Музика. 7 клас. Палітра музичних образів



Скачати 135.58 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір135.58 Kb.
Музика. 7 клас.

Палітра музичних образів. 35 годин (4 години – резервні)


п/п

Дата

Тема

Теоретичні відомості

Матеріал для сприймання

Матеріал для виконання

І семестр.

Тема 1. Образний зміст музики. ( 16 год )


1.




Образний зміст музики.

Характер людини в музичному образі



Визначення понять музичний образ, кантилена, арія, балада,. Інтонаційний розвиток музичних образів, контрастні музичні образи. Національна специфіка музичних творів як відображення життя народу.

М. Лисенко. Опера «Тарас Бульба». Арія Остапа.

М. Лисенко. Опера «Наталка Полтавка». Пісня Наталки.



«Балада про мальви»

cл. Б. Гури, муз. В. Івасюка



2.




Пісня-балада

Особливості музичних образів у їх інтонаційному становленні та розвитку як відображення життєвих явищ. Визначення понять музичний стиль, балада, романтизм.

«Балада про мальви» (виконання С. Ротару).

Ф. Шуберт. Балада «Лісовий цар» (6німецькою мовою).



«Балада про мальви»

cл. Б. Гури, муз. В. Івасюка



3.




Образи музичних оповідань

Творчість Б. Фільц. Зв'язок професійної музики з народнопісенними джерелами. Визначення поняття новелета. Палітра і життєвий зміст музичних образів.

Б. Фільц. Закарпатська новелета №5.

Б. Фільц. Закарпатська новелета №7.




«Балада про мальви»

cл. Б. Гури, муз. В. Івасюка



4.




Голос води

Утілення образів-пейзажів у вокальній музиці, у жанрі романсу та пісні. Визначення понять пастораль, пасторальний твір. Творчість С. Рахманінова.

С. Рахманінов. Романс «Острівець»

С. Рахманінов. Романс «Весняні води».

Д. Крижанівський, Т. Шевченко. «Реве та стогне Дніпр широкий».


«На полонині, на верхівці»

cл. В. Ладижця, муз. Б. Фільц



5.




Героїчні та патріотичні образи

Значення реальних образів та подій у втіленні образу. Героїчність творчості Л. Бетховена. Визначення понять музичний образ, увертюра, патріотичний образ.

Л. ван Бетховен. Увертюра «Егмонт».

«На полонині, на верхівці»

cл. В. Ладижця, муз. Б. Фільц.

«Україна»

cл. і муз. Т. Петренка



6.




Образ танцю

Творчість Моріса Равеля. Особливості розвитку образу симфонічної п’єси «Болеро». Визначення понять болеро, кастаньєти, туті, варіації, музичний образ.

М. Равель.

Симфонічна п’єса «Болеро».



«Україна»

cл. і муз. Т. Петренка



7.




Виражальність та зображальність образів

Різновиди музичних образів та форми їх втілення, ліричні образи. Виражальні та зображальні можливості музики.

Творчість К. Сен-Санса.

Визначення понять музичний образ, сюїта.


К. Сен-Санс. Сюїта «Карнавал тварин». П’єса «Лебідь».

«Хай живе надія»

cл. К. Гнатенка, муз. І. Білик



8.




Образи народного життя

Образи народного життя угорців.

Творчість Ф. Ліста. Різновиди музичних образів та форми їх утілення; визначення понять музичний образ, рапсодія, чардаш.




Ф. Ліст. Угорська рапсодія №2.

«Хай живе надія»

сл. К. Гнатенка, муз. І. Білик



9.




Символи-образи

Значення музичних творів, що стали державними та духовними символами. Громадянська та духовна роль музики в житті народу та держави. Ознайомлення з пісенним символом нації – Державним Гімном України.


П. Чубинський, М. Вербицький. «Ще не вмерла України» (хор).

М. Лисенко. «Молитва за Україну».



«Ще не вмерла України»

сл. П. Чубинського, муз. М. Вербицького



10.




Образи дитинства

«Дитячі» образи у музичному мистецтві. Творчість П. Чайковського для дітей. Виявлення простих та яскравих музичних образів. Виражальні та зображальні інтонації. Інтонаційна та життєва природа музичних образів.

П. Чайковський. «Дитячий альбом». П’єси «Марш дерев’яних солдатиків», «нянина казка», «Баба Яга», «В церкві».

«Ще не вмерла України»

сл. П. Чубинського, муз. М. Вербицького



11.




Образи війни

Розуміння життєвого змісту музики, що втілює образи реальних історичних подій – Великої вітчизняної війни. Творчість

Д. Шостаковича. Визначення понять музичний образ.



Д. Шостакович. Ленінградська симфонія. Епізод нашестя.

«Степом, степом»

сл. м. негоди, муз. А. Шашкевича



12.




Піднесені образи

Творчість Й.С. Баха. Визначення термінів і понять музичний образ, поліфонія, фуга. Особливості будови і розвитку поліфонічного твору.


Й. Бах. Органна фуга ля мінор.

«Степом, степом»

сл. м. негоди, муз. А. Шашкевича



13.




Образи різних епох

Творчість Г. Персела та гурту «Бітлз». Порівняння образного змісту музики, створеної в далекому й недалекому минулому (у ХVІІ і ХХ століттях). Ознайомлення зі стилем бароко. Визначення понять гомофонія, сюїта, алеманда, рок-музика, біт.

Г. Персел. Сюїта №7 . Алеманда.

«Beatles». Пісня «Let it be» (англійською мовою)



«Най буде»

сл. і муз. Дж. Леннона і П. Маккартні



14.




Образи вокальної музики

Багатство вокальних образів. Вокальна творчість Я. Степового.

Значення української поезії у вокальній музиці композиторів-класиків. Повторення понять романс, солоспів.



Я. Степовий. Романс «Степ».

Я. Степовий. Романс «Ой три шляхи широкії».



«Най буде»

сл. і муз. Дж. Леннона і П. Маккартні



15.




Образи фортепіанної музики

Творчість О. Скрябіна.

Визначення понять музичний образ, прелюдія, образи фортепіанної музики.




О. Скрябін. Твір 11. Прелюдія №5

О. Скрябін. Твір 11.Прелюдія №10



«Най буде»

сл. і муз. Дж. Леннона і П. Маккартні



16.




Палітра музичних образів (узагальнення)

Музичні твори втілюють певні явища оточуючої дійсності, породжуючи музичні образи.


Музична вікторина

Виконання вивчених пісень

ІІ семестр.

Тема 2. Композиція музичного твору. ( 19 год )


17.




Композиція музичного твору

Визначення понять композиція, експозиція, принципи драматургічного розвитку. Творчість М. Глінки. Повторення понять музичний образ, увертюра. Характеристика музичних образів.

М. Глінка. Опера «Руслан і Людмила». Увертюра (експозиція).


«Шкільний корабель»

сл. к. Ібряєва, муз. Г. Струве



18.




Сонатна форма

Визначення понять композиція, розвиток музичних образів, музична драматургія, контраст, конфлікт, сонатна форма. Будова сонатної форми та логіка її розгортання.


М. Глінка. Опера «Руслан і Людмила». Увертюра (повністю).

«Шкільний корабель»

сл. к. Ібряєва, муз. Г. Струве



19.




Розвиток образів в ораторії

Творчість Г. Ф. Генделя.

Визначення понять ораторія, бас, речитатив, музична драматургія ораторії, номерна структура.

Принципи драматургічного розвитку.


Г. Гендель. Ораторія «Самсон». І ч. Хор філістимлян.

Г. Гендель. Ораторія «Самсон. І ч. Арія Самсона.



«Шкільний корабель»

сл. к. Ібряєва, муз. Г. Струве

«Синові»

сл. В. Кононенка, муз. А. Пашкевича



20.




Зіткнення образів

Творчість Л. Бетховена.

Конфліктна взаємодія образів у музичному творі.

Визначення понять музичний образ, сонатна форма, експозиція.


Л. ван Бетховен. Увертюра «Егмонт» (експозиція)

«Синові»

сл. В. Кононенка, муз. А. Пашкевича



21.




Боротьба образів

Будова сонатної форми та визначення понять музична драматургія, принципи драматургічного розвитку. Взаємодія образів у складових сонатної форми: розробці, репризі, коді. Засоби музичної виразності, за допомогою яких втілюється той чи інший образ.

Л. ван Бетховен. Увертюра «Егмонт» ( повністю)

«Синові»

сл. В. Кононенка, муз. А. Пашкевича



22.




Розвиток образів у різних видах мистецтва: в літературі, кіно,

музиці


Творчість М. Скорика. Образний зміст музичних творів, розвиток образів. Визначення понять триптих, неофольклоризм.

М. Скорик. «Гуцульський триптих». ІІ ч. «Іван і Марічка».

«Гей ви, козаченьки»

сл. В. Крищенка, муз. Г. Татарченка



23.




Музичні образи вшановують

Утілення та вшанування образа Тараса Шевченка в музиці. Фортепіанна творчість Я. Степового. Визначення понять прелюд, музичний образ.

Програмна фортепіанна музика.



Я. Степовий. Прелюд пам’яті Тараса Шевченка.

«Гей ви, козаченьки».

сл. В. Крищенка, муз. Г. Татарченка

«Стоїть тополя»

сл. В. Крищенка, муз. О. Осадчого.

Повторення пісень на слова Т. Шевченка: «Зацвіла в долині», «Зоре моя вечірняя», «Думи мої»


24.




Розвиток образів камерної музики

Творчість Е. Гріга. Визначення понять музичний образ, музична драматургія, соната, експозиція, камерна музика, соната для віолончелі і фортепіано.


Е. Гріг. Соната для віолончелі і фортепіано. І ч. (експозиція)

«Стоїть тополя»

сл. В. Крищенка, муз. О. Осадчого



25.




Зміст і форма

Єдність форми та змісту.

Музична композиція – сонатна форма.

Будова сонатної форми та логіка її розгортання в концерті для віолончелі з оркестром. Визначення понять музичний образ, соната, музична драматургія, принципи драматургічного розвитку, каденція.


Е. Гріг. Соната для віолончелі і фортепіано. І ч.

«Стоїть тополя»

сл. В. Крищенка, муз. О. Осадчого



26.




Композиція творів різних форм та жанрів (узагальнення)

Узагальнення понять розвиток образів, музична драматургія, композиція, форма.


Музична вікторина

Виконання вивчених пісень

27.




Розвиток патріотичного образу

Творчість М. Огінського.

Визначення понять полонез, образний зміст, засоби його втілення.




М. Огінський. Полонез «Прощання з батьківщиною».

«На долині туман»

сл. В. Діденка, муз. Б. Буєвського



28.




Музична драматургія

Особливості симфонічної музики у втіленні почуттів та духовного світу людини. Творчість В. Моцарта.

Визначення понять симфонія, сонатна форма, музична драматургія, принципи драматургічного розвитку.




В. Моцарт. Симфонія №40. І ч.

«На долині туман»

сл. В. Діденка, муз. Б. Буєвського



29.




Музична драматургія (продовження)

Характерні риси сонатно-симфонічного циклу. Творчість В.А. Моцарта. Визначення понять симфонія, сонатно-симфонічний цикл, музична драматургія, принципи драматургічного розвитку, менует, тричастинна форма.


В. Моцарт. Симфонія №40. ІІ ч.

В. Моцарт. Симфонія №40. ІІІ ч.

В. Моцарт. Симфонія №40. ІV ч.


«На долині туман»

сл. В. Діденка, муз. Б. Буєвського



30.




Розвиток образів у різних видах мис-тецтва: в літера-турі та музиці

Характерні особливості увертюри-фантазії, її образів.

Визначення понять увертюра, програмна увертюра, увертюра-фантазія.




П. Чайковський. Увертюра-фантазія «Ромео та Джульєтта» (експозиція)

«Розпустили кучері дівчата» (укр.. нар. пісня)

31.




Розвиток образів у різних видах мис-тецтва: в літера-турі та музиці (продовження)

Творчість П. Чайковського.

Характерні особливості основних образів увертюри-фантазії.



П. Чайковський. Увертюра-фантазія «Ромео та Джульєтта»

(повністю)



«Розпустили кучері дівчата» (укр.. нар. пісня)

32.




Від образів війни до образів

перемоги


Утілення в музиці образів війни і перемоги. Визначення понять симфонія, пісня. Драматургія повтору.

О. Александров, В. Лебедєва-Кумач. «Священна війна» (рос. мовою).

Д. Тухманов, В. Харитонов «День Перемоги» (рос. мовою).

Д. Шостакович. Симфонія №7. І ч. Епізод нашестя.


«Степом, степом»

сл.. М. негоди, муз. А. Пашкевича



33.




Драматургія концерту

Творчість А. Кос-Антоновського. Визначення понять пасторальний концерт, сонатна форма, музична драматургія, принципи драматургічного розвитку.


М. Равель «Фортепіанний концерт для лівої руки»

«Водограй»

сл. і муз. І. Івасюка



34.




Розвиток народних тем у професійній музиці

Значення народної музики як джерела творчості композиторів.

Творчість Л. Ревуцького. Визначення понять симфонія, сонатна форма, музична драматургія. Принципи драматургічного розвитку.




Л. Ревуцький. Симфонія №2. І ч.

«Водограй»

сл. і муз. І. Івасюка



35.




Композиція музичного твору

(підсумковий урок)



Узагальнення понять розвиток образів, музична драматургія, композиція, форма, жанри музики.






Виконання вивчених пісень


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка