Методичні рекомендації щодо підготовки та проведення свята гри та іграшки Криськова Валентина Дмитрівна заступник директора з виховної роботи Деражнянського нвк «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №3,ліцей»



Скачати 194.08 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір194.08 Kb.
Методичні рекомендації та матеріали щодо організації виховної роботи з учнями школи І ступеня
Методичні рекомендації щодо підготовки та

проведення свята гри та іграшки
Криськова Валентина Дмитрівна – заступник директора з виховної роботи Деражнянського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №3,ліцей»
Свято гри та іграшки: сутність та структура. Свято гри та іграшки – свято, наповнене різноманітними іграми. Його можна провести як День улюблених ігор та іграшок. Проведення свята у загальноосвітньому навчальному та оздоровчому закладах може тривати цілий день. Зміст свята має бути спрямований на ознайомлення з новими, цікавими, змістовними та захоплюючими іграми з метою забезпечення всебічного розвитку дітей різного віку, їх особистісного зростання, формування ігрової культури. Свято гри та іграшки має забезпечити змістовне й активне проведення дозвілля учнівської молоді. Свято можна розпочати чи завершити костюмованою процесією, парадом іграшок.

Структурою свята може бути передбачено проведення різноманітних ігор, ігрових програм, робота ігрових кімнат, куточків, майданчиків тощо. Наведемо орієнтовний перелік ігрових форм роботи, які можуть бути використані у ході проведення свята:



  • зал масових ігор і танців;

  • кімната настільних ігор;

  • кімната веселих атракціонів;

  • кімната „тиші та мудрості”;

  • кімнати пізнавальних ігор (предметних: історії, географії, літератури, хімії, біології тощо);

  • турніри: шахово-шашкові, лото, доміно тощо;

  • майстерня ігор, іграшок, карнавальних прикрас;

  • виставка-ярмарок ігор та іграшок-саморобок;

  • ігри-конкурси вмілих, спритних, кмітливих;

  • гра-експрес („Гра крокує разом з нами”, „Котилася торба”);

  • ігрові програми („Ширше коло” тощо);

  • конкурс газет „Ерудити, вперед!”;

  • вернісаж інтелектуальних ігор (плакати з головоломками, ребусами, кросвордами, криптограмами, логічними задачами тощо);

  • аукціон гри та іграшки;

  • спартакіада народних ігор;

  • сюїта туристичних ігор;

  • веселі естафети;

  • турніри знавців;

  • турніри на звання чемпіона з м’ячем, із скакалкою, на запуск мильних кульок тощо;

  • конкурс міні-вистав „Театр-експромт”;

  • презентація улюбленої гри та іграшки;

  • парад ігор та іграшок (для молодших школярів);

  • концерт художньої самодіяльності, присвячений грі (декламація віршів про гру та іграшку, співання пісень, танцювальні композиції, показ лялькових вистав, інсценізація тощо).

Алгоритм підготовки свята. Підготовка до свята передбачає організацію такої роботи:

  • створення творчого колективу з педагогів та учнів;

  • вивчення ігрових потреб та інтересів дітей, рівня їхньої ігрової культури;

  • визначення мети проведення свята для учнів початкової, основної та старшої школи;

  • моделювання свята з урахуванням вікових особливостей дітей;

  • визначення ігрових куточків, які функціонуватимуть під час свята, їх назв;

  • призначення відповідальних за кожну ділянку роботи;

  • забезпечення дотримання правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог;

  • забезпечення ігрових кімнат та майданчиків необхідними іграми, спортивним інвентарем та аксесуарами для проведення ігор;

  • обладнання ігрових кімнат та майданчиків;

  • складання змісту реклами для ігрових куточків;

  • складання планів проведення ігрових програм в ігрових куточках;

  • розробка сценаріїв проведення масових ігрових програм, тур­нірів, вікторин, інтелектуальних ігор, художньої частини тощо;

  • розробка методики стимулювання участі дітей у конкурсах, турнірах, змаганнях, атракціонах, ігрових програмах тощо;

  • складання програми проведення свята (оголошення), його оформлення та ознайомлення з її змістом усіх членів шкільного колективу;

  • підготовка радіопередач, відеофільмів, газет, плакатів до свята;

  • оформлення ігрових кімнат, рекреацій, коридорів, класних кімнат тощо (художньо-естетичне).

Після завершення свята слід систематизувати всі матеріали й оформити досвід роботи з його проведення.
Зразки назв ігрових куточків та їх реклами, вірші про гру

Кімната „Загадкова”

Реклама

Увага! Увага! Увага!

У наш куточок завітайте та загадку відгадайте!

Відгадаєте – приз отримаєте,

А якщо ні – приз дістанеться мені!

Дітям пропонуються тематичні загадки.

Рухландія”

Реклама


У країну найспритніших

Ми запрошуємо всіх:

Хто цінує розум, швидкість

І завзятий щирий сміх!

Час на роздуми не гайте,

Не губіть щасливу мить –

В коло друзів поспішайте

І себе там проявіть!

Дітям пропонуються рухливі ігри з урахуванням їх психолого-педагогічних особливостей.

Скоромовний куточок”



Реклама

Не крутися на всі боки, на дорозі не гальмуй!

Якщо хочеш лаконічно й швидко говорити –

До скоромовного куточка прямуй!

Отож, не минай, на хвильку заглянь,

В ігри цікаві з нами пограй!

Дітям пропонуються такі завдання: змагання парами у вимовлянні скоромовок, гра „Запам’ятай!” (за 30 секунд запам’ятати скоромовку), гра „Придумай чи згадай!” (назвати якомога більшу кількість скоромовок), гра „Вгадай!” (зачитується початок чи закінчення скоромовки, а учасники мають назвати іншу частину скоромовки).

Скоромовки:



  • „Ішла баба дубнячком, зачепилась гапличком: сюди смик, туди смик – одчепися, мій гаплик!”

  • „Семен сіно віз – не довіз: лишив сани – узяв віз”

  • „Летів горобчик, сів на стовпчик, прибіг хлопчик – утік горобчик”

  • „Ти, малий, скажи малому, хай малий малому скажу, хай малий теля прив’яже”

  • „Ходить квочка коло кілочка, водить діточок коло квіточок, квочка каже: „Квок – ось золотий кілок!”.

З оголошення:

Заходьте всі, не минайте!

Приз Свята вигравайте!

Хто бажає й не бажає –

До нас завітайте!

Про гру...

Є у світі різні ігри –

Грають в них дорослі й діти!

Розважаються й пустують,

І навчаються, й мудрують,

Все у нас завжди чудово, якщо граємось ми знову!



***

Гра запрошує усіх:

І великих і малих,

Гра – цікава і розважна –

Веселить вона осяжно!

В ній – казка і реальний світ –

Розважайся і забудь про вік,

Бо вона в дитинство тебе віднесе!

Тому в наш ігровий куточок завітай

І грати негайно починай!


***

Гра – весела школа життя

Люблять гратися усі:

Ведмежата й вовченята,

Котики і собачата,

Спритні хлопчики й дівчата,

Дідусі і бабусі, їхні діти –

Теж любили гратись

Разом!


Тільки сонце вигляда –

Висипає дітвора

На подвір’я, у лісок чи вишневенький садок!

Починають дружно гратись,

У грі мудрості навчатись,

Справедливості, уваги,

Волі, спритності, уяви.

Захопила усіх гра – розсмішила, звеселила,

Радістю всіх наділила.

***

В грі життя нам цікавіше,

В грі ми стали здоровіші!

Розумніші і дружніші!

Творчі й ініціативніші!

Хто такими як ми хоче стати –

Слід до нас в ігрове коло завітати!

А кому до вподоби плакати і сумувати –

Вхід заборонений до нашої хати!

***

Гра – чудова і весела

Завітала до оселі.

Ми радієм і співаєм,

Всіх навкруг розвеселяєм.

Ми кружляємо у танці

У сорочці-вишиванці.

Ось уже ми всі стрибали,

Мріяли й фантазували,

Ось – когось наздоганяли...

Ми не можем сумувати,

Вмієм дружно всі сміятись!

В цьому гра допомагає,

Вона – доброму навчає!

Всіх гуртує й розвиває!

Завжди з нами гра буває!

Тож відкрийте ширше двері –

Завітала Гра в оселю!

***

Гра сумною не буває.



З грою кожен з нас живе!

Гра не тільки розважає –

У чарівний світ веде!

В цьому світі – все чудове!

В ньому – небо кольорове!

В ньому вчать перемагать,

Усі труднощі долать!

***

Гра – весела, гра – цікава!

Вмить розважить, звеселить!

Для дітей вона – забава!

І вона ж навчає жить!

Ще вона допомагає

Друзями ставати вмить,

Розум, волю розвиває –

Як же нам без неї жить!

***

Гра весела і рухлива

в світ дитинства запросила.

Світ цей гарний і чудовий,

Чесний, добрий, загадковий!

Вас чекають там забави,

Чудні ігри та розваги.

Завітайте у цей світ –

Будете щасливі вік!

Література


  1. Відкритий урок. Позакласна робота. – К.: Плеяди, 2004. – 120с.

  2. Гра – справа серйозна / Упоряд. В.Зоц. – К.: Редакції загальнопедагогічних газет, 2003. – 128с.

  3. Довжик В. Мій Всесвіт веселий, мій світ загадковий... – К.: Родина, 1999. – 48с.

  4. Дозвілля школярів: ігрові програми / Упоряд. Л.Шелестова. – К.: Ред. загальнопед. газет, 2004. – 128с.

  5. Рухливі, веселі, винахідливі: Дитячі ігри та розваги / Упоряд. Г.М.Аксельруд. – К.: Богдана, 1995. – С.43-48.

  6. Яременко Н.В. Самостійна робота студентів у процесі вивчення навчальної дисципліни „Дозвіллєзнавство”: Навчально-методичний посібник. – Вид. 3-є, доповн. – Біла Церква: КОІПОПК, 2006. – С.81-87.


Методичні рекомендації щодо проведення уявної гри-мандрівки як форми організації дозвілля молодших школярів
Криськова Валентина Дмитрівна – заступник директора з виховної роботи Деражнянського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №3,ліцей»
Уявна гра-мандрівка – це дія, романтика, творчість дітей і дорослих, спільна радість взаєморозуміння педагога та його вихованців. Під час її проведення діти уявляють, що подорожують. Рекомендується проводити в приміщенні з учнями школи І ступеня.

Тематика, зміст та модифікації уявних ігор-мандрівок. Тематика ігор-мандрівок різна: до королівства Математики, Граматики, Казки, Загадки; до країни Чистоти, Гри та Іграшки, Дорожніх Знаків, Книжчиного царства – мудрої держави, Веселих ноток тощо. Тема гри-мандрівки та зміст завдань на кожній зупинці залежать від мети проведення.

Уявну гру-мандрівку успішно використовують не тільки у позакласній роботі з учнями початкових класів, але й проводять уроки в такій ігровій формі. Гра допомагає вчителю подати навчальний матеріал так, щоб діти його зрозуміли й запам’ятали. Цьому сприяють цікаві назви станцій, зупинок, міст, країн, цікаві завдання пізнавального й творчого характеру, казкові герої, які зустрічають учасників гри на кожній зупинці; іграшки, елементи костюмів; дидактичний матеріал для проведення ігор, музичне оформлення. Важливо продумати початок гри, мотивацію діяльності та її завершення (підведення підсумків: хто і в якій формі це зробить). Обов’язковим атрибутом гри є карта, на якій яскраво й естетично зображено всі пункти мандрівки (її маршрут). Розпочинаючи гру, можна створити екіпажі мандрівників, які б мали назву, власний вид транспорту – найбільш зручний та економічно виправданий (наприклад: килим-літак, чарівний книголіт, веселка, хмарка, кулька, машина часу, сонячний зайчик). Уявне пересування від станції до станції – своєрідна фізкультурна хвилинки, коли діти імітують рухи пташки, потягу, ходьби тощо. Ініціативний, творчий вчитель завжди зуміє захопити дітей будь-яким видом вмотивованої діяльності. Адже тільки в діяльності особистість отримує нові знання, формується й розвивається.



Педагогічні можливості уявної гри-мандрівки. Педагогічні можливості уявної гри-мандрівки практично невичерпні. У ході гри діти отримують нові знання, цікаву інформацію, мають можливість розвивати різні уміння, навички, в них формується широкий спектр якостей, властивостей, рис характеру. В іграх-мандрівках може бути закладений великий запас творчої уяви, образного мислення, винахідливості, кмітливості. Участь в іграх-мандрівках сприяє розвитку кругозору, допомагає відчути себе відповідальними за те, що відбувається поряд.

Дана форма роботи допомагає згуртувати дитячий колектив, уможливлює об’єднання різних видів діяльності молодших школярів: духовно-моральної, навчальної, пізнавальної, ігрової, художньо-естетичної, творчої, пропагандистської.

Уявна гра-мандрівка може бути покладена в основу ігрової технології, використання якої спрямовуватиметься на реалізацію комплексу педагогічних завдань. Тому за часом проведення уявні ігри-мандрівки можуть бути довготривалими й проводитися протягом місяця, семестру, навчального року. Можна також з метою реалізації конкретних навчально-виховних завдань спланувати систему уявних ігор-мандрівок як самостійних логічно взаємопов’язаних ігрових занять. Така уявна гра-мандрівка об’єднана єдиним сюжетом, насичена грою, супроводжується уявною мандрівкою за певним маршрутом.

Алгоритм підготовки та проведення уявних ігор-мандрівок. Алгоритм підготовки та проведення уявної гри-мандрівки з учнями початкових класів має такий вигляд:


  1. Визначення мети та теми гри, конкретних завдань, які будуть реалізовані в ході гри (ідея).

  2. Добір літератури.

  3. Оформлення ідеї в сюжет гри: придумування назв станцій, зупинок, героїв, які зустрічатимуться на маршруті під час мандрівки.

  4. Підготовка змісту завдань, які будуть використані на зупинках; їх оформлення: в конвертах, на дошці, на плакаті, в скриньках тощо.

  5. Естетичне, яскраве оформлення карти гри-мандрівки: назва теми гри, назви зупинок та їх зображення в малюнках.

  6. Письмове оформлення плану проведення гри чи її сценарію (детальний опис), в якому вказати: тему, мету (триєдину), оформлення (наочне й музичне), використану літературу, технічні засоби, хід уявної гри-мандрівки: вступ (мотивація діяльності та актуалізація знань), основна частина (реалізація мети завдяки оптимальному використанню комплексу форм, методів, прийомів, засобів та видів роботи), заключна частина (підведення підсумків).

Пропонуємо кілька зразків плану проведення гри-мандрівки.
До королівства Чистоти

Мета: розкрити зміст правила “Будь чистим і охайним”; сприяти розвитку пізнавальних інтересів, усвідомленню необхідності дотримання правил санітарії та гігієни, вихованню охайності.



План проведення

  1. Білосніжна брама (діти відгадують загадки про предмети особистої гігієни і отримують ключ від Білосніжної брами).

  2. Дзеркальне озеро (розповідь про цілющі властивості води, її роль у дотриманні чистоти й охайності).

  3. У Мийдодіра (роз’яснення поняття “бути чистим та охайним”).

  4. Школа правил особистої гігієни (розповідь чи бесіда про правила особистої гігієни та необхідність їх дотримання).

  5. Падац королеви Чистоти та її дочки Охайни (зачитують наказ “Всім бути чистими та охайними!”, вручають колективний паспорт громадян країни Чистоти з переліком (кодексом) її правил (законів) – це своєрідна пам’ятка “Що значить бути чистим та охайним”), оригінально оформлена).


До країни Дорожніх знаків

Мета: вчити дітей читати дорожні знаки, дотримуватися правил дорожнього руху, сприяти розвитку уваги, пам’яті, логічного мислення, формуванню культури поведінки на дорогах.

План проведення

  1. Палац Цариці доріг (розповідає про історію виникнення правил дорожнього руху про види доріг, пропонує відгадати загадки про різні машини, для яких побудовані дороги).

  2. На гостинах у світлофора Моргайлика (розповідь чи бесіда про троє очей Світлофора, працівників ДАІ, які регулюють рух транспорту на дорогах, про необхідність дотримання правил дорожнього руху).

  3. Парад Дорожніх Знаків (Дорожні Знаки розповідають про своє призначення, ілюструють своє зображення, проводять дидактичну гру “Відгадай цей знак”).

  4. На небезпечному Перехресті (кіт Базиліо та лисиця Аліса просять дітей допомогти їм знайти вихід із складних ситуацій: як правильно перейти вулицю, перехрестя – розглядаються різні варіанти).

  5. Дорога, яка веде до школи (знайомство з оптимальними варіантами шляху до школи, конкретними правилами дорожнього руху).

  6. Шкода Пішохідних наук (діти складають вступні іспити: відгадують загадки, кросворди, дають відповіді на цікаві запитання за змістом заняття, після чого отримують єдиний колективний учнівський квиток, у якому зафіксовано детальне роз’яснення правила “Дотримуйтеся правил дорожнього руху”).

До міста казок

Мета: викликати інтерес до усної народної творчості, читання, сприяти розвитку уваги, пам’яті, спостережливості, логічного мислення, швидкості реакції, образної уяви, фантазії, формуванню культури поведінки.

План проведення

  1. Довідкове бюро (діти знайомляться з видами казок: народними та авторськими, прозовими та віршованими, тематичними: побутовими, чарівними, про звірів, птахів тощо).

  2. Бульвар народної казки (за зачитаним уривком з народної казки діти відгадують її назву).

  3. Музей казкових речей (у музеї зібрані незвичайні експонати – чарівні речі з різних казок: сопілка, наливне яблуко, рукавичка, скатертина, лампа, голка, люстерко, квіточка-семиліточка, чарівна паличка та інші; діти мають пригадати казки, з яких чарівні речі потрапили до музею).

  4. Площа Казкових героїв (казкові герої розповідають невеликий фрагмент власної автобіографії, а діти мають назвати ім’я героя та назву казки).

  5. Казковий вернісаж (за ілюстрацією діти відгадують назву казки).

  6. Парк Загадок (дітям пропонують загадки про казкових героїв, питання казкової вікторини).

  7. Концертний зал (діти інсценізують казки, розповідають вірші, співають пісні про героїв казок, мультиплікаційних та художніх фільмів).


До володінь “Скрипічного Ключа”


План проведення

Мета: познайомити з історією виникнення нотної азбуки, розташуванням ноток на нотному стані, виховувати естетичні почуття, формувати ціннісне ставлення до мистецтва.



  1. Митниця Скрипічного ключа (Дідусі Скрипічний та Басовий ключі розповідають історію свого походження, проводять гру “Знайди ключ”)

  2. На гостинах у Нотного стану (Нотний стан розповідає про те, де проживають нотки, як кожну звуть, загадує загадки та пропонує відгадати ребуси про них)

  3. Місто братів Дієза та Бемоля (розповідають про свою велику сім’ю, команди змагаються в естафеті “Назви і не збийся”)

  4. Крамниця тітоньок Мажоріі та Мінорії (у музичній крамниці діти купують собі нотки (бали), співаючи мажорні та мінорні пісні).

  5. Музичний узвіз (дітям пропонується відгадати назви музичних інструментів, мелодій та їх авторів, намальовану пісню, за певним зображенням (словесним чи ілюстрованим) назвати прізвище та ім’я композитора чи співака тощо).

  6. Мерія міста Дієз-Бемоль (зачитується наказ про надання гравцям почесного звання громадянина цього міста; нагороджують активних учасників гри-мандрівки).
Тематика проведення уявних ігор-мандрівок
  • До країни веселих ноток. Мета: познайомити з жительками Нотного стану, сприяти розвитку пізнавальних та творчих здібностей, уваги, спостережливості, пам'яті, вихованню художньо-естетичних смаків, почуття прекрасного.

  • До країни Гри та Іграшки. Мета: познайомити з цікавими іграми, сприяти розвитку кмітливості, спритності, швидкості, логічного мислення, пізнавальних здібностей, викликати інтерес до різних ігор, виховувати бережливе ставлення до ігор та іграшок, формувати ігрову культуру.

  • До країни Загадок. Мета: познайомити зі світом загадок, виробляти вміння відгадувати загадки, сприяти розвитку кмітливості, образної уяви, аналітичного, логічного та творчого мислення.

  • До королівства Граматики. Мета: познайомити з словесними іграми, сприяти поповненню словникового запасу, розвитку розумових здібностей, формуванню культури мовлення.

  • До королівства Ребусидії. Мета: познайомити з поняттям “ребус” та правилами відгадування ребусів, сприяти розвитку інтелектуальних здібностей, пам’яті, спостережливості, вихованню культури поведінки.

  • До країни Ввічливості. Мета: познайомити із значенням поняття “ввічливість”, історією виникнення та правилами ввічливої поведінки, сприяти формуванню навичок культурної поведінки.



Література

    1. Яременко Н.В. Самостійна робота студентів у процесі вивчення навчальної дисципліни „Дозвіллєзнавство”: Навчально-методичний посібник. – Вид. 3-є, доповн. – Біла Церква: КОІПОПК, 2006. – С.81-83.


Вимоги до письмового оформлення сценарію виховної справи
Криськова Валентина Дмитрівна – заступник директора з виховної роботи Деражнянського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №3,ліцей»
Текст сценарію має бути викладений без помилок. Вимоги до комп’ю­тер­ного набору: шрифт – Times New Roman, розмір шрифту – 14, інтервал – 1,5.

Текст, у якому йде мова про дії ведучих та учасників заходу, подається посередині рядка й виділяється курсивом (наприклад: Звучить лірична мелодія), крапка не ставиться. Зліва жирним шрифтом вказують дійових осіб (наприклад: Ведуча:), справа – текст їхніх слів. Текст сценарію має бути викладений за таким алгоритмом:



  1. Вказати форму проведення виховної справи та її тему (наприклад: Новорічне свято „Найдорожчий скарб”).

  2. Вказати адресність, тобто – для дітей якої вікової категорії призначена справа (наприклад: Для учнів 5-6 класів; Для молодших школярів; Для старшокласників).

  3. Вказати мету проведення: навчальну чи пізнавальну, розвиваючу, виховну (наприклад: познайомити молодших підлітків з напрямами живопису, сприяти їхній пізнавальній активності, розвитку уваги, спостережливості, пам’яті, творчих здібностей, формуванню основ естетичної культури).

  4. Вказати наочне оформлення, його зміст, кількість (наприклад: плакат „Книга – джерело знань”, табло „Рахуй до ста” (3 шт.), журнал „Барвінок” (3 примірники), портрети художників: вказати прізвища й ініціали, надувні кульки (15 штук), букети квітів, вишиті рушники тощо).

  5. Музичне оформлення передбачає перелік музичних творів та зазначення їх авторів (наприклад: „Вальс квітів” П.І.Чайковського, „Пісня про рушник”: музика Г.Майбороди, слова А.Малишка).

  6. Обладнання включає всі технічні та інші засоби, необхідні для проведення виховної справи (магнітофон, акустична система, мікрофон, телевізор, проектор, декорації, стелаж для виставки, мольберти, трибуна, музичні інструменти, вази для квітів тощо).

  7. Окремо вказують різного роду реквізит та аксесуари для про­ведення ігор і конкурсів: склянки, ложки, мотузки, маски, пов’язки для очей, дрібні предмети, таці, нитки, клаптики тканини, пластмасові пляшки тощо; спортивний інвентар: м’ячі, кеглі, обручі, гімнастичні палки та ін.

  8. Сценарій ходу виховної справи (свята, ігрової програми, турніру, усного журналу, години спілкування тощо) викладається детально в такій послідовності: вступ (визначається актуальність теми, мотиву­ється діяльність), основна частина (її зміст спрямований на реалізацію визначених педагогічних завдань, передбачає залучення учнів до різних видів діяльності), заключна частина (підведення підсумків, допомагає з’ясувати рівень розуміння й усвідомлення основних ідей справи). У ході сценарію слід виділити всі види роботи (розповідь, інтерв’ю, демонстрація, перегляд фрагментів фільму, гра, бесіда, прослуховування музичних творів) й детально їх описати. Якщо виконується пісня, вірш чи прозовий твір – слід подати їх повний текст. Якщо проводиться гра, потрібно вказати завдання її учасникам, правила та умови проведення. Якщо письмове оформлення є деталь­ним, то на початку викладу посередині робиться запис: „Хід свята (ігрової програми тощо)”, якщо подається розгорнутий план про­ведення виховної справи (наприклад, не можна наперед перед­бачити, які потрібно буде вводити коментарі в ході інтелектуальної гри, екскурсії чи вікторини), то слід записати: „План проведення інте­лек­туальної гри”. Не детальний план проведення будь-якої справи педагогом записується за умови, якщо він вільно володіє матеріалом і немає потреби у детальному викладі. Подаючи досвід виховної роботи на обласну педагогічну виставку, науково-методичну раду, обласні та всеукраїнські конкурси, слід подавати розгорнуті сценарії всіх виховних справ.

  9. На титульній сторінці обов’язково потрібно вказати форму проведення виховної справи, її тему, прізвище, ім’я та по батькові автора, його посаду та місце роботи, район.

  10. Якщо сценарій є авторською, оригінальною розробкою (у ній немає чужих текстів), то на титульному аркуші вказують: „Автор сценарію: прізвище, ім’я, по батькові”, списку літератури не подають. Якщо сценарій має компілятивний (з різних готових матеріалів компо­ну­вався необхідний) або комбінований (є доробки автора та вико­риста­ний матеріал інших авторів) характер, слід писати „Сценарій під­готував (підготувала): прізвище, ім’я, по батькові”. Якщо над сце­на­рієм працювала творча група, то слід назвати прізвища, імена та по батькові всіх авторів. За умови використання компілятивного та ком­бі­нованого методів роботи над сценарієм, після викладу його змісту обов’язково потрібно подати перелік використаної літератури, щоб уникнути плагіату. Описуючи перелік використаної літератури, необхідно вказати сторінки, матеріал з яких є складовою сценарію. Наприклад: Батицький М.В. Музична мозаїка: Музично-дидактичні ігри. – К.: Музична Україна, 1990. – С. 45.




  1. Перелік літератури подають згідно вимог. Наприклад:

    • Батицький М.В. Музична мозаїка : музично-дидактичні ігри / М.В.Батицький. – К. : Музична Україна, 1990. – 80 с.

    • Передній Г. У світі звуків і слів : цікаві завдання з фонетики, лексикології і словотвору / Г.Передній, Т.Карпенко. – К. : Богдана, 1998. – 399 с.

    • Петренко Я. Зрілість вже прийшла до нас : сценарій свята повноліття / Я.Петренко // Шкільний світ. – 2003. – №34. – С. 10.

    • 600 задач на сообразительность : энциклопедия / сост.: Н.Л.Вадченко, Н.В.Хаткина. – Донецк : Сталкер, 1998. – 512 с.

    • Яременко Н.В. Скінчилось дитинство останнім дзвінком / Н.В.Яременко, Л.І.Пекарська // Світло. – 2002. – №1. – С.74-78.








База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка