Мета: сформувати у педагогів уміння, які є базовими в реалізації комунікативної компетенції, мотивувати їх на розвиток і вдосконалення своїх комунікативних умінь. Хід тренінгу



Скачати 64.41 Kb.
Дата конвертації11.09.2017
Розмір64.41 Kb.






Підготувала психолог

ТДНЗ№ 34

Свіргун Л.І.



Мета: сформувати у педагогів уміння, які є базовими в реалізації комунікативної компетенції, мотивувати їх на розвиток і вдосконалення своїх комунікативних умінь.
Хід тренінгу

I.Знайомство

Ми працюємо разом вже багато років,але один про одного знаємо не так багато. Кожен з нас є неповторним, творчим і талановитим.

Учасники сидять у колі, по черзі називаютю своє ім’я і добавляютю фразу « А ви не знали, що я...!»

II. Теоретична частина.

Щоб процес спілкування був ефективним, потрібно володіти вміннями , які визначають комунікативну компетентність.Комунікативна компетентніть- це професійно значима особистісна риса, яка формується в процесі саморозвитку. У нашій роботі потрібно завжди контролювати свою поведінку, справляти враження на інших, відмічати ,як реагують інші на ваше повідомлення. Тому я виділила 5 факторів,які визначають комунікативну компетентність педагога.

1.Перше враження.

2.Самопрезентація.

3.Вміння слухати.

4.Вміння вести дискусію.

5.Вербальна і невербальна комунікація.

III. Перше враження.

Воно є важливим для встановлення контакту. Перше враження може як сприяти так і перешкоджати процесу спілкування. Воно визначає подальші наші взаємини з людиною.



Вправа « Фотографія»

Учасникам роздаються фотографії незнайомих їм людей.



Ведучий: подивіться на ці обличчя, на погляд, одяг людини. Попробуйте визначити риси характеру, настрій цієї людини протягом 2 хв. Розкажіть про це.

Правильне, адекватне сприйняття людьми один одного є важливою умовоюефективного спілкування.



Рефлексія. Що було корисним для вас, новим?

IV.Самопрезентація.

Це вміння формувати у інших позитивне враження про себе. Ми завжди граємо перед аудиторією,якщо хочемо справити хороше враження або показатися безпомічним.

Вправа « Шукаю друга»

Згадайте будь ласка мультфільм про крокодила Гену і Чебурашку, як крокодил шукав друзів. Він написав: « Молодий, вихований крокодил шукає друзів». Візьміть будь ласка аркуш паперуі напишіть оголошення. Тут ви можете викласти весь список вимог до кандидата в друзі, або намалювати його портрет, а саме основне-вказати інформацію про себе. Лише пам’ятайте, що оголошень про пошук буде багато і потрібно потурбуватися, щоб саме ваше привернуло увагу. Про свої і свого друга матеріальні і фізичні дані не писати. Повідомлення містиь 3-5 речень.



Рефлексія. Що було важко...?

VI. Вміння слухати.

Для людини важливо щоб її почули, слухали і зрозуміли. Якщо ми навчимось бути хорошим слухачем, успіх в спілкуванні нам гарантований. В розмові важливо давати співбесіднику зворотній зв’язок. Він буває двох видів: відображення інформації і відображення почуттів співрозмовника. Єтакі техніки зворотнього зв’язку: активне і пасивне слухання.



Активне слухання.

Ситуація. «На ранковому прийомі мама А. Зробила мені зауваження пр батьках . Ніби то я працюю перший рік на роботі і мені потрібно пояснити як працювати з дітьми. Надоїло мні це все, потрібно закінчувати з цією нервотрьопкою».

Дане висловлювання зачитується 3 рази.

Після 1 читання ви пишете зустрічне висловлювання з використанням уточнення.

Після 2-використовуєте переказ висловлювання.

Після 3-розвиваєте думку співбесідника.

Після написання ви об’єднуєтесь в групи по3 чоловіки і вибираєте найбільш вдалі варіанти відповіді.



Пасивне слухання.

Зараз ми прогуляємось берегом моря. Сядьте будь-ласка зручно і повільно закривайте очі. Зверніть увагу на дихання, відчуйте його: повітря проходить через ніс, горло, попадає в груди, наповнює ваші легені. Відчуйте, як з кожним вдихом в ваше тіло потрапляє енергія і з кожним видохом виходять непотрібні турботи, переживання... Зверніть увагу на ваше тіло, відчуйте його від ступнів і до голови. Ви сидите на стільці, чуєте якісь звуки, відчуваєте повіювання вітру на лиці. Може вам хочеться змінити позу, зробіть це. А тепер уявіть, що ви на березі моря. Ви повільно йдете берегом. Роздивляєтесь навколо і відчуваєте які вас оточують кольори, звуки, запахи... Подивіться на небо, на море. Зверніть увагу на ваш стан: які емоції, почуття у вас виникають, як змінюються під час прогулянки. Ви нікуди не спішите, можете спокійно йти дальше.Можливо вам захочеться зайти у воду і скупатися, або посидіти на березі.Зробіть це...



Ведучий. Зараз ви об’днаєтесь у 3 групи, кожен по черзі розкаже свої враження, переживання, які виникали під час прогулянки, а інші будутьуважно слухати, не задаваючи питань, не коментуючи і не інтерпретуючи сказане. Постарайтесь запам’ятати цей момент, коли ви перестаєте слухати. На кожну розповідь дається близько 2 хв.

Рефлексія. Після закінчення роботи повертаєтесь в коло і ділитесь враженнями від роботи в малих групах по колу.

VII. ДИСКУСІЯ.

Дискусія і полеміка дуже актуальні в наш час. Дискусія-це публічна суперечка, метою якої є виявлення і співставлення різних точок зору, пошук істини, знаходження вірного вирішення питання. Дискусія-це ефективний спосіб переконання, так як учасники самі приходять до того чи іншого висновку. Навчитися вести дискусію можна тільки тоді , коли брати безпосередньо в ній участь.



Ігрова дискусія « Повітряна куля».

Ведучий. Уявіть, що ви екіпаж наукової експедиції , яка повертається на землю на повітряній кулі після наукових досліджень. Ви здійснили аерофотозйомку безлюдниих безлюдних островів.Роботу виконано на відмінно. Ви готуєтесь до зустрічі з рідними, летите над океано, до землі залишилось 500км. Ту непередбачена ситуація-в оболонці повітряної кулі утворилась дірка, через яку виходить газ, який заповнює кулю. Куля швидко знижується. Ви викинули вже мішки з піском, які приберегли для такої ситуації. Падіння уповільнилось, але не зупинилось, Через 5хв куля знову почала швидко знижуватись. Весь екіпаж в центрі, щоб обговорити ситуацію. У вас є речі:

  1. Канат- 50м

  2. Аптечка- 5кг

  3. Компас- 6кг

  4. Консерви- 20кг

  5. Секстан для визначення місцезнаходження по зірках- 5кг

  6. Гвинтівка з оптичним прицілом- 25кг

  7. Цукерки- 20кг

  8. Спальні мішки на кожного чоловіка

  9. Ракетниця з сигнальними ракетами

  10. Палатка 10-місна- 20кг

  11. Балон з киснем—50кг

  12. Комплект географічних карт-25кг

  13. Каністра з питтєвою водою- 20л

  14. Транзистор – 3кг

  15. Лодка надувна гумова- 25 кг

Ваше завдання-вирішити, що і якій послідовності викидати. Спочатку прийміть рішення самостійно.Біля кожної назви поставте цифру, яка відповідаєзначимості предмета, тобто що за чим будете викидати. Вивикинути потрібно все, а не частину.

Групове рішення. Правила:



  1. Висловлює свою думку кожен член екіпажу.

  2. Кількість висловлювань кожного учасника не обмежується.

  3. Рішення приймається, коли проголосують всі «за» або всі « проти»-більшість не приймається.

  4. Рішеня має бути прийнятим до всього списку предметів

Час на обговорення невідомий. Скільки буде тривати падіння залежить від того, як за швидко ви приймете правильне рішення. Головне-залишитись живим. Якщо екіпаж домовився що викинути, ви викидаєте і це уповільнює темп падіння. Якщо не зможете домовитись-розіб’єтесь. Пам’ятайте про це! Бажаю успіху. Самостійна робота-3хв,дискусія- 10-12хв.

Висновок. Змодельовані у цій грі обставини зіштовхують життєві інтереси учасників, а правила роботи вимагають шукати цивілізовані шляхи шляхи виходу з критичних ситуацій. Боротьба за життя приводить до втрати контролю над собою, люди забувають, що потрібно слухати і прислухатися. Переважають емоції. Це виражається в розмові на підвищених тонах. Дехто не витримує такої напруженої розмови і відключаєтья, байдуже спостерігаючи за тим, що відбувається.

Рефлексія. Обговорення по колу.

VIII.ВЕРБАЛЬНА І НЕВЕРБАЛЬНА КОМУНІКАЦІЯ.

Ведучий. Відомо, що в спілкуванні 7% інформації передається за допомогою вербальних засобів(слів), 38%-звукові засоби- тембр, інтонація голосу,сила звуку, а невербальні засоби несуть 55% інформації. Вміння « вслухатися» в співбесідника, зрозуміти його емоційний стан- важлива умова ефективного спілкування. Тут нам допомагає «мова тіла».

Вправа « Передай почуття»

Всі учасники стають в коло,але дивляться один одному в потилицю.Перший за допомогою міміки, жестів, пози показує задумане почуття і по принципу гри « Зіпсований телефон» передають його один одному не підглядаюми іншим. Заключний говорить яке почуття отримав і порівнює його з першим.



Ведучий. Які невербальні сигнали допомагали розпізнати емоцію, як ви інтерпретували почуття яке отримували.

IX. ПІДСУМКОВА РЕФЛЕКСІЯ

Процес спілкування дуже складний. Ми кожен день взаємодіємо один з одним, обмінюємося інформацією і не задумуємось, де і як застосувати прийоми, щоби підвищити ефективність цих процесів. Це означає,що формування комунікативної компетентності залишається актуальним на всіх етапах життя.



Гра «Сонце»

На чистому листку паперу учасники малюють сонце з такою кількістю промінців , скільки є учасників. В центрі пишуть своє ім’я. Потім по колу передають листок і кожен учасник на промінці пише побажання, комплімент. Ця гра викликає позитивні емоції, залишає приємні спогади про зустріч.



X. ПРОЩАННЯ.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка