Методичні рекомендації «Формування художньо-естетичних цінностей у вихованців позашкільного закладу»



Скачати 36.13 Kb.
Дата конвертації09.09.2017
Розмір36.13 Kb.
Методичні рекомендації «Формування

художньо-естетичних цінностей у вихованців позашкільного закладу»
Особливості розвитку творчих вихованців у гуртках художньо-естетичного напрямку:

а) вплив занять з образотворчого мистецтва на розвиток уяви, організації розумових здібностей учнів;

б)психологія і малюнок;психологія і творчість;

в) подолання негативних проявів у вихованців засобами мистецтва з використанням інноваційних форм організації і виховної роботи;

г)різноманітний світ мистецтва-основа для самовизначення у творчості вихованців;

д) індивідуальна робота-допомога у самореалізації;

е) спільна творчість сприяє самоствердженню,широті розкриття творчих особистостей.

а) Одним з основних завдань позашкільних закладів є створення умов для додаткової освіти,виховання творчої, гармонійної, інтелектуально розвиненої особистості, здійснення професійного самовизначення і трудового виховання, формування готовності шкільної молоді до вибору свого місця в житті. Головна проблема, над якою ведеться робота під час занять гуртка «Образотворче мистецтво» – розвиток духовно вільної, творчо мислячої особистості, із власним світосприйняттям і бажанням творити прекрасне. Основним об’єктом навчання і виховання в гуртку є конкретна дитина, її інтереси, можливості, стан здоров’я, уподобання. Відповідно до цього підбираються прийоми роботи, що сприяють розвитку уяви,організації розумових здібностей. Це впровадження в навчально-виховний процес інтерактивних методів;використання спеціальних завдань для розвитку уяви,фантазії,творчого мислення; робота з різними нетиповими матеріалами: тирса, сіль, крупа, нитки, стружка,дріт тощо. Споглядання та аналіз творів образотворчого,музичного та літературного мистецтв,екскурсії в природу-розширює світосприйняття вихованців. Така система роботи з вихованцями допомагає їм «розкрити себе» для себе, для суспільства,для досягнення життєвого успіху.

б) Будь-який прояв творчості-це відображення психологічного стану особистості, її способу мислення, сприйняття світу. Дивлячись на малюнок чи виріб,можна охарактеризувати людину, особливості її характеру, емоційний стан на період виконання роботи. Тому дуже пов’язані між собою психологія і творчість. З метою вивчення креативності вихованців гуртка було проведено тестування під керівництвом психолога Ткаченко Л.А. Результати даного тестування дають змогу вивчити творчі креативні здібності гуртківців,та відповідно здійснювати індивідуальний підхід у процесі навчання.

в) Хоч би як дорослі не намагались вберегти дитину від згубного впливу зовні,хоч би які методи застосовували для профілактики шкідливих звичок,якщо підліток немає почуття особистої відповідальності,гідності,в нього знижена самооцінка,невпевненість у своїй потрібності-зусилля найчастіше марні.

Саме займаючись творчістю,душа дитини відпочиває ,вивільнюється від негативізму,здобуває впевненість у собі і своїх можливостях,реалізує свої мрії і бажання. Адже й серед великих художників та митців були люди з неординарною поведінкою. Допомагають у знаходженні спільної мови з вихованцями даної категорії: вивчення особистості,підбір індивідуальних методів та прийомів роботи,спрямованих на утвердження дитини,як особистості,підвищення самооцінки,естетичного росту.

д) Важливим фактором у самореалізації та творчому зростанню учнів є індивідуальна робота, особистісно-зорієнтований підхід. Адже кожна дитина є індивідумом із власними уявленнями про світ, мистецтво, життя. Допомогти підігнати свої принципи під загальноприйняті,не проігнорувавши своє власне «Я»,зберігаючи неповторність у житті,у творчості,у самореалізації можливо лише за допомогою роботи з дитиною.



е) Значення сім’ї в житті та розвитку дитини-неоцінне і важливе. Вираження любові в сім’ї здійснюється п’ятьма способами: –дотик; –слова заохочення; –час; –подарунки; –допомога. А коли батьки проявляють зацікавленість дитячою творчістю та ще й приймають активну участь у ній - це сприяє взаєморозумінню і теплим відносинам в сім’ї, самоствердженню, широті розкриття творчих здібностей особистості. Адже сім’ї з творчими традиціями емоційно стійкі, а діти в них виростають впевненими у своїх вміннях, діях. Спільна робота родини і навчального закладу допомагає дитині відчути себе впевнено, розуміти світ, жити в ньому. Розвиток особистості громадянина України нерозривно пов'язаний з естетичним вихованням, одним з дієвим засобів якого є образотворче мистецтво. Розвиток художньої творчості особистості у галузі образотворчого мистецтва стимулює розвиток творчого мислення в інших галузях практичної діяльності. Творчі здібності потрібні людині в найрізноманітнішій діяльності. Немає таких професій – від земних до космічних – де можна було б обійтися без творчої уяви,гостроти сприймання та емоційного відгуку на явища навколишнього світу;немає такої праці, де б не потрібні були наполегливість, кмітливість, оригінальність застосування практичних навичок роботи з різними матеріалами. Художніх технік нараховується більше 100 видів. Вони згруповані за спільністю прийомів роботи й необхідністю художньої мови матеріалів, а саме: графічні, малярські техніки, скульптура та декоративні техніки. Деякі з них – декоративний розпис, різьблення по дереву тощо, мають художньо-промислове значення. Для успішного педагогічного керівництва образотворчою діяльністю школярів керівник повинен сам добре володіти навичками й прийомами художньої обробки матеріалів.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка