Множення двоцифрового числа на одноцифрове



Скачати 42.35 Kb.
Дата конвертації02.05.2016
Розмір42.35 Kb.
Тема : Множення двоцифрового числа на одноцифрове

Мета: ознайомити учнів із прийомом множення двоцифрового числа на

одноцифрове; розвивати вміння розв’язувати задачі; удосконалювати

обчислювальні навички; виховувати інтерес до вивчення математики,

любов до природи.

Обладнання: картки для роботи в парах, набір кольорових геометричних

фігур, слайди із завданнями та ілюстраціями, листок

самооцінки для учнів.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Слайд 1.

Весна-красна

Мов на крилах диво-птиці

На величній колісниці

Синьоока, світлолиця

Мчить красна Весна-дівиця


Вся вона, як та царівна –

Пишна, ґречна і чарівна

Мов та річечка ступає

Всіх, всіх, всіх з теплом вітає.

А підійме руку вгору

До блакитного простору

З кожним помахом руки

Линуть з вирію пташки




ІІ. Каліграфічна хвилина

-- У нас незвичайний урок, тому що весна нарешті прийшла, і летять з далекого вирію перелітні пташки.

Перша пташка – шпак

Слайд 2.


Шпак


Прилетіли вже шпаки

Перші вісники весни


-- В народі говорять: побачив шпака – весна близька. Завдання від шпака:

Записати цифри 10, 20, 30, 40… дописати до ста.

Яка цифра найбільше сподобалась – надягніть їй корону, а яка не сподобалась – позначте крапкою, вдома напишете один рядок.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та їх корекція

Друга пташка – грак. В народі існує повір’я: граки прилетіли – весну на крилах принесли.


Вона несе завдання – усний рахунок.

-- Прочитайте числа в порядку збільшення, у порядку зменшення. Як називаються такі числа (десятки)?

-- Чим можемо їх замінити?

-- Помножте 10 на 2, 20 на 3, 40 на 2, 50 на 2. Як ви це робили?

-- Зменшіть 100 у 10 разів , 100 у 20 разів, 90 у 30 разів, 100 у 50 разів. Яке правило ви застосували?

-- Помножте 100 на 1, 80 на 1. Що отримали? Чому?

-- Помножте 0 на 10. Що отримали? Чому?

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

-- Яке сьогодні число?

-- Я порахувала, що до кінця навчального року треба ще вчитись 4 рази по 19. Скільки це днів?

-- Яким способом рахували? (19=10 + 9, (10 + 9) • 4 = 10 • 4 + 9 • 4 = 76).

--Яке правило застосували? Отже, знаючи правило множення числа на суму, ми можемо множити двоцифрове число на одноцифрове

V. Повідомлення теми і мети уроку.

-- Розглянемо розв’язаний вами приклад: (10+9) • 4

-- Навіщо необхідне вміння знаходити добуток суми і числа?

-- Назвіть у даному виразі перший множник, другий множник.

-- Навіщо замінили множник 19 на суму розрядних доданків 10 і 9 ? ( Для зручності обчислень)

-- Отже, сьогодні на уроці будемо множити двоцифрове число на одноцифрове, використовуючи правило множення суми на число.

VІ. Робота над новим матеріалом.

Робота за підручником: ст. 124 № 840



-- Жайворонок приніс завдання: розв’язати приклади різними способами.

1. Фронтальна робота № 840

2. Пояснити , як обчислили добуток 24 і 3.(№ 841)—пояснює учень.

VІІ. Первинне закріплення

-- Наступна пташка – дрізд. Попрацюємо над прикладами № 841(2)



1. Коментоване розв’язування прикладів ( 4 приклади)

2. Самостійне робота за варіантами: 1 варіант -- 3 стовпчик; 2 варіант – 4 стовпчик.

3. Самоперевірка: Гра «Сміливе око»

-- З’єднайте приклад з відповіддю: 17• 4 19 • 3 25 • 3 33 • 3

57 99 75 68

-- Горобчик вимагає перепочити

Фізхвилинка

VІІІ. Вторинне закріплення

Наступна пташка – ластівка.



Вона пропонує розв’язати задачі:

1) Завдання 842 (с. 125 підручника).

Після читання задачі колективно складається схема розв’язування задачі, при цьому використовується план розв’язування

 •  + 

2) Фронтальна перевірка (відповідь: 178)

3) Робота над задачею –завдання від соловейка.

Завдання 843 (с.125 підручника)

На дошці складається коротка умова у вигляді схем:
Тканина


? м.
2 сувої – по 21 м. }

1 сувій – 15 м. }

Готові вироби

1 зан. – 5м.

11 зан. – ?м.

-- За яких умов тканини вистачить на 11 занавісок? Виберіть відповідні ознаки.

-- Чи можна одразу відповісти на питання задачі? (Ні)

-- Чому? (Тому що невідомі кількість метрів всієї тканини і кількість метрів тканини, необхідної для 11 занавісок.)

-- Що з двох невідомих можна знайти першою дією? (Кількість метрів тканини, необхідної для 11 занавісок.)

-- Знаючи, що у двох сувоях по 21 метру в кожному, про що можна дізнатися? (Скільки метрів тканини у двох сувоях.)

-- Яка довжина третього сувою? (15 м.)

-- Що можна знайти? (Кількість метрів тканини у трьох сувоях.)

Під час аналізу задачі один учень на дошці записує план розв’язування:


  1. Скільки метрів тканини необхідно для 11 занавісок?

  2. Скільки метрів у 2 сувоях?

  3. Скільки всього метрів у двох сувоях?

-- Тепер ми можемо порівняти ліву та праву сторони умови.

-- Розв’язавши задачу, впишіть дані у прямокутники й порівняйте обидва числа.

ІХ. Геометричний матеріал.

Останньою прилітає зозуля, тому що вона ключниця: перша улітає і остання прилітає.

Слайд





-- Які геометричні фігури ви бачите?

-- З яких геометричних фігур можна побудувати пташку?

Х. Оцінювання

-- Ось і добігає кінця наша мандрівка у природу із птицями. Всі на уроці працювали і зараз підрахують бали, що отримали за урок

ХІ Підсумок уроку

-- Чи сподобалося вам працювати з пташками? Чому їх треба берегти і охороняти? Розв’яжіть задачу:



-- Скільки пташенят виводить синичка за рік, якщо вона висиджує пташенят двічі на рік і один виводок становить 14 пташенят?

ХІІ. Домашнє завдання: І –ІІ р.---№ 846, ІІІ – ІV р. --№ 845,846


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка