Освітній проект «Творчі здібності дітей — на кінчиках їхніх пальців» Мета




Скачати 87.93 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір87.93 Kb.
Освітній проект

«Творчі здібності дітей на кінчиках їхніх пальців»
Мета:

  • розвиток образотворчої діяльності дітей;

  • удосконалення пізнавальних навичок та розвиток творчої активності;

  • формування здатності емоційного сприймання, розвиток образної уяви та творчої фантазії;

  • розвиток творчих здібностей засобами нетрадиційних технік малювання.


Завдання

Навчальні:

  • збагачувати знання дітей про природне довкілля як цілісний живий організм;

  • формувати пізнавально­-емоційну активність — учити спостерігати за явищами та
    об’єктами природи, досліджувати їх, робити відповідні висновки зі спостережень;

  • ознайомити з нетрадиційними техніками малювання;

  • учити застосовувати особистий досвід у зображувальній діяльності.

Розвивальні:

  • розвивати мислення, пам’ять, увагу, уяву, фантазію;

  • розвивати відчуття кольору, форми, величини, композиції;

  • формувати позитивну самооцінку;

  • удосконалювати мовленнєву компетентність.

Виховні:

  • виховувати —

  • інтерес та дбайливе ставлення до природи;

  • здатність помічати красу рідної природи та милуватися нею, емоційно відгукуватися на красиве (радіти йому, дивуватися);

  • бажання спілкуватися з природою;

  • потребу робити добро, спонукати до спілкування, обміну досвідом.


Учасники:

  • діти

  • педагоги

  • батьки




Обєкт пізнання:

  • нетрадиційні техніки малювання —

  • малювання пальцями;

  • монотипія;

  • малювання на вологому папері;

  • сухий пензель;

  • тампонування;

  • зім’ятий папір;

  • малювання восковими олівцями та аквареллю;

  • крапковий малюнок.


Тип проекту:

  • за домінуючою діяльністю — практично­-орієнтований;

  • за тривалістю — довготривалий (3 роки);

  • за структурою — комбінований;

  • за характером діяльності — пошуково­-дослідницький;

  • за ступенем самостійності — творчий;

  • за змістом — художньо­-естетичний;

  • за кількістю учасників — колективний.


Етапи реалізації проекту:

  • підготовчо­-організаційний;

  • технологічний;

  • діяльнісний;

  • підсумковий.

ПІДГОТОВЧО-­ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП


Мета:

  • мотивація обраної проблеми;

  • визначення форм, методів та прийомів реалізації проекту.


Зміст роботи:

  • обговорення ідеї проекту;

  • обмірковування шляхів його реалізації;

  • визначення очікуваних результатів;

  • обговорення форми презентації результатів проекту;

  • складання педагогами індивідуальних планів роботи над проектом;

  • планування заходів щодо реалізації проекту;

  • опрацювання необхідної літератури;

  • навчання на курсах «Основи ІКТ за програмою «Партнерство у навчанні», «Intel. Навчання для майбутнього» з метою формування вміння створювати мультимедійні презентації, спілкування з колегами в інтернеті, робота у програмі Adobe Photoshop (виготовлення наочних матеріалів для занять, оформлення куточків самостійної художньої діяльності у групах тощо);

  • підбиття підсумків підготовчого етапу.

ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЕТАП



Мета:

  • спрямувати роботу методичної служби на організацію і проведення заходів щодо реалізації проекту;

  • створити творчу групу;

  • організувати роботу інформаційно-­консультаційного центру.


Зміст роботи:

  • підбір педагогічної та методичної літератури, яка може допомогти в реалізації проекту;

  • планування роботи вихователя з дітьми;

  • розроблення тематики занять для молодшої, середньої та старшої груп;

  • планування роботи з батьками;

  • розроблення методичних посібників —

  • «Нетрадиційні техніки малювання» — альбом з методичними рекомендаціями;

  • «Ознайомлення з кольором» — дидактичні та рухливі ігри, казки, вірші та загадки про кольори, презентації складених кольорів;

  • «Художнє слово про природу» — добірка літературних творів для занять з образотворчої діяльності;

  • «Ознайомлення з декоративно-­прикладним мистецтвом» — короткий опис різних видів декоративного мистецтва, конспекти занять, літературні твори про різні види мистецтва, зразки для занять з декоративного малювання;

  • «Ознайомлення з репродукціями картин відомих художників» — добірка репродукцій картин, короткі бібліографічні довідки про життя і творчість відомих художників, методичні рекомендації щодо ознайомлення з жанрами живопису, засобами виразності цього виду мистецтва тощо.

  • створення ігор —

  • авторська дидактична гра «Палітра барв» — пазли для закріплення основних та складених кольорів;

  • багатофункціональна дидактична гра «Чарівний круг» — для закріплення знань про кольори, жанри живопису, пори року, для розвитку мовлення, мисленнєвих операцій (порівняння, аналізування, класифікація, узагальнення);

  • дидактична гра «Кольорове доміно» — для закріплення знань про кольори, їх відтінки та для профілактики порушень постави (діти грають на підлозі);

  • дидактична гра «Склади візерунок» — закріплення знань про композицію та навичок заповнення різних форм декоративними елементами;

  • поповнення куточка зображувальної діяльності нетрадиційними матеріалами для малювання;

  • поповнення куточка з народознавства творами народно­-вжиткового мистецтва;

  • створення музичної фонотеки;

  • розроблення комплексів психогімнастики відповідно до тематики занять;

  • поповнення добірки комплексів пальчикової гімнастики;

  • розроблення фізкультурних хвилинок;

  • упорядкування матеріалів та оформлення картотек.

ДІЯЛЬНІСНИЙ ЕТАП


Мета:

  • формувати у дітей образну уяву, виховувати художній смак;

  • розвивати уміння та навички експериментування з матеріалами, необхідними для роботи в нетрадиційних техніках малювання;

  • створювати умови для розвитку творчих здібностей.


Зміст роботи з педагогами:

  • засідання педагогічної ради на тему «Розвиток творчості у дітей дошкільного віку засобами зображувальної діяльності»;

  • консультації на теми —

  • проведення майстер-­класу з нетрадиційних технік малювання для педагогів;

  • організація роботи творчої групи над темою «Розвиток творчих здібностей дітей засобами нетрадиційних технік малювання».


Зміст роботи з дітьми:

  • організація підготовчої роботи до занять — спостереження у природі, бесіди, використання художнього слова, розглядання картин та ілюстрацій тощо;

  • ознайомлення та вправляння у використанні нетрадиційних технік малювання на заняттях;

  • закріплення знань під час дидактичних ігор;

  • проведення рухливих ігор;

  • удосконалення умінь та навичок під час самостійної художньої діяльності;

  • створення дитячих альбомів;

  • організація виставок дитячих робіт.


Зміст роботи з батьками:

  • консультації на теми —

    • Майстерня генія;

    • Як готувати руку дитини до письма;

    • Значення спільної роботи з дорослим для розвитку творчих здібностей дитини;

  • анкетування;

  • виготовлення папки­-ширми та папки-­«пересувки» з рекомендаціями щодо створення умов для організації образотворчої діяльності дитини вдома;

  • виступи на батьківських зборах;

  • проведення майстер-­класу з нетрадиційних технік малювання;

  • виставка робіт «Творимо разом з батьками»;

  • залучення батьків до оснащення розвивального середовища у групі та участі в освітньому процесі.

ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП


Мета:

  • проаналізувати роботу над проектом;

  • провести експертизу досягнень дітей і оцінювання діяльності педагогів;

  • презентувати результати проекту.


Зміст роботи:

  • діагностика рівня вмінь і навичок дітей, аналізування продуктів їх творчої діяльності;

  • проведення підсумково-аналітичної бесіди за круглим столом за участю педагогів та батьків з метою підбиття підсумків проектної діяльності;

  • презентація результатів проекту —

  • організація виставок дитячих робіт;

  • відкритий показ інтегрованого заняття «Барви осені»;

  • мультимедійна презентація «Нетрадиційні техніки малювання» на засіданні районного методичного об’єднання вихователів.


Висновки

Освітній проект «Творчі здібності дітей на кінчиках їхніх пальців» відповідає потребам та інтересам дітей, їх віковим та індивідуальним особливостям, стимулює дитячу самостійність. Його застосування забезпечує особистісний розвиток дітей, дає змогу фіксувати цей розвиток, вести кожну дитину сходинками зростання — від елементарного відтворення до самостійної творчості.



Вільний доступ до художніх матеріалів сприяє розвитку творчої активності дітей. Їхні роботи прикрашають інтер’єр групи, експонуються на виставках дитячої творчості.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка