Організація виховної роботи в птнз метою виховної роботи в птнз



Скачати 180.75 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір180.75 Kb.
Організація виховної роботи в ПТНЗ

Метою виховної роботи в ПТНЗ є всебічний розвиток особистості учня .Специфіка виховної роботи на сучасному етапі полягає у:

  • набутті молодим поколінням соціального досвіду;

  • успадкуванні духовних надбань українського народу;

  • досягненні духовної культури спілкування міжнаціональних взаємин;

  • формуванні у молоді, незалежно від національної приналежності, рис громадянина української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, трудової та екологічної культури; розвитку індивідуальних здібностей і талантів.

Завданням виховної роботи у ПТНЗ є :

  • формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, мови;

  • прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українського народу;

  • виховання духовної культури особистості, створення умов для вільного вибору нею світоглядної позиції;

  • утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності;

  • формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря, для якого характерні підприємливість, мобільність і адаптованість до виробничих умов, що швидко змінюються;

  • виховання поваги до закону, розвиток громадської та соціальної відповідальності;

  • забезпечення високої художньо-естетичної освіченості, розвиток індивідуальних здібностей і талантів учнів;

  • стану роботи бібліотеки з різних напрямів її діяльності, пов'язаних з навчальним процесом, поповнення бібліотечного фонду;

  1. Правове виховання.

Завдання:

  • Удосконалення форм та методів роботи по попередженню правопорушень.

  • Формування в учнів правової культури та правової свідомості, виховання поваги до Конституції, Законів України, державних символів (герб, прапор, гімн).

  • Виховання неприпустимого ставлення до антигромадських проявів, злочинності та правопорушень, готовності до боротьби з ними.

Заходи та форми:

  1. Олімпіада з правових знань "Що я знаю про закон".

  2. Урок державності: "Конституція і держава", "Наш основний закон", "Державні символи України".

  3. Бесіда-інформація:

  • "Закон, який захищає",

  • "Законність правопорушення і юридична відповідальність»,

  • „ Права, свободи, обов’язки громадян України”,

  • ” Захист прав дітей в нашій державі”,

  • „ Закон обов’язковий для всіх”,

  • ” Про насильство та інші негативні явища суспільства”,

  • „ Конвенція прав дитини – міжнародний документ для всіх твоїх ровесників”,

  • „ Декларація прав людини – права і обов’язки кожного жителя планети „ ,

  • „ Від гетьмана до Президента” ,

  • „ Українська держава – її історія і сучасність „ ,

  • „Ти навколо людей і люди навколо тебе „ ,

  • ” Ми народжені ,щоб нести відповідальність за своє життя , істину, любов”.

4. Зустріч з юристом "Законність, правопорушення і юридична, відповідальність», "Відповідальність підлітків за правопорушення та злочин ","Злочин: як його уникнути".

  1. Диспут:

  • "Чи зможете Ви постояти за правду?",

  • "Прав без обов’язків не буває",

  • "Чи зможеш ти дотримуватись законів?»,

  • ” Як ви розумієте й співвідносите поняття „ свобода „ та

„ відповідальність „?”,

  • „ Якою державою нам бути ? „ ,

  • „ Чи можемо ми жити без правопорушень? „ ,

  • „ Правда і міфи про наркотики і наркоманію „

6. Круглий стіл "Права людини: моя власна думка".

7. Конференція „ Діти : злочин і кара”.

8. Обговорення телепередач , статей на правову тематику.

9. Тиждень правової освіти „ Бережи мене, мій Закон „.

10. Конкурс стіннівок „ Людина і закон „. , „ Молодь вибирає здоровий спосіб життя „.

11 . Школа правових знань .


2. Громадянське виховання

Завдання:

  • Формування свідомого громадянина, патріота, професіонала, тобто людини з притаманними їй особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення.

  • Формування національної свідомості, належності до рідної землі, народу, виховання, почуття патріотизму, відданості в служінні Батьківщині.

  • Формування політичної і правової культури засобами громадянської освіти, уміння визначати форми та способи своєї участі в житті суспільства.

  • Виховання негативного ставлення до будь-яких форм насильства.

Заходи та форми:

  1. Урок державності „ Нам берегти Україну, соборну, єдину”, „ Із прадавнього коріння”, „Навчимось рідну мову цінувати, а мова буде, буде і народ „ ,

  2. Уроки мужності: „ Хто не пам’ятає минулого–той не має права на майбутнє! „.

  3. Бесіди:” Мій край–моя історія жива”, „Жити за законами держави”, „ Духовні зв’язки поколінь „

  4. Ярмарок звичаїв ”Кожен край має свої звичаї”, „Із прадавнього коріння”.

4. Вікторина, КВК ”Що ти знаєш про свій край ? ”.

5. Конкурс фотографій, малюнків „Люблю тебе мій рідний край”, „ Ми живемо в Україні”.

6. Години спілкування „ Що є ідеалом сучасної молодої людини – громадянина?”, „ Жити за законами людського спілкування „

7. Цикл бесід: „Що таке громадська зрілість? „ , „ Ти громадянин України” ,”Яким я бачу майбутнє своєї держави„, ”Залишити після себе слід на землі „, „ Мистецтво жити серед людей”, „Українці про сім’ю, рід і про родинне виховання”, „ Український етнос у часі і просторі”,

8. Лекції: „Збройні сили та інші військові формування на сучасному етапі „ ,

9. Диспут: „ У кожного народу власне щастя „ ,

10. Дискусія: „Політики без бруду не буває, а без політики – немає держави „

11. Круглий стіл: „Багатство наше-то наша духовність„,„ Найвище в світі – душу зберегти , і попри все , лишитись українцем „ ,

12. Родинне свято „ Якщо зміцніє хоч одна родина, міцніше стане й наша Україна” , „Збираємо воєдино всю свою родину „

13. Урок моралі „Хліб наш насущний„ ,”Тепло сімейного вогнища „ „Спішить творити добро”, „Шануй свій рід„,



14. Молодіжна акція „ Пам’ятаємо минуле заради майбутнього”

3. Виховання національної свідомості та самосвідомості,

Завдання:

  • Досягнення високої культури міжнаціональних відносин спілкування;

  • Оволодіння учнями загальнолюдськими цінностями та духовними надбаннями українського народу;

  • Формування національної свідомості та самосвідомості; самовиховання та духовне самовдосконалення;

  • Розвиток пізнавальної активності та культури розумової праці тощо.

Щоб забезпечити виконання даного завдання, в плані необхідно передбачити заходи, які ґрунтуються на основі глибоких і міцних знань історії рідного народу, його звичаїв та обрядів, глибоких коренів державності . Вони формують в учнів міцні національно-демократичні переконання, що проявляться у творчій, трудовій, громадсько-корисній діяльності. Також тут необхідно передбачити заходи, присвячені річниці звільнення України від німецько-фашистських загарбників, річниці та ювілейні дати Великої Вітчизняної війни, які пов'язані з конкретною місцевістю. Наприклад: річниця звільнення міста, селища, району і т.д,. Також ці заходи повинні бути приурочені до Дня Перемоги.

Заходи та форми

  1. Історичні читання, тематичні вечори: "Історія в особах і документах», "Пам'ятки історії та культури мого народу", "Про війну - в Ім'я миру", "Шляхи великої війни".

  2. Години спілкування : „ Етика міжнаціонального спілкування „.

  3. День козацької слави «В наших жилах козацька кров пульсує і гуде".

  4. Тематичний вечір "Мова кожного народу - неповторна і своя", "Краса рідного краю".

  5. Вечір краєзнавства "Пам'ятники нашого міста - увічнена історія України".

  6. Усний журнал : "Материнські обереги", "Легенди отчого краю", "Мій край - моя історія жива".

  7. Вечір-зустріч з ветеранами "Вогонь війни у пам'яті навічно», "Війна не має забуття", "Шана Вам вічна за подвиги ратні".

  8. Дискусія : „ Чи потрібен я Україні таким, як є сьогодні ? „ ,” Для чого живе людина?” , „Докори совісті , що це ? „

  9. Анкетування : „ Як ти ставишся до громадянських цінностей?”, „ Які твої моральні якості?„.

  10. Інформація: „Пам’ятники нашого міста – увінчана історія України „. , „ Історія в особах та документах”.

  11. Свято : „ Шануймо книгу – цей пам’ятник умам, що відійшли у вічність „.

  12. Вечір – реквієм , присвячений Дню пам’яті жертв голодомору .

  13. Година пам’яті „ Дзвони Чорнобиля „.

  14. Декада „ Салют, Перемого! :

  • Випуск групових стіннівок „ Дорогами перемоги”;

  • Конкурс фронтової пісні ;

  • Година реквієм „ Я є народ, якого правди сила ніким ще не звойована була „.

  1. Морально-етичне виховання.

Завдання:

  • формування в учнів високої моральної свідомості, навичок поведінки в різних сферах діяльності;

    • виховання чесної, працелюбної людини - громадянина України;

    • формування в учнів моральних якостей, що базуються на нормах загальнолюдської моралі, основними принципами якої є:справедливість,правда, патріотизм, доброта, доброзичливість;

  • психологічна підготовка молоді до сімейного життя, прищеплення морально чистих, гуманних та доброзичливих стосунків між юнаками і дівчатами, формування навичок у спілкуванні, які основані на взаємоповазі та відповідальності.

В цьому розділі плануються заходи, що розкривають традиційні родинні цінності, заходи до визначних пам’ятних дат.

Заходи та форми

  1. Урок духовності „ Не згасимо лампаду духовності”, „Культура почуттів людину істинно звеличить”, „ Духовні ідеали сім’ї” , „Який птах , таке й гніздо „

  2. Урок моралі : „ Колектив починається з мене” , „ Ти живеш серед людей „ , „ Витоки духовності” , „ А щастя в тому , щоб зустріти тих, хто може зрозуміти і оцінити „.

  3. Година інформації "Про гідність чоловічу, жіночу, людську», «З ім'ям чоловіка мало народитись", „ Валеологія – сучасна наука”

  4. Круглий стіл "Духовні ідеали сім'ї», „ Що означає жити красиво?

  5. Родинне свято "Моя родина - це вся Україна".

  6. Уроки доброти : „ Цілую ніжно материні руки „ , „ Мати ніжна моя ... образ твій неповторний „ , „ Нехай панують на землі добро і справедливість „

  7. Урок етики "Таємниця твоєї краси», "Хто добра людям бажає, той і собі має", „ Вчимося спілкуватись „

  8. Диспут «Чи вмієте Ви бути щасливими?», „Шкідливі звички чи життя в своє задоволення„, „Щастя в самій людині „ , „ Діалоги про відповідальність” ,

  9. Свято ввічливості «Гарні манери - прикраса людини» „ , „ Мати – символ добра на землі !”

  10. День матері «Чи є в світі щось світліше, ніж вічна матері любов?», «Я з трепетом цілую руки мами», «Моя люба, добра мати, золоте серденько».

  11. День інвалідів, людей похилого віку:

    • «Не втрачаймо серця доброти»,

    • «Поспішаймо робити добро»,

    • «Добром душі зігріта старість»,

    • „ Осінь, як у природі – прийде до всіх ...”,

    • „ Старість. Самотність. А де милосердя ?„. ,

    • „ Культурні традиції в родині „

  12. Декада Шевченківської книги: «На крилах волі золотої гримить Тарасів заповіт», «Тарасів святий «Кобзар» став скарбом своєї долі.

  13. Бесіди :

    • „ Чи знаєш ти себе?

    • „, Як би ти жив , як би міг жити як хочеться ? „,

    • „Моральні переконання та вчинки у житті нашого колективу”,

    • „ Про зовнішність, мову і духовну культуру „ ,

    • „Як подолати в собі недоліки ?”,

    • „ Як навчаються твої ровесники в інших країнах. ?” ,

    • „Утверджуй у собі людину „ ,

    • „ Створення іміджу”,

    • „Тепло батьківського дому”,

    • „ Сироти . Чиї ж бо це діти ?

Конкурс „ Мій характер у малюнках „.

      1. Лекція „ Падіння моралі. Проституція. Наслідки „ , „Дисципліна та відповідальність – обов’язок кожного” , „Як удосконалювати самого себе „ , „Нова держава – нові стосунки

      2. Акція „ Діти – батькам „ .

      3. Уроки психології „ Конфлікти в нашому житті „ , „ Про здібності людини. Талант „ , „Кохання – найсуворіший екзамен у житті „ , „ Зміст та культура людського спілкування „ .

      4. Психологічні тренінги .

      5. День листа – напиши лист другу.

      6. Конкурс „ Учень року „ .

      7. Лицарський турнір ввічливості .

    1. . Трудове та економічне виховання.

Завдання:

  • Закріплення інтересу до обраної професії, розвиток професійного мислення, стимулювання подальшого набуття знань і підвищення кваліфікації;

  • Формування поваги, інтересу до обраної професії, ознайомлення учнів з основами економіки.

  • Формування в учнів почуття господаря, власника та організатора виробництва;

  • Прищеплення молодим спеціалістам навичок культури праці, вміння налагоджувати ділові взаємовигідні контакти.

Заходи та форми

1 Анкетування учнів з метою з’ясувати професійну спрямованість



  1. Аукціон економічних знань.

  2. Бесіди – роздуми :

  • „ Здібності та їх використання у виборі професій” ,

  • „ Любов до праці – шлях до добробуту сім’ї та рідної держави „ ,

  • „ Твоя професія у світлі передових науково – технічних досягнень „. ,

  • „Економічна ситуація в Україні”,

  • „ Нести радість людям своєю працею „ ,

  • „ Людський розум і руки творять красу „ ,

  • „ Чи є щось безкоштовне у житті ? „

  1. Технічна конференція „ Грані творчості „ .

  2. Конкурс професійної майстерності за професіями.

  3. День відкритих дверей, зустрічі з колишніми випускниками ПТНЗ.

  1. Свято першого виробу.

  2. Професійні свята „ З усіх професій найкраща моя „ , „ Професія моя – гордість моя „ , „Училище моє дає нам всім натхнення „

  3. Тематичні тижні за професіями .

  4. Місячник економії енергоносіїв „ Копійка – гривню береже „

  5. День інформування : „ Пенсійна реформа в Україні „ , „ Стратегія подолання бідності в Україні „, , „ АПК – шлях розвитку, перспективи і реальність „.

  6. Учнівська конференція „ Сьогодні – учень, - завтра робітник „ , „ Розвиток професійного мислення в учнів при проведенні виробничого навчання „

  7. Виставка учнівських робіт „ Народні промисли України „ .

  8. Творчий конкурс „ Старим речам – нове життя „.

6. Екологічне виховання.

Завдання;

  • Формування екологічної культури особистості учня;

  • Дбайливе ставлення до природи;

  • Особиста причетність та відповідальність за збереження і примноження природних багатств;

  • Вироблення вміння співіснувати з природою,

  • Усвідомлення особливостей і основних екологічних проблем навколишнього середовища.

Заходи та форми:

  1. Година допитливих "Екологія і здоров'я», "Земля. Всесвіт. Екологія" , „ Охорона довкілля – умова виживання „ , „ Екологічні фактори. Їх вплив на живий організм „ ,” Знайомі незнайомці”,

  2. Екологічні читання «Людина і цивілізація».

3. День Землі: "Живе обличчя моєї Землі", "Мати - земле калинова".

4. Година цікавих повідомлень "Людина. Індивід. Особистість», „ Зцілення природою „ , „Рослинний світ України в легендах та переказах„ , „ Проблеми атмосфери „ , „

5. Бліц - кур’єр ерудитів "Де? Як? Звідки ?».

6. Цикл бесід :



  • „ Увійди в природу з добрим серцем „ ,

  • „ Шануймо природу усюди і завжди „ ,

  • „Людина і цивілізація” ,

  • „ У долі природи – твоя доля „ ,

  • „Екологія і здоров’я”,

  • „ Що залишимо нашим нащадкам ? „ ,

  • „Бережи та примножуй багатства природні

7. Конкурс малюнків та фотографій „ Людина і природа „ , „ Вклонимося твоїй красі, природо „

8. Конкурс-огляд на краще утримання класного приміщення, кращий санітарно-гігієнічний стан

та естетику оформлення .

9. Диспут :” Екологічний бумеранг”.

10. Екскурсії до місцевих парків „ Багряний килим під ногами гомонить „

11. Виставка до Дня Землі „ Мати – земле калинова „

12. Свято гарбузової каші ( листопад ) .

13. Свято зустрічі птахів ( квітень ) .

14. Акція „ Місцеві природно-історичні святині – обереги нашої духовності „ .

15. Екологічні екскурсії.

16. Усний журнал „ Екологія нашого краю – тривога і надія „.
7.Художньо-естетичне виховання.

Завдання:


  • Формування гуманістичних естетичних ідеалів

  • Виховання різнобічно розвиненої особистості;

  • Формування в учнів умінь і навичок, необхідних для творчої діяльності;

  • Пропаганда кращих зразків літератури та мистецтва, сприяння вихованню естетичного відношення до природи, побуту, дозвілля»

Форми і методи:

1. Тематичні вечори відпочинку „ Жінка – одвічна загадка природи „, „ Свято прощання і свято надії „ . „ Віночок вити – життя любити „



  1. Конкурсно-розважальні програми „ міс Золота осінь”, містер Листопад, „ Козацькі розваги”, „Серця двох”, „ Твоє покликання „. .

  2. Декади літератури до ювілейних дат письменників, художників, композиторів.

4. Книжкова виставка „ Ювіляри місяця” , „ Нехай в тобі горить вогонь до знань „ , „ Джерела , що наповнюють життя „ ( до Дня бібліотекаря )

  1. Цикл лекцій та бесід : „ В людині все повинно бути прекрасно” , „ Народне мистецтво – джерело краси та духовності „ , „ Як організувати свій час”, „ Пізнай себе „ ( про самовиховання)

  2. Конкурс читців "Тараса святий "Кобзар" став скарбом моєї долі" , «Так ніхто не кохав».

  3. Робота клубів „ Роксолана” , „Берегиня”, „ Господарочка” , „ Жіночі секрети” , „ Лицарі сучасності” тощо.

  4. Конкурс на кращу ялинкову іграшку,

  5. Конкурс „ Золота осінь” ( вироби з квітів, овочів, фруктів).

  6. Тематичні виставки до свят, подій .

  7. Вечір – шанування „ Низький уклін тобі, мій вчитель, мій наставник „ , „ Війна не має забуття”.

  8. Конкурс фотогазет „ Как молоды мы были „ ( випускні групи ).

  9. Бесіда та огляд літератури „ Космос на службі миру і прогресу” ( до Дні космонавтики ).

  10. Книжкова виставка „ Краса рідного краю „ .

  11. Декада „ Відродження народних ремесел „ . Організація виставки.

  12. Випуск власної газети .

  13. Виставка творчих робіт „Світ моїх захоплень ( як для учнів так і для педпрацівників ) .

  14. Ярмарок звичаїв.

  15. Тестування учнів „ Світ твої захоплень „.

  16. Свято „Плекаємо особистість„ (на підтримку обдарованої молоді).

  17. Конкурс на кращий твір „ Я руки мамині до серця пригортаю „.

10. Фізичне та санітарно-гігієнічне виховання.

Завдання:

  • Формування здорового способу життя, створення системи повноцінного фізичного розвитку.

  • Пропаганда здорового способу життя, антиалкогольна та антинаркотична залежність;

  • Підвищення рівня професійної придатності майбутніх спеціалістів через регулярне заняття спортом та фізкультурою;

  • Зміцнення здоров'я юнаків і дівчат, гармонійний розвиток усіх систем і функцій організму.

Заходи та форми:

  1. Спортивні ( училищні, районні, міські, обласні) змагання та "Козацькі ігри", „ Спорт і труд поряд йдуть „ , „ Роби як я, роби з нами, роби краще ніж я”.

  2. Конкурс "Богатир ПТУ", "Спритні, дужі, не байдужі „ , «Спробуй, як я».

3. Урок здоров'я "Щоб ви і ми здорові були", "Страшна хвороба не дрімає», "Здоров'я кожного - здоров'я нації», „ Ми обираємо здоровий спосіб життя „

  1. Зустріч з лікарем "Здоров'я в твоїх руках», "Лікар роз'яснює, застерігає, рекомендує", „ ранні шлюби – відповідальність подружжя за свої вчинки „ , „ Аборт та його наслідки „.

  2. Тематичний вечір «Судимо алкоголь», «Суд над цигаркою».

  3. Рейн - ринг "Все про футбол", „ Все про спорт „

  4. Інформаційна година "Спортивна слава України", "Спорт у твоєму житті», "Спорт - здоров'я ,- довголіття"

  5. Бесіди : , „ Вчусь бути здоровим „ , „Через любов і красу до виживання „ ,” Життя людини – найвища цінність „.

  6. Цикл бесід з профілактики згубних звичок.

11. Робота з батьками.

Завдання:

  • Організація роботи батьківського всеобучу;

  • Залучення батьківського активу до виховної роботи в училищ;

  • Утвердження духовності сім'ї, виховання, життєвих морально-етичних принципів, формування системи етичних цінностей у сім'ї;

  • Допомога в оволодінні прийомами і навичками впливу на дитину - дівчину чи юнака;

  • Залучення батьків до навчально-виховної роботи в училищі.

Заходи і форми:

  1. Дискусія „ Класний керівник і батьки „. , „ Інтимне життя дітей : шлях до краху чи гармонії?„,

  2. Педагогічна акція „ Родина „.

  3. Тематичний вечір „ На сімейний вогник”, „ Портрет сім’ї” , „ Сенс життя в наших дітях „

  4. Круглий стіл ” Грані співробітництва”, „ Класний керівник –очима батьків” , „ Роль сім’ї та навчального закладу у формуванні здорового способу життя „.

  5. Батьківські збори з участю працівників правоохоронних органів, суду, прокуратури - ” Ми і наші діти”, „ Відповідальність батьків за виховання дітей” , „ Закон , який нас захищає „.

  6. Батьківський всеобуч :

  • „ Формування спрямованості до саморозвитку в юнацькому віці”,

  • „Психологія юнацтва „ ,

  • „ Виховання характеру і моральних якостей в юнацькому віці”,

  • „Особливості статевого виховання „ ,

  • „ Незнання закону, не звільняє від відповідальності „.

  1. Конференція „ Успіхи народжують таланти „. З оформленням виставки „ Цього нас навчили в ПТУ „ .

  2. Консультації для батьків : „ Запитуйте – відповідаємо „.

  3. Робота сімейного клубу „ Родина „ .

  4. Родинне свято „ Від батька до сина „ .

  5. Консультація – практикум „ Типові помилки родинного виховання , як їх запобігти „ .

Згідно з наказом МОН України від 18.05.98 р. № 181 необхідно включити до річного плану виховної роботи необхідно включити :

1.План роботи Ради з профілактики правопорушень.

2.План роботи батьківського комітету.

3. План роботи батьківського всеобучу.

4. План виховної роботи молодіжного готелю.

5. План роботи бібліотеки.

6. План роботи з учнями пільгових категорій ( учні - сироти).

7. План робот з обдарованими дітьми.


Тематика рекомендованих виховних годин.

  1. Я – громадянин України.

  2. Що таке спосіб життя.

  3. Роль ідеалу в житті.

  4. Моральні переконання та вчинки в житті нашого колективу.

  5. Докори совісті. Що це?

  6. Уроки прекрасного.

  7. Утверджуй у собі людину.

  8. Як управляти собою.

  9. Духовна краса людини.

  10. Здорові звички – здоровий спосіб життя.

  11. Совість, воля, егоцентризм – розберімося в цих поняттях.

  12. Посієш звичку – пожнеш характер.

  13. Про дівочу гордість і чоловічу гідність.

  14. Художній смак і мода.

  15. Закон і право.

  16. Про честь людини.

  17. Про зовнішність, мову і духовну культуру.

  18. Совість і самокритика.

  19. Самоорганізація, самодисципліна, відповідальність. Як виховати ці якості?

  20. Праця – найголовніше в моєму житті.

  21. На порядку денному – твій характер.

  22. Твоя майбутня професія. Як ти себе в ній бачиш?

  23. Пошуки свого „Я” або „шлях до себе”.

  24. Ти і колектив.

  25. Рубежі, тобою намічені.

  26. Формула спілкування.

  27. Здоровий спосіб життя – запорука здоров'я.

  28. Чи треба боротися зі своїми недоліками?

  29. Як я розмовляю.

  30. Чи цільна ти натура?


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка