Населення Австралії. Австралійський Союз



Скачати 80.59 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір80.59 Kb.
Урок на тему «Населення Австралії. Австралійський Союз».

Мета уроку: сформувати знання про склад, кількість і розміщення населення Австралії; познайомити з особливостями політичної карти материка; дати коротку загальну характеристику країни Австралійський Союз; продовжити формування навичок роботи з підручником, додатковою літературою; вміння відбирати матеріал і виділяти в ньому головне; розвивати допитливість, інтерес, комунікабельність.

Тип уроку засвоєння нових знань; форма проведення: урок-міні-проект з елементами групової діяльності. (Урок-подорож з презентацією міні-проекту.)

Обладнання: політична карта світу, атласи, підручники, робочі зошити, дидактичні картки.

Структура уроку

І. Організаційний момент ( 1хв).

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів (5хв).

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності (3хв).

ІV. Вивчення нового матеріалу (25хв).

V. Закріплення матеріалу (7хв).

VI. Підсумок уроку (3хв).

VII. Домашнє завдання (1хв).



План

  1. Населення Австралії.

  2. Австралійський Союз – загальна характеристика країни.

  3. Господарство.

Х І Д У Р О К У



І. Організаційний момент

Слово вчителя: Протягом кількох уроків ви вивчали материк Австралія. За цей час вам вдалося отримати безліч відповідей на запитання стосовно природи цього дивовижного куточка на планеті Земля. А сьогодні ми дізнаємося про населення, що проживає на материку, вивчимо господарство єдиної країни Австралійський Союз.

На уроці будуть використовуватись різні форми роботи з підручником, атласами, картками для індивідуальної та групової роботи. Будьте уважні, не відволікайтесь, прислухайтеся до мене і своїх товаришів. Якщо буде щось незрозумілим – не соромтеся про це запитати. Усім бажаю успіху!



ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.

Слово вчителя: кожен спортсмен починає тренування з розминки. Дотримуючись цієї корисної поради пропоную розім’ятись відгадуючи географічні загадки.

  1. Стриб і стриб – на я не зайчик,

Довгий хвіст, а не павич.

Міцні кігті, лапи й м'язи,

Гордовитий наче сич.

Маю сумку лиш для того,

Щоб у ній носить малого. ( Кенгуру)


  1. Родич мій – це вовк звичайний

Лиш одне в нас є відмінне:

Маю сумку незвичайну

Вона зовні непомітна. ( Сумчастий вовк)


  1. Зовні ми ніби птахи,

Лиш літать не вмієм.

А от бігать навпаки

Обженем всіх залюбки. ( Страус Ему)


  1. Зовні я ніби їжак

Тільки більших розмірів,

Й зариваюсь в землю так,

Щоб не з'їв мене хижак,

Й не боюсь я пострілів. ( Єхидна)



  1. Ведмедик пухнастий й маленький

В лісах він живе і донині.

За розмірами він чималенький

Й маля своє носить на спині. ( Коала)


  1. Дзьоб, як у качки, хвіст – бобра.

Як зовусь я, дітвора. ( Качкодзьоб)

На минулому уроці ви ознайомилися з природними зонами Австралії. Давайте ж перевіримо зараз, чи добре кожен із вас засвоїв опрацьований матеріал. Перед вами аркуш паперу на якому у стовпчик записані назви природних зон Австралії. Я буду зачитувати ознаки певної природної зони, а ви проставлятимете номер ознаки навпроти тієї природної зони, якій вона відповідає.



1. Зона вологих і перемінно-вологих лісів 1,7

2. Зона рідколісся і савани 4,10

3. Зона пустель і напівпустель 3,6

4. Зона вічнозелених твердолистих лісів і чагарників 2,9

5. Зона мішаних лісів 5,8





  1. Займає північну північно-східну частину материка.

  2. На бурих і червоно-жовтих фералітних ґрунтах, на берегових рівнинах ростуть евкаліптові ліси.

  3. Охоплює величезні простори в центральних районах материка.

  4. Серед густої трави трапляються своєрідні пляшкові дерева, в стовбурах яких накопичується волога.

  5. Сформувалась тільки на острові Тасманія.

  6. Випалену сонцем поверхню вкривають червонуваті піски і кам'яні розсипища.

  7. Ростуть пальми, фікуси, деревоподібні папороті, стовбури дерев оповиті ліанами.

  8. Південна частина зони заходить у помірний пояс.

  9. Займає невеликі площі на південному заході й південному сході материка.

  10. Водяться комбат, єхидна, багато птахів, терміти будують величезні термітники.

Для перевірки своїх досягнень зірвіть червону стрічку внизу аркуша і спів ставте код із своєю відповіддю. Кого результат задовольняє, підпишіть листок і подайте на оцінку.

ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.

Слово вчителя: Терра-Австраліус – Південна Земля. Найменший, але незвичайний материк планети. Як відомо, заселення Австралії почалося близько 40 тис. років тому вихідцями з Південно-Східної Азії. Вони змінили спосіб, умови життя, склад корінного населення. Сьогодні ми поговоримо про те, як колонізація материка вплинула на процес формування населення Австралії, про країну, яка утворилась на материку. Дізнаємось про розвиток промисловості та сільського господарства. А отже, тема нашого сьогоднішнього уроку, « Населення Австралії. Австралійський Союз».

ІV. Вивчення нового матеріалу.

( Назва теми, план і схема записані на дошці).

Слово вчителя: головна ознака населення Австралії – його мішаність. Сучасне населення охоплює дві основні групи: аборигени – корінне населення материка і прийшле населення – англо-австралійці – нащадки колоністів-переселенців з Англії. Вони є основним населенням Австралії.

На дошці схема, яку учні переносять у зошит.

Населення Австралії.

19,6 млн. осіб


Корінне 1.5% прийшле 98,5%
Аборигени Англо-австралійці
англійці німці італійці українці греки

Аборигени займалися полюванням, збиральництвом і вели кочовий спосіб життя. У 19 ст. Англія оголосила Австралію своєю колонією, після чого почалося витіснення корінного населення вглиб материка, у пустельні райони. Нині корінні жителі становлять 1,5 % населення Австралії. Вони стали рівноправними громадянами своєї країни. Крім англійців та їхніх нащадків, які нині становлять 80 % населення, до Австралії переселилися англійці, німці, італійці, українці. греки, які принесли сюди багато зі своєї культури, побуту, трудових навичок. Населення розміщене по території материка нерівномірно.

Користуючись картою атласу, виходячи із попередніх відомостей про природу Австралії, з'ясуйте які райони, на вашу думку, малозаселені або зовсім безлюдні, а в яких зосереджена більшість населення.( Більшість – прибережні райони, схід і південний захід; меншість – пустельні центральні та західні райони).

Більшість австралійців живе у містах найбільші з яких – Сідней і Мельбурн. В Австралії проживає 32 тис. українців, які зберігають свою мову, звичаї та побут. Вважається, що першим українцем, який став жити в Австралії, був матрос Федір Зубенко з Полтавщини. Він був членом команди російського корабля « Открытие». Нині найбільше українців проживає у штаті Вікторія. Вони працюють лікарями, інженерами, юристами.

Єдиною державою на материку є Австралійський Союз. Це – високо розвинута країна, що одна займає цілий континент.

Нині це вже не колонія,а самостійна незалежна держава, яка входить до складу Співдружності країн, яку очолює Велика Британія. Тому офіційною главою Австралійського Союзу є королева Великої Британії, а державною мовою – англійська. Столиця країни – Канберра.



Фізкультхвилинка. Попрацювали плідно і дещо бачу втомилися. Разом зі мною зробили глибокий вдих і видих, розправили плечі, вирівняли спинки, повернули головою вліво, а тепер вправо. Потягнулися. Один одному посміхнулися. Та й до роботи.

Для подальшого вивчення господарства країни, давайте створимо три робочі групи. Нагадую, що для успішної роботи ви повинні обрати спікера, доповідача, секретаря та асистентів. Користуючись підручником, роздатковим матеріалом, атласом, кожна група опрацьовує інформацію та коротко заносить її у відповідну колонку таблиці, що перед вами.

І група – вивчає промисловість країни, звертаючи увагу на сировинну базу, основні галузі та рівень розвитку.

ІІ група – опрацьовує матеріал по вивченню сільського господарства,де звертає увагу на розвиток рослинництва, тваринництва.

ІІІ група – досліджує розвиток транспорту, його видів та здійснення перевезень.

На цю роботу вам відводиться 5 хв.

Після дослідження, доповідач презентує результати роботи групи, а секретар заносить стисло дані до таблиці на дошці, учні фіксують інформацію у своїх зошитах. Давайте розпочнемо.

Таблиця може мати такий вигляд.





Промисловість

Сільське господарство

Транспорт

Добувають: боксити, свинець, алмази, вугілля, залізну, марганцеву, мідну руди, золото, титан, нікель, срібло.

Галузі: видобувна, металургійна, хімічна, машинобудування, харчова.

Перше місце в господарстві.


Тваринництво: вівчарство, розведення великої рогатої худоби, рибальство, розведення молюсків, устриць.

Рослинництво: вирощують пшеницю, цукрову тростину, виноград, манго, ананаси, банани, цитрусові.

Високий рівень розвитку.


Авіаційний, морський – для зовнішніх перевезень.

Автомобільний, залізничний – для внутрішніх перевезень.


Час вичерпано. Давайте поділимося дослідженою інформацією і занесемо її до таблиці. Прошу усі групи представити свої презентації.

Дякую за співпрацю і в нагороду хочу запросити вас у подорож до Австралії, користуючись чарівними можливостями світової мережі – Інтернет.( відеоролик)

V. Закріплення матеріалу.

Учитель.


  1. Користуючись таблицею розгорніть інформацію про господарство Австралійського Союзу у формі публічного виступу. ( 1- 2 учні)

  2. Представте себе у ролі туристичного агента, який рекламує подорож до Австралії. Завдання – за мінімум часу подати максимум інформації про материк. Свою рекламу можете розпочати такими словами:

Шановний турист!

Ти відправляєшся до Австралії, дозволь розповісти і дати тобі деякі інструкції:


Свою рекламу побудуйте за таким планом:

  1. Географічне положення.

  2. Клімат.

  3. Рельєф.

  4. Рослинний і тваринний світ.

  5. Населення.

VI. Підсумок уроку.

Учитель. Сподіваюсь, що на сьогоднішньому уроці вам було цікаво. Ви були дослідниками Австралії, отримали багато нової інформації про материк. Але попереду ще багато цікавого й дивовижного. Тому бажаю вам успіху і дякую за співпрацю.

Учитель аналізує письмові роботи учнів, оцінює результати усних відповідей.

VII. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати параграфи № 26 підручника.

  2. На основі таблиці у зошиті повторити тему « населення Австралії. Австралійський Союз».

  3. Складіть кросворд на тему «Австралія».


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка