Кривий Ріг -2013 Укладачі: Васильченко І. М.; вчитель математики, вчитель першої категорії. Рецензенти



Скачати 309.66 Kb.
Дата конвертації26.04.2016
Розмір309.66 Kb.
Криворізька загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №93

підсумків діяльності предметного методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу

( 2012-2013 навчальний рік)



e:\анимационные картинки для презентаций. часть 2\школа\c41-17_.jpg

Кривий Ріг -2013

Укладачі: Васильченко І.М.; вчитель математики, вчитель першої категорії.
Рецензенти: Шеляг М.Л., директор КЗШ № 93.

Штобе Н.І., заступник директора з НВР КЗШ № 93


Узагальнення підсумків діяльності предметного методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу КЗШ № 93 у 2012-2013 н.р.

В наведеному посібнику дається глибокий аналіз роботи шкільного методичного об’єднаня вчителів природничо-математичного циклу, що працювали при методичній раді загальноосвітньої школи № 93 протягом 2012-2013 н.р., розкривається тематика засідань та їх рішень, перспективи майбутньої роботи. Наведені діаграми та фотоматеріали до звіту доповнюють його.

Матеріал можуть використовувати в своїй роботі вчителі школи та малодосвідчені керівники методичних об’єднань.
Відповідальні за випуск: Васильченко І.М.
Протягом 2012-2013 навчального року методичне об’єднання працювало над науково-методичною проблемою «Підвищення ефективності роботи по формуванню природничо-математичного інтелекту шляхом реалізації технологій креативної освіти». Серед основних завдань, що стояли перед членами методичного об’єднання, були:

  • Впроваджувати в зміст шкільної природничо-математичної освіти найновіші досягнення сучасної науки та соціальні потреби суспільства.

  • Забезпечувати прикладну спрямованість змісту навчальних програм природничо-математичних циклів.

  • Узгоджувати зміст та послідовність вивчення матеріалу відповідно навчальних програм.

  • Впроваджувати курси за вибором, факультативи з природничо-математичних дисциплін, спрямованих для реалізації до профільного та профільного навчання.

  • Залучати учнів до використання інформаційно-комунікативних технологів в процесі навчання.

  • З метою реалізації інтелектуального потенціалу вчителів залучати їх до впровадження сучасних технологій.

  • Продовжити роботу на третьому етапі над науково-методичним проектом області «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості» (2010-2015 роки).

Робота методичного об’єднання здійснювалася за такими напрямками:

  1. Робота на третьому етапі над науково-методичним проектом області «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості»;

  2. З метою всебічного розвитку навчальних компетенцій учнів, урахування потреб викладання шкільних дисциплін впроваджувати в зміст шкільної природничо-математичної освіти найновіші досягнення сучасної науки та соціальні потреби суспільства;

  3. Особливу увагу приділяти вчителям використанню прикладної спрямованості навчальних предметів, інтеграції знань учнів;

  4. Удосконалювати навички впровадження ІКТ в навчально-виховний процес, використання Інтернет можливостей;

  5. З метою реалізації та підвищення професійного потенціалу вчителям вивчати та застосовувати в практиці сучасні навчальні технології;

  6. Організовувати обмін досвідом проведення уроку як основної частини навчального процесу з наступними обговореннями його вдосконалення.

У склад шкільного методичного об’єднання входило 7 вчителів, з яких вищу кваліфікаційну категорію мали – Соколовська Людмила Никифорівна, Тихоненко Лідія Петрівна; спеціаліст І категорію – Васильченко Інна Миколаївна, спеціаліст ІІ категорію – Сафіна Людмила Віталіївна; спеціаліст – Бойко Олександр Володимирович, Єрмоленко Марина Вікторівна. Всі вчителі вищої категорії мають звання «Вчитель-методист».
Васильченко Інна Миколаївна – керівник ШМО вчителів природничо-математичного циклу

d:\документы\шмо\новая папка\dsc_5280 васильченко і. м. вч. математики.jpg

Посада:

вчитель математики і фізики.



Освіта: криворізький державний педагогічний інститут 1997р.

Педстаж: 16 років.

Категорія: спеціаліст І категорії.

Кваліфікаційна перепідготовка: березень 2013р. Посвідчення №748.

Педагогічне кредо: мій життєвий девіз робити людям добро, я стараюсь допомагати тому, хто поряд, а професіональне кредо – регулярно поповнювати і вдосконалювати свої знання, відповідати часу в якому я живу, місцю яке займаю. Я радію, що майбутнє покоління – наші діти – ростуть більш розумними і талановитими, ніж ми. Значить, життя моє не марне.

Протягом року працювала над науково-методичною проблемою: «Розвиток креативних здібностей учнів на уроках математики шляхом впровадження у навчально-виховний процес проектної технології». З досвіду роботи над проблемою виступала на шкільному методичному об’єднанні.



Предметно-методична проблема: «Формування ключових компетентностей учнів через впровадження інтерактивних та інформаційно-комунікативних технологій навчання математики.».

Протягом 2012-2013 навчального року:

  • Приймала активну участь в роботі шкільного методичного об’єднання вчителів математики, фізики, інформатики. Являюся його керівником з вересня 2010року.

  • Підготувала іллюстраційний матеріал для міського семінару з фізики який проходив у КЗШ № 111.

  • Підготувала учня шостого класу Архипенко Олександра до районного туру олімпіади з математики, який зайняв третє місце.

  • Підготувала учнів до участі у міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру».

  • Протягом навчального року як керівник методичного об’єднання надавала методичну допомогу молодим вчителям, Єрмоленко М.В., Бойко О.В.

  • Протягом року особливу увагу приділяла організації навчання школярів, вдосконаленню методики навчання та виховання, пошуку ефективних методик та прийомів подачі теоретичного та практичного матеріалу на уроці та в позаурочний час.

  • Протягом навчального року скеровувала роботу вчителів природничо-математичного циклу на виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року.

  • Допомагала в організації та виступала на семінарі з профільного навчання при КЗШ №93.

  • З грудня 2012 року почала викладати фізику. За цей період підготувала 12 учнів до участі у конкурсі «Левеня». Ці учні отримали результати: два учня отримали сертифікати високого рівня, а чотири – достатнього рівня, останні стали учасниками.

  • За друге півріччя як вчитель фізики зробила дидактичний матеріал для контрольних робіт з фізики для учнів 7, 8, 9,11 класів, придбала п’ять рухомих карт зоряного неба.

  • Систематично виписую періодичні видання з математики а саме «Математику в школах України» та «Математику в школах України. Позакласна робота», якими користуюся у своїй роботі.

  • У своїй роботі своєчасно опрацьовую нову нормативно правову базу і як керівник методичного об’єднання ознайомлюю з нею членів ШМО вчителів природничо-математичного циклу.

d:\видео камера\фото\img_2762.jpgВасильченко І.М. Тиждень математики.

Вікторина для початкової школи.

Єрмоленко Марина Вікторівна

Посада: c:\users\user\desktop\1.jpg

вчитель географії



Освіта:

вища, Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет», 2012 р.



Педагогічний стаж: 1 рік

Категорія: спеціаліст

Педагогічне кредо: «Навчати народ – означає робити його краще, просвіщати народ – означає підвищувати його моральність, робити його освіченим – означає цивілізувати його» (В. Гюго).

Протягом року працювала над науково-методичною проблемою: «Реалізація ідей креативної педагогічної системи як умова формування інноваційного потенціалу особистості».



Предметно-методична проблема: «Формування ключових компетентностей учнів на уроках географії».

Протягом 2012 – 2013 навчального року приймала участь:

  • у шкільному методичному об’єднанні, зокрема з виступами на тему «Нетрадиційні уроки в системі викладання предметів природничого спрямування» та «Методичні рекомендації щодо підготовки вчителя до уроку»;

  • розробляла інтегровані та інтерактивні уроки;

  • готувала учнів до участі в шкільних та районних олімпіадах з географії, конкурсу «Геліантус» тощо;

  • разом з ученицею 9 класу Руденко Вірою приймали участь у шкільному конкурсі мультимедійних проектів, де зайняли 1 місце;

  • підготувала ученицю 9 класу до участі в олімпіаді районного та міського рівня з правознавства.

Впродовж даного навчального року з метою дослідження передового педагогічного досвіду відвідувала уроки вчителів математики ВасильченкоІ.М., вчителя біології Соколовської Л. Н.. В свою чергу провела відкриті уроки з географії у 7 класі з теми «Населення Південної Америки» та 9 класі з теми «Машинобудування України» на якому були присутні керівник ШМО Васильченко І. М. та заступник директора з навчально-виховної роботи Штобе Н. І..

Отримувала різноманітну методичну допомогу від школи молодого вчителя та особисто наставника Мохтан І. Ю., зокрема щодо підготовки до уроку, ведення шкільної документації тощо.

Протягом року особливу роль приділяла втіленню особистісно-орієнтовного підходу до навчання школярів, пошуку ефективних методів та прийомів навчання.

Сколовської Людмили Никифорівни

c:\users\user\desktop\1 (2).jpg

Посада:

вчитель біології



Освіта:

вища, КДПІ



Педагогічний стаж: 38 років.

Категорія, звання: спеціаліст вищої категорії, вчитель – методист
Моє кредо: Счастье всегда на стороне отважного

П.И.Багратион

У 2012-2013 навчальному році працювала над науково-методичною проблемою: «Креативне навчання в процесі викладання біології як засіб реалізації творчого потенціалу обдарованих дітей» і предметно-методичною: «Удосконалення науково-дослідницької діяльності учнівської молоді».

В рамках до профільного навчання викладала курс за вибором «Юні генетики і селекціонери» у 8 класі і в рамках профільної освіти факультатив «Основи генетики людини» в 11 класі. Для поліпшення реалізації якості природничо-математичної освіти використовую елементи новітніх технологій.

Направляю свою діяльність при організації урочної та позаурочної роботи на залучення обдарованих дітей для виконання програми «Обдаровані діти надія Кривбасу» та «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості». В процесі проведення засідань шкільного МО та семінарів виступала з доповідями поглиблюючи самоосвіту.

Результатом моєї праці є підготовка і випуск добірки матеріалів по роботі з обдарованими дітьми. Завдяки реалізації проблеми над якими я працюю по роботі з обдарованими учнями я маю такі результати у 2012-2013 н.р.:

І Переможці олімпіад:



  1. Лук’яненко Сергій Володимирович – учень 8 класу ІІІ місце у районному етапі.

  2. Будникова Вікторія Олександрівна – учениця 11 класу ІІІ місце у районному турі з екології.

ІІ Науково-дослідницька діяльність:

  1. Лук’яненко Володимир Володимирович – учень 8 класу зайняв ІІІ місце в районному конкурсі учнівських науково-дослідницьких робіт з біології і учасник міського конкурсу «Живана» з роботою на тему «Вплив здорового способу життя у підлітків на попередження захворювання серцево-судинної системи».

  2. Лук’яненко Сергій Володимирович – учень 8 класу зайняв ІІІ місце в районному конкурсі учнівських науково-дослідницьких робіт з біології і учасник міського конкурсу «Живана» з роботою на тему «Вплив здорового способу харчування на здоров’я підлітків і особливо органів травлення».

  3. Будникова Вікторія Олександрівна – учениця 11 класу з роботою на тему «Особливості росту і розвитку ялини і сосни в умовах промислового міста Кривого Рогу» зайняла ІІІ місце в районному конкурсі науково-дослідницьких робіт з біології і прийняла участь в міському конкурсі «Живана».

  4. Місюра Назар Вікторович – учень 11 класу з роботою на тему «Ріст і розвиток столового буряка в залежності від строків висівання, густоти посіву і дії біостимуляторів в умовах промислового міста Кривого Рогу» зайняв ІІІ місце в обласному конкурсі, стипендіат МАН.

  5. Зайняли з учнівським колективом 6 класу в районному конкурсі екологічних агітбригад ІІІ місце.

Приймала участь в районному святі «День птахів» в номінаціях: «Птах року»; «Птахи наших парків і садів»; «Збережемо дерево-збережемо Землю».

d:\видео камера\фото\img_2779.jpg

Соколовська Л.Н. День здоров’я. Вікторина з біології.

Бойко Олександр Володимирович
Посада: d:\работа\шмо\фото учитилей\вч. хімії бойко о.в.jpg

вчитель хімії.



Освіта:

вища, КДПУ.



Педагогічний стаж:

4 роки.


Категорія: спеціаліст

Фах за дипломом: вчитель хімії, біології та екології
Педагогічне кредо: Кожна дитина талановита!

Але талановита по - своєму

Науково-методична проблема: «Формування ключових компетентностей школярів через впровадження продуктивних, інтерактивних та інформаційно-комунікаційних технологій навчання»

Проблема над якою працював протягом року: «Розв’язування задач з хімії як шлях до формування ключових компетентностей учнів».

Активно працюю в шкільному методичному об’єднанні вчителів природничо-математичного циклу.

Протягом року особливу увагу приділяв організації навчання школярів, вдосконаленню методики навчання та виховання, пошуку ефективних методик та прийомів подачі теоретичного та практичного матеріалу на уроці та в позаурочний час.

Протягом 2012-2013 навчального року приймав активну участь у шкільному методичному об’єднанні; підготував учнів до участі в районній хімічній олімпіаді (переможців немає) та до Всеукраїнської природознавчої гри «Геліантус» ( 12 учасників; 2 учня мають грамоти з предметів і 6 учнів мають дипломи ΙΙ та ΙΙΙ ступенів).

На засіданнях методичного об’єднання та педагогічних радах робив змістовні повідомлення з питань викладання хімії в сучасних умовах, ділився досвідом конструювання уроку. На засіданнях методичних об’єднань виступав з темами:


  • «Інтеграційний аспект викладання хімії»;

  • «Обмін досвідом:підготовка до уроку»;

  • «Удосконалення вмінь учня орієнтуватися в інформаційному середовищі шляхом впровадження інформаційно-комунікативних технологій на уроках природничого циклу предметів».

Протягом навчального року отримував методичну допомогу від наставника Соколовської Людмили Никифорівни, керівника МО Васильченко Інни Миколаївни та керівництва школи.

В наступному році я планую: впроваджувати в зміст шкільної природничо-математичної освіти найновіші досягнення сучасної науки; залучати учнів до використання інформаційно-комунікативних технологів в процесі навчання.



З метою реалізації III етапу обласної науково-методичного проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості» членами методичного об’єднання було проведено 5 засідань.

На засіданні № 1 від 10.09.2012 розглянули такі питання:

  1. Вивчити методичні рекомендації МОН України та обласного Дніпропетровського управління освіти, ДОІППО, міського інноваційно-методичного центру з питань планування та організації навчального процесу викладання природничо-математичних дисциплін в 2012-2013 навчальному році:

  • Наказ Міністерства № 664 від 06.06.2012 "Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня"

  • "Про інструктивно-методичні матеріали "Безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладів" Лист МОНмолодьспорту від 01.02. 2012 № 1/9-72;

  • "Про використання навчальної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році" Лист МОНмолодьспорту від 23.08.12 № 1/9-591;

  • Лист Міністерства № 1/9-399 від 23.05.2012 "Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2012/2013 навчального року"

  • Лист Міністерства № 1/9-426 від 01.06.2012 "Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін"

  1. Напрямки роботи ШМО на ІІІ етапі обласного науково-методичного проекту:«Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості»

  2. Організація позакласної роботи та підготовка до предметних олімпіад та різноманітних конкурсів.

  3. Організація моніторингових досліджень щодо рівня навчальних компетенцій учнів.

Рішення шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу.

  1. Слухали: керівника шкільного методичного об’єднання, Васильченко І.М., про сучасні пріоритети та навчальні новації при викладанні природничо-математичних дисциплін в умовах профільної освіти і моделювання структури методичної роботи з педкадрами на новий навчальний рік.

Ухвалили:

  • опрацювати всім вчителям:

  • Наказ Міністерства № 664 від 06.06.2012 "Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня"

  • "Про інструктивно-методичні матеріали "Безпечне проведення занять у кабінетах природничо-математичного напряму загальноосвітніх навчальних закладів" Лист МОНмолодьспорту від 01.02. 2012 № 1/9-72;

  • "Про використання навчальної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2012/2013 навчальному році" Лист МОНмолодьспорту від 23.08.12 № 1/9-591;

  • Лист Міністерства № 1/9-399 від 23.05.2012 "Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2012/2013 навчального року"

  • Лист Міністерства № 1/9-426 від 01.06.2012 "Що до інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін"

  • Втілювати в процес викладання предметів природничо-математичного циклу проблемно-пошукову (дослідницьку) діяльність учнів зі супроводом програмної підтримки та здійснення комп’ютерного моделювання.

Звернути увагу на методику складання різнорівневих контрольних робіт форму та методику їх проведення.

  • Впроваджувати інформаційні технології, активізувати самостійну роботу учнів;

  • Використовувати продуктивні технології навчання з метою стимулювання креативності учнів;

  • Проводити семінари, конференції, «круглі столи» тощо з метою сприяти обміну досвідом роботи вчителів;

  • З метою підготовки учнів до зовнішнього тестування включати в процес традиційної перевірки рівня досягнень учнів різні форми тестових завдань та систематично аналізувати їх результати.

  • Проаналізувати стан готовності учнів і вчителів до заходів з моніторингу якості освіти.

  • Тримати на постійному контролі виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року. Всім вчителям щоквартально звітувати керівнику МО про виконання цієї програми.

  • Проводити моніторингові дослідження навченості учнів, участі у конкурсах та олімпіадах. Своєчасно здавати звіти керівнику МО.


На засіданні №2 від 12.11.2012

Тема: впровадження інформаційних технологій навчання як основа розвитку креативності школяра в урочний та позаурочний час.

Слухали:


  1. Єдність дій учителів природничо-математичних дисциплін з реалізації між предметних зв’язків. Васильченко І.М.

  2. Інтеграційний аспект викладання навчального предмету:

  • Хімії Бойко О.В.

  • Економіки Тихоненко Л.П.

  • Біології Соколовська Л.Н.

  1. Використання проектної технології в навчально-дослідницькій та позакласній роботі. Чугай Т.В.

  2. Обмін досвідом про шляхи вдосконалення методики сучасного уроку.

Всі вчителі

  1. Місце нетрадиційних уроків у методиці викладання природничо-математичних дисциплін. Єрмоленко М.В.

  2. Аналіз виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти.

Керівник ШМО Васильченко І.М.
Різне

  • Огляд новинок методичної літератури.

Ухвалили:

  1. Впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології навчання так як вони є основою розвитку креативності школяра в урочний та позаурочний час.

  2. Всім вчителям, з метою підвищення свого професійного рівня та розвитку інноваційної особистості учня, постійно:

  • Сприяти розвитку творчого потенціалу учнів;

  • Залучати учнів до творчої діяльності;

  • Сприяти зростанню рівня інформаційної компетентності учнів

  • Створювати сприятливе середовище для розвитку пізнавальних інтересів учнів, та розвитку їхнього творчого потенціалу;

  • Впроваджувати у навчально-виховний процес, у дослідницьку та позаурочну діяльність учнів проектну технологію відповідно;

  • Учителям природничо- математичного циклу проводити інтегровані уроки як один з видів нетрадиційних уроків для підвищення зацікавленості учнів предметами даного напрямку;

Слухали керівника МО з аналізом виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти.
На засіданні №3 від 11.01.2013

Тема: сучасний урок як основа складова навчального процесу вимоги та перспективи його вдосконалення.

План засідання:



  1. Структурування та модулювання сучасного уроку. (Козаченко С.В., Бойко О.В.)

  2. Основні методичні та психологічні принципи навчання учнів в умовах креативної освіти. (Пожидаєв І.В.)

  3. Калейдоскоп педагогічних ідей:

  • Обмін досвідом: підготовки до уроків; проведення уроку з використанням ІКТ; робота з обдарованими учнями; використання новітніх технологій на уроках природничо-математичного циклу. (Сафіна Л.В.)

  • Вибір раціональних методів роботи на уроках з учнями.

  1. Аналіз моніторингових досліджень за І семестр. (Всі вчителі)

  2. Обговорення результатів олімпіад. (Всі вчитель)

  3. Обговорення новинок педагогічної преси.

  4. Вивчення нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. (Васильченко І.М.)

Рішення методичного об’єднання:

  1. Всім вчителям природничо-математичного циклу опрацювати новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти.

  2. Учителям на уроках використовувати нетрадиційні методи навчання для підвищення пізнавальної діяльності учнів з природничо-математичних дисциплін.

  3. Учителям розробити уроки з використанням нетрадиційних методів навчання, інтегровані уроки.

  4. Відповідно до виступів вчителів затвердили рекомендації щодо удосконалення форм і методів проведення уроків та позакласних заходів, які сприяють розвитку інноваційної особистості в контексті креативної освіти.

Рекомендації:

У сучасному уроці надзвичайно важливо продумувати кожен окремий його елемент. Необхідно вміти визначати педагогічні ситуації, що ведуть до розпізнавання, упорядкування й систематизації знань, виявлення і пояснення суті досліджуваного, перетворення і застосування знань на практиці.



Якою  повинна бути робота вчителя з виділення основних моментів уроку?

Це  перш  за  все:

  • визначення місця уроку в розкритті теми. Підставою для визначення місця уроку служить загальноприйняте планування теми. Воно дає вчителю можливість усвідомити значення певного уроку в системі інших;

  • виділення основної дидактичної мети; засвоїти знання; конкретизувати їх чи розширити; поглибити, застосувати,  проконтролювати уже  наявні знання; опанувати нові вміння;

  • формулювання освітніх, виховних й розвиваючих завдань уроку. Вимоги програми до знань і умінь, а також аналіз змісту матеріалу в підручнику дають можливість сформулювати завдання  уроку.

Аналізуючи  зміст  матеріалу,  виділяють  те,  що  підлягає  вивченню.  Зміст  матеріалу  дозволяє  виділити  можливості  ознайомлення  учнів  з  методами  наук  (експериментальний,  теоретичний,  спостереження  та  ін.).

Аналізуючи  зміст  матеріалу,  слід  уточнити,  завдання  з  виховання  і  розвитку  учнів,  що  будуть  розв’язуватися  на  цьому  уроці.

Роль вчителя на кожному уроці навчити учнів самостійно аналізувати інформацію, бачити прорахунки у висловлюваннях однокласників, аргументувати свою думку, вміти відстоювати або переглядати її в разі необхідності, відшукувати оптимальні рішення.
На засіданні №4 від 11.03.2013

Тема: актуальні питання організації до профільного та профільного навчання.

План засідання:



  1. Основні ідеї до профільного навчання в 7-9 класах природничо-математичного напрямку. (Васильченко І.М.)

  2. Використання технологій критичного мислення в профільних класах. (Трикуль М.Л.)

  3. Роль самоосвіти, самопідготовки учнів в виборі напрямку подальшого вдосконалення навчальних компетенцій. (Васильченко І.М.)

  4. Методичні аспекти проведення державної підсумкової атестації учнів 9 та 11 класів з природничо-природничих предметів. (Васильченко І.М., Соколовська Л.Н.)

  5. Обговорення ходу підготовки учнів школи до ДПА та зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень з природничих дисциплін. ( Вчителі які викладають у 9 класі)

  6. Звіт вчителів що атестуються.

  7. Огляд нової методичної літератури та педагогічної преси.

Рішення шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу (засідання №4)

  1. Всім вчителям вивчити Наказ МОН №1/9-92 від 08.02.2013р "Про порядок закінчення навчального року та порядок проведення державної підсумкової атестації "

  2. Затвердили заходи щодо підготовки до ДПА в 11 та 9 класах з математики: проводити систематичне повторення, проводити консультації індивідуальні та групові.

  3. Учителям розробити рекомендації для учнів, щодо підготовки до ДПА.

  4. Учителям розробити рекомендації для учнів які займаються самоосвітою.

  5. Рекомендації для вчителів щодо профільного навчання:

у технології  навчання:

  • використовувати технологій особистісно-орієнтованого навчання та таких, що ураховують вікові особливості учнів (інтерактивних методик, пошуково-дослідницької та проектної діяльності тощо);

  • широко використовувати різноманітні форми практичної діяльності учнів (екскурсії, лабораторні роботи, предметні практикуми, творчі роботи);

  • збільшити обсяг самостійної роботи учнів (у першу чергу, в класі), підвищення їхньої особистої відповідальності за результати навчання.

  • Регулярно проводити позакласні заходи.

у системі контролю та оцінювання знань і умінь учнів:

  • забезпечити відповідність змісту контролю знань і умінь учнів вимогам рівня вивчення конкретної навчальної дисципліни;

  • формувати в учнів уміння рефлексії та самооцінки власної навчально-пізнавальної діяльності;

у змісті методичної роботи вчителів:

  • освоювати інноваційні педагогічні технології,

  • вивчати перспективний педагогічний досвід,

  • оволодівати комп’ютерними технологіями нового покоління;

  • розробляти тематичні та поурочні планування з дотриманням відповідності змісту, систем та технологій навчання;


На засіданні №5 13.05.2013

Тема: Підсумки роботи методичної комісії вчителів природничо-математичних дисциплін у 2012-2013 навчальному, році.

План засідання:



  1. Моніторинг навчальної діяльності вчителя, спрямованої на вдосконалення навчально-виховного процесу, досягнення результативності та розвитку особистості школяра:

    • Діагностичні контрольні робіт за рік;

    • Складання графіків рівня навчальних компетенцій учнів на кінець року;

    • Моніторинг позакласної роботи з учнями різних вікових груп.

  1. Стан підготовки до державної підсумкової атестації та ЗНО учнів 9, та 11 класів.

  2. Аналіз виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти.

  3. Аналіз роботи МО вчителів природничо-математичних дисциплін за 2011-2012 навчальний рік та основні напрямки роботи в наступному навчальному році.

  4. Узагальнення роботи МО вчителів та передача його в районний відділ освіти.



Рішення методичного об’єднання:

  1. Затвердити короткий аналіз роботи методичного об’єднання. Керівнику МО Васильченко І.М. оформити звіт роботи для районного методичного кабінету.

  2. Узагальнити підсумки участі учнів школи у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з природничо-математичних дисциплін.

  3. Учителям математики провести узагальнююче повторення та підсумкові контрольні роботи на кінець року.

  4. Всім вчителям МО повторно ознайомити учнів, особливо 9, 11 класів, з основними нормативно-правовими документами:

  • Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти,затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 № 94, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.02.2008 № 151/14842 (зі змінами).

  • Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.04.2008 № 319 « Про затвердження Інструкції про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності »

  • Наказ МОН №1/9-92 від 08.02.2013р "Про порядок закінчення навчального року та порядок проведення державної підсумкової атестації "

  • Вчителю Васильченко І.М. підготувати всі необхідні матеріали проведення ДПА в 9 класах з математики, Сафіной Л.В. для проведення ДПА з математики в 11 класі. Вчителям Єрмоленко М.В. та Соколовській Л.Н. підготувати матеріали для проведення ДПА з географії та біології для учнів 9 класу.

  • Вчителям природничо-математичного циклу ще раз ознайомитися із районними заходами щодо підвищення якості природничо-математичної освіти (на виконання Державної цільової соціальної програми підвищення якості природничо-математичної освіти до 2015 року).

  • Всім вчителям зробити звіти: аналіз методичної роботи за 2012-2013 н.р. та про виконання районних заходів щодо реалізації Державної цільової соціальної програми підвищення якості природничо-математичної освіти до 2015 року.

Протягом року методичним об’єднанням велика увага приділялася роботі з обдарованими дітьми. Для задоволення освітніх потреб обдарованих дітей у закладі працювали:

  1. Спецкурси:

  • 11 клас спецкурс з математики – «Задачі з параметрами».

  1. Факультативи:

  • Біологія 11 клас – «Основи генетики людини».

  1. Курс за вибором:

  • 8 клас біологія – «Юні генетики і селекціонери»

На початку навчального року була проведена діагностика фахових можливостей кожного вчителя, де вчителі висловили побажання обговорити проблемні теми навчально-виховного процесу, які ввійшли в план роботи методичного об’єднання.

В методичне об’єднання входить два молодих спеціаліста, Єрмоленко Марина Вікторівна і Бойко Олександр Володимирович, вчителі географії та хімії відповідно. Їм постійно надавалася методична допомога, за кожним вчителем закріплені наставники Соколовська Людмила Никифорівна та Місюра Ірина Юріївна. Адміністрацією школи та керівником методичного об’єднання відвідувалися уроки молодих спеціалістів надавались методичні рекомендації.

В 2012-2013 навчальному році вчителі підвищували свою кваліфікацію:


  • Бойко Олександр Володимирович та Єрмоленко Марина Вікторівна пройшли курси Microsoft «Партнерство в навчанні».

  • Васильченко Інна Миколаївна та Бойко Олександр Володимирович пройшли курси підвищення кваліфікації при Криворізькому Державному Педагогічному інституті.

Васильченко Інна Миколаївна підготувала виставочний матеріал до міського семінар з фізики.

Протягом навчального року учні закладу залучалися до участі в шкільних, районних, міських, обласних, всеукраїнських олімпіадах, творчих та інтелектуальних конкурсах в рамках реалізації програми «Обдаровані діти надія Кривбасу».


На ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад стали переможцями учні:

  • Архипенко Олександр 6 клас, Парахіна Поліна 8 клас зайняли ІІІ місце з математики. Їх підготували Васильченко Інна Миколаївна та Терещенко Любов Миколаївна.

  • Лук’яненко Сергій – ІІІ місце з біології. Підготувала Соколовська Людмила Никифорівна.

  • Будникова Вікторія – ІІІ місце з екології. Підготувала Соколовська Людмила Никифорівна.

У науково дослідницькій діяльності:

  • Лук’яненко Володимир, учень 8 класу зайняв ІІІ місце в районному конкурсі науково-дослідницьких робіт з біології і став учасником міського конкурсу «Живана».

  • Лук’яненко Сергій, учень 8 класу, зайняв ІІІ місце в районному конкурсі учнівських науково-дослідницьких робіт з біології і став учасником міського конкурсу «Живана».

  • Будникова Вікторія,учениця 11 класу, зайняла ІІІ місце в районному конкурсі учнівських науково-дослідницьких робіт з біології і став учасником міського конкурсу «Живана».

  • Місюра Назар, учень 11 класу, зайняв ІІІ місце в міському конкурсі «Живана», ІІІ місце в обласному конкурсі, стипендіат МАН м. Дніпропетровськ.

Протягом навчального року всі вчителі природничо-математичних дисциплін працювали над виконанням плану заходів Державної цільової соціальної програми підвищення якості природничо-математичної освіти на період до 2015 року. Всі вчителі систематично вивчали нормативно правову базу, що можна побачити в планах методичного об’єднання. Вели просвітницьку роботу серед учнів, залучали їх до конкурсів, олімпіад, залучали їх до написання науково-дослідницьких робіт. Поповнювали кабінети науковою літературою, дидактичним матеріалом. Всі вчителі протягом року проводили моніторингові дослідження знань учнів.

Протягом навчального року учні школи брали активну участь у заочних інтелектуальних конкурсах міжнародного та всеукраїнського рівня.



  1. Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру». 84 учня школи прийняли участь у другому етапі конкурсу. «Малюк-2» - прийняло участь 18 учнів, серед них 5 учнів отримали сертифікати високого рівня (Васильєва Д., Загреба Д., Новікова Д., Сеніна С., Гольфіндер А.) і 13 учнів сертифікати достатнього рівня (вчителі які підготували учнів Можаєва Вікторія Анатоліївна та Куницька Лариса Михайлівна). «Малюк 3-4» - приймали участь 31 учень, із них 2 учня отримали сертифікати високого рівня (Десятнюк В., Кабанець .), 21 учень-сертифікати з добрим результатом, а 8 учнів стали учасниками (вчителі які підготували цих учнів – Царьова Світлана Миколаївна, Подвисоцька Антоніна Володимирівна та Калуцька Лариса Миколаївна) . «Школярик» - прийняло участь 16 учнів, із них 4 учня отримали високий результат (Архипенко О., Борисенко Е., Кузьміна В., Осіченко Ю.), 12 учнів сертифікат з добрим результатом (вчитель які підготували учнів Васильченко Інна Миколаївна); «Кадет» - 12 учнів прийняли участь, 3 учня отримали високий рівень (Кришень К, Бараненко А., Омелюх О.,), а 7 учнів добрий результат (вчителі які підготували учнів Васильченко Інна Миколаївна та Сафіна Людмила Віталіївна) ; «Юніор» - 7 учнів прийняли участь, із них 3 учня отримали сертифікати високого рівня ( Рязанова Є., Яворська Х., Довгий О.), а 2 учня сертифікати достатнього рівня (вчитель які підготували учнів Васильченко Інна Миколаївна).



Діаграма участі учнів школи в Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» за роками.
Учасники «Кенгуру – 2013» по рівнях:


  1. Всеукраїнський конкурс «Левеня». 12 учнів школи прийняли участь у конкурсі: 5 учнів 7 касу, 1учнів 8 класу, 3 учня 9 класу та 3 учня 11 класу. Найкраще із завданнями справилися учні 7 класу% Ковбасюк Євгенія отримала 118, 75 бали та Гофман Максим – 113, 75 бали. Ці учні отримали сертифікати високого рівня. 6 учнів школи стали учасниками конкурсу, а 4 учня отримали добрий результат. Підготував цих учнів вчитель фізики та математики Васильченко Інна Миколаївна.

  2. Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус». 12 учнів прийняли участь у конкурсі: 2 учня 5 класу( Кузьміна Валерія отримала грамоту з біології), 2 учня 7 класу ( Снісаренко Марія отримала грамоту з географії, Ковбасюк Євгенія отримала диплом ІІІ ступеня ), 4 учня 8 класу( Музиченко Євген , Лук’яненко Володимир, Чирва Бодан отримали дипломи ІІІ ступеня), 2 учня 9 класу всі стали учасниками конкурсу та 2 учня 11 класу (Федорчак Аліна отримала диплом ІІІ ступеня). Найкраще із завданнями справився учень 8 класу Лук’яненко Сергій він отримав диплом ІІ ступеня. Цих учнів підготував вчителі: хімії - Бойко Олександр Володимирович; біології – Соколовська Людмила Никифорівна, фізики – Чугай Тетяна Вікторівна та географії - Єрмоленко Марина Вікторівна.

У 9 та 11 класах було проведено ДПА. Вчителями Васильченко Інною Миколаївною та Сафіною Людмилою Віталіївною був зроблений аналіз робіт учнів 9 та 11 класів відповідно.



Аналіз державної підсумкової атестації з математики (інтегрований іспит з алгебри та початків аналізу і геометрії) в 9 класі.

В 9 класі навчається 30 учні. ДПА писало 30 учнів.

Результати ДПА:

Середній рівень – 13 учнів

«4» – 0 учнів

«5» – 0 учнів

«6» – 13 учнів

Достатній рівень – 13 учнів

«7» – 5 учнів

«8» – 8 учнів

«9» – 0 учнів

Високий рівень – 4 учні

«10» – 4 учні

«11» – 0 учнів

«12» – 0 учнів

Успішність 100 %; Якість знань – 56,7 %.

ДПА проводилося протягом 135 хвилин. Учні виконували варіанти з 20 по 29 першої та другої частини, та варіанти – 8, 21, 31, 47 третьої частини.

До першої частини приступили всі учні. В цій частині були запропоновані 12 завдань з вибором однієї правильної відповіді. 15 учнів виконали цю частину без помилок; 7 учнів припустилися однієї помилки; 8 учні – дві і більше помилки.

До другої частини, в якій 4 завдання відкритої форми з короткою відповіддю. 6 учнів виконали роботу цієї частини без помилок, 24 учнів припустилися помилок: в одному завданні - 3 учні; 10 учнів розв’язали другу частину невірно. У цій частині були допущені помилки: відсутні одиниці вимірювання величин, невірно спрощені раціональні вирази, неправильно учні звільнялися від ірраціональності, не накладали ОДЗ при розв’язанні дробово-раціональних рівнянь.

До третьої частини приступили 14 учнів. Жоден учень повністю правильно з цією частиною не справився. Найкраще з цією частиною справилися: Яворська Христина, Руденко Віра та Капля Надія. Допущені помилки під час виконання: написання відповіді, виконання обчислень, не повністю записуються пояснення як в геометричних задачах так і в алгебраїчних, учні не завжди вказують властивості аксіоми та тереми на які спираються у своєму розв’язанні.

В третій частині учні припустилися неточностей при запису:

з алгебри – запису умови задачі на складання рівнянь, пропускали дії при перетворення виразів тому втрачалося логічне пояснення їх розв’язань.

з геометрії – виконання рисунку до задачі; обґрунтувань; послідовності логічних дій та пояснень, посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження.

Аналіз державної підсумкової атестації з математики (інтегрований іспит з алгебри та початків аналізу і геометрії) в 11 класі.

В 11 класі навчається 22 учні. ДПА писало 21 учень (Динда Арсеній Вікторович звільнений від ДПА наказ від 13.05.2013 р. № 56).

Середній рівень – 11 учнів

«4» – 0 учнів

«5» – 1 учень

«6» – 10 учнів

Достатній рівень – 4 учня

«7» – 2 учні

«8» – 1 учень

«9» – 1 учень

Високий рівень – 6 учнів

«10» – 5 учнів

«11» – 1 учень

«12» – 0 учнів

Успішність 100 %; Якість знань – 47,6 %.

ДПА проводилося протягом 160 хвилин. Учні виконували варіанти з 15 по 35 першої та другої частини, та варіанти – 11, 38, 43, 47 третьої та четвертої частини.

До першої частини приступили всі учні. В цій частині були запропоновані 12 завдань з вибором однієї правильної відповіді. 14 учнів виконали цю частину без помилок; 5 учнів припустилися однієї помилки; 2 учні – двох помилок.

До другої частини, в якій 4 завдання відкритої форми з короткою відповіддю. 6 учнів виконали роботу цієї частини без помилок, 15 учнів припустилися помилок: в одному завданні – 1 учень; 8 учнів – одне із завдань розв’язане не вірно (помилки: відсутні одиниці вимірювання, не вірно вказаний проміжок функції); 6 учнів – записали одиниці вимірювання в дужках або відсутні одиниці вимірювання.

До третьої частини приступили 10 учнів із них: 3 учні не закінчили виконання завдання; 1 учень виконував не свій варіант. Найкраще з цією частиною справилися такі учні: Місюра Назар, Штайнке Еріх, Буднікова Вікторія, Замашкіна Анастасія. Допущені помилки під час виконання: написання відповіді, виконання обчислень.

До четвертої частини приступили 7 учнів. Повністю з даною частиною впорався Місюра Назар.

В третьої та четвертій частинах учні припустилися неточностей при запису:

з алгебри – знаходження області визначення функції; обґрунтувань при побудові графіка функції, який містить модуль; дослідження графіка функції;

з геометрії – виконання схематичного рисунку; побудови відповідної геометричної моделі задачі; використання співвідношень між сторонами і кутами прямокутного трикутника; виконання обчислень; обґрунтувань; послідовності логічних дій та пояснень, посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження.

Робота вчителів природничо-математичного циклу в поточному навчальному році була спрямована на виявлення та підтримку талановитої молоді, створення умов необхідних для розвитку індивідуальності та неординарних здібностей учнів. Але ще існують різнопланові проблемні аспекти щодо розкриття творчого потенціалу школярів та якісної підготовки інтелектуально здібної молоді до участі в олімпіадах, інтелектуальних заходах різних рівнів, які потребують конструктивного розв’язання.

Аналізуючи роботу методичного об’єднання за 2012-2013 навчальний рік членами методичного об’єднання були сформовані основні напрямки роботи на наступний 2013-2014 навчальний рік:


  1. Продовжити роботу на четвертому етапі над науково-методичним проектом області «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості».

  2. З метою всебічного розвитку навчальних компетенцій учнів, урахування потреб викладання шкільних дисциплін впроваджувати в зміст шкільної природничо-математичної освіти найновіші досягнення сучасної науки та соціальні потреби суспільства.

  3. Особливу увагу приділяти вчителям використанню прикладної спрямованості навчальних предметів, інтеграції знань учнів.

  4. Всім вчителям опрацювати до нового навчального року новий державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти.

  5. До початку навчального року опрацювати нові програми для 5 класу.

  6. З метою реалізації та підвищення професійного потенціалу вчителям вивчати та застосовувати в практиці сучасні навчальні технології.

  7. Організовувати обмін досвідом проведення уроку як основної частини навчального процесу з наступними обговореннями його вдосконалення.


Фото галерея
d:\видео камера\фото\img_2763.jpg

Васильченко І.М.

математична вікторина для молодших школярів

d:\видео камера\фото\img_2746.jpg

Кенгуру 2013, 5 клас



d:\фото\кенгуру 2-6 класи\pc050077.jpg

Кенгуру 2013, 4 клас


База даних захищена авторським правом ©shag.com.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка