Музика І кіно. Взаємозв’язок різних видів мистецтва



Скачати 75.92 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір75.92 Kb.
криворізька загальноосвітня школа №126

Конспект уроку з музичного мистецтва

Тема : "МУЗИКА І КІНО. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК РІЗНИХ ВИДІВ МИСТЕЦТВА" 5кл.

Епіграф: ВЕЛИЧ МИСТЕЦТВА, МАБУТЬ, НАЙЯСКРАВІШЕ ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ В МУЗИЦІ, БО ВОНА НЕ МАЄ ЗМІСТУ, З ЯКИМ ПОТРІБНО РАХУВАТИСЯ. ВОНА - ВСІ ФОРМИ І НАПОВНЕННЯ. ВОНА РОБИТЬ ПІДНЕСЕНИМ І БЛАГОРОДНИМ ВСЕ, ЩО БЕРЕТЬСЯ ВИСЛОВИТИ.

ГЕТЕ

Урок розроблено вчителем музичного мистецтва

Клепачем валерієм володимировичем

місто кривий ріг

2012

ТЕМА УРОКУ: «МУЗИКА І КІНО. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК РІЗНИХ ВИДІВ МИСТЕЦТВА». ….

МЕТА УРОКУ:

ОСВІТНЯ: формування в учнів поняття про зв’язок музичного і кінематографічного мистецтв; навчити учнів застосовувати наявні та отримані знання, вміння, навички про музику і кіно на практиці;

РОЗВИВАЮЧА: розвивати в учнів навчально-пізнавальний інтерес до пошуку нових знань, проявляючи творчість; сприяти розвитку навичок індивідуальної та колективної творчості;
ВИХОВНА: виховання музичної слухацької культури через перегляд кінофільмів.

ТИП УРОКУ: комбінований.

ОБЛАДНАННЯ: фортепіано, комп’ютер, мультимедійний пристрій для демонстрації презентації та відеоматеріалу, акустичне обладнання.

Міжпредметні зв’язки : Музика, історія, література.

МЕТОДИ: дослідницький, системного аналізу і синтезу, узагальнення, порівняльний, пояснювально – ілюстративний метод, репродуктивний, частково-пошуковий, метод ситуації успіху, емоційного впливу, перспективний, оскільки ця тема є першоосновою для відповідних тем у 6, 7, та 8 класах.

МУЗИЧНИЙ МАТЕРІАЛ:

Є. Крилатов “Прекрасне далеко” з к/ф “Гостя з майбутнього”;

А. Рибников “Буратіно” з к/ф “Пригоди Буратіно”;

“Порадіємо” з к/ф “Три мушкетери”;

“До, ре, мі» з к/ф «Звуки музики»;

“Не засмучуватися!” з к/ф “Вперед, гардемарини”;

І. О. Дунаєвський «Увертюра» з к/ф «Діти капітана Гранта»;

С. Джоплін «Регтайм»

М. Дунаєвський «Пісенька брадобрия»

НАОЧНИЙ МАТЕРІАЛ:

Фото акторів - співаків;

Електронна презентація «Музика в кіно»

Дидактичний матеріал: фрагменти фраз пісень, які звучать у кінофільмах;;

Роздруковані аркуші для виконання завдань:

ЗАВДАННЯ 1

1
___Леонід Утесов

___Барбара Стрейзанд

___Михайло Боярський

___Адріано Челентано

___Андрій Миронов

___Людмила Гурченко


2 3

4 5 6

…..

ЗАВДАННЯ 2



1
___ «Лучшее, конечно впереди»

___ «Что вы мчитесь без оглядки»

___ «Что же ты малышка, не спишь?»

___ «Тили-тили, трали-вали»

___ «В небесах, высоко ярко солнце светит»

___ «Ой, кричит бабуся»


2 3

4 5 6

1 2 3

ХІД УРОКУ:


  1. Організаційна частина.

1.Привітання.

2.На екрані демонструється відео-фрагмент з фільму «Пригоди Буратіно».



.

II. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда:

-Кому з вас знайома ця пісня?

- Де ви її чули?

- Пісні яких персонажів з цього кіно вам пригадалися?

Проблемне питання:

- А чи часто в кіно звучить музика і для чого режисери використовують музичне оформлення? (питання записане на дошці; вчитель пропонує не відповідати на нього прямо зараз.)

Відповідь на це питання ми будемо шукати упродовж всього уроку.
III. Мотивація навчальної діяльності учнів
- Як ви думаєте, коли з’явився перший кінофільм?
(вчитель звертає увагу учнів на екран , де у вигляді презентації наводиться інформація про створення кіно і участь у цьому музики)

IV.ПЕРЕГЛЯД ПРЕЗЕНТАЦІЇ
(Приклади слайдів з музичним оформленням):




V.Бесіда. Музика в кіномистецтві

Кінець ХІХ СТ. – це час появи нового мистецтва - КІНЕМАТОГРАФА. У 1908 р. Була знята перша російська картина «Стєнька Разін і княжна». В 30-40 роки з’явилися кінофільми, у яких актори почали співати пісні, танцювати. По країні стали відкривати перші «ІЛЮЗІОНИ».
- Що означає термін “ІЛЮЗІОН” на ваш погляд ?

Кінематографія дуже швидко розвивалася і ставала популярним видом мистецтва у ХХ ст. У ХХІ ст. кіно також залишається затребуваним мистецтвом.

„Наймолодшим” із мистецтв є кінематограф. Йому відведено значне місце в музиці. Ще до винайдення звукового кінематографа фільми супроводжувалися звучанням музики у виконанні піаніста. З появою перших «німих» кінофільмів будь-який беззвучний рух на екрані викликав подив чи навіть острах: бо ж у природі кожен рух породжує звук. От і виникла потреба в музичному супроводі кінострічок. З винайденням звукового кіно це мистецтво стало одним із найулюбленіших. Саме музика часто розкриває внутрішній, глибинний сенс екранної дії.
В основі сюжету кінострічки лежить літературно-драматичний твір — сценарій, як лібрето — в основі опери чи балету.
Сценарій, як і лібрето, є „посередником” між літературним твором і кінострічкою. Він допомагає пристосувати літературний сюжет до умов створення фільму.
Схематично це можна зобразити так:

Лпрямая со стрелкой 10прямая со стрелкой 11ітературний твір сценарій кінофільм(мультфільм)

- А чим відрізняються сучасні кінофільми від найперших?
- Як ви вже відзначили, самі перші кінофільми були без жодного звуку, а кінопроектор працював дуже шумно. Здогадайтеся, що робив кіномеханік, щоб заглушити шум проектора і шум, який не навмисне, але все ж створювали самі глядачі?
- Чи тільки шум усувала музика, або вона виконувала ще якісь функції?
- Отже, чи обов’язковим елементом кіно була музика?
- Чи використовується музика в наші дні в кіно?

VI.ЗАВДАННЯ :
Давайте згадаємо кінофільми, пісні, акторів – співаків, які вам запам’яталися завдяки музиці, що звучить в кінофільмах?

Завдання учням у класі (робота по рядах).


1 ряд – згадати і записати кінофільми, в яких звучить більше 1 пісні.
2 ряд – згадати і записати назви пісень із кінофільмів.
3 ряд - згадати і записати назви пісень з мультиків.
Час на виконання завдання – 3 хвилини, у момент роботи звучать мелодії кіно та мультиків. Учні самостійно звертають увагу на наочність на дошці, екрані, які виконують роль підказок для виконання цього завдання.
Разом вчитель і учні перевіряють, чи правильно виконані завдання, слід зазначити, що учні з іншими варіантами беруть участь у цій перевірці, таким чином, іде взаємоперевірка.
VII. ЗАВДАННЯ :
- Чи завжди музика, яка звучить в к. ф., відповідає сюжетові?
- А за якими ознаками можна це визначити?

Вчитель пропонує провести експеримент: спочатку звучить музика – дітям завдано визначити, про що йде мова у фільмі з такою музикою (звучить увертюра до фільму «Діти капітана Гранта»), потім вже показано фрагменти цього фільму з тією ж музикою. Діти відповідають на питання: чи відповідає образний зміст музики сюжетові фільму?



VIII. РОЗУЧУВАННЯ ПІСНІ:
1.Вступна бесіда:



Відомості про кінострічку „Звуки музики”
Музику до кінострічки „Звуки музики” написав композитор Річард Роджерс. Сюжет фільму такий: жоден вихователь не міг впоратися з непосидючими та неслухняними дітьми, але прийшла нова вчителька і захопила дітей своїм чарівним співом. Діти дуже полюбили музику та з задоволенням почали співати. Нова вчителька складала для них цікаву музику, що будувалася на простих інтонаціях, кількох звуках і звичайних гамах.
Весела дитяча музика так часто звучить у цій стрічці, що стала головною дійовою особою.

2.Слухання. Пісня „До, ре, мі” з фільму „Звуки музики”
3.Розспівка. (Використвується пісня з фільму «Звуки музики»)
4.Розучування пісні.

Вчитель пропонує розучити пісню з фільму «Мері Попінс» «Пісенька про брадобрия», показує фрагмент з фільму, де звучить ця пісня, потім співає разом з учнями під караоке.

Треба зазначити складні місця при виконанні пісні, особливо ті, де текст проспівується скоромовкою.

Потім вчитель пропонує учням виконати цю пісню самостійно, після чого вказує на недоліки.




IX.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ УРОКУ:
- коли з’явилися перші кінофільми?

- чи часто звучить в кіно музика?

- чи можна по пісні визначити сюжет кінофільму ?

- що ж дає музика кінофільмам?



- чи відповіли ми на поставлене на початку уроку питання?
Вчитель відзначає роботу класу, окремих учнів, висловлює свої побажання: переглядаючи кіно чи мультик, звертайте увагу на музику, яка в них звучить, це завжди допоможе вам зрозуміти суть даного к. ф. і вивчити нову пісню.

Після дзвінка з уроку учні виходять з кабінету під музику з к. ф. «Мері Попінс, до побачення»


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка