Наказ № Про затвердження Правил користування, ремонту і утримання автомобільних доріг Міністерства оборони України Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від



Сторінка1/7
Дата конвертації18.04.2016
Розмір1 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7



ПРОЕКТ


МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ

Н А К А З
МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ
м. Київ №

Про затвердження Правил користування, ремонту і утримання автомобільних доріг Міністерства оборони України


Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від


30 березня 1994 року № 198 “Про затвердження Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони” (зі змінами) та з метою належної організації користування, ремонту і утримання автомобільних доріг Міністерства оборони України
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Правила користування, ремонту і утримання автомобільних доріг Міністерства оборони України, що додаються.

2. Наказ заступника Міністра оборони СРСР – начальника Тилу Збройних Сил СРСР від 20 липня 1988 року № 76 “О введеннии в действие Руководства с реконструкции, ремонта и содержания автомобильних дорог Министерства оборони СССР” вважати таким, що не застосовується у Збройних Силах України.


3. Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.


Міністр оборони України Д.А.САЛАМАТІН

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства оборони України

від №
ПРАВИЛА

користування, ремонту і утримання автомобільних доріг

Міністерства оборони України


І. Загальні положення
1.1. Ці Правила визначають порядок користування, ремонту і утримання автомобільних доріг Міністерства оборони України (далі – автомобільні дороги) в органах військового управління, військових частинах, військових навчальних закладах, установах Міністерства оборони України та Збройних Сил України (далі – військові частини).

Ці Правила розроблено згідно з вимогами законів України “Про автомобільні дороги”, “Про дорожній рух”, постанови Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року № 198 “Про затвердження Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони” (зі змінами) (далі – Єдині правила ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони), Технічних правил ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 1 липня


2009 року № 320 (ПГ.1218-113:2009) (далі – Технічні правила ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування), а також Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 лютого 2012 року № 54, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 березня 2012 року за № 365/20678 (далі – Технічні правила ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів).
1.2. До автомобільних доріг Міністерства оборони України
належать автомобільні дороги, які були побудовані за рахунок статей витрат кошторису Міністерства оборони України і з’єднують військові містечка з автомобільними дорогами загального користування, вулицями, дорогами населених пунктів, а також автомобільні дороги на територіях навчальних центрів і полігонів.
1.3. У цих Правилах терміни, наведені нижче, вживаються в такому значенні:

автомобільна дорога – лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів;

аварійні роботи – роботи з термінового усунення ситуацій, які загрожують безпечному руху транспортних засобів і виникли не прогнозовано в процесі експлуатації доріг;

дорожні знаки – це елемент системи інформаційного забезпечення користувачів доріг, які розміщують на автомобільних дорогах з метою забезпечення безпеки руху транспортних засобів і пішоходів, для інформування користувачів доріг про умови і режими руху на дорозі і їх орієнтування;

дорожнє покриття – укріплені верхні шари дороги, що сприймають навантаження від транспортних засобів;

дорожня розмітка – лінії, написи та інші позначення на проїзній частині (з удосконаленим покриттям), бордюрах, елементах дорожніх споруд, обстановці доріг, що застосовуються самостійно і в поєднанні з дорожніми знаками або світлофорами. Забезпечує візуальну орієнтацію учасників дорожнього руху при виборі траєкторії, напрямку і режимів руху в різних дорожніх умовах;

експлуатаційне утримання автомобільних доріг – комплекс заходів щодо технічного нагляду та утримання автомобільних доріг;

земляне полотно – ґрунтова конструкція автомобільної дороги;

зимове утримання автомобільних доріг – комплекс робіт, які виконуються (замовляються) військовими частинами для забезпечення безперебійного та безпечного руху на закріплених автомобільних дорогах у зимовий період і включають очистку доріг від снігу, їх захист від снігових заносів та боротьбу з зимовою слизькістю;

капітальний ремонт – запланований обсяг робіт з комплексного відновлення чи підвищення транспортно-експлуатаційних характеристик автомобільних доріг та інженерних споруд або приведення геометричних параметрів і технічних характеристик окремих елементів з урахуванням інтенсивності руху та осьових навантажень до діючих нормативних вимог;

міжремонтний строк служби дорожнього одягу (покриття) – це період в роках від здачі дороги в експлуатацію до першого капітального (поточного) ремонту або між суміжними капітальними (поточними) ремонтами;

поточний ремонт (планово-попереджувальний) – запланований заздалегідь обсяг робіт з відновлення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг та інженерних споруд, а також робіт з покращення елементів облаштування автомобільних доріг;

проїзна частина – частина автомобільної дороги, безпосередньо призначена для руху транспортних засобів;

споруди дорожнього водовідводу – споруди, призначені для відводу поверхневих та ґрунтових вод від земляного полотна та проїзної частини (бокові канави, водовідвідні канави, нагірні канави, водопропускні труби, відкриті та закриті дренажні системи, зливова каналізація тощо);

технічні засоби – спеціальні технічні засоби, призначені для організації та регулювання дорожнього руху (дорожні знаки, інформаційні табло, дорожня розмітка, сигнальні стовпчики, транспортні та пішохідні огородження різних типів, світлофорне обладнання тощо);

технічний паспорт автомобільної дороги – узагальнений документ, у якому містяться всі технічні, господарські, економічні та оціночні дані про дорогу та дорожні споруди за станом на строк первинного технічного обліку і відображують всі зміни стану дороги, будівель і споруд. Під первинним технічним обліком слід розуміти данні про автомобільну дорогу на момент її введення в експлуатацію після закінчення будівництва;

штучні споруди – інженерні споруди, призначені для руху транспортних засобів і пішоходів через природні та інші перешкоди, а також сталого функціонування автомобільної дороги (мости, шляхопроводи, естакади, віадуки, тунелі, наземні та підземні пішохідні переходи, наплавні мости та поромні переправи, розв’язки доріг, підпірні стінки, галереї, уловлювальні з’їзди, снігозахисні споруди, протилавинні і протисельові споруди тощо).

1.4. Автомобільні дороги класифікуються за типом дорожнього покриття: цементобетонні; асфальтобетонні; щебеневі (гравійні), оброблені органічними в’яжучими матеріалами; бруківки; щебеневі (гравійні); ґрунтові.

Їх складовими можуть бути: земляне полотно, проїзна частина, споруди дорожнього водовідводу, штучні споруди та технічні засоби організації дорожнього руху.
1.5. Користування автомобільними дорогами здійснюється у порядку, визначеному Єдиними правилами ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони.
1.6. Роботи з ремонту і утримання автомобільних доріг поділяються на капітальний і поточний (планово-попереджувальний) ремонт та експлуатаційне утримання.

Ці роботи спрямовані на забезпечення споживчих властивостей автомобільних доріг – сукупності транспортно-експлуатаційних показників, що безпосередньо відповідають інтересам користувачів та чинному законодавству.


1.7. Виконання завдань з організації ремонту і утримання автомобільних доріг покладається на Центральне управління інженерних військ Головного управління оперативного забезпечення Збройних Сил України (далі – Центральне управління інженерних військ).

Центральне управління інженерних військ виконує завдання з:

організації ведення обліку, паспортизації автомобільних доріг та їх закріплення за військовими частинами;

технічного нагляду за автомобільними дорогами;

організації щорічного обстеження автомобільних доріг, прийняття рішень щодо їх ремонту та утримання;
проведення розрахунків потреби, відпрацювання заявок та планування виконання дорожніх робіт на автомобільних дорогах;

організації роботи щодо визначення потреби в коштах для забезпечення ремонту і утримання автомобільних доріг;

контролю за надходженням та використанням коштів призначених на ремонт і утримання автомобільних доріг;

організації контролю за якістю виконання дорожніх робіт та прийняття виконаних робіт підрядними організаціями;

розроблення керівних документів, навчальних посібників, довідкових технічних матеріалів та інших документів з питань ремонту та утримання автомобільних доріг;

видачі довідок до ліквідаційних актів військових частин, які підлягають розформуванню.

Відповідальним у військовій частині за технічний стан автомобільних доріг, виконання робіт з ремонту і утримання автомобільних доріг є начальник інженерної служби військової частини, а за його відсутності інша посадова особа, призначена наказом командира військової частини.
1.8. Ремонт і утримання автомобільних доріг у залежності від обсягів робіт можуть здійснюватися:

господарським способом – силами та засобами військових частин, за якими закріплені дороги (далі – виконавець робіт);

підрядним способом – на договірних засадах із залученням встановленим порядком спеціалізованих суб’єктів господарювання (далі – підрядник).

Військові частини, як правило, виконують поточний ремонт та експлуатаційне утримання закріплених за ними автомобільних доріг.

Капітальний ремонт автомобільних доріг виконується підрядним способом.
За необхідності проведення дорожніх робіт, які потребують залучення спеціально-навченого інженерно-технічного персоналу, дорожньо-будівельної та дорожньо-експлуатаційної техніки під час поточного ремонту та експлуатаційного утримання, ці роботи можуть виконуватися підрядним способом.
ІІ. Облік автомобільних доріг
2.1. Військові частини ведуть технічний і бухгалтерський облік автомобільних доріг, несуть відповідальність за їх збереженість, належний технічний стан, ремонт і експлуатаційне утримання, забезпечення безпеки під час руху транспортних засобів.
2.2. Технічний облік автомобільних доріг ведеться окремо по кожній дорозі з метою:

визначення конструктивних, фізико-метричних характеристик дороги та штучних споруд на ній;

встановлення техніко-експлуатаційного стану дороги;

планомірного вивчення змін стану дороги як інженерної споруди для використання під час планування робіт з реконструкції, ремонту та утримання доріг;

поліпшення організації та умов безпеки руху;

визначення вартості автомобільної дороги.

Всі дані технічного обліку про автомобільну дорогу об’єднуються в Технічний паспорт автомобільної дороги (додаток 1).

Зміни до технічного паспорта, у тому числі і вартісні, вносяться щорічно за станом на 1 січня за результатами проведення поточного і капітального ремонтів автомобільної дороги, матеріалів інвентаризації та зносу, що нараховується відповідно до вимог Положення з бухгалтерського обліку у Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 21 червня 2007 року № 363 (зі змінами) (далі – Положення з бухгалтерського обліку в Збройних Силах України).


2.3. Вартісні показники дороги, які відображені в технічному паспорті, повинні бути враховані в даних бухгалтерського обліку військової частини відповідно до вимог Положення з бухгалтерського обліку в Збройних Силах України.
2.4. Звітність про технічний стан автомобільних доріг здійснюється відповідно до Табеля термінових донесень.
2.5. Передача (приймання) автомобільної дороги між військовими частинами здійснюється за нарядами Центрального управління інженерних військ. За результатами приймання-передачі складається акт за формою
№ ОЗ-1 (бюджет), затвердженою наказом Головного казначейства України та Державного комітету статистики України від 2 грудня 1997 року № 125/70 “Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам, організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів та Інструкції з їх складання”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 грудня 1997 року за № 612/2416. Після затвердження акта приймання-передачі військовою частиною, яка прийняла автомобільну дорогу, оформлюється новий технічний паспорт.
2.6. У разі передачі або відчуження військового містечка, до якого здійснюється під’їзд автомобільною дорогою, вона передається або відчужується у складі цілісного майнового комплексу, у порядку визначеному законодавством України.
2.7. Якщо автомобільна дорога за режимом експлуатації, інтенсивністю руху транзитного цивільного автотранспорту фактично використовується як автомобільна дорога загального користування, військовою частиною, за якою закріплена ця дорога, може бути порушено клопотання про безоплатну її передачу у власність органів місцевого самоврядування відповідно до Порядку вилучення і передачі військового майна Збройних Сил, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 серпня 2002 року № 1282 (зі змінами).
2.8. Списання з обліку автомобільної дороги здійснюється у порядку визначеному законодавством України.
ІІІ. Огляди автомобільних доріг
3.1. Усі автомобільні дороги періодично підлягають загальним, частковим і позачерговим оглядам, проведення яких включаються в річний господарський план військової частини.
3.2. Загальний огляд проводиться після закінчення зимового періоду експлуатації, коли вся дорога з усіма складовими звільняється від снігу і стає доступною для огляду. Під час загального огляду обстежується уся дорога на всю протяжність, включаючи всі складові: земляне полотно, проїзну частину, споруди дорожнього водовідводу, штучні споруди та технічні засоби організації дорожнього руху.

Під час загального огляду уточнюються обсяги робіт з експлуатаційного утримання і поточного ремонту, що підлягають виконанню в літній період поточного року, а також за необхідності визначаються обсяги робіт з капітального ремонту.


3.3. Частковий огляд автомобільних доріг проводиться для перевірки їх готовності до функціонування в зимових умовах. До цього часу повинні бути закінчені всі роботи з поточного ремонту, заплановані до виконання в літній період. За результатами часткового огляду плануються роботи із зимового утримання доріг.

3.4. Позачерговий огляд проводиться після дорожньо-транспортних подій, аварій, обмерзань дорожнього полотна і сильних снігопадів, злив, ураганних вітрів, повеней та інших стихійних явищ.

Під час позачергових оглядів визначаються заходи, які негайно необхідно вжити для забезпечення безпеки руху на дорозі і недопущення аварійності.
3.5. Для проведення оглядів автомобільних доріг наказом командира військової частини призначається комісія.

Головою комісії призначається один із заступників командира військової частини. До складу комісії призначається начальник інженерної служби військової частини.

Решта членів комісії призначається за рішенням командира військової частини.

У військових частинах, де посада начальника інженерної служби не передбачена, її обв’язки виконує інша посадова особа, призначена наказом командира військової частини.

До складу комісії за необхідності можуть залучатися фахівці військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України (далі – ВІБДР ВСП) та Центрального управління інженерних військ.

Технічний стан автомобільних доріг визначається шляхом зовнішнього огляду і за даними, отриманими в процесі експлуатації.


3.6. За результатами роботи комісії складається Акт загального (часткового) огляду автомобільної дороги (додаток 2), а після позачергових оглядів – Акт позачергового огляду автомобільної дороги (додаток 3).

ІV. Організація виконання дорожніх робіт


4.1. Планування та фінансування робіт, пов’язаних з ремонтом і утриманням автомобільних доріг здійснюється в порядку, встановленому законодавством України.
4.2. На автомобільні дороги, на яких заплановано проведення з робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання складається дефектний акт (додаток 5) та розраховується кошторисна вартість.

Кошторисна вартість розраховується за економічно обґрунтованими плановими витратами, визначеними на підставі державних і галузевих нормативів (норм) витрат ресурсів техніко-економічних розрахунків та кошторисів, ставок, податків і зборів (обов'язкових платежів та цін у плановому періоді, установлених на підставі прогнозних індексів цін підприємств).

Кошторисну документацію затверджує командир військової частини.
4.3. На автомобільні дороги, на яких заплановано проведення капітального ремонту, складається проектна документація відповідно до Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23 березня 2012 року № 122, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 квітня 2012 року за № 515/20828 та ДБН А.2.2-3-2012 “Склад, зміст проектної документації на будівництво”.

Для розроблення проектної документації за результатами процедури закупівлі за державні кошти, проведеної з дотриманням вимог законодавства України, між військовою частиною та проектною організацією (підрядником) укладається договір, який підписується командиром військової частини та проектною організацією (підрядником).

Договір укладається у трьох примірниках: перший примірник залишається у військовій частині, другий примірник надсилається розробнику проектної документації, третій примірник – Центральному управлінню інженерних військ.

Проектна документація затверджується начальником Центрального управління інженерних військ та направляється до військової частини і підрядника.

За результатами процедури закупівлі за державні кошти, проведеної з дотриманням вимог чинного законодавства, на підставі затвердженої проектної документації, між військовою частиною та підрядником укладається договір на виконання ремонтних робіт.

В договорі в обов’язковому порядку зазначаються термін виконання робіт, матеріально-технічне забезпечення робіт, організація виконання робіт, контроль за якістю робіт, матеріалів, порядок фінансування та здійснення розрахунків за виконані роботи, гарантійні строки служби відремонтованого дорожнього одягу (покриття), відповідальність сторін.


4.4. Під час організації виконання робіт з поточного ремонту і утримання автомобільних доріг господарським способом необхідно забезпечити:

детальне планування дорожніх робіт;

виділення необхідних техніки, інструменту, спецодягу та матеріалів для виконання дорожніх робіт;

теоретичну підготовку виділеного особового складу до виконання майбутніх робіт – технологію та порядок виконання дорожніх робіт;

дотримання заходів безпеки особовим складом під час виконання різного роду дорожніх робіт відповідно до Правил охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 28 грудня 2009 року № 216, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 15 березня 2010 року за № 218/17513
(НПАОП 63.21-1.01-09);

дотримання прийнятої технології (методу виробництва) робіт кліматичним, сезонним (погодним), ґрунтовим та іншим місцевим особливостям;

безперебійну експлуатацію автомобільної дороги (під час виконання ремонтних робіт) з мінімальним зниженням пропускної спроможності і швидкості руху (за необхідності влаштовуються тимчасові об’їзні дороги ділянок, які ремонтуються);

постійний операційний (технологічний) контроль якості під час виконання всіх технологічних операцій з метою забезпечення можливості корегування технологічних процесів.


4.5. Під час виконання робіт на автомобільних дорогах з відкритим сполученням з автомобільними дорогами загального користування або вулицями особовий склад, який задіяний до виконання робіт, повинен мати сигнальний одяг (жилети або пояси яскраво-оранжевого кольору з світлоповертаючою поверхнею), який одягається поверх спецодягу.

Забороняється виконувати роботи в темний час доби без освітлення або при недостатньому освітленні, під час туману, сильного дощу і снігопаду, а також без огородження і необхідних дорожніх знаків.

Проведення робіт на дорогах здійснюється після огородження та облаштування ділянки або місця проведення робіт технічними засобами організації дорожнього руху. До початку робіт відповідальним за їх виконання (командиром підрозділу, старшим на об’єкті робіт) складається тимчасова індивідуальна схема організації дорожнього руху в місці проведення робіт, яка підписується начальником інженерної служби військової частини і затверджується командиром військової частини.

Військова та спеціальна техніка на місці проведення робіт повинна знаходитись із включеною аварійною сигналізацією.

V. Виконання робіт з експлуатаційного утримання і ремонтів
автомобільних доріг
5.1. Роботи з експлуатаційного утримання автомобільних доріг направлені на попередження або ліквідацію результатів впливу на дорогу і дорожні споруди різноманітних природних факторів: опадів, поверхневих і ґрунтових вод, вітру, температури тощо, а також на підтримання доріг у чистоті, порядку і збереженні.

Роботи з експлуатаційного утримання автомобільних доріг і дорожніх споруд включають: технічний нагляд за дорогою, дорожніми спорудами та смугою відведення для своєчасного виявлення та усунення дефектів на них, забезпечення роботи елементів дороги і споруд в різні періоди року, утримання їх в експлуатаційному стані згідно з ДСТУ 3587-97 “Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану”, (далі – ДСТУ 3587-97), зимове утримання, інженерно-технічні та аварійні роботи.

Виконання робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг проводяться безперервно протягом року і поділяються на весняні, літні, осінні та зимові.

У весняно-літньо-осінній період, як правило, здійснюються роботи, пов’язані з доглядом і усуненням незначних деформацій та руйнувань на проїзній частині, земляному полотні, елементах облаштування і обстановки дороги.

Обсяги робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг визначаються в залежності від протяжності автомобільної дороги, її транспортно-експлуатаційного стану, типу дорожнього покриття, наявності штучних споруд, елементів облаштування та інших факторів.

Виконання робіт у весняний період здійснюється з метою ліквідації наслідків зими, встановлення оптимальних режимів руху на ділянках автомобільної дороги з недостатньою міцністю дорожнього одягу (обмеження руху за кількістю та вантажопідйомністю транспорту).

Виконання робіт у літній період здійснюється з метою створення кращих умов для руху у відношенні чистоти проїзної частини і обстановки на дорозі, особливо дорожніх знаків.

Виконання робіт в осінній період здійснюється з метою підготовки дорожнього одягу до зимового періоду, відведенням з дороги дощових вод.


5.2. Зимове утримання автомобільних доріг здійснюється згідно з Єдиними правилами зимового утримання автомобільних доріг, затвердженими наказом Державної служби автомобільних доріг України від 15 листопада 2005 року № 525 (ПГ.1-218-118), Технічними правилами ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів.

Уся система заходів із зимового утримання автомобільних доріг повинна забезпечити умови для руху автотранспорту, максимально полегшити та зменшити фінансові витрати на виконання робіт з ліквідації зимової слизькості.

Для виконання цих вимог здійснюють:

профілактичні заходи, мета яких не допустити або максимально ослабити створення зимової слизькості на автомобільній дорозі;

заходи щодо запобігання створення снігових заносів шляхом улаштування постійних та тимчасових засобів снігозахисту;

заходи по видаленню снігових та льодових утворень на дорозі та зменшенню їх впливу на автомобільний рух.

Основними завданнями військових частин з підтримання у проїзному стані автомобільних доріг в зимовий період є:

організація робіт із зимового утримання закріплених автомобільних доріг;

забезпечення ефективного використання матеріально-технічних та фінансових ресурсів, призначених для зимового утримання автомобільних доріг;

своєчасне інформування користувачів автомобільних доріг про умови руху на автомобільних дорогах.

За неможливості здійснювати зимове утримання закріплених автомобільних доріг господарським способом (велика протяжність автомобільних доріг та інтенсивність руху, розміщення у районах з несприятливими кліматичними умовами, відсутність сил та засобів, необхідних для зимового утримання автомобільних доріг) заходи зимового утримання цих автомобільних доріг проводяться підрядним способом на договірних умовах.
5.3. Роботи з ремонту і утримання автомобільних доріг виконуються відповідно до Технічних правил ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування), Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, ДБН В.2.3-4:2007 “Автомобільні дороги Частина І. Проектування”, Частина ІІ. Будівництво”.

Перелік основних робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг Міністерства оборони України наведено у додатку 6.

Перелік основних робіт з поточного (планово-попереджувального) ремонту автомобільних доріг наведено у додатку 7.

Капітальний ремонт виконується комплексно по всіх спорудах і елементах дороги, що ремонтуються. При відповідному обґрунтуванні допускається проведення вибіркового капітального ремонту окремих ділянок і елементів дороги, а також дорожніх споруд (капітальний ремонт мостів, переправ, споруд дорожньої служби тощо). До капітального ремонту можуть бути включені роботи з поточного ремонту елементів дороги і дорожніх споруд, якщо зазначені роботи не були виконані до його початку.

Перелік основних робіт з капітального ремонту автомобільних доріг наведено у додатку 8.

5.4. Вартість робіт з ремонту і утримання автомобільних доріг розраховується на підставі економічно обґрунтованих планових витрат, визначених на підставі діючих державних і галузевих нормативів (норм), витрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків та кошторисів, ставок податків і зборів.


5.5. Оплата робіт здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України в межах асигнувань на відповідний рік, затверджених кошторисом Міністерства оборони України на ці цілі.
VІ. Приймання виконаних робіт
6.1. Приймання закінчених робіт проводиться у відповідності з діючими будівельними нормами і правилами, стандартами та інструкціями.

Приймання в експлуатацію повинно проводитись у сприятливий для візуального обстеження час. Не дозволяється приймання автомобільних доріг при сніговому покрові.

Забороняється приймати в експлуатацію автомобільні дороги з недоробками і без обладнання їх дорожніми знаками і огороджувальними спорудами.
6.2. Для приймання робіт з експлуатаційного утримання і поточного ремонту, виконаних господарським способом, наказом командира військової частини призначається комісія.

Приймання робіт з експлуатаційного утримання автомобільної дороги та її поточного ремонту оформлюється актом з доданням відомості виконаних робіт. Форма Акта приймання робіт з поточного ремонту (експлуатаційного утримання) автомобільної дороги наведена у додатку 9.

6.3. Для списання матеріальних і грошових засобів, які були витрачені під час виконання робіт господарським способом оформлюється Акт приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в, затвердженою наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від
4 грудня 2009 року № 554 “Про затвердження примірних форм первинних документів з обліку в будівництві” (зі змінами) (далі – наказ Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 4 грудня 2009 року № 554), що є підставою для обліку і звітності.
6.4. Для приймання дорожніх робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання, виконаних підрядним способом, наказом командира військової частини призначається комісія.

За результатами роботи комісії крім документів, вказаних у пунктах 6.2 та 6.3 цих Правил, оформлюється Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за формою КБ-3, затвердженою наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 4 грудня 2009 року № 554 (зі змінами).

Вартість робіт, включених в акт за формою КБ-2в, КБ-3, визначається згідно з діючими кошторисними нормативами.
6.5. Порядок приймання в експлуатацію автомобільних доріг, на яких закінчено капітальний ремонт, здійснюється згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 “Про Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів”.

Приймання робіт з капітального ремонту автомобільної дороги здійснюється комісією, яка призначається наказом керівника органу військового управління, якому підпорядкована військова частина. До складу комісії залучаються представники замовника (військової частини), підрядника, проектувальника, Центрального управління інженерних військ.

За результатами роботи комісії складається Акт приймання робіт з капітального ремонту автомобільної дороги (ділянки, штучної споруди) (додаток 10) з додаванням Відомості виконаних робіт з капітального ремонту автомобільної дороги (ділянки, штучної споруди), Відомості недоробок та дефектів, які виявлені під час приймання робіт з капітального ремонту автомобільної дороги (ділянки, штучної споруди), Відомості контрольних вимірювань і випробувань виконаних під час приймання робіт з капітального ремонту автомобільної дороги (ділянки, штучної споруди).

Також під час приймання робіт з капітального ремонту складаються акт за формою КБ-2в і довідка за формою КБ-3.


6.6 Усі документи з приймання дорожніх робіт затверджуються посадовою особою, яка призначила приймальну комісію, один примірник яких надсилається до Центрального управління інженерних військ як документи звітності про виконання плану робіт з ремонту і утримання автомобільних доріг.
VІІ. Організація і безпека дорожнього руху
7.1. Командир військової частини, за якою закріплена автомобільна дорога, має вжити заходи щодо організації та безпеки дорожнього руху на ній, недопущення дорожньо-транспортних пригод (далі – ДТП) згідно вимог діючих правил, норм та стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху згідно з законодавством.

Під час організації зазначених заходів необхідно враховувати: наявні обмеження та інтенсивність руху транспортних засобів по дорозі, порядок організації дорожнього руху згідно з проектом дороги, технічний стан автомобільної дороги, зміни у придорожній обстановці, що відбулися протягом експлуатації дороги, кліматичні і погодні умови та інші фактори.

Проведення заходів з організації і забезпечення безпеки руху враховується під час річного планування експлуатаційного утримання автомобільних доріг.

Під час планування заходів з організації і забезпечення безпеки руху враховуються:

можливість вільного користування автомобільною дорогою цивільним автомобільним транспортом (відкрите сполучення з дорогою (дорогами) загального користування);

інтенсивність, склад та швидкісний режим руху;

результати аналізу ДТП;

результати комісійних обстежень стану доріг та дорожніх споруд;

приписи органів Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України та ВІБДР ВСП.

Під час планування капітального та інших видів ремонту автомобільних доріг у першу чергу передбачають заходи з усунення недоліків на аварійно-небезпечних ділянках, а також ділянках із найбільш несприятливими умовами з точки зору забезпечення безпеки руху.

На період виконання робіт з ремонту і утримання автомобільних доріг виконавець робіт (підрядник) повинен вжити всіх заходів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху у відповідності з вимогами діючих правил, норм і стандартів.

Посадові особи ВІБДР ВСП можуть обмежувати або забороняти проведення ремонтно-будівельних та інших робіт на автомобільних дорогах, якщо при цьому не виконуються вимоги Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня


2001 року № 1306 (зі змінами) (далі – Правил дорожнього руху), галузевого стандарту України “Безпека дорожнього руху. Огородження дорожні. Тимчасові загальні технічні умови. Правила застосування”, затвердженого наказом Державної служби автомобільних доріг України від 7 березня
2003 року № 105 (ГСТУ 218-03449261-095-2002), і стандарту Державної служби автомобільних доріг України “Безпека дорожнього руху. Порядок огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг”, затвердженого наказом Державної служби автомобільних доріг України від 1 березня 2006 року № 76 (СОУ 45.2-00018112-006:2006).

З отриманням інформації про ДТП на автомобільній дорозі командир військової частини організовує її обстеження згідно з вимогами пункту 3.4.

Під час вивчення дорожніх умов на місці ДТП встановлюється наявність необхідних дорожніх знаків, транспортних і пішохідних огороджень, тротуарів, зелених насаджень та інших елементів дороги, а також відмічаються недоліки в її утриманні, відпрацьовуються конкретні заходи щодо поліпшення експлуатаційного стану ділянки дороги.

Перелік основних недоліків в експлуатаційному утриманні ділянки автомобільної дороги (IV i V категорій), що зазначаються під час розслідування ДТП та огляді місця їх скоєння, визначено ДСТУ 3587-97.

Про зазначені ДТП військові частини, після отримання Акту обстеження ділянки вулично-шляхової мережі від Державтоінспекції МВС України, надсилають до Центрального управління інженерних військ Повідомлення про ДТП на автомобільній дорозі військової частини
(додаток 11).
7.2. Дорожні знаки на автомобільних дорогах повинні бути встановлені на опорах або на металевій консолі, відповідно з вимогами Правил дорожнього руху.

Знаки повинні відповідати вимогам ДСТУ 4100-2002 “Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування”.

Місця встановлення дорожніх знаків на автомобільних дорогах визначаються проектом дороги та відображаються у технічному паспорті.

За умов погіршення дорожніх умов руху транспорту (деформації, слизькості дорожнього покриття), змін придорожньої обстановки, проведення дорожньо-ремонтних робіт на дорозі встановлюються додаткові дорожні знаки.

У разі отримання повідомлення (від будь-якого джерела) про відсутність дорожнього знака або його незадовільний стан військовою частиною, за якою закріплена автомобільна дорога, терміново вживаються заходи щодо його відновлення. У разі зняття дорожнього знака для ремонту на його місце негайно установлюють новий знак.

Роботи по утриманню і ремонту дорожніх знаків виконують протягом усього року. До складу робіт з утримання дорожніх знаків, встановлених на дорозі, належить: очищення поверхні знаків і опор від пилу, бруду, снігу; фарбування опор і тильних сторін знаків; миття лицьових сторін знаків; заміна або підтягування болтів, кріплення знаків і опор; випрямлення або заміна опор; випрямлення щитів, тощо.

Необхідність виконання робіт з утримання знаків визначають після перевірки їх стану, яка здійснюється весною, на початку осені і взимку.

Забезпечення військових частин дорожніми знаками для обладнання ними закріплених автомобільних доріг здійснюється за нарядами Центрального управління інженерних військ.

В окремих випадках під час виконання термінових робіт, у разі відсутності дорожніх знаків на складі, військові частини, можуть встановленим порядком самостійно здійснювати закупівлю дорожніх знаків.
7.3. Дорожня розмітка на автомобільних дорогах наноситься, як правило, у мінімально необхідних обсягах.

На автомобільних дорогах за умови нескладності необхідної розмітки її нанесення здійснюється господарським способом. Нанесення на покриття написів і символів здійснюється за допомогою спеціально виготовлених для цієї мети шаблонів і ручних фарборозпилювачів.

Дорожня розмітка наноситься відповідно до ДСТУ 2587-94 “Розмітка дорожня. Технічні вимоги. Методи контролю. Правила застосування” та вимог Правил дорожнього руху.
7.4. Дорожні огородження і напрямні пристрої встановлюються відповідно до вимог Державних стандартів України: “Огородження дорожні тросового типу. Загальні технічні умови” (ДСТУ 2734-94) і “Огородження дорожні і напрямні пристрої. Правила використання. Вимоги безпеки дорожнього руху” (ДСТУ 2735-94), затверджених наказом Держстандарту України від 25 серпня 1994 року № 215.

Дорожні огородження призначені для запобігання вимушеним з’їздам транспортних засобів з земляного полотна дороги, проїзної частини мостів, шляхопроводів, естакад, зіткненню із зустрічними транспортними засобами, наїздам на масивні предмети і споруди, які розташовані в смузі відведення дороги. Висота огородження – 0,75 – 0,8 м.

Тип огороджень вибирають з урахуванням інтенсивності руху, геометричних параметрів дороги, розмірів розділювальних смуг, наявності на ній елементів дорожніх споруд, кліматичних умов району прокладання дороги.

Напрямні пристрої поділяються на напрямні стовпчики, тумби із штучним освітленням або світлоповертальною поверхнею.

Напрямні стовпчики і тумби призначені для забезпечення видимості зовнішнього краю узбіч і небезпечних перешкод у темну пору доби та за несприятливих метеорологічних умов. Висота напрямних стовпчиків і сигнальних тумб – 0,75 – 0,8 м.

Встановлення дорожніх огороджень і напрямних пристроїв, а також відповідальність за їх правильне розміщення та експлуатацію покладається на військові частини, за якими закріплені автомобільні дороги.


VIII. Охорона навколишнього природного середовища

8.1. Під час ремонту і утримання автомобільних доріг слід постійно, на всіх етапах виконання робіт, керуватись вимогами Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, а також земельного, водного, лісового законодавства, законодавства про охорону атмосферного повітря, про охорону і використання рослинного і тваринного світу та інших чинних законодавчих і нормативно-правових актів з питань охорони навколишнього природного середовища.

Начальник Головного управління оперативного забезпечення

Збройних Сил України

полковник М.І.КРАВЧУК

  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка