Особливості психологічної адаптації студентів медиків до навчання



Скачати 24.52 Kb.
Дата конвертації14.04.2016
Розмір24.52 Kb.
УДК 613.865/.8676616.003.96 – 057.875

Особливості психологічної адаптації студентів медиків до навчання.

Кожина Г.М*.,Маркова М.В.**, Гріневич Є.Г.***, Гайчук Л.М.*

Харківський національний медичний університет*

Харківська медична академія післядипломної освіти**

Національна медична академія післядипломної освіти ім. П.Л.Шупика***

Однією з найважливіших педагогічних завдань будь-якого вищого навчального закладу є робота зі студентами І курсу, спрямована на більш швидку й успішну їх адаптацію до нової системи навчання, до нової системи соціальних відносин, на освоєння ними нової ролі студентів. \

Вищевикладене обумовлює актуальність даного дослідження мета якого: з’ясувати основні причини та механізми, що призводять до порушень процесу адаптації студентів першого курсу до навчальної.

Для вирішення поставленої мети нами було проведено комплексне обстеження 912 студентів І курсу Харківського національного медичного університету, обох статей, у віці 17 - 24 років. З них 603 - вітчизняних, 100 іноземних студентів навчаються російською і 209 англійською мовою.

Отримані в ході дослідження результати дозволили нам систематизувати фактори, що впливають на адаптацію до навчання у ВУЗі: Соціальний - що включає в себе соціальне походження і тип освітнього закладу, який він вже закінчив. Психологічний блок містить індивідуально-психологічні, соціально-психологічні фактори: інтелект, спрямованість, особистісний адаптаційний потенціал, положення в групі. Педагогічний блок чинників включає в себе рівень педагогічної майстерності, організацію середовища, матеріально-технічну базу, ТСО і ін..

Як показали результати дослідження до факторів які впливають на труднощі адаптації до навчання на І курсі студенти відносять: зміну життєвого стереотипу (63,2% вітчизняних студентів, 77,2% іноземних студентів, які навчаються російською та 81,1% англійською мовами); труднощі в засвоєнні навчального матеріалу та збільшений обсяг навчального навантаження (83,2% вітчизняних студентів, 45,2% іноземних студентів, які навчаються російською та 31,1% англійською мовами); нову систему відносин із викладачами (15,1%, вітчизняних студентів, 38,0% російськомовних і 57,9% англомовних іноземних студентів); а також труднощі в адаптації до нового колективу (1,7%, 17,0% і 11,0% відповідно).

30,1% з усіх опитаних першокурсників категорично заперечують необхідність психологічної допомоги. Ще 25,9% студентів вагалися з відповіддю. Решта 44,1% першокурсників вважають, що психологічна допомога їм потрібна в першу чергу при вирішенні таких проблем як: подолання інформаційного стресу, адаптація до нових умов навчання, входження в новий колектив, згуртування навчальної групи; рішення особистісних проблем.

При цьому відповідно отриманим даним іноземні студенти виявляють більш високий рівень розладів адаптації до навчальної діяльності, в порівнянні з вітчизняним студентами. Так високий рівень дезадаптації, що вимагає вживання невідкладних заходів виявляють у себе 0,3% вітчизняних студентів і 0,5% студентів іноземців які навчаються англійською мовою; виражений рівень дезадаптації, що вимагає обов'язкового втручання психологів, проведення програми по реадаптації - 1,3% вітчизняних студентів, 4,0% і 10,1% іноземних студентів, які навчаються російською і англійською мовами відповідно; помірний рівень дезадаптації, при якому корисно проведення консультативної роботи фахівців - 26,2% вітчизняних студентів, 48,0% російськомовних іноземців і 50,2% англомовних іноземців.



Отримані в ході роботи дані дозволяють розробити програму прогнозування виникнення розладів адаптації у студентів початкового періоду навчання у ВУЗі і визначити основні напрямки психопрофілактичних та психокорекційних заходів.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка