Методичні рекомендації щодо проведення уроку пам’яті до річниці



Скачати 43.16 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір43.16 Kb.
Методичні рекомендації щодо проведення уроку пам’яті до річниці

Чорнобильської трагедії
26 квітня 1986 року – одна з тих дат в історії України і всього світу, яку називають «чорною». У цей день небо над квітучим і спокійним Поліссям покрилося зловісною хмарою радіаційного диму. Сталася одна із найстрашніших за своїми наслідками техногенно-екологічна катастрофа, яка відізвалася численними проблемами у багатьох країнах світу. Тому і називають вибух на Чорнобильській атомній станції катастрофою планетарного масштабу.

З огляду на це є потреба провести ряд виховних заходів та уроків, на яких розглянути питання щодо ролі людини у питаннях екологічної безпеки планети. Кожен житель планети має усвідомлювати, що всі процеси в природі є взаємозалежними. Головною думкою таких уроків має бути твердження, що людина відповідальна за майбутнє нашої Землі і прийдешніх поколінь. Людство має об’єднатися у спільному пошуку шляхів порятунку від загрози екологічного лиха. Роковини Чорнобильської трагедії мають сприяти осмисленню причетності усіх людей до забезпечення екологічної безпеки.

Під час проведення уроку, присвяченого пам’яті Чорнобильської трагедії, вчителі, педагоги-організатори, заступники з виховної роботи, класні керівники повинні звернути увагу на проблему людяності, відповідальності кожного за життя того, хто живе поруч. Події, що відбувалися на ЧАЕС 26 квітня 1986 року, були прикладом героїзму людей, які віддали свої життя заради того, щоб врятувати інших. Ще одна важлива мета уроку пам’яті Чорнобильської трагедії – формування загальнолюдських цінностей і почуття відповідальності за власні дії.

Ураховуючи вплив наслідків аварії на атомній станції на здоров’я людей (особливо тих, хто народився після 1986-го року), вважаємо за потрібне підняти питання щодо формування навичок здорового способу життя. Наявність шкідливих звичок призводить до погіршення стану здоров’я і зменшення тривалості життя. Власне життя і здоров’я є найголовнішою цінністю для кожної людини – таким має бути висновок школярів після проведеного уроку.

Щодо форми проведення уроку пам’яті Чорнобильської трагедії, то класний керівник або вчитель має можливість вибрати найбільш доцільну з урахуванням віку та можливостей школярів. Це може бути урок-реквієм, колективна творча справа, година спілкування, зустріч з учасниками ліквідації аварії.

Бажано організувати виставки творчих робіт (малюнків чи поробок).

У засобах масової інформації та літературних творах можна знайти багато корисної інформації: це можуть бути спогади про героїв Чорнобиля, огляд документальної хроніки, вірші та уривки із літературних творів.

Підвищити ефективність уроку з означеної теми може використання музичних творів. Варто запропонувати для прослуховування такі твори: фрагменти з симфонії № 6 П.І.Чайковського, Аве Марія” Ф.Шуберта, Лакримозу із “Реквієму” В.Моцарта та ін.



Орієнтовна тематика Уроку пам’яті Чорнобильської трагедії


  • «Чорнобиль б'є на сполох»

  • «Чорнобильські дзвони»

  • «Чорнобильська мадонна»

  • «Атомне століття раною горить…»

  • «Відблиском сердець чорнобильських героїв займається рожевий схід зорі…»

  • «Свічка пам’яті у наших серцях»

  • «Чорнобиль… Катастрофа триває»

  • «Чорнобиль – це завжди сьогодні!»

  • «Ще довго сіятиме світу Чорнобиль біль і самоту…»

  • «І впаде тоді звіздар полин,

І зробиться уся вода гіркою»

  • «Імення зорі – Чорнобиль»

  • «Пам’ятаймо чорнобильський квітень»

  • «Під полиновою зорею»



Список рекомендованої літератури

  1. Агафонова О.О. Листи з Чорнобильського саду // Все для вчителя. – Квітень 2003. - №10-13. – С.27-28.

  2. Бережевець В.М. Запаліть скорботну свічку: Сценарій передачі шкільного радіо //Позакласний час. – 1999. - №17. – С.28-29.

  3. Біль і тривоги Чорнобиля / Упоряд. Ю.В. Сазонов. – К.: ВАТ «Вид-во « Київ. правда», 2006. – 288 с.

  4. Вільк Г.Н. Чорнобиль… Трагедія… Пам'ять… // Розкажіть онуку – 2008. – №3. – С. 66-68.

  5. Вернег А.О. Репортаж із Чорнобиля // Розкажіть онуку – 2007. – №3. – С. С. 34-36.

  6. Возняк В.Я. и др. Чернобыль: события и уроки. Вопросы и ответы. – М.: Политиздат, 1989. – 278с.

  7. Гусєв О.П. Чорнобиль – біль наш довічний: Документально-публіцистична повість. – К.: “Золоті ворота”, 1996. – 224 с.

  8. Загреба Михайло. Пропусти Чорнобиль крізь серце. – К.: «ТОВ «Спалах». – 2002. –120 с.

  9. Иллеш А.В., Пральников А.Е. Репортаж из Чернобыля: Записки очевидцев. Комментарии. Размышления. – М.: Мысль, 1987. – 157с.

  10. Ймення зорі Чорнобиль: Фотоальбом. – Чорнобиль: “Чорнобиль-інтерінформ”, 1996. – 232с.

  11. Карасьова В. Дзвони пам’яті, дзвони Чорнобиля зболену душу тривожать довічно //Світло. – 2002. – №1. – С.61-63.

  12. Київщина: Географічний атлас: Моя мала Батьківщина. – К.: ТОВ “Видавництво “Мапа”, 2001. – 24с.

  13. Київщина: Із минулого в майбутнє. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2002. – 200с.

  14. Коваленко О.В. Хто квітень наш отак підступно зрадив?.. // Позакласний час. – 2009. – №5-6. – С. 46-47.

  15. Коваленко А.П., Карасюк А.А. Чернобыль сегодня и завтра. – К.: О-во «Знание» УССР, 1988. – 48с.

  16. Коваленко А.П., Рисованный Ю.В. Чернобыль – каким его увидел мир. – К.: Молодь, 1989. – 176с.

  17. Комашков В. Чорнобильська туга: Поезії //Однокласник. – 1993. – №4. – С.2-3.

  18. На Чорнобиль журавлі летіли (вечір-пам’ять) // Позакласний час. – 2010. – №3. – С.119-124.

  19. Объект «Укрытие». Продолжение. – К.: «Золотые ворота», 1995. – 118с.

  20. Під полиновою зорею: Фотонарис про історію та культуру Чорнобильського Полісся. – К.: “АртЕк”, 1996. – 160с.

  21. Половецька С.М. Двадцять шосте квітня – День скорботи: Виховна година //Все для вчителя. – Квітень 2002. - №7. – С.21-22.

  22. Ретроспеткина дозиметрія учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС / С.В. Іллічів, О.А. Кочетков, В.П. Крючков та ін. / За ред.канд. фіз.-мат. наук А.В. Косовського. – К.: «Седа-стиль», 1996. – С. 256.

  23. Сандуляк Г. Дзвони пам’яті: Вечір, приурочений до 17-ої річниці Чорнобильської трагедії //Шкільний світ. – Серпень 2002. – № 29-32. – С.55-57.

  24. Свирида Р. Заповідний край і Чорнобиль // Дивослово. – 2000. – №4. – С.29-33.

  25. Свято у школі: Збірник сценаріїв у двох частинах. / Укладачі: Є.М. Бачинська, Ю.М. Половинчик, Н.В. Яременко – Біла Церква, КОІПОПК, 2003.– Ч. ІІ. – 272 с.

  26. Спалах зорі полин: З досвіду роботи вчителів Іванківського району. – Випуск 2. – Іванків: “Полісся – Телепресінформ”, 2001. – 54с.

  27. Терещенко Е.О. Колокол Чорнобиля // Позакласний час. – 2009. – №5-6. – С.48-50.

  28. Чи знаєш ти, світе, як сиво ридає полин // Позакласний час. – 2008. – №3. – С. 50-60.

  29. Чернобыльская катастрофа: Монография. – К.: Наукова думка, 1995. – 559с.

  30. Чернобыльский репортаж: Фотоальбом. – М.:Планета, 1989. – 153с.

  31. Чорнобильська мадонна: поема /Драч І.Ф. Вірші та поеми. – К.: Дніпро, 1991. – С.179-210.

  32. Чорнобиль не має минулого часу: Огляд-композиція /Буган Ю.Г., Тимчишин О.І., Борисюк С.В. Дозвілля школярів: Збірник сценаріїв. – Тернопіль: ТІПО, 1997. – С.147-154.

  33. Човнова Н. Урок позакласного читання за твором Катерини Мотрич “Політ журавлів над не толоченими травами” та поезіями, присвяченими трагедії на Чорнобильській АЕС //Українська мова і література в школі. – 2000. - №3. – С.39-41.

  34. Що таке Чорнобильська аварія? // Позакласний час. – 2009. – №5-6. – С. 43-45.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка