Л. Глібов «Зозуля і Півень»



Скачати 50.82 Kb.
Дата конвертації29.04.2016
Розмір50.82 Kb.
Горлівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №60

Всеукраїнський конкурс «Найкраща розробка місяця»

(за версією «Учительського журналу он-лайн»)

Н
Леонід Глібов«Зозуля і Півень»
омінація: «Початковенавчання»


(розробка мультимедійного уроку читання

для 4 класу з українською мовою навчання)

Автор Антошенкова Лариса Борисівна

Тема: Л.Глібов «Зозуля і Півень»

Мета:

Перебіг уроку

І. Створення емоційно-позитивного настрою на уроці (слайд 2)

Подивіться на хмарки. Яка з них вам найбільше сподобалася?

Я рада, що більшість із вас обрала саме усміхнену хмарку. А це означає, що у вас чудовий настрій, на уроці ви будете добре працювати, неодмінно отримаєте якомога кращий результат.

ІІ. Активізація мисленнєвої діяльності (слайд 3)

Розкажіть про себе своїм однокласникам, продовживши речення:



Мене цікавить…

Я люблю читати…

У мене добре виходить…

Мені хочеться бути схожим на…

ІІІ. Прогнозування теми уроку

Я не буду вам оголошувати тему уроку – ви самі її скажете після виконання наступних завдань:



  1. Інсценування байки Леоніда Глібова «Чиж і Голуб» (слайд 4)

Як називається цей твір?

Хто його автор?



  1. Гра «Збери пазли» (робота в парах) (слайд 5)

Який жанр цього твору ви дізнаєтеся, склавши пазли.

Що таке байка ви дізнаєтеся, прочитавши деформоване речення.



  1. ВЕНЕЛИКИЙ ВТІР ПОЛЬЧАВНОГО ІЗТУСМ

Що ж таке байка? (слайд 6)

Якою, на вашу думку, буде тема уроку?



  1. Елемент випереджувального навчання

Подивіться на екран. Яких людей найчастіше зображують

у байках у вигляді ведмедя? Лисички? Зайчика?

Поясніть своїми словами лексичне значення слова «алегорія».

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Учитель. Кожна байка чогось навчає, від чогось застерігає. Як називається повчальний висновок у байці, ви дізнаєтеся, зігравши в морський бій (слайд 7).

(На дошці плакат.

По горизонталі – цифри: 1, 2, 3…

По вертикалі – букви українського алфавіту.

1-м, 2-о, 3-р, 4-а, 5-л, 6-ь).

Мораль – повчальний висновок у байці.

Подивіться на екран. Які три складові байки? (слайд 8)





2.Розповідь учителя. Леонід Глібов – видатний український байкар. Поет народився на Полтавщині. Ще в дитинстві він почав писати вірші. Більшу частину свого життя прожив у Чернігові, де працював у школі й багато писав для дітей і дорослих (слайд 9). Із якою байкою Леоніда Глібова ви сьогодні ознайомитеся, дізнаєтеся, коли відгадаєте загадки (слайд 10 - 11).

Хто з вас птаха того знає,

Що дітей не доглядає,

Яйця тихо, крадькома

В гніздах інших залиша?




По подвір’ю ходить птах

І співає по складах.
Як співають ці птахи?

3.Опрацьовування байки


  1. Слухання аудіо (слайд 12)

  2. Самостійне читання

  3. Читання вголос «ланцюжком»

  4. Словникова робота (поєднати слова стрілочками) (слайд 13)


ПОТАКАТИ

МЕРЩІЙ

ЗНІЧЕВ’Я

БЕЗТАЛАННЯ

ДАЛЕБІ

БЕЗРАДІСНЕ

СПРАВДІ

ПОГОДЖУВАТИСЯ

ШВИДКО

БЕЗ ПРИЧИНИ


4.Розкриття ідейної спрямованості байки. Вибіркове читання

За що хвалили одне одного Півень і Зозуля?

Як Зозуля вихваляла спів Півня? Із чим порівнювала? Прочитайте ці рядки?

Що їй відповів Півень? Якими словами він звертався до Зозулі?

Хто почув цю розмову? Що він сказав на це?

Доведіть, що це байка (слайд 14).

Де в цій байці мораль? Прочитайте ці рядки.

Кого в більшій мірі стосуються ці слова – птахів чи людей?

Які риси характеру засуджуються в байці?

5.Вправи на розвиток техніки читання


  1. Прочитайте, якими словами звертався Півень до Зозулі?

Прочитайте всі слова в зменшувально-пестливій формі.

Чому їх так багато?



  1. Гра «Дочитай рядок байки»

  2. Чи однаково потрібно читати слова Зозулі, Півня, Горобця? Поясніть свою думку.

Який тон ви оберете?

У якому темпі будете читати?

Як слід читати повчальну частину байки?


  1. Читання за особами (слайд 15)

  2. Інсценізація

  3. Усний переказ змісту

V. Рефлексія

Побудова асоціативного куща

Яке було головне слово уроку?

Доберіть якомога більше слів до слова «байка».

Vовал 8І. Підсумок уроку (слайд 16)

Леонід Глібов писав:


Здається, байка тільки бреше,

А справді ясну правду чеше.

Нікого в світі не мине…
Давайте робити тільки такі вчинки, щоб подібно до Зозулі й Півня не стати героєм чиєїсь байки.

VІІ. Домашнє завдання

Підготувати виразне читання байки «Зозуля і Півень».





База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка