Назва виховної системи «Вивчення індивідуально-психологічних особливостей учнів та згуртованість класного колективу»



Скачати 27.47 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір27.47 Kb.
Опис виховної системи класу

Назва виховної системи

«Вивчення індивідуально-психологічних особливостей учнів та

згуртованість класного колективу»

Компоненти структури





орієнтаційно-цільовий компонент

(стратегічна ціль (державна стратегія виховної політики, генеральна мета виховання; етапи становлення та розвитку виховної системи; конкретизація цілей виховання відповідно до етапів виховання, місце і роль класу у виховному просторі освітнього закладу)



Мета: Вивчення індивідуально-психологічних особливостей кожного учня та згуртування класу
Побудова виховної системи в структурному підрозділі освітнього закладу не лише суб'єктивним бажанням класного керівника, а й об'єктивної необхідністю. Для обгрунтування педагогічної доцільність створення виховної системи класу можна навести такі аргументи:

Дитина, будучи складної цілісної системою, повинен повинна розвиватися у умовах цілісного інтегрованого виховного процесу, де всі компоненти максимально взаємопов'язані;

Виховна система класу – це сприятливе середовище життєдіяльності та розвитку дитини, ефективно сприяюча його особистісному зростанню;

Виховна система класу дозволяє розширити діапазон педагогічного впливу на дітей у процесі їх развитку..




гносеологічно-аксіологічний (змістовий) компонент

(досягнення стратегічних цілей у вихованні через конкретизацію завдань у контексті педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник)



  • Здійснювати роботу по створенню згуртованого та працездатного колективу

  • Забезпечити виховання позитивних рис характеру: доброта, скромність, правдивість, толерантність чесність, почуття колективізму, культуру поведінки, дбайливість, організованість,старанність, рішучість, сміливість тощо

  • виявляти творчі здібності учнів та сприяти їх розвитку

  • Вивчати індивідуально-психологічні особливості кожного учня з метою запобігання та усунення конфліктних ситуацій

  • Формування особистості майбутнього молодого фахівця, здатного до творчої професійної діяльності та активного громадянського життя

організаційно-педагогічний компонент

(педагогічні умови ефективності виховного процесу)




практично-діяльнісний компонент

(стратегії та методи виховної роботи, організаційні форми – індивідуальні, групові, колективні, масові; спілкування, тактика та стиль діяльності класного керівника)




  • Спілкування з учнями

  • Проведення бесід, виховних заходів, анкетувань, діагностики, тренінгів та інших форм виховної роботи

  • Залучення до спільної роботи в класі, організація спільного дозвілля

  • Відвідування уроків

  • Спілкування з батьками

діагностико-результативний компонент

(очікувані результати, критерії ефективності, оцінка й аналіз функціонування системи)



Для вивчення індивідуально-психологічних особливостей учнів використані такі методи та методики:

  • Соціометрія

  • Методика «Мій клас»

  • Анкетування «Я та мій клас»

  • Анкетування «Взаємовідносини Вчмтель-учень»

  • Тест Айзенка (особливості темпераменту)

Структурно-функціональна чи організаційно-педагогічна модель системи (якщо є)





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка