Легкого хліба не буває. Білоруська народна казка



Скачати 48.31 Kb.
Дата конвертації30.04.2016
Розмір48.31 Kb.


knigh010відкритий урок з читання у 2 класі



Підготувала вчитель початкових класів

Цісельська Наталія Анатоліївна

Тема: Легкого хліба не буває. Білоруська народна казка

« Легкий хліб»

МЕТА: вдосконалювати навички правильного, виразного та швидкого читання; розвивати вміння інсценізувати казку; виховувати любов до праці та шанобливе відношення до людей праці.

ХІД УРОКУ.

І. Організація класу.

- Привітання з гостями.

До нас на урок сьогодні завітали гості, тож давайте привітаємо їх.

ІІ. Самовизначення до діяльності.


  • Створення емоційного фону уроку. Визначення очікування від уроку.

Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок? ( цікавим, навчальним, казковим, продуктивним, світлим, проблемним)

А ви на уроці якими повинні бути? Дайте відповідь одним словом. Відповідь повинна починатися з отриманої букви ( старанним, хорошим, інформованим, приємним, уважним). Далі з поданих літер складається слово «УСПІХ». Що ж, якщо ви і справді будете такими на уроці , то в кінці вас всіх чекає успіх. І я вам бажаю цього.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні в ефірі дитяча телепередача « В гостях у казки». З вами я – її ведуча. Я рада вітати всіх присутніх у нашій студії. Наша передача складається з різних телестудій. Отже, сьогодні у телепередачі!



  1. Розвиток навичок читання у « Комп’ютерній телестудії»;

  2. Інсценізування казки у « Театральній студії»

  3. Виразне та інтонаційне читання у студії « Юних дикторів».

  4. Правильне складання текстів у студії « Мудрих редакторів»

IV. Робота в « Комп’ютерній студії».

Той, хто хоче бути справжнім актором, мусить добре пам’ятати про те, що актори повинні багато читати, швидко орієнтуватися в текстах, чітко і виразно вимовляти слова. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, але й чують. Щоб всього цього досягти, треба багато працювати над собою. І так почнемо з правильного дихання.



  1. Вправа « нюхання квітки»

На вдиху ви маєте понюхати « квітку», а на видиху сказати спокійно, по складах слово « до-бре», потім на видиху вимовити фразу з 2 – 4 слів.

  • «Добре»

  • « Дуже добре пахне»

  • « Дуже добре та приємно пахне»

  • «Дуже добре та дуже приємно пахне»

  1. Розчитка за таблицею складів.

  2. Парад скоромовок.

v. Студія « Мудрих редакторів». Робота в парах.

1. Римування. knigh070

Казок країна … ( золота, велика, чарівна)

У гості й вас чека … ( він, воно, вона)

Отож часу … ( не зволікайте, не гайте, не шукайте )

У подорож … ( вирушайте, рушайте, ідіть )

2. Поділи текст на речення.

Наловив він риби і везе додому побачила його лисичка і схотілося їй риби попоїсти забігла вона вперед, лягла на дорозі і лежить як мертва

4.Роз’єднай слова.

Алисичкапотихенькупочалавикидатиізсанейрибу.

Викидалавикидалавикинулавсюрибуасамавтекла.

VI. Робота над вивченням нового матеріалу.

Створення проблемної ситуації. На дошці записані словосполучення:

Легка пір’їна, легка задача, легкий хліб.


  • Чи існує на землі легкий хліб?

Щоб відповісти на дане запитання, ми будемо працювати над змістом білоруської народної казки « Легкий хліб».

  1. Читання казки вчителем. Послухайте і назвіть головних героїв казки.

  2. Словникова робота.

Щодня, дочекайся, сподобався, порадь, погодився, спершу, стривай, облизнувся.

  1. Тлумачний словник

Вигін – частина поля, куди вигонять пасти худобу.

Марудна – надокучлива

Закрасує –зацвіте

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Встали рівно біля парт,

Починаємо наш старт.

Ось зігнули так ручата

Й полетіли, мов качата.

Ніжками затупотіли,

Потім разом всі присіли.

До сонечка потяглися

І у боки так взялися.

Вправо разом нахилились,

Вліво, щоб не помилились.

Руки вниз ми опустили

Й трохи ними потрусили.

Шию трішки розім’яли

І за парти посідали.

А тепер мерщій до справ,

Кожен вченим з нас щоб став.

4 . Самостійне читання казки.

5.А зараз ми переходимо в студію юних дикторів і ви попробуєте виразно та з інтонацією прочитати казку.

6. Читання ланцюжком.

7. Робота над текстом казки.

Б) Бесіда за змістом прочитаного.

- Як ви можете пояснити назву казки? ( легкий хліб – те, що отримується без будь-яких зусиль; легка, нескладна робота)

- Із яким проханням вовк звернувся до косаря?

- Яку пораду дав косар вовкові?

- Як вовк вирішив діяти?

- Чи вдалося вовку покуштувати легкого хліба?

- Що б сталося, якби вовк не шукав легкого хліба?

В) Бесіда за композицією казки.

- знайдіть у тексті казки речення, яким відповідають подані малюнки. ( учні відшукують у тексті речення, питальні й розповідні за метою висловлювання та окличні за інтонацією. На малюнках зображені розділові знаки: ?, !, .)

- Важкий шлях проходить колосок, доки з поля потрапляє до нашого столу. давайте ж зараз вияснимо, що ж це за шлях.

СКЛАДАННЯ АСОЦІАТИВНОГО КУЩА.

VII. Робота « Театральної студії»

Читання казки в особах.

ГРА « СОНЯЧНИЙ ЗАЙЧИК».



  • Сядьте зручно та уявіть себе на березі теплого моря. Сонячний зайчик зазирнув у ваші оченята. Заплющіть їх. Зайчик побіг по обличчю – погладьте його ніжно долоньками: на лобі, на щічках, на підборідд. Правда , приємно? Погладжуйте легенько, щоб не сполохати його: голову, шийку, ручки, животик, ніжки. Раптом він заліз за комір! Погладьте його і там. Він любить і пестить тебе. А ти гладь його і подружися з ним. Прислухайся ще трохи до своїх відчуттів і повертайся у клас.

  • - Спасибі тобі, сонячний зайчику, що ти нас розвеселив. Давайте подякуємо йому оплесками!

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.

БЕСІДА.


  • Чим сподобалася вам ця казка?

  • Який висновок ми маємо зробити з прочитаного? (у житті не треба шукати легкого хліба, а треба чесно і старанно працювати, щоб отримати гарний результат своєї праці.)

VIII. Підсумок уроку.

  • Отже, ми з вами ознайомилися з білоруською народною казкою « Легкий хліб». Вона дуже цікава і повчальна. Який висновок ми можемо зробити із прочитаного?

( не шукай легкого хліба, а живи і працюй чесно)

І накінець гра « Незакінчене речення». Будь ласка.



knigh010


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка