Мотиви – причини, що спонукають до вчинків, дій, конкретної діяльності. Мотивом



Скачати 23.58 Kb.
Дата конвертації13.09.2017
Розмір23.58 Kb.
Мотиви – причини, що спонукають до вчинків, дій, конкретної діяльності.

Мотивом прийнято вважати внутрішню спонуку до діяльності, що надає їй особистісного змісту.

Мотивацією вважають сукупність мотивів, які спонукають людину до досягнення мети; сукупність психологічних процесів, які дають поведінці вольовий імпульс і спрямованість.

Мотивація навчальної діяльності усі чинники, що обумовлюють прояви навчальної активності: потреби, мету, установки, почуття обов’язку, інтереси.

Потреба – спонукання до діяльності, яке усвідомлюється й переживається людиною як потреба в чомусь, нестаток чогось, незадоволеність чимось.

Інтерес – форма прояву пізнавальної потреби, що забезпечує спрямованість особистості на усвідомлення цілей діяльності

Стимул – спонукання до дії.

Діагностика – властивість розпізнавати. Встановлення та вивчення ознак, які характеризують систему.

Концепція – система поглядів; визначення принципів та напрямку розвитку, провідний задум.

Мотив навчання (від фр. motif — рухаю) — внутрішня спонукальна сила, яка забезпечує залучення особистості до пізнавальної діяльності, стимулює розумову активність.
Вікова мотиваційна сфера

Вік учнів

Загальна вікова характеристика

Особливості мотиваційної сфери

Провідні вікові мотиви

Молодший шкільний вік (1-4 класи)

Фізичний розвиток, розвиток пам'яті, уваги, навичок коригування роботи

Інтерес до навчання. Входження дитини в навчальну діяльність. Формування учнівських умінь і навичок. Пошук кількох способів рішення проблеми

Бажання одержати схвалення вчителя і батьків

Середній шкільний вік (5-9 класи)

Психосексуальна адаптація. Необхідність ідентифікувати себе з якоюсь групою.

Зниження навчальних мотивів. Боротьба за оцінку, нею визначається статус учня. Велика кількість захоплень, не пов'язаних з навчанням

Завоювати своє місце серед підлітків

1. Поява нових захоплень (5-7 класи).

2. Створення нової системи інтересів (7-9 класи)



Розрив старих зв'язків. Крах авторитетів. Згасання інтересу до навчання. Агресивність. Протиставлення себе дорослим.
Поява нових зв'язків. Неадекватна самооцінка. Завищений рівень вимог до себе й оточення. Адаптація за рахунок фантазій, спорту, об'єднання в групи. Рівень захоплень не відповідає рівню матеріальних можливостей

Не усвідомлює значення знань для подальшого життя. Мотивація підтримується за рахунок оцінки. Заучування без розуміння. Інтереси різноманітні, нестійкі. Увага підтримується за рахунок цікавого матеріалу і можливості брати участь у роботі

Потреба визнання іншими людьми. Мотиваційний вплив через оцінку. Робота в малих одностатевих групах. Працює охоче з протирічним матеріалом

Старший шкільний вік (10-11 класи)

Розвиток абстрактного мислення. Здатність до самоаналізу, самоспостереження.

Бажання продемонструвати свою власну винятковість



Посилення ролі соціальних мотивів. Оцінка не відіграє роль стимулу. Інтерес до того, що допоможе в майбутньому житті та навчанні, професійному зростанні

Бажання продемонструвати свою неповторність. Бажання вступити до ВНЗ


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка