момент – з’являється посилка. Як пов’язані між собою гілка дерева, папір, книга?

  • Читання вірша С.Жупаніна «Бібліотекар»;

  • Розглядання картини «Бібліотекар»;

  • Проблемна ситуація: «Що хочуть діти знати про книгу, роботу бібліотекаря?»

  • Пропозиції дітей щодо «дерева цілей»:

  • Дерево з листочками,

  • Шафа для книг.

  • Художня праця: виготовлення «дерева цілей» у вигляді шафи з книгами, на яких записані питання, на які діти хочуть отримати відповіді.

Ігрова діяльність:

Дидактичні ігри: «Я почну, а ти продовжи», «Що зайве?»

Рухлива гра «Квач».
Інформаційний етап. 2 день

Тема: Бесіда «Книга – твій друг, без неї, як без рук»

Мета:

  • Поглибити знання дітей про роботу бібліотекаря, про роль книги в житті людей людини.f:\desktop\147047_html_7f1fb06e.gif

  • Ознайомити з історією виникнення книги. З’ясувати, люди яких професій роблять книги.

  • Розвивати власне бачення даної проблеми.

  • Виховувати бережливе ставлення до книги.

Словник: папірус, береста, пергамент, друкар, палітурка.

Методи і прийоми:

  • Загадки про книгу;

  • Цариця – книга розпочинає мандрівку з королівства «Як виникла книга?» (інформація);

  • Вікторина «З якої я казки»;

  • Королівство «Як народжується книга?» (автор книги, друкар,коректор, художник);

  • Читання вірша С Маршака «Як друкували книгу!»;

  • Королівство «Як побудована книга».

Самостійна художня діяльність: зробити малюнок до своєї улюбленої казки.

Ігрова діяльність:

Дидактична гра «Що роблять цим предметом» (добирати слова, які вказують на дію, що виконують люди певних професій).

Рухлива гра «Алфавіт» (стрибки через скакалку, називання вивчених букв).

Робота з батьками: запропонувати разом з дітьми виготовити книжечку «Моя улюблена казка».
Репродуктивний етап. 3 день

Тема: Екскурсія до бібліотеки. f:\оформление\фоны спортивные\11.png

Мета:

  • Ознайомити дітей з роботою бібліотекаря. Дати загальні уявлення про бібліотеку. Познайомити з різними видами книжок. Викликати бажання відвідувати бібліотеку. Під час екскурсії показати дітям, як багато книг, в якому порядку вони розташовані: охайно стоять на полицях, не порвані, не зім’яті, всі підклеєні.

  • Розповісти і показати, як користуватися книгою. Кожну книгу повинні прочитати багато дітей. Якщо діти неохайно поводитимуться з нею, то книга швидко порветься. Бібліотекар видає книги, записує назву в особистий формуляр, приймає книги, стежить за їх збереженням. Оглянути читальну залу і пояснити її призначення: книги дозволяється читати в читальній залі.

  • Розглянути енциклопедії різного напрямку.

  • Вікторина «З якої я казки?».

  • В групі вивчити правила користування книгою.


Трудова діяльність: відкрити «Книжкову майстерню» (діти підклеюють, розгладжують пом’яті сторінки).

Ігрова діяльність: «Оціни вчинок» (аналіз дій дорослих і дітей). «Колобок» (вправляння в бігу).

Художня праця: виготовлення з паперу котика з казки «Пан Коцький».

Робота з батьками: запропонувати відремонтувати палітурки книг.
Узагальнюючий етап. 4 день

Тема: Сюжетно-рольова гра «Бібліотека».

Мета: f:\desktop\young_librarian_stamp_a_ha.gif

  • Навчати дітей реалізовувати і розвивати сюжет гри.

  • Створювати пізнавальний інтерес до роботи в бібліотеці.

  • Закріпити правили користування книгою.

  • Пробуджувати у дітей інтерес.

  • Виховувати охайне та бережне ставлення до книг.

Ігровий матеріал: книги, формуляри.

Підготовка до гри: виготовлення кишеньок у книгах і формулярів, виставка малюнків до улюблених казок.

Хід гри:

Педагог оголошує дітям, що починає працювати бібліотека, можна записатися всім. У першій грі "бібліотекарем" стає вихователь. "Бібліотекар" заводить абонемент на кожного "читача", в який він вкладає формуляр із книги, перш ніж видати її "читачеві". Приймаючи книгу від "читача", "бібліотекар" уважно дивиться, чи не пошкоджена вона, не забруднена і не зім'ята. Розмовляючи з "читачем", "бібліотекар" запитує, про що він хоче почитати, радить узяти ту або іншу книгу. У "бібліотеці" є "читальна зала" де читають дитячі журнали, розглядають картинки.

"Бібліотекар" попереджає кожного "читача", щоб він не зім'яв книгу, коли повертатиметься з "бібліотеки" додому на транспорті, радить йому прочитати цю книгу вдома, а дорогою додому (наприклад в автобусі) тільки переглянути картинки.

Ігрова діяльність:

Дидактична гра «Про що мріє книга».

Рухлива гра «Чия ланка швидше збереться».

Трудова діяльність: доручити Даші Ш. та Саші В. розставити книги після гри на поличках.

Робота з батьками: залучити батьків до участі в літературному ранку «Посвячення в читачі».
Творчий етап. 5 день

Тема: Літературний фестиваль «Книги – найкращі друзі!»

Мета:


  • Реалізувати спільний творчий задум.

  • Творити у процесі різних видів діяльності.

  • Наповнити процес проведення спалахом позитивних емоцій.

  • Заохочувати оригінальність ідей дітей та батьків.


Хід фестивалю

Над дверима бібліотеки плакат. "Книги - найкращі друзі!"

Хлопчик в костюмі Букваря приводить першокласників до, бібліотеки, де їх зустрічає Грайлик-Читайлик.

Грайлик-Читайлик: Добрий день, дорогі друзі. Я дуже радий зустрічі з вами. Я так давно на неї чекав. Зачекайте! Зачекайте! Хто Вас привів у цей чудовий дім?

Учень: Є книг багато - радісних, печальних.

Товстих, тонких, барвистих, наче жар,

Але одна - книжкам усім начальник,

І звуть її по-простому - Буквар.

Він нас повів по буквах, як по східцях,

Як по життю - по сторінках своїх.

І от привів нарешті - подивіться -

У мудрий світ чудесних скарбів - книг.



(В. Бичко)

Грайлик-Читайлик: О, дякую тобі, любий Букварику, що ти привів до нас цих симпатичних школярів - першокласників. Сподіваюсь, що вони будуть мені і жителям цього прекрасного будинку чудовими друзями. Але, перш ніж повести мову про мудрі книги, я хочу познайомити вас з Королевою книг. Ви хочете з нею познайомитись?

Діти: Хочемо?

Грайлик-Читайлик: Тоді відгадайте загадку.

Бачить - не бачить,

Чути - не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує.

Кривду соромить,

Правди і навчає,

Часом жартує,

Смішки справляє.

Діти: Книга!

(Входить Королева книг. На її сукні кольорові титульні сторінки книг. В руках у неї чарівний ключик).

Королеви книг: Мої маленькі друзі! Я дуже рада зустрічі з вами. Я із задоволенням познайомлю вас з жителями мого володіння. Але пам'ятайте, що вони "Мовчки говорять, добре мудрують". І тому в моїх володіннях постійно стоїть... А втім відгадайте загадку і ви дізнаєтесь, що завжди стоїть в моїх володіннях.

"Я - поняття. З чотирьох я літер.

Кожен мене знає.

Писне миша чи застогне вітер –

Вже мене й немає".

(Д.Білоус)

Діти: Тиша!

Королева книг. Якщо ви такі кмітливі, то загадаю ще одну загадку.

В нагороду за відгадку я познайомлю вас з дуже цікавим і добрим книжковим героєм:

"І лисичку, і синичку він лікує залюбки. Тому звуть його звірята - добрий ...".

Діти: Лікар Айболить.

Лікар Айболить: Чи мені почулось, чи дійсно мене хтось кличе! Агов! Я тут! Кому потрібна моя допомога? (Виходить з-за дверей стає перед дітьми).

Це ви, малята-першачки! Добрий день, любі! Я лікую не лише звірят, а й книги, які старіють і хворіють. А чи знаєте ви, діти, чому старіють книжки?



Учень: Мама Ірочці в книгарні

Книжечки купила гарні.

В них чого тільки немає,

Іра з втіхи аж співає.

День минув - і книги плачуть.

Бо постарілись неначе.

Іра їх як оглядала,

Часто в ротик палець клала,

Став папір такий брудний,

Хоч бери його і мий.



Лікар Айболить: Щоб ніколи не плакали книги ви повинні дотримуватись певних правил. Ви, напевне, вже знаєте їх. Давайте повторимо ще раз всі разом.

  1. Беріть книгу чистими руками.

  2. Книгу треба читати, акуратно торгаючи сторінки, не слинити пальців.

  3. Для збереження книги її необхідно обгорнути.

  4. Гортати сторінки за верхній куточок.

  5. Щоб з книги не випадали сторінки, під час читання не перегинайте її.

  6. Не закладайте сторінки ручками, олівцями, іншими предметами.

  7. Користуйтеся закладками.

  8. Не читайте книги під час їжі, не малюйте в них, не підкреслюйте слів.

  9. Любіть книгу і бережіть її.

Королева книг: Молодці! Добре знаєте правила поведінки з книгою і бережливо ставитесь до своїх підручників. А тому я із задоволенням доручаю Грайлику-Читайлику вручити вам ось цей ключик від шкільної бібліотеки. (Урочисте вручення ключа).

Королева книг: Віднині ви є читачами бібліотеки. Щиросердечно вітаю вас і надаю слово господарці книжкового царства - шкільному бібліотекареві.

Бібліотекар: Пропоную вам провести конкурс на краще знання загадок та прислів'їв про книгу. Для цього нам необхідно створити дві команди.

(Команди "Ріпка" та "Колобок").

Королева книг: Конкурс проведе ваш давній знайомий Знайко. Тобі слово, Знайко.

Знайко:

1. Називати прислів'я та приказки про книгу. Представники команд називають прислів'я та приказки.



Команда "Ріпка"

  1. Книга - міст у світ знань.

  2. Хороша книга - яскравіше зірки сяє.

  3. Золото добувається в землі, а знання - з книг.

  4. З глибини моря дістають перлини, а з глибини книг - знання.

  5. Знання - сонце, книга - вікно.

  6. Книга для розуму - теплий дощик для сходів.

Команда "Колобок"

  1. Прочитав добру книгу - зустрівся з другом.

  2. У книжці шукай не букви, а думки.

  3. Книга вчить як на світі жить.

  4. Хто багато читає, той багато знає.

  5. В оселі без книг, як без вікон темно.

Бібліотекар: Дякую, юні друзі. Обидві команди гарні прислів'я знають про книгу. Кожне прислів'я вчить цінити книгу. Сподіваюсь, що ви будете дружити з книгою, отже набиратиметеся знань з глибокої і мудрої криниці - книги.

Знайко: Юні читачі! А тепер я пропоную вам провести конкурс загадок про книжку. Члени команди "Ріпка" задають загадки членам команди "Колобок".

Загадки команди "Ріпка"

  1. Не дерево, а з листочками, Не поле, а засіяне.

  2. Що мовчить, а розуму вчить?

  3. Хто говорить мовчки?

  4. Дерево - не дерево, а листки має.

  5. Дивишся - чистенька, Погладиш - гладенька,

  6. А читати станеш - спотикаєшся.

  7. Без язика, а говорить, Без голови, а все розуміє, Без ніг, а скрізь буває.

  8. Лежить, мовчить, а сто дурнів навчить.

  9. Уст не маю, а про живих і мертвих красно повідаю.

Загадки команди "Колобок"

  1. Не думає, не гадає, А інших навчає.

  2. Мовчить, а сто нерозумних навчить.

  3. Живе без тіла, говорить без язика.

  4. Не людина, а є вчителем людини.

  5. Снігові поля, чорні грачі. Хочеш розумним бути - Бери та вчи.

  6. Сама я нічого не знаю, Та всіх розуму навчаю.

Бібліотекар: Розумники мої! Ви чудові знавці загадок про книгу. Думаю, що й мої загадки ви відгадаєте:

Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.

Завжди можу стати в пригоді.

Моїх вам порад не злічить.

І кажуть про мене в народі:

"Мовчить, а сто дурнів навчить".

Що це таке?

Біла рілля, чорне насіння;

Хто його вміє, той розуміє.

Хто його знає, той позбирає.

Паперовий кораблик щодня

Перевозить у трюмах знання.

Після плавання цей корабель

Повертається в рідний портфель.

- Правильно, діти! Книги як мудрі і вірні друзі знайомлять нас з навколишнім світом, розповідають нам про минуле нашої країни, ведуть нас в майбутнє.

Читаючи книжки, ви з кожним днем стаєте розумнішими, добрішими, кмітливішими. Готуючись до зустрічі з вами, Грайлик-Читайлик запрошував героїв деяких казок на свято. Вони не змогли приїхати, а лише прислали телеграми, але забули підписатися. Сподіваюсь, що разом з Грайликом- Читайликом ви відгадаєте від кого ці телеграми.

Грайлику-Читайлику, зачитай, будь ласка, телеграми.

Грайлик-Читайлик (зачитує телеграми):

Несе мене лиска

По каменю-мосту

На своєму хвосту, -

Порятуйте мене!

("Кіт, Півник та Лисиця")

Допоможіть!

Мене батенько прокляв і зміюці

Віддав аж на три роки на послуги.



("Про майстра Іванка")

Брат відтяв мені руку, не дайте мені загинути.



("Правда і кривда")

Врятуйте мене від стрільця.



("Яйце-райце")

Допоможіть знайти перстень гранатовий.



("Ох")

Грайлик-Читайлик: О! Я бачу ви добре знаєте українські народні казки та їх героїв. В нагороду за це дівчинка Мальвіна проведе вас до Палацу Чарівних казок, де ви зустрінетесь з улюбленими героями.

Мальвіна: В палац входьте обережно, придивляйтеся уважно, відповідайте швидко, героїв яких казок ви зустріли в палаці?

(Мальвіна показує на героїв, а діти називають їх)

В палаці Чарівних казок ілюстрації до казок "Вовк і семеро козенят", "Лисичка та журавель", "Телесик", "Когигорошко", "Кирило Кожум'яка", "Названий батько", "Кривенька качечка" та інші.

Королева книг. Любі мої читачі! Ви добре знаєте казки і як нагороду за добрі знання прийміть від мене книжки В.О. Сухомлинського "Гаряча квітка" і побажання Знайка.

Знайко: Вчіться, діти!

І мудра книжка

Скаже вам дуже багато

З того, що колись іншими



І посіяно й пожато.

Всі співають пісню "Книжок свято радісне".

(Муз. В. Шаповаленка, слова З. Бичкової).

Ігрова діяльність:

Дидактична гра «Як книга до нас прийшла» (різноманітність книжок за змістом, формою, оздобленням). «Вгадай професію»(поглибити знання дітей про людей творчих професій).

Рухлива гра «Колобок».
Рефлексивно-оцінювальний етап. 6 день

Тема: «Подорож у зворотному часі»

Мета:

  • Проаналізувати разом з дітьми період від початку проекту до його завершення.

  • Надати можливість оцінити свою діяльність.

  • Викликати бажання подякувати батькам за допомогу. Порадіти своїм і чужим успіхам.

  • Розвивати фантазію.

Матеріал: дитячі книжечки, «дерево цілей».

Запитання до дітей:

  • З чого все почалося?

  • Як придумали «дерево цілей»?

  • Які завдання були поставлені?

  • Що нового та цікавого дізналися за цей час?

  • Що найбільше запам’яталося?

  • Чи сподобався літературний ранок?

  • Що найбільше сподобалося при виготовленні книжечки?

  • Кому і як віддячимо за допомогу?

Виставка дитячих книжечок «Моя улюблена казка».

Ігрова діяльність:

  • Які ігри дітям сподобалися найбільше?

  • Яких ігор навчили б своїх друзів? Чому?



Література

  1. Мартинснко В. Позакласне чигання. // Початкова школа, 2003.

  2. Парамонова В.І. Мої улюблені вірші. - Тернопіль: Підручники і посібники, 1999.

  3. Притулик Н. Комунікативний потенціал уроків роботи з дитячою книгою. // Початкова школа. - 2003. - № 6.

  4. Савченко О.Я. Навчання і виховання учнів 1 класу. - К.: Початкова школа, 2002.

  5. Савченко О.Я. Барвистий клубок (Навчальний посібник). - К.: БЛІЦ, 1996.

  6. Савченко О.Я. Умій вчитися (Навчальний посібник). - К.: Освіта, 1998.

  7. Сапун Г. Збірник загадок. - Тернопіль: Підручники і посібники, 1999.

  8. Суворіна Т. Робота з дитячою книжкою. // Початкова школа. 2003. №11

  9. Явоненко М. Розвиток уяви, та літературних здібностей молодших школярів. // Початкова школа. - 2003. № 2.



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка