Майстер- клас «використання методу «шість капелюшків мислення»



Скачати 66.28 Kb.
Дата конвертації14.09.2017
Розмір66.28 Kb.
МАЙСТЕР- КЛАС

«ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ
«ШІСТЬ КАПЕЛЮ
ШКІВ МИСЛЕННЯ»

(за технологією розвитку критичного мислення)

Мета: Ознайомитись із методикою використання методу «Шість капелюшків мислення», визначити його переваги і недоліки. Навчитися краще розуміти особливості свого мислення, контролювати свої думки і співвідносити їх з поставленими завданнями .
Обладнання: ММЗ, ручки, буклети, стікери, папір, фломастери.

Хід проведення майстер- класу



І. Підготовчо-організаційний етап.

Вітаю колеги. Я маю честь проводити з вами майстер-клас. Надіюсь на плідну співпрацю.


Розпочати майстер-клас хотілось би цікавою історією…-

Притча про старого майстра

Колись давно жив на світі старий мудрий майстер, який

славився своїм умінням робити капелюшки, які несли Великий секрет Великого Майстра?

Минали роки. Настав час, коли Майстер покинув цей світ, залишивши своїм шістьом синам свою славу і шість різнокольорових капелюхів ― білий, чорний, жовтий, червоний, зелений і синій.

Сини вирішили поділити між собою капелюшки і вирушили кожний у своєму напрямку.

Минуло чимало часу, перш ніж сини старого майстра знову зібралися разом під дахом батьківської майстерні.Сидячи біля вогню, кожний із них розповів свою історію, і всі були вражені тим, як спадщина Майстра вплинула на їх долю.

Сини старого Майстра зрозуміли, яку дивовижну спадщину залишив їм батько. І захотілося кожному з них зняти свій капелюх, адже він вже багато чого навчив, і приміряти капелюхи іншого кольору.

З тих пір минуло багато часу, але різнокольорові капелюхи живуть серед людей і дозволяють себе одягати тим, хто прагне навчитися чогось нового...
Тому тема нашого майстер-класу: «ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ
«ШІСТЬ КАПЕЛЮ
ШКІВ МИСЛЕННЯ» (за технологією розвитку критичного мислення) (Слайд №1)

Мета: ознайомитися з технологією «Шість капелюшків мислення», визначити його переваги і недоліки. Навчитися краще розуміти особливості свого мислення, контролювати свої думки і більш точно співвідносити їх з поставленими завданнями . (Слайд №2)

ІІ. Основна частина.

А зараз ми маємо виробити правила роботи на занятті. В кого є пропозиції?



Правила роботи на занятті
Присутні пропонують правила:
1. Доброзичливість
2. Активність
3. Говорити по суті
4. Слухати та чути
5. Регламент (і таке ін.)
ПЕРШ ЗА ВСЕ ЗЯСУЄМО, ЩО ТАКЕ КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ

Критичне мислення – це процес, який починається з постановки проблеми, продовжується пошуком і осмисленням інформації, закінчується прийняттям рішення щодо розв’язання поставленої проблеми. «Продовжити речення» (Слайд №3-4)

На початку ХХІ ст. така якість людського мислення, як критичність, набула особливого значення. Формування в учнів критичного мислення у Державному стандарті базової і повної середньої освіти визначено одним із завдань освітньої галузі "Суспільствознавство"

Сучасному суспільству потрібна інформована та компетентна особистість, яка спроможна приймати самостійні рішення і нести відповідальність за свої вчинки. Людина з критичним розумом здатна вимогливо оцінювати свої думки, ретельно перевіряти рішення, зважувати всі аргументи «за» і «проти», виявляючи тим самим самокритичне ставлення до своїх дій.

Предмет «Правознавство» має для цього виняткові можливості. Цьому сприяє ціла палітра форм, методів, прийомів роботи, які можна використати як на уроках правознавства, так і в позаурочній роботі.
Гра «Оплески»

Методи технології розвитку критичного мислення. (Слайд №5)



«Розумовий штурм»,

«Діаграма Венна»,

«Асоціативний кущ»,

«Порушена послідовність»,

«Знайди зайве».

«Позначки»,

«Прес»,

Сенкан,


«Павутинка дискусії»,

«Займи позицію»,

«Рюкзак»

«Шість капелюшків мислення»





ОДНИМ ІЗ МЕТОДІВ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ Є МЕТОД «Шість капелюшків мислення»

Кожному з нас хотілося б бути завжди розсудливим, далекоглядним, спокійним, і разом із тим емоційним, позитивно мислячим і таким, що володіє повною інформацією. Але тільки одиниці можуть похвалитися тим, що мають такий безцінний дар.

Едвард де Боно, один із найвідоміших дослідників механізмів творчості,

розробив метод, який допомагає ефективному мисленню в навчанні дітей і дорослих. «Шість капелюхів мислення» — так він його назвав. Шість капелюхів — це шість різних способів мислення.

Цей метод можна використовувати на ІІ етапі уроку, який проводиться за технологією розвитку критичного мислення – усвідомлення значення.

Використавши даний метод, ми зможемо одну й ту ж проблему побачити з різних боків, зможемо проаналізувати її переваги й недоліки, сильні та слабкі

сторони, той емоційний фон з яким ми розпочинаємо роботу, структуруємо знання й побачимо нові перспективи.(Слайд №6)

«Шкала досвіду»

Спершу хотілось би дізнатися, на якому рівні ви володієте методикою проведення методу «шість капелюшків мислення». Для цього прошу підписати і розмістити на дошці листочки на відповідному рівні.
Вступний інструктаж

Зміст завдання, час виконання, критерії оцінювання



(Слайд №7-12)
Білий капелюх: інформація
Детальна і необхідна інформація. Тільки факти. Використовується для того, щоб спрямувати увагу на інформацію. У цьому режимі мислення нас цікавлять лише факти

Жовтий капелюх:логічний позитив.

Дослідження можливих успіхів і позитивних сторін, переваг.


Чорний капелюх: критика
Застерігає і змушує думати критично
Червоний капелюх: почуття та інтуїція.

Формування свого ставлення до проблеми, яка розглядається



Зелений капелюх: креативність, нові ідеї.
Зосередження на творчості, альтернативних рішеннях, нові можливості та ідеї.
Синій капелюх: управління процесом. Висновки
Керування розумовими процесами. Гарантія дотримання всіх шести капелюхів.
Синій капелюх відрізняється від інших капелюхів тим, що він призначений не для роботи зі змістом завдання, а для управління самим процесом роботи. Зокрема, його використовують на початку для визначення того, що належить зробити, і в кінці, щоб узагальнити досягнуте і поставити нову мету.
Особливості методу
В кольоровому друці основні кольори наносяться на папір окремо. Але, врешті-решт, всі вони змішуються та дають кольорову печатку. Метод шести капелюхів - це застосування того ж принципу в мисленні: спроба навчитися приділяти увагу різним аспектам мислення по одному за раз. У результаті поєднання цих різних аспектів дає мислення в повному обсязі.

Правила використання капелюшків
    Надягаючи капелюшка мислення, ми приймаємо на себе роль, на яку цей капелюх вказує.
    При зміні одного капелюха на інший відбувається миттєве перемикання мислення. (Слайд №13)

Вчитель роздає присутнім буклети «ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ

«ШІСТЬ КАПЕЛЮШКІВ МИСЛЕННЯ» (за технологією розвитку критичного мислення)
Проведення імітаційної гри. Моделювання Афішування - представлення виконаної роботи.


ІІІ. Рефлексія

На завершення майстер-класу важливо дізнатися про результати, тому ми повертаємось до «Шкали досвіду» Прошу переставити листочки на стільки позицій, на скільки ефективною була наша робота.



Обмін думками присутніх

Що нам дає викаристання методу «Шість капелюшків мислення».

А зараз давайте визначимо переваги і недоліки даного методу.

Чи можна використовувати метод «Шість капелюшків мислення»?



Дякую всім за плідну співпрацю. Бажаю успіхів у роботі.



База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка