Миронівська зш I- ii ст



Скачати 103.14 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір103.14 Kb.
Урок-проект на рівні 1 клсау

середньої тривалості на тему :








Миронівська ЗШ I- II ст.

Світловодського району

вчитель початкових класів:

Рак Любов Борисівна

2012 рік


Урок-проект

Тема:

Про кого кажуть :,,Вони справжні друзі?”
Школа доброти


Мета проекту:

  • навчальна - допомогти дітям усвідомити основні правила поведінки в природі, формувати уявлення про світ живої та неживої природи рідного краю, допомогти усвідомити себе як частинку навколишнього світу, навчити працювати з додатковою літературою, формувати навички самоосвітньої діяльності, самооцінювання;

  • розвивальна : дати можливість відчути радість від творення добра іншим; засуджувати негативні вчинки дітей, що наносять шкоду природі; прищеплювати пошану до принципів народної моралі. Заохочувати помічати і берегти красу навколо себе, розвивати відповідальність за скоєні вчинки;

  • виховна : виховувати добро, милосердя, бажання робити гарні вчинки, любити природу, край, де ти живеш.


Координатор : вчитель початкових класів - Рак Любов Борисівна

Урок - проект у формі – пізнання, дослідження, мислення.



Обладнання: ілюстрації із зображенням схеми утворення джерела, початок казки надрукований на таблиці, фотографії учнів, малюнки до казки, вірш ,,Джерело’’, картка – пам’ятка про поведінку біля водойми, казка К.Д.Ушинського ,,Струмок’’, карта області України.
Основне питання : Про кого кажуть :,,Вони справжні друзі?”

  • Ключове питання : Що таке “джерело”?

  • Що означає берегти природу ?

  • Що таке дружба?

  • Що означає “дружити”?

  • Помічники” та “вороги” дружби.

  • Як стати добрим другом?

  • Закони, або рецепти, дружби та добра.

  • Прислів’ я про друга і дружбу.

  • Колективне створення казки.

Навчальні предмети : “Природознавство”, позакласне читання.

Тривалість проекту : дві неділі.

Кінцевий результат :

  • Тренування навичок роботі в групі.

  • Формування навичок роботи з енциклопедичною та довідковою літературою.

  • Засвоєння знань про утворення та роль джерела.

  • Охорона природних об’єктів рідного краю.

  • Формування правильних моральних норм поведінки в природі.

Дослідницько - інформаційний проект з моральним змістом на екологічну тематику.

Короткотривалий міні - проект на рівні 1 класу




Групи дослідників:

  • Студія “Науковці”

  • Студія “Творча майстерня”

  • Студія “ Юні художники”

  • Студія “ Всезнайки”.

Завдання для груп:

  • Група 1. “Науковці”.

Збір інформації, як утворюється “джерело”? Чому вода в джерелі чиста і холодна? Значення цієї води для життя людини і лісових мешканців?

  • Група 2. “Творча майстерня”.

Складання казки за поданим початком: “ Лісове джерельце”.

  • Група 3. “ Юні худлжники”.

Намалювати слайди до казки. Оформити альбом .

  • Група 4 “ Всезнайки”

а) виконати вправу “Мікрофон”.( Друг – це той …”, “Друзі можуть разом …“).

б) скласти павутинку “ (Дружба – це …”). Сформувати мораль казки.

в) Прочитати оповідання К. Д. Ушинського “ Струмок” та вірш “Джерельце” і дати відповіді на запитання (збірник художніх творів

« Джерельце»).



  • Яку розповідь хлопчик почув від краплинок?

  • Яке значення цього струмочка ?

  • Яке відношення хлопчика до природи ?


Презентація проекту

I.Ознайомлення з темою і метою проекту, прогнозування результату.

II. Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадайте загадку – добавлянку.

Відома з віку рідина,

Усяк її вживає,

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка, тверда

Звичайна, (підкажіть) … (вода).

- Отже ми поговоримо про воду – одне з найбільших багатств на землі, про водойми, що існують в Україні.



  1. Технологія « Мозковий штурм ».

Вчитель. Погляньте на карту України. Що означає синій колір? (Воду)

  • А які ви знаєте водойми ? (Джерела, річки, озера, ставки, водосховища, болота – все це водойми)

  1. Розгляньте ілюстрації на дошці.

III. Повідомлення теми уроку та мети.

  • Сьогодні ми говоритимемо про вплив людини на природні об’єкти рідного краю?

IY. Мотивація навчальної діяльності.

- Для чого ми будемо вивчати цю тему?

- Чого вона навчить кожного з нас?



Завдання :

(Діти по черзі читають записи на дошці). Цей проект навчить мене:

  • Негативно ставитись до руйнування водойм.

  • Працювати в групах.

  • Оцінювати свої вчинки й приймати рішення відповідно до ситуації.

Y. Усідомлення знань. Надання необхідної інформації.

1. Перевірка домашнього завдання.



Виступ студії “Науковці”.

А) відгадування загадки

Із – під гірки, з під крутої

Прокладається порою

Та й до моря утіка

Через лози по ярах? ( Джерело)

Б) бесіда


  • Для чого нам потрібне джерело ?

  • Яким є їх значення для життя на Землі?

  • Чи маємо ми право руйнувати природу рідного краю?

2. “Довідкове бюро”. Словникова робота.

( Пояснити значення слова “джерело”)

Джерело – місце, де на поверхню землі виходить підземна вода.

Вчитель.


Пригадайте, які шари землі ви розглядали на кручі, на урвистому березі річки?

Складемо схему утворення джерела:

Висновок.

Після дощу частина води стікає в річку, частина випаровується, а решта проходить крізь шари ґрунту й піску до шару глини, яка води не пропускає. Тут утворюються підземні струмочки, які течуть туди, куди нахилений шар глини. Там, де глина підходить близько до поверхні землі, то вода витікає на поверхню і утворюється джерело.



Якості джерельної води :

  • чиста ;

  • прозора, бо пройшла крізь кілька шарів землі, фільтрується, очищена від домішок;

  • холодна і її приємно пити.

Студія “Творча майстерня”

Складання казки за початком “ Лісове джерельце”

На лісовій галявині було джерельце. До нього кожного дня приходили лісові мешканці, щоб напитися холодної смачної водиці... .

Одного разу до джерела прийшов в ліс хлопчик Андрійко. Він любив пустувати. Напився водички, і не подякувавши за послугу, подумав :

“ А що воно буде, як я візьму оцей камінь і кину на дно. Ото, мабуть, булькне дуже !”. Підняв камінь, кинув його в джерело. Булькнуло дуже. Хлопчик засміявся, побіг і забув про свої пустощі. Камінь упав і забив джерело.

Прийшли лісові звірята і побачили, що джерельце висихає. Вони вирішили допомогти йому. Поскликали Велику Лісову Раду і почали думати, як зарадити лихові, адже без води вони загинуть. Рішення прийняла Мудра Совуня. Вона погукала слоника Борю, щоб він довгим хоботом відкинув камінець. А зайчик Костя Вухань та їжачок Колько Колючка взяли лопату і грабельки, та й розчистили джерело. Задзвеніла, заспівала знову вода джерельна, мов жива.

Звірята подякували слонику Борису за допомогу. А негарний вчинок хлопчика засудили. Згодом Андрійко згадав свою витівку і йому стало соромно. Він попросив вибачення в лісових друзів.



Вчитель:

Чого вчить нас ця казка? Який її моральний зміст ? Як потрібно ставитись до природи ?

Хто справжні друзі природи ? Що означає дружити ? Чи маєте ви право руйнувати природу?

Група 3. “ Юні художники”.
Намалювати слайди до казки. Оформити альбом


1..




3.

2..

3..

2..



Долоні добра

Рости, навчатись, пізнавати і доброю людиною ставати




Студія “ Всезнайки”.

Вчитель. Прочитаємо риси характеру людини і пояснимо їх зміст.
Людські риси характеру. Вислови видатних людей

  • Ухиляйся від злого та добро чини.

(Псалтир 36: 27)

  • Людина відбивається у своїх вчинках.

( Ф. Шиллер)

  • Добро робити ніколи не пізно.

(Українське прислів’я)

  • Уранці, коли пробуджуєшся, спитай себе: “Що я маю зробити?”

Увечері, перш ніж заснути: “Що я зробив?”

(Піфагор)

Прочитати оповідання К. Д. Ушинського “ Струмок” та вірш “Джерельце” і дати відповіді на запитання (збірник художніх творів

« Джерельце»)



  • Яку розповідь хлопчик почув від краплинок?

  • Яке значення цього струмочка ?

  • Яке відношення хлопчика до природи ?

Чому джерела потребують охорони ?

  • В Україні здавна цінували джерела. Чистота та бездоганні смакові якості джерельної води сприяли тому, що народ надавав їм символічного значення – воду вважали живою, тобто особливо цілющою.

  • За народними повір’ ями, жива вода давала силу, зцілювала рани і повертала до життя.

Вчимося творити добро

Вірш « Джерельце»

Джерельце під вербою

виблискує водою.

Прийду до нього й до ладу

Порозчищаю, обкладу.

І задзенить, і заспіва

Вода джерельна, мов жива.


  • Як хлопчик розчистив джерельце ?


Асоціативний кущ


Визначити “помічників” та “ворогів” дружби.








Помічники”

Вороги”

допомога

образа

щирість

жадібність

розуміння

заздрість

любов

гордість

прощення

сварка

мир

бійка


Закони дружби

  • Друзі все ділять навпіл.

  • Спочатку подбай про друга.

  • Друг завжди допоможе в біді.

  • Друг уміє прощати.

Правила доброти

1.Допомагай слабким, маленьким, хворим …

2.Не будь жадібним.

3.Пробачай помилки іншим.

4.Ніколи не заздри.

5.Жалій інших, а не себе.



YI.Підсумок уроку.

  1. бесіда.

  • Що нового дізналися на уроці ?

  • Чому джерела потребують охорони?

  • Чого вчить нас казка ? Що схвалюєте ,а що засуджуєте в поведінці хлопчика?

  • Хто були справжні друзі ,,джерельця’’?

2. Складання пам’ятки ,,Любімо світ в якому ми живемо!’’

  • Любіть свій рідний край!

  • Бережіть природу!

  • Будьте допитливими, творчими, спостережливими.

  • Цінуйте надбання наших предків.

  • Робіть добро, будьте милосердні один до одного





Ми – друзі природи

Результат роботи:



  • Розвиваю творче мислення дітей, фантазію.

  • Збагачую зв’язне мовлення.

  • Виховую естетичні почуття від спостереження за явищами в природі.

  • Розвиваю вміння робити висновки, аналізувати, спираючись на власний досвід.

  • Вчу любити природу і берегти її багатства.

Нагороди

Ось які ми отримали грамоти, подяки та солодощі.


Список літератури

1.Заповідні куточки Кіровоградської землі.Т.Л.Андрієнко,Київ, 1999.

2. Рідний край. Кіровоградщина. Л.Д.Дяченко М.М.Ковальов, Кіровоград. –1998.

3. Барвінковий край. О.Макаренко. Тернопіль – Богдан, 2005.

4. Зелена планета. Нова енциклопедія. Київ – “Махаон – Україна”, 2006.

5.Веселка “Школа доброти”, Харків,2012.

6. Журнали “Початкова школа” № 9,ст. 21-25 та № 11, с.52 2012 рік).

7. Бібліотека «Шкільного світу», 2008 рік «Проекти в початковій школі. Тематика та розробки занять».



Побажання

виконаної роботи!!!

YII. Інтерактивне домашнє завдання.

Вчитель. Своїми вчинками, поведінкою довести, що сьогоднішній урок пройшов недаремно.

Література :



  1. Бабовал Т. І. Природознавство. Цікавий світ навколо нас: книга для читання. Тернопіль: Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 1998.

  2. Бакай В. П. Охорона водойм. Розкажіть онуку. 1997 №6 с. 24-25.

  3. К. Д. Гуз. Я і Україна, 1 клас. Полтава ,,Довкілля – К’’ 2007 рік.

  4. Т. Г. Гільберт, Т.В. Сак . Природознавство, 1 клас. Київ ,,Генеза’’ 2012 рік.

  5. Журнал ,,Початкова школа’’ 2011 рік №9ст.30, № 6 ст. 19,№ 3 2013 ст. 60.





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка