Навчально-методичний посібник для студентів 6 курсу медичних університетів Запоріжжя-2017



Сторінка1/12
Дата конвертації10.09.2017
Розмір2.15 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12


Міністерство охорони здоров'я України

Запорізький державний медичний університет


НЕВІДКЛАДНІ СТАНИ В КАРДІОЛОГІЇ

навчально-методичний посібник

для студентів 6 курсу медичних університетів

Запоріжжя-2017

УДК 616.12-083.88(07)

ББК 54.101я73

Н 40
Рекомендовано Центральною методичною Радою Запорізького державного медичного університету в якості навчально-методичного посібника для студентів та викладачів вищих навчальних медичних закладів (протокол № 3 від 02.03.2017 р.)
Рецензент:
Сиволап В.В. - д. мед.н., професор, завідувач кафедри пропедевтики внутрішніх хвороб з доглядом за хворими Запорізького державного медичного університету
Доценко С.Я. - д.мед.н., професор, завідувач кафедри внутрішніх хвороб-3 Запорізького державного медичного університету

Колектив авторів: завідувач кафедри внутрішніх хвороб-1 професор, д.мед.н. Сиволап В.Д.; доцент, д.мед.н. Кисельов С.М.; доцент к.мед.н. Лашкул Д.А., асистент, к.мед.н. Бондаренко О.П.

Навчально-методичний посібник «Невідкладні стани в кардіології» підготовлено для студентів VI курсу, спеціальність «Лікувальна справа» та «Педіатрія», відповідно до вимог програми навчальної дисципліни «Внутрішня медицина» (МОЗ України, 2015) з урахуванням нових стандартів і протоколів міжнародних та національних рекомендацій останніх років з кардіології.

В посібнику представлені методичні розробки до практичних занять та самостійної роботи студентів, протоколи обстеження, обґрунтування діагнозу, надання допомоги при невідкладних станах, лікування та профілактики серцево-судинних захворювання, алгоритми надання медичної допомоги, тести для офінювання рівня знань студентів та клінічні задачі для самопідготовки.

© Запорізький державний

медичний університет, 2017

© Видавництво ЗДМУ



ЗМІСТ



Модуль 4. «Невідкладні стани у клініці внутрішньої медицини»……

4

Змістовий модуль 1 «Невідкладні стани в кардіології»……………...

6

Тема 1. Курація хворого з ускладненим гипертонічним кризом.

Курація хворого з серцевою астмою та набряком легень…………………...


8


Тема 2. Курація хворого з гострим коронарним синдромом……….…

35

Тема 3. Курація хворого з інфарктом міокарда.

Курація хворого з кардіогеним шоком………………………………………..


58


Тема 4. Курація хворого з тромбоемболією

легеневої артерії. Тактика лікування при раптовій серцевій смерті………...


81


Тема 5. Курація хворого з пароксизмальними

порушеннями ритму та провідності……………………………………..…….


116


Список літератури……………………………………………………………….

134

Додаток 1. Протокол ведення хворого………………………….…………..….

136


Модуль 4

Невідкладні стани у клініці внутрішньої медицини
Кінцеві цілі модуля 4

Студенти повинні:

  • Визначати рівень обстеження та лікування пацієнтів з невідкладними станами у стаціонарі

  • Застосовувати на практиці алгоритми обстеження та ведення хворих з невідкладними станами у стаціонарі

  • Проводити на практиці диференціальний діагноз основних синдромів, що зустрічаються у клініці невідкладних станів

  • Опанувати методами лікування невідкладних станів, ефективність яких доведена даними доказової медицини

  • Застосовувати на практиці стандарти діагностики та лікування хворих у клініці невідкладних станів

Організація навчального процесу має забезпечити участь студентів у веденні, по меншій мірі, 2/3 госпіталізованих пацієнтів. Якщо немає можливості отримати доступ до пацієнтів будь-якої категорії, студенти заповнюють учбову історію хвороби з діагнозами/проблемами відповідної категорії. Необхідність написання такої історії визначається асистентом/доцентом (завучем кафедри) на основі щотижневого огляду даних щодо наявності відповідних хворих у відділеннях.

Курс проводиться у лікарнях, які працюють по швидкій допомозі Кожен студент повинен щотижнево в умовах стаціонару брати в роботу 3 нових/недиференційованних пацієнтів Протягом всього курсу студенти щотижнево оглядають 6-10 пацієнтів, що знаходяться під динамічним спостереженням або постійних пацієнтів. Якщо з будь-якої причини студент оглядає менше 2 пацієнтів на день, підіймається та вивчається лікування пацієнтів, котрі були госпіталізовані раніше. Кількість пацієнтів, відповідальність за яких лежить на студенті, визначається складністю випадків та показаної студентом готовності прийняти участь у лікуванні додаткових пацієнтів. Очікуєтеся, що студенти приймуть повну участь у веденні, по меншій мірі, 2/3 госпіталізованих пацієнтів.

Дидактичні заняття проводяться під час ранкових перевірок, лекцій та практичних занять. Оцінка заповнення студентом історії хвороби та виписок виконується викладачем у процесі роботи з пацієнтом


Обов'язки викладача
Викладач повинен постійно спілкуватися зі студентом впродовж робочого дня. Після огляду хворого провести бесіду зі студентом та констатувати, що:

  • Головні скарги точно висвітлені

  • Анамнез зібрано ретельно, організовано, логічно, послідовно, методично вірно

  • Обстеження хворого проведено методично правильно, без зайвих маневрів або невиконання необхідних маневрів

  • Студент демонструє правильну техніку при виявленні патогномонічних симптомів

  • Симптоми захворювання описує, використовуючи, відповідні патофізіологічні терміни

  • Знахідки студента є вірними

  • Студент вміло встановив попередній діагноз та визначив перелік захворювань з якими потрібно проводити диференційний діагноз

  • Студент вірно склав план обстеження, використав найбільш інформативні методи діагностики

  • Правильно написав лист призначень, точно вказав дози препаратів, кратність призначень, тривалість лікування

  • Вміє обгрунтувати доцільність того чи іншого вибраного препарату

  • Вміє заохотити хворого до лікування, роз'яснити позитивні сторони запропонованого лікування та ризик відмови від нього, демонструє повагу до пацієнта та робить його активним учасником лікувального процесу

  • Вміє професійно доповісти про стан хворого за 3-5 хвилин

  • Вірно робить короткий, професійний запис в щоденнику

  • Демонструє відповідальність в лікуванні хворих, незалежно від їх віку, стіті, раси, соціальної належності, сексуальної орієнтації та фінансових можливостей

  • Вміє працювати ефективно в команді

  • Демонструє поважне ставлення до всіх членів команди медичного персоналу, що проявляється безвідмовністю в роботі, відповідальністю та чесністю

  • Приймає умови, що різні точки зору та лікувальні стилі мають право на життя і різні правильні підходи до лікування можливі одночасно.


Змістовий модуль 1

Невідкладні стани в кардіології

(30 годин/1 кредит)

Тематичний план практичних занять

з/п
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка