Охорона життя та здоров’я дітей як складова роботи з питань безпеки життєдіяльності у дошкільному навчальному закладі



Скачати 372.71 Kb.
Дата конвертації24.04.2016
Розмір372.71 Kb.
ОХОРОНА ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ЯК СКЛАДОВА РОБОТИ З ПИТАНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ У ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
Робота з питань охорони життя і здоров’я дітей передбачає створення нешкідливих умов перебування дітей у дошкільних навчальних закладах, збереження їх фізичного та психічного здоров’я.

Відповідальність за організацію роботи з питань охорони життя і здоров’я дітей покладається на керівника дошкільного навчального закладу.

Усі працівники дошкільного навчального закладу несуть відповідальність у встановленому чинним законодавством порядку за виконання інструкцій з охорони життя і здоров’я дітей.

З усіма працівниками дошкільного навчального закладу проводяться інструктажі з питань охорони життя і здоров’я дітей. Ввідний інструктаж при прийнятті на роботу, повторний (черговий) – щоквартально, позачерговий – на початку літнього оздоровлення та у випадку порушення інструкцій.

Після кожного інструктажу відповідальною особою реєструється запис у журналі за підписом працівника та видається наказ, з яким ознайомлюються всі працівники закладу, ставлячи свій підпис.

Циклограма видання наказів з питань охорони життя і здоров’я дітей

наказ про призначення відповідальних за роботу з питань охорони життя і здоров’я дітей та організацію роботи з цього питання;

наказ про повторний (черговий) інструктаж з питань охорони життя і здоров’я дітей;

наказ про повторний (черговий) інструктаж з питань охорони життя і здоров’я дітей;

наказ про цільовий (позачерговий) інструктаж з питань охорони життя і здоров’я дітей у зв’язку з літнім оздоровленням;

наказ про повторний (черговий) інструктаж з питань охорони життя і здоров’я дітей;

наказ про повторний (черговий) інструктаж з питань охорони життя і здоров’я дітей;

наказ про цільовий інструктаж з питань охорони життя і здоров’я дітей при проведенні новорічних свят.


ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ З ПИТАНЬ ОХОРОНИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ У ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

  1. Наказ про призначення відповідальних за роботу з питань охорони життя і здоров’я дітей та організацію роботи з даного питання;

  2. Накази про повторний (черговий) та позаплановий інструктажі з питань охорони життя і здоров’я дітей;

  3. Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу;

  4. Журнал реєстрації вступного інструктажу з питань охорони життя і здоров’я дітей;

  5. Журнал реєстрації повторного, позапланового інструктажів з питань охорони життя і здоров’я дітей;

  6. Журнал реєстрації нещасних випадків з вихованцями.


Перелік Інструкцій з питань охорони життя та здоров’я дітей

  1. Інструкція з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах;

  2. Профілактика дитячого травматизму;

  3. Профілактика інфекційних захворювань;

  4. Про запобігання шлунково-кишкових захворювань;

  5. Попередження отруєнь хімічними речовинами та отруйними рослинами;

  6. Безпека дітей при проведенні цільових екскурсій і прогулянок

  7. Дотримання техніки безпеки під час організації трудової діяльності дітей;

  8. Про протипожежну безпеку. Порядок евакуації дітей із приміщення на випадок пожежі.


Уся робота щодо інструктажів з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у дошкільному навчальному закладі проводиться лише з працівниками (лист Міністерства освіти і науки України від 26.02.2008 № 1/9-101)
ЗРАЗКИ ІНСТРУКЦІЙ З ОХОРОНИ ЖИТТЯ ТА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ

Інструкція № 1

З організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах

Інструкція затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2008 №985

Для виконання Закону України «Про дошкільну освіту» з метою охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах забезпечити обов’язкове виконання таких вимог:

І. ДОГЛЯД ЗА ДІЛЯНКОЮ ТА ПРИМІЩЕННЯМ



  1. Будівлю дошкільного навчального закладу, ігрові майданчики та територію треба утримувати в чистоті та порядку.

  2. Постійно здійснювати технічний контроль за станом приміщення закладу та його території (стін, стелі, вікон, дверей, меблів, фізкультурного інвентарю, електромережі, вентиляційних і санітарно-технічних установок, водогону, газопроводу, каналізації, майданчиків, тіньових навісів тощо).

  3. З дахів будівель, які є на території закладу, треба своєчасно згрібати сніг, не допускати утворення бурульок.

Доріжки, східці, ігрові майданчики треба чистити від снігу, льоду та посипати піском.

  1. Ділянка дошкільного навчального закладу повинна бути огороджена парканом. Хвіртку та ворота потрібно завжди тримати зачиненими.

Щодня, до приходу дітей і в кінці дня, територію треба підмести та полити. Сміття складати у контейнер для сміття, який закривається кришкою та знаходиться на господарчому подвір’ї.

  1. Каналізаційні люки на території закладу повинні бути закриті. На ділянці не повинно бути предметів, що загрожують життю та здоров’ю дітей.

  2. Відповідно до санітарно-гігієнічних вимог за відсутності централізованої системи водопостачання, туалети вигрібного типу влаштовують у віддаленій частині території. Прибирати їх треба не менше трьох разів на день, використовуючи засоби дезінфекції. Туалети для дорослих завжди повинні бути зачинені. Вигрібні ями щільно закриті.

  3. Обладнання на ігрових та спортивних майданчиках має бути стійким, закріпленим, з міцними поручнями, відповідати віку дітей, без гострих кутів. Пісочниці обладнують відповідно до санітарно-гігієнічних вимог. Перед прогулянкою дітей пісок треба обов’язково ошпарювати окропом.

  1. У будівлях дошкільних навчальних закладів, які мають два і більше поверхів, східці повинні мати поручні з прямими, часто розставленими планками. Пожежні драбини та драбини на горище треба закривати щитами у нижній частині, вихід на горище закривати на замок. Вхідні двері закладу повинні мати дзвінок, засув на висоті, не доступній дитині, і бути постійно зачиненими. Забороняється пускати на територію закладу та у приміщення сторонніх осіб.

  2. У будівлях, які мають два і більше поверхів, групи для дітей до трирічного віку розташовують на першому поверсі. Розміщення цих груп на другому поверсі допускається лише за наявності окремого виходу та зручних східців. На вхідних дверях не повинно бути пружин.

  3. Вікна,кватирки повинні закріплюватися засувками та відкриватися всередину приміщення.

  1. Віконні шибки треба тримати в чистоті, не завішувати прикрасами, довгими занавісками, мити вікна потрібно щодекади.

  2. У дошкільних навчальних закладах з пічним опаленням печі повинні бути витоплені не пізніше ніж за годину до приходу дітей. У дитячих будинках печі треба топити вранці до підйому дітей.

Радіатори центрального опалення загороджують сітками, які знімаються чи відкриваються для прибирання. Сітки треба закріплювати.

  1. Усі приміщення закладу треба прибирати відповідно до вимог санітарних правил утримання дошкільних навчальних закладів. Щоранку, до приходу дітей, проводити вологе прибирання з дезінфікуючими засобами та провітрювати усі приміщення.

  2. Усі працівники мають дотримуватися вимог пожежної безпеки, вміти користуватися вогнегасниками, знати план евакуації дітей.

  1. У дошкільному навчальному закладі на видному місці треба розмістити номери телефонів адміністрації закладу, міського (районного) відділів освіти, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, аварійної газу, води тощо.

II. ДОГЛЯД ЗА ДІТЬМИ



  1. Працівники дошкільного навчального закладу несуть відповідальність за збереження життя і здоров’я дітей.

  2. Батьки повинні приводити дітей до дошкільного навчального закладу добре вимитими, одягненими в чистий одяг, підстриженими, з обрізаними нігтями. Батьки не повинні входити до групових кімнат без потреби.

3. Приводячи дітей до дошкільного навчального закладу, батьки зобов’язані передавати дитину вихователеві. Ввечері вихователі зобов’язані передати дитину батькам.

4. Дітей у дошкільному навчальному закладі треба привчати до чистоти й охайності: мити руки перед прийомом їжі і після користування вбиральнею; після їди полоскати рот; улітку перед сном мити ноги.

5. Влітку всі заняття і, якщо є можливість, сон потрібно організовувати на свіжому повітрі.

6. Харчування дітей повинно бути доброякісним, різноманітним достатнім і відбуватись у чітко встановлені години. Воду для пиття потрібно давати тільки кип’ячену, зберігати її у чистій закритій посудині, чашки для води повинні бути накриті серветкою.



  1. Забороняється приносити в групу окріп, гарячу їжу. Страви мають видаватися з кухні охолодженими. Нести їжу у групові кімнати можна лише тоді, коли у коридорах і на східцях немає дітей. Не можна брати чергових дітей до кухні для отримання їжі. Не можна садити дітей за столи під час роздавання їжі.

  2. Забороняється миття посуду в присутності дітей. Засоби для миття та чищення потрібно тримати у недоступному для дітей місці.

  3. Кожна дитина повинна мати окреме ліжко, білизну, подушку, ковдру, матрац, рушник. У разі відсутності спальні постільна білизна кожної дитини зберігається в окремому підписаному мішку.

  1. В умивальній кімнаті має бути вішалка з гачками за кількістю дітей для рушників. Рушники треба замінювати не рідше одного разу на тиждень, у разі потреби – частіше. Постільну білизну щодня витрушувати та замінювати щодекади. Білизна, рушники обов’язково повинні бути підписані. Систематично провітрювати подушки, ковдри і матраци.

  1. У груповій кімнаті всі меблі, картини, вазони мають бути закріплені На шафи не можна ставити вазони з квітами, об’ємні іграшки тощо.

У недоступному для дітей місці треба зберігати ліки, сірники, шпильки, ріжучі та колючі предмети тощо. Забороняється забивати цвяхи на рівні зросту дітей. Для занять з дітьми використовують ножиці тільки з тупими кінцями і користуватися ними дозволяється лише під наглядом дорослого.

  1. Технічні засоби навчання та електроприлади потрібно зберігати у недоступному для дітей місці. Роботу з комп’ютером треба розпочинати лише у старшому дошкільному віці. Тривалість занять не повинна перевищувати 12 хвилин.

Електропроводка у приміщеннях, де можуть перебувати діти, повинна бути ізольованою, розетки та вимикачі – не доступними дітям.

  1. Збираючись на прогулянку, вихователь забирає дітей, які першими одяглися, і виходить на майданчик, а решту дітей виводить на майданчик помічник вихователя.

  2. Під час перебування дітей на території дошкільного навчального закладу треба пильно стежити за тим, щоб діти не виходили за межі закладу, не зривали отруйних рослин, ягід, грибів, трави тощо.

  3. Повертаючись з прогулянки, вихователь повинен перевірити, чи всі діти на місці. Вихователь повинен іти ззаду, в першій парі ставити найбільш організованих дітей. Дітей до 3-х років супроводжує на прогулянку і під час повернення з прогулянки помічник вихователя.

  1. Плануючи екскурсію чи прогулянку за межі дошкільного навчального закладу, вихователь зобов’язаний завчасно оглянути місце прогулянки, повідомити про це адміністрацію закладу, вказавши кількість дітей, яких він бере з собою. Виводити дітей за межі закладу можна тільки в супроводі двох дорослих. Діти, які не можуть з тих чи інших причин виходити за межі закладу, за розпорядженням завідувача передаються в іншу групу під відповідальність педагогічного працівника закладу.

Під час прогулянки вихователь повинен тримати в полі зору всіх дітей. Повертаючись з прогулянки, вихователь повинен перевірити, чи всі діти присутні, вишикувати їх парами в колону. Один з дорослих має іти в кінці колони, стежачи, щоб діти не відставали та не відходили у бік.

Переходячи з дітьми вулицю, треба дотримувати правил дорожнього руху. У великих містах потрібно уникати прогулянок вулицею з інтенсивним рухом.



  1. Дошкільні навчальні заклади, що розташовані біля трамвайних та залізничних колій, повинні мати вхід з протилежного боку. Не допускати прогулянок та ігор дітей біля трамвайних та залізничних колій.

  1. Під час прогулянки до водойми купання дозволяється лише в заздалегідь перевірених неглибоких місцях за умови невеликої групи дітей (8 – 10 дітей). Купання групи дітей дозволяється лише під наглядом не менше ніж двох дорослих. Одночасно може купатися група дітей до 5 чоловік (решта залишається на березі під наглядом дорослого).

  2. Прогулянки до водойми проводяться лише з дітьми 6-го (7-го) року життя.

  1. Катання дітей на човнах категорично заборонено.

  1. Сонячні ванни дітям можна приймати лише за призначенням та наглядом медичного працівника. Діти повинні обов’язково бути в легкому головному уборі.

  2. Під час проведення занять з плавання у басейні дотримувати вимог правил безпечної поведінки на воді.

  3. Працівникам обов’язково суворо дотримувати санітарних вимог для дошкільних навчальних закладів.

III. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ІНФЕКЦІЙНИХ ТА ВІРУСНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ

  1. Під час прийому дітей до дошкільного навчального закладу вихователь оглядає кожну дитину, перевіряє чистоту її тіла, волосся, білизни. У разі виявлення захворювання вихователь відправляє її з батьками до лікаря.

  2. Медичний працівник проводить обстеження всіх дітей відповідно до спільного наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 № 432/496. Діти, які не відвідували дошкільний навчальний заклад понад три дні, приймаються в заклад медичним працівником за довідкою лікаря.

  1. Дитину, яка захворіла протягом дня у дошкільному навчальному закладі, треба негайно ізолювати від інших дітей та повідомити про це батьків. Після одужання дитина може відвідувати заклад лише з дозволу лікаря.

  2. У період, коли виявлено інфекційне захворювання, потрібно про. вести запобіжні заходи та неухильно дотримувати санітарних вимог відповідно до вказівок медичного працівника.

  3. З метою попередження шлунково-кишкових захворювань, отруєння дітей їжею, зберігати продукти харчування треба згідно з вимогами Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України від 17.04.2006 № 298/227.

  4. У дошкільному навчальному закладі треба проводити боротьбу з мухами, гризунами тощо відповідно до вимог санітарно-епідеміологічної служби.

  5. Медичним та педагогічним працівникам треба постійно проводити санітарно-просвітницьку роботу з батьками.

  6. У дошкільному навчальному закладі обов’язково повинна бути аптечка першої допомоги, укомплектована такими медичними препаратами: йод, розчин брильянтового зеленого, вата, бинт, ножиці, термометр, нашатирний спирт, клейонка, етиловий спирт тощо.

  7. При прийомі на роботу обов’язковим є проходження медичного огляду. Впродовж роботи всі працівники дошкільного навчального закладу проходять медичні огляди відповідно до вимог чинного законодавства.

Інструкція № 2

з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах Профілактика дитячого травматизму

Для виконання Закону України «Про дошкільну освіту» з метою охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах забезпечити обов’язкове виконання таких вимог:

І. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ



  1. Усі працівники дошкільного навчального закладу зобов’язані стежити за створенням сприятливих санітарно-гігієнічних умов і забезпечувати турботливий догляд за дітьми.

  2. Шафи і полиці у груповій і прийомній кімнатах повинні бути міцно закріплені.

  3. Внутрішні двері, що частково засклені, повинні бути захищені дерев’яними щитками на рівні зросту дитини.

  1. Радіатори опалення повинні бути закриті зйомними ґратами.

  2. Засуви на дверях повинні розташовуватися вище рівня зросту дитини.

  3. Сходові клітки між поверхами повинні бути загороджені. Не розташовувати у вигляді прикрас на сходових маршах важкі картини, естампи; кашпо з рослинами.

  4. Категорично забороняється зберігати різні мийні та дезінфікуючі засоби в місцях, доступних для дітей. Вони повинні зберігатися у спеціально відведених для цього місцях, не доступних для дітей.

  5. У груповій аптечці не повинно бути медикаментів, не рекомендованих дітям.

  6. Уся територія дошкільного навчального закладу повинна утримуватися в чистоті й порядку, мати загородження, щоб не було доступу тварин.

  1. Усім працівникам бути уважними до дітей, не залишати дітей без нагляду одних.

  1. Обслуговуючому персоналові забороняється залучати дітей до одержання їжі на харчоблоці. Не залишати в прийомних і групових кімнатах, санітарних вузлах відра з гарячою водою, дезінфікуючі розчини, хімічні мийні засоби, а також інвентар, призначений для збирання.

  1. Стежити за тим, щоб діти не приносили в дошкільний навчальний заклад підібрані на вулиці або отримані від інших людей різні небезпечні предмети. Особливої уваги потребують ігри та іграшки, що працюють на електричних батарейках.

  1. У разі отримання травми дитиною негайно повідомляти завідувача, батьків, медичного працівника, за потреби, надати першу долікарську допомогу та викликати «швидку медичну допомогу».

  2. Кожен випадок травматизму реєструється та розглядається у встановленому чинним законодавством порядку.

  3. Особа, відповідальна за організацію роботи з охорони життя і здоров’я дітей, повинна вести Журнал реєстрації нещасних випадків і травм у дітей, у встановленому чинним законодавством порядку.

  4. Проводити роботу з батьками щодо попередження дитячого травматизму.

  5. Контроль за виконанням вимог Інструкції з попередження травматизму здійснює керівник дошкільного навчального закладу.

II. КЛАСИФІКАЦІЯ ТРАВМ, ЯКІ НАЙЧАСТІШЕ ЗУСТРІЧАЮТЬСЯ У ДІТЕЙ

  • падіння на рівному місці (посковзнувся, зашпортнувся тощо);

  • падіння з висоти (меблі, балкон, дерево, спортивне знаряддя);

  • поранення (ножиці, скло, голка, цвях тощо);

  • опіки (окріп, вогонь, електрика, хімічні речовини);

  • ушкодження предметами, які впали згори (бурулька, ваза тощо);

  • обмороження, переохолодження (довготривале перебування на вулиці у морозну і вітряну погоду);

• укуси (собаки, кішки, гризунів, комах);

  • отруєння (грибами, рослинами, ліками, недоброякісними продуктами харчування);

  • ушкодження, які виникли через потрапляння в організм дитини сторонніх предметів;

  • ушкодження від надмірних рухів (об кут, об двері, зіткнення один з одним);

  • скіпка (колючі вироби, дерев’яні палиці, тощо).

III. ТРАВМОНЕБЕЗПЕЧНІ СИТУАЦІЇ

  • у процесі рухливих ігор;

  • внаслідок дитячих пустощів;

  • при гойданні на гойдалці;

  • при їзді на велосипеді;

  • при купанні у водоймі;

  • під час ігор на проїжджій частині дороги.

Інструкцію розроблено Завідувачем дошкільного навчального закладу (ПІБ)

Головою ПК дошкільного навчального закладу (ПІБ)

Інструкція № З

з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах



Профілактика інфекційних захворювань

Для виконання Закону України «Про дошкільну освіту» з метою охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах забезпечити обов’язкове виконання таких вимог:

І. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ


  1. Дитина зараховується у дошкільний навчальний заклад лише за наявності медичних документів встановленого зразка, відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад.

  2. Персонал дошкільного навчального закладу не допускається до роботи без медичного обстеження та санітарної книжки. Систематично проходить медичний огляд.

  3. Під час ранкового прийому дітей вихователь щодня повинен оглянути кожну дитину, перевірити чистоту тіла, волосся, нігтів, білизни. Вихователь зобов’язаний звертати увагу на наявність сипу на тілі дитини, почервоніння очей, нездужання, головного болю та інші прояви захворювання. Не рідше одного разу на тиждень медична сестра зобов’язана оглянути кожну дитину.

  1. Дитину, що занедужала протягом дня у дошкільному навчальному закладі, треба негайно ізолювати від інших дітей, викликати лікаря, повідомити батьків. Після видужання діти приймаються тільки з довідкою від лікаря.

  2. У період, коли виявлено інфекційне захворювання, треба провести дезінфекцію й здійснити санітарні заходи відповідно до вказівки лікаря.

  3. Посуд щодня кип’ятиться або обдається окропом. Забороняється користуватися оцинкованим посудом, а також емальованим посудом з емаллю, що обсипається.

  4. Систематично проводиться боротьбу з мухами, гризунами. Всі харчові продукти повинні бути надійно захищені від них.

  5. Медсестра зобов’язана проводити санітарно-просвітницьку роботу з батьками з питань профілактики інфекційних захворювань.

  6. У дошкільному навчальному закладі має бути аптечка першої медичної допомоги.

II. ВИМОГИ ПРИ СПАЛАХУ ІНФЕКЦІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ



  1. При повідомленні про інфекційні захворювання у дітей негайно оголошується карантин.

  2. Усі працівники дошкільного навчального закладу чітко дотримуються вимог карантинних заходів.

  3. Після миття посуд обдається окропом.

  4. Не дозволяється здійснювати прийом дітей у групу, де оголошено карантин через інфекційне захворювання до його закінчення.

  1. Не дозволяється проводити масові заходи, які передбачають спільну діяльність дітей, які перебувають на карантині і тих, хто не знаходиться на карантині.

  1. На час дії карантину обмежується спілкування хворої дитини із здоровими.

  2. Весь персонал дошкільного навчального закладу дотримується санітарно-гігієнічних вимог, вживає заходи щодо попередження захворювання.

  1. Весь персонал чітко виконує карантинні заходи, визначені санітарно-епідемічною службою.

  1. У разі виявлення захворювання у дітей або дорослих треба негайно повідомити адміністрацію, батьків, ізолювати хвору дитину, викликати лікаря.


Інструкцію розроблено Завідувачем дошкільного навчального закладу Головою ПК дошкільного навчального закладу Розділ 111. Охорона праці та безпеку життєдіяльності
Інструкція № 4

з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах



Про запобігання шлунково-кишкових захворювань

Для виконання Закону України «Про дошкільну освіту» з метою охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах забезпечити обов’язкове виконання таких вимог:



  1. Увесь персонал дошкільного навчального закладу чітко дотримується вимог санітарно-гігієнічних умов утримання закладу та правил особистої гігієни.

  1. Забезпечується виконання заходів щодо попередження отруєнь дітей.

  2. Забороняється приносити до дошкільного навчального закладу будь-які продукти харчування, солодощі (цукерки, печиво тощо).

  3. Систематично здійснюється контроль за якістю продуктів, які надходять до дошкільного навчального закладу. Не приймаються продукти без наявності сертифікатів якості, без якісних посвідчень із зазначенням термінів реалізації цих продуктів.

  4. Систематично здійснюється контроль за дотриманням термінів реалізації продуктів, що швидко псуються (сир, молоко, сметана, яйця, риба, м’ясо тощо).

  5. Не дозволяється використання пастеризованого молока без кип’ятіння, кисломолочного сиру і сметани без термічної обробки.

  1. Включення до асортименту нових продуктів та страв проводиться лише за умови отримання позитивного висновку санітарно-епідеміологічної станції.

  2. При приготуванні їжі чітко дотримуються вимоги термічної обробки продуктів харчування, страви готуються тільки за технологічною картою приготування страв.

  3. Систематично здійснюється контроль за санітарним станом території, своєчасним вивезенням побутового сміття, нечистот та харчових відходів.

  1. Дотримуються санітарно-гігієнічних норм та правил культури споживання їжі.

  2. Систематично здійснюється контроль за цілісністю посуду, не використовується пошкоджений посуд.

  3. Здійснюється контроль за санітарним та робочим станом холодильного обладнання та дотриманням у ньому відповідної температури. Наявністю термометрів.

  4. Не використовуються під час миття посуду мийні засоби, не передбачені санітарними вимогами.

  5. Забезпечується вживання питної води гарантованої якості, дотримуються правила збереження питної води та своєчасність її заміни.

  1. Для споживання питної води використовується лише чистий посуд, відповідно до кількості дітей.

  2. Здійснюється контроль за дітьми під час гігієнічних заходів, щоб діти не вживали проточну воду.

  3. Прогулянки, екскурсії проводяться лише в місцях попередньо обстежених.

  4. Забезпечується санітарно-просвітницька та роз’яснювальна робота серед батьківської громадськості щодо організації харчування у сім’ї дітей різного віку, інформування про заходи, які треба здійснювати для запобігання виникненню шлунково-кишкових захворювань.

  1. При появі первинних ознак захворювання (блювота, підвищення температури, нудота тощо) треба негайно повідомити адміністрацію дошкільного навчального закладу, батьків, медичний персонал, дитину ізолюють.

Інструкцію розроблено «___ »________ 201__ року

Завідувача дошкільного навчального закладу (ПІБ)

Головою ПК дошкільного навчального закладу (ПІБ)
Інструкція № 5

з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах



Безпека дітей при проведенні цільових екскурсій і прогулянок

Для виконання Закону України «Про дошкільну освіту» з метою охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах забезпечити обов’язкове виконання таких вимог:



  1. Перед прогулянкою або екскурсією вихователь погоджує із завідувачкою та медсестрою маршрут, мету та тривалість прогулянки, екскурсії, уточнює прізвища осіб, які супроводжують, і кількість дітей.

  2. Вихователь повинен знати кількість дітей, яких віз бере на прогулянку або екскурсію, та стан їх здоров’я.

3. Вихователь обов’язково повинен мати необхідний запас питної води гарантованої якості.

  1. Якщо у дошкільному навчальному закладі, через якусь причину залишаються діти групи, яка йде на екскурсію, то їх передають під відповідальність працівників і повідомляють про це адміністрацію.

  1. На прогулянці або екскурсії дітей повинні супроводжувати двоє дорослих: один спереду, один позаду колони.

  2. Під час прогулянки або екскурсії вихователь повинен увесь час тримати дітей у полі зору. Збираючись додому, перевірки, чи всі діти на місці.

  1. Місце прогулянки повинно бути попередньо оглянуто. Треба зібрати всі травмонебезпечні предмети, переконатися у відсутності отруйних рослин і грибів.

  2. При переході з дітьми через вулицю треба дотримувати правил вуличного руху, стежити, щоб діти йшли парами, взявшись за руки. Спереду й позаду колони у дорослих червоні прапорці. Підняттям прапорця дати сигнал водієві зупинитися й пропустити дітей.

  3. При переході проїжджої частини дороги не поспішати, не виходити за колону, не штовхатися.

  1. Не допускати прогулянок поблизу залізниці та доріг з інтенсивним дорожнім рухом.

  2. Відстань для старших дошкільників 1,5 – 2 км. Час проходження 30-40 хв. Відстань для дітей 4–5 років не далі 1,5 км. Після кожних 10-15 хв. ходьби відпочинок 5 хв.

  3. Діти повинні бути одягнені по сезону, у зручному взутті, у літню пору бути в головних уборах.

  4. Сонячні ванни проводити лише під наглядом медсестри.

  5. Обов’язково мати при собі аптечку для надання першої медичної допомоги.

  6. Перевезення дітей дозволяється лише в автобусах, усі діти повинні сидіти, вікна і двері мають бути зачинені.

  7. Починати рух автобуса водій має тільки після дозволу вихователя.

  8. Під час руху автобуса водій не має права перевищувати швидкість, робити різких гальмівних рухів або поворотів.

  9. Без оформлення спеціального дозволу ДАІ перевезення дітей забороняється.

  10. При проведенні прогулянок, піших переходів, екскурсій і походів можлива дія на їх учасників таких небезпечних чинників:

  • зміна встановленого маршруту руху, самовільне залишення місця розташування групи;

  • потертості ніг при неправильно підібраному взутті;

  • травмування ніг при пересуванні без взуття, а також без брюк або панчіх;

  • укуси отруйних тварин, плазунів і комах; отруєння отруйними рослинами, плодами і грибами;

  • зараження шлунково-кишковими хворобами при вживанні води з неперевірених відкритих водоймищ.


Інструкцію розроблено «___» ________ 201__ року
Завідувачем дошкільного навчального закладу (ПІБ)
Головою ПК дошкільного навчального закладу (ПІБ)


Інструкція № 6

з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах



Попередження отруєнь хімічними речовинами отруйними рослинами

Для виконання Закону України «Про дошкільну освіту» з метою охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах забезпечити обов’язкове виконання таких вимог:



  1. Приміщення дошкільного навчального закладу та ігрові майданчики утримувати в чистоті й порядку.

  2. Територія дошкільного навчального закладу повинна мати огорожу, щодня до приходу дітей і наприкінці дня треба підмітати й поливати ділянку дошкільного навчального закладу.

  3. Ліки зберігати у закритих шафах, не доступних для дітей.

  4. Дезінфікуючі та мийні засоби повинні зберігатися у недоступних для дітей місцях, у закритих шафах.

  5. Не використовувати у зовнішньому озелененні, квітниках рослини, які можуть зашкодити дітям (ліщина).

  6. Не використовувати у куточках природи та інтер’єрі кімнат рослини, шкідливі для здоров’я дітей. Уникати рослин, які можуть викликати алергійні реакції.

  7. У випадках аварійних ситуацій з викидом в атмосферу отруйних хімічних речовин не виводити дітей із приміщення, ретельно закривати кватирки, фрамуги, вікна. Мати для кожної дитини ватно-марлеві пов’язки, які треба змочувати у 2 % розчині питної соди.

  8. Стежити за тим, щоб діти не виходили за межі території дошкільного навчального закладу.

  9. Під час екскурсій, вивозу дітей за межі міста в лісосмугу заздалегідь перевірити місцевість на наявність отруйних рослин, грибів та небезпечних предметів.

  1. Вихователі повинні володіти знаннями про зовнішній вигляд і шкоду отруйних рослин та грибів.

  2. Уважно стежити за тим, щоб діти не їли отруйних рослин (ягід, грибів, трав).

  1. Дати дітям необхідні знання про особливості отруйних рослин.

  1. У разі потрапляння у шлунок отруйних рослин треба надати першу допомогу:

  • викликати блювоту, промити шлунок водою з розчином марганцево-кислого калію, дати активоване вугілля, відправити дитину в лікарню.

  1. У разі аварійних ситуацій з підвищенням рівня радіації діти повинні перебувати у приміщенні із щільно закритими вікнами й дверима. Мати ватно-марлеві пов’язки й дотримуватися таких правил безпеки:

  • не вживати сирого молока і яєць;

  • обов’язково довго варити їжу;

  • не збирати у лісі гриби і ягоди;

  • вживати в їжу овочі й фрукти яскравого кольору: шипшину, чорну смородину, вишню, буряк.

Після виникнення загрози треба виконати санітарну обробку:

  • одяг зняти й віддати для обробки;

  • мити руки проточною водою 3-5 хв;

  • почистити зуби;

  • витерти вологою ганчіркою відкриті частини тіла.


Інструкцію розроблено « » 201 року

Завідувачем дошкільного навчального закладу (ПІБ)

Головою ПК дошкільного навчального закладу (ПІБ)
Інструкція № 7

з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах



Дотримання техніки безпеки під час організації трудової діяльності дітей

Для виконання Закону України «Про дошкільну освіту» з метою охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах забезпечити обов’язкове виконання таких вимог:



ВИМОГИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПРАЦІ ДІТЕЙ

  1. Трудова діяльність повинна здійснюватися лише під контролем та наглядом дорослого.

  2. У групах і на ділянках повинні бути створені всі умови, що забезпечують охорону життя і здоров’я дітей.

  3. Усе можливе устаткування, посібники повинні бути встановлені й розміщатися з урахуванням повної безпеки й стійкості, що виключає падіння.

  4. Інвентар, що використовується у трудовій діяльності дітей, треба розташовувати на полицях і шафах, висота якої не перевищує рівня грудей дитини.

  5. Акваріум, клітки із тваринами, рослини,, розташовувати так, щоб дитина могла здійснювати догляд за ними, стоячи на підлозі. Підливаючи вазони, дитина повинна тримати лійку нижче рівня своїх грудей, щоб вода не стікала в рукави й не потрапляла на одяг.

  6. Дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог щодо утримання тварин, птахів.

7. Категорично забороняється у групах раннього й молодшого дошкільного віку розводити кактуси й інші колючі рослини.

  1. Приміщення, у яких проходить трудова діяльність, повинні бути чистими, світлими й добре провітрюваними.

  2. Освітлення робочого місця, особливо під час організації ручної праці, повинно відповідати санітарно-гігієнічним нормам.

  1. Забороняється дітям переносити речі вагою понад 2-2,5 кг (для дитини старшого дошкільного віку).

  2. Під час чергування у їдальні діти можуть відвідувати харчоблок у супроводі дорослого, при цьому категорично забороняється дітям переносити гарячу їжу, воду.

  3. Організація праці у спеціально обладнаних кімнатах допускається лише під наглядом дорослого.

  4. Категорично забороняється залучати дітей до праці, що викликає небезпеку інфікування (збирання брудної білизни тощо).

ВИМОГИ ДО УСТАТКУВАННЯ ТА МАТЕРІАЛІВ

  1. Столи, стільці, верстати й інші меблі, якими користуються діти, повинні відповідати зростові дітей.

  2. Інструменти, якими користуються діти, повинні бути придатні й безпечні для роботи з добре закріпленими держаками. Ножиці повинні бути з тупими кінцями, молоток із закругленою ударною частиною.

  3. Забороняється дітям користуватися інструментом, призначеним для дорослого, а також інструментами як ігровими атрибутами.

  4. Усі колючі, різальні інструменти повинні зберігатися у закритих місцях. Використовуватися дітьми лише під наглядом вихователя. Швейні голки зберігаються у спеціальних скриньках – гольницях, завжди з нитками. їх кількість систематично перевіряється вихователем.

  5. Добираючи для дитячих виробів природний матеріал, вихователь завжди повинен пам’ятати про його безпеку: не брати дуже гострих палиць, що ріже трави, отруйних ягід і грибів, твердого дроту, битого скла, сірників з невилученою сіркою.

  6. З відходів промислового виробництва у роботі можуть бути використані лише небезпечні для здоров’я дітей матеріали. Забороняється використовувати скловату, скловолокно, штучне хутро, матеріали на капроновій основі, свинець, нітрофарби, нітролаки.

  7. Вихователь повинен ретельно продумати доцільність пропонованої дітям роботи, не допускати великого скупчення виробів, що не знайшли свого застосування.

  8. Все устаткування, інструменти й матеріали повинні раціонально розміщуватись, утримуватись у чистоті й робочому стані в закритих шафах.

ВИМОГИ ДО МЕТОДИКИ ТА КЕРІВНИЦТВА ТРУДОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ДІТЕЙ

1. Навчаючи дітей різних навичок і прийомів роботи, вихователь повинен забезпечити чіткий і грамотний показ.



  1. Перш ніж об’єднати дітей для виконання групової або колективної роботи, вихователь повинен бути впевнений, що кожна дитина на достатньому рівні володіє необхідними навичками.

  2. Під час роботи з інструментами кількість дітей, які спільно працюють, не повинна перевищувати 4-5 осіб.

  3. Під час трудової діяльності, що вимагає застосування сили (перекопування землі, перенесення піску, поливання городу, розчищення ділянки взимку), вихователь повинен уважно стежити за станом дітей, не допускати перевтоми, перегріву або переохолодження.

  4. У разі появи у дитини пришвидшеного дихання, почервоніння шкіри обличчя, спітніння та інших зовнішніх ознак перевтоми вихователь припиняє роботу та пропонує дитині перепочити.

  5. Тривалість трудового процесу треба чітко регламентувати, особливо при виконанні одноманітної роботи (збір ягід, деякі види ручної праці). Тривалість такої праці не повинна перевищувати 30 хв. При цьому кожні 7-10 хв треба робити зміну діяльності або влаштовувати перерву.

7. У спекотні сонячні дні праця дітей на городі або квітнику організовується в ранкові години до сніданку й у години вечірньої прогулянки.

  1. Вихователь здійснює постійний контроль за правильною поставою під час роботи.

  2. Вихователь привчає дітей працювати уважно, зосереджено, не відволікаючись і не розмахуючи інструментами.

  1. Усі інструменти вихователь видає й збирає чітко по рахунку.

  2. Екскурсії, мета яких ознайомлення із працею дорослих, повинні бути ретельно продумані й підготовлені з урахуванням вікових особливостей дітей. Перед екскурсією обов’язково повторити з дітьми правила поведінки під час екскурсій.

  3. Дітей повинні супроводжувати не менше двох дорослих. Вихователь в обов’язковому порядку ознайомлює дітей із правилами поведінки під час праці, систематично контролює їх виконання.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ ПІД ЧАС ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Під час трудової діяльності діти повинні виконувати такі вимоги:



  1. Виконувати доручену роботу лише у місцях, відведених для даного виду праці.

  2. Перед роботою вдягнути фартух, закотити рукави, вимити руки та за потреби забрати волосся.

  3. Підготувати своє робоче місце: акуратно розташувати інструменти й матеріали, переконатися в їх робочому стані.

  4. У процесі роботи постійно підтримувати порядок на робочому місці. Не допускати його захаращування.

  1. Використовувати інструменти лише за призначенням, користуватися ними за зразком вихователя.

  2. Брати інструменти лише з дозволу вихователя.

  3. Працювати уважно, не відволікаючись, не ходити з інструментами, не заважати дітям.

  4. Під час роботи голки класти лише в гольниці, цвяхи у коробку.

  5. Нитку відрізати тільки ножицями, дріт – гострозубцями, цвяхи витягати спеціальними інструментами.

10. Після закінчення роботи перевірити стан обладнання та інвентарю, скласти його на місце, зняти спеціальний одяг.

Інструкцію розроблено « » 201 року

Завідувачем дошкільного навчального закладу (ПІБ)

Головою ТІК дошкільного навчального закладу (ПІБ)
Інструкція № 8

з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах



Про протипожежну безпеку.

Порядок евакуації дітей із приміщення у разі пожежі

  1. Вихователь, помічник вихователя зобов’язані чітко знати номер групи, шляхи евакуації дітей із групи в безпечне, закріплене за групою приміщення, місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння.

  2. У разі виникнення пожежі першими із приміщення виводять дітей груп раннього віку, молодшого, середнього і старшого віку.

  3. У разі виникнення пожежі дітей із груп виводять пожежними сходами відповідно до плану евакуації дітей із приміщення.

  1. Дії працівників спрямовані на забезпечення безпеки дітей, їхні евакуацію й порятунок.

  2. Будь-який працівник дошкільного навчального закладу, що виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних матеріалів, підвищена температура тощо), зобов’язаний:

  • негайно повідомити адміністрацію дошкільного навчального закладу про небезпеку;

  • задіяти систему оповіщення працівників;

  • сповістити службу з надзвичайних ситуацій, при цьому чітко назвати адресу, де знаходиться дошкільний навчальний заклад, місце, де виникла пожежа (№ групи, назва підрозділу), поверх приміщення, назвати свою посаду, прізвище, ім’я по батькові;

  • здійснити евакуацію дітей із приміщення в безпечне місце, відповідно до плану евакуації;

• розпочати гасіння вогню первинними засобами пожежогасіння; діяти за вказівками адміністрації дошкільного навчального закладу;

  • за вказівкою адміністрації зустрічати машину швидкої медичної допомоги;

  • надавати допомогу пожежному підрозділові.

  1. Вихователь групи відповідає за:

  • евакуацію з небезпечного приміщення всіх дітей у закріплене за групою приміщення;

  • перевірку облікового складу дітей з фактично виведеними;

  • створення нормальних моральних і фізичних безпечних умов для дітей.

  1. Вихователь зобов’язаний постійно перебувати з дітьми.

  2. Вихователь зобов’язаний взяти із собою журнал відвідування дітей журнал об’єктивних даних та іншу документацію.

Під час проведення евакуації й гасіння пожежі треба:

  • враховуючи ситуацію, визначити найбезпечніший евакуаційний шлях і вихід у безпечну зону за найкоротший термін;

  • запобігти виникненню паніки;

  • категорично забороняється залишати дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі й до її усунення;

  • евакуація починається із приміщення, де виникла пожежа, та із суміжних приміщень, де є загроза поширення вогню та продуктів горіння;

  • у холодну пору року одягти дітей старшого віку або взяти теплий одяг із собою;

  • дітей молодшого віку виносять на руках, замотавши в ковдри або інші теплі речі;

  • ретельно перевірити всі приміщення, щоб уникнути перебування дітей у небезпечній зоні (сховалися під ліжко, шафу або якесь інше місце);

  • виставити чергового біля входу в приміщення, щоб виключити можливість повернення дітей або дорослих у приміщення, де виникла пожежа;

  • при гасінні треба домагатися забезпечення сприятливих умов для безпечної евакуації дітей і дорослих;

  • утримуватися відкривати вікна й двері для запобігання поширення й посилення вогню й диму в сусідні приміщення;

  • залишаючи приміщення, треба зачинити за собою двері, закрити вікна.

  1. Вихователь, що працює на групі, організовує евакуацію дітей у безпечне приміщення відповідно до плану евакуації. їй допомагає одягти дітей помічник вихователя та інші працівники за вказівкою адміністрації.

  2. Виводити або виносити дітей з небезпечного приміщення організовано без паніки й поспіху.

  3. Адміністрація дошкільного навчального закладу зобов’язана:

  • перевірити, чи повідомлено в пожежну частину про виникнення пожежі;

  • перевірити, чи викликана швидка допомога (за потреби), викликати швидку допомогу за телефоном 103;

  • здійснити керівництво евакуацією дітей;

  • здійснити гасіння пожежі первинними засобами пожежогасіння до прибуття пожежного підрозділу;

  • у разі виникнення або наявності загрози життю і здоров’ю людей негайно організувати їхній порятунок, використовуючи для цього всі наявні ресурси та пристосування;

  • організувати перевірку наявності дітей і співробітників, евакуйованих із приміщення будинку відповідно до журналу відвідування дітей і табелів виходу працівників на роботу;

  • виділити чергового для зустрічі пожежного підрозділу, який добре знає розміщення приміщень у будинку, під’їзних доріг і водопостачання;

  • вивести в безпечне місце всіх працівників, не зайнятих в евакуації дітей, дорослих і не зайнятих у пожежогасінні;

  • організувати роботу старшої медичної сестри для надання першої медичної допомоги потерпілим;

• виділити чергового для зустрічі машини швидкої медичної допомоги (у разі потреби);

  • припинити всі роботи, не пов’язані з евакуацією дітей, працівників і ліквідацією пожежі;

  • організувати відключення ліній електро-, газопостачання (у разі потреби) і здійснити заходи щодо попередження поширення пожежі;

  • забезпечити безпеку людей, які зайняті в евакуації й гасінні пожежі (обвали, дія токсичних продуктів горіння, підвищена температура, ураження електрострумом тощо);

  • організувати евакуацію матеріальних цінностей з небезпечної зони;

  • визначити місце для зберігання матеріальних цінностей;

  • інформувати начальника пожежного підрозділу про наявність у небезпечному приміщенні дітей, працівників;

  • повідомити у встановленому порядку адміністрацію управління (відділу) освіти про аварійну ситуацію та вжиті заходи щодо порятунку дітей, працівників.

При проведенні культурно-масових заходів треба

  1. Покласти відповідальність за забезпечення пожежної безпеки при проведенні культурно-масових заходів у дошкільному навчальному закладі на завідувача, методиста, завгоспа.

  2. Перед початком культурно-масового заходу завгосп ретельно перевіряє приміщення, евакуаційні шляхи й виходи на відповідність вимогам пожежної безпеки, а також наявність і справність первинних засобів пожежогасіння, зв’язку.

  3. На час проведення культурно-масових заходів наказом призначаються відповідальні за пожежну безпеку в кожній групі.

  4. Перед проведенням культурно-масового заходу проводиться цільовий інструктаж з правил пожежної безпеки, ознайомлення із планом і порядком евакуації дітей у разі пожежі.

  1. Приміщення, у яких проводяться масові заходи, повинні мати два виходи назовні.

  2. Евакуаційні виходи із приміщень повинні бути позначені стрілками зеленого кольору з написом «Вихід» білого кольору.

  3. Коридори, проходи й виходи із приміщень, призначені для евакуації, повинні бути вільними.

  4. Двері із приміщень під час проведення масових заходів забороняється закривати на замки або засуви, що важко відкриваються.

  5. На час проведення культурно-масових заходів забороняється розташовувати предмети коло вікон та дверей.

  1. Під час проведення культурно-масового заходу з підвищеною небезпекою виникнення пожежі приміщення треба забезпечити первинними засобами пожежогасіння – відра з піском, водою, ковдри.

  2. Новорічну ялинку треба встановлювати на стійкій підставці таким чином, щоб не перешкоджати виходу із приміщення. Гілки ялинки повинні перебувати на відстані не менше 1 м від стін і не торкатися стелі.

  3. Ілюмінацію на ялинці треба надійно закріпити відповідно до вимог пожежної безпеки.

  4. Потужність лампочок на гірляндах не повинна перевищувати 25 Вт, а електрошнури повинні мати справну ізоляцію і включатися в електромережу за допомогою штепсельного з’єднання.

  5. При пошкодженні ялинкових гірлянд ілюмінація повинна бути негайно виключена й не включатися до з’ясування причини пошкодження (миготіння ламп, нагрівання проводів, іскріння).

При проведенні культурно-масових заходів забороняється

  1. Використовувати вату, марлю та інші легкозаймисті матеріали для маскарадних костюмів і прикрашання ялинки або зали.

  2. Запалювати у приміщенні різні феєрверки, бенгальські вогні, стеаринові свічки, користуватися хлопавками.

  1. Гасити повністю світло у приміщенні.

  1. Прикрашати ялинку целулоїдними й іншими легкозаймистими іграшками; обкладати підставку й гілки ватою.

  2. Застосовувати світлові ефекти з використанням хімічних і інших речовин, які можуть спричинити загоряння.

  1. Використовувати дня освітлення ялинки будь-які види відкритого вогню.

Інструкцію розроблено «___» ________ 201__ року

Завідувачем дошкільного навчального закладу (ПІБ)

Головою ПК дошкільного навчального закладу (ПІБ)


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка