Навчання грамоти. Письмо 1 клас (за новою програмою) Підручник: Буквар 1 клас М. С. Вашуленко



Скачати 64.74 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір64.74 Kb.
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Комунальна установа Сумська спеціалізована школа

І-ІІІ ступенів №1 імені В.Стрельченка

вул. Кірова, буд.136, м. Суми, 40021, тел./факс (0542) 62-73-18

е-mail: sssh1-sumy@rambler.ru

Код ЄДРПОУ - 21127590



Навчання грамоти. Письмо 1 клас

(за новою програмою)

Підручник: Буквар 1 клас М.С. Вашуленко.

Учитель початкових класів

Спеціаліст

Коваленко Людмила Анатоліївна

Суми
Тема: Письмо малої букви "ї",складів,слів і речень з нею.

Мета: Навчити правильно аналізувати структуру букви,порівнювати її з вивченими. Вчити писати рядкову букву "ї",склади та слова з нею. Закріплювати звукове значення букви,вправляти у звуко – буквеному аналізі слів з цією буквою. Закріплювати вміння писати раніше вивчені букви. Розвивати уміння складати речення із поданих слів,писати букви,слова та речення під диктовку,уміння працювати в зошитах,виконувати завдання творчого характеру.

Розвивати мовлення,увагу,мислення,фонематичний слух.

Виховувати почуття любові до України,охайність під час письма.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Увага,друзі!

Ось пролунав дзвінок.

Сідайте всі зручніше –

Почнем скоріш урок!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Розпочнемо наш урок з фонетичної розминки.

- Послухайте загадку. Про що в ній йдеться?

Ми,звичайно,не хитруєм;

Нас і бачать,

Нас і чують –

Це зовсім не новина.

Як же наші імена? ( Букви і звуки )

- Що ви знаєте про звуки? ( звуки ми чуємо і вимовляємо )

- Вимовте правильно звуки української мови. Працюємо ланцюжком.

- На які дві великі групи поділяються всі звуки?

- Послухайте вірш і підкажіть про які звуки йдеться?

Шість звуків вільно можна

Співати,як пісні.

Ці звуки знає кожен.

Як звем їх? ( Голосні )

- Скільки голосних звуків в українській мові?

- Назвіть їх.

- Якими бувають приголосні звуки?

- Що ви знаєте про букви?

- Чим відрізняються звуки від букв?

- Розгляньте картки,вимовте правильно звук та назвіть букву,що позначає цей звук на письмі.

[а ] – а,[ в] - в,[ л,л'] –л

- Отже,діти,ви правильно сказали,що звуки на письмі позначаються буквами.

- Яка з раніше вивчених букв, може позначати один звук або два?

- Коли буква "я" може позначати два звуки? Наведіть приклади.

- Які два звуки позначає буква "я"?

- А коли позначає один звук? Наведіть приклади.

ІІІ. Повідомлення теми,мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми навчимося писати букву,яка теж позначає два звуки. До того ж вона завжди позначає два звуки,і тільки два,де б,в якому місці в слові вона не стояла.

- Отже,ми навчимося писати маленьку букву "ї".

ІV. Робота над новим матеріалом.

1.Закріплення звукового значення букви "ї".

- Відгадайте загадку.

В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка.

Ніс,як чорний п'ятачок,

Очі – намистинки.

- Хто це? ( Їжак )

- Що ви знаєте про їжака ?

2. Хвилинка-цікавинка

Їжак – найбільший звірок з комахоїдних. Довжина його тіла близько 30 см. Найголовніша особливість – міцний панцир,який вкриває верхню частину тіла.

Більшу частину дня вони сплять у затишних місцях,вистелених сухим листям. Надвечір,після заходу сонця,покидають схованки і до самого ранку розшукують їжу.

Пізно восени,їжаки,завернувшись в опале листя і згорнувшись у неміцний клубочок,впадають у зимову сплячку аж до березня. Знищуючи велику кількість комах – шкідників і миловидних гризунів,їжаки корисні в сільському і лісовому господарстві і заслуговують на охорону.

- Назвіть послідовно звуки в слові "їжак".

- Вимовте ще раз два перших звуки.

- Якою буквою позначають два звуки [йі],коли їх вимовляють злитно?

3.Аналіз структури букви,порівняння її з друкованою.

- Так,саме з цією друкованою буквою ви знайомилися на уроці читання,а зараз ми познайомимося з малою рукописною буквою "ї" і навчимося її писати.

- Подивіться уважно на збільшений зразок букви і скажіть,з яких елементів складається мала рукописна буква "ї"?

Ї = І + …

- Порівняйте малу друковану і малу рукописну літери "ї". Чим вони схожі між собою?

- Чим відрізняються?

- На яку з вивчених букв схожа літера "ї"?

- До нас завітала україночка Оленка і принесла вам вірші про букви "і" та "ї".

"І" без "ї" не ступить кроку,

Поміж ними чвар нема.

"І" до "ї" моргає оком,

"Ї" у відповідь - двома.

Проспівали солов'ї:

-Пошукайте букву "ї".

Буква "ї" така ж,як "і",

Тільки крапок тут аж дві.

4. Пояснення написання букви

- Мала буква "ї" складається з прямої похилої палички із заокругленням унизу і двох крапок над нею. Крапки ставимо трохи вище верхньої рядкової лінії. Пишемо під лічбу раз – і,два,три.

5. "Письмо" букви в повітрі.

6. Опрацювання завдань в прописі.

- Відкрийте прописи. Подивіться на плакат і пригадайте,як потрібно правильно сидіти за партою,як слід покласти зошит і взяти ручку. Підготуйтесь до письма.

- Розгляньте завдання першого рядка. Обведіть пунктирне зображення букви і продовжіть самостійно.

- Що вам необхідно прописати в другому рядку?

- Малу рукописну літеру "ї" з'єднуємо з іншими буквами як і малу рукописну літеру "і".

Фізкультпауза ( під музику )

7. Написання слів Україна,Київ

- Прочитайте слова,які потрібно написати.

-З якої літери написані ці слова?

- Послухайте казку "Як маленька буква стала дорослою " і скажіть,які слова в українській мові пишуться з великої букви?

Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто пропускали,недописували.

- Чому мене не помічають,чому часто пропускають учні?! – жалілася дядьку Алфавіту.

- Ти маленька,тому й непомітна,- поважно відповів старий.

Стиснулось від болю буквене серденько. Надумала вона свої справи налагодити: "Спробую – но я із середини речення переміститися на початок ".

І сталося диво. Почали всі поважати маленьку букву,писати її великою і дорослі,і малі. Сподобалось це букві. І наважилась вона дати назву країнам,містам,селам,вулицям,річкам та морям,горам та долинам,іменам,потім стала на перше місце в прізвищах.

Пішла про неї слава по всій Мовляндії.

Запишалася буква,розтовстіла,виросла. І тепер усі слова,в які вона потрапила,пишуться з великої букви.

- Отже,які слова в українській мові пишуться з великої букви?

- Назвою чого є слово "Україна"?

- Україна – це наша держава,наша Батьківщина,в якій ми живемо і яку ми любимо.

- Пропишіть слово "Україна" в наступному рядку.

- Наступним напишемо слово "Київ"

Київ – столиця України. Це велике старовинне місто. Красиве воно в усі пори року. Місто побудоване на берегах найбільшої ріки - Дніпра. Під містом проходить підземна залізниця – метро.

- Пропишіть слово "Київ"

- Прочитайте речення,що записане у наступному рядку.

Київ – головне місто України.

- Скільки слів в цьому реченні?

-З якої літери написане перше слово? Чому?

- Який розділовий знак стоїть в кінці речення?

- Зверніть увагу,що в цьому реченні є ще один розділовий знак. Стоїть він після слова Київ і називається тире.

- Запишіть це речення в наступному рядку грамотно і каліграфічно.

Фізкультхвилинка.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Буквений диктант

- Приготуйтеся писати буквений диктант. Букви будемо писати попарно,з'єднаємо між собою. Між парами не забувайте ставити коми.

- Запишіть велику і маленьку літери "ка","ер","а","ен","о" і т.д.

- Назвіть серед записаних букв ті,що позначають голосні звуки? Приголосні звуки?

2. Творчий диктант

-Я буду читати слова,які позначають назву одного предмета. Ви повинні змінити слово так,щоб воно означало назву багатьох предметів і записати.

Урожай ( урожаї ),гай ( гаї ),край ( краї ).

- Прочитайте слова,що записали.

3.Звуко-буквений аналіз слова "поїзд" ( за схемою )

VІ. Підсумок уроку

- Яку букву вчилися писати на уроці?

-З яких елементів вона складається?

- Скільки звуків позначає на письмі буква "ї"?



- Які звуки?

- Молодці,працювали старанно,вправно і наполегливо.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка