Методи і методики діагностики екологічної культури учнів Недописані тези



Скачати 207.37 Kb.
Дата конвертації12.04.2016
Розмір207.37 Kb.
Методи і методики діагностики екологічної культури учнів

Недописані тези.


  1. На виявлення індивідуального розуміння сенсу природи, її компонентів, взаємодії людини і природи, екологічних проблем:




  • "Природа - це".

  • "Природа складається з".;

  • "Для мене природа".;

  • "В житті людини природа".;

  • "Людина і природа".;

  • "Сучасний стан природи".;

  • "Екологічними проблемами є".;

  • "Природа дає людині".;

  • "Екологічні проблеми України".;

  • "Рішення екологічних проблем залежить".;

  • "Охороняти природу - значить".;




  1. На виявлення відношення до природи, розуміння багатосторонньої цінності природи :

- "Людина відноситься до природи".;

- "Я відношуся до природи".;

- "Я люблю природу за те, що".;

- "Я люблю бувати на природі".;

- "В природі мені подобається".;

- "Любити природу - значить".;

- "Природа дає мені".;

- "Моє відношення до природи".;

- "Основна цінність природи для мене полягає".;

- "Цінність природи для людини полягає в ".;

- "Цінність природи для людини полягає в".;

- "Природа прекрасна".;

- "Спілкування з природою дає мені".




  1. На виявлення мотивів екологічної діяльності, ставлення до природи:

- "Моє відношення до природи обумовлене".;

- "Я люблю природу, оскільки".;

- "Я люблю бувати на природі, тому, що".;

- "Я прагну не завдавати шкоди природі, оскільки".;

- "Коли я збираю ягоди і гриби в лісі, я думаю про".;

- "Коли я рву квіти у лузі, я не замислююся про ".;

- "Коли я бачу, що хтось ламає гілку на дереві, то".;

- "Я переконаний що людина повинна відноситися до природи".;

- "В існуючих екологічних проблемах винен".




  1. На виявлення індивідуального розуміння про екологічну культуру людини, компонентах екологічної культури :

- "Екологічна культура людини - це".;

- "Екологічна культура людини представляє ";

- "Відповідально відноситися до природи - це означає".;

- "Моя екологічна культура".;

- "Екологічна культура складається".;

- "Знання людиною природи дозволяє йому".;

- "Основними правилами поведінки людини в природі є".;

- "Проявляючи турботу про природу, я умію".;

- "Свою діяльність по охороні природи я оцінюю як".;


Ранжування
1. ЕКОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА.
Мета: виявлення представлень учнів про компоненти екологічної культури людини, їх співвідношення.
Завдання: розставте рангові місця від 1 до 7 по мірі важливості для себе наступних компонентів екологічної культури людини :
- система екологічних знань;

- практичні екологічні уміння;

- володіння правилами поведінки в природі;

- інтерес до екологічних проблем;

- потреба в спілкуванні з природою; розуміння багатосторонньої цінності природи;

- переконаність в необхідності відповідально відноситися до природи.


2. ЕКОЛОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ.
Мета: виявлення спрямованості особи в екологічній діяльності.
Завдання: розташуєте в порядку убування (залежно від їх значущості для себе) наступні справи:
- участь в екологічних мітингах;

- робота на дачі;

- туристичні походи;

- турбота про домашніх тварин;

- випуск екологічної газети;

- оформлення стенду про природу, її охорону;

- виготовлення шпаківні;

- участь в конкурсах про природу;

- екскурсії в природу, по екологічній стежці;

- читання книг про природу.


3. ВІДНОШЕННЯ ДО ПРИРОДИ.


Мета: виявлення чинників розвитку інтересу, інших мотивів відношення учнів до природи.
Завдання: перерахуєте в порядку убування по мірі значущості для себе, що впливає на Ваше відношення до природи:
- безпосереднє спілкування з природою;

- читання книг про природу;

- уроки біології, географії, фізики і т .д.

- відвідування музеїв (краєзнавчих, художніх);

- участь в практичних справах по охороні природи;

- телепередачі;

- кінофільми про природу;

- бесіди і лекції про природу, її охорону.

4. ІНТЕРЕС ДО ПРИРОДИ.
Мета: виявлення спектру інтересів дітей до природи.
Завдання: ранжируйте (розставте по мірі значущості для себе) характеристики, що відбивають Ваш інтерес до природи, :
- збір ягід, грибів, кольорів і тому подібне;

- отримання натхнення, насолоди, позитивних емоцій;

- безмежні можливості відкриття чогось нового, отримання нових знань;

- купання, загоряння;

- малювання природи;

- допомога природі в її охороні;

- спів на природі;

- ігри на природі;

- знаходження на природі сприяє кращому розумінню себе, самосвідомості;

- дослідницька діяльність в природі.


5. ЦІННІСТЬ ПРИРОДИ.

Мета: виявлення усвідомлення учнями багатостороньої (універсальної) цінності природи, її компонентів.


Завдання: розташуйте по мірі значущості для себе, за що Ви цінуєте природу:
- природа - джерело знань;

- природа дає уявлення про прекрасне в житті;

- природа дає людині гриби, ягоди, горіхи, інші продукти харчування;

- природа дає людині деревину;

- природа - джерело натхнення, творчості для людини;

- природа (сонце, повітря, вода) сприяють гартуванню, зміцненню здоров'я людини;

- природа - це головне багатство народу, країни.
6. ЕКОЛОГІЧНІ ЗНАННЯ.
Мета: виявлення рівня сформованості у дітей екологічних знань, пріоритетності певних груп знань.
Завдання: розташуйте по мірі важливості для себе наступні групи знань про природу:
- знання про тваринний світ;

- знання про рослини;

- знання про людину;

- знання про екологічні проблеми;

- знання про взаємодію людини і природи;

- знання про явища природи;

- знання про кольори;

- знання про лікарські трави;

- знання про еволюцію природи;

- знання про можливі види діяльності людини в природі



Анкети

Анкета на визначення рівня екологічної культури підлітків, старшокласників.

  1. Чи переконані Ви в необхідності збереження природи? Чому?

  2. Чи проявляєте Ви інтерес до екологічних проблем? У чому це виражається?

  3. Назвіть головні екологічні проблеми світу, України, Кривого Рогу

  4. Що таке природа?

  5. Що таке екологія?

  6. Що таке охорона природи?

  7. Які правила поведінки людини в природі?

  8. Яку цінність має природа для людини, Вас особисто?

  9. Чи відчуваєте Ви потребу в постійному спілкуванні з природою?

  10. Які екологічні, природоохоронні справи проводилися у Вашій школі?

  11. Що Ви зробили і що змогли б ще зробити корисного по захисту природи?

  12. Чим приваблює Вас природоохоронна діяльність?

  13. Який вчинок Ваших товаришів Ви вважаєте гарним (поганим) по захисту природи?

  14. Що на вашу думку люди могли б зробити найбільш корисного по охороні природи?

  15. Якими принципами повинна керуватися людина, будуючи свої стосунки з природою?

  16. Як Ви оцінюєте рівень своєї екологічної культури?

  • маю низький рівень

  • маю середній рівень

  • маю високий рівень

  • важко визначити.

Анкета на виявлення інтересу до екологічних проблем, рівня екологічних знань

  1. Що таке природа?

  2. Що означає охороняти природу?

  3. Для кого людина повинна охороняти природу?

  4. Що таке Міжнародна Червона книга?

  5. Що означає червоний колір Червоної книги?

  6. Якого кольору сторінки має Міжнародна Червона книга?

  7. Які тварини, рослини України, занесені в Міжнародну Червону книгу?

  8. Які Ви знаєте форми природних територій, що охороняються?

  9. Які заповідники розташовані на території України?

  10. Назвіть екологічні проблеми світу?України?

  11. Що називають легенями планети? Чому?

  12. Чи правильно ділити рослини і тварин, на корисних і шкідливих?

  13. Що особисто ти можеш зробити для охорони природи?

Відношення до природи і її охорони

  1. Як Ви ставитеся до природи?

  1. дбайливо;

  2. відповідально

  3. байдуже;

  4. з любов'ю;

  5. невизначено.

  1. Що є головним чинником забруднення довкілля?

  1. транспорт;

  2. промисловість;

  3. сільське господарство;

  4. діяльність людини;

  5. атомні електростанції.

  1. Хто, на Ваш погляд, в першу чергу повинен займатися рішенням екологічних проблем?

  1. уряд

  2. міністерство охорони природи;

  3. кожна людина;

  4. фахівці в області охорони довкілля;

  5. партія "зелених";

  6. наука.

  1. Чи існує, на вашу думку така екологічна інформація, яку не варто поширювати широко?

  1. так;

  2. швидше так, чим немає;

  3. швидше немає, чим так;

  4. немає.

  1. На кому лежить найбільша відповідальність за порушення екологічної рівноваги?

  1. керівниках промислових підприємств;

  2. міністерствах;

  3. кожній конкретній людині;

  4. учених;

  5. системі освіти.

  1. Що, на Ваш погляд, лежить в основі екологічної культури?

  1. страх за своє власне майбутнє, за усе живе на землі;

  2. прагнення зберегти усе різноманіття природи;

  3. здоров'я майбутніх поколінь;

  4. усвідомлення відповідальності за подальшу еволюцію біосфери;

  5. бажання зберегти красу природи, що оточує нас.

  1. Хотіли б Ви, щоб Ваша майбутня професія була пов'язана з природою, охороною природи?

  1. Так

  2. Ні

Комплексна анкета по виявленню стану екологічної культури учнів.

I. Мотиваційний компонент:



1. Що викликає у Вас потребу займатися екологічною діяльністю?

  1. вимоги учителів;

  2. любов до природи;

  3. прагнення бути корисним;

  4. свідомість особистої причетності до справи охорони природи;

  5. вимоги батьків;

  6. приклад інших людей;

  7. інтерес до екологічних проблем;

  8. важко відповісти;

  9. особлива думка_________________________________________________

2. Чи переконані Ви в тому, що діяльність кожної конкретної людини сприяє рішенню екологічних проблем?

  1. так

  2. не зовсім переконаний;

  3. ні.

3. Чи вважаєте Ви своїм боргом займатися екологічною діяльністю (охороною природи)?

  1. так, вважаю;

  2. швидше так, чим немає;

  3. швидше ні, чим так;

  4. ні, не вважаю.

4. Чи проявляєте Ви інтерес до проблем взаємодії людини і природи? У чому це виражається?

  1. постійно читаю книги, статті в газетах і журналах, дивлюся передачі екологічної тематики;

  2. іноді читаю окремі статті в періодичних виданнях;

  3. не цікавлюся цими проблемами;

  4. робив доповідь на уроці (засіданні гуртка) з екологічної тематики;

  5. займаюся в природознавчому гуртку;

  6. провожу дослідження в природі;

  7. важко відповісти.

  1. Що перешкоджає Вам займатися екологічною діяльністю?

  1. не виявляю цікавості до проблем взаємодії людини і природи;

  2. не вистачає часу на усе, у тому числі на екологічну діяльність;

  3. екологічна діяльність - це дуже важко;

  4. велика завантаженість іншою роботою;

  5. усвідомлення того, що навряд чи я один можу змінити екологічну ситуацію;

  6. я не володію навичками і уміннями екологічної діяльності;

  7. це не моя справа;

  8. важко відповісти;

  9. особлива думка_________________________________________________



  1. Що зазвичай визначає Вашу поведінку в природі?

  1. ніколи не замислювався над цим;

  2. дбайливе відношення до рослин і тварин;

  3. прагнення дістати яку-небудь користь, вигоду для себе;

  4. усвідомлення відповідальності за збереження усього живого;

  5. прагнення відпочити, розслабитися, отримати позитивні емоції;

  6. прагнення насолодитися красою природи;

  7. важко відповісти;

  8. особлива думка_________________________________________________

II. Ціннісний компонент :

  1. У чому полягає загальнолюдська цінність природи?

  1. в тому, що вона є головною умовою життя людини

  2. в тому, що вона критерій прекрасного в житті;

  3. в тому, що вона дає людині пищу і одяг;

  4. в тому, що вона джерело натхнення в діяльності людини;

  5. в тому, що вона дозволяє людині пізнавати навколишній світ;

  6. важко відповісти;

  7. особлива думка_________________________________________________

  1. Чи є в природі корисні і шкідливі рослини і тварини?

  2. У чому полягає моральна цінність природи?

  3. У чому полягає пізнавальна цінність природи?

  4. У чому полягає естетична цінність природи?

III. Гностичний компонент :

1. Що таке екологія?



  1. наука про взаємодію людини і природи;

  2. система знань про екосистеми;

  3. наука про відтворення життя і чинники цього відтворення;

  4. відомості про екологічні проблеми;

  5. наука про взаємини живих істот між собою і з навколишньою природою;

  6. система знань про рослинний і тваринний світ;

  7. наука про біосферу;

  8. важко відповісти.

2. Які Ви знаєте екологічні проблеми сучасності?

3. Назвіть зміни довкілля, до яких ведуть антропогенні чинники.

4. Що таке Червона книга?


  1. список рідкісних і зникаючих видів тварин і рослин, що підлягають охороні;

  2. опис екологічних проблем сучасності;

  3. перелік кращих справ людства по охороні природи;

  4. перелік негативних вчинків, дій людини по відношенню до природи;

  5. опис найбільш красивих об'єктів, явищ природи;

  6. важко відповісти.

5. Що таке біосфера?

  1. сукупність рослин і тварин;

  2. жива оболонка планети;

  3. простір існування життя на Землі;

  4. взаємозв'язок людини і природи;

  5. тваринний світ;

  6. видова різноманітність рослин;

  7. важко відповісти;

ІV. Емоційно-вольовий компонент:

1. Які емоції і почуття викликає у Вас спілкування з природою?

2. Які емоції і почуття викликає у Вас негативне відношення людей до природи?

3. Чи завжди Ви можете утриматися від того, щоб зірвати квіти, зламати гілку дерева без особливої потреби?



  1. завжди;

  2. іноді;

  3. дуже рідко;

  4. ніколи.

4. Могли б Ви зупинити свого товариша від завдання шкоди природі? Як?

5. Чи відчуваєте Ви потребу займатися екологічною діяльністю?

6. Оціните свій рівень екологічної культури


  1. високий;

  2. середньовисокий;

  3. середньонизкий;

  4. низький;

  5. важко оцінити.

Тести

"Природа і я" (відношення до природи).

1. Природа навколо тебе: що в ній головне? (назви до 10 слів, іменників)

2. Ти в природі (опиши своє відношення до природи, що ти відчуваєш, знаходячись на природі)

3. Твій портрет на тлі природи. Опиши його.

4. Який ти по відношенню до природи, її проблем?

5. Яким би ти хотів бачити свої стосунки з природою через 10 років?

6. Хотів би ти, щоб твоя майбутня професія була пов'язана з природою?

7. Яке місце займає природа в твоєму житті?



Особистісний тест.

(Спробуй оцінити своє відношення до природи по відповідях на пропоновані питання. Це відношення багато в чому залежить від того, наскільки ти його усвідомлюєш).



Завдання: прочитати питання, три відповіді на нього, вибрати одну з відповідей і запам'ятати оцінку в балах. Бали по вибраних відповідях скласти.

Питання

Так

Ні

По-різному

1. Чи добре ти відносишся до природи?

2

0

1

2. Чи умієш ти відрізняти красиві явища від негарних?

1

0

1

3. Чи завжди ти бережеш красу навколо себе?

0

2

1

4. Чи заслуговують на увагу явища природи?

1

0

2

5. Чи завжди ти відносишся до природи уважно?

1

2

0

6. Чи усі явища природи тебе цікавлять?

0

1

2

7. Чи проявляється цей інтерес у вчинках?

1

2

0

8. Чи цінуєш ти новизну в природі?

1

2

0

9. Чи впливає природа на твої переживання?

0

1

2

10. Чи користуєшся ти оцінками краси природи коли розглядаєш її явища?

1

0

2

11. Чи завжди виступаєш проти тих, хто приносить природі збиток?

0

2

1

12. Чи любиш ти читати описи природи в книгах?

0

2

1

13. Чи впливає природа на твою поведінку?

1

0

2

14. Чи впливає навколишня природа на твої думки?

2

0

1

15. Чи часто прогулюєшся серед природи?

1

2

0

16. Чи доводилося тобі чимось шкодити природі?

2

0

1

17. Чи любиш ти чим-небудь займатися серед природи?

1

0

2

18. Чи часто ти байдужий до навколишньої природи?

2

1

0

19. Чи виступаєш ти проти шкоди, що наноситься природі недбайливими людьми?

0

2

1

20. Чи виникла в тебе потреба оберігати природу ще у підліткових класах - з 4-го по 7-ій?

2

0

1

21. Чи часто розглядаєш природу, зображену художниками?

0

2

1

22. Чи знаєш музичні твори, в яких зображена природа?

1

2

0

23. Чи доводилося тобі складати вірші про природу?

2

0

1

24. Чи завжди сумлінно працюєш, доглядаючи природу?

1

2

0

25. Чи допомогли тобі уроки і інші учбові заняття познайомитися з красою природи?

1

0

2

Понад 40 або менше 20 балів - твоє відношення до природи недостатньо осмислене, іноді ти її переоцінюєш. Треба частіше аналізувати власні відчуття і переживання, думки і дії. Це допоможе зробити відношення до природи визначенішим і ефективнішим для самовиховання засобами природи.

Від 30 до 40 балів - мабуть, відношення до природи усвідомлюється тобою глибоко і правильно. Проте ти розумієш, що деякі обрані тобою відповіді говорять що не усе в цьому відношенні благополучно. Постарайся бути уважнішим до природи і поведінки навколишніх людей, виступай за захист довкілля, частіше цікався творами мистецтва, це допоможе зробити твоє відношення до природи дієвішим.

Від 20 до 29 балів - твоє відношення до природи не дуже активне. Потрібно приділити природі більше уваги, знайти в ній привабливі сторони, глибше продумувати причини її явищ, як відображена природа в мистецтві як вона впливає на поведінку навколишніх людей. Якщо ти це робитимеш регулярно, твоє відношення до природи, і тим самим до людей, стане активніше.

Проектний тест.

(характер дій учнів в тій або іншій ситуації, безпосередньо пов'язаній з природою).

Завдання: закінчити почату фразу.


    1. Якщо я виберу професію, пов'язану з явищами природи, наприклад,_______________________________________то_______

    2. Зустрівши в лісі браконьєра, я…

    3. До людей, які люблять природу, я відношуся, тому що..

    4. Якби я був художником і виявився на річці або біля моря

    5. Я хотів би побувати в екологічному таборі школярів, тому що (щоб)

    6. Найближчим часом хотілося б побувати в поході, щоб


Твори

З метою виявлення рівня розвитку екологічної свідомості ціннісних екологічних орієнтацій, екологічних знань, знання норм і правил поведінки людини в природі, адекватності екологічної свідомості і поведінки учнів, емоційної чуйності особи до природи, екологічних інтересів і потреб, здатності і потреби до рефлексії своєї взаємодії з природою і так далі, учням можна запропонувати наступну тематику творів або творів-мініатюр :



  1. "З думою про природу";

  2. "Людина і природа - трагедія або гармонія"?

  3. "Природа - майстерня або храм"?;

  4. "За що я люблю природу"?;

  5. "Людина відповідає за життя на планеті";

  6. "Що є для мене культ природи"?;

  7. "Моє відношення до природи";

  8. "На шляху в ноосферу";

  9. "Природа в моєму житті"";

  10. "Що таке природа"?;

  11. "Наодинці з природою";

  12. "Моє уявлення про екологічно культурну людину";

  13. "Від кого людина повинна охороняти природу"?;

  14. "Людина - цар природи"?;

  15. "Охороняти природу - означати охороняти Батьківщину";

  16. "Природа - творець усіх творців";

  17. "Мислити глобально, діяти локально";

  18. "Можна ділити природу на шкідливу і корисну"?

  19. "Червона книга - крик природи про допомогу";

  20. "Моє відношення до тварин";

  21. "Моє уявлення про екологічні проблеми України";

  22. "Твій вклад в справу охорони природи";

  23. "З природою на Ви";

  24. "Беручи у природи, навчися віддавати!»

Соціометрія

В процесі діагностики рівня розвитку екологічної культури учнів їм можна запропонувати наступні соціометричні методики:



  • "Назви однокласників, які мають високий (низький) рівень екологічної культури"

  • "Якби ти, як відомий французький вчений Кусто, формував команду дослідницького корабля по вивченню природи, кого б зі своїх однокласників ти узяв в цю команду"?

  • "Хто з твоїх однокласників найвідповідальніше відноситися до природи"?

  • З ким би зі своїх близьких людей, друзів, знайомих ти став саджати сад"?

  • "Хто з твоїх однокласників найсильніше проявляє (не проявляє) любов до тварин"?

  • "Назви 5 своїх однокласників, які найбільш активні в екологічній діяльності"

  • "Якби ти був директором зоопарку і тобі необхідно було набирати фахівців для роботи з тваринами кого б зі своїх однокласників ти запросив"?

  • "Назви 3 учні свого класу, з ким би ти взявся за підготовку серйозної доповіді з проблеми взаємодії людини і природи"

  • "Назви 7 однокласників, з якими ти б відправився в експедицію по вивченню природи"

  • "Назви 5 своїх однокласників, які люблять спілкуватися з природою"

  • "Назви 5 своїх однокласників, які цілеспрямовано вивчають природу"

  • "Назви однокласників що завдають шкоди природі"

  • "Назви 3 учні свого класу, хто найемоційніше може розповісти про красу природи"

  • "Якби тобі було доручено проведення операції по очищенню лісу від сміття, кого б зі своїх однокласників ти запросив для здійснення цієї операції"?

  • "Назви 3 учні свого класу, хто б міг успішно брати участь в турнірі знавців природи України"

  • "Назви 5 своїх однокласників які не дозволять собі повернутися з прогулянки в ліс з оберемком польових квітів, зламаними гілками»



Вербальна асоціативна методика діагностики екологічних установок особистості "ЕЗОП"

С. Д. Дерябо, В. А. Ясвін

Вербальна асоціативна методика "ЕЗОП" спрямована на дослідження типу домінуючої установки відносно природи. У ній використовувалися принципи вербальних асоціативних методик (Залевская, 1982; Клименко, 1975, 1982; Леонтьев, 1967; Титова, 1975).

Можна виділити чотири типи таких установок : особа сприймає природу як об'єкт краси ("естетична" установка); як об'єкт вивчення отримання знань ("когнітивна"); як об'єкт охорони ("етична") і як об'єкт користі ("прагматична"). "ЕЗОП" - це "емоції", "знання", "охорона", "прагматизм" - такі робочі назви типів установок використовувалися під час створення методики.

Методика складається з 12 пунктів. Кожен пункт містить стимульне слово і п'ять слів для асоціацій. Наприклад: ЛОСЬ - сліди, лісник, трофей, камені, роги. Ці слова відібрані як найбільш характерні, але "неявні" асоціації, що виникають у людей з чітко вираженим домінуванням відповідної установки. (Чотири слова відповідають чотирьом типам установки, п'яте - для відвернення уваги, "сміттєве" слово).

Методика проводиться в усній формі. На бланку випробовуваний фіксує тільки відповідь. Можливий індивідуальний і груповий варіант. У письмовому варіанті методика може використовуватися з випробовуваними, починаючи з 10 - 11 років. (Вік обмежений лише умінням швидко писати). У індивідуальному варіанті можна не використовувати бланк для відповідей: випробовуваний повідомляє їх експериментаторові усно. В цьому випадку мінімальний вік випробовуваного 6 - 7 років і обмежений тільки його здатністю зрозуміти інструкцію.

Випробовуваному пред'являється стимульне слово і пропонується вибрати одне з п’яти наступних, яке, на його думку, найбільше "до нього підходить". Слова пропонуються у високому темпі у випробовуваного не залишається часу осмислити варіанти (5 варіантів виявилося для цього найбільш оптимальним) і він вимушений вибирати той, який першим прийшов в голову. Цей варіант якраз і характеризує домінуючу екологічну установку.

Кількість виборів того або іншого типу представляється в процентному відношенні від максимально можливого, а потім їм привласнюються відповідні ранги: 1, 2, 3 і 4. Тип установки, що отримав найбільшу питому вагу (1 ранг), розглядається як ведучий у цієї особи.

Досвід показує, що, як правило, у випробовуваних існує не один, а два переважаючих типа установок.
Інструкція: "Вам будуть запропоновані слова і до кожного з них ще по п'ять слів. Виберіть з цих п'яти те, яке для Вас краще всього зв'язується із запропонованим. На-пример дається слово "М'ЯЧ" і до нього наступні слова: "червоний", "футбольний", "великий", "гумовий", "дитячий". В якості відповіді Ви записуєте тільки вибране слово, наприклад, "гумовий". Відповідати треба швидко, оскільки перша реакція найточніше відбиває Ваш вибір".

Текст методики :



  • 1. ЛІС: поляна (К); мурашник (І); заповідник (О); дрова (П); пісок.

  • 2. ЛОСЬ: сліди (І); лісник (О); трофей (П); камені; роги (К).

  • 3. ТРАВА: поливати (О); силос (П); кора; роса (К); стебло (І).

  • 4. ОЗЕРО: улов (П); світло; острови (К); молюск (І); очищати (О).

  • 5. ВЕДМІДЬ: павутина; хазяїн (К); малина (І); рідкісний (О); шкура (П).

  • 6. ДЕРЕВО: осінь (К); кільця (І); виростити (О); меблі (П); небо.

  • 7. БОЛОТО: пуголовок (І); заповідник (О); торф (П); гриби; туман (К).

  • 8. КАЧКА: заборона (О); трофей (П); світанок (К); повітря; кільцювання (І).

  • 9. РИБА: зябра (І); срібляста (К); нерестовище (О); смажити (П); перо.

  • 10. САД: вітер; квітучий (К); запилення (І); доглядати (О); урожай (П).

  • 11. БОБЕР: спритний (К); різці (І); розселення (О); шуба (П); риба.

  • 12. ПРИРОДА: краса (К); дослідництво (І); охорона (О); користь (П).

Примітка: в дужках після стимульного слова вказується до якого типу установки відноситься ця відповідь випробовуваного; цей ключ, природно, не зачитується.

  • К - природа сприймається як об'єкт краси, "естетична" установка.

  • І - природа сприймається як об'єкт вивчення, "когнітивна" установка.

  • О - природа сприймається як об'єкт охорони, "етична установка".

  • П - природа сприймається як об'єкт користі, "прагматична" установка.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка