Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Миколаївський регіональний центр Інституту обдарованої дитини напн україни Методика «Таблиці Шульте» Шкали



Скачати 77.47 Kb.
Дата конвертації15.04.2016
Розмір77.47 Kb.
Миколаївський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Миколаївський регіональний центр

Інституту обдарованої дитини

НАПН України

Методика «Таблиці Шульте»

Шкали: стійкість уваги, ефективність роботи, ступінь включення в роботу, психічна стійкість

Призначення тесту: визначення стійкості уваги та динаміки працездатності. Використовується для обстеження дітей з 10 років та дорослих.

Описання тесту

Випробуваному по черзі пропонується п'ять таблиць, на яких в довільному порядку розташовані числа від 1 до 25. Випробуваний відшукує, показує і називає числа в порядку їх зростання. Проба повторюється з п'ятьма різними таблицями.



Інструкція до тесту. Випробуваному пред'являють першу таблицю: «На цій таблиці числа від 1 до 25 розташовані не по черзі». Потім таблицю закривають і продовжують: «Покажи і назви всі числа від 1 до 25. Намагайся робити це якомога швидше і без помилок». Таблицю відкривають і одночасно з початком виконання завдання включають секундомір. Друга, третя і наступні таблиці пред'являються без інструкцій.

Інтерпретація результатів

Основний показник - час виконання, а також кількість помилок окремо по кожній таблиці. За результатами виконання кожної таблиці може бути побудована «крива виснаження (стомлюваності)», що відображає працездатність у динаміці.

За допомогою цього тесту можна обчислити такі показники (за А. Ю. Козиревою):


  • ефективність роботи (ЕР),

  • ступінь включення в роботу (ВР),

  • психічна стійкість (ПС).

Ефективність роботи (ЕР) обчислюється за формулою:

ЕР = (Т1 + Т2 + Т3 + Т4 + Т5) / 5, де Т час роботи з певною таблицею.

Оцінка ЕР (у секундах) проводиться з урахуванням віку випробуваного.



Вік

5 балів

4 бали

3 бали

2 бали

1 бал

10 років

45 і менше

46-55

56-65

66-75

76 і більше

11 років

35 і менше

36-45

46-55

56-65

66 і більше

з 12 років

30 і менше

31-35

36-45

46-55

56 і більше

Ступінь включення в роботу (ВР) обчислюється за формулою:
ВР = Т1 / ЕР

Результат менше 1,0 - показник гарного включення в роботу, відповідно, чим вище 1,0 даний показник, тим більше випробуваному потрібна підготовка до основної роботи.

Психічна стійкість (витривалість) обчислюється за формулою:
ПС = Т4 / ЕР

Показник результату менше 1,0 говорить про хорошу психічну стійкість, відповідно, чим вище даний показник, тим гірше психічна стійкість випробуваного до виконання завдань.











Використана література: Методика «Таблицы Шульте» / Альманах психологических тестов. – М., 1995, С.112-116.



Матеріал підготували:


Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5











Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5











Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5











Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5











Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5











Протокол діагностики за методикою «Таблиці Шульте»




Час (с.)

К-ть помилок

Результати

Таблица 1







Таблица 2







ЕР=

Таблица 3







ВР=

Таблица 4







ПС=

Таблица 5











База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка