Опис навчальної дисципліни "культурологія"



Скачати 466.74 Kb.
Сторінка1/6
Дата конвертації14.04.2016
Розмір466.74 Kb.
  1   2   3   4   5   6
ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

“КУЛЬТУРОЛОГІЯ”

Код: НГ-09
Статус дисципліни обов’язкова

Лектор Герасимчук Валентина Андріївна, доцент

Факультет лінгвістики
І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ

Курс “Культурологія” є нормативною дисципліною бакалаврської підготовки студентів, яка пропонується до вивчення в першому (або другому) навчальному семестрі. Культурологія – це інтегральне знання про цілісний феномен культури як cамовизначення людини у світі, як специфічний спосіб її діяльності, системи ідеалів, цінностей і норм, що регулюють її поведінку у певних соціально історичних умовах.

Культурологія у вищому навчальному закладі, зокрема в НТУУ “КПІ”, співвідноситься з іншими гуманітарними дисциплінами і разом із Філософією (всі факультети) є базовою для курсів: Релігієзнавство (всі факультети), Історія української та зарубіжної культури (ФЛ), Образотворче мистецтво (ВПІ), Українська література (ФЛ), Зарубіжна література (ФЛ).

На вивчення курсу “Культурологія” в НТТУ “КПІ” відведено 1,5 кредиту ECNS.


IІ. РОЗПОДІЛ НАВЧАЛЬНОГО ЧАСУ



Семестр/код

кредитного модуля




Всього

годин


Розподіл

годин за видами занять



Кількість МКР

Кількість МКР


Вид індивідуального заняття

Семестрова

атестація


Лекції


СРС

Всього

У тому числі на

виконання

Індивідуального

завдання


Контрольні

роботи



1



36



18


18


18

1


1



залік


ІІІ. МЕТА І ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ


Мета курсу “Культурологія” – розгорнути загальнолюдський та суспільний сенс інтегративного культурологічного знання, акцентувати його нагальне значення для життєздійснення сучасної людини, її орієнтації у суперечливому, плюралістичному світі. Розкрити продуктивність і незамінність гуманітарного мислення, розглянути специфіку його різних форм. Мета досягається через актуалізацію проблемальних аспектів культурології: її орієнтації на буття та діяльність людини і суспільства як цілісних феноменів, різновекторності спрямувань сучасних культурологічних концепцій, генези культури та в контексті зіставлення і розрізнення типів культур.

Завдання навчальної дисципліни:

– пізнання сутності культури та механізмів функціонування її конкретних форм;

– аналіз та інтерпретація культури як системи культурних феноменів і текстів;

– виявлення ментального та етнонаціонального змісту культури;

– вивчення культурних кодів та комунікацій.

– сприяння індивідуальному самовизначенню та самореалізації через осягнення варіантності та множинності модусів культури;

– забезпечення світоглядних потреб у широкому духовно-культурному сенсі та у конкретній практиці, у стратегічному осмисленні професійного становлення, зокрема фахівців інженерно-технічного профілю.

Засвоєння культурологічного знання в курсі “Культурологія” здійснюється як процес формування:

– здатності студента до самостійного осмислення культурного ландшафту у філософському сенсі як вищої форми буття людини, і в емпіричному – у процесі конкретної діяльності як культуротворчості, у повсякденні як позитивне (стверджувальне) світобачення та у настійливому плеканні почуття міри у мисленнєвій, мовленнєвій та поведінковій практиці;

– здатності студента з-поміж величезного загалу масового продукту масової культури вирізняти власне тексти культури, на ґрунті яких формувати власну аксіосферу: естетичну, етичну та професійну.

У реальному підсумку засвоєння культурологічного курсу фіксується як певні набуті, сформовані вміння студента:

– творчо підходити до соціальної, виробничої тощо діяльності, відповідати за її наслідки;

– сприяти творчій атмосфері у власному (студентському, трудовому тощо) колективі, соціумі, середовищі;

– у повному обсязі використовувати отримане культурологічне знання у здійсненні безпосереднього професійного обов’язку, в інженерно-конструкторській та науково-дослідницькій роботі.
IV. ЗМІСТ ДИСЦИПЛІНИ


Назви розділів, тем



Розподіл годин за видами занять


Всього

Лекції

Контр. роб.

СРС

Тема 1. Культурологія як наука. Специфіка культурологічного знання.

4











Лекція 1. Сутність, предмет, функції культури в гуманітарному знанні. Категорії та універсалії в культурології. Загальні проблеми культурології.




2




2

Лекція 2.Класичні та посткласичні моделі культури.




2




2

Тема 2. Генеза та типологія культури.


2










Лекція 1. Культура і природа. Культура і цивілізація. Культура доісторичного суспільства. Кореляція опозицій “культура і природа”, “культура і цивілізація”.




2




2

Тема 3. Дихотомія “схід –захід”: орієнтири розвитку культури, конфлікт та діалог. “Схід–захід” як основна суперечність сучасної культури.














Лекція 1. Східна і європейська модель культури. Культура народів Сходу.


2

2




2

Тема 4. Еволюція культури.

2










Лекція 1. Діахронний і синхронний розвиток культури: Цивілізаційний підхід. Етапи становлення європейської культури.






2




2

Тема 5. Культура ХХ ст.: “переоцінка цінностей” та ідейно- філософські трансформації.

4

2




2

Лекція 1. ХХ ст.: Зміна культурної парадигми.





2




2

Лекція 2. Загальна криза культури ХХ ст.




2




2

Тема 6. Мистецтво в системі культури.


2










Лекція 1.Художньо-естетичні особливості культури.




2




2

Тема 7. Культурна ідентифікація.

Етнонаціональні виміри культури.



2










Лекція 1.Взаємодія світової та національної культури. Культуротворчі процеси в сучасній Україні.




2




2

Модульна контрольна робота*




2







Підготовка до заліку





4






  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка