Наче вулик, наша школа



Скачати 375.96 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації02.05.2016
Розмір375.96 Kb.
  1   2   3



Відділ освіти Варвинської районної державної адміністрації
Районний методичний кабінет
Журавська ЗОШ І – ІІІ ступенів

Підсумкові уроки

з читання в 2 класі
Методичний путівник до мультимедійних уроків-проектів

Автор: вчитель-методист

Боровик Н. М.

2007- 2008 р.

Тема: Наче вулик, наша школа.
Мета: Виробляти в учнів навички роботи з тестами, вміння читати ребуси та складати і розігрувати далог; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, риси допитливості, кмітливості, взаємоповаги та взаємодопомоги.
Обладнання. Смужка паперу в клітинку на кожного учня.
І. Прочитавши ребус, дізнаєтесь тему нашого уроку.







ІІ. Гра «Так чи ні»

Завдання. Якщо «так» - ставимо «+» в клітинці, якщо «ні» - ставимо «-».



  1. Твір Дмитра Павличка «Школа» - це вірш.

  2. Наче мурашник, наша школа.

  3. Щоб не спізнитись на урок нам голос подає дзвінок.

  4. В світі щаслива, мудра, правдива і жартівлива – книга.

  5. Одкриває, пізнає геть усе, що в світі є – людина.

  6. Про соловейків солоспів розповідається у творі «Хто чого вчиться».

  7. Солоспів – це виступ одного співака.

  8. Сашко і Наталя – герої твору Олега Буценя «У новій школі».

  9. Чи справді у Петрика і Вови по телефону йдуть ділові розмови?

  10. Чи дійсно хитрощі не люблять совісті?

  11. Якщо дужий і спритний, то це головне в житті?

  12. Сильнішим від сили є розум.

Взаємоперевірка. + - + + + - + - - + - +
ІІІ. Ділові розмови

Завдання. Складіть, будь ласка, ділову телефонну розмову.


ІV. Дай відповіді на питання.

(Демонструються малюнки з підручника: с. 7, с. 8, с. 11, с.15 ).

- До якого твору малюнок?

  • Хто його автор?

  • Яка головна думка?


V. Підсумок уроку: Гра «Ти – мені, я – тобі».

(Діти обмінюються запитаннями, відповідями, власними думками та враженнями від прочитаних творів).

Тема: Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово…
Мета: Перевірити засвоєння учнями знань з даної теми; розвивати бажання читати книги, бути начитаними, культурними людьми; виховувати почуття товариськості, любові до рідного слова.
Обладнання: Фішки для підрахунку очок (балів).
І. Тема і мета уроку.

(Організація класу, поділ на дві команди. Завдання: Прочитати плутанку.)






























ІІ. Прочитати «розірваний» текст. (Колективно.)
Ти пост аєш в ясн ій обнові,

Як пісн я линеш, рід не слово.

Ти н аше диво ка линове –

Кох ана, матер инська мово.

Д. Білоус.

- Як ви розумієте прочитане?


ІІІ. Вірші про мову.

(Клас ділиться на дві групи (команди). Діти читають вірші, які найбільше їм сподобалися і приносять очко своїй команді.)
ІV. Прочитайте скоромовку.

(Хто перший прочитає – приносить п’ять балів команді.)




х

о

ч

к

и

т

ь

к



























о

л

а

а

д

л

д

о

























д

і

к

в

о

т

і

ч

























и

т

о

а

н

о

т

о

























к

ь

л

е

в

ч

і

в

























в

а

о

л

і

о

а

к

























о

ч

к

к

н

к

л

о

























а

к

а

а

і

к

о

а

























V. Вікторина

(Правильна відповідь – очко команді.)


  1. Яка мова для нас рідна? (Українська.)

  2. Цікаве запитання з характерними ознаками предмета, явища, істоти. (Загадка.)

  3. Назвіть «біле» слово. (Сніг, конвалія, молоко…)

  4. «Неня» - це … (мама.)

  5. Пишається над водою … (червона калина.)

  6. Хто автор цього вірша? (Т. Шевченко.)

  7. Мама мами чи тата. (Бабуся.)

  8. Що означає слово «пістрявий»? (Різнокольоровий.)

  9. Дід і баба – ласкаво. (Дідусь і бабуся.)

  10. Короткий влучний вислів повчального характеру. (Прислівя.)

  11. «Веселики» - це хто? (Журавлі.)

  12. Автор вірша «Дрімають села». (І. Франко.)

  13. Тато мами чи тата. (Дідусь.)

  14. Хлопчик та дівчинка для батьків. (Син та донька, або діти.)

  15. Хто матусі їсти несе? (Осінь.)


VІ. Конкурс « »

(Кожна група по-черзі загадують і відгадують приготовані заздалегідь загадки, чим теж приносять бали своїй команді.)
VІІ. Прислів’я про мову.

(Кожне сказане прислів’я приносить очко команді.)
VІІІ. Підсумок уроку.

(Спочатку – підрахунок очок (балів), привітання переможців, а потім - читання ланцюжком):

Спасибі, доле, що нам судила

У цьому краї пізнати світ.

Спасибі, нене, що нас навчила

Дзвінкої мови з дитячих літ
У тій мові ми співаєм,

В ній казки ми кажем.

У тій мові минувшість

Нашу відкриваєм.

Ось тому плекаймо, діти,

Рідну свою мову.

Вчімся складно говорити

Своїм рідним словом.


С. Заброцька.

Тема: Українські народні казки.
Мета: Поглиблювати знання дітей про казку, як вид усної народної творчості; розвивати уміння відтворювати зміст прочитаного, правильно інтонувати речення; виховувати артистичні здібності, риси порядності, віру в добро і справедливість.
Обладнання: Фішки для творчої гри-змагання з Компиком.
І. Творча гра з Компиком.


  • Діти, пограйтеся зі мною, будь ласка!

  • Якщо будете уважно працювати, прислів’я зможете прочитати.

(Вчитель читає завдання, діти дають відповідь. Через деякий час на моніторі з’являється правильна відповідь. Якщо діти правильно відповіли до того, поки з’явиться відповідь, то отримують фішку, якщо ні – то очко зараховується Компику.)






































































































Завдання:

1.Дуже люта ця тварина:

Настовбурчена щетина,

Ікла, наче у слона, -

В лісі мешкає вона. (Кабан)

А. Свашенко.



































































































































































































2. Хто сказав: «Нас, голубонько, не обдуриш…»? (Їжак)

3. Твір про незвичайні, вигадані пригоди. (Казка)

4. Має гребінь, має шпори,

Будить нас у ранню пору. (Півник)

А. Свашенко.

5. Хто прибіг до рукавички третім? (Зайчик)

6. Скільки діток у кози? (Семеро)

7. Як називається початок казки? (Зачин)


































































































































































8. Яке слово пропущене в прислів’ї: «Хто багато читає, той … знає»? (Більше)

9. Як звати діток кози? (Козенята)

10. Закінчи речення: «Лисиця хижа, улеслива, а Їжак …» (Розумний)

11. Гралися, веселилися, танцювали, співали …



( Круть+Верть)

  1. З рогами, а не бик, доять, а не корова,

кору здирає, а кошиків не плете. (Коза)

13. Хто загубив рукавичку? (Дід)

























































































































































14. Як журавлик кликав лисичку? (Приятелько)

15. Хто налякав звірів в рукавичці? (Собачка)

16. Чого не має казка «Рукавичка»? (Кінцівки)

17. Хто автор казки «Колосок»? (Народ)

18. Маленька, сіренька, а хвостик, як шило. (Мишка)


  1. Яке слово пропущене в прислів’ї: «Голова без розуму, як … без свічки»? (Ліхтар)











































































































































20. Головні дійові особи найдавніших казок. (Тварини)

21. Сірий страшило по полю та лісу гасає, поживу шукає. (Вовк)

22. Хто навчав голуба гніздо мостити? (Дрізд)

23. Закінчіть висловлювання: «Нема за що нероб і ледарів пирогами …». (Частувати)

24. Буркотливий, вайлуватий ходить лісом дід лахматий. (Ведмідь)


  1. Хто склав страву у глечик з вузькою шийкою? (Журавель)

  2. Як кликала лисичка журавля» (Лебедику)

  3. По землі скаче, а по воді пливе. (Жабка)

  4. Невеличкий, туркотливий,

є і свійський, є і дикий, і поштовий, навіть. (Голуб)

29. З якої казки: «Куди ми тебе пустимо, коли й так тісно»? («Рукавичка»)

30. Закінчи прислів’я: «Добре того вчити, хто хоче все …». (Знати)

31. Росте в полі дім, повен зерна він. (Колосок)




  • Яке прислів’я прочитали? (Казки маленькі та в них розуму багато.)

  • Як ви розумієте цей вислів?

  • Про кого із дійових осіб прочитаних казок не було запитання?

(Підказка: «Іде, солодкими оченятами позирає.» Хто? (Лисичка))

  • В яких казках ви зустрілися з лисичкою?


ІІ. Гра «У театрі».

(Інсценізація уривка з казки за власним задумом, за малюнками або за завданням вчителя.)
ІІІ. Конкурс малюнків «Моя улюблена казка».
ІV. Підсумок уроку.
- На кого із героїв почитаних казок ви б хотіли бути схожими?


  • В нагороду за дружну роботу Компик дарує вам пісеньку-мультик. Але будьте уважні, там на вас чекає ще один сюрприз.




  • Малюнки до яких казок ви впізнали?

Частіше книгу відкривайте,

Більше казочок читайте.

Там живуть герої чемні,

Добрі, ввічливі, приємні!

Напевно, й ви такими будете,

Якщо поради не забудете.


  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка