Нормативне та методичне забезпечення проведення шкільної Спартакіади Бажан Микола Васильович, учитель фізкультури, «учитель-методист»



Скачати 438.93 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації01.05.2016
Розмір438.93 Kb.
  1   2   3
Магдалинівська районна державна адміністрація

Відділ освіти

Районний методичний кабінет

ОЛЕНІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТ.


Номінація: Здоровий спосіб життя та фізична культура

Розділ 18


Нормативне та методичне забезпечення

проведення шкільної Спартакіади
Бажан Микола Васильович,

учитель фізкультури,

«учитель-методист»

с. Оленівка

2009 р.

Бажан Микола Васильович, учитель фізкультури вищої категорії, учитель-методист Оленівської ЗОШ І-ІІІ ст. Магдалинівського району

Нормативне та методичне забезпечення проведення шкільної Спартакіади (34 стор.)
Цей матеріал допоможе учителям фізичної культури та «Захисту Вітчизни», класним керівникам, педагогам-організаторам в організації та проведенні спортивних змагань, конкурсів та виховних заходів. В ньому зібрані положення про конкурси: «Тато, мама і я – спортивна сім′я», «Нумо, хлопці!», «Нумо, дівчата!», «Веселі старти», туристичні свята та ін.

Рекомендовано учителям фізкультури, класним керівникам, педагогам-організаторам.




Фізичні вправи можуть замінити

безліч ліків, але жодні ліки в світі не

можуть замінити фізичних вправ

(А.Мюссе)
Передмова

Існує безліч засобів перевірки своїх якостей, їх тренування. Для учнів найбільш зручними, цікавими, корисними засобами є ігри. В цій збірці зібрані рекомендації та перелік ігор для учнів різного віку. Сподіваємось, що вони допоможуть зробити більш насиченими уроки фізичної культури, цікавими та корисними позакласні заходи, а учням – набратись сил, здоров’я та хорошого настрою.

Збірка допоможе вчителям фізичної культури, викладачам предмету ″Захист Вітчизни″, організаторам позакласної роботи в проведенні уроків, позакалсних та позаурочних заходів, а також для організації дозвілля на оздоровчих майданчиках, в групах продовженого дня, під час проведення вечорів відпочинку та ін.
Методичні рекомендації

по організації і проведенню свят та конкурсів

Для успішного проведення змагань і конкурсів потрібно дотримуватись низки обов’язкових вимог, а саме:



  1. Розробити положення про змагання.

  2. Старанно готуватись (організаторам і учасникам).

  3. Враховувати вікові особливості учасників.

  4. Агітація і пропаганда (афіші, оголошення на лінійках, в місцевій пресі, оформлення місць змагань (фотостенди, плакати, місця для команд і вболівальників).

  5. Підбір авторитетного і компетентного журі. Заздалегідь ознайомити членів журі з положенням про змагання.

  6. Скласти список необхідного інвентаря та обладнання.

  7. Скласти кошторис (призи, інвентар для проведення). Можна провести лотерею, залучити спонсорів.

  8. Під час проведення гри можна використати:

  • показові виступи кращих спортсменів школи, спортивних секцій;

  • виступи учасників художньої самодіяльності;

  • ігри з вболівальниками.

  1. Змагання розпочати з урочистого відкриття з підйомом прапора, а закінчити урочистим закриттям.

  2. Запросити гостей (ветеранів війни, спорту, кращих спортсменів школи і району, представників місцевого самоврядування, відділу освіти, спонсорів, комітету з фізичної культури і обов’язковобатьків учнів).

  3. Підготувати помічників ведучого з числа звільнених від занять фізичною культурою, старшокласників.

  4. Кожній команді приготувати:

  • привітання;

  • назву команди;

  • заявку, затверджену класним керівником (представником команди) і лікарем;

  • єдину спортивну форму, або форму, що відповідає назві команди;

  • емблеми учасникам;

  • емблему збільшених розмірів для конкурсу;

  • вибрати капітана.

  1. Заготовити протоколи змагань

  2. Приготувати табличку ″ЖУРІ″

  3. При визначенні переможця обов’язково обумовити, кому надавати перевагу в разі набрання командами одинакової кількості очок.

  4. При підведенні підсумків відмітити не тільки гравців команди-переможиці, а й команди, що програла, підкреслити активну участь її учасників в змаганнях.

  5. За допущені помилки під час конкурсів можна знімати бали, добавляти час до основного, або учасник повинен по ходу гри виправляти свої помилки.

  6. Озвучити свято (музика, мікрофони і т.ін.)

  7. Забезпечити медичне обслуговування (аптечка першої медичної допомоги, медсестра).


Мета проведення ігор та естафет

  1. Пропаганда здорового способу життя.

  2. Популяризація деяких видів спорту.

  3. Залучення якомога більшої кількості учнів до занять фізичною культурою та спортом.

  4. Формування навичок здорового способу життя.

  5. Розвиток фізичних якостей.

  6. Виховання почуття колективізму, дружби, відповідальності, взаємовиручки.

  7. Формування навичок доброзичливого спілкування.

  8. Викликати в учасників та вболівальників позитивний емоційний настрій.


Обов’язки ведучого

    • Потурбуйся про рекламу.

Забезпеч оперативну інформацію про хід і підсумки конкурсів та змагань.

    • Завчасно познайомся із змістом, правилами ігор і конкурсів.

    • Приготуй майданчик для проведення змагань, місця для вболівальників та журі.

    • Перевір наявність та справність інвентаря та обладнання, розклади його з таким розрахунком, щоб він завжди був під рукою.

    • Забезпеч медичне обслуговування.

    • Своєчасно проведи жеребкування.

    • Перш ніж подати сигнал до початку гри, конкурсу, перевір, чи готові до цього учасники і журі.

    • Перед початком кожного конкурсу (гри) нагадати учасникам і вболівальникам про основний зміст і правила, а якщо є необхідність, то і продемонструвати основні моменти конкурсу.

    • Уважно слідкувати за учасниками змагань, щоб можна було своєчасно зробити корективи в разі втоми, або порушення техніки безпеки.

    • Сигналізувати в суддівську колегію про порушення правил гриз боку учасників.


Обов’язки учасника змагань

  1. Перш за все постарайся зрозуміти зміст гри та основні її правила.

  2. Дій сміливо та ініціативно.

  3. Іди на розумний риск для досягнення перемоги.

  4. Дотримуйся правил гри. Будь справедливим до себе та товаришів. Закон кожної команди: ″Один за всіх, всі – за одного!″

  5. Граючи з товаришами, пам’ятай: ти не сам, не виставляй себе усюди, давай грати іншим, а вигравши, не зазнавайся. Не смійся над переможеним. Пам’ятай: в грі ви суперники, поза грою – товариші.

  6. Під час гри не ображайся на того, хто тебе ненавмисне штовхнув, зачепив, наступив на ногу. Якщо це зробив ти сам, вибачся перед товаришем чи суперником.

  7. Не допускай приниження, ображення гідності своїх товаришів по команді, а також суперників, стався до них з повагою.

  8. Програв – не засмучуйся! Подякуй переможцю за науку і постарайся взяти гору в наступній грі.


ОРІЄНТОВНІ ПОЛОЖЕННЯ ДЕЯКИХ

СПОРТИВНИХ СВЯТ ТА КОНКУРСІВ

″ЗАТВЕРДЖУЮ″ ″ЗАТВЕРДЖУЮ″

Генеральний директор ________________ Директор школи __________________

ТОВ ″Агро-Овен″ Б.В.Карась С.В.Лобанова



ПОЛОЖЕННЯ

про проведення конкурсу ″Ну-мо, хлопці!″,

присвяченого Дню Захисника Вітчизни,

між командою ″Агро-Овен″ та збірною Оленівської СЗШ
І. Мета і завдання

Конкурс ″Ну-мо, хлопці″ проводиться з метою залучення якомога більшої кількості учнів та сільської молоді до систематичних занять фізичною культурою та спортом,. виховання в них патріотизму, почуття колективізму та відповідальності, а також з метою пропаганди здорового способу життя.



ІІ. Місце і час проведення

Конкурс ″Ну-мо, хлопці″ відбудеться 18.02.2006 р. в спортивній залі Оленівської СЗШ. Початок о 17.00 год.



ІІІ. Учасники

В змаганнях беруть участь команда ТОВ ″Агро-Овен″ та збірна юнаків Оленівської СЗШ. Склад команди – 8 учасників і 2-3 запасних.



ІV. Суддівство

Загальне керівництво покладається на оргкомітет в складі: Тилик О.В, Бажана М.В, Овечко А.В. Безпосереднє керівництво здійснює журі в складі: Лобанов В.М. – голова журі, Киричок В.І. – член журі, Булік В.І. – член журі.

Головний суддя змагань Бажан М.В.

V. Програма


  1. Естафета ″Хто спритніший″. Передача естафетної палички, оббігаючи розворотну стійку.

  2. ″Переправа в обручі″. Перший і другий номери стають в обруч і біжать до лінії на відстань 12-15 м, де 1-й номер залишається. Потім другий повертається, забирає третього, ″переправляє″ його до першого, а сам залишається за лінією.

  3. Підтягування на перекладині (по 4 учасника).

  4. Ведення-кидок.

  5. Бліц-турнір з шашок. На відстані 10-15 м від стартової лінії стоїть стіл, на якому знаходиться дошка з шашками, а за столом сидить хтось з команди-суперниці. Перші учасники підбігають до столу і роблять перший хід (починають гру в шашки), повертаються і передають естафету наступному. Кожен учасник виконує один хід.

  6. Кулінарний. 3-4 учасника з команди готують бутерброди. Враховується оригінальність, кількість видів і те, як їх ″подадуть″ в журі.

  7. Ведення футбольного м’яча ″змійкою″, тримаючи під руками по баскетбольному м’ячу.

  8. Естафета ″Свята″. (Чи знаєш ти свята?)

  9. Конкурс капітанів (жонглювання футбольного м’яча, штрафні кидки (5 кидків), ″бокс″ подушками)

  10. Кегельбан.

  11. ″Велосипедисти″ - зібрати велосипед і проїхати на ньому ″змійкою″ коло (попередньо згяти переднє і заднє колеса).

  12. Перетягування канату.

  13. Комбінована естафета – 2 перекиди вперед, ″пролізти″ в обруч, що лежить на підлозі, 10 стрибків із скакалкою, кидки 3-х баскетбольних м’ячів, що подає помічник, біг назад.

  14. Естафета з переодяганням. Перший учасник одягає на себе: спортивні штани, светр, куртку, шарф, валянки-бурки, затемнені окуляри, бере мішок, в якому лежить ковдра, лижу і оббігає стійку, передаючи ″інвентар″ наступному.

VІ. Визначення переможця та нагородження. Спонсори турніру

Команда, що набрала більшу кількість балів, вважається переможцем і нагороджується кубком та грамотою. Команди нагороджуються також солодкими призами. Спонсор турніру – ТОВ ″Агро-Овен″.



VІІ. Заявки

Команди подають заявки за 2 дні до початку конкурсу головному судді змагань.



VІІІ. Організаційні вказівки

Команди повинні приготувати на конкурс:



  • Велосипеди (дорожні) та ключі до них.

  • Подушку невелику для ″боксу″.

  • Все для приготування бутербродів.

  • Потренуватись з окремих видів.

  • Приготувати заявку.

  • З’явитись на конкурс в єдиній формі.

Оргкомітет


″ЗАТВЕРДЖУЮ″

Директор школи ________________

С.В.Лобанова
ПОЛОЖЕННЯ

про проведення конкурсу ″Ну-мо, хлопці!″, присвяченого

Дню Захисника Вітчизни, серед учнів 5-7 класів Оленівської СЗШ
І. Мета і завдання

Конкурс проводиться з метою популяризації фізичної культури та спорту, виховання колективізму, сили волі,почуття відповідальності.



ІІ. Місце і час проведення

Конкурс ″Ну-мо, хлопці″ буде проведений 31.01.2006 р. в спортивній залі Оленівської СЗШ. Початок о 14.30 год.



ІІІ. Учасники

В змаганнях беруть участьхлопці 5-7 класів. Склад команди – 6 учасників і 2-3 запасних. За команди 5 та 6 класів мають право виступати учні 4 класу.



ІV. Суддівство

Загальне керівництво конкурсом здійснює рада колективу фізкультури. Безпосереднє керівництво покладається на журі в складі: Баранник Є.Г. – голова журі, члени журі: Клименко О.(10-Б кл.), Галівець А..(10-Б кл.). Головний суддя змагань – Бажан М.В.



V. Програма

  1. Естафета ″Хто спритніший″. Естафетний біг з передачею естафетної палиці.

  2. Гра ″Виклик номерів″.

  3. ″Переправа в обручах″. 2 учасники стартують в обручі, забігають за лінію, де перший номер залишається, а другий біжить назад, в обруч пролізає учасник під номером 3 і вони знову біжать удвох до лінії, де залишається другий номер, а третій з обручем повертається по 4-го і т.д.

  4. Естафета з веденням і кидком.

  5. Стрибки із скакалкою (по 3 учасника) за 1 хв.

  6. ″Паровоз″ в упорі присівши.

  7. Перестрілка.

  8. Підтягування (4 учасника).

9. ″Змійкою в обручах″, що стоять в одну лінію.

10. ″Розстав кеглі″. Перший учасник ставить налінію на відстані 10-12 м 3 кеглі, а другий забирає і передає третьому і т.д.

11. ″Прес″ за 1 хв. (по 3 учасники)

12. Біг-стрибки через 2 скакалки на висоті 60-70 см, оббігти розворотну стійку – біг назад.

13. Естафета з обручами (по 4 учасника). Учасник біжить з футбольним м’ячем в руках, застрибує в ″колодязь″ з обручів, передає м’яч наступному учаснику, бере верхній обруч і стає з ним біля ″колодязя″ (обруч паралельно напрямку руху). Наступний учасник пробігає через обруч, застрибує в ″колодязь″, передає м’яч наступному , бере обруч і стає на місце першого, а той зміщується на 1м в напрямку до своєї команди і т.д.

14. ″Кегельбан″ (хто перший ″приведе″ кеглі ″додому″.

15. Комбінована естафета. Пролізти в обруч, що лежить на відстані 1-1,5м від лінії старту; проповзти по 2-х гімнастичних лавах, підтягуючись руками; перекид вперед; 20 стрибків із скакалкою; 3 кидки баскетбольного м’яча, що подає учаснику асистент.

VІ. Визначення переможця та нагородження

Переможцем стає команда класу, що набрала найбільшу кількість очок. За перемогу в окремих конкурсах команда отримує 3 бали, за ІІ місце – 2 бали, за ІІІ місце – 1 бал. Переможець нагороджується грамотою.



VІІ. Заявки

Команди подають іменні заявки за 2 дні до проведення конкурсу головному судді змагань.

Форма заявки:

ЗАЯВКА


команди ″(назва)″____ класу на участь в

конкурсі ″Ну-мо, хлопці!″, присвяченого Дню Захисника Вітчизни






Прізвище та ім’я

Рік народження

Дозвіл лікаря












Кл.керівник: (підпис ) (прізвище)

Капітан команди: (підпис) (прізвище)

До змагань допущено: ____ учнів

Лікар: (підпис) (прізвище)

VІІІ. Організаційно-методичні вказівки учасникам конкурсу


  1. Вчасно здати заявку.

  2. Старанно готуватись до змагань.

  3. Організувати групу вболівальників із гаслами і плакатами.

  4. Подумати про єдину спортивну форму.

  5. Придумати назву команди.

  6. Виготовити емблеми для кожного учасника.

  7. Обрати капітана.

Оркомітет

″ЗАТВЕРДЖУЮ″

Директор школи ________________ С.В.Лобанова


ПОЛОЖЕННЯ

про спортивні змагання ″Тато, мама, я – спортивна сім’я″, присвячених річниці визволення Магдалинівського району від

німецько-фашистських загарбників
І. Мета і завдання

Змагання проводяться з метою пропаганди здорового способу життя, розвитку фізичних якостей учнів, формування тісних зв’язків між школою та батьками, створення в учасників позитивного емоційного настрою.



ІІ. Місце і час проведення

Змагання відбудуться 20.10 2006 року в спортивній залі Оленівської СЗШ. Початок о 14.30 год.



ІІІ. Учасники

В конкурсі приймають участь 6 сімей ( по одній з 6-11 класів), які сформовані в 3 команди за таким принципом: 1-а команда – сім’ї 6 та 11 кл., 2-а команда - сім’ї 7 та 10 кл.; 3-а команда – сім’ї 8 та 9 кл.



ІУ. Програма

1. Теоретичні питання. (Команди дають письмові відповіді на запитання спортивної тематики.)

2. ″Хто спритніший″. Подолання дистанції 15-20 м з передачею естафетної палиці.

3. ″Переноска і ведення м’ячів″. Тато і мама переносять м’яч, затиснутий лобами, до стійки (10-15 м) і назад; дитина веде баскетбольний м’яч. Те ж друга сім’я.

4. ″Стрибуни″. Стрибки в довжину з місця. Наступний учасник стрибає від місця ″приземлення″ попереднього. Хто стрибне далі!

5. ″Комбінова естафета″. У тата й мами зв’язані ноги ( в тата – права, а в мами – ліва). Вони ″на трьох ногах″ долають дистанцію 10-12 м, повертаються і передають естафету дитині, яка проходить дистанцію в упорі сидячи позаду: спиною вперед. Те ж виконує й друга сім’я.

6. ″Тоннель″. Учасники по черзі пробігають в ″тоннель″ з 3-4 обручів, які тримають помічники.

7. ″Скакалка″. Перші учасники пробігають 10-15 м, виконують 20 стрибків із скакалкою, кладуть скакалку, повертаються і передають естафету наступним.

8. ″Силачі″. Хто з тат протримає довше на руках свою дружину. Стартують 6 пар одночасно.

9. ″Стрибуни-2″. В конкурсі беруть участь по одній сім’ї від команди. Хто більше настрибає із скакалкою за 30 сек.

10. ″Баскетболісти″. Естафета з веденням баскетбольного м’яча і кидком його в кошик. Кількість попадань команди сумується плюс бали за швидкість проходження дистанції. Команда, що закінчила естафету першою отримує 3 б., другою – 2 б., а третьою – 1 б.

11. ″Кегельбан″. Команди стають в колону по одному. На відстані 3 м проводиться лінія, а далі через 2 м ще 3 лінії. На останній четвертій лінії стоять 3 кеглі. Учасники по черзі кидають м’яч (як в кегельбані) і стараються збити кеглі. Кеглі, які вони збили переставляються на одну лінію ближче до команд. Переставляти можна тільки ту кількість кеглів, які збив учасник. Інші учасники не мають права допомагати тому, хто кинув м’яч розставляти кеглі. Хто перший зіб’є кеглі на найближчій лінії, той переміг.

12. ″Комбінована естафета″.

І етап – учасники по черзі проносять на долоні поставлену вертикально гімнастичну палицю.

ІІ етап – тато проносить до стійки і назад 3 баскетбольні м’ячі, мама – 2, а син – 1 м’яч.

ІІІ етап – Дитина стоїть на м’ячі, тато і мама тримають її під руки. Переміщення вперед, ідучи на м’ячі (прокочуючи стопами його вперед).



V. Суддівство

Змагання обслуговує журі в складі:

Лобанова С.В., директор школи - голова журі та члени журі: Овечко А.В. – заступник директора по виховній роботі; Руденко І.П. – методист РВО.

VІ. Визначення переможця та нагородження

Переможцем вважається команда, що набрала найбільшу кількість балів. Переможець нагороджується цінним подарунком та грамотою. Грамотами нагороджуються команди, що зайняли ІІ та ІІІ місця. Крім того, всі команди нагороджуються солодкими призами.



VІІ. Заявки

Команди подають до журі заявки за 3 дні до початку змагань за встановленою формою.


Оргкомітет

″ЗАТВЕРДЖУЮ″

Директор школи ________________

С.В.Лобанова


ПОЛОЖЕННЯ

про проведення конкурсу ″Ну-мо, хлопці!″, присвяченого

Дню Захисника Вітчизни, серед учнів 8-9 класів Оленівської СЗШ
І. Мета і завдання

Конкурс проводиться з метою виховання в учнів почуття патріотизму, колективізму, сили волі, а також для залучення якомога більшої кількості учнів до систематичних занять фізичною культурою та спортом.



ІІ. Місце і час проведення

Конкурс ″Ну-мо, хлопці″ буде проведений 14.02.2006 р. в спортивній залі Оленівської СЗШ. Початок о 14.30 год.



ІІІ. Учасники

В конкурсі беруть участь юнаки 8-9 класів. Склад команди – 8 учасників і 2 запасних. Команди можуть доукомплектовуватись учнями 5-7 класів.



ІV. Суддівство

Загальне керівництво здійснює оргкомітет з проведення місячника оборонно-масової роботи. Голова оргкомітету – Тилик О.В. Безпосереднє керівництво покладається на журі в складі: Баранник Є.Г. – голова журі, члени журі: Клименко Е.(10-А кл.), Сорока Є.(10-Б кл.).



V. Програма

    1. ″Хто спритніший″. Біг з передачею естафетної палиці.

    2. ″Виклик номерів″.

    3. ″Переправа в обручах″.

    4. Теоретичні питання.

    5. ″Ведення-кидок″.

    6. Естафета ″Тачка″.

      1. . ″Прес″ за 1 хв. (5 учасн.)

8. ″Переноска м’ячів в парах″. Перші учасники беруть баскетбольний м’яч, що лежить в обручі на лінії старту, і несуть удвох його в наступний обруч.

Повертаються, беруть 2-й м’яч і несуть його в 2-й обруч. Потім так само3-й і

4-й. Наступна пара по черзі збирає м’ячі.

9. Підтягування (5 учасників).

10. ″Паровоз″.

11. Естафета на ходулях.

12. Перетягування канату.

13. ″Розстав шахи″.

14. Комбінована естафета: ″одягти на себе″ обруч – проповзти, підтягуючись руками по 2-х гімнастичних лавах, 2 перекиди вперед, 20 стрибків із скакалкою, 5 передач баскетбольного м’яча в стіну, 3 кидки в кільце, назад, ведення змійкою футбольного м’яча.

VІ. Визначення переможця та нагородження

Переможцем стає команда, що набрала найбільшу кількість очок. В разі одинакової кількості очок перевага надається команді, що показала кращий результат в підтягуванні.

За перемогу в окремих конкурсах команда отримує 2 бали, за ІІ місце – 1 бал. Переможець нагороджується грамотою.

VІІ. Заявки

Команди здають заявки голові оргкомітету за 2 доби до початку конкурсу.

Форма заявки:

ЗАЯВКА


команди ″(назва)″____ класу на участь в

конкурсі ″Ну-мо, хлопці!″, присвяченого Дню Захисника Вітчизни






Прізвище та ім’я

Рік народження

Дозвіл лікаря












Кл.керівник: (підпис ) (прізвище)

Капітан команди: (підпис) (прізвище)

До змагань допущено: ____ учнів

Лікар: (підпис) (прізвище)
VІІІ. Організаційно-методичні вказівки та рекомендації учасникам конкурсу

1. Вчасно подайте заявку!



  1. Організуйте на гру своїх вболівальників (з плакатами, ″музичними″ інструментами, прапорцями, кульками і т.ін.

  2. Старанно готуйтесь до змагань!

  3. З’явіться на конкурс в єдиній спортивній формі.

  4. Придумайте назву команди.

  5. Виготуйте емблеми, що відповідають назві і причепіть їх на ліву сторону грудей на футболку.

  6. Оберіть капітана.

  7. Виготуйте ходулі.

Оркомітет


″ЗАТВЕРДЖУЮ″

Директор школи ________________ С.В.Лобанова

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка