Музика як мова почуттів. Ave maria



Скачати 43.97 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір43.97 Kb.
Конспект уроку на тему
«Музика як мова почуттів. « AVE MARIA»
6 клас

Урок музики. 6 клас



ТЕМА.

Музика як мова почуттів. « AVE MARIA»

МЕТА:

Розкрити образ матері через живописний образ Мадонни і музичний образ молитви « AVE MARIA».



Завдання

навчальні: знайомство з живописом Рафаеля Санті, молитвою « AVE MARIA» Джуліо Качіні,образом матері у різних творах мистецтва;повторення нотної грамоти;

розвиваючі:розвиток образного сприйняття музики та живопису;розвиток вокально-хорових навичок ( ланцюгове дихання,кантиленний спів,двоголосся);

виховні :виховання естетичних смаків через один із найпрекрасніших образів мистецтва – образ Богоматері;виховання любові й поваги до рідної матері.

Наочні посібники: репродукції картини «Сікстинська мадонна»Рафаеля Санті, нотна таблиця з Вокалізом на тему ДЖ.Качіні « AVE MARIA».

Музичний матеріал:

Ф.Шуберт « AVE MARIA» ,Дж.Качіні« AVE MARIA»



ІКТ:

комп»ютерний клас



ЕПІГРАФ

Мадонно-Мамо,я тобі

Вклоняюся з любов»ю до землі,

Твою усмішку та ім’я

У серці збережу на все життя!
ХІД УРОКУ
1.Музичне вітання.

2.Оголошення теми уроку.

Вчитель.

Поглянемо на картини,репродукціями яких прикрашений наш клас…Матір із немовлям…Свята Марія з Ісусом…Мадонна.Богоматір…Наш урок буде сьогодні присвячений цьому образу,оспіваному у мистецтві.А композитори й музиканти, звертаючись до Божої Матері, велично промовляли (вивішується тема) « AVE MARIA»

Сьогодні спробуємо стати творцями цього образу.І ви побачите,що образ найдорожчої у світі людини може створити кожен із нас.Не вірите?Попробуємо переконатися.

3.Бесіда про молитву « AVE MARIA».Розспівування.Творче завдання.

Звідки з»явилися ці слова « AVE MARIA»? « AVE MARIA» у перекладі з латині означає «Радуйся,Маріє».Цими словами вітав Діву Марію архангел Гавриїл, який був посланий Богом у місто Назарет сповістити Марію про народження Ісуса Христа.Його привітання дослівно звучало так: «Радуйся,Маріє,Господь з Тобою Благословенна Ти між жінками і благословенний плід лона твого-Ісус».З приходом християнства воно стало одним із найважливіших розділів католицької меси,де воно,власне,і звучить як « AVE MARIA».У православній літургії звернення до Марії має такий зміст: «Богородице Діво,радуйся».



Вокально-хорова вправа №1.
Музичною сторінкою альбому будуть святі слова « AVE MARIA»,але кожен із вас мусить заспівати так,як підказує йому серце,Я лише настрою у характері й тональності нашої молитви. Послухайте тоніку. Заспівайте.
Учитель грає тризвук до мажору і співає на одному звуці« AVE MARIA».Учні повторюють

А тепер один із вас спробує заспівати свою мелодію « AVE MARIA»,а ми усі повторимо її.



Учитель дає різні настройки(рухаючись вгору малими секундами до мі мажору)

Вокально-хорова вправа №2.

А тепер простіший варіант « AVE MARIA».Заспіваємо його на тоніці МІ.


Давайте прикрасимо цю вправу другим голосом,який буде співати на велику терцію туж саму мелодію.
А тепер змінимо музику фарб – заспіваємо цю саму мелодію у мінорі.
4.Розучування Вокалізу на тему « AVE MARIA» Дж.Качіні
1.Учні визначають тональність,настроюються і співають ступені ладу на основі вокалізу.

2.Учні визначають будову: 2 речення,повторність тактів.

3.Учні визначають розмір,тактують,сольфеджують з тактуванням по реченнях:один учень – усі учні.

4.Виконання з текстом

5.Робота над виразністю фраз і динамікою

6.Виконання із супроводом
5.Слухання музики –Дж.Качіні « AVE MARIA».

Яке слово можна підібрати символом до цієї музики?


6.Бесіда про живопис

Рафаель Санті – автор «Сікстинської Мадонни».В епоху високого Відродження значення образу Мадонни з немовлям виходить за межі релігійного культу. Художники надавали йому нового звучання:гармонійного й природного.

Уважно подивіться на картину.Хіба не відчувається в гармонії кольорів гармонія?А може це гармонія материнського серця?
7.Казка «Дзіночки маминої душі».Показ пісні «Мама Марія»П.Дворського на сл..Ю.Рибчинського.
8.Висновки

Про щоб не складали люди казки-поетичні,літературні,музичні,живописні-але найкращим образом у них залишеться образ Матері,Мадонни,Марії. Цьому образу ми присвятили сьогодні цілий урок.


9.Мікрфон.Що вам найбільше запам»яталося на цьому уроці?...
10.Незакінчене речення.Я б хотіла(хотів)…
11.Оцінювання.

12.Домашнє завдання.

Намалювати малюнок під враженням музики,яку сьогодні слухали


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка