Мистецтво Високого Відродження. Італійське Відродження



Скачати 180.5 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір180.5 Kb.
Тема: Мистецтво Високого Відродження. Італійське Відродження

Мета: ознайомити учнів з основними принципами Відродження, дати уявлення про творчість італійських художників цієї епохи;

розвивати вміння учнів працювати з додатковими джерелами,критично ставитися до отриманої інформації, готувати доповіді і повідомлення;

виховувати в учнів інтерес до світової культури.

Очікувані результати: учні будуть пояснювати основні принципи культури Відродження, аналізувати творчу спадщину митців італійського Ренесансу,

визначати спільні риси творчості характерні для представників італійського мистецтва Відродження.


Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: урок-гра.
Обладнання: репродукції картин, портрет М.Бажана, музика Людвига Ван Бетховена «Лунная Соната».
Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Оголошення теми й мети уроку.

Учитель

Тема нашого уроку: «Мистецтво Високого Відродження в Італії».

Ми ознайомимся з основними ознаками мистецтва італійського Ренесансу, його митцями Леонардо да Вінчі, Мікеланджело Буонарроті, Рафаелем Санті.

З'ясуємо у чому секрет їхньої творчої вічності, краси та неперевершеності.

Діти, а що ви очікуєте від нашого уроку?

Відповіді учнів.



ІІІ Вивчення нового матеріалу

Творчістю видатних майстрів пишалися в минулому, цікавляться сучасники і я впевнена, що будуть вражені в майбутньому. Так, український поет Микола Бажан, коли познайомився з творчістю Мікеланджело своє враження від його шедеврів виразив у вірші:



Звучить музика.

Учитель зачитує вірш.

Перед статуями Мікеланджело

І раптом тут, у напівтемній тиші,

Ледь-ледь осяяне м'яким мигтінням свіч,

Велике чудо нам з'явилося увіч...

Ламке й пласке, мов гілка пальми, тіло

Лежить у неї на колінах. Син.

Все скінчено. Він витягся безсило.

І вже ніколи не зведеться він.

І мати дивиться в його пустинні очі;

В камінність уст, в покірність рук тонких.

Вона все знає, і вона не хоче

Ні обіцянь, ні умовлянь, ні втіх.

Учитель

Наш урок ми проведемо у вигляді гри. Ви, мистецтвознавці, представники з різних країн (Україна, Росія, Німеччина, Франція, Австрія) прибули в Італію на конференцію, присвячену мистецтву Відродження.

Учні об`єднуються в чотири групи.

План роботи конференції:

1. Основні принципи культури Відродження.

2. Життя і творчість Леонардо да Вінчі.

3. Флорентійський скульптор, архітектор, живописець Мікеланджело Буонарроті.

4. Життя і творчість Рафаеля Санті.

Працюючи в своїх групах, ви зробите записи в своїх записничках, які стосуються біографії та творчості видатних митців. Записи можна зробити у

вигляді таблиці: «Видатні діячі_ італійського мистецтва Відродження.»

_


Представник_

Роки життя

Діяльність

Твори мистецтва













Я думаю, що по закінченні конференції кожна група поділиться враженнями від почутого.



Проблемне питання: Які спільні риси творчості характерні для представників італійського мистецтва Відродження?

Запрошую наших дослідників зайняти свої місця.

Шановні гості, якщо у вас виникнуть питання до виступаючих, то ви їх задавайте у ході конференції.

Виступи учнів відповідно плану.



1. Основні принципи культури Відродження.

До початку ХІVст. торгівля з країнами Сходу дозволила зосередити в містах Італії величезні багатства Успішні купці, промисловці й банкіри, які нагромадили за короткий час великі статки, здобули і впевненість у своїх силах, і почуття власної значущості. Вони побачили, що людина може багато досягти власними силами. Звідси взяла початок віра в людину, в силу її розуму, творчі можливості, а слідом за цим виник й інтерес до всього земного — людини, її побуту, навколишньої природи. Зароджувалась ідеологія гуманізму — напряму в суспільній думці, в центрі світогляду якого уже не Бог, а людина з її інтересами, потребами і творчими можливостями. Людина для гуманізму є найвищою цінністю тому він відстоює її гідність, права і свободи, гармонійний і всебічний розвиток. Бути гуманістом - це значить відстоювати людяність у суспільних відносинах.

Зміна у ставленні до життя і до людини викликало потребу в новому мистецтві. В Італії збереглося багато пам'яток мистецтва Стародавнього Риму, і з часом саме це мистецтво стали вважати зразком для наслідування, бо виявилось, що його ідеали багато в чому були співзвучні ідеалам нової доби. Намагання відродити традиції античності і дало мистецькому стилю ХІV-ХVІ століть назву Відродження, або французькою мовою, Ренесанс. Але, по суті, це було нове мистецтво, яке не обмежувалось сліпим копіюванням античних зразків, а лише запозичило їх окремі елементи.

Відродження (Ренесанс) — це період у розвитку європейської культури, що тривав у ХІV-ХVІ ст. і характеризувався творчим зверненням до традицій античності, посиленням світських і гуманістичних тенденцій у мистецтві. Ідейним підґрунтям Відродження був гуманізм, а тому в центрі уваги мистецтва Ренесансу перебував не Бог, а людина.

Зародившись в Італії, мистецтво Відродження поступово поширилось і в інших країнах Європи, в тому числі в Україні.

Основні принципи культури Відродження були такими :

- гуманізм - повага до людини, віра в її сили і здібності; людина - «вінець природи»; людина здатна пізнати природу і створити гармонійне суспільство;

реалізм - бачення світу таким, який він є; світ не потребує ніякого потойбічного пояснення;

- емпіризм - досвід, як засіб пізнання світу;

інтерес до античної культури, повернення на новій, вищій основі до найважливіших її особливостей;

- критика феодалізму і католицької церкви.

Італійське Відродження демонструє пильний інтерес до образотворчих мистецтв, які маючи просторові закономірності, дозволяють більш точно побачити і запам'ятати божественну красу світу.

2.Біографія Леонардо да Вінчі

Леонардо да Вінчі народився 1452 році в містечку Вінчі поблизу Флоренції. За допомогою батька здобув добру освіту, зокрема шість років був учнем відомого флорентійського художника Вероккьйо.

Леонардо не знайшов собі місця у Флоренції як художник - при дворі тамтешнього герцога. Вирушив до Мілана, на службу до місцевого герцога Людовіко Сфорца, в якого працював інженером, скульптором і художником. Різнобічні заняття митця дозволили йому розробити власний творчий метод, який ґрунтувався на уважному вивченні природи, сміливому експерименті та глибоких знаннях у галузі точних наук. Він був одним з перших, хто поставив мистецтво на наукову основу. У Мілані пройшли найкращі творчі роки да Вінчі, і лише французька окупація примусила його залишити гостинне місто. Повернувшись на деякий час до Флоренції, Леонардо створив тут свій головний шедевр - знамениту «Мону Лізу», або «Джоконду» (1503). Промандрувавши ще кілька років містами Італії, Леонардо, нарешті, у 1516 р. поступив на службу до французького короля Франциска І й оселився у Франції. Тут його зустріли з величезною шаною, очікуючи від визнаного генія нових шедеврів. Однак відірваний від батьківщини, передчасно постарілий, і внутрішньо спустошений, Леонардо вже не мав сил для творчої роботи. Швидко згаснувши, він помер у травні 1519 р. у французькому замку Клу на руках у свого улюбленого учня.

Питання до дослідника :

1. Хто були батьки Леонардо да Вінчі?

(Леонардо був позашлюбний син нотаріуса і простої селянки.)

2. В яких містах Італії він побував?

(Художник побував у Флоренції, Мілані, Римі, Венеції.)

Творчість Леонардо да Вінчі

Леонардо да Вінчі був однією з найвизначніших постатей, що коли -небудь жили на Землі. Імовірно, жодній людині, не вдалося досягти таких творчих вершин у різних галузях, як цьому генію.

Він ставився до науки і мистецтва з однакових позицій. Після вивчення проблеми він робив безліч ескізів, щоб знайти краще рішення. Коли Леонардо виповнилося 20 років, він був уже визнаним майстром серед художників. Його роботи дуже вплинули на багатьох живописців, тому що він завжди шукав щось нове, наприклад використання розподілу світлотіні, або узагальнення, яке дозволяє поглибити психологічну характеристику персонажів, саме це знайшло відбиток в його ранніх полотнах наприклад «Мадонна з квіткою»

Одна з найважливіших робіт художника - «Таємна вечеря»- була написана в Мілані. Це світовий шедевр фактично був невдалим експериментом. Працюючи повільно, Леонардо да Вінчі писав олією по сирій штукатурці. В результаті картина почала руйнуватися, і сьогодні її стан викликає серйозне побоювання. Якщо «Таємна вечеря», хоч і в пошкодженому вигляді, дійшла до нашого часу, то інший шедевр Леонардо - гігантська, шестиметрової висоти, кінна статуя міланського герцога Франческо Сфорца, яку вже сучасники прозвали «колоссом», загинула. Да Вінчі виготовив, її повномасштабну модель із глини, але відливку в бронзі, на яку потрібно було 80 тонн, зробити дорогого металу не встиг. А глиняну модель розстріляли з арбалетів французи, які в 1499 р. захопили Мілан. Головний шедевр творчості Леонардо да Вінчі створений у 1503 р. у Флоренції - знаменита «Мона Ліза» або «Джоконда» (нині зберігається в паризькому Луврі)-перший в історії мистецтва психологічний портрет. За думкою ряду митців «Джоконда» це не тільки портрет певної жінки, а скільки узагальнений образ людини епохи Відродження. Композиція картини максимально проста й лаконічна - поясний жіночий портрет на фоні чудового пейзажу. Але ця простота оманлива. Насправді художник поставив перед собою дуже складне завдання - при повній зовнішній нерухомості моделі передати рухи її душі, її внутрішній світ. Спокійна поза і скромний одяг Джоконди фіксують увагу глядача на її обличчі. Зображення настільки правдиве й живе, що, уважно придивившись, в ньому можна побачити і биття пульсу на шиї Джоконди, і тремтіння губ, що створює її знамениту загадкову й невловиму посмішку. Картина ніби жива, але головне, що на цьому живому обличчі невловима зміна думок і почуттів, все багатство й багатогранність внутрішнього світу Джоконди. Додаткову характеристику Моні Лізі дають і надзвичайно виразно написані руки, що, виділяючись світлою плямою на фоні темного одягу, теж неминуче привертають нашу увагу. Величний і гармонійний пейзаж, що потопає в невловимому серпанку - сфумато, це теж було геніальним винаходом Леонардо, що спеціально вивчав оптику і навчився по-новому використовувати світлотінь у своїх творах. Та й сам пейзаж, який є надто первозданним, з оголеними горами - «ребрами Землі», свідчить про наукові інтереси да Вінчі, який всерйоз займався геологією та іншими науками про Землю. «Мона Ліза» вважається шедевром світового живопису. Ця картина не має ціни і охороняється. Щоб вивезти її для демонстрації за межі Франції, потрібен спеціальний дозвіл парламенту цієї країни. Робота Леонардо да Вінчі розкриває нам автора не дивлячись на його похилий вік як невтомну людину, яка прагла на протязі всього свого життя нести людству користь. Найважливіша якість митця - постійне невдоволення собою прагнення до досконалості. У своїх творах да Вінчі досяг тієї геніальної простоти, ясності та гармонії, які й знаменували початок нового високого етапу в італійському мистецтві епохи Відродження.



Питання до дослідника:

1. Яка творча спадщина Леонардо да Вінчі і де зараз знаходяться його картини?

(Творча спадщина Леонардо да Вінчі, яка дійшла до нас нараховує півтора десятки картин, розсіяних по найвідоміших музеях у багатьох містах світу: Нью-Йорк, Санкт-Петербург, Париж, Рим, Флоренція, Краків.)

2. В яких галузях науки проявив себе Леонардо да Вінчі крім живопису та архітектури?

(Леонардо да Вінчі зробив важливі відкриття в галузі природничих наук, зокрема про будову людського тіла, винайшов підводний і сконструював літальний апарати, щоправда з наявних на той час матеріалів їх не можна було побудувати.)

З.Біографія Мікеланджело Буонарроті

Мікеланджело Буонарроті народився в 1475 році в містечку Капрезе поблизу Флоренції, де його батько обіймав посаду мера. З 13 років почав навчатися живопису у відомого флорентійського художника Гірландайо, однак через рік перейшов у майстерню скульптора Бертольдо ді Джованні, і з того часу саме скульптура стала його головним заняттям. Ді Джованні прищепив юному Мікеланджело естетичні ідеали Відродження, познайомив його з шедеврами античного мистецтва.

Великий цінувальник мистецтва, герцог Лоренцо Пишний, що саме правив Флоренцією, помітив талант Мікеланджело і взяв його під свою опіку. Буонарроті чотири роки прожив у домі Медичі, познайомившись тут з цвітом тодішньої італійської творчої інтелігенції та значно розширивши власний кругозір. Однак рафіноване й витончене мистецтво двору Медичі не влаштовувало молодого митця. Мікеланджело покидає гостинну Флоренцію і, здійснивши мандрівку Італією, опиняється в Римі. Тут завершується художня освіта Мікеланджело, і він створює свій перший шедевр -скульптурну композицію «П'єта». Повернувшись на деякий час до Флоренції, митець створює «Давида» - мабуть, найбільш відому скульптуру в історії світового мистецтва і перемагає в художньому змаганні самого Леонардо да Вінчі. Слава про геній Буонарроті вже поширилася по Італії і папа Юлій II викликав митця до Рима, щоб замовити йому будівництво власної усипальниці. Мікеланджело з натхненням узявся до роботи, створив проект величного мавзолею, але через сваволю папи він був реалізований лише частково. Юлій II поставив перед Мікеланджело ще одне завдання -розписати фресками стелю Сікстинської капели у Ватикані. Митець неохоче взявся за це завдання, вважаючи себе перш за все скульптором, а не живописцем. Але плоди чотирирічної праці Мікеланджело перевершили всі сподівання - перед світом постав величний шедевр, а його творець навіки увійшов до числа найбільш визначних художників в історії людства. Повернувшись до Флоренції саме в той час, коли жителі міста вигнали Медичі й проголосили республіку, Мікеланджело виявив видатні якості патріота і громадянина, очоливши будівництво нових міських укріплень і взявши участь в обороні міста. Падіння республіки у Флоренції, грабування Рима іспанськими солдатами і перетворення Італії на маріонетку в руках відсталої і деспотичної Іспанії стало тяжким ударом для Мікеланджело. У його світогляді відбувся злам - первісну віру в творчі сили людини заступають розчарування й фаталізм, які найкраще відбились у сцені Страшного суду на вівтарній стіні Сікстинської капели та у скульптурних алегоріях усипальниці Медичі у Флоренції. Завершивши усипальницю, митець назавжди покинув Флоренцію й оселився в Римі. Тут він провів останні ЗО років свого життя, створивши ще ряд визначних шедеврів, зокрема вже згадану картину Страшного суду на стіні Сікстинської капели та грандіозний купол Собору Святого Петра. Помер Мікеланджело у своїй майстерні у 1574 році, маючи вже 89 років.

Питання до дослідника:

1. Які стосунки були між Мікеланджело та іншими відомими на той час митцями?

(Характер був невживчивий. Нікого з художників не вважав собі рівним, допускав різкі випади проти Леонардо да Вінчі та Рафаеля. Але це в якійсь мірі було проявом його бажання знайти власний шлях в мистецтві)

2. Де похований Мікеланджело?

(Папа хотів поховати його у соборі Святого Петра, але учень митця потай вивіз його тіло з Рима у церкві Санта Кроче - усипальниці великих людей Флоренції.)

4.Творчість Мікеланджело

Мікеланджело Буонаротті, як і Леонардо да Вінчі, був всебічно обдарованою особистістю - геніальним скульптором, художником, архітектором, військовим інженером, поетом і полум'яним патріотом-борцем за свободу батьківщини. Титанічний розмах його творчої думки диктував Мікеланджело такі грандіозні задуми, які він не встиг завершити за 60 років своєї творчої діяльності! Найвидатнішим досягненням Мікеланджело -скульптора став "Давид" (1501-1504, Флоренція), мабуть, найпрекрасніша й найбільш відома зі статуй будь-коли створених людством. Мікеланджело створив Давида ще перед боєм, в момент, коли той помітив ворога і приготувався задати йому удару. Це вже не слабкий юнак, а атлет, який здобуде перемогу виключно завдяки власній силі і умінню. Давид максимально зібраний, і саме на цій вольовій зібраності та напруженні всіх сил героя акцентує увагу Мікеланджело. Зосереджений і грізний вираз обличчя, могутні, ніби пронизані рухом м'язи передають цю концентрацію духовних і фізичних сил Давида, причому передають найвиразніше за всю історію мистецтва. Такого мужнього обличчя, в якому поєдналась краса Аполлона й енергія Зевса, такого прекрасного, що все ніби пронизане рухом і є згустком енергії, тіла, ще не створював ніхто. "Давида" можна вважати найяскравішим втіленням ренесансного ідеалу людини, твором, що відображає саму суть мистецтва Високого Відродження. Особливий талант Мікеланджело виявився і в тому, що він зумів витесати величезну, більш, ніж 5 метрову статую з брили мармуру, яка, як здавалось, вже була безнадійно зіпсована іншим скульптором. "У кожній брилі мармуру ховається скульптура - її лише треба вміти вивільнити", - говорив Мікеланджело.

Статую "Раб розриваючий пути" сучасники прозвали "Повсталим рабом". Постать раба виражає героїчне зусилля розірвати пути, на обличчі написані рішучість й незламна воля. Мікеланджело брав участь у спорудженні собору Св. Петра у Римі. Собор, що й нині прикрашає столицю Італії, будували найвідоміші архітектори того часу. Мікеланджело розробив проект величезного купола найпрославленішого з пам'ятників архітектури епохи Відродження. Овальний купол піднімається на висоту 132 метри. Він укріплений на барабані, який оточений колонами.

Творчість Мікеланджело, який залишив грандіозні за масштабом і силою твори в кожній зі сфер художньої творчості, вважається кульмінацією італійського Високого Відродження.



Питання до дослідника :

1. Що собою являє скульптурна композиція "П'єта"?

(Скульптурна композиція "П'єта" або "Оплакування" 1495-1501рр. І вже тоді поміщена в собор Св. Петра в Римі. Мадонна тримає на колінах мертвого Ісуса. Славетний скульптор створив цю роботу у віці 24 років, будучи ще невідомим художником.)

2. Які зображення створив Мікеланджело при розписі Сікстинської капели у Ватикані?

(Сікстинська капела - це єдина його закінчена велика робота. Над фресками стелі загальною площею 600 м2 працював самотужки 4 роки. Його композиції кожна сама по собі, але пов'язані єдиним задумом - відтворення основних сцен і головних персонажів Біблії від створення світу до Всесвітнього потопу.)

3. Що за художнє змагання відбулося між Мікеланджело та Леонардо да Вінчі? (Серед представлених проектів розпису головної зали флорентійської сеньйорії більш схвальних оцінок громадськості отримала саме робота Мікеланджело.)



4.Біографія Рафаеля Санті

Рафаель Санті народився у 1483р. в містечку Урбіно, столиці невеликого герцогства в Середній Італії. Перші уроки малювання отримав у батька. Пізніше навчався у відомого майстра Перуджіно, ліричне мистецтво якого справило значний вплив на творчу манеру Рафаеля. А завершив він свою художню освіту в Флоренції, куди прибув у 1504р. — саме в той час, коли тут жили й творили Леонардо да Вінчі та Мікеланджело. Знайомство з творами цих двох титанів Відродження значно розширило світогляд Рафаеля. Саме наслідуючи да Вінчі, Рафаель починає багато малювати з натури, вивчати анатомію, механіку руху і складні пози та ракурси людського тіла, шукати формулу найбільш гармонійно збалансованої композиції. У цей час головною темою його творчості стають прекрасні й ліричні образи Мадонн, в яких він з неймовірною теплотою й симпатією розкриває тему світлої й безкорисної материнської любові. У 1508р., за запрошенням папи Юлія II, Рафаель приїхав до Рима. Папа вирішив доручити йому і ще групі художників розпис парадних покоїв Ватиканського палацу, однак уже перші ескізи Рафаеля справили на Юлія II таке враження, що замовлення отримав лише він один. Протягом 1509-1517рр. художник розписує чотири кімнати, які стали гордістю Ватикану і відомі на весь світ під назвою Станце (кімнати) Рафаеля. У римський період життя Рафаель починає багато працювати над мистецтвом портрета, по-новаторськи. Улюбленою темою художника залишається зображення Мадонн: в цей час він створює чи не найбільш відому свою картину — «Сікстинську Мадонну». У Римі Рафаель почав працювати і в галузі архітектури, спроектувавши кілька церков та вілл і ставши, після смерті Браманте у 1514 році, головним архітектором Собору Святого Петра. Помер художник у 1520р. Похований Рафаель у римському Пантеоні. Його могилу прикрашає мармурова статуя Мадонни, виконана одним з його учнів, й епітафія латиною, написана одним із друзів: «Тут спочиває той Рафаель, за життя якого велика природа боялась бути переможеною, а по його смерті вона боялася померти».



Питання:

1. Яка була остання картина Рафаеля?

(Помер у віці 37 років, будучи у розквіті творчих сил і слави. На похоронах за ним несли останню незавершену картину «Преображення», яка своєю складною композицією провіщала настання епохи нового стилю - барокко.)

2. Чому головною темою творчості Рафаеля стали образи Мадонни?

(Рафаель втратив матір у 8-річному віці, а в 11 став круглим сиротою, прагнення возвеличити світлу безкорисну материнську любов, тепло і піклування стали втіленням в образах Мадонн.)

Творчість Рафаеля Санті

Рафаель Санті не відзначався ні різносторонністю Леонардо да Вінчі, ні силою таланту Мікеланджело. Однак саме він, синтезувавши досягнення попередників, з найбільшою повнотою втілив у своїх творах ідеали Високого Відродження. Він зображував чудових, гармонійних людей за мирних звичних обставин на тлі красивих пейзажів чи величної архітектури.

Особливості стилю Рафаеля найкраще виявилися в численних зображеннях Мадонн (Мадонна з Иосифом). Більшість із них є, по суті, варіаціями однієї вдало віднайденої композиції, що складається з фігур Мадонни і немовлят Ісуса та Іоанна Хрестителя. Разом ці фігури утворюють групу у вигляді трикутника чи піраміди, яка, згідно з відкритими да Вінчі законами композиції, є ідеальною для надання картині врівноваженості та гармонії. А фоном для цієї групи служить чудовий, теж спокійний і гармонійний пейзаж.

Більш складною є композиція найбільш відомої з мадонн Рафаеля -«Сікстинської Мадонни». Цей образ був створений в 1515 -1519 рр., для церкви Святого Сікста. Він розповідає про одне з чудес церковної історії — явлення Богородиці з Ісусом папі Сіксту II.

Раптово розсунулась завіса і відкрила Діву Марію, що йде по хмарах з Ісусом на руках. Постать Богоматері чітко вимальовується на фоні світлого сяючого неба. Вона крокує легкою, але рішучою ходою, зустрічний вітер розвиває складки її одягу, а біля її ніг, потопаючи в пухнастих хмарах, розташувалися папа Сікст II і Свята Варвара. Папа лівою рукою намагається вгамувати схвильоване биття серця, а правою вказує на землю, куди прямує Мадонна. По-світськи вишукана Св. Варвара, застигла в благоговійному мовчанні. А внизу два ангелки-путті, зацікавлено дивлячись вгору, ніби повертають наш погляд до фігур Марії та її сина. Придивимось до їхніх облич та очей, які дозволяють зазирнути у світ їх думок і емоцій. У прекрасному обличчі молодої жінки - дитяча чистота й віра, і водночас внутрішня сила. У ньому і материнська любов, і тривога за долю сина, і непорушна твердість та усвідомлення величі того подвигу, який вона повинна здійснити, принісши в жертву єдину дитину заради спасіння людства. А немовля широко-відкритими очима дивиться на світ, що відкрився перед ним, і в цьому погляді є щось недитяче - глибоке і серйозне.

Як і попередні картини Рафаеля, «Сікстинську Мадонну» відрізняє ясність і гармонійність композиції. До того ж Рафаелю вдалося досягти дивовижного ефекту, - на полотні не помітно жодного руху, але, чим більше дивишся на Марію, тим більше здається, що вона наближається. Саме через цю особливість картини російський поет В. Жуковський назвав «Сікстинську Мадонну» «небесною мимо плинною дівою». Та найголовніше, що відрізняє даний шедевр від більш ранніх Мадонн Рафаеля, - це значно глибший ідейний зміст. Залишились ліризм і піднесеність, але замість світлого і безтурботного материнства ми бачимо глибокий драматичний конфлікт між материнською любов'ю й її жертвою. Величний образ, повний невичерпного ідейного змісту, - головний шедевр Рафаеля - так коротко можна охарактеризувати «Сікстинську Мадонну».

За видатні якості своїх творів Рафаель ще за життя здобув слави ідеального художника. Його великі картини відзначались глибиною задуму, гармонією та ясністю художньої мови, портрети - глибиною психологічної характеристики персонажів, а таких світлих і жіночих образів, як Рафаель, не створив ніхто ні до, ні після нього, як ніхто не досяг і такої багатогранності у зображенні найтонших нюансів образу жінки-матері.

Питання до дослідника:

1. Де зараз зберігається «Сікстинська Мадонна»?

(Зараз Сікстинська Мадонна знаходиться у Дрезденській картинній галереї, викуплена вона була у монахів за величезні гроші, еквівалентні 70 кг золота, у першій половині XVIII століття королем Августом III.)

2. Яка визначальна риса мистецтва Рафаеля?

(Мистецтво його радісне, щасливе, дихає спокоєм, розум в ньому з'єднаний з любов'ю до людини й душевною чистотою.)

Учитель

Дякую нашим виступаючим за цікаву та змістовну розповідь і пропоную нашим гостям поділитися враженнями від почутого. Давайте з'ясуємо, які спільні риси творчості характерні для представників італійського мистецтва Відродження.

Робота по групам

ІVЗакріплення вивченого матеріалу

А зараз я, отримавши кореспондентські повноваження від однієї відомої газети у Римі, візьму у вас інтерв'ю. Учитель вибірково підходить до груп і задає питання.

1. Що вас вразило у творчості Рафаеля?

2. Чим вас захопили картини Леонардо да Вінчі?

3. Що характерно для італійського мистецтва Відродження?

4. У чому велич на ваш погляд Мікеланджело як скульптора?

5. У чому особливість творчості Рафаеля Санті?

І так, епоха Відродження асоціюється з чимось світлим прекрасним, величним, а з чим це поняття асоціюється у вас. Мікрофон.



V Підсумок уроку.

Шановні гості! Я думаю, що допитливість та інтерес не спроста привів вас до Риму. Адже в Росії у м. Санкт-Петербурзі у Ермітажі зберігається картина Леонардо да Вінчі «Мадонна з Иосифом», а у Франції в Луврі знаходяться «Джоконда» Леонардо да Вінчі та статуя Мікеланджело «Раб розриваючий пути», а Німеччина пишається «Сікстинською Мадонною» Рафаеля Санті, яка прикрашає Дрезденську галерею.

Таким чином, запозичивши багато елементів античної культури, епоха Відродження створила на їх основі культуру нової доби - доби, коли людина взялася за перебудову світу. Мистецтво Ренесансу стало гімном людині, як і тій, що ставала героєм художнього твору, так і тій, що творила

Виставлення оцінок.



V І Домашнє завдання.

1.Опрацювати § 12, записи в зошитах;

2. Підготувати міні-твір «Роль епохи Відродження у формуванні душевної краси людини.»

3.Підготувати кросворд



(творчі завдання даються індивідуально враховуючі бажання учнів)


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка