Мета І завдання проекту



Скачати 283.14 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір283.14 Kb.
ВІДДІЛ ОСВІТИ БРАТСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

Із досвіду роботи

педагога-тренера

Петропавлівської ЗОШ

І-ІІ ступенів

Сахно Ірини Володимирівни

20012 рік



i?id=339026632-10-72

МЕТА І ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ

ВПЛИВ НА ПОВЕДІНКУ УЧНІВ З МЕТОЮ ЗАХИСТУ

ЇХ В УМОВАХ ЕПІДЕМІЇ ВІЛ/СНІДУ І ФОРМУВАННЯ

ТОЛЕРАНТНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ВІЛ-ПОЗИТИВНИХ

ЛЮДЕЙ

  1. НАДАННЯ УЧНЯМ ДОСТОВІРНОЇ І ПОВНОЇ ІНФОРМАЦІЇ З ПРОБЛЕМИ ВІЛ/СНІДУ.

  2. ФОРМУВАННЯ У НИХ ВІДПОВІДНИХ СТАВЛЕНЬ ДО ЦІЄЇ ПРОБЛЕМИ І ЛЮДЕЙ, ЯКІ ЖИВУТЬ З ВІЛ.

  3. РОЗВИТОК НЕОБХІДНИХ УМІНЬ ТА НАВИЧОК, ЯКІ ЗМЕНШУЮТЬ СХИЛЬНІСТЬ МОЛОДІ ДО РИЗИКОВАНОЇ ПОВЕДІНКИ.

  4. ПОСИЛЕННЯ МОТИВАЦІЇ ДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ.

  5. СТВОРЕННЯ СПРИЯТЛИВОГО СЕРЕДОВИЩА, СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ, ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ, ЗАКЛАДАМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я І ГРОМАДСЬКИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ, ЯКІ ФУНКЦІОНУЮТЬ У ЦІЙ СФЕРІ.

d:\ира\1600705.jpg

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

  • забезпечити підвищення рівня індивідуальної захищеності учнів і формування навичок, що зменшують схильність молоді до ризикованої поведінки;

  • досягнення позитивних змін у ставленні учнів до такої важливої, з огляду на формування здорового способу життя, проблеми, як вживання алкоголю, наркотиків, тютюнокуріння;

  • сприяти формуванню позитивних змін у намірах і формуванню такої важливої життєвої навички, як прийняття відповідальних рішень.


СТАН ЗДОРОВ'Я УЧНІВ ШКОЛИ

У школі навчаються 46 учнів. Всі учні один раз на рік проходять медогляд лікаря-педіатра, а також лора, хірурга, невропатолога, окуліста, терапевта. За підсумками медогляду у 2012 році маємо такі показники дитячої патології:

- захворювання органів травлення – 3 чол.;

- захворювання органів зору – 2 чол.;

- захворювання кістково-м’язової системи – 2 чол.;

- захворювання органів дихання – 3 чол.;

- захворювання системи кровообігу – 3 чол.;

- захворювання ендокринної системи – 1 чол.

Всього: 14 дітей, що становить 30 % від загальної кількості дітей.

Крім того, в школі навчається дитина – інвалід дитинства, в спеціальних фізкультурних групах не займається.

Така статистика не може не хвилювати, тому на батьківських зборах регулярно заслуховуються питання щодо зміцнення здоров'я дітей, у школі виконуються заходи стосовно профілактики захворювань та оздоровлення учнів.

Сьогодні можна сказати, що здоровий спосіб життя – це людська діяльність, переосмислена крізь призму профілактичних заходів. Шкільний вік – важливий етап у житті людини, протягом якого здійснюється поступовий перехід від інфантильного до нового, зрілого рівня функціонування більшості систем організму. Інтенсифікація педагогічних технологій потребує удосконалення системи формування здоров'я дітей, у тому числі створення сприятливого середовища, дотримання санітарного законодавства під час організації навчально-виховного процесу, забезпечення здійснення кожною дитиною свідомого контролю за власним здоров'ям, набуття нею навичок здорового способу життя, формування сталої мотивації усіх учасників навчально-виховного процесу до збереження здоров'я школярів. Отже, школа є основною ланкою у ланцюгу створення у дітей стереотипу здорового способу життя, формування індивідуального та громадського здоров'я.

Навчання здоровому способу життя має бути системним і сприяти гармонійному розвиткові психофізичних здібностей учнів. Воно не повинно зводитися до періодичного інформування учнів з питань збереження здоров'я, а має передбачати комплекс систематичних заходів, спрямованих на забезпечення школярами здорового способу життя як цінності шкільного колективу.

Впровадження проекту «Школа проти СНІДУ», також є такою ланкою в навчально-виховному процесі Петропавлівської ЗОШ І-ІІ ст.



СТАТИСТИКА НАВЧЕНОСТІ УЧНІВ

Впровадження проекту в Петропавлівській ЗОШ І-ІІ ст. розпочалося з 2006-2007 н/р. За цей період було навчено:

2007 рік – 6 учнів;

2008 рік – 8 учнів;

2009 рік – 6 учнів;

2010 рік – 4 учні;

2011 рік – 13 учнів;

2012 рік – 7 учнів.

Всього за програмою «Школа проти СНІДу» навчено 41 учня.

ТРЕНІНГОВІ ЗАНЯТТЯ З УЧНЯМИ

ЗА ПРОГРАМОЮ ПРОЕКТУ «ШКОЛА ПРОТИ СНІДу»

c:\users\богдан\documents\тренинг.jpg

ТЕМА: «Ні» дискримінації

МЕТА: Дати поняття суті і формам дискримінації; пояснити небезпеку дискримінації

людей, що живуть з ВІЛ; виховувати розуміння до ВІЛ-інфікованих.

РЕСУРСИ: роздаткові матеріали із ситуаціями, різнокольорові защіпки.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: тренінг

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. ЗНАЙОМСТВО. Дати відповідь на питання: «Що по вашому милосердя і доброта?»

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ТРЕНІНГУ.

ІІІ. ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ДИСКРИМІНАЦІЮ І СТИГМУ.



  • Коли ми ставимося до людини не справедливо і порушуємо її права через її національність, релігію, колір шкіри або стан здоров'я, це – дискримінація. Вона не виникає на порожньому місці, а базується на стереотипах й упередженому ставленні. Дискримінація людей, які живуть з ВІЛ, спирається на ставленні до них як до «брудних» або приречених. Таке ставлення називають стигмою.

ІV. ВПРАВА «ВІДКРИТИЙ МІКРОФОН».

  • Дайте відповіді на запитання: Чому одні люди дискримінують інших?

(орієнтовні відповіді: Вони беруть приклад з батьків, інших дорослих та однолітків. Їм бракує достовірної інформації. Вони бояться певного кола осіб. Вони не сприймають тих, хто не схожий на них. Вони приписують людям негативні риси, які вважають характерними для їхньої раси, національності, статі, хвороби.)

Чому важливо цього не робити? (Це ображає людей. Це не справедливо. Ми б не хотіли, щоб так ставилися до нас. Рівність - основне право людини.)

Що б ви могли зробити, якби почули дискримінаційні висловлювання на адресу ВІЛ-позитивних? (Поводьтеся адекватно і скажіть людині, що вам неприємно це чути. Поясніть, чому важливо виявляти співчуття і підтримку хворим на ВІЛ або СНІД.)

V. ВПРАВА ПО ВИВЧЕННЮ ПРАВ ВІЛ-ІНФІКОВАНИХ.

- Шляхи зараження ВІЛ обмежені, й тому ВІЛ не належить до інфекцій, що потребують запровадження карантину й ізоляцію інфікованих. Людина може надійно захистити себе за допомогою найпростіших заходів. Не існує жодних вагомих підстав обмежувати права інших людей. Навпаки дотримування прав людини, особливо права на інформацію і захист від дискримінації, надзвичайно важливе для боротьби з епідемією.

- Розгляньте запропоновані ситуації і визначте, чи були в них порушення прав людини.Які саме? Як можна було вчинити інакше?

На дошці: ПРАВА ВІЛ-ІНФІКОВАНИХ 1.ПРАВО НА ІНФОРМАЦІЮ 2.ПРАВО НА БЕЗПЕКУ 3.ПРАВО НА ОТРИМАННЯ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ 4.ПРАВО НА ДОСЯГНЕННЯ МАКСИМАЛЬНО МОЖЛИВОГО РІВНЯ ФІЗИЧНОГО І ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ'Я 5.ПРАВО НА РОБОТУ 6.ПРАВО ДІТЕЙ НА НАВЧАННЯ І ВСЕБІЧНИЙ РОЗВИТОК СВОЇХ ЗДІБНОСТЕЙ 7.ПРАВО НА ДОБРОВІЛЬНЕ І КОНФІДЕНЦІЙНЕ ТЕСТУВАННЯ НА ВІЛ-ІНФЕКЦІЮ 8.ПРАВО НА ЗБЕРЕЖЕННЯ ЛІКАРСЬКОЇ ТАЄМНИЦІ

Робота в групах по розгляду і аналізу ситуацій.

1. В одному з медичних закладів протягом кількох років проживали діти з діагнозом ВІЛ-інфекція. Їх добре доглядали і оберігали. У приміщенні постійно прибирали, і через це там стояв запах дезинфекції. Малюків не виводили надвір. У них було багато іграшок, але їх складали так високо, що діти не могли дістати. Цілісінький день вони нічого не робили. З ними ніхто не грався, їх нічого не вчили. За все своє життя вони бачили тільки стіни й людей в масках і білих халатах.

2. "Моїй онучці 9 місяців. Вона стоїть на обліку у СНІД-центрі. Коли ми прийшли на плановий огляд до дитячої поліклініки, лікар не оглянула дитину і навіть попросила не роздягати її. Вона пояснила це тим, що потім сюди прийдуть інші, здорові діти, і це може бути небезпечно для них".

3. "Мені викликали "швидку", але коли я сказав, що в мене ВІЛ-інфекція, лікарі поїхали, не надавши допомоги".

4. У 2005 році Олена дізналася свій діагноз - ВІЛ-інфекція. Через два роки вона влаштувалася на поліграфічне підприємство. Але світ не без "добрих" людей, і про діагноз дівчини стало відомо на роботі. Негайно звільнили. Наступного дня Олена прийшла до обласного центру з профілактики і боротьби зі СНІДом і побачила в коридорі своїх колег, яких адміністрація направила на примусове обстеження.

5. Одна з країн, що належить до найбільш уражених епідемією, вперто проводить політику "Нічого не бачу, нічого не чую, нічого нікому не скажу". Там досі не запроваджено безкоштовне й анонімне обстеження на ВІЛ-інфекцію, ВІЛ-позитивні не мають доступу до антиретровірусної терапії, а профілактичну освіту молоді вважають навчанням розпусти.

прищепка.jpg VІ. ГРА "ЗАЩІПКА" - що відчуває жертва дискримінації.

Для гри потрібні защіпки трьох кольорів і одна особлива. Защіпки чіпляємо на спини учнів так, щоб вони не бачили, яку саме отримали. Особливу чіпляємо тому з учнів, хто вміє висловлювати свої почуття. Пропонуємо об'єднатися в групи з однаковими защіпками. При цьому не можна дивитися на свою защіпку і не можна розмовляти. Зберігаючи мовчання, слід користуватися тільки "мовою жестів". Виграє група, яка зробить це швидше за інших.

Обговорення: Що відчував той, хто бігав від групи до групи і кого звідусіль проганяли? Що відчували решта учасників?

VІІ. АНАЛІЗ ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЙ: ДИСКРИМІНАЦІЯ ЛЮДЕЙ, ЯКІ ЖИВУТЬ З ВІЛ

- Прочитайте реальну історію, що сталася з семирічним українським хлопчиком. Її розповіла директорка сиротинця, куди звернулася його мати. Дайте відповіді на запитання внизу сторінки. (Ситуація 1)

Прочитайте реальну ситуацію, в якій опинився ВІЛ-позитивний підліток - мешканець невеликого містечка. (Ситуація 2)



VІІІ. ЗВОРОТНІЙ ЗВ'ЯЗОК

- Що сподобалось на занятті? Що нового дізналися? Чому важливо підтримувати ВІЛ-інфікованих?

ІХ. ПРОЩАННЯ

Побажання здоров"я, розважливості, добра. Пісня гурту "РОЖДЕСТВО" ЖИЗНЬ.

картинка 70 из 2820 ТЕМА: Підтримка людей, які живуть з ВІЛ.

МЕТА: Пояснити, чому важливо проявляти співчуття до ВІЛ-інфікованих людей; вчити протистояти дискримінації і підтримувати ВІЛ-позитивних.

РЕСУРСИ: ситуації, "Серця", листки паперу, фломастери.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: тренінг.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. ЗНАЙОМСТВО. Назвати своє ім"я продовжити фразу "Більше всього на світі я люблю..."

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ТРЕНІНГА

ІІІ. ВПРАВА "МОЗГОВА АТАКА"

- Чому деякі люди легко висловлюють співчуття, а іншим це зробити значно складніше? (Варіанти відповідей пишу на дошці)

Висновок: Люди, які живуть з ВІЛ, мають гостру проблему в спілкуванні і підтримці навколишніх - рідних, друзів, знайомих. Співчуття - це те, що робить людину людиною. Це вміння зрозуміти і відчути біль іншого, бажання допомогти йому, висловити це бажання конкретними словами і діями.

ІV. РОБОТА В ГРУПАХ ПО СКЛАДАННЮ ВИСЛОВЛЮВАНЬ ДЛЯ ПІДТРИМКИ І НАДАННЯ ДОПОМОГИ.

- Іноді буває важко висловити підтримку і надати допомогу ВІЛ-позитивним людям, якщо ми не знаємо, як це зробити. Прочитайте історії двох ВІЛ-позитивних підлітків. Придумайте свій варіант закінчення цих історій. Прочитайте способи надання підтримки в "Серце друга". Виберіть види допомоги, яку ви могли б надати Олексію і Оксані. Запишіть їх в "Серце Оксани" та в "Серце Олексія".



- об"єднання учнів в групи; - робота в групах; - виступ груп.

Питання для обговорення: - Що є найважчим для ВІЛ-позитивної людини? - Що було б найважчим для вас, якби ваш друг або родич захворів на ВІЛ-інфекцію?

V. ПРОВЕДЕННЯ ДИСКУСІЇ НА ТЕМУ: "ІЗОЛЯЦІЯ ЧИ ІНТЕГРАЦІЯ"

Питання: Що трапиться, якщо люди з ВІЛ будуть жити окремо від інших. Чи має перспективу такий шлях?

- об"єднання учнів у три групи "за", "проти", та судді; - робота груп; - проведення дискусії; - аналіз.

VІ. ВПРАВА "ЛИСТ ДРУГОВІ".

- Людина, яка дізнається про свій діагноз, спочатку переживає шок, потім впадає в депресію. Вона соромиться самої себе, почувається нікому не потрібною, у багатьох з"являються думки про самогубство. Те, як людині вдається подолати кризу і розпочати боротьбу за своє життя, значною мірою залежить від її оточення - рідних і друзів.

- Послухайте лист, написаний молодим хлопцем. Уявіть, що це ваш друг.(Читаю лист другові)



- Напишіть відповідь на цей лист. (Учні пишуть відповідь. За бажанням зачитують).

VІІ. ЗВОРОТНІЙ ЗВ"ЯЗОК.

- Що ви зрозуміли для себе з цього заняття?

VІІІ. ПРОЩАННЯ.

Пісня гурту "Океан Ельзи" "Друг".



двое

Тема: Відстрочення початку статевого життя

Мета: усвідомлення учнями хто і що впливає на наш вибір, небезпеки раннього статевого життя; навчитися виявляти любов без сексу.

Необхідні ресурси: невеликі папірці, ситуації «Наслідки ранніх сексуальних стосунків», аркуші паперу для виготовлення плакатів.



Хід заняття

  1. Знайомство. Ви середньовічний лицар. Подорожуєте країною. На вашому шляху з’явився великий камінь, на якому написано: Наліво підеш – себе загубиш, але багатство знайдеш. Направо підеш – легке життя знайдеш. Прямо підеш – себе збережеш. Що ви оберете?

рыцарь

  1. Оголошення теми заняття.



  1. Гра «Що ти обереш?» Роздаю кожному учаснику по 7 папірців. Пояснюю правила: У цій грі необхідно зробити вибір і заплатити за нього своїми «ресурсами» - грошима, часом, здоров’ям, душевним спокоєм, стосунками з рідними, друзями. Як і в реальному житті, ви матимете обмежені ресурси – лише 7 умовних одиниць. Спробуйте розпорядитися ними так, щоб вистачило на все, що вам хочеться. Пропоную щось купити одне з кожної пари або не витрачати на це грошей: - що ти обереш: поїхати у літній табір разом з другом чи самому на модний курорт? Вартість цього вибору 2 у.о. Але ті, хто обрав поїздку з другом, повертають собі 1 у.о., адже підтримка друзів – це додатковий ресурс. – що ти обереш: стати найпопулярнішим учнем у школі чи мати можливість вступити до престижного ВНЗ ? Цей вибір коштує 3 у.о. Але ті, хто обрав вступ до ВНЗ, матимуть змогу здобути освіту і збільшити свій загальний ресурс. Тому поверніть 1 у.о. – що ти обереш: одружитися з коханою людиною чи з найбагатшою людиною у світі? Цей вибір коштує 4 у.о. Але ті, хто обрав шлюб з коханою людиною, повертають собі 2 у.о. Адже кохання дає можливість найповніше реалізувати свої можливості. – що ти обереш: займатися улюбленою справою чи робити те, що не до душі, але дає владу чи великі гроші? Цей вибір коштує 3 у.о. Та якщо хтось обрав роботу, яка не подобається, вона виснажила його і призвела до зменшення ресурсів ще на 1 у.о. Як бачите, деякі рішення коштують більше, ніж ми готові за них заплатити. Якщо ваші ресурси закінчилися раніше, ніж ви придбали усе, що хотіли, це означає, що дещо з вашого вибору коштувало надто дорого. А якщо в когось залишились не використані ресурси, вони пропали марно. Це означає, що ви не скористалися можливостями, які відкривалися перед вами. Постарайтеся, щоб цього не трапились у вашому житті.



  1. Вправа «Наслідки сексуальних стосунків». – Ранні сексуальні стосунки призводять до багатьох не бажаних, навіть трагічних наслідків. Серед поширених проблем – не лише психологічні травми, осуд оточуючих, а й підліткова вагітність, зараження інфекціями, що передаються статевим шляхом, у тому числі і ВІЛ. (Читаю запропоновану ситуацію, об’єдную учасників у 4 групи, пропоную обговорити наслідки чотирьох можливих варіантів розвитку подій.

сердце

  1. Вправа «Як виявляти любов без сексу» - Існує багато можливостей висловити свої почуття без сексу, які допомагають молодим людям будувати стосунки з протилежною статтю і уникати при цьому ризику небажаної вагітності й інфікування ВІЛ/ІПСШ. Коли ми відчуваємо емоційну близькість з конкретною людиною, коли нам добре з нею, ми виявляємо свою любов теплими словами, усмішкою, обіймами. Люди будь-якого віку – немовлята, маленькі діти, молоді люди й дорослі – потребують тілесних контактів. Нам подобається, коли до нас торкаються ті, кого ми любимо. Об’єднаємося в групи за статтю і оформимо плакати про способи вияву почуттів без сексу до протилежної статі.



  1. Прощання.

Захід до Дня боротьби зі СНІДом

Виступ шкільної агітбригади

ЗУПИНЕМО СНІД РАЗОМ


  1. Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина.

Мука твоя – єдина.

Очі твої – одні.



  1. Давайте поговорим про життя!

Отак от зберемось і поговорим.

Поділимось і радістю, і горем.

Давайте поговорим про життя!


  1. Людське життя… Неповторне і звичне, радісне і сумне, сповнене глибоких переживань, солодке як мед, і гірке, як полин.

  2. Життя кожної людини – це стежина, встелена жовтогарячими чорнобривцями, духмяними вишеньками, стежина з червоними і чорними тонами.

  3. У драмі людській небагато дій:

Дитинство, юність, молодість і старість.

Роби, що хоч, ридай, або радій.

Неси свій хрест. Все інше – поза сталість.


  1. Настане час, і піде все в архів.

Уламки долі винесе на сушу.

Життя спокута не своїх гріхів,

Життя – це оббирання реп’яхів,

Що пазурами уп’ялися в душу.



  1. «Час розкидати каміння, час каміння збирати…» Цей вислів з Книги Екклезіаста означає, що для кожної події визначено свій час.

  2. У 1981 році мало хто звернув увагу на повідомлення у щотижневому звіті про захворюваність і смертність, який випускається в Атланті, де йшлося про перші випадки захворювання рідкісною формою пневмонії, двоє із хворих померли. У наступні декілька тижнів додалися нові факти. У всіх хворих таємничим чином відмовила імунна система.

  3. Людство знає багато прикладів, коли страшні епідемії холери, чуми, віспи спустошували сотні міст і сіл. Але людство вижило, хоча і дорогою ціною. Нещодавно з’явилася нова хвороба – СНІД.

  4. СНІД – страшна, небезпечна хвороба. Перед нею всі рівні: і дорослі, і діти, і чоловіки, і жінки. На сьогоднішній день більше ніж 80 країн світу заражені СНІДом. Невпинне розповсюдження СНІДу в світі продовжується.

  5. За пропозицією Всесвітньої організації охорони здоров’я 1 грудня оголошено Днем солідарності з ВІЛ-позитивними людьми. І сьогодні наш захід присвячений цій проблемі.

  6. За даними об’єднаної програми ООН з ВІЛ/СНІДу: понад 42 мільйонів людей на Землі живуть з ВІЛ або хворі на СНІД.

  7. За роки епідемії понад 60 мільйонів осіб було інфіковано ВІЛ з них понад 20 мільйонів померли.

  1. Щодня близько 14 тисяч людей інфікуються ВІЛ. За попередніми прогнозами, у 45 країнах, що найбільш уражені епідемією, за період з 2003 – 2015 роки від СНІДу помре 68 мільйонів людей.

  2. Щохвилини кожного дня у світі через СНІД помирає одна дитина віком до 15 років.

  3. Щодня у світі від хвороб, пов’язаних зі СНІДом, помирає понад 1400 дітей віком до 15 років. Серед смертей, пов’язаних зі СНІДом кожною шостою жертвою є дитина віком до 15 років.

  4. Щороку близько 640000 дітей віком до 15 років інфікуються ВІЛ. Без належного лікування половина з них вмирає ще до свого наступного дня народження.

  5. Понад 15 мільйонів дітей стали сиротами через СНІД, яких тепер називають «Сиротами ВІЛ/СНІДу».

  6. Розрива мені душу ця болюча провина,

Очі їсть, наче дим, цей невидимий глум.

Завтра на цій землі більше мене не буде.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди

Добрі, ласкаві і злі.


  1. За даними Українського Центру профілактики і боротьби зі СНІДом, ситуація з ВІЛ/СНІДу в Україні наступна: станом на перше січня 2011 року в Україні офіційно зареєстровано більше як 190 тисяч ВІЛ-інфікованих громадян, з них більше 20 тисяч – діти.

  2. Більше 25 тисяч громадян України захворіло на СНІД, близько 15 тисяч – померло від СНІДу.

  3. Лише протягом 2010 року зареєстровано 3500 нових випадків інфікування серед дітей, 110 з них поставлено діагноз «СНІД».

  4. За оцінками національних і міжнародних експертів, кількість людей, які живуть з ВІЛ, становить 1% дорослого населення України.

  5. За найоптимістичнішими прогнозами, кількість інфікованих до 2015 року перевищить 500 тис. осіб, за найменш оптимістичними – 1.4 млн. До найгірших прогнозів треба ставитися серйозно, щоб запобігти такому розвитку подій.

  6. Чому проблема поширення епідемії залишається актуальною? Може, ми думаємо, що нас це не стосується і самі ми не захворіємо, адже ведемо здоровий спосіб життя? Але береженого Бог береже! Щоб попередити захворювання, або боротися з будь-якою хворобою, бажано знати про неї все.

  7. ВІЛ – вірус імунодефіциту людини. Цей вірус руйнує імунітет – систему, що захищає наш організм від мікробів та вірусів.

  1. СНІД – синдром набутого імунодефіциту – настає лише тоді, коли клітин, які захищають організм, стає дуже мало. Але коли людина, що інфікувалася ВІЛ, захворіє на СНІД – через рік чи через 10 років – ніхто не знає. Це залежить від умов її проживання, харчування, від її способу життя.

  2. У хворої на СНІД людини зруйнована захисна система організму, отже, вона може померти від будь-яких хвороб, що для людей зі здоровою імунною системою не страшні.

  3. Коли людина починає хворіти грипом, вона кашляє, у неї може з’явитися нежить і температура. А якщо людина отримує ВІЛ-інфекцію, то…? Відчути, що ВІЛ-інфекція потрапила до організму неможливо. Виявити це можна, лише зробивши відповідні аналізи крові, адже основне місце, де живе ВІЛ-інфекція – це кров.

  4. Інфікуватися ВІЛ можна через кров.

Коли ти на уколи ходиш

Новенький шприц собі купуй.

Бо СНІД завжди навколо бродить,

Тому ти сам себе рятуй.



  1. Зробити зачіску щоб модну,

Чимдуж у перукарню йди.

ВІЛ-вірус – зародок біди.

Тому тебе попереджаю:

Стерильність ножиців дивись.



  1. Людина – носій ВІЛ може інфікувати свого статевого партнера.

Кохання – справді штука класна,

Але прошу, не забувай

Купуй презервативи вчасно,

Гострот ніколи не шукай.



  1. ВІЛ може передаватися від ВІЛ-інфікованої матері до дитини під час вагітності, пологів або грудного вигодовування.

Якщо хворієш ти на СНІД,

Якщо чекаєш ти дитину,

То не даруй їй горе й біль, біжи в лікарню в цю хвилину,

Бо може людство так загинуть,

Бо ворог швидко наступа.


  1. Сьогодні ми зібралися, щоб підтримати людей, що живуть з ВІЛ чи СНІД. Ми хочемо довести, що нам ці люди не байдужі.

Живе одинока людина,

Чому ж ми проходимо мимо?

Живе одинока людина,

Ніким у житті нелюбима.



  1. І серце у неї відкрите

Для ласки людської й привіту,

Печальним льодком оповите,

Віддалене горем від світу.


  1. Чому ж ми не прийдемо в хату,

Її не покличем з собою?

Бо буде одна вікувати

Людина з своєю журбою.


  1. Нам легше, бо ми не самотні.

Ходімо ж до неї в світлицю,

І серце людини з безодні

Полине над нами, як птиця.


  1. Наука привчила нас до оптимізму. Є отрута – буде й протиотрута. У випадку зі СНІДом не все так просто: до сьогодні медицина, змушена визнавати свою безпорадність.

  2. Поет Джон Донн сказав такі слова: «Немає людини, що була б, як острів, сама по собі… Від смерті кожної людини малію і я, бо я єдиний з усім людством; тому ніколи не питай, за ким сумує дзвін – він сумує за тобою».

1. Закінчити сьогоднішній захід хочемо словами мудрої жінки Матері Терези: Життя – це краса, дивуйся йому.

2. Життя – це пошук, шукай його.

3. Життя - це мить, насолоджуйся ним.

4. Життя – це любов, люби його.

5. Життя – це гра, грай у нього.

6. Життя – це боротьба, борись за нього.

7. Життя лише одне, цінуй його.

img_0071.jpg

img_0070.jpg

img_0075.jpg

ВИХОВНА РОБОТА З КЛАСОМ

КЛАСНА ГОДИНА



КОРІННЯ СНІДУ

картинка 129 из 2820

Мета: Дати уявлення про основні причини, шляхи розповсюдження, засоби профілактики СНІДу; сформувати в учнів розуміння того, що тільки власний спосіб життя, їх поведінка і вчинки є гарантом запобігання ризику. Здійснювати моральне та гігієнічне виховання.

Обладнання: записи на дошці ВІЛ, СНІД – розшифровка абревіатур, листочки, ручки.

Хід заняття



Вчитель. У давньосхідному трактаті «Гілка персика» є такі визначення кохання: Три мають потяги людини: душу, розум, тіло. Потяги душ народжують дружбу. Потяги розуму народжують повагу. Потяги тіла народжують бажання. Поєднання трьох потягів народжує кохання.

На мій погляд, людині в житті повинно щастити в трьох випадках: від кого народитися, у кого вчитися і з ким одружитися, щоб народжувати дітей. Людина завжди налаштована на виконання кращих сподівань. Нерідко на шляху до цього виникають перепони: це хвороби. Причини їх бувають різні, найчастіше – неуважність до свого здоров’я, необачність, довіра до людини, яка на це не заслуговує. Як наслідок – душевний біль, аборти, венеричні хвороби, СНІД. Тому тема сьогоднішнього заняття Коріння СНІДу. Ми повинні з’ясувати причини, шляхи розповсюдження ВІЛ-інфекції. Ознайомитися із засобами профілактики ВІЛ-інфекції.



Повідомлення учнів. 1. Перші зареєстровані випадки захворювання на СНІД мали місце влітку 1981 року в США. Повідомлялося, що в кількох молодих людей з ослабленим імунітетом, що, як з’ясувалося пізніше були гомосексуалістами, виявлено саркому Капоші та пневмоцистну пневмонію. Клінічна картина вказувала на вже відомий на той час синдром імунодефіциту, але причина хвороби та шляхи її передачі були ще невідомі.

2. Вірус-збудник СНІДу, відомий тепер як ВІЛ, був відкритий вірусологом Мотанье та його колегами з інституту ім. Пастера в Парижі. У 1985 році тести на анти ВІЛ уперше надійшли у продаж у США та країнах Європи. Сьогодні, на жаль, епідемія шириться. За прогнозами вчених, протягом найближчих 20-30 років половина населення Землі може загинути.



Проведення тесту на визначення інформованості учнів про ВІЛ/СНІД.

Вчитель. «Не дай собі померти від незнання!» - одне з гасел борців проти СНІДу. А чи досить ви поінформовані щодо цього питання? Давайте проведемо експрес-тест. На кожне моє питання ви можете відповідати «так» чи «ні».

Тест


  1. Чи вважаєш ти себе досить дорослим, щоб обговорювати проблему СНІДу?

  2. Чи може ВІЛ-позитивна людина виглядати абсолютно здоровою?

  3. Чи всі ВІЛ-позитивні помирають від СНІДу?

  4. Чи можна вилікувати СНІД?

  5. Чи може немовля заразитися від ВІЛ-позитивної матері після народження?

  6. Якби близька тобі людина заразилася СНІДом, ти б продовжував з нею спілкуватися?

Якщо ви відповіли позитивно на питання №1,2,5,6, то рівень знань у вас досить високий. Якщо ж припустилися помилки, не засмучуйтеся. Сьогодні ви зможете поглибити свої знання з цієї проблеми.

i?id=44807413-01-72 Робота в групах по виконанню завдань.

  1. На аркуші паперу записати шляхи передачі ВІЛ.

  2. Доповнити речення: «ВІЛ не передається через…»

Ознайомлення учнів з витягами із Закону про права ВІЛ-інфікованих.

Вчитель. СНІД став суворою реальністю нашого життя. У грудні 1991 року в Україні було прийнято Закон про захист прав ВІЛ-інфікованих. Закон регламентує права й обов’язки ВІЛ-позитивних, гарантує їм захист. (Учні отримують витяги із Закону і озвучують їх):

ВІЛ-інфіковані громадяни зобов’язані: - уживати заходи з попередження поширення інфекції; - регулярно проходити медогляд.

ВІЛ-інфіковані громадяни мають право: - на гуманне ставлення суспільства, що виключає приниження їхньої честі і гідності; - на збереження в таємниці відомостей про стан свого здоров’я, якщо умови їхнього життя і праці не становлять загрози для зараження інших осіб; - на професійну діяльність з обраної спеціальності за винятком робіт, установлених спеціальним переліком; - на медичну допомогу в будь-якій медичній установі.

Передбачається кримінальна відповідальність медперсоналу у вигляді позбавлення волі на термін від 3 до 8 років (ст.108(3) І 108(4) КК України) за зараження вірусом імунодефіциту.

Обговорення ситуацій у групах.


  1. Андрієві 20 років. Він має статеві зв’язки з багатьма партнерами. Протягом останнього року він став почувати себе гірше: паморочилась голова, була велика слабкість, будь-яка застуда змушувала хворіти 1,5 – 2 місяці. Він схуд на 10кг. У піхвах з’явилися збільшені лімфатичні вузли. Яка хвороба у Андрія? Яким шляхом він заразився? Що він має зробити?

  2. Під час обстеження у поліклініці троє дівчат відмовилися здати аналіз крові. Вони пояснювали це тим, що не хворіють на СНІД, а аналізів бояться тому, що недавно лежали в лікарні. Чи правильно чинять дівчата? Як їх переконати здати аналіз крові?

  3. Ти надумав зробити тату. Друг повіз тебе до свого знайомого. Коло ви прибули на місце, ти побачив, що приміщення не прибране й інструменти нестерильні. Друг і його знайомий почали тебе вмовляти. Про яку хворобу згадав хлопець? Що йому можна порадити?

Підсумок заняття.

Узагальнимо знання про вплив венеричних хвороб та СНІДу на різні суспільні відносини. Для цього заповнимо таблицю.



Економіка

Стосунки між

людьми


Школа

Сім’я

злочинність

Зменшується кількість робочих рук; витрати на ліки; падає професійна майстерність.

Погіршуються стосунки; зростає аморальність, приниження, конфлікти.

Пропуски уроків, відставання, порушення поведінки.

Сім’ї розпадаються, виникає розпач, моральна травма, погіршується матеріальний стан.

Злочинність зростає, втягуються підлітки. Самогубства.



  • Отже, необхідно пам’ятати, що тільки спільними зусиллями. Ми зможемо забезпечити здоров’я і силу нашої нації. Кожному треба зрозуміти, що твоє життя – це твій вибір, а від твого вибору залежить здоров’я нащадків, отже і твоє здоров’я. Величезне значення здоров’я для кожного і для людства в цілому розуміли ще з давніх-давен. Про це свідчить, зокрема і народна творчість. Які ви знаєте прислів’я і приказки про здоров’я.

  • Дякую за співпрацю на уроці. На все добре.

РОБОТА З БАТЬКАМИ

БАТЬКІВСЬКИЙ ВСЕОБУЧ

«КРОК НА ЗУСТРІЧ ЗДОРОВ'Ю ДІТЕЙ

Мета: Ознайомити батьків з проектом «Школа проти СНІДу» та методами навчання. Дати базові поняття про здоров’я, ВІЛ, СНІД, ІПСШ – шляхи поширення.

Обладнання: білі листки, фломастери, маркери.

Хід всеобучу.



  1. Вступне слово педагога-тренера про актуальність проекту Школа проти СНІДу.

  • Шановні батьки, наша школа, вже шість років є учасником проекту з профілактики ВІЛ-інфекції, який впроваджується за підтримки Дитячого Фонду Об’єднаних націй та Міжнародного Альянсу з ВІЛ/СНІД.

ВІЛ/СНІД – це актуальна проблема нашої країни. Дедалі більше молодих людей інфікуються ВІЛ. Тому молодь потребує знань і навичок безпечної поведінки.

Завдяки цьому проекту ваші діти дізнаються про те, як захиститися від цієї інфекції. Ми розраховуємо на вашу зацікавленість і запрошуємо до співпраці.



  1. Вправа «Знайомство».

Батькам дається завдання по черзі назвати найближчу для себе людину, улюблену страву та заняття.

Тренер. Ми бачимо наскільки ми з вами різні. Нам подобається різна їжа, у вільний час ми займаємося різними справами. Але ми всі з вами визнали, що найдорожчі для нас люди – це наші діти. І так хочеться, щоб вони завжди були щасливі. Та щастя без здоров’я не буває, бо здоров’я – це найцінніше, що є у людини.

  1. Вправа по формуванню поняття Здоров'я.

Тренер. Нині відомо понад 200 визначень поняття «здоров'я». Всесвітня організація охорони здоров'я пропонує наступне визначення:

Здоров’я – це стан фізичного, духовного, соціального, емоційного, інтелектуального благополуччя.

Пропоную вам в групах обговорити і записати що включають в себе ці стани в пелюстках намальованої квітки.

Висновок. Ви самі впевнилися, що здоров’я це не лише відсутність хвороб. Це поняття набагато ширше і без однієї складової ми не отримаємо повністю здорову людину.


  1. Вправа « Мозковий штурм»

  • Від чого залежить здоров’я?

Висновок. Дійсно, здоров’я залежить від спадковості, екології, медицини, а найбільше воно залежить від способу життя, тобто від нас самих.

Більш ніж 20 років тому людство ідентифікувало нову хворобу, яку назвали «чумою ХХ століття». Вже знають всі, що збудник СНІДу – це вірус імунодефіциту людину (ВІЛ) і що поширення захворювання залежить від відношення людини до свого здоров’я та до способу життя.

Чому ж тоді поширення ВІЛ/СНІДу у світі набуло особливого загрозливого характеру – пандемії?

Відомо, що щороку виявляють 5 млн. ВІЛ-інфікованих, і щороку понад 2 млн. помирає. Мабуть саме тому питання, які пов’язані з поширенням вірусу, можливими наслідками розвитку епідемії в масштабах України та світу заслуговують на досконале вивчення.



  1. Вправа «Як розшифровуються поняття ВІЛ, СНІД, ІПСШ».

Тренер. Шановні батьки, у вас на столах знаходяться аркуші з записаними вертикально абревіатурами. Запишіть поряд що позначає кожна літера.

  1. Вивчення шляхів зараження ВІЛ. Складання асоціацій.

Тренер. На відміну від багатьох інфекцій, ВІЛ не передається через повітря, воду, харчі. Поза людським організмом вірус швидко гине. Рідини, в яких є небезпечна концентрація ВІЛ: кров, сперма, вагінальні виділення і грудне молоко.

Пропоную вам дібрати асоціації до наступних фраз переливання крові, статева система, грудне вигодовування.

Висновок. Такі фрази були вибрані тому, що ВІЛ-інфекція передається через кров, при незахищених статевих контактах, від ВІЛ-інфікованої матері до дитини при пологах і під час грудного вигодовування.


  1. Підсумок. Вправа «Мікрофон»

Тренер. Продовжить по черзі речення «Я для себе відкрив…»

Висновок. Сьогодні в потоці подій, що відбуваються у країні, у школі, людина забуває про проблему СНІДу з надією, що вона її не торкнеться. Але кожна людина при небезпечної поведінці може захворіти. Саме тому в школі впроваджується проект «Школа проти СНІДу».



  1. Прощання.

Тренер. Наше заняття добігло кінця. На останок послухайте вірш «Сяють зорі золоті».

Також я бажаю вам здоров’я, взаємопорозуміння у родинах.

Мамо люба, глянь, як сяють

Ясно зорі золоті …

Кажуть люди, то не зорі

Сяють душі так святі.

Хто у нас у світі

Вік свій праведно прожив,

Хто умів людей любити,

Зла нікому не робив,

Бог послав того на небо

Ясно зіркою сіять.



i:\батьківські збори\6 клас 014.jpg

i:\батьківські збори\6 клас 012.jpg

i:\батьківські збори\6 клас 018.jpg

ПАРКТИЧНИЙ СЕМІНАР-ТРЕНІНГ

ДЛЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ



ПРИЙОМИ РОБОТИ З УЧНЯМИ ПО ФОРМУВАННЮ

ЖИТТЄВИХ НАВИЧОК У КОНТЕКСТІ ПРОФІЛАКТИКИ

ВІЛ/СНІД/ІПСШ

img_0008.jpg

Мета: Ознайомити педагогічний колектив з проектом «Школа проти СНІДу», прийомами роботи з профілактики ВІЛ, СНІДу, ІПСШ.

Обладнання: чисті аркуші, фломастери, стікери, маркери.

Хід тренінгу



  1. Знайомство.

Тренер. У кожного у вас в руках папірець і ручка. Намалюйте, будь ласка, предмет або живу істоту, з якою ви себе асоціюєте в житті, на роботі чи вдома. Поясніть свій вибір.

  1. Формування правил групи.

Тренер. Перед нами правила нашої групи. Як ви вважаєте, допоможуть вони сьогодні нам в нашій роботі і чим?

  • Не перебивати – уважно слухати одне одного і поважати різні думки.

  • Поважати особисте життя – кожен має право не відповідати на запитання, яке стосується його особистого життя.

  • Бути доброзичливими – ставитися одне до одного доброзичливо і поважати почуття інших.

  • Зберігати конфіденційність – не обговорювати поза межами групи ті моменти особистого життя, які стали відомими на тренінгу.

  • Бути толерантними – не змушувати людину замовкнути лише тому, що її погляди не збігаються з поглядами інших.

  • Право на анонімність – кожен має право ставити запитання анонімно.



  1. Оголошення теми і мети тренінгу.

  2. Вправа «Очікування».

Тренер. Ви маєте папірці-листочки. Запишіть на них те, що ви очікуєте від цього тренінгу і прикріпіть до намальованого на аркуші паперу дерева. Наприкінці тренінгу очікування, які справдилися, залишаться на дереві, а ті, що не справдилися, знімете.

  1. Вправа «Автограф»

Мета: показати швидкість поширення ВІЛ-інфекції і у зв’язку з цим необхідність ознайомлення учнів зі шляхами зараження і методами захисту від ВІЛ.

Тренер. У вас є папірці. Зараз за одну хвилину вам необхідно зібрати на ньому як можна більше автографів інших учасників. Пошукайте на своїх папірцях позначку. Той, хто її відшукав, вважається умовно хворим на невпинний сміх. Всі, кому ця людина поставила автограф, також захворіли на цю хворобу. А хто мав зелений папірець, тому пощастило, вони вміло захищалися і тому не заразилися.

Висновок: так само швидко поширюється ВІЛ та інші ІПСШ, якщо люди не захищаються від них.



  1. Інформація тренера про актуальність проблеми ВІЛ/СНІД.

Тренер. З 90-х років минулого сторіччя поширення ВІЛ/СНІДу у світі набуло характеру пандемії. Щороку виявляють 5 млн. ВІЛ-інфікованих та понад 2млн. помирає. За статистичними даними найбільш уразлива та сприятлива до цього захворювання вікова категорія – це молодь у віці 12-20 років. За останні роки кількість хворих зросла порівняно з 2000 роком більше ніж у 4 рази, смертність – у 3,8 рази. Тривалість життя ВІЛ-інфікованої особи, але нелікованої, в Україні складає 5-8 років, хворих на СНІД – 1-2 роки.

Щоденно в Україні реєструється 39 нових випадків ВІЛ-позитивних осіб та 8 людей вмирають від СНІДу.

Внаслідок епідемії тривалість життя може скоротитись на 2-4 роки

Саме тому перш за все школа повинна стати середовищем для формування у молодих людей розуміння серйозності проблеми ВІЛ/СНІДу та переваг здорового способу життя.

Однією з профілактичних програм, які спрямовані на формування життєвих навичок і зменшують схильність молоді до ризикованої поведінки, є проект «Школа проти СНІДу». Доцільність цього проекту в навчальних закладах очевидна.


  1. Вправа «Мозковий штурм»(5хв.)

  • Які вам відомі шляхи зараження ВІЛ-інфекцією? (Тренер записує всі думки на дошці)

Тренер. Усі зареєстровані випадки ВІЛ-інфекції в світі розподіляються за шляхами зараження таким чином:

  • статевий шлях – 70-80%;

  • ін’єкційні наркотики – 5-10%;

  • професійне зараження медперсоналу – менше 0,01%;

  • переливання крові – 3-5%;

  • від вагітної чи горючої матері до дитини – 5-10%.

ВІЛ не може жити в повітрі і на поверхні шкіри. Він живе тільки в рідинах усередині людського тіла. Без них він гине, як риба без води. Хоча вірус може бути виявлений у слині, поті, сльозах, сечі й калі, але через малу концентрацію через них передаватися не може, якщо при цьому не буде присутня кров.

  1. Робота в групах. Виконання малюнків допоміжних засобів.

1 група – Як уникнути зараження при сексуальних стосунках?

2 група – Як уникнути зараження через кров?

3 група – Як уникнути зараження дитини від матері?


  1. Вправа «Відкритий мікрофон»

Тренер. Які принципи повинна мати молода людина, якщо вона вважає, що готова до статевих стосунків?
Тренер. У всьому світі близько половини всіх заражень на ВІЛ-інфекцію та інші ЗПСШ припадає на молодь у віці від 15 до 25 років. У зв’язку з цим особливо важливо саме з молоду бути відповідальним до свого здоров’я та життя.


  1. Інформаційне повідомлення тренера.

Визначено три типи ризикованої поведінки:

ДР(дуже ризиковано) – значний контакт з кров’ю чи іншими рідинами організму, які містять небезпечну концентрацію ВІЛ;

РН(ризик низький чи теоретичний) – існує можливість незначного контакту з кров’ю, спермою чи вагінальними виділеннями інфікованої людини;

РВ (ризик відсутній) – відсутність контакту з кров’ю, спермою або вагінальними виділеннями ВІЛ-інфікованого.



  1. Робота в групах. Кожна група визначає приклади одного з трьох типів ризикової поведінки




  1. Вправа «Перевір себе». Кожна група отримує інформаційну картку за тим типом ризикової поведінки, яку розглядали. Перевіряють та оцінюють свої знання.

Інформаційна картка для групи, яка розглядала дуже ризиковану поведінку.

  1. мати незахищені сексуальні контакти;

  2. робити ін’єкції одним шприцом;

  3. повторно використовувати презервативи;

  4. користуватися однією голкою для проколювання вух;

  5. робити насічки на шкірі ножем, яким користувалися інші;

  6. погоджуватися на секс без презерватива;

  7. часто змінювати сексуальних партнерів;

  8. користуватися спільною голкою для нанесення татуювання;

  9. користуватися спільною голкою для ін’єкцій;

Інформаційна картка для групи, яка розглядала тип поведінки – РН

  1. обробляти рану ВІЛ-інфікованого без гумових рукавичок;

  2. при статевих контактах постійно і правильно користуватися презервативами;

  3. цілуватися в губи;

  4. користуватися бритвою іншої людини;

  5. користуватися спільною зубною щіткою.

Інформаційна картка для групи, яка розглядала тип поведінки – РВ

  1. користуватися туалетом у громадських місцях;

  2. доглядати хворого на СНІД;

  3. дружній поцілунок;

  4. купатися з ВІЛ-інфікованим;

  5. утримуватися від статевих стосунків;

  6. ходити до школи з ВІЛ-інфікованими дітьми;

  7. бути покусаним одним комаром;

  8. ставати кров на станції переливання крові;

  9. вживати їжу, приготовлену ВІЛ-інфікованим;

10) плавати у басейні з ВІЛ-інфікованим;

11) дружити ВІЛ-інфікованим;

12) обнімати ВІЛ-інфікованого;

13) робити ін’єкції одноразовим шприцом;

14) сидіти за однією партою з ВІЛ-інфікованим;

15) пити з однієї склянки з ВІЛ-інфікованим;

16) обробляти рану ВІЛ-інфікованого в гумових рукавичках;

17) їздити в переповненому транспорті.

13. Підведення підсумків.

Тренер. Що нового ви дізнались? Чому проблема ВІЛ/СНІДу стосується кожного? Які прийоми можете застосувати, як класний керівник у своїй виховній роботі?

14. Зворотній зв'язок.



Тренер. Наше заняття дійшло кінця. Скажіть по черзі чи справдилися ваші очікування?

15. Прощання.



Тренер. На прощання давайте побажаємо один-одному міцного здоров’я, та життєвих успіхів.

ВИГОДИ ВІД ВПРВАДЖЕННЯ ПРОЕКТУ

Школа: 1.Робить вагомий внесок у державну справу – боротьбу з епідемією ВІЛ/СНІД.

2.Захищає майбутнє покоління батьків, а також і дітей, які мають навчатися в школі.

3.Участь у проекті підвищує авторитет школи.

4.Завдяки впровадженню методики розвитку життєвих навичок підвищується якість освіти.

5.У школі створюється доброзичлива для учнів атмосфера. Це сприяє зниженню правопорушень, насильницької поведінки і вживання психоактивних речовин в учнівському середовищі.

Учні: 1.Перестають боятися людей, які живуть з ВІЛ.

2.Почувають себе більш упевненими і захищеними.

3.Підвищують рівень самоповаги і самоконтролю.

4.Поліпшують стосунки з дорослими.

5.У класі створюється особлива атмосфера дружби, довіри і підтримки.

Учитель: 1.Оволодіває тренінговими методиками, підвищує свою кваліфікацію.

2.Отримує більше задоволення від своєї праці.

3.Поліпшує стосунки з учнями.

4.Поліпшує стосунки з батьками, колегами.

Батьки: 1.Отримують інформацію про ВІЛ/СНІД.

2.Відчувають більшу захищеність дітей.

3. Стосунки з дітьми більш відвертіші.

4. Діти більш відповідальніше ставляться до початку статевого життя, зменшується ризик вживання ними алкоголю та наркотиків.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка