Лайко І. Ю. Педагогічна творчість як предмет педагогіки творчості



Скачати 24.95 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір24.95 Kb.
Лайко І.Ю.

ПЕДАГОГІЧНА ТВОРЧІСТЬ ЯК ПРЕДМЕТ ПЕДАГОГІКИ ТВОРЧОСТІ

Педагогічна діяльність, як будь-який інший, має лише кількісну міру, а й якісні характеристики. Зміст і організацію педагогічних труднощів можна правильно оцінити, лише визначивши рівень творчого відносини педагога до своє діяльності, який відбиває ступінь реалізації їм своїх фізичних можливостей під час досягнення поставленої мети.

Відомо, що успішній розвиток свідомості людини та творчих параметрів людини йшлось шляхом від простого споглядання до глибокого пізнання дійсності і потім до її творчому перетворенню. У рівній мірі це стосується і до еволюції свідомості людини та діяльності педагога. Нині твердження у тому, що педагогічна діяльність є за своєю природою творчої, стало тривіальним. Творчий потенціал будь-якої людини, зокрема і педагога, характеризується поруч особливостей особистості, котрі називають ознаками творчій особистості. Характеристики творчості: новизна і перетворення. Педагогічна творчість - процес створення і перетворення особистості вихованця. Педагогічна творчість виявляється в науковій діяльності педагога і в творчій педагогічній роботі ( оригінальне вирішення педагогічних завдань, розробка нових педагогічних методів, прийомів, застосування педагогічного досвіду в нових умовах, удосконалення системи роботи з учнями, імпровізація в педагогічному процесі). Під час роботи з учнями вчитель передбачає педагогічні ефекти, впливає на уяву, увагу, пізнавальну діяльність учнів, а також звертається до педагогічного перевтілення, що робить його діяльність творчим процесом.



В сфері особистості педагогічне творчість проявляється як самореалізація педагога з урахуванням усвідомлення себе творчої індивідуальністю, як визначення індивідуальних шляхів свого професійного розвитку і побудова програми самовдосконалення.

Часто сферу прояви творчості педагога мимоволі звужують, зводячи її до нестандартного, оригінальному рішенню педагогічних завдань. Тим більше що творчість педагога над меншою мірою виявляється під час вирішення комунікативних завдань, виступаючих своєрідним тлом. Класифікація завдань, адекватних формуванню такого потенціалу особистості, доцільно здійснити, виділивши найяскравіші риси творчої діяльності.

Творчість в діяльності педагога характеризується різними рівнями. Рівні педагогічної творчості (за І.П. Раченко): рівень професійного становлення, рівень стихійного самовдосконалення, рівень планової раціоналізації, рівень оптимізації процесів та результатів праці. Форми виявлення творчих сил вчителя: творче самопочуття, творче натхнення, творчий пошук чи експеримент, творча педагогічна діяльність, науково – дослідна діяльність. Особливості педагогічної творчості: обмеженість часу; необхідність завжди давати позитивні результати; публічність обставин творчості; співтворчість усіх учасників процесу тощо.

Педагогічний досвід - це типовий досвід роботи закладу освіти і окремого педагога, що характеризує досягнутий рівень практики навчання, виховання та її реалізації у ній досягнень педагогічної науки.

До передового досвіду у вужчому і суворому сенсі відносять лише таку практику, що містить у собі елементи творчого пошуку, новизни, оригінальності, те, що інакше називається новаторством. Такий педагогічний досвід особливо цінний, оскільки він відкриває нові шляхи у освітній практиці, і педагогічній науці.
Робота виконана під керівництвом доцента кафедри КП та ІВ Рубан Н.П.


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка