„Людина найкраще творіння Бога



Скачати 351.99 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір351.99 Kb.

    1. Матеріали з досвіду роботи:

3.1 Урок 1. Тема: „Людина – найкраще творіння Бога.”

3.2 Урок 2. Тема: „Тільки мама на землі одна.”

3.3 Урок 3. Тема: „Свято Покрову – приклад заступництва Божої Матері.”

3.4 Конспект виховного заходу „ Ми любимо Великого Чудотворця.”

Б е р д я н с ь к а г і м н а з і я №1 "Надія"

Конспект уроку

з основ християнської культури

на тему:

"Людина – найкраще творіння Бога"


Підготовила і провела

вчитель ОХК

Ілющенко Л.Г.

2009 р.

Тема: "Людина – найкраще творіння Бога"

Мета: спонукати учнів замислитися над тим, що людина – це найкраще творіння

Бога; що з усіх земних живих істот тільки людина може мислити, творити і

вірити в Бога; розвивати мислення і пізнавальні інтереси учнів; формувати

початкові уявлення дітей про організм людини, його призначення; вчити

осмислено творити добро, виховувати доброзичливість, людяність, бажання

доброчинності.



Обладнання: таблиці із зображенням тіла людини і тварин, таблиці, які ілюструють відчуття людини: зір, смак, слух, нюх, дотик, паперова скринька, запис пісні "Славимо Бога".

Зміст уроку

  1. Організація класу.

а) Пролунав уже дзвінок.

Час почати нам урок.

Не читання, не письма,

А урок з основ життя.

б) Ознайомлення учнів з другою частиною читанки "Найкраще творіння".


  • Любі діти! Погляньте, хто до нас завітав?

  • Ангелочок!

  • Вітаю вас, любі діти. Я радий зустрічі з вами. Розкажіть, що цікавого ви дізнались на уроках ОХК. Що найбільше вам запам'яталося? (Розповідь дітей)

  • Сьогодні ви отримаєте другу частину читанки, яка називається "Найкраще творіння" (Ангелочок раздає книжки, прощається і виходить з класу).

(Вчитель ознайомлює з читанкою, опрацьовує з дітьми вступне звернення "Мир тобі, люба дитино!")

2. Повідомлення теми уроку.

  • Як ви вважаєте, хто є найкращим творіння Бога? Чому?

Відгадування загадок про органи тіла людини.

  1. Два рідни брати – через дорогу живуть, а один одного не бачать. (Очі).

  2. Що воно за штука, що вдень і в ніч стука? (Серце).

  3. Повен хлівець білих овець. (Рот і зуби).

  4. Десь в гаю зозуля все кує і кує. Все це ми почуєм, бо в усіх ми є. (Вуха).

3. Підготовка учнів до сприймання нового матеріалу.

Бесіда:


  • Кого створив Бог спочатку – людей, тварин чи навколишній світ?

  • На вашу думку, чому Бог створив людей тоді, коли був створений навколишній світ і заселений рослинами і тваринами? (Можливі відповіді учнів: "Людям для життя потрібне тепло, світло, Їжа, повітря").

4. Робота над темою уроку.

1. Розповідь учителя.

- Бог спочатку створив небо і землю, прикрасив її лісами, ріками і горами, уквітчав різними рослинами. За Його волею появилися чудові небесні світила, вода і хмари, а на землі – різні тварини. І аж на шостий день Бог створив людину, щоб вона прийшла у цей прекрасний світ із такими різноманітними барвами, звуками, запахами. Отже, все що було створено Богом раніше, - все це було підготовлене для людини.

2. Робота з таблицями, на яких зображені тварини, птахи й люди.



  • Що ви бачите спільного, а що є відмінного між тваринами і людьми?

  • В Біблії сказано, що Бог створив людину за образом Своїм та подобою Своєю. Що це означає? Це означає, що Він наділив нас розумом, здатністю мислити, бажати, відчувати, приймати рішення. Бог дав нам совість, і тому ми знаємо, що справедливо, а що – ні. Цим ми відрізняємося навіть від найрозумніших тварин. І водночас це переконує нас у тій великій любові, з якою Бог створив людину. Розгляньмо таблиці і зробимо висновок: із чого видно, що Господь творив людину з великою любов'ю.

(Розгляд таблиць, висновки учнів: Бог дав людині очі, щоб вона могла милуватися красою природи, бачити рідних і близьких; слух – щоб чути чудові звуки і голоса рідних; ніс – щоб насолоджуватися ароматами квітів і трав, розрізняти запахи; ноги – щоб ходити, для праці дав руки, дав уміння творити все необхідне нам; Бог дав нам здатність до творчості, до самовдосконалення, здатність любити).

3. Читання вірша Л.Іванків "Твори добро".

(Вчитель пояснює слово "повниться" – наповнюється).

4. Опрацювання оповідання М.Шевчук "Найкраще творіння". Виразне читання і бесіда за запитаннями до оповідання в читанці.



5. Закріплення вивченного.

1. Слухання пісні "Славимо Бога".

2. Робота з творчими завданнями в зошиті "Найкраще творіння".

3. Усне складання правил здорового життя: тіло людини – то результат творіння, Божої праці і ми повинні берегти та шанувати все, що створив Бог. Поміркуйте, як ми можемо берегти здоров'я і шанувати своє тіло, щоб не руйнувати Божого творіння?

(Із відповідей учнів складаємо правила: не вживати алкоголю, не захоплюватися тютюнопалінням, наркотиками, татуюванням, переїданням; слід дотримуватись

правил особистої гігієни; не читати лежачи, не ледарювати, не злитися.)



6. Підсумок уроку.

Творча робота "Мої руки для добрих справ".

Коментування учителя: людина – найкраще творіння Бога. Вона повинна своїм життям служити Господу та прославляти Його добрими вчинками. Нам слід завжди пам'ятати, що наші руки призначенні Богом для добрих вчинків. Вони не повинні "забруднюватися" злом. Тому, протягом тижня у вас буде завдання "Мої руки – для добрих справ." Подумайте, що доброго ви хочете зробити для свого ближнього вдома, в школі, на вулиці. Напишіть це на листочках і вкиньте в скриньку під назвою "Мої руки – для добрих справ", а на наступному уроці ви розповісте, що доброго ви зробили для ближнього.
Б е р д я н с ь к а г і м н а з і я №1 "Надія"

Конспект відкритого уроку

з основ християнської культури

на тему:

"Тільки мама на землі одна"


Підготовила і провела

вчитель ОХК

Ілющенко Л.Г.

2009 р.


Тема: Тільки мама не землі одна.

Мета: допомогти дітям усвідомити, що значить для нас мати, відчути вдячність

мамі та пошану до неї; акцентувати увагу дітей на тому, що таке справжня

вдячність мамі – готовність допогти їй, не засмучувати її своєю поведінкою;

виховувати в дітях пошану до матері, турботу про неї, розуміння того, що

мама на землі одна; розвивати мислення і пізнавальні інтереси учнів, вміння

відстоювати свої позиції.



Обладнання: картки – ілюстрації з демонстраційного матеріалу "Права дитини", паперові квіти, запис пісні "Молитва за маму", конверти з завданнями.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

  1. Вірш – настроєчка:

Пролунав уже дзвінок

Час почати нам урок.



  1. Сьогодні ми почнемо нову тему. А якою буде тема уроку, ви підкажете самі. Допоможе в цьому вірш Л.Полтави. Послухайте його. (на дошці записаний вірш)

Є у кожної дитини

Матінка єдина,

Та, що любить нас і дбає,

Розуму навчає.

3. Бесіда з учнями за віршем.


  • Кому присвячені рядки цього вірша? Як ви вважаєте, про кого ми будемо сьогодні вести мову? (Вчитель відкриває на дошці слово "Мама" з теми уроку).

  • Чи згодні ви з поетом, що "матінка єдина"? Чому? (Відкриваються слова "тільки одна").

  • Що ще каже поет про маму в цьому вірші? (Любить нас, дбає, розуму навчає).

  • Згадайте, коли ми вивчали свято Покрову Богородиці, то казали про те, що Богородиця – Небесна Мати для кожної людини.

  • А якою є наша рідна мати? (Мама земна, відкриваються слова "на землі").

  • Отже, тема нашого уроку – "Тільки мама на землі одна".

2. Етап цілепокладання.

Вправа "Мама".



  • Закрийте, будь ласка, очі. Промовте слово "мама". Що ви уявляєте, коли промовляєте це слово?

  • Які почуття з'являються у вас?

  • З чим асоціюється у вас це слово?

  • Тепло, ласку, яку дарують нам мами, наче тепло, ласка сонця, яке дарує життя усьому на землі. Наприклад, квітам. Подивіться, яка чудова ваза у нас на дошці. Але поки що порожня. Давайте заповнимо її квітами: будемо так працювати на уроці, щоб розквітли чудові, яскраві квіти. А квіти – то ваші відповіді на уроці.

3. Етап планування.

Як нам зробити так, щоб розквітли ці квіти? Що ми будемо робити? (На дошці прикріплюються 3 картки-ілюстрації, на яких відображено зміст роботи, що планується з дітьми).



4. Актуалізація опорних знань дітей.

Робота з картками-ілюстраціями (на дошці).



  • Що можна сказати, дивлячись на цей малюнок (тільки мама одна, яка дає життя, найдорожча людина). Будемо про це згадувати сьогодні на уроці.

  • Що ще дає нам мати? Що ще ми можемо про неї сказати? (Турбота матері – малюнок №2). І про це ми сьогодні поговоримо.

  • Що потрібно, щоб сім'я була щаслива? (Любов один до одного, турбота один про одного - малюнок №3).

  • Сьогодні ми будемо вести мову про маму, пригадаємо пісні, вірші, прислів'я, присвячені мамі.

5. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя.



  • Що ж говорить християнство про маму? Яке її значення для людини-християни-на?

Християнство возвеличило матір, піднесло її ім'я навіть до Неба. Чому? Бо найпрекраснішим, найдосконалішим прикладом матері, материнства є одна жінка, яка стала Матір'ю Бога – Богородицею. (Вчитель звертає увагу дітей на ікону Богородиці з Немовлям). Подивіться, як ніжно обіймає Мати Немовля. Саме Вона є прикладом любові матері до дитини, жертовності матері задля блага і добра дитини; а Сам Господь Іісус Хрістос показав приклад любові до Своєї Матері, послуху Їй. Як ви вважаєте, яким Він був сином?

  • Багато молитов, пісень складено до Божої Матері. Послухайте зараз, а що це за молитва: хто і чього просить у Божої Матері. (Слухання пісні "Молитва за маму")

Велике значення приділяє християнство батькам, їх ролі в житті будь-якої людини. Навіть одна із 10-х заповідей присвячена саме шануванню батька і матері. Хто з вас згадає її?

"Шануй батька твого і матір твою,

щоб тобі було добре

і щоб ти довго жив на землі"

  • Зверніть увагу, чому треба шанувати батька і матір? ( Щоб тобі було добре, і щоб ти довго жив на землі.)

  • А ось, що кажуть про матір святі люди (учні читають підготовлені вислови):

"Небагато може повідомити мати немовляті, проте це невеликеє дається на все життя". (Свт.Іннокентій Херсонський). - Матір має вплив на все подальше життя дитини.

"Якщо ми поміркуємо, що зробили для нас наші батьки, то будем вражені величезністю нашего обов'язку перед ними" (Свт.Амвросій Медіоланський) – Як багато зробили для нас наші батьки.

"Той, хто поважає матір свою, схожий на того, хто має великі скарби". (Старий Заповіт, Книга Премудростей) – З ким можна порівняти людину, що шанує своїх батьків.

"Твердо знай та запам'ятай, що який ти до своїх батьків будеш, такі й твої діти будуть до тебе" (Свт.Тихон Задонський) – Чому так важливо шанувати, слухати, любити батьків.

І це тільки маленькі перлини з великої скарбниці Божого Слова и настанови.



6. Фізхвилинка.

Який струмочок повсякчас

Співає ніжно біля нас? (Мамин голос).

Які дві зірки знаєш ти

Завжди нам сяють з висоти? (Мамині очі).

Яке колосся золоте

Вниз вершечками росте? (Мамині руки).

А що широке, як земля,

Та не займа чужі поля? (Мамина душа, серце).

7. Навчальні дії по реалізації плану.

Робота в групах.



  • Що нового ви почули? Чи вміємо ми шанувати своїх батьків? Чи вдячні ми їм? Чи все знаємо про них, як вони про нас? Допоможуть це з'ясувати невеличкі завдання, які я зараз пропоную вам виконати.

1. "Збери" прислів'я: учням роздаються папери, на яких написані прислів'я

(змінений порядок слів). Учні пояснюють, як вони розуміють зміст прислів'я.

2. а) Оповідання В.Сухомлинського "Сьома дочка": виразно прочитати,

відповісти на запитання;

б) Оповідання Г.Кирпи "Які очі в твоєї мами?": уважно прочитати,

інсценувати, відповісти на запитання;

в) Оповідання А.М'ястківського "Мудра голка": уважно прочитати, відповісти

на запитання, підібрати прислів'я.

3. "Вдячне серце для мами". Кожна група отримує паперове серце. На зворотній стороні записати, за що ми можемо подякувати мамі.

8. Підбиття підсумків уроку та рефлексія.


  • Що нового дізналися ми сьогодні на уроці про маму? Як ми маємо ставитися до нашої мами? Чи досягли ми мети нашого уроку? Покажіть, як ви ставитеся до своєї мами. Просигнальте квіточками.

  • Проаналізуйте вашу роботу на уроці. Покажіть, з яким настроєм ви працювали?

„Поставте” ці квіти у вазу на дошці. Чи чудовим вийшов наш букет? Чому?

Б е р д я н с ь к а г і м н а з і я №1 "Надія"
Конспект уроку

з основ християнської культури

на тему:

"Свято Покрову – приклад заступництва

Божої Матері"

Підготовила і провела

вчитель ОХК

Ілющенко Л.Г.

2009 р.
Тема: Свято Покрову – приклад заступництва Божої Матері.

Мета: акцентувати увагу дітей на головному у святі Покрову: Божа Матір –

Заступниця усіх людей; зародити в дітях любов до Божої Матері та бажання

підтримувати народні традиції у відзначенні Її свят; виховувати у дітей

милосердя, потребу молитися до Божої Матері про своїх близьких, про себе,

за Батьківщину; розвивати мислення і пізнавальні інтереси учнів.

Обладнання: ікона Божої Матері "Покров", запис пісні "Божа Матір", фільм з циклу: "Святині християнського світу" – "Свято Покрову".



Х і д у р о к у

1. Організаційний момент.

1) – Різні бувають уроки. Сьогодні я пропоную особливий урок – урок Добра.

З чим можна порівняти добру людину?

З небом безмежним в погідную днину.

З сонцем, що сяє і всіх зігріває,

З ніжністю мами, що нас обнімає.

2) – Зверніть увагу на останній рядок вірша: добра людина порівнюється з ніжністю мами. Чи згодні ви з цим? Чи можна порівняти маму із сонечком? Пригадайте, яким було домашнє завдання. Я пропоную перевірити його таким чином. Намалюйте сонечко.

На промінчиках сонечка давайте напишемо, що ми можемо попросити в Божої Матері для нашої мами. ( Вчитель на дошці , а учні у зошитах записують варіанти відповідей. )



2. Мотивація учнів.

- Багато разів протягом тисячоліть звертались люди до Божої Матері. І завжди Вона відповідала на їх прохання, наче брала їх під Свій Покров. А яке свято на честь Божої Матері, пов`язане з цим словом , ви знаєте? (Покров Божої Матері)

Доберіть синоніми до цього слова. З чим можна порівняти слово „покров” ?

( Дібрані синоніми вчитель записує на дошці на пелюстках квітки, а учні

у зошитах. В центрі квітки – слово „покров” )
3. Актуалізація опорних знань учнів.

- Отже, Мати Божа – Заступниця, Покровителька всіх людей, що звертаються до Неї.



Тестові запитання.

- Як ви вважаєте, чи буде Покровителькою Божа Матір тим дітям, які так себе поводять? ( Так, ні )



    1. Допомагають мамі.

    2. Не слухають бабусі.

    3. Погано ведуть себе на уроці.

    4. Добре вчаться.

    5. Не кажуть поганих слів.

    6. Дружать з усіма.

    7. Добре поводять себе на уроці.

    8. Лінуються готувати уроки.

    9. Люблять тільки себе.

    10. Ходять до храму Божого.

4.Робота над новим матеріалом.

1.Розповідь вчителя.

- В золоту осінь приходить до нас свято Покрова Божої Матері.З давніх часів наш народ вірить, що українську землю захищає Божа Матір, розпростерши над нею свій небесний Покров. Це свято слов`яни почали відзначати завдяки князю Андрію Боголюбському. Адже саме він у 12 ст. започаткував на честь заступництва Богородиці нове свято – Покров Божої Матері.



-Як же ми знаємо, що Божа Мати – це наша Заступниця?

Якось у країні Візантії на християн напали вороги. Вони оточили місто, і люди, що жили в місті, зрозуміли, що вже їм ніхто не допоможе. Багато людей зібралося в церкві і молилися Христу і Божій Матері, щоб вони врятували їх. І от один чоловік, іменем Андрій, який дуже ревно молився, побачив, що в повітрі над людьми з`явилася Божа Матір. Вона йшла і тримала в руках довге покривало – омофор. Разом з Нею було багато ангелів і святих. Дізнавшись, що їх захищає Сама Божа Матір, мешканці міста повірили в перемогу і відбили наступ ворога. А день перемоги став святом для християн і всього нашого народу.



2.Слухання пісні „Божа Мати”.

- Послухайте, будь ласка, пісню про Божу Матір і скажіть, яка Вона ?

3. Виразне читання учнями оповідання „Божа Матір – сиріт Заступниця”. Видповіді на запитання за змістом оповідання.

5. Повторення і узагальнення знань.

- Що ж нового ви дізналися про свято Покрова? Ким є Божа Мати для людей?



Питання до кросворду:

1. Назвіть ім`я князя, завдяки якому ми святкуємо вже багато століть свято Покрову? (Андрій)

2. В якій країні сталося диво, що побачив святий Андрій? (Візантія)

3. Де перебували люди, які були налякані ворогом? (Храм)

4. Що явила Божа Мати людям, які звернулися про допомогу до Неї? (Заступництво)

5. Як називається звернення до Божої Матері людей? (Молитва)



6. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Отже, якою є Мати Божа до людей? Як святкують свято Покрова в Україні?

Що ви знаєте про це? Чому люди так шанують Богородицю?

- Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

От і уроку кінець!

Хто працював, той молодець.

Що сподобалось вам, поділіться.

Що сумним було, пожаліться.

Працював хто погано, а хто примірно

Оцініть себе, діточки, мудро і вірно.



Б е р д я н с ь к а г і м н а з і я №1 "Надія"
Конспект

виховного заходу

з основ християнської культури

на тему:

"Ми любимо Великого Чудотворця"

Підготовила і провела

вчитель ОХК

Ілющенко Л.Г.

2009 р.



Тема: „ Ми любимо Великого Чудотворця

Мета: акцентувати увагу дітей на особливостях християнських та родинних свят, змісті окремих дій та вчинків людей під час проведення цих свят; формування вміння орієнтуватися і визначати у змісті свята Святого Миколая головне: гостинність, турбота про ближніх, милосердя і щедрість під час свята і у звичайному житті; виховувати повагу до вшанування пам яті Святого Миколая, дотримання правил святкування релігійного свята; розвивати емоційно- вольову сферу життя дітей.

Обладнання: ікона із зображенням Святого Миколая, запис пісні „ Святий Миколай”, фільм „Святий Чудотворець”, конверти із завданнями.

Хід свята

Гасло: Дев`ятнадцятого грудня

Свято Миколая.

І святому Миколаю

Ми пісні співаєм.

Миколаю наш святий,

Ти прийди до нас, прийди .

Ми чекаєм, Миколаю,

Тебе з радістю завжди.

Вчитель: - Ми звертаємось до золотої скарбниці нашого народу – скарбниці українських традицій, українських свят. А саме до святкування Дня Святого Миколая. Чому ж вже багато століть так шанують цього святого? Адже він відомий в усьому світі, вшановують його в усьому світі : не тільки християни, а й представники інших конфесій; люди в усіх країнах світу.

Учень 1: Про Миколая повість знана:

Про те, що Він народився

В родині Нонни й Феофана.

В Малій Азії родився,

У Патарі – славнім місті.

Про Його життя незвичне

Розносились добрі вісті.

Вісті добрі, незвичайні,

Дуже милі, величальні…

Учень 2: Він іще з маленьких літ

Полюбив цей милий світ.

Любив щиро всіх людей

І жалів бідних дітей,

Їм в нужді допомагав,

Подарунки роздавав…

В святості життя прожив

І добро лише творив.

( Перегляд фрагменту фільму „Святий Чудотворець”. Вчитель акцентує увагу дітей на тому , що міста Патари і Барі, пов‘язані з життям Св. Миколая, кожного року відвідує багато людей з різних країн.)

Учень 3: Задумайся, друже,

На мить зупинися,

У лик Миколая

Пильніше вдивися.

Чому такі почесті,

Сан такий має,

Чому увесь світ

Його поважає ?

Нічим не пишався,

Про всіх турбувався,

Пошани від світу

За щедрість діждався.

Та слави не знав

І її не бажав,

Бо просто він жив,

Всім серця звеселяв.

Учень 4:Все життя своє прожив владика

Як праведний,

За що і був по смерті

Богом прославлений.

Людям побожним,

Хто в біді опинявся,

Святий Миколай

З поміччю являвся.

Вчитель: Отже, святий Миколай був дуже доброю людиною, допомагав не тільки тим, хто звертався до нього, а й тим , хто потребував допомоги, але не знав до кого звернутися. Таких людей називають милосердними. Милосердя – головна якість св. Миколая. Саме такі люди ніколи не пройдуть мимо чужої біди, завжди допоможуть, хоч і незнайомій людині, відчувають чужий біль, сприймають як свій особистий.

А чи вмієте ви чинити правильно в тій чи іншій ситуації?

Ситуація 1

Мама. Андрійко, підмети кухню, будь ласка.

Андрій. Мені ніколи.

Мама. Але ж і я не встигаю.

Андрій. Я не можу замітати, бо я хлопець.

Мама. Але ж то ти насмітив.

Андрій. То не я, а кіт. Нехай він замітає, у нього завжди є час.

Мама. Але ж кіт твій. Мусиш за ним доглядати.

Андрій. Він не мій, а сам по собі.

Мама. Якщо він не твій, то навіщо ти з ним граєшся ?

Андрій. Та мені уже й набридло. Треба того котяру викинути на вулицю.

Як правильно чинити в цій ситуації? Що б ви порадили Андрію?


Ситуація 2

Наталя. Привіт, Іване, як поживаєш?

Іван. Нічого, багато.

Наталя. Що, може, гроші знайшов?

Іван. Так, Наталю, маю 20 гривень.

Наталя. Справді? Що ж ти з ними робитимеш?

Іван. Куплю автомобіль.

Наталя. Жартуєш?

Іван. Іграшковий. Взагалі-то... гроші не зовсім мої. Мама мені дала, щоб я купив ліки бабусі та відніс у лікарню.

Наталя. О, тоді забудь про автомобіль.

Іван. Не можу. Я його побачив у вітрині й він мені з голови не виходить. А бабуся й так видужає. У неї і без того повно ліків на тумбочці.

Наталя. Ні, Іване, це недобре.

Іван. А якщо мені дуже хочеться? Ну, бувай, я вже йду.

Чи можна Івана назвати милосердним? Чому? Як правильно вчинити в цій ситуації?

Як же святкують цей день ? Які традиції святкування знає наш народ?

Учень 5: Чого у церкві дзвонять дзвони?

Чого святкує весь наш край?

До нас з далекої дороги

Святий приходить Миколай.

Він нам усім допомагає,

Коли опинимось в біді,

Про наших діток все Він знає,

Як сплять, - приходить Він тоді.

Ми всі чекаєм Миколая,

З надією лягаєм спать.

І під подушку заглядаєм,

Щоб подаруночок дістать.

Існує звичай в маленьких дітей писати листи св. Миколаю. Що ж просять діти в цих листах? (Сценка „Лист до Святителя” . Додатки)

А ще багато пісень складено на честь св. Миколая. Давайте послухаємо одну з них. ( Виконання учнями пісні „ Ой, хто, хто Миколая любить? „)

А чи можемо ми подарувати щось св. Миколаю у його день? Що саме? Як ви вважаєте, чи буде гарним подарунком добра поведінка? Чому?

Гра – випробування „Обітниця”.

Я пропоную вам зробити добру справу у подарунок святому. А яку саме ви зараз виберете самі.(Діти з непрозорого конверта вчителя виймають написані на папері справи, голосно читають „обітницю”)

Примірні завдання для гри.


      1. Обіцяю впродовж місяця щодня прибирати в кімнаті.

      2. Обіцяю впродовж двох тижнів після приймання їжі мити свій посуд.

      3. Обіцяю бути ввічливим протягом тижня.

      4. Обіцяю упродовж місяця у розмові з друзями не вживати поганих слів.

      5. Обіцяю зробити три добрих справи таємно.

      6. Обіцяю не жувати гумку протягом тижня.

      7. Обіцяю пригостити 10 людей солодощами, що отримаю на свята св. Миколая, Нового року, Різдва.

      8. Обіцяю не грати у комп`ютерні ігри протягом тижня.

      9. Обіцяю впродовж тижня на першу вимогу батьків лягати спати.

      10. Обіцяю впродовж тижня не залишати речі розкиданими.

Учень 6: Підніму до неба рученята,

Помолюсь на Миколая свято!

Якщо вірить, молиться дитина –

Зійде благодать на Україну!

Учень 7: Захисти від кривди і хвороби,

Від чиєїсь злості чи жадоби!..

Наш заступнику, могутній друже,

Ти завжди до всього не байдужий!

Тема: „ Радуйся, земле, Син Божий народився !”
Мета: ввести дітей в українську культурну традицію святкування Різдва Христового; розширити знання про різдвяні свята; виховувати повагу до православних традицій свого народу.

Обладнання : ікона з зображенням Різдва Христового, Різдвяний вертеп, записи різдвяних колядок.


Хід свята.
Звучить запис різдвяної колядки „Небо і земля”.
Ведучий: День народження в Ісуса-

Всіх на свято запросив,

І про діток не забувся-

Чути їхні голоси.

У піснях Його віншують,

Честь і славу воздають,

Бо любов до Нього мають

І з ім ям Його живуть.

Ще й даруночки чудові

Не забулись принести-

Кожний дар для Нього – слово:

Мудрим, праведним рости.



  • Святкові віншування-привітання для вас, шановні гості, приготували учні нашої гімназії.Привітаймо їх.




  • З Різдвом Христовим, браття милі,

В новім щасті й новій силі

Радісно вітаєм вас.

І бажаєм, щоб в здоров ї,

В мирі, з братньою любов ю,

Відтепер ішов нам час.

В щирій праці Бог поможе!

Дай вам, Боже, все, що гоже.
В день Різдва Христового

Ми прийшли в ваш дім,

Щоб добра і злагоди

Побажати всім.

Щоб від нас вам, люди, додалось тепла,

Бо в цей день Марія Сина родила!

Бо зійшла зірниця Божого Дитяти

Усім людям Своїм благословення дати!


Благослови рік цей, Мати Пресвята,

Щоби нам уродили пшениці й жита,

Щоби ми не знали голоду й війни,

Від всякої скорботи нас охорони!


Може, чого в цій хаті бракує?

Може, в хаті хтось гірко сумує?

Сьогодні прийшов Він до вашої хати

Всіх чесних людей благословляти.

Хай кожної днини, кожної години

Бог благословить, біда нехай згине!

Бувайте здорові разом з діточками,

Нехай смутку й горя не буде між вами!


Разом колядуймо,

Весело співаймо

І рожденного Ісуса

Повік прославляймо!


Ми прийшли до вас з вертепом,

З тою колядою,

Щоб вітати вас усіх

З ясною звіздою.

Бо народжений Ісус

Щиро нас вітає,

Щастя й радості для вас

З неба посилає!


Я в матусі донечка –

Промінець від Сонечка,

Щиро колядую,

Новину віщую:

„ Ісус народився!

Світ благословився!”

Всі радійте новині,

А гостинчики – мені.


Маленький Ісусик не спить, не дрімає,

Своїми руками весь світ обнімає,

І вашу хатину, і вашу родину

І всю Україну!

Христос Ся Рождає!
Учні виконують щедрівку „Щедрик-щедрівочка”

Ведучий: - З давніх-давен наш український народ історію Різдва передавав у вигляді театрального дійства- вертепу. Ось і зараз ми побачимо, як саме це відбувалося.


Дитячий вертеп
Оповідачка:- Слава Богу, добрі люди!

Хай добро і мир вам буде!

Як впустите нас до хати,

То зможемо розказати,

Як весь світ розвеселився,

Бо Син Божий народився!

Оповідач: - Пастушки вночі поснули

І не знали, і не чули,

Що діється в небесах

І в тих земних сторонах.

Аж як північ надходила,

Дивна пісня їх збудила...

Звучить колядка „Тиха ніч”.Під цю мелодію Янгол підходить до пастушків.

Оповідачка: - Ясна зірка засвітила,

Добру вістку сповістила.

Пастушки враз повставали.

Сонні очі повтирали.

Пастушки піднімаються, протирають очі та починають розмову.


Перший Пастушок:

Що за сяйво, що за диво

Темну нічку освітило?
Другий Пастушок:

Це, напевно, щось горить!

Треба бігти та гасить!

Десь далеко щось палає,

Аж півнеба осяває!
Третій Пастушок:

Я боюся! Час тікати

І овечок рятувати!
Четвертий Пастушок:

Ти не бійся, а послухай:

Звідки спів такий лунає

І святковий, і величний,

Що аж серце завмирає?
Оповідачка:

Так стояли, оглядались,

А від страху аж обнялись.

Думу думали, гадали.

Що робити далі мали.
Перший Пастушок:

Треба йти до Звіздаря!

Мудрий він і., певно, знає,

Чому зірка так сіяє

І співають небеса.

Оповідачка:

Взяли хлопці посошки

Й через поле, навпрошки,

До Звіздарика прийшли

Й таку мову повели.

Пастушки підходять до Звіздарика, вклоняються йому.

Звіздарик вклоняється їм.

Другий Пастушок:

Добрий вечір цій господі!

Чи станете у пригоді

Нам, маленьким пастушкам,

Розказати, що то сталось,

Що півнеба засіяло?


Звіздарик:

Вечір добрий, пастушки!

Зараз гляну у книжки...

Пишуть давні письмена,

Що радітиме земля,

Що засвітить зірка ясна,

Наче сонце, така красна!

У ту мить, у ту хвилину

Диво на землі звершиться:

І народить Діва Сина,

Що Месією назветься!
Третій Пастушок:

А в якому місті такі гарні вісті?

Звіздарик:

Місто зветься Віфлеєм.


Пастушки:

Тоді й ми туди ідем!

Звіздарик:

Зачекайте! Йду із вами

Степом, шляхом за зірками!

Усі обходять навколо ялинки.

Оповідачка:

Вийшли з хати Звіздаря.

Лиш ступили в чисте поле,

Стало лячно як ніколи.

Небо світить не здаля –

Просто в них над головами

Все виблискує вогнями!
Другий Пастушок:

Ой! Ховаймось! Що то буде?!

Пропадем! Рятуйте, люди!
Оповідачка:

Але тут до пастушків

Із небесних тих вогнів

Янгол Божий виступає

І привітно промовляє.
Янгол:

Ви не бійтесь, пастушки,

Ані світла серед ночі,

Ані музики згори,

Ані слів моїх пророчих!

Я приношу вість для вас:

Нині народився Спас!

До вертепу поспішайте,

Сина Божого вітайте!

І всім людям сповістіть,

Що Христос прийшов у світ!
Звіздарик:

Слава Богу за новину!

Хай страхи й тривоги згинуть.
Пастушки (по черзі):

До вертепу поспішаймо,

Богові поклін віддаймо!

Хай кожен з нас, що може,

Йому у дар несе.

І це Дитятко Боже

Віддячить нам за все!

Та в нас нема нічого:

Ні золота, ні срібла.

Ні краму дорогого...


Янгол:

Це – Цар землі та неба!

Тож золота не треба!

Найкращий дар усіх часів –

То радісний, щасливий спів!

Діти співають колядку „Добрий вечір тобі , пане господарю!”


Ведучий:

А ось що приготували у подарунок Немовляті-Христу лісові звірятка ми дізнаємось саме зараз.

„Рождественская ёлочка”
Сцена 1
Под музыку входит 1-й Ангел.

1-й Ангел:

Рождество Христово весь мир празднует:

Взрослые и дети поют радостно:

Всему свету во спасенье

Бог родился в Вифлиеме!

Сказочница: Вот и наступил праздник, которого мы так долго ждали. В церкви торжественно горят свечи, дома – лампады , а на небе – звезды ! Если тихонько посидеть и послушать, то можно услышать, о чём же говорят звёзды в Рождественскую ночь...
Сцена 2
Мелодия для звёзд. На сцене кружатся под музыку звёздочки.

1-я звезда:

Великое чудо в ту ночь совершилось:

Спасителя Бог нам послал.

В забытой пещере, в заброшенных яслях

Младенец, Сын Божий, лежал.

2-я звезда:

Поверье в народе давно существует,

Что в тихую ночь Рождества

Все звери лесные вражду забывают,

И мир наступает – всё в память Христа!
Сказочница:

Поглядите, звёздочки, Волк идёт!


Волк идёт по кругу, сурово вокруг смотрит.

Волк:


Ночью холодной

Ходит волк голодный,

Поднимает дыбом шерсть,

Ищет он, кого бы съесть.


Музыка для ночи.
Волк:

Какая красивая ночь, даже есть никого не хочется!


1-я звезда:

Это потому что праздник – Рождество!


Сказочница:

Удивился волк, сел под ёлочку, на звёздочки смотрит. Тут скачет Белочка.


Музыка для Белочки. Белочка скачет вокруг ёлочки.
Белочка:

Вот опять пришла зима,

Но не для потехи

Прячет белка в закрома

Шишки и орехи.
Белочка замечает Волка:

Ой-ой-ой! Волк!

(Закрывается лапками)
Волк:

Не бойся, белка, я тебя не трону.


2-я звезда:

Праздник сегодня – Христос родился!

И небо, и земля – всё радуется!

Сказочница:

Села Белочка рядом с Волком, красоте леса удивляется. Слышит – ветки хрустят…
( Музыка для Медведя. Выходит Медведь, переваливаясь.)
Медведь:

Я в берлоге сплю зимой

Под большущею сосной.

Лишь когда придёт весна,

Просыпаюсь ото сна.

Что за шум? Почему меня разбудили?


Белочка: Радость у нас, Медведушка! Христос родился!
Сказочница:

Понял тогда Медведь, почему ему в такую ночь не спится. Ой, кто это?


( Музыка для Зайчика. Зайчик прыгает, путая следы.)
Зайчик:

В лесу недолго до беды,

Но заяц – не простак.

Могу запутать я следы:

Вот так, вот так, вот так!
( Видит Волка, пугается)

Ой, боюсь!


Медведь:

Не бойся, Волк тебя не тронет. Сегодня праздник – Рождество!


Зайчик: А что такое Рождество?

3-я звезда:

Прислушайтесь, поёт звезда!

Спешите все туда, туда,

Где на соломе, средь яслей,

Родился Тот, Кто всех светлей,

Кто всех прекрасней и мудрей –

Спаситель Мира, Царь Царей!


Все: Пойдёмте, пойдёмте!
( Музыка, звери идут друг за другом.)
Сказочница:

И решили звери пойти поклониться Богомладенцу. Да только выяснилось, что на такой праздник они идут без подарка!


Белочка:

У меня только сушеные грибы да шишки!


Волк:У меня только лапы и хвост!
Медведь:

Было бы лето – набрали бы цветов и ягод. А сейчас кругом снег…


Сцена 3
(Появляется Ёлочка.)

Ёлочка:


Может быть, я вам пригожусь? Я – единственное зелёное дерево в лесу.
Сказочница:

И правда, может, Ёлочку подарите?

(Все подходят к Ёлочке, трогают)
Все: Она же совсем колючая!
Ёлочка; Что же нам делать?
(Музыка: тропарь Рождества. Выходит 2-й ангел)

2-й ангел:

Не огорчайтесь! За вашу доброту Господь украсит эту ёлочку, и вы сможете подарить её Младенцу Христу!

(Музыка для Звёзд)

Звёздочки, летите!
( Звёздочки под музыку украшают Ёлочку.)

Все: Ах, какая красивая, какая нарядная!


Сцена 4
Ёлочка:

Но вдруг блеснули, зажигаясь,

На ёлке бриллианты звёзд.

И обернулся, улыбаясь

Её сиянию, Христос!
Сказочница:

И с этих пор Христовой ёлкой

Она зовётся у людей.

И блещут скромные иголки

В огне Рождественских свечей!
Учні співають колядку „ Нова радість”.
Ведучий:

Ісусе Христе! Божий Сину!

Від давніх літ щороку ми ідем

В далекий тихий Віфлеєм

Стрічати дивную новину.
Несем тобі не ладан, миро,

Ані не золото, ні срібло,

А наше ціннеє добро:

Любов, надію й віру.

І молимо Тебе: о, Христе,

Дай однодушність усім нам –

Родинам, селам і містам –

І братолюбіє, і згоду,

Щасливу долю для народу!

Вітаємо усіх вас з Різдвом Христовим!

Бердянська гімназія № 1 „Надія”

Конспект
виховного заходу


з основ християнської культури
на тему: „Заграли дзвони Великодні „

.

Тема : „Заграли дзвони Великодні ”


Мета : залучити дітей до радості святкування Христового Воскресіння; виховувати поважне ставлення до традицій святкування Великодня; розвивати емоційно-вольову сферу життя дітей.
Форма проведення : свято.
Обладнання : ікона із зображенням Воскресіння Христового, записи пасхальних пісень, фільми „Плащаниця” і „Благодатний вогонь”.
Хід свята.
Ведуча : Христос Воскрес!

Воістину Воскрес!


Учень 1 : Христос Воскрес! Співає вся природа,

Величний гімн полинув до небес.

Хоч Він помер з любов ю до народу –

Із гробу встав, у величі воскрес.

Учень 2 : Христос Воскрес! Яка велична днина!

Яка любов, і ласка, і краса!

Віддав Господь улюбленого Сина,

Щоб людям всім відкрити небеса.

Учень 3 : Христос Воскрес! Радійте нині, діти!

Сповнилось найбільше із чудес,

Пропала тьма і сонце правди світить.

Христос Воскрес! Воістину Воскрес!


Ведуча : Ми зустріли найвеличніше із наших православних свят – світлий день Христового Воскресіння!

Безмежну кількість разів сьогодні і наступні сорок днів ми будемо повторювати: „Христос Воскрес!”. Воскресіння Христове – це найвеличніше чудо із всіх чудес всього світу.

Учень 4 : Заграли дзвони Великодні,

Звістили чудо всіх чудес,

Що встав із гробу Син Господній:

Христос Воскрес!

Дзвеніть, дзвеніть весело, дзвони,

Щоб сум і жаль із серця щез.

Тоді були ридання й стогін,

А в третій день Христос Воскрес!

Ведуча : Ми знаємо тепер, що Він не тільки Божественний Учитель, а й Бог Всемогутній, Котрий силою Своєї Всемогутності воскрес на третій день із гробу.

Для нашого народу Великдень – Воскресіння Христове – це радісне і величне свято. Христос Воскрес і приніс нам радість. І цією радістю ми ділимося з іншими людьми.

Будьмо уважні до щирих сердець наших діточок, бо вони хочуть поділитися своєю пасхальною радістю із вами.

Учень 5 : Земля сьогодні ніби легше дише,

І хмари розливаються з небес,

І перші птахи будять ранню тишу:

„ Христос Воскрес! Воістину Воскрес!”

Христосуюсь із недругом і другом,

Мій гнів сьогодні непомітно щез.

І радість у цей день змінила тугу:

„ Христос Воскрес! Воістину Воскрес!”

Учень 6 : Христос Воскрес – і все воскресне,

З Христом воскреснемо і ми,

Й життя чеснотне та небесне

Розвіє залишки пітьми!

Ми віримо в воскресне чудо,

Воно усіх нас воскресить,-

Й настане Царство Боже всюди,

Й не буде зла ані на мить!

Учень 7 : Христос Воскрес! Як в дивній пісні

Слова летять немов у вирій...

О, чоловіче, й ти воскресни,

Весною й святом ти радій.

Воскресни серцем і душею,

Й своє життя все освяти;

То буде правда й спокій з нею

Й любов ю повний будеш ти!

Учень 8 : Повір, що щастя, любий брате,

Не є в багатстві, у грошах,

Лише у тім, що будеш мати

З Христом насліддя в небесах!

Тут все є тлінне, все минає,

Нема в нім славного вінця,

Тут сльози, горе є безкрає;

Там буде радість без кінця!

Тож, рвись туди, де, безперечно,

Є повно Божих див- чудес.

І скажеш ти тоді сердечно:

„ Христос Воістину Воскрес!”

Ведуча : Про те, що Великдень- справжнє чудо свідчить й ще одне диво – Туринська Плащаниця, яка зберіглася до наших часів. Що це і який вигляд має ми зараз подивимось. (Перегляд фрагменту фільму „Плащаниця”.)



  • Іконографічне зображення Плащаниці є у кожному православному храмі й на Великдень є символом Воскресіння.І не єдиним символом. Які є ще символи – про це наступна сценка, яка називається „Писанка”.

„ Писанка „

Ведучий : Якось на Світле Христове Воскресіння Червона Шапочка зібрала в кошик пасочку, писанки та пішла собі в церкву помолитися, прславити Христа Воскреслого та й заодно свою пасочку з крашанками посвятити.

(під час слів ведучого на сцені з являється Червона Шапочка з кошиком у руці, підходить до храму, хреститься)


Ведучий : А біля церкви росло велике дерево.

(На сцену виходить Дерево з гілочками у руках.)

-На гілочці Метелик сидить, на сонечку гріється.

(Виходить Метелик, стає біля Дерева)

-А внизу під деревом примостилася собі квіточка та зернинка.

(Квіточка та Зернинка стають біля Дерева)

-Розмовляють усі між собою, дивуються, що стільки людей до церкви зібралося. Ось і закінчилася служба Божа, посвятив Батюшка паски та писанки. Стали люди розходитися. Пішла собі й Червона Шапочка.

- По дорозі зупинилася, поставила кошик на землю, а яйце з кошика непомітно викотилося, скотилося з горбочка та біля дерева і зупинилося. Червона Шапочка свій кошик взяла та й пішла додому.

(Червона Шапочка виходить, заходить Писанка, підходить до Дерева )
Дерево : Привіт, розмальоване яйце.

Писанка : По-перше, я не розмальоване яйце, а...


Квіточка : Знаю, знаю – ти крашанка.
Писанка : Я писанка. Бачиш, на мені візерунки, орнамент. А крашанка лише в один червоний колір пофарбована.
Метелик : Ну, тоді привіт, писанко!
Писанка : Спаси, Господи, за привітання. Але так зараз не говорять.

Метелик : А як треба ?

Писанка : „ Христос Воскрес!” А той, до кого звертаються, відповідає : „Воістину Воскрес!” Сьогодні ж Великдень – Пасха Христова.
Зернина : Це того ти так причепурилася у різні візерунки та кольори ?
Писанка : Саме так. Здавна у нашого народу так ведеться. Ще від Марії Магдалини.

Це була одна з жінок- мироносиць, учениця Господа Ісуса. Пізніше, коли Господь послав учнів на проповідь Євангелія, Марія, за легендою, потрапила з проповіддю у Рим і подарувала імператору Тіберію яйце зі словами : „Христос Воскрес!”

Дерево : А навіщо вона подарувала йому яйце ?
Писанка : Такий був звичай. Хто хотів говорити з імператором, мав щось подарувати : чи то гроші, чи то тканину дорогу. А вона нічого не мала, то й подарувала звичайне яйце.
Метелик : А що ж імператор ?
Писанка : Він засміявся та й каже : „Чи ж може мертвий воскреснути ? У це так само важко повірити, як і те, що ось це яйце стане червоним.” І як тільки він сказав, сталося чудо : яйце стало червоним. Ось з того часу червоне яйце стало у людей символом Воскресіння. А яйце дуже точно символізує собою майбутнє воскресіння: воно не має в собі ознак життя, але приходить час і з нього з являється живе курчатко.
Квіточка : О, в тебе дійсно особливе призвання! Я б теж хотіла бути такою як ти – символом воскресіння...А то я порадуюся трішки весні, відцвіту і все – кінець мого життя.
Писанка : Ні, квіточко. Це неправда.Ти також є символом воскресіння. Ще кілька місяців тому тільки одна маленька цибулинка, з якої ти виросла , лежала в мерзлій землі і чекала весни. Коли ж ця пора настала – з явилася ти.
Квітка : Справді ?! Слава Богу!
Дерево : Якщо я правильно зрозуміло, я також є символом воскресіння. Щоосені скидаю листя, наче вмираю, а навесні я оживаю, воскресаю.
Писанка : Так, дерево. І ти є справжнім символом воскресіння. І я, і квіточка, і зернина.
Метелик : Невже і зернина? Адже вона така маленька!
Писанка : Це нічого. З маленької зернини виростає рослина, сповнена життя.
Метелик : Справді? Чуєш, зернино? Ти також символ воскресіння.

Зернина : Я така рада!


Писанка : А скільки терпіння і самовіддачі потрібно метелику, щоб воскреснути, обновитися !
Метелик : Мені ? Воскреснути ?

Дерево : Невже і метелик є символом воскресіння ?


Писанка : Так, і метелик. Адже він не відразу став таким гарним. Спочатку він був черв ячком, який, ззакутавшись в кокон, змінювався, поступово перетворюючись у метелика. Хіба це не символ ?
Квітка : Так, справді.
Метелик : Я дуже радий, що зміг стати метеликом.
Писанка : Отож, усі ми, вся природа, весь світ свідчимо собою про Воскресіння. Ми є тільки маленькими прикладами. А справжню суть цієї події явив нам Господь Ісус Христос, Який воскрес і воскресить усіх в день загального воскресіння. Тому сьогодні таке важливе свято, з яким я вас і вітаю : „Христос Воскрес! „
Усі разом : Воістину Воскрес !
Ведучий : І тут усі : і метелик, і дерево, і зернина, і навіть балакуча писанка замовкли, кожен з трепетом у душі думав над тим, що сказала писанка.

Але що це я бачу? Сюди знову йде Червона Шапочка. Та ще й не одна, а з своєю бабусею.


Червона Шапочка : Послухай, бабусю, я тільки зараз згадала, що батюшка попросив нас принести з собою предмети, які нагадували б про Воскресіння. Я вже кілька днів як малюнок намалювала і не взяла його.
Бабуся : Так прикро! Дивися! (вказує на писанку) Писанка! Хтось загубив!
Червона Шапочка : Та це ж моя писанка! Це я загубила. Ось візьму її і покажу священнику.
Бабуся : А он ще зернина лежить. Також можна взяти.
Червона Шапочка : Справді ! Візьмемо і її.
Бабуся : Можна було б метелика спіймати і квіточку зірвати. Вони також нагадують про Воскресіння. Але шкода. Хай живуть і Бога славлять.
Червона Шапочка : Вистачить і цього. Але чому у тебе нічого в кошику немає? Ти теж забула?
Бабуся : Ні, не забула. (Піднімає кошик догори) Ось це і є мій символ.
Червона Шапочка : (Недовірливо) Справді?
Бабуся : Так. Самий справжній символ Воскресіння. Адже порожній кошик схожий на порожню гробницю Ісуса Христа. Пам я таєш, коли Марія Магдалина прийшла до гробу з іншими жінками, Христа там не було. Він воскрес!
Червона Шапочка : Як я не здогадалася? Ну, ходімо. (Роздумує) Ти бачиш, кошик – і то нагадує, що Христос Воскрес!

Учні співають пісню „Писанкові сонечка”.


Ведуча : Справді, якщо замислитися, скільки символів Воскресіння навколо нас! Є й ще один диво-символ – це сходження Благодатного Вогню щороку в Ієрусалимі перед Пасхою. (Перегляд фрагменту фільму „Благодатний Вогонь” )
Ведуча : Урочисто й гарно співають у церкві. Лунко та різноголосо дзвенять дзвони. Багатим і щедрим є великодній стіл, на якому є освячена паска, крашанки і різноманітні страви.

Усі чекали цього свята з нетерпінням, особливо молодь та дітвора. У перший день Великодня, зібравшись біля церкви або в центрі села, дівчата дарували парубкам свої писанки, отриманими подарунками хлопці частенько вихвалялись один перед другим.

З особливим нетерпінням чекали свята підлітки. Вони заздалегідь готували собі міцні крашанки, набивали ними кишені, зібравшись в гурт, грали „У блудька”.Один з гравців кладе крашанку на землю і відміряє 5 кроків. Другому зав язують очі, тричі обертають навколо себе і заохочують зробити 5 кроків. Потім знімають повязку, гравець намагається дотягтися до крашанки рукою. Якщо дотягнувся, крашанка твоя, ні – залишається для слідуючого гравця.

„Битки” : Двоє гравців стукаються носиками крашанок. Чия крашанка розбилась, той програв і віддає свою крашанку. Часто при цьому не обходилось без хитрощів: замість яєць підбирали подібної форми камінці, або ж наповнювали видуте яйце воском або смолою.


Ведуча : Колір писанки має також символічне значення. Про це йдеться у вірші „Великодні кольори”.
Учень : Кольорами – символами писанки горять,

Кожному в Великдень про свято гомонять:

Блакитний колір неба, повітря і води

На писанці – мальованці ти тут же віднайди.

Вогню небесного горіння червоним зобрази,

Любові, радості, надії до нього додаси.

Красну весну й надії на кращий урожай

В зеленому природному на писанці шукай.

Тепло і світло сонця, життя бурхливий плин –

У жовтому спокійному – пшениця і ячмінь.

Коричневий – то щедрість, земля і урожай,

На писанці побачиш – добром його вважай.

І чорного у візерунок нанести не забудь,

Бо нескінченність значить він, життя людського путь.

А білий колір святості і чистоти душі

Додасть тобі наснаги на свята геть усі.


Учні виконують пісню „ Христос Воскрес! ”
Ведуча : Ось і закінчується наше свято. Я хочу побажати від всього серця, щоб ця пасхальна радість горіла в ваших серцях протягом усього життя.

Щасти Вам і Вашим родинам !



Христос Воскрес !

Воістину Воскрес !


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка