Круглий стіл «Що я знаю про тебе, моя Україно»



Скачати 82.89 Kb.
Дата конвертації01.05.2016
Розмір82.89 Kb.
Круглий стіл «Що я знаю про тебе, моя Україно»

В


Врахування вікових особливостей, інди­відуальних і колек­тивних запитів та інтересів дітей.

Формування потре­би в нових знаннях.

Стимулювання піз­навальної активно-сті учнів.

Забезпечення єд-ності педагогічних вимог до учнів.


ихователь 5-го класу Момот Наталія Володимирівна народилась 22 жовтня 1961 року, закінчила Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. О.С. Пушкіна в 1983 році. Наталія Володимирівна працює в облкомплексі з 1998 року, вивчає науково-методичну проблему «Педагогічні умови виховання національної свідомості в умовах комплексу гуманітарно-естетичного профілю».

Вихователем розроблена та використовується в роботі з класом особистісно-розвивальна програма «Я–Особистість». Робота в класі спрямована на згуртування класного колективу, на формування самостійності у вирішенні питань навчання та виховання, на пізнання рис особистості.

Момот Н.В. ставить перед собою такі основні завдання:


  • виховувати в учнів любов до свого народу, його мови та традицій;

  • вчити дітей вчитися, виховувати почуття відповідальності за доручену справу;

  • виховувати учнів на принципах загальнолюдської моралі;

  • виховувати почуття дбайливого господаря своєї гімназії, бережливе ставлення до шкільного та класного майна.



Мета: прищеплювати учням любов до рідної країни, бажання вивчати історію та традиції свого народу; розвивати ерудицію, творчі здібності дітей, стимулювати прагнення учнів до самопізнання та самовдосконалення; дати можливість висловити свою точку зору, виховувати почуття любові і вірності Батьківщині; формувати переконання особистої відповідальності кожного учня за долю своєї держави та народу.

Обладнання: малюнки учнів, виставка книг з теми, використання інтерактивної дошки, «чарівна паличка».

Коментар: для проведення заходу заздалегідь пропонується учням підготувати малюнки на тему «Моя барвиста Україна».
Хід заняття

  1. Вступне слово вчителя

У середньовічних лицарських романах про короля Артура розповідається, що на королівських бенкетах лицарі сідали за круглий стіл, щоб не було суперечок з проводу того, хто сидить на почесному місці столу, а кому діставалось непочесне.

Згодом круглий стіл став неодмінним атрибутом усіх міжнародних конференцій, дипломатичних переговорів.

Вислів «сісти за круглий стіл» тепер означає почати доброзичливий обмін думками, миролюбні переговори.

У нас є чудова нагода сісти за наш імпровізований круглий стіл для розмови. Сьогодні ми з вами поміркуємо і спробуємо висловити свої власні думки, дати відповіді на питання з теми: «Що я знаю про тебе, моя Україно?»

Але всі учасники розмови повинні знати правила «круглого столу».
2. Повідомлення правил «круглого столу»

Увага на екран!

Правила проведення круглого столу:


  1. Взаємоповага і доброзичливість.

  2. Чіткість і конкретність у висловлюваннях.

  3. Ніякої критики.

  4. Пропонуй і обґрунтуй свою точку зору.

  5. Активна робота всіх учасників.

  6. Відкрий для себе нове!

Вчитель: Чи готові ви їх прийняти?

Перевіримо нашою улюбленою вправою «Пальці» (учні сигналізують кількістю пальців).



Вчитель: Добре. Я бачу, що кожен із Вас бажає взяти участь у нашій розмові. А чому? Для цього існує відповідь-секрет нашого класу. Аутотренінг. (Учні вимовляють разом слова, проявляючи свою згуртованість).

Я – учень.

Я – особистість творча.

Я – думаю, замислююся.

Я – аналізую, висловлюю свої враження.

Я – хочу все знати.


3. Повідомлення теми і мети заняття

1. Що я знаю про тебе, моя Україно?

2. Легенда « Колись давно Бог створив…
Наша земля

Колись давно Бог створив народи і кожному надав землю. Наші ж предки кинулися пізніше, але землі їм уже не дісталося. От вони й прийшли до Бога, який у цей час молився, і люди не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, пустелі Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – то ворога».

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну свою назвали Україною (М. Хоросницька).

3. Звучить пісня «Моя Україна»



Учитель: Сьогодні ми з вами поміркуємо і спробуємо висловити власні думки, дати відповіді на такі запитання:

  1. Що я особисто знаю про мою Батьківщину із творів моїх однолітків

  2. Власні думки про країну Україну

  3. «Моя барвиста Україна» на власному малюнку

  4. Мої мрії про майбутнє моєї держави

Запитання 1: Готуючись до заходу, ви знайшли багато поетичних творів ваших однолітків про свою Батьківщину. Давайте послухаємо Валенту Ю., Манжолу Г., Драбенка А., Гавриленко А, Гончаренка С., Вербову А..

Запитання 2: А які ж власні думки щодо цього можете висловити? Що для кожного з вас є Батьківщина? (Діти висловлюють свої думки).

Учитель підсумовує:

Любити Україну – це значить знати її мову, традиції, звичаї, історію.


4. А зараз проведемо бліц-турнір «Чи знаєш ти?»

  1. Столицею України є місто… (Київ)

  2. Державна мова України? (Українська)

  3. Грошова одиниця? (Гривня)

  4. Державні символи? (Герб, прапор, гімн)

  5. Назвіть три старовинних міста держави? (Київ, Львів, Чернігів)

  6. Назвіть найбільшу річку України? (Дніпро)

  7. Як називають розмальоване символічними знаками яйце (Писанка).

  8. Де встановлено пам’ятник українській писанці і хто його автор? (місто Ветрівіль біля Едмонтону, Канада, автор Цимбалюк).

  9. Як називається в народі Карпатський край? (Гуцульщина)

  10. Яка подія, що відбувається щорічно вже кілька століть, прославила Полтавщину? (Сорочинський ярмарок)

  11. Як називають лелеку в різних регіонах України? (Журавель, веселик, бусол, гайстер, чорногуз)

  12. Які страви української кухні ви знаєте? (Борщ, куліш, вареники, галушки, голубці, бринза)

  13. Які дерева та рослини оспівані народною творчістю різних регіонів України? (Калина, верба, дуб, смерека, вишня, барвінок, чорнобривці, рута)

  14. Яка праця шанувалася українцями здавна (Хліборобська)

Наш народ працьовитий, а чи знаєте ви українські прислів’я та приказки про працю? Давайте перевіримо.


5. Продовжить прислів’я та приказку. Увага на екран!

Хто пізно встає, в того хліба не стає.

Де господар не ходить, там нивка не родить.

Добрий чоловік без роботи, що бджола без меду.

Праця – то здоров’я, лінощі – то хвороба.

Робочому росте горб на плечах, а лінивому – на животі.

Люди працювали, а він повітрям торгував.

Учитель підсумовує: Мені дуже хочеться, щоб ніхто з вас ніколи не торгував повітрям, не для цього ви навчаєтесь у нашій гімназії.

Звучить пісня «Молюсь за тебе, Україно» І. Тригубенко.
6. Відеолист випускників

… Людина. Індивідуальність, особистість. Вона живе не лише для себе, а й для суспільства.

Один український філософ сказав: «Ідеальної людини не буває… В людини змагаються два начала: добро і зло …».

Мабуть, ідеальною є та людина, котра має щирий доброзичливий характер, розуміє оточуючих, дбає про них.

Ми прийшли в цей світ, щоб зробити його кращим. Тому маємо виховувати в собі Людину з великої літери.

Прикладом для нас мають бути батьки. Матуся дає поради на майбутнє, допомагає знайти відповіді на невирішені питання, навчає любові до рідного краю, природи. Тато навчає мудрості, сміливості. А ще вони роблять так, щоб ніяка праця не викликала в нас протесту, презирства. Батьки відіграють вирішальну роль у нашому вихованні, готують нас до дорослого життя. Ми дуже вдячні батькам за те, що в кожному з нас вони бачать особистість, пробачають помилки і допомагають у скрутні хвилини.

А ще бути Людиною вчать герої улюблених художніх творів.

Виховує нас і праця. Ніколи не варто цуратися будь-якої роботи. Вона додає нам фізичних сил, ми стаємо впевненішими у собі. Праця – це і навчання, поглиблення знань, накопичення інформації. Адже з ерудованою, мудрою, розумною людиною завжди приємно спілкуватися. А тому нам варто кожен день використовувати для того, щоб поповнювати власну скарбничку знань.

Ще людина має бути милосердною, тобто любити ближнього, захищати рослинний і тваринний світ, бути чесною і правдивою. Бо якщо своє життя будувати на брехні, воно, врешті-решт, зруйнується. Маємо зачинити двері перед брехнею та заздрощами, встановити гармонію між природою та людиною.

Ідеальну людину треба в собі збудувати. Можна стати лікарем, учителем, бізнесменом, опанувати професію у навчальному закладі за 4-5 років. А вузу, де вчать бути Людиною, у нас поки що немає.

Як поєднати духовний світ із суспільними інтересами і проблемами, як виконати найповніше свою місію на землі? Мабуть, на ці запитання відповіді відразу не знайдеш. Та ми певні, що з дитинства треба йти стежкою, яка вчить добру, відповідальності за вчинки. А ще – всім серцем любити свою родину, дім, Батьківщину. І тоді все складеться у житті щасливо і для нас, і для України.
7. Вчитель підсумовує: Доречними зараз є слова видатного нашого земляка, великого педагога Сухомлинського В.О.: «Батьківщина – це ласкава і вимоглива мати. Батьківщині, як рідній матері, боляче, коли ти не станеш справжньою людиною. Живи і працюй так, щоб Батьківщина гордилась тобою!» Тож, діти, живіть достойно, так, щоб прославили Україну!
8.Чи готовий кожен з Вас внести добру справу в життя нашої країни?

Гра «Чарівна палочка»


9. Заключна частина

Вчитель: Ось і наближається до кінця наша зустріч. Кажуть, що найкраще навчання – це коли поєднується старе і нове. Приміром, мудрість і досвід сивої науки ілюструється за допомогою новітніх технологій.

У нашому випадку протягом усього заходу нам допомагало технічне обладнання: комп’ютер, проектор. Але під час підготовки ми, перш за все, користувалися книгами. А великий римський філософ Цицерон казав: «Дім, у якому немає книг, подібний до тіла без душі».

У нашому домі є душа, бо в нас багато книг. Я щиро вірю, що, читаючи книги, ви станете справжніми людьми, які будуть приносити користь людям і країні. А найкорисніший ваш вчинок сьогодні – намагатися все знати.

Таж бувайте здорові! Хай вам щастить!
Відгуки учнів

Михайлова Наталя:

«За короткий проміжок часу ми встигли все: послухати легенду про створення України, прослухати пісню, згадати страви української кухні, доповнити прислів’я, згадати назви дерев, які ростуть на рідній землі. Я дуже люблю країну, в якій живу, а такі уроки ще більше укріплюють мої почуття.»



Буряк Руслан:

«Під час заходу було проведено різні вікторини, ми слухали легенди, доповнювали прислів’я та приказки. Найбільше мені сподобався конкурс «Чарівна паличка», в якому кожен учень висловлював свої думки.

Усе пройшло чудово. Учасники та гості свята були задоволені. Я з нетерпінням чекаю наступного свята!»

Валента Юлія:

«Це був не урок, це було свято!



Кожен із нас дізнався про щось нове. Ми довели, що можемо вважати себе українцями!»


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка