Орієнтовний план роботи сімейного клубу «дорослий садок»



Сторінка1/5
Дата конвертації01.05.2016
Розмір1.23 Mb.
  1   2   3   4   5
Додаток1

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН РОБОТИ СІМЕЙНОГО КЛУБУ

«ДОРОСЛИЙ САДОК»

Мета: налагоджувати взаємозв’язок дошкільного закладу та сім’ї для повноцінного розвитку дитини.



Тематика і зміст

Форми роботи

Етапи та терміни

Відпові-дальний

Діагностично-інформаційна діяльність

      1. Створення рекламних листівок, буклетів, календарів та журналу «Райдуга»

      2. Комплексне анкетування батьків щодо виявлення потреб в освітніх та оздоровчих послугах для дітей.

      3. Створення банку даних сімей.

      4. Комплектація банку методичних матеріалів за темами сімейного клубу «Дорослий садок»

      5.  Створення умов для організації роботи клубу.

      6. Дні відкритих дверей.

      7. Опитування, інтерв'ювання.

      8. Знайомство колективу з сім'ями вихованців (добирання методик і прийомів діагностики за напрямками)

Рекламний буклет.

Інтернет-сайт ДНЗ.

Співбесіди.

Інформаційні стенди з фотоматеріалами: "Вас вітає "Райдуга", "Візитка ДНЗ " , "Для вас, батьки" .

Маркетингові дослідження


Підготовчий етап

Завдання: вивчення особливостей сім'ї, виховання дитини в звичних для неї умовах і встановлення контактів із сім'єю (відвідування, бесіди)

протягом року

Керівник клубу, завідувач,

опікунська рада, спонсори



Планування роботи з сім'ями вихованців

1.Соціологічне дослідження щодо визначення соціального статусу і мікроклімату сім'ї:

• анкети для вихователів і батьків;

• бесіди з дітьми;

• вивчення малюнків дітей «Моя сім'я».

2. Виявлення рівня батьківських вимог до дошкільної освіти дітей.

3. Проведення моніторингу потреб сімей у додаткових послугах.

4. Планування навчально-виховного процесу сімейного клубу «Дорослий садок»:

• програма розвитку сімейного клубу;

• розробка варіативних планів діяльності сімейного клубу

• плани спеціалістів.

•розробка положення, паспорта сімейного клубу «Дорослий садок»;

5.Ознайомлення з уставними документами і локальними актами ДНЗ.

6. Розробка локальних документів сімейного клубу «Дорослий садок».

7. Укладання договору з батьками

8.Обрання батьківського комітету

9.Визначення кількість сімей, охочих відвідувати сімейні клуби за інтересами

10.Виявлення запитів батьків щодо освітніх та оздоровчих послуг.

11.Виявлення ступеня залучення сімей до освітнього процесу. Рівень батьківських вимог до освіти дітей.

12.Дослідження адекватності батьківської оцінки дитячих здібностей. Оцінка діяльності ДНЗ


Банк даних щодо сімей вихованців

Опрацювання нормативних документів


Батьківські збори

конференція

Анкетування та опитування


Організаційний етап

Керівник клубу, психолог, завідувач

Спільна творчість дітей, батьків, педагогів

1. Свято посвяти в батьки.

2. Відкриття клубів за інтересами:

•клуб майбутніх батьків «Яблуко»

•клуб «Лелеченя» (ранній вік)

• клуб вихідного дня «Домовичок»

• клуб «Дошкільнятко» (молодший дошкільний вік)

• клуб «Шпаргалка» майбутніх школярів

• міні-клуб «Здорова сім'я»

• міні-клуб «Вечорниці» (фольклорні сімейні традиції);

• консультативний пункт «Для вас, батьки»

3.Семінари, семінари-практикуми (за заявленими темами).


  1. Дні діагностики.

  2. Відкриті покази знань.

  3. Конференція (круглий стіл).

  4. Обмін індивідуальною інформацією

Тематичні запитання щодо розв'язання завдань навчально-виховного процесу, адаптації готовності до навчання в школі, результативності роботи ДНЗ:

• консультації фахівців;

• тестування (обстеження) дітей згідно із запитами;

• бесіди, лекції із питань виховання в сім'ї;

• підготовка дітей до школи(заняття);

• надання медичних послуг(фізіо-, фітолікування) дітям

. 8. Музична вітальня:

• музична творчість дітей та дорослих на матеріалі народних пісень «Вечір народної пісні», «Закосичення»;

• день музики;

• тематичні «пори року».

9.Літературна вітальня:

• день книги;

• М.Підгірянка – для дітей

• свято слов'янської письменності.

10. У світі казок і фантазій (образотворче мистецтво).

11. Святковий Концерт «Вам, захисники Вітчизни!»

12. Організація і проведення екскурсій, походів, тематичних прогулянок.

13. Спонсорська допомога.

14. Робота щодо виготовлення костюмів, декорацій та обладнання до свят, театралізованих дій тощо.

15. Виготовлення різноманітних предметів із природного матеріалу.

16. Дитячі свята, театралізовані вистави, конкурси, вікторини, виставки.

17.День здоров'я.

18.Ділова гра «Кошик проблем».

19. Свято «Здрастуй, зимонька!»

20.Конкурс «Сім'я року».

21.«Тато, мама, я — спортивна сім'я».

22.Кулінарний клас «Здорове харчування — запорука здоров'я дитини».

23.Випуск листівок і газет, журналів, сімейних альбомів із метою підтримки позитивного досвіду сімейного виховання.

24. Заняття за участі батьків.

25. Домашні завдання.

26. Спільні проекти та участь в акціях ДНЗ щодо виконання завдань батьками та дітьми:

•дитячий майданчик моєї мрії;

•бабусин сундучок;

•королівство фантазерів.

27.Огляди-конкурси:

•конкурс малюнків;

•«Казочку складемо разом».

28.Ярмарок народної творчості



Формування груп батьків за інтересами

Школа для батьків


Консультування

Телефон довіри
Батьківські збори

Консультативний центр для населення

Батьківські вітальні.

Допомога батьків ДНЗ


Дозвільні заходи

Залучення батьків до участі у навчально-виховній роботі ДНЗ


Практичний етап

Завдання: формування установки на співпрацю дитячого садочка і сім'ї, створення умов для такої співпраці.


За річними планами протягом року

Вересень. Квітень. Травень


Протягом року згідно з діючими планами.

Січень.

Листопад.

Квітень.

Травень.

Жовтень

Грудень
Протягом року

Лютий

Протягом року



Керівник клубу,

батьківський комітет,

методист,

психолог,

вузькі спеціалісти, медсестра

Педагогічний

колектив

Керівник клубу, музичний керівник, вихователі


Батьківський комітет, вузькі

Спеціалісти,

методист


Творча група

Керівник клубу, методист, вихователі, музичний керівник




Педагогічна просвіта батьків

1. Рекламний стенд

2.Інформаційні стенди в групах.

3.Тематичні виставки.

4.Пам'ятки для батьків.

5.Спеціальні експозиції, фотовиставки.

6.Пересувні бібліотечки.

7.Випуск щомісячного журналу для батьків «Райдуга»


Наочна педагогічна пропаганда

Протягом року

Керівник клубу, вихователі, методист, завідувач, вузькі спеціалісти

Додаток 2

ПРОЕКТ

КЛУБУ МОЛОДОЇ СІМ'Ї «ЛЕЛЕЧЕНЯ»

(для батьків дітей раннього віку)

Керівник Клубу: Кирилюк Оксана Володимирівна вихователь дітей раннього віку, керівник Клубу молодої сім'ї ДНЗ№6 «Райдуга» м.Нетішина

Обгрунтування вибору проекту.

В даний час відсоток народжуваності здорових дітей дуже низький, у зв'язку з цим дуже важко проходить адаптаційний період в дошкільному закладі. Досвід роботи показав, що основною причиною емоційного стресу батьків і дітей раннього віку є процес адаптації до дошкільного навчального закладу, батьки погано підготовлені до виховання дітей у домашніх умовах, це призводить до нерозуміння вимог дошкільного закладу, важливості адаптаційного періоду та підготовки дитини до відвідування дошкільного навчального закладу. Тому я вважаю, що починати групову консультативну роботу потрібно, перш за все з батьками дітей до 3 років. А саме для молодих батьків, діти яких готуються до вступу в дошкільний навчальний заклад і народилася ідея організації Клубу молодої сім'ї «Лелеченя» при дошкільному навчальному закладі.

 У результаті роботи Клубу у батьків сформуються певні моделі поведінки з дитиною, підвищиться рівень педагогічних знань і умінь, активізується позитивне мислення, допоможе батькам уникнути або подолати труднощі у вихованні дітей; встановляться довірчі відносини між ДНЗ і батьками, що сприятливо вплинуть на емоційний стан дитини раннього віку в момент адаптації до ДНЗ.

Мета проекту:

 налагодження співпраці дитячого садка і сім'ї у питаннях виховання дітей раннього віку;

 відродження традицій сімейного виховання та залучення батьків в єдиний освітній простір;

 створення умов для успішної адаптації дітей у дошкільному закладі



Завдання проекту:

 встановити контакт з батьками до надходження дитини в ДНЗ з метою завчасної підготовки її до життя в дитячому садку;

 популяризувати діяльність ДНЗ № 6 серед населення мікрорайону;

 виявити неблагополучні сім'ї, де є неорганізовані діти для подальшого контролю за їх життєдіяльністю відповідними службами.

 здійснити педагогічну освіту молодих батьків з метою підвищення їх правової та педагогічної культури, вивчення закономірностей фізичного і психічного розвитку дитини на різних вікових етапах;

 надати медико-психолого-педагогічну допомогу батькам дітей раннього віку;

 пропагувати позитивний досвід сімейного виховання.

Характеристика проекту:

Тип проекту - практико-орієнтований

За кількістю учасників: груповий.

За тривалістю: довготривалий.

Характер контактів – відкритий

Форма подання – слайдова презентація

База реалізації проекту: дошкільний навчальний заклад №6 «Райдуга» м.Нетішина.

Учасники проекту: керівник Клубу молодої сім'ї, діти, батьки дітей раннього віку

Співучасники проекту: вихователі, практичний психолог, методист дошкільного закладу, медпрацівники, вузькі спеціалісти.

Термін реалізації проекту: вересень-травень 2013-20014н.р.

Очікуваний результат:

 за допомогою нової форми роботи з батьками вдасться згуртувати не тільки батьківський колектив в цілому, але й об'єднати сімейні пари між собою в питаннях виховання та розвитку дітей;

 виникнуть початкові зв'язки з батьками дітей, які ще не прийшли до дошкільного навчального закладу;

 батьки придбають перші знання про дошкільний навчальний заклад, в який вони збираються віддати свою дитину, його кадровий потенціал, можливості, особливості;

 батьки подолають бар'єр недовіри до дошкільного навчального закладу;

 батьки вихованців, які вже відвідують ДНЗ, придбають необхідні знання про закономірності розвитку дітей на різних етапах дошкільного дитинства і будуть грамотно використовувати їх у процесі розвитку своєї дитини;

батьки будуть мати можливість отримання всебічної кваліфікованої допомоги в педагогічних, медичних, правових питаннях;

 позитивний сімейний досвід буде популяризувати серед батьків;

 збереження та зміцнення здоров'я дітей у молодій сім'ї;

 будуть виявлені проблемні сім'ї, в яких є неорганізовані діти, для подальшого контролю за їх життєдіяльністю відповідними службами.

 робота клубу закладе міцний фундамент співпраці днз і сім'ї.

Основні функції проекту

Робота Клубу - це групова робота з батьками, що реалізує кілька функцій:

 комунікативну - функцію створення і згуртування батьківського колективу як сукупного об'єкта педагогічної діяльності;

 особистісно - орієнтовану - спрямовану на самовизначення, актуалізацію особистої відповідальності, зняття обмежень і розкриття ресурсів батьків;

 змістовну - спрямовану на вирішення проблем;

 інструментальну - дозволяє виробити навички аналізу реальних ситуацій, сформувати вміння колективної творчої діяльності, оволодіти навичками самоорганізації та самоврядування;

 вміння слухати і взаємодіяти з іншими учасниками клубу.

Умови роботи Клубу молодої сім'ї «Лелеченя» за проектом:

 засідання клубу за погодженням батьками групи раннього віку проводиться з частотою 1 зустріч на місяць;

 робота клубу проводиться згідно річного плану клубу;

 тематика засідань повинна стосуватися тільки дітей та їх проблем або батьків та їх проблем у вихованні своїх дітей;

 форми спілкування можуть бути різними: наочні, вербальні, ігрові, показові, конкурси, свята, змагання тощо;

 після проведення планового засідання керівником клубу оформляється протокол роботи



Етапи і терміни реалізації інформаційно-практико-орієнтованого проекту Клубу молодої сім'ї «Лелеченя»

1. Підготовчий (вересень)

2. Основний (жовтень - квітень)

3. Заключний (травень)



Підготовчий етап

• Анкетування, тестування, опитування батьків;

• Вивчення методичної літератури;

• Розробка положення, паспорта;

• Складання плану роботи;

• Добірка матеріалу для консультацій, конференцій;

• Виготовлення посібників, матеріалу для спільної роботи
Основний етап

• Апробація роботи клубу молодої сім'ї «Лелеченя»;

• проведення консультацій, батьківських зборів, усних журналів, круглих столів;

• індивідуальні бесіди з батьками про виховання і розвиток дітей;

• проведення відкритих занять, розваг для батьків;

• «Дні відкритих дверей», екскурсії з батьками та дітьми;

• оформлення стендів, папок-пересувок, куточків для батьків;

• організація конкурсів, виставок спільної творчості


Заключний етап

• Діагностування;

• анкетування батьків;

• презентація підсумків проекту для керівництва ДНЗ і батьків;

• представлення матеріалу на педраді

Розробка проекту з залученням фахівців

полягає в наступних заходах:

• доведення до учасників проекту значимості, важливості та актуальності проекту;

• розробка схеми взаємодії педагогів, спеціалістів, батьків, дітей у роботі над проектом;

• підбір літератури з обраної тематики;

• розробка Положення про проект «Лелеченя";

• складання та обговорення з учасниками проекту поетапного плану роботи;

• консультування і навчання педагогів на практичних тренінгах.




Знайомство з молодою сім'єю



Спільна діяльність спеціалістів, педагогів, медпрацівників, батьків, дітей




Планування роботи з батьками (педагоги, спеціалісти)

Планування роботи з педагогами, і спеціалістами

(адміністрація ДНЗ)

Розробка проекту - робота з кадрами.

Завдання:

  • глибоке вивчення тематики проекту, викликати зацікавленість учасників проекту даною темою, поповнення знань педагогів на тему, підтримати ініціативу педагогічних кадрів;

  • створити мотивацію педагогів, спираючись на виникаючі в роботі з батьками проблеми;

  • тактовний розгляд запропонованих розробниками варіантів проекту по педагогічній взаємодії з батьками (кожен має право на помилку і може висловити свою думку);

  • створення атмосфери співтворчості з членами-учасниками проекту;

  • творчий підхід до реалізації проекту, орієнтованість на використання отриманих практичних знань, використання передового педагогічного досвіду колег;

  • залучення батьків у спільну роботу над проектом, створення атмосфери співтворчості з дітьми та педагогами ДНЗ.


ОСНОВНІ НАПРЯМКИ СПІВРОБІТНИЦТВА

З МОЛОДОЮ СІМ'ЄЮ

Напрямки

співпробітництва

З якою метою використовується


Форма спілкування

Інформаційно-аналітичний

Виявлення інтересів, потреб, запитів батьків, рівня їх педагогічної спроможності і грамотності. Визначення типу сім'ї. Маркетингове обстеження - що сім'я хоче від ДНЗ?


Проведення опитувань, анкетування, відвідування сім'ї на дому, спостереження, бесіди з батьками.

Пізнавальний

Ознайомлення батьків з віковими та психологічними особливостями дітей раннього віку.

Батьківські збори, семінари-практикуми, батьківський лекторій, зустрічі з фахівцями, використання педагогічної літератури.


Наочно-інформаційний, Просвітницько-ознайомлювальний.

Формування у батьків практичних навичок виховання дітей

Дні "відкритих дверей", перегляди різних видів діяльності, наочний матеріал у куточках, тренінги.


Дозвілєвий

Встановлення емоційного контакту між педагогами, батьками, дітьми.


Спільне проведення дозвіллєвої діяльності

Консультативний

Отримання батьками кваліфікованої допомоги від фахівців ДНЗ, поліклініки, юриста з потрібних питань.


Консультації, бесіди, підбір необхідних довідкових документів.


ПЛАН РОБОТИ З ДІТЬМИ В

ПЕРЕДАДАПТАЦІЙНИЙ ПЕРІОД

п/п

Зміст роботи

Форма узагальнення

Термін виконання

Відповідаль-ний

Організаційний етап

1.

Розповсюдження рекламного матеріалу про роботу Клубу молодої сім’ї в дошкільному навчальному закладі

Рекламні оголошення

Буклети


Інформаційне повідомлення по місцевому телебаченню

Лютий


Керівник Клубу молодої сім’ї


2.

Проведення Дня відкритих дверей „Знайомтесь, наш садочок!”

Сценарій

Лютий

Керівник Клубу молодої сім’ї

Діагностичний етап

1.

Проведення анкетування з метою визначення рівня педагогічної освіченості батьків з питань адаптації дитини до умов дошкільного закладу

Анкети


Тести

Лютий


Керівник Клубу молодої сім’ї

Практичний психолог



Навчальний етап

1.

Психолого-педагогічний лекторій для батьків:

- Вікові особливості дітей раннього віку

- Основні етапи процесу адаптації дитини до умов дошкільного закладу

Міні-лекції


Лютий


Березень


Керівник Клубу молодої сім’ї

Практичний психолог

Батьки


2.

Засідання за круглим столом „Соціалізація дитини в родині”

Міні-лекції



Квітень


Керівник Клубу молодої сім’ї

Батьки


3.

Батьківський всеобуч „Це потрібно знати” (самостійне вивчення молодими батьками психолого-педагогічної літератури з проблеми адаптації дитини до умов ДНЗ)

Каталог рекомендо-ваної літератури

Квітень

Вихователь-методист

4.

Випуск педагогічних рекомендацій „Роль сім’ї у соціальній адаптації дітей раннього віку ”

Рекомендації

Квітень

Вихователь-методист

Етап практичної підготовки

1.

Тренінг „Вчимося разом”:

- розв’язування педагогічних ситуацій;

- рольова гра „Міркую, вирішую, дію”


Педагогічні ситуації

Рольова гра



Квітень

Керівник Клубу молодої сім’ї

Практичний психолог



2.

Вечір запитань та відповідей (обмін досвідом)

Сценарій

Травень

Керівник Клубу молодої сім’ї

Контрольно-оцінювальний етап

1.

Діагностування батьків (відстеження динаміки)

Анкети

Тести


Травень

Практичний психолог



ПЛАН РОБОТИ КЛУБУ МОЛОДОЇ СІМ'Ї «ЛЕЛЕЧЕНЯ»


п/п

Зміст роботи

Форма узагальнення

Термін виконання

Відповідальний

1.

Розповсюдження рекламного матеріалу про роботу Клубу молодої сім’ї в дошкільному навчальному закладі

Рекламні оголошення

Буклети


Інформаційне повідомлення по місцевому телебаченню

Вересень

Керівник Клубу молодої сім’ї


2.

Організація Дня відкритих дверей „Знайомство з садочком”

Сценарій

Вересень

Керівник Клубу молодої сім’ї

3.

Засідання 1.

1. Психолого-педагогічний лекторій для батьків:

- Таємниці адаптації

- Привчаємо малят до самостійності

2. Тренінг „Ігрові техніки на допомогу адаптації”

3. Проведення анкетування з метою визначення рівня педагогічної освіченості батьків з питань адаптації дитини до умов дошкільного закладу

3. Започаткування ведення молодими батьками щоденника „Мій малюк зростає!”

Міні-лекції

Вправи
Анкети

Тести

Щоденник


Вересень

Керівник Клубу молодої сім’ї

Практичний психолог


4.


Засідання 2. „Збираємось за круглим столом”

Тема: Адаптація дитини до умов дошкільного закладу

- Взаємодія дошкільного закладу і молодої сім’ї в процесі адаптації дитини

- Розв’язування психологічних ситуацій

- Один день з життя дошкільного закладу

- Фотовиставка „Ми - вдома”, „Ми - в садочку”



Консультація

Психологічні ситуації

Відеопоказ
Фотовиставка


Листопад



Керівник Клубу молодої сім’ї

Практичний психолог




5.

Засідання 3. Вечір запитань і відповідей

- Дискусія „Мій садок – найкращий?”

- Дитина у вашому домі, у вашій родині (обмін досвідом родинного виховання дітей раннього віку)

- Виставка робіт, створених дітьми разом з батьками „Творимо разом”



Виставка

Січень

Керівник Клубу молодої сім’ї

Практичний психолог

Вузькі спеціалісти


6.

Батьківський всеобуч „Це потрібно знати” (самостійне вивчення молодими батьками психолого-педагогічної літератури з проблеми розвитку дитини раннього віку)

Каталог рекомендованої літератури

Січень

Вихователь-методист

7.

Випуск педагогічних рекомендацій „Соціалізація дитини в родині ”

Рекомендації

Лютий

Вихователь-методист

8.

Засідання ІV. Прийшло свято в дитсадок

- Проведення святкової розваги спільно з батьками „З днем народження, малюк!”



Сценарій свята

Березень

Керівник Клубу молодої сім’ї

Практичний психолог

Музкерівники


9.

Засідання V. Батьківський лекторій

Тема: Хлопчики і дівчатка – різні світи

- Хлопчики і дівчатка: чому вони різні?

- На межі норми і патології


- Усвідомлення дитиною власної статі

- Вправа „Скажи мені, мамо...”



Міні-лекція
Рекомендації психолога

Консультація


Вправа

Квітень

Керівник Клубу молодої сім’ї

Практичний психолог



10.

Засідання VІ. Наші досягнення

- Підсумок роботи Клубу молодої сім’ї

- Аналіз ведення щоденників „Мій малюк зростає” (відстеження динаміки розвитку)

- Діагностування батьків


Звіт
Щоденник

Анкети
Тести


Травень

Керівник Клубу молодої сім’ї



Додаток 3

ПРОЕКТ - ПРОГРАМА ДИТЯЧО-БАТЬКІВСЬКОГО КЛУБУ ВИХІДНОГО ДНЯ «ДОМОВИЧОК»

(для батьків дітей, які не відвідують дошкільний навчальний заклад)

Керівник Клубу вихідного дня: Кирилюк Оксана Володимирівна - вихователь дітей раннього віку, керівник Клубу молодої сім'ї ДНЗ№6 «Райдуга» м.Нетішина

Девіз проекту: «Ростемо разом»

Обгрунтування вибору проекту. Виховання - дуже складна і відповідальна справа. Для отримання хороших результатів недостатньо однієї любові до дітей. Дитину треба вміти виховувати, а для цього потрібні спеціальні знання. Початок правильного виховання не можна відкладати на пізній термін, воно повинно починатися з перших днів.

У молодих сімей, незважаючи на широку пропаганду дошкільної освіти, немає достатнього уявлення про проживання дитини в дитячому садку, про наявні там умови виховання та навчання.

Тому, для більш плідного спілкування між педагогами та батьками в нашому ДНЗ створено дитячо-батьківський клуб вихідного дня "Домовичок", для батьків дітей, які не відвідують дитячий сад. Створений при ДНЗ дитячо-батьківський клуб вихідного дня "Домовичок» допоможе батькам на практиці долати бар'єр недовіри до дошкільного навчального закладу, а отримана інформація набагато полегшить в подальшому період адаптації дітей.

Батьківський клуб - необхідний соціальний майданчик на шляху вирішення проблем у сімейному вихованні, зміцнення дитячо-батьківських відносин.

У клубі беруть участь фахівці днз: психолог, музичний керівник, вихователь зображувальної діяльності, вихователі, інструктор з фізичного виховання, логопед, медична сестра та ін..

Проведені педагогами заняття з дітьми дають педагогам можливість встановити психологічний контакт з родиною дитини і дізнатися особливості розвитку та виховання малюка практично з його народження.



Метою створення клубу "Домовичок" послужило розвиток в ДНЗ перспективних форм співпраці з батьками, які припускають підключення їх до активної участі у педагогічному житті дошкільного навчального закладу і налагодженню сімейного виховання, а для цього батьки не повинні шкодувати ні часу, ні енергії на постійне підвищення свого освітнього і культурного рівня.

Основними принципами роботи клубу є добровільність, компетентність, дотримання педагогічної етики.

Участь батьків у житті малюка не тільки вдома, але і в дитячому саду допоможе їм:

 подолати авторитаризм і побачити світ з позиції дитини;

 ставитися до дитини як до рівної;

 зрозуміти, що не допустимо порівнювати її з іншими дітьми: якщо вона щось зробила сьогодні краще, ніж учора, потрібно радіти її особистісному зростанню;

 знати сильні і слабкі сторони дитини і враховувати їх;

 проявляти щиру зацікавленість в діях дитини і бути готовими до емоційної підтримки, спільному переживанню її радощів та смутку;

 встановити хороші, довірчі відносини з дитиною.

Тому, саме так звані «сімейні проекти» дадуть високі результати, допоможуть батькам краще пізнати свою дитину.

Необхідність введення проекту обумовлена ​​запитами батьків, проведенням анкетування.

Новизна проекту. Відсутність освітніх програм для батьків, зниження тиражів спеціалізованих науково-популярних видань створило інформаційний вакуум, в якому опинилося більшість сімей, які виховують дітей-дошкільнят. У цій ситуації єдиним джерелом педагогічних знань для батьків стане дитячо-батьківський клуб вихідного дня "Домовичок" на базі дитячого садка. Приходячи в ДНЗ на спеціальні заняття, в іграх з однолітками, діти опановують корисними знаннями і вчаться спілкуватися, батьки при цьому одержують необхідні консультації фахівців з дитячого розвитку. В результаті процес адаптації, коли діти підуть у дитячий садок, стане для дитини менш болючим, а розвиток особистості дитини - більш гармонійним.

Відмінною рисою даного проекту є характер проведення занять. Кожне заняття включає в себе ігри, спрямовані на розвиток мови, уваги, пам'яті, та ін.. Ігри та вправи попередніх занять повторюються на наступних, що сприяє кращому закріпленню пройденого матеріалу

Мета проекту. Гармонійний розвиток особистості дитини в процесі предметно-ігрової діяльності та підготовка до вступу в дошкільний навчальний заклад.

Завдання проекту.

1. Соціально моральний розвиток дитини, як основа формування особистості. Придбання досвіду спілкування з однолітками і дорослими в процесі різноманітних ігор та занять.

2. Використання нових організаційних способів залучення батьків неорганізованих дітей до співпраці з дошкільним навчальним закладом.

3. Організація та здійснення взаємодії з батьками дітей, які не відвідують дошкільний навчальний заклад.

4.Надання кваліфікованої консультативної та практичної допомоги батькам по догляду за дитиною, проблемам її виховання, розвитку та адаптації до ДНЗ.

5. Вироблення єдиного стилю спілкування з дитиною в ДНЗ та сім'ї.

6. Активізація та збагачення виховних умінь батьків, підтримка їх впевненості у власних педагогічних можливостях.

Характеристика проекту:

Тип проекту - практико-орієнтований

За кількістю учасників: частково-груповий.

За тривалістю: довготривалий.

Характер контактів – відкритий

База реалізації проекту: дошкільний навчальний заклад №6 «Райдуга» м.Нетішина.

Учасники проекту: керівник дитячо-батьківського клуб вихідного дня "Домовичок", діти, батьки дітей 2-4 років

Співучасники проекту: вихователі, практичний психолог, музичний керівник, інструктор з фізичної культури, вихователь зображувальної діяльності, логопед, методист дошкільного закладу, медпрацівник.

Термін реалізації проекту: вересень-травень 2012-2014н.р.

Основні напрямки проекту.

Навчання батьків; провідні форми навчання - бесіди, ділові ігри, консультації, тренінги.

Навчання дітей; ігри, ігрові вправи, розважальні заходи, спортивні свята та розваги, заняття.

Консультування батьків. Воно спрямоване на досягнення глибокого, об'єктивного розуміння батьками проблем дитини, її особистості в цілому, визначення своєї виховної стратегії в спілкуванні з дитиною і способів взаємодії з іншими учасниками виховного процесу.

Консультування використовується двох типів:



    • педагогічне (з питань, що стосуються освоєння проекту, індивідуального освітнього маршруту дитини, способів додаткової освіти);

    • медичне (з питань, що стосуються здоров'я дітей, індивідуальних особливостей дитини)

Консультування батьків будується на принципах:

• створення довірчих відносин;

• взаємоповаги;

• компетентності;

• якісної організації консультацій.

Зміст роботи за проектом. Клуб вихідного дня "Домовичок" створювався для дітей, які не відвідують дошкільний навчальний заклад, від 2 до 4 років та їх батьків, з метою створення умов для індивідуалізації особистості дитини. Діти відвідують клуб разом з мамою чи іншою близькою людиною. Організація роботи будувалася на основі провідних видів дитячої діяльності: ігровій і з урахуванням індивідуальних, особистісних особливостей, можливостей та інтересів кожної дитини.

Програма клубу «Домовичок» розраховання на 9 місяців (з вересня по травень). Кожна зустріч займає 50-60 хвилин. Передбачені програмою заняття складаються з декількох постійно присутніх блоків: пізнавальний, музичний, творчий, в свою чергу кожен блок містить види діяльності, які постійно змінюють один одного і не дають малюкові відчути втому. Усі види діяльності, присутні на кожному занятті підпорядковані одній темі, яка визначається предметами і явищами навколишнього світу малюка. Заняття проводяться педагогами дитячого садка. Проведені заняття з дітьми дають педагогам можливість встановити психологічний контакт з родиною дитини і дізнатися особливості розвитку та виховання малюка, практично, з його народження. Матеріалом для зустрічей служать ігри, ігрові завдання, консультації фахівців.



Методи і прийоми, які використовуються у проекті:

• організаційні;

• наочні (показ педагога, приклад, спостереження, розглядання);

• словесні (переконання, заохочення, бесіда, пояснення, художнє слово);

• практичні (роз'яснення, повторення, показ дій, самостійне виконання).

• логічні;

• мотиваційні (переконання, заохочення, похвала).
Основні етапи проекту.

1 етап: вивчення сім'ї дитини, дитячо-батьківських відносин, діяльності педагогів;

2 етап: створення програми співробітництва (вибір змісту, форм взаємодії з сім'єю дитини);

3 етап: реалізація програми співробітництва;

4 етап: Аналіз отриманих результатів

Форми організації дитячої діяльності

в рамках проекту

Форми організації дитячої діяльності можуть бути різними, але щоб засоби для досягнення виховно-оздоровчих завдань залишалися ігровими.

Найбільш доцільно використовувати різні дидактичні, розвиваючі ігри, цікаві вправи, ігри-експерименти з матеріалами та ін.. за всіма напрямками діяльності дітей, забезпечуючи реалізацію обраного програмного змісту. При цьому потрібно дотримуватися головного напрямку в роботі з дітьми, розвитку мовної активності кожної дитини в процесі різноманітної діяльності.

Специфіка проекту в тому, що робота в клубу здійснюється з урахуванням психологічного віку дитини, тому що це дозволить педагогам активніше розвивати всіх дітей (не тільки звичайних, але і "просунутих", здібних, обдарованих).

Прогнозований результат:

• опанування деякими прийомами взаємодії з дитиною;

• уміння помічати і приймати індивідуальні прояви дитини;

• уміння поважати бажання і можливості дитини;

• уявлення дитини про навколишній світ;

• накопичення сенсорного досвіду;

• становлення мови дитини.

• розвиток дрібної і великої моторики.


Висновок

Підсумком роботи є позитивна динаміка у розвитку дитячих видів діяльності, особливо в рухах дітей, мовному спілкуванні і сенсорних уявленнях, успішна адаптація дітей до умов дитячого садка.

У дитини і батьків, що пройшли таку підготовку формується стійкий позитивний образ дошкільного навчального закладу, що впливає на успішну адаптацію. Діти, які прийшли в дитячий садок після відвідування клубу вихідного дня, більш організовані, мають більш розвинуту предметну діяльність, високу пізнавальну активність, порівняно з домашніми дітьми, можуть різноманітніше і зосередженіше діяти з іграшками впродовж досить тривалого часу. Вони з задоволенням спільно з дорослим беруться за вирішення предметних завдань: збирати пірамідку, будувати будиночок і т.д. Малюки, що відвідували клуб "Домовичок", мають добре розвинені комунікативні навички. Вони легко вступають у контакт, у разі необхідності звертаються за допомогою і досить швидко налагоджують стосунки з дітьми, ці якості відзначали вихователі, що проводили спостереження за дітьми в групах. Так само хочеться відзначити, що батьки цих дітей менш тривожні щодо того, що дитина йде в днз. У них складається позитивне ставлення, як до педагогів, так і до дитячого закладу в цілому.

Отже, займаючись у клубі "Домовичок", розвинуться здібності дитини, батьки навчаться спільній з нею діяльності, побудові позитивних відносин, наповнених теплотою і увагою. Результативність проведених занять буде відстежено повторним анкетуванням.

Запропонований проект дитячо-батьківських відносин клубу вихідного дня "Домовичок" є варіативним, тобто при виникненні необхідності допускається коригування змісту та форм занять.

Проект пройшов апробацію в днз. Він може застосовуватися в інших дошкільних навчальних закладах.

НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

(1 рік 2012-2013н.р)


/



Назва теми

Загальна кількість занять

1.

Відкриття клубу "Домовичок"


1

2.

Школа молодих батьків "Вчимося говорити"


1

3.

Творча майстерня "Чарівні спиці"


1

4.

Творча майстерня "Новорічний феєрверк"


1

5.

Країна "Спортландія" "Вище, швидше, сильніше"


1

6.

Школа художників "І ніколи не тьмяніють фарби:"


1

7.

Перші кроки в театр "В гостях у казки"


1

8.

Творча майстерня "Очманілі ручки"


1

9.

Закриття клубу "Домовичок" "Граємо разом"


1

Всього на рік:

9

Тривалість одного заняття:

50-60 хвилин


НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН

(1 рік 2013-2014н.р)


/



Назва теми

Загальна кількість занять

1.

Організаційне заняття.

1

2.

Відкриття клубу "Домовичок".

Ігрова програма "Давайте познайомимося!"



1

3.

"Ми танцюємо і співаємо - разом весело живемо!"

1

4.

"Спочатку було слово"

1

5.

"Сильні, сміливі, здорові, умілі"

1

6.

"Багато фарб у мене - вибирай будь-яку"

1

7.

"Я граю цілий день, мені грати зовсім не лінь"

1

8.

Творча майстерня "Чарівні спиці" і "Очманілі ручки"

1

9.

Закриття клубу "Домовичок"

1

Всього на рік:

9

Тривалість одного заняття:

50-60 хвилин

  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка