Основні складові здоров’я людини



Скачати 146.52 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір146.52 Kb.


Основи здоров’я

Тема: Основні складові здоров’я людини

1-А клас ЗОШ № 4 м. Ладижина (2010р)

Класовод : Гудзь Вікторія Василівна

Мета : створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя;розширити поняття про те, що від здоров’я дітей залежить здоров’я нації, а значить благополуччя та добробут всієї України, її майбутнє. Розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний стан. Виховувати корисні звички які допоможуть зміцнити здоров’я, прищеплювати інтерес до занять з фізкультурою і спортом. Дати дітям корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров’я.

Учитель : Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров’я, любі діти, в світі головне.

А здоровий і веселий – щастя не мене!

Учень : Гостей наших радо усіх зустрічаєм,

Дня них привітання від класу ми маєм.

Ми хочем, щоб ви всі щасливі були,

Щоб діточки ваші здорові росли

Щоб смуток і горе назавжди пішли.


  • Діти, а чому я привіталася з вами, побажавши доброго здоров’я?

Учитель : Всім відомо, що приємно бути здоровим. Міцне здоров’я – це найдорожчий скарб.

Учні : Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається

Радість б’ється в нім щоднини

Це ж чудово для людини!

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Хто здоровий – не сумує,

Над закадками мундрує.,

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде.

Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово ясно!

І доступны для людини

Всі дороги і стежини!

Учитель : У народі кажуть :«Немає щастя без здоров’я» Як ви розумієте це ? ( відповіді дітей)

Отже, щоб бути щасливим, потрібно дбати про своє здоров’я.( Відповіді дітей) Оголошення теми і мети уроку.

А що треба робити, щоб бути і почувати себе щасливим і радісним, тобто, як же берегти своє здоров’я.(відповіді дітей)

Правильно ви, діти, сказали, щоб бути здоровим, треба вести здоровий і активний спосіб життя.

Учитель: У нас в класі є чарівні віконця, за ними-найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити , може подивитися в це віконце, але не розповідати, кого від там побачив, аж доти всі найцікавіші й найсміливіші не зазирнуть в нього. ( діти заглядають у віконця)

Учитель : То кого ви побачили в чарівному віконці? ( Відповіді дітей)

Так, ви побачили в чарівному вікні-дзеркалі кожен себе – найцінніший скарб. Кожен з вас – неповторна особистість, людина, яка живу сходні, і саме такої більше нема на землі і не буде ніколи. Отже, найцінніший скарб планети-це людина, а найцінніший скарб людини – це здоров’я.

Я хочу, щоб ви, мої любі друзы, були насамперед, здоровими. І тому ми помандруємо сьогодні стежками здоров’я, поведемо мову про те, як потрібно берегти і зміцнювати своє здоровя.

Пісня «Чарівний вагон.»

1.Чарівний вагон біжить, хитається,

Швидкий потяг набирає хід.

Подорож вже наша починається,

Раді ми зустріти тут усіх.

Приспів.

Стрічкою, стрічкою наша путь стелиться

Бути здоровими хочемо завжди.

Кожному, кожному в кращеє віриться.

І про здоров’я ми дбатимем завжди.

2. Щоб міцним здоров’я зберегти своє

Чистоти дотримуватись слід,

Сонце, і повітря, і водичка є.

Загартовуватися ти звик.

Приспів.


Учитель. Подивіться до сонечка, яке на дошці, чого немає у нього? Так, промінців. Якщо ми зберемо всі промінці, то наше сонечко буде радісним, усміхненим, веселим, здоровим, а галявина засяє всіма сонячними барвами. А ви за виконані завдання отримуватимете нагороди.

І дивізом нашого заняття будуть слова:

Щоб міцне здоров’я мати, треба промінці зібрати.

Народна мудрість говорить, що здоров’я прибуває краплинами, а зникає пудами. Ці краплини здоров’я прибувають завдяки використанню цілого ряду умов.

Що ж це за умови, ми сьогодні з вами дізнаємось.


  1. Перший промінчик «Режим дня»

Діти, для того, щоб людина була завжди охайною, все встигла зробити, не спізнювалася на заняття, на роботу, вона повинна дотримуватися режиму дня.

Гра «Плутанина» (Діти повинні розмістити сюжетні малюнки, що відображають основні моменти режиму дня, в певній послідовності. Працюють в групах.)

Молодці! Сонечко має перший промінчик, а групи квіточки.

2. Другий промінчик «Гімнастика. Активний відпочинок».

Здоров’я ви маєте берегти самі, а лікар вам дає такі поради.

Поради шкільного лікаря.

Розкажу вам зараз, діти,

Дуже правила прості:

Як за партою сидіти -

Це потрібно у житті.

Спинку рівно тримайте,

Рук на книжку не кладіть,

Голову не нахиляйте,

Як окличний знак сидіть!

Будуть в вас здорові очі,

Швидко будете рости.

Хто здоровим бути хоче –

Вмій здоров’я берегти.

Лікар. Проведемо зараз хвилинку здоров’я «Набираємося сили»

Нахилилися вперед,

Нахилилися назад.

Повернулись вправо, вліво,

Щоб нічого не боліло

До товариша всміхнись.

Всі присіли, потягнулись

І на місце повернулись.

Вчитель. Після навчання найкращим відпочинком для вас буде заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, роликових ковзанах, взимку – на санчатах, лижах, ковзанах, фізична праця на свіжому повітрі.

Рух – це життя.

Він зміцнює здоров’я.

Клітинку кожну

Він зігріває кров’ю.

Без руху швидко

Стане кволим тіло.

Тож, склавши руки,

Не сиди без діла!

О спорт!О спорт!

Це просто клас!



3. Третій промінчик «Чистота – запорука здоровя»

Заходить Королева Чистоти.

Я не помилилася – це школа №4? Я принесла вам посилку.

( Діти підходять до посилки, дістають аркуші з правилами гігієни і працюють в групах з деформованим текстом. По черзі читають.)

Королева. Якщо будете дотримуватись цих правил, то будете здоровими.

Бережіть здоров’я власне,

Поки є на це ще час,

Бо життя таке прекрасне

І воно одне у нас.

4. Четвертий промінчик «Їжа – джерело росту і здоровя»

Учень.


Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам’ятати про вітаміни.

Учитель.

Наші вітамінки розкажуть самі про себе, а ви, діти, уважно послухайте.

Учні.

Вітамін А. Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум’яні щічки та добрий зір, звертайтеся до мене. Я товаришую із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою,зеленою цибулею та кропом.



Вітамін В. Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої- це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.

Вітамін С. Якщо ви хочете мати міцне здоров’я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі- лимон, апельсин, порічка та чорна смородина, капуста,зелена цибуля та хрін.

Вітамін Д. Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча мої друзі не ростуть ані в садку, ані на городі, я також маю для вас корисні подарунки- це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком: влітку його промінці із засмагою передають вам і вітамін Д, тобто мене.

5. Пятий промінчик « Навколишнє природнє середовище і здоровя.»

Оскільки людина – це частина природи, то здоров’я людини, зокрема і ваше, залежить від здоров’я природи.

Учні.


  1. Помандруйте в поле, в гай –

Трав і квітів там розмай.

І у цьому розмаїтті

Ви знайдете безліч ліків.


  1. Як зустрінуться вам, друзі,

Запашні ромашки в лузі,

Не забудьте їм вклонитись,

Й пелюсток росою вмитись,

Бо ромашкові відвари –

То найкращі ліки- чари.


  1. Видра змучилась до краю:

  • Зуби! Зуби! Помираю!

  • Та зарадити не важко,

Зуби полощи ромашкою.

  1. Коли хтось упав раптово,

Чи поранив руку, ногу –

Подорожник – всім дружок,

Прикладіть його листок.


  1. З кропиви борщі й салати

Добрі можна зготувати.

Хоч жалюча кропива,

Та жаліє всіх вона.


  1. Від застуди і від кашлю

Випийте мікстуру краще:

З мати-й-мачухи відвар

Допоможе, друзі, вам.

7.-Дятле, друже, виручай,

Не засну ніяк – і край!

-Добре, Дрозде, небораку,

Дам тобі настою маку.

8 Валер’янки слізки – краплі Заспокоять серце ваше. А заварите лапух – Вже волосся – мовби пух.

9. Скрізь: і у лісі, і у лузі - Знайдете надійних друзів. Памятайте, любі діти! Час травичку пожаліти! Роси зберете медові - Будете усі здорові.

Учитель : Молодці, гарні вірші розказали.



  • Як навколишнє середовище змінюється під впливом діяльності людей?

  • Чому так треба берети природу?

  • А що можуть робити діти для збереження природи від забруднення?

Учні :

  • Висаджувати дерева, кущі, бо рослини допомагають очищати повітря від шкідливих речовин

  • Економити воду, тепло та електроенергію Щоб у домі була вода й тепло, потрібно спалити багато вугілля, газу чи мазуту. А чим більше спалюється, тим більше забруднюється природа.

  • Викидати менше сміття. Адже для його переробки працює багато заводів, які теж забруднюють природу

Пропоную пограти в гру, яка називається «10 правил». Це ті правила, які ви маєте виконувати щодня. Працюємо у групах. У вас на партах лежать конверти. Відкрийте їх і хто уважний і хочу бути здоровим – легко відгадають потрібне слово.

1. Як прокинувся – вставай Ліні волі …( не давай). І під музику бадьору ти зарядку…(починай). Щоб здоровим довго жити. Воду слід усім…(любити), Мило, пасту, гребінець – будеш справжній…(молодець).

2. Зуби добре вичищай, Милом руки..(вимивай). Пам’ятай про основне, Що здоровя…(головне)

3. Але ти не поспішай, подивись спочатку , Чи нічого не забув, чи усі в…(порядку). І дивись, не барись. В школу швидко, швидко…(мчись). В школі, в класі не бруди, Сміття бачиш…(підніми)

4. Не носи в кишені жуйки, Крейду, яблука і булки, Кнопки, цвяхи, сірники А носи…(носовички)

5. Будьте всі здорові, діти, З усмішкою в світ..(ідіть). Хай вам щиро сонце світить, Всі здоровими…( ростіть)

6. Щоб тобою всі пишались, Перехожі оглядались, Так роби, щоб люди звикли – Ти у всьому місті… (приклад)

7. Щоб міцне здоров’я мати, Треба добре..(пам’ятати) Дітям правила прості, А за змістом…(золоті)



6. Шостий промінчик « Здоров’я пішохода»

Послухайте пісеньку.

Шлях безпечний обирать, Щоб додому поспішать, Вчать у школі ( Тричі) Як дорожній знак читать, Щоб спокійно мандрувать, Вчать у школі (Тричі) Про смугастий перехід, Де хазяїн – пішохід. Вчать у школі (Тричі). З світлофорами дружить, Щоб завжди в безпеці жить, Вчать у школі (тричі)

Учитель . Давайте знову активно попрацюємо. Виконаємо « Тестові завдання»

1. Як потрібно обходити автобус ?

а) позаду; б)попереду; в) як завгодно

2. Чому дорожні знаки фарбують у яскраві кольори ?

а) щоб було далеко видно;б)щоб було гарно на дорогах; в) всім подобаються яскраві кольори.

3. Чи можна переходити вулицю, якщо на світлофорі горить зелене світло, а регулювальник забороняє рух?

а) так; б)ні; в)за бажанням пішохода.

4. Ти з друзями хочеш пограти у м’яча :

а) гротимете на дорозі, коли не їздять машини; б) підете грати на стадіоні; в) де завгодно.



7. Промінчик «Корисні і шкідливі звички»

Учитель. Як ви маєте корисні звички (діти називають)

Назвіть, які ви знаєте процедури, що допомагають загартовувати організм. Адже вони теж додаткові бадьорості й сили.

Відповіді дітей.( Повітряні та сонячні ванни, обтирання тіла мокрим рушником, обливання, холодною водою, миття ніг прохолодною водою і т.д.).

Повітря, сонце і вода – Для всіх хвороб просто біда. Тож гартуватись, друже, слід. Щоб врятуватися від бід.

На сонце личко підставляй, Водою тіло обливай, Морозу холоду не бійся, А для сміливості ти смійся.

Недарма народна мудрість говорить : « Сонце, повітря та вода – наші найкращі друзі» Пам’ятайте завжди про це.

Які шкідливі звички ви знаєте?

Шкідливі звички, мовби тінь, Все ходять за тобою. І так чекають на ту мить, Щоб потягнуть за собою. Наркотикам і цигаркам, спиртне – Це просто страх, Як ви подружитесь із ними – Здоров’ю буде крах. То що ми скажемо шкідливим звичкам ? Ні.

8. Промінчик « Веселий настрій і здоровя»

- Як на вашу думку, чи поліпшується і людини самопочуття від гарного настрою і щирої усмішки?

- Пригадайте, ми вже з вами говорили про те, що гарний настрій – це ознака здоров’я. І навпаки : смуток, журба, хвилювання, поганий настрій негативно впливають на здоров’я людини.

Тому ми зараз трішки відпочинемо пожартуємо.

Усмішки 1.

Уже умився

Умивайсь, бери, синочку, Швидше – бо не мнися! Так за мене он, в куточку. Кіт уже умився.

Вася йшов до школи

Із портфелем у руці. А під вухом біле коло. Білі плями на щоці. – Васю, - пирснули плоп’ята ,- Ти що, хату десь білив, А чи борозно із татом. У млині всю ніч носив ? -Ні,- малий пригадив чуба В протяг легким баском Це я довго чистив зуби Білосніжним порошком.

Кури насміхаються

Наш малий Іванко Вранці не вмивається З нього біля ганку Кури насміхаються. А чому з Іванка Кури насміхаються? Бо вони щоранку У піску купаються.

Учитель. Діти, зараз ми розв’яжемо веселий приклад.

Гляньте на дошку. ГАРНИЙ НАСТРІЙ + ? = ЗДОРОВ’Я

Який другий доданок ви б поставили на це місце знака питання?

(Учитель прикріплює замість знака питання малюнок клоуна з посмішкою).

Учитель. Упродовж усього існування людства здоров’я цінувалось над усе. Наші пращури длбре розуміли значення здоров’я. У народних приказках і прислів’ях збереглося безліч порад

Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши - плачемо.

Здоровий злидар щасливіший від багача.

Які це приказки про здоров’я ви знаєте? ( Діти відповідають)

Так, здоров’я треба берегти бо його важно відновити. А ви все робите, щоб зберегти здоровя? Давайте пограємо в гру « Овації»

Встаньте ті, хто


  • Робить вранці зарядку;

  • На має шкідливих звичок;

  • Любить фізкультуру;

  • Старанно працював, допомагаючи Сонечку.

Учитель. На партах у вас є квітки здоров’я. Прикріпимо тепер ці квітки на дошку. І утворимо квітучу галявину Здоров’я.

Ми знайшли з вами всі промінчики. Тепер наше сонечко тепле, ласкаве, веселе.



Заходить Королева Здоровя

Ну все, доволі!

Розумні діти в 4-й школі.

Пам’ятайте:

Здоров’я – найбільше багатство!

Будьте здоровими,

Будьте щасливими,

Будьте розумними,

Будьте красивими!

Королева вручає пам’ятні знаки кожному учневі.

Учитель. Сього ми з вами багато чого пригадали, дещо дізнались нове, над чимось задумались Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам!

Висновок . Гра «Мікрофон»

Швидко спливають хвилини – От і прощатися пора

Я на прощання вас зичу

Щастя, здоров’я, добра

Усі разом

Здоров’я – це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров’я.



У вас і у нас.



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка