На урок читання в клас



Скачати 73.48 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір73.48 Kb.
Мета: ознайомити учнів з особистістю Івана

Франка; ознайомити з казкою “ Лисичка –

кума ”. Поширити знання дітей про жанр

казки, уточнити поняття “ Літературна “ ;

удосконалювати уміння ділити тексти на

частини , характеризувати дійових осіб ;

інсценувати прочитане, визначити основну

думку твору.

Розвивати техніку читання ,

образне мислення,

мовлення, творчість, уяву, фантазію,

вміння працювати з текстом ; збагачувати

словниковий запас учнів;

виховувати почуття дружби, товариськості

Інтерактивні технології: мікрофон, асоціативний

кущ , робота в групах.

Форма роботи: фронтальна , парна, індивідуальна.

Методично – дидактичне забезпечення уроку:

ілюстрації , підручник, портрет І. Франка , книжкова виставка, грамзапис.Тип уроку : урок формування нових знань

Хід уроку


I. Організація класу

Встаньте, діти ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько

Посміхніться ви до мене

Поверніться до гостей

Привітайтесь “ Добрий день “.


Привітання

Добрий день вам!

Добрий день нам!

Добрий день всім!


Ми вам раді люди добрі,

Ми вітаєм щиро вас

І запрошуєм ласкаво

На урок читання в клас


Психологічна готовність

Я готов до уроку

Я буду дуже уважним на уроці.

Я не буду відволікатися

Я не буду заважати сусіду

Я запам’ятаю все раз і назавжди.

Посміхніться один одному

Девіз уроку :

Красиво читаємо,

Чітко розповідаємо,

Мовлення своє розвиваємо.
II. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

На дошці записана назва розділу.

Учні висловлюють міркування, про що йтиметься у розділі.

Прочитайте назви творів , які ми читатимемо в розділі.

Пригадайте, твори яких письменників уже читали Хто герої цих творів?

У розділі ”Літературні казки” ми прочитаємо казки українських письменників , які писали і творили у різні часи . І на відміну від народних мають автора . Тому їх ще називають авторськими.


III. Оголошення теми і мети уроку .

Сьогодні на уроці ми розпочнемо новий розділ “Літературна казка”, працюватимемо над віршем В. Бичка “ Казка , друзі – не на сміх “ і казку І.Франка «Лисичка кума».



  1. Повторення літературних термінів.

  2. Що таке казка? ( звучить музика)

До нас у гості завітала казка.

  1. Казка - це світ чарівний та незвичайний.

Казка – це диво сповнене краси

Поринуть у казку це ж бо так красиво

Це справді свято радість для душі.


  1. У казці звірі свою мову мають

Дерева розмовляють, як живі,

Добро і правда завжди зло долають,

Тому і любимо ми казку всі.


  1. Мудра казко чарівнице,

Ти даруєш ласку ,

Вчиш ростить пшеницю.

Поведи нас за собою в світ

Прекрасний і чудовий.


Казка друзі, - не на сміх ,

Не із брехеньок пустих.

Казка це непросто міх

Небувалих лих і втіх…


Казка – неначе той горіх.

Ти попробуй розкуси –

Знайдеш стільки в нім краси,

стільки мудрої поради,

стільки вигадки і правди

В. Бичко.


У чому переконує вас автор.

Які ви зрозуміли слова брехеньки

( вигадки, обман ), міх ( мішок, торбина )?

З чим порівнює автор казку? Чому?

Що автор хотів цим віршем донести до читача?

Прочитайте вірш виразно.

IV. Ознайомлення із життєвим і творчим шляхом І. Франка.


  1. Вступне слово вчителя про письменника

Ім`я цього геніального сина українського народу вам уже відомо , які твори Франка ви читали . Сьогодні ви дізнаєтеся про життєвий шлях цієї талановитої людини .

Послухайте, що писав у своїх спогадах Коцюбинський : “ Невеличкий хоч і сильний мужчина , високе чоло , сірі трохи холодні очі . Рудувате волосся непокірне гнеться,

вуса стирчать, скромно одягнений, тихий і непомітний , поки мовчить. А заговорить і вас здивує, як ця невисока фігура росте перед вами немов у казці. Вам стане тепло од світла його очей, а його мова здається не словами а сталлю”.

Де народився в якій сім`ї зростала ця людина перші проби пера письменника ви дізнаєтесь із повідомлення “ Групи пошуку “.

План


  1. Коли, де в якій сім`ї народився?

  2. Де навчався.

  3. Прози Франка - криниця мудрості .

Виставка книг.

Мотивація навчальної діяльності.



  • Які казки І. Франка ви вивчали?

  • Назвіть головних героїв його казок .

(Діти називають персонажів , а вчитель вивішує зображення звірів на дошці.

Загадки допоможуть розповісти сьогоднішніх дійових осіб.

Прийшла кума із довгим віником

На бесіду із нашим півником,

Схопила півня на обід

Тай замела мітлою слід ( Лисиця )

V.Опрацювання казки «Лисичка-кума». 1.Робота над заголовком. Учні з`ясовують значення слова «кума».(Хрещена мати стосовно батьків похресника, звертання до приятельки)

2.Словникова робота .



  • А щоб потрапити в чарівний світ казки треба заглянути до словника.

Прочитайте усі слова правильно наголошуючи “луною” за мною :

Корч, Похресник, Злосливий , мотика, Полуденок, Чудернацькі, Досягну, Гук, Горнятко, Згамкаю, Схрупала, Клюка.



  • Загляньте у свої словники і поясніть значення цих слів.

(робота по варіантах)
3.Уточнення значень висловів.

Накивати п`ятами не робити нічого

разом.
Ані пари з вуст страшно , лячно.
Мурашки поза плечима втекла

бігали


Не мати ніякої спілки мовчати
(У парі готують пояснення вислів).
4. Читання словникових пірамід.

Лисичка


Вов . чик

Сва . точок

Кор . чі

Хут . ко Полиза . ти

Загу . кав

5..Первинне сприймання казки (комбіноване читання).

- Скільки разів лисичка бігала на хрестини?

- Чи здогадався вовк куди насправді вона ходила?

- Якою була його реакція?

6..Виховання добрих почуттів, розвиток мислення.

- Як ви гадаєте, діти, чому вовк повірив лисиці?

- Яка була його реакція, коли він прийшов у корчі? Зачитайте.

- Діти, хто з вас співчуває вовку?

- А чи треба йому співчувати?

(Ні, треба вміти вибирати друзів).

- Яким повинен бути справжній друг?


7. Відтворення змісту прочитаного з елементами вибіркового читання .

( Учитель показує ілюстрації до казки , учні зачитують слова з тексту).

Малюнки виставляє вчитель хаотично.

Вчитель: Неуважно я ставила малюнки . Поставте їх так , щоб за малюнками можна було переповісти казку.


8.Робота з ілюстрацією у підручнику.

- Діти, зверніть увагу на ілюстрацію у підручнику.

- Чи сподобався вам малюнок?

-Як ви вважаєте, чи точно він відтворює зміст казки?

- Які елементи українського побуту змальовано?

(горщик, паляниця у кошику, лисиця одягнена в український костюм, у прикрасах, голова пов`язана хусткою. Вовчик теж вдягнений у сорочку, шаровари, на голові бриль).


9.. Поділ казки на логічно завершені частини . Добір заголовків . Орієнтовно заголовки можуть бути такими .

1.Задум Вовчика – братика і Лисички – сестрички .

2. Початок.

3. Серединка.

4. Остаточок.

5. Обман розкрито.

6. Нові лисиччині хитрощі.

- У якій частині знаходиться зачин і кінцівка? Яка з частин видалася вам найсмішнішою?

VI. Фізкультхвилинка

10. Інсценізація казки.

11. Визначення рис характеру дійових осіб, вставте потрібне закінчення і вкажіть стрілкою.

Мовно-логічні завдання. Робота у групах.

Довірлив_

Хитр_


Лисиця Розлючен_ Вовк

Брехлив_


Запальн_

Злодійкуват_

12. Складання елементарної характеристики дійових осіб.

13 .Робота з прислів’ями.



14.Визначення основної думки казки «Мікрофон»

  • Чому автор дав казці таку назву?

  • Що в ній схвалюється , а що – засуджується?

  • Яка основна думка казки?

  • До кого із героїв казки відноситься прислів`я?

(Словом, як листком стелить, а ділом як голками коле).
VII. Підсумок уроку:

  • Які казки відносяться до літературних або авторських?

  • Чому казки називають нашими друзями?

  • Чому навчила нас казка “ Лисичка кума”?

  • Що треба зробити , щоб казки довше жили?

Зав`язати вузлик напам`ять.

Продовжіть речення ( на вибір)

Любіть книгу………..
VIII. Д/з.

Вміти читати казку за особами, відбиваючи характер дійових осіб.



- Скласти лист до автора ( чому навчились , що здивувало, за що дякуємо ).

Дорогі діти я вам дуже вдячна за любов до рідної мови , за виразне читання казки, за те, що ви любите і шануєте рідне слово! Бажаю Вас подальших успіхів у навчанні та підкоренні вершини Країни знань.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка